Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 19 august 2002  privind desemnarea organismelor pentru evaluarea conformitatii cu cerintele esentiale de securitate din domeniul echipamentelor electrice de joasa tensiune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 19 august 2002 privind desemnarea organismelor pentru evaluarea conformitatii cu cerintele esentiale de securitate din domeniul echipamentelor electrice de joasa tensiune

EMITENT: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 742 din 11 octombrie 2002
CAP. 1
Generalitati

1. Prezentele norme metodologice stabilesc procedura privind desemnarea organismelor pentru evaluarea conformitatii cu cerinţele esenţiale de securitate din domeniul echipamentelor electrice de joasa tensiune, denumite în continuare organisme, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 567/2002 privind asigurarea securitãţii utilizatorilor de echipamente electrice de joasa tensiune.
2. Poate fi desemnat orice organism, persoana juridicã sau entitate din cadrul unei persoane juridice cu sediul în România, care dovedeşte ca poate realiza sarcini specifice în legatura cu evaluarea conformitatii cu cerinţele esenţiale de securitate din domeniul echipamentelor electrice de joasa tensiune şi care respecta cerinţele şi criteriile aplicabile organismelor desemnate, prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 567/2002 , precum şi cerinţele prevãzute de prezentele norme metodologice.
3. Organismele desemnate conform prevederilor prezentelor norme metodologice îndeplinesc sarcinile ce fac obiectul desemnãrii atât pentru operatori economici romani, cat şi strãini şi presteazã serviciile pentru care au fost desemnate atât pe teritoriul României, cat şi în afarã acesteia, dupã caz.

CAP. 2
Documentele care se solicita organismelor pentru evaluare în vederea desemnãrii

Solicitarea pentru desemnare se realizeazã prin completarea şi transmiterea de cãtre organism la Ministerul Industriei şi Resurselor - Comisia de desemnare a cererii de desemnare, al carei model este prevãzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) certificatul de înregistrare la camera de comerţ şi industrie sau orice act juridic echivalent privind înfiinţarea, în copie;
b) scurta prezentare a activitãţii organismului, din care sa rezulte experienta şi competenta acestuia în domeniul echipamentelor electrice de joasa tensiune pentru care se solicita evaluarea, inclusiv organigrama organismului;
c) referinte privind schema de evaluare care va fi aplicatã de cãtre organism în calitate de organism desemnat şi notificat; aceasta trebuie sa facã referire la cerinţele şi procedura pentru evaluarea conformitatii utilizata;
d) copie de pe certificatul de acreditare ca organism de evaluare a conformitatii, emis de organismul naţional de acreditare;
e) raport întocmit de cãtre organismul naţional de acreditare, privind competenta tehnica a organismului pentru a evalua conformitatea cu cerinţele esenţiale de securitate din domeniul echipamentelor electrice de joasa tensiune;
f) documentele încheiate pentru subcontractarea activitãţilor în legatura cu sarcinile pentru care solicita desemnarea, în copie, dacã este cazul;
g) modelul contractului de subcontractare a activitãţilor, dacã este cazul;
h) copie de pe asigurarea de rãspundere civilã, pentru cazul în care rãspunderea nu revine statului prin lege;
i) declaraţie scrisã prin care organismul solicitant este de acord ca organismul naţional de acreditare sa punã la dispoziţie Comisiei de desemnare, la cerere, documente şi informaţii în legatura cu acreditarea sa.

CAP. 3
Evaluarea solicitãrii, acordarea, limitarea, suspendarea şi retragerea desemnãrii

1. Comisia de desemnare evalueaza solicitarea privind desemnarea în urma examinãrii documentelor prevãzute la cap. II şi verificãrii respectãrii urmãtoarelor:
a) criteriile pentru evaluarea organismelor prevãzute în anexa nr. 5 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 567/2002 ;
b) prevederile <>art. 16 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor;
c) cerinţele privind competenta tehnica şi capabilitatea organismului de a evalua conformitatea echipamentelor electrice de joasa tensiune cu cerinţele esenţiale de securitate prevãzute în anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 567/2002 ;
d) sarcinile în legatura cu procedura/procedurile de evaluare a conformitatii prevãzute în anexa nr. 5 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 567/2002 , pentru care organismul solicita desemnarea;
e) valoarea minima a asigurãrii de rãspundere civilã;
f) orice alte cerinţe aplicabile organismelor conform prezentelor norme metodologice.
2. În mãsura în care este necesar pentru luarea deciziei privind desemnarea şi notificarea organismului, Comisia de desemnare poate întreprinde orice alte mãsuri pentru informarea sa completa şi corecta.
3. Comisia de desemnare emite un certificat de recunoaştere organismului solicitant care a dovedit conformitatea cu cerinţele prevãzute de prezentele norme metodologice, stabilind scopul şi sarcinile pentru care acesta va fi desemnat, în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii cererii de desemnare. Modelul certificatului de recunoaştere este prevãzut în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
4. În situaţia în care organismul nu dovedeşte conformitatea cu cerinţele prevãzute de prezentele norme metodologice, Comisia de desemnare, în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii cererii de desemnare, face cunoscutã organismului respingerea motivatã a desemnãrii.
5. Rezultatul evaluãrii realizate de cãtre Comisia de desemnare şi decizia acesteia se consemneazã într-un proces-verbal întocmit şi pãstrat conform Regulamentului de organizare şi funcţionare al Comisiei de desemnare.
6. Comisia de desemnare solicita, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 487/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, înscrierea organismului prevãzut la pct. 3 în Registrul organismelor notificate.
7. Comisia de desemnare propune ministrului industriei şi resurselor includerea organismului prevãzut la pct. 3 în lista cuprinzând organismele desemnate care realizeazã evaluarea conformitatii cu cerinţele esenţiale de securitate din domeniul echipamentelor electrice de joasa tensiune. Lista cuprinzând organismele desemnate va fi aprobatã prin ordin al ministrului industriei şi resurselor şi va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
8. Ordinul ministrului industriei şi resurselor prevãzut la pct. 7 va conţine, pentru fiecare organism din lista, informaţii privind denumirea completa, sediul, produsele sau grupele de produse care se supun evaluãrii conformitatii, sarcinile specifice pentru care a fost desemnat şi numãrul de identificare alocat ca urmare a înregistrãrii acestuia în Registrul organismelor notificate.
9. În cazuri motivate desemnarea şi notificarea pot fi acordate pentru o perioada limitatã; în aceasta situaţie Comisia de desemnare va decide ulterior cu privire la prelungirea, limitarea sau retragerea desemnãrii şi notificãrii.
10. În termen de 5 zile lucrãtoare de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a ordinului ministrului industriei şi resurselor prevãzut la pct. 7, Comisia de desemnare solicita organismului desemnat stabilirea împreunã cu reprezentanţii organismului naţional de acreditare a programului de supraveghere; programul de supraveghere astfel convenit va fi transmis în copie Comisiei de desemnare de cãtre organismul desemnat, în termen de 20 de zile lucrãtoare de la data formularii solicitãrii.
11. Comisia de desemnare propune aprobãrii ministrului industriei şi resurselor decizia sa privind suspendarea, limitarea sau retragerea desemnãrii unui organism, în cazul nerespectãrii cerinţelor care au stat la baza desemnãrii sau în situaţia în care organismul solicita acest lucru.
12. Solicitarea organismului privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii trebuie înaintatã Comisiei de desemnare cu minimum 3 luni înainte de încetarea activitãţii.
13. Decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii determina actualizarea ordinului ministrului industriei şi resurselor care aproba lista cuprinzând organismele desemnate care realizeazã evaluarea conformitatii cu cerinţele esenţiale de securitate din domeniul echipamentelor electrice de joasa tensiune, prevãzutã la pct. 7.
14. În situaţia retragerii desemnãrii şi notificãrii organismul trebuie sa asigure predarea într-un mod corespunzãtor a documentelor şi înregistrãrilor în legatura cu evaluarile realizate sau în curs de realizare din perioada în care a fost desemnat, cu acceptul clientului, cãtre Comisia de desemnare sau cãtre un alt organism desemnat din domeniu, stabilit de Comisia de desemnare.
15. Limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii unui organism nu afecteazã rapoartele de încercãri sau certificatele de conformitate emise de cãtre acesta anterior datei la care s-a luat decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii.
16. Decizia privind retragerea desemnãrii şi notificãrii se poate contesta de cãtre laborator sau organism la instanta judecãtoreascã competenta, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

CAP. 4
Supravegherea organismelor desemnate

1. Organismele desemnate trebuie sa îndeplineascã în mod permanent cerinţele şi condiţiile care au stat la baza deciziei privind desemnarea lor.
2. Organismele desemnate trebuie sa facã cunoscutã Comisiei de desemnare şi organismului naţional de acreditare orice modificare care se intenţioneazã a fi adusã documentelor prevãzute la cap. II. lit. a), c), d), f), g) şi h), precum şi orice alta mãsura ce se doreşte sa fie implementata şi care ar putea afecta îndeplinirea cerinţelor şi respectarea condiţiilor în legatura cu desemnarea, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de punerea în aplicare a modificãrii. Organismele desemnate vor comunica totodatã şi data pentru punerea în aplicare a modificãrii. În situaţia în care modificãrile privesc documentele prevãzute la cap. II, organismul desemnat va transmite Comisiei de desemnare şi copia documentului actualizat.
3. Pentru mãsurile care pot afecta îndeplinirea cerinţelor şi respectarea condiţiilor în legatura cu desemnarea, organismele desemnate trebuie sa solicite, în funcţie de natura modificãrilor, organismului naţional de acreditare evaluarea impactului acestor modificãri asupra condiţiilor de desemnare; în termen de 48 de ore de la finalizarea evaluãrii organismele desemnate vor transmite Comisiei de desemnare raportul organismului naţional de acreditare, încheiat cu ocazia acestei evaluãri.
4. Supravegherea organismelor desemnate se realizeazã de cãtre reprezentanţi ai organismului naţional de acreditare, conform programului de supraveghere prevãzut la cap. III pct. 10.
5. În termen de 10 zile lucrãtoare de la data încheierii auditului de supraveghere, organismul desemnat va informa Comisia de desemnare cu privire la rezultatul auditului de supraveghere, prin transmiterea raportului complet de audit încheiat de cãtre echipa de evaluare constituitã în acest scop.
6. Organismele desemnate au obligaţia sa informeze Comisia de desemnare cu privire la limitarea, suspendarea, retragerea, expirarea acreditãrii şi reînnoirea acesteia.
7. În caz de existenta a oricãrui dubiu privind respectarea cerinţelor care au stat la baza desemnãrii, organismul desemnat va transmite la solicitarea Comisiei de desemnare toate informaţiile necesare pentru clarificarea situaţiei apãrute. Când este cazul, la solicitarea Comisiei de desemnare organismul naţional de acreditare va realiza un audit de supraveghere neplanificat al organismului desemnat în cauza. Totodatã Comisia de desemnare poate întreprinde orice alte mãsuri necesare clarificarii dubiului.
8. Organismul naţional de acreditare va transmite Comisiei de desemnare raportul şi concluziile referitoare la auditul de supraveghere neplanificat prevãzut la pct. 7, în termen de doua zile lucrãtoare de la finalizarea acestuia.
9. În situaţia în care în cadrul procesului de evaluare în vederea desemnãrii sau de supraveghere se constata neconformitãţi fata de cerinţele prezentelor norme metodologice, Comisia de desemnare împreunã cu echipa de evaluare stabilitã de organismul naţional de acreditare şi organismul în cauza vor stabili mãsurile necesare şi programul pentru eliminarea neconformitatilor.
10. Comisia de desemnare, în funcţie de natura neconformitatilor, poate decide ca pe o perioada determinata, pana la eliminarea neconformitatilor prevãzute la pct. 9, activitatea organismului sa fie limitatã sau suspendatã în domeniul în care se solicita sa fie desemnat sau, dupã caz, este desemnat.
11. Organismele trebuie sa permitã necondiţionat reprezentanţilor Comisiei de desemnare accesul la documente şi participarea la activitãţile care privesc incercarile şi/sau evaluarile ce se realizeazã de cãtre acestea în legatura cu obiectul desemnãrii şi supravegherii, conform prevederilor prezentelor norme metodologice.
12. Organismul desemnat va transmite Comisiei de desemnare în fiecare an, anterior datei de 1 martie, un raport scris referitor la activitãţile întreprinse în anul calendaristic anterior, ca urmare a desemnãrii. Raportul anual va conţine informaţii privind:
a) documentele emise, refuzate sau retrase care sunt în legatura cu sarcinile ce îi revin acestuia;
b) reclamaţiile înregistrate impotriva deciziilor laboratorului sau organismului, inclusiv informaţii privind modul de rezolvare a acestora;
c) dificultãţile intampinate în realizarea sarcinilor; mãsurile proprii întreprinse şi/sau pe care le propune pentru îmbunãtãţirea activitãţii;
d) activitãţile subcontractate, subcontractantii; mãsurile întreprinse şi/sau pe care le propune pentru îmbunãtãţirea acestor activitãţi;
e) participarea la activitãţile de standardizare din domeniul în care a fost desemnat.

CAP. 5
Dispoziţii finale

Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

Modelul cererii de desemnare

Organismul ............ Nr. ..../Data ...*1)
(denumirea completa, adresa, tel./fax, e-mail,
cod unic de înregistrare, numãr de ordine în
registrul comerţului)

CERERE DE DESEMNARE

Organismul*2) ........., având sediul în*3) .........., reprezentat prin director/preşedinte*4) ........., în aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) din Normele metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002 , şi ale <>art. 9 din Hotãrârea Guvernului nr. 567/2002 privind asigurarea securitãţii utilizatorilor de echipamente electrice de joasa tensiune, solicita Comisiei de desemnare a laboratoarelor şi organismelor ce realizeazã evaluarea conformitatii cu cerinţele esenţiale de securitate din domeniul echipamentelor electrice de joasa tensiune sa fie evaluat în vederea desemnãrii, în scopul de a realiza evaluarea conformitatii pentru sortimentul(sortimentele)/subsortimentul(subsortimentele)*5).... prin*6).... .
Anexãm prezentei cereri de desemnare urmãtoarele documente*7):
-
-

Directorul/Preşedintele*8)
organismului,
..........................
------------
*1) Numãrul/data de înregistrare la Comisia de desemnare.
*2) Denumirea completa a laboratorului/organismului.
*3) Adresa completa, codul poştal.
*4) Numele şi prenumele.
*5) Denumirea şi codul sortimentului/subsortimentului ce face obiectul evaluãrii.
*6) Denumirea procedurii de evaluare a conformitatii produselor ce fac obiectul evaluãrii.
*7) Documentele conform prevederilor cap. II din Normele metodologice privind desemnarea organismelor pentru evaluarea conformitatii cu cerinţele esenţiale de securitate din domeniul echipamentelor electrice de joasa tensiune, aprobate prin Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 389/2002.
*8) Numele, prenumele, semnatura directorului/preşedintelui şi ştampila organismului.


ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------

Modelul certificatului de recunoaştere

MINISTERUL INDUSTRIEI ŞI RESURSELOR
Comisia de desemnare a organismelor ce
realizeazã evaluarea conformitatii cu
cerinţele esenţiale de securitate din
domeniul echipamentelor electrice de
joasa tensiune

CERTIFICAT DE RECUNOAŞTERE
Nr. ......./data .......

În aplicarea prevederilor art. 7 din Normele metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002 , şi ca urmare a cererii de desemnare înregistrate cu nr. .../..., se emite prezentul certificat de recunoaştere, prin care se atesta ca organismul*1) ......, cu sediul în*2) ........, respecta cerinţele minime prevãzute la <>art. 14 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor şi are capacitatea, competenta şi capabilitatea de a realiza sarcinile specifice privind evaluarea conformitatii produselor prin*3) ....... pentru sortimentele sau subsortimentele*4)........., conform prevederilor <>art. 9 din Hotãrârea Guvernului nr. 567/2002 privind asigurarea securitãţii utilizatorilor de echipamente electrice de joasa tensiune.
Prezentul certificat da dreptul organismului*1) ............ de a acţiona ca organism desemnat de la includerea organismului în lista cuprinzând organismele notificate care realizeazã evaluarea conformitatii cu cerinţele esenţiale de securitate în domeniul echipamentelor electrice de joasa tensiune, aprobatã şi publicatã conform prevederilor art. 8 din Normele metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002 . La data excluderii din lista a organismului*1) ....... prezentul certificat devine nul.

Preşedintele*5)
Comisiei de desemnare,
......................
--------------
*1) Denumirea completa a organismului.
*2) Adresa completa, codul poştal.
*3) Denumirea procedurii de evaluare a conformitatii produselor.
*4) Denumirea şi codul sortimentelor sau ale subsortimentelor de produse.
*5) Numele, prenumele, semnatura preşedintelui Comisiei de desemnare şi ştampila Direcţiei generale produse industriale.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016