Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 19 februarie 2002  privind desemnarea organismelor de inspectie in domeniul recipiente-butelii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 19 februarie 2002 privind desemnarea organismelor de inspectie in domeniul recipiente-butelii

EMITENT: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 150 din 28 februarie 2002

CAPITOLUL A
Criteriile minime de evaluare a organismelor de inspecţie care urmeazã sa fie desemnate

Poate fi organism de inspecţie desemnat orice persoana juridicã sau entitate din cadrul unei persoane juridice cu sediul în România, care dovedeşte ca respecta prevederile prezentelor norme metodologice.
1. Organismul de inspecţie, directorul acestuia şi personalul responsabil pentru executarea testelor de verificare trebuie sa fie alţii decât proiectantul, producãtorul, furnizorul sau instalatorul de recipiente, pe care aceştia le inspecteaza, şi decât reprezentanţii autorizaţi ai acestora. Personalul organismului de inspecţie nu se va implica direct în proiectarea, construcţia, comercializarea sau întreţinerea acestor recipiente-butelii şi nici nu va reprezenta pãrţile angajate în aceste activitãţi. Aceasta cerinta nu exclude posibilitatea schimburilor de informaţii tehnice între producãtor şi organismul de inspecţie.
2. Personalul organismului de inspecţie trebuie sa execute testele de verificare cu integritate profesionalã şi competenta tehnica şi trebuie sa fie independent fata de orice presiuni şi stimulente, îndeosebi financiare, din partea unor persoane sau grupuri de persoane care au interes în rezultatul verificãrii şi care ar putea influenta decizia acestuia sau rezultatele verificãrilor.
3. Organismul de inspecţie care efectueazã verificarea produselor recipiente-butelii se va limita la efectuarea examinarilor în conformitate cu cerinţele reglementãrilor tehnice specifice recipientelor.
4. Organismul de inspecţie trebuie sa aibã la dispoziţie personalul necesar şi trebuie sa dispunã de dotãrile necesare care sa îi permitã îndeplinirea în bune condiţii a sarcinilor sale administrative şi tehnice legate de verificare şi inspecţie.
5. Personalul organismului de inspecţie trebuie sa aibã o pregãtire tehnica şi profesionalã temeinica.
6. Trebuie garantatã imparţialitatea personalului de inspecţie. Remunerarea personalului nu trebuie sa fie dependenta de numãrul de teste executate şi nici de rezultatul acestora.
7. Organismul de inspecţie trebuie sa încheie o asigurare de rãspundere civilã, în cazul în care rãspunderea nu este asumatã de cãtre stat.
8. Personalul organismului de inspecţie este obligat sa pãstreze secretul profesional cu privire la informaţiile dobândite în exercitarea sarcinilor sale ce decurg din respectarea prevederilor prezentului ordin sau a altor reglementãri, cu excepţia situaţiei în care informaţiile sunt solicitate de Ministerul Industriei şi Resurselor în calitate de autoritate de stat în domeniu.

CAPITOLUL B
Documentele ce se solicita organismelor de inspecţie în vederea desemnãrii

9. Solicitarea se realizeazã prin completarea unei cereri şi transmiterea acesteia cãtre Ministerul Industriei şi Resurselor - Comisia de desemnare; modelul cererii este prevãzut în anexa la prezentele norme metodologice şi trebuie sa fie însoţit de urmãtoarele documente:
a) certificatul de înmatriculare la registrul comerţului sau orice act juridic echivalent privind înfiinţarea, în copie;
b) scurta prezentare a activitãţii organismului de inspecţie, din care sa rezulte experienta şi abilitatile acestuia în domeniul recipiente sub presiune şi/sau în domenii înrudite, inclusiv organigrama organismului de inspecţie;
c) asigurarea de rãspundere civilã, în copie, pentru cazul în care rãspunderea nu revine statului prin lege, însoţitã de o adresa a societãţii de asigurare, prin care sa se ateste ca polita de asigurare acoperã despãgubirile care pot fi solicitate în urma activitãţii pentru care se solicita desemnarea;
d) procedura de evaluare care va fi aplicatã de cãtre organismul de inspecţie, avându-se în vedere cerinţele prevãzute în Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 113/2001 privind aprobarea unor reglementãri tehnice pentru recipiente-butelii.
10. La solicitarea Comisiei de desemnare organismul de inspecţie va transmite şi alte documente pentru examinare, în mãsura în care acestea sunt necesare în vederea luãrii deciziei privind desemnarea.

CAPITOLUL C
Evaluarea solicitãrii, acordarea, limitarea, suspendarea şi retragerea desemnãrii

11. Comisia de desemnare evalueaza solicitarea privind desemnarea, având în vedere urmãtoarele:
a) cerinţele în legatura cu sarcinile prevãzute de Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 113/2001 ;
b) valoarea minima a asigurãrii de rãspundere civilã, conform prevederilor pct. 9 lit. c).
12. - (1) La solicitarea Comisiei de desemnare, în vederea luãrii deciziei privind desemnarea, se poate realiza şi o evaluare a solicitantului la sediul acestuia.
(2) În situaţia în care solicitantul evaluãrii nu întruneşte condiţiile prevãzute de prezentele norme metodologice, Comisia de desemnare, în termen de 30 de zile de la depunerea cererii de desemnare, va face cunoscutã solicitantului respingerea motivatã a cererii.
(3) Decizia Comisiei de desemnare va fi luatã în baza rezultatului evaluãrii, consemnat în procesul-verbal de evaluare al Comisiei de desemnare.
(4) Organismele de inspecţie care dovedesc ca respecta criteriilor minime prevãzute la cap. A sunt desemnate prin ordin al ministrului industriei şi resurselor.
(5) Ordinul prevãzut la alin. (4) conţine pentru fiecare organism de inspecţie desemnat informaţii privind denumirea completa, sediul, produsele sau grupele de produse care fac obiectul inspecţiei şi sarcinile specifice pentru care este desemnat.
(6) Lista cuprinzând organismele de inspecţie desemnate în domeniul recipiente-butelii va fi actualizatã ori de câte ori va fi necesar.
(7) În cazuri motivate desemnarea poate fi acordatã pentru o perioada limitatã; în situaţia acordãrii desemnãrii pe termen limitat Ministerul Industriei şi Resurselor va decide ulterior prelungirea sau retragerea desemnãrii.
13. - (1) Comisia de desemnare suspenda sau retrage desemnarea unui organism de inspecţie în cazul nerespectãrii criteriilor care au stat la baza desemnãrii sau în situaţia în care organismul de inspecţie solicita acest lucru.
(2) Solicitarea organismului de inspecţie privind suspendarea sau retragerea desemnãrii trebuie înaintatã Comisiei de desemnare cu minimum 3 luni înainte de încetarea activitãţii.
(3) În situaţia retragerii desemnãrii organismul de inspecţie trebuie sa asigure predarea cãtre Ministerul Industriei şi Resurselor, cu acceptul clientului, într-un mod corespunzãtor, a documentelor şi înregistrãrilor în legatura cu evaluarile realizate sau în curs de realizare din perioada în care a fost desemnat.
(4) Decizia privind suspendarea sau retragerea desemnãrii determina actualizarea ordinului ministrului industriei şi resurselor care conţine lista cuprinzând organismele de inspecţie desemnat în domeniul recipiente-butelii.
(5) Suspendarea sau retragerea desemnãrii unui organism de inspecţie nu afecteazã rapoartele de inspecţie efectuate de cãtre acesta anterior datei la care s-a luat decizia privind suspendarea sau retragerea desemnãrii.
14. Organismele de inspecţie pot contesta în instanta judecãtoreascã decizia privind retragerea desemnãrii, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

CAPITOLUL D
Supravegherea organismelor de inspecţie desemnate

15. - (1) Organismele de inspecţie desemnate trebuie sa îndeplineascã în mod permanent criteriile care au stat la baza deciziei privind desemnarea lor.
(2) Supravegherea organismelor de inspecţie desemnate se realizeazã periodic, dar cel puţin o data pe an, de cãtre Comisia de desemnare.
(3) Organismele de inspecţie desemnate trebuie sa facã cunoscutã Comisiei de desemnare orice modificare ce se intenţioneazã a fi adusã documentelor prevãzute la pct. 9, precum şi orice alta mãsura ce se doreşte a fi implementata şi care ar putea afecta îndeplinirea cerinţelor şi respectarea condiţiilor în legatura cu desemnarea, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de punerea în aplicare a modificãrii. Organismele de inspecţie desemnate vor comunica totodatã şi data de punere în aplicare a modificãrii.
(4) În situaţia în care modificãrile privesc documentele prevãzute la pct. 9 lit. a), organismul de inspecţie desemnat va transmite Comisiei de desemnare şi copia de pe documentul actualizat.
16. În cazul existenţei oricãrui dubiu privind respectarea cerinţelor şi condiţiilor care au stat la baza desemnãrii, organismul de inspecţie desemnat va transmite, la solicitarea Comisiei de desemnare, toate informaţiile necesare pentru clarificarea situaţiei apãrute. Dacã este cazul, Comisia de desemnare efectueazã acţiuni de supraveghere inopinate la organismul desemnat în cauza. Comisia de desemnare poate întreprinde orice alte mãsuri necesare clarificarii dubiului.
17. - (1) În situaţia în care în cadrul procesului de supraveghere a organismului de inspecţie se constata neconformitãţi fata de cerinţele şi condiţiile de desemnare, Comisia de desemnare, împreunã cu organismul de inspecţie în cauza, poate stabili mãsurile necesare şi programul pentru eliminarea neconformitatilor.
(2) În funcţie de natura neconformitatilor Comisia de desemnare poate decide ca pe o perioada determinata, pana la eliminarea neconformitatilor, activitatea organismului de inspecţie în domeniul recipiente-butelii sa fie limitatã sau suspendatã.
18. - Organismul de inspecţie desemnat va transmite Comisiei de desemnare copii de pe rapoartele de inspecţie/verificare, inclusiv de pe cele refuzate sau retrase.
19. - (1) Organismul de inspecţie desemnat va transmite Comisiei de desemnare în fiecare an, anterior datei de 1 martie, un raport scris referitor la activitãţile întreprinse în anul calendaristic anterior. Raportul anual va conţine în principal informaţii privind:
a) documentele emise, refuzate sau retrase, care sunt în legatura cu sarcinile ce îi revin;
b) reclamaţiile şi apelurile înregistrate impotriva deciziilor organismului de inspecţie, inclusiv informaţii privind negocierile şi rezultatele în legatura cu acestea;
c) activitãţile subcontractate şi subcontractantii în legatura cu sarcinile ce îi revin prin desemnare;
d) participarea la activitatea de standardizare din domeniul în care este desemnat.
(2) Organismul de inspecţie desemnat va transmite Ministerului Industriei şi Resurselor structura care va coordona domeniul infrastructurii calitãţii şi evaluãrii conformitatii, în fiecare an, anterior datei de 1 martie, o copie de pe raportul anual prevãzut la alin. (1).

ANEXA 1


──────────
la normele metodologice
────────────────────────

Organismul ..............................................................
(denumirea completa, adresa, telefon/fax, e-mail)

CERERE DE DESEMNARE
Nr. .........../data ............
- model -

Organismul .........*1), având sediul în ...........*2), reprezentat prin director/preşedinte ................*3), în aplicarea prevederilor art. 3 din Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 51/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea organismelor de inspecţie în domeniul recipiente-butelii şi a prevederilor Ordinului ministrului industriei şi resurselor nr. 113/2001 privind aprobarea unor reglementãri tehnice pentru recipiente-butelii, solicita Comisiei de desemnare evaluarea în vederea desemnãrii ca organism de inspecţie care efectueazã certificarea în urma evaluãrii conformitatii pentru grupa de produse .............*4), prin ..............*5).
Anexãm la prezenta cerere de desemnare urmãtoarele documente*6):
- .........................................................................
- .........................................................................
- .........................................................................
- .........................................................................

Director/Preşedinte,
........................*7)

──────────────────
*1) Denumirea completa a organismului.
*2) Adresa completa şi codul poştal.
*3) Numele şi prenumele.
*4) Denumirea şi codul produselor sau grupei de produse ce face obiectul evaluãrii, asociate activitãţilor CAEN.
*5) Denumirea procedurii de evaluare a conformitatii produselor ce fac obiectul evaluãrii.
*6) Documentele conform prevederilor cap. B.
*7) Numele, prenumele, semnatura şi ştampila organismului.

──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016