Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 17 februarie 2005  privind stabilirea teritoriului organizatiilor de imbunatatiri funciare si al federatiilor de organizatii de imbunatatiri funciare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 17 februarie 2005 privind stabilirea teritoriului organizatiilor de imbunatatiri funciare si al federatiilor de organizatii de imbunatatiri funciare

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 159 din 23 februarie 2005
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentele norme metodologice reglementeazã principiile şi modul de stabilire a teritoriului organizaţiilor de îmbunãtãţiri funciare, denumite în continuare organizaţii, şi a celui al federaţiilor de organizaţii de îmbunãtãţiri funciare, denumite în continuare federaţii.
ART. 2
(1) Organizaţiile îşi desfãşoarã activitatea în cadrul unei suprafeţe de teren clar delimitate, amenajatã cu lucrãri de îmbunãtãţiri funciare, denumitã în continuare teritoriul organizaţiei.
(2) Suprafaţa de teren clar delimitatã, deservitã de un sistem de irigaţii sau de desecare şi drenaj ori de lucrãri de apãrare împotriva inundaţiilor sau de combatere a eroziunii solului, exploatate, întreţinute şi reparate de o organizaţie, constituie teritoriul acelei organizaţii. Teritoriile a douã sau mai multe organizaţii învecinate vor fi fãrã suprapuneri de suprafeţe.
(3) La identificarea teritoriului unei organizaţii se au în vedere urmãtoarele:
a) configuraţia infrastructurii de îmbunãtãţiri funciare pe care viitoarea organizaţie o va deţine în proprietate sau în folosinţã;
b) contiguitatea suprafeţelor de teren deservite de punctele de livrare a apei din sistemele de irigaţii sau de punctele de evacuare a apei din sistemele de desecare şi drenaj;
c) topografia şi structura hidrograficã a teritoriului viitoarei organizaţii;
d) eficienţa exploatãrii şi supravegherii sistemului de irigaţii sau de desecare şi drenaj ori a lucrãrilor de apãrare împotriva inundaţiilor sau de combatere a eroziunii solului, în funcţie de dimensiunile teritoriului;
e) viabilitatea economicã a viitoarei organizaţii, cu referire la dimensiunile teritoriului, numãrul membrilor şi la costurile funcţionãrii organizaţiei, care cuprind şi cheltuielile cu plata tarifelor şi a personalului necesar funcţionãrii acesteia;
f) structura culturilor şi gradul de folosinţã a terenului.
ART. 3
(1) Federaţia exploateazã, întreţine şi reparã infrastructura de îmbunãtãţiri funciare situatã în afara teritoriului organizaţiilor cãrora le poate presta servicii de îmbunãtãţiri funciare şi care este în legãturã funcţionalã cu sistemele de irigaţii, de desecare şi drenaj, cu lucrãrile de apãrare împotriva inundaţiilor sau de combatere a eroziunii solului, exploatate, întreţinute şi reparate exclusiv de acele organizaţii.
(2) Teritoriul unei federaţii este suprafaţa de teren clar delimitatã, cuprinsã în cadrul unei pãrţi de amenajare autonome funcţional sau al întregii amenajãri de îmbunãtãţiri funciare, exploatatã, întreţinutã şi reparatã de acea federaţie.

CAP. II
Teritoriul organizaţiilor şi al federaţiilor

SECŢIUNEA 1
Reglementãri generale aplicabile teritoriilor tuturor organizaţiilor şi federaţiilor

ART. 4
(1) Pentru toate tipurile de organizaţii, stabilirea teritoriului se va face cu îndeplinirea urmãtoarelor condiţii:
a) întregul teritoriu al unei organizaţii trebuie sã aparţinã aceleiaşi amenajãri de îmbunãtãţiri funciare, fãrã ca teritoriul sã fie situat în cadrul a douã sau mai multe amenajãri;
b) teritoriile a douã sau mai multe organizaţii nu trebuie sã se suprapunã, în tot sau în parte;
c) teritoriul unei organizaţii trebuie sã fie continuu şi contiguu, sã nu conţinã enclave şi sã cuprindã întreaga suprafaţã de teren deservitã de infrastructura de ultim ordin, ce poate funcţiona autonom;
d) configuraţia teritoriului propus nu trebuie sã împiedice constituirea altor organizaţii care sã poatã funcţiona autonom cu respectarea condiţiilor prevãzute la lit. a)-c).
(2) La declararea teritoriului, organizaţiile vor preciza atât suprafaţa netã, respectiv suprafaţa potenţial cultivabilã şi care poate face obiectul contractelor de prestãri de servicii de îmbunãtãţiri funciare, cât şi suprafaţa brutã a acestuia, respectiv cea care include şi întreaga suprafaţã ocupatã cu lucrãrile şi instalaţiile care constituie infrastructura de îmbunãtãţiri funciare şi zona de protecţie, precum şi cea aferentã utilitãţilor pentru exploatarea acestei infrastructuri.
(3) Viitoarele organizaţii preiau în proprietate întreaga infrastructurã de îmbunãtãţiri funciare situatã pe teritoriul propus, cu îndeplinirea condiţiei prevãzute la art. 20 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a <>Legii îmbunãtãţirilor funciare nr. 138/2004 , aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.897/2004 , indiferent de ponderea cu care suprafaţa de teren deţinutã de membrii organizaţiei depãşeşte jumãtate din suprafaţa de teren a teritoriului.
(4) Configuraţia, mãrimea şi amplasarea teritoriului propus vor asigura exploatarea şi supravegherea eficientã a infrastructurii de îmbunãtãţiri funciare. Nivelul de eficienţã a exploatãrii se evidenţiazã prin gradul de utilizare, faţã de parametrii proiectaţi, a infrastructurii de îmbunãtãţiri funciare care deserveşte teritoriul, iar cel de eficienţã a supravegherii, prin ponderea suprafeţelor deţinute de membri în totalul suprafeţei teritoriului.
(5) Configuraţia, mãrimea şi amplasarea teritoriului propus vor asigura viabilitatea economicã a noii organizaţii atât pentru întregul teritoriu propus, cât şi pentru fiecare zonã de reprezentare. În sensul prezentelor norme metodologice, prin viabilitatea economicã a unei organizaţii se înţelege posibilitatea realã de a achita tarifele de prestare a serviciilor de îmbunãtãţiri funciare din veniturile obţinute. Viabilitatea economicã se va aprecia în funcţie de dimensiunea teritoriului, numãrul membrilor, costurile funcţionãrii organizaţiei şi de cuantumul tarifelor pentru serviciile de îmbunãtãţiri funciare prestate de terţi organizaţiei.
(6) Pe baza ponderii suprafeţei cultivate în totalul teritoriului, a structurii culturilor şi a gradului de utilizare a infrastructurii de îmbunãtãţiri funciare se pot evidenţia şi estima veniturile ce se pot realiza de membrii organizaţiei ca beneficiari ai serviciilor de îmbunãtãţiri funciare. Din veniturile realizate, ca urmare a creşterii capacitãţii membrilor de a achita cotizaţiile şi tarifele, este necesar ca organizaţia sã acopere plata tarifelor pentru serviciile de îmbunãtãţiri funciare prestate de terţi şi sã îşi poatã crea fondurile necesare pentru a se dezvolta, inclusiv pentru acoperirea cheltuielilor de reparaţii pentru punerea în funcţiune a infrastructurii.
(7) În scopul evidenţierii viabilitãţii economice, organizaţiile vor depune la Oficiul de reglementare al organizaţiilor de îmbunãtãţiri funciare, denumit în continuare Oficiul de reglementare, un buget de venituri şi cheltuieli estimat pentru condiţiile specifice unui an climatic mediu.
ART. 5
(1) Pentru toate tipurile de federaţii, teritoriile se vor stabili cu îndeplinirea urmãtoarelor condiţii:
a) întregul teritoriu al unei federaţii trebuie sã aparţinã aceleiaşi amenajãri de îmbunãtãţiri funciare, fãrã ca teritoriul sã fie situat în cadrul a douã sau mai multe amenajãri;
b) teritoriile a douã sau mai multe federaţii nu trebuie sã se suprapunã, în tot sau în parte;
c) configuraţia teritoriului propus nu trebuie sã împiedice constituirea unei alte federaţii care sã poatã funcţiona autonom.
(2) La declararea teritoriului, federaţiile vor preciza suprafaţa brutã a acestuia, respectiv cea care include şi întreaga suprafaţã ocupatã cu lucrãrile şi instalaţiile care constituie infrastructura de îmbunãtãţiri funciare şi zona de protecţie, precum şi cea aferentã utilitãţilor pentru exploatarea acestei infrastructuri.
(3) Viitoarele federaţii preiau în folosinţã gratuitã întreaga infrastructurã de îmbunãtãţiri funciare de pe teritoriul propus al federaţiei, situatã în afara teritoriului organizaţiilor cãrora le poate presta servicii de îmbunãtãţiri funciare.

SECŢIUNEA a 2-a
Reglementãri specifice aplicabile teritoriului fiecãrui tip de organizaţie

ART. 6
(1) Teritoriul unei organizaţii de utilizatori de apã pentru irigaţii este necesar sã fie o suprafaţã distinctã hidraulic, care poate primi apã prin unul sau mai multe puncte de livrare a apei pentru irigaţii, ce vor fi exploatate, întreţinute şi reparate de viitoarea organizaţie.
(2) Suprafeţele distincte de teren din cadrul teritoriului, denumite în continuare ploturi de irigaţii, alimentate cu apã prin intermediul unui punct de livrare a apei pentru irigaţii, cum sunt staţiile de pompare de punere sub presiune, prizele unor canale ori agregatele electrice sau termice de pompare, vor fi continue şi contigue, fãrã enclave, şi vor cuprinde întreaga suprafaţã a fiecãrui plot de irigaţii din cadrul teritoriului.
ART. 7
(1) Teritoriul unei organizaţii de desecare şi drenaj este necesar sã includã întreaga suprafaţã de teren pe care este situat sistemul de desecare şi drenaj sau o parte a unui sistem de desecare şi drenaj care poate funcţiona autonom, ce va fi exploatat, întreţinut şi reparat de viitoarea organizaţie.
(2) În cazul organizaţiilor de desecare şi drenaj la care bazinul de colectare se extinde şi în afara suprafeţei brute a teritoriului declarat al organizaţiei, suprafaţa bazinului de colectare exterioarã teritoriului organizaţiei va fi menţionatã specific sub urmãtoarea formã: "suprafaţã de colectare situatã în afara teritoriului organizaţiei ... ha".
ART. 8
(1) Teritoriul unei organizaţii de apãrare împotriva inundaţiilor este necesar sã includã întreaga suprafaţã de teren care poate fi protejatã de lucrãrile de apãrare împotriva inundaţiilor, ce vor fi întreţinute şi reparate de viitoarea organizaţie.
(2) În cazul incintelor îndiguite delimitate în interior prin diguri de compartimentare, teritoriul organizaţiei poate cuprinde unul sau mai multe astfel de compartimente, luate în întregul lor, în mod similar cu condiţiile ce trebuie îndeplinite de ploturile de irigaţii.
ART. 9
(1) Teritoriul unei organizaţii de combatere a eroziunii solului este necesar sã includã întreaga suprafaţã de teren continuã al cãrei sol este posibil sã fie sau a fost afectat de factori de degradare, mãrginitã de limite naturale sau artificiale, ori suprafaţa de teren aferentã bazinului hidrografic torenţial sau cu potenţial de torenţialitate ori perimetrului de ameliorare.
(2) Limita din amonte a teritoriului unei organizaţii de combatere a eroziunii solului se stabileşte pe linia de separare a apelor a bazinului sau a subbazinului hidrografic, identificate conform codificãrii din cadrul cadastrului apelor.
ART. 10
(1) În cazul federaţiilor de organizaţii ale utilizatorilor de apã pentru irigaţii, care preiau numai o parte dintr-o amenajare de irigaţii, cu suprafaţa teritoriului propus repartizatã pe unul sau pe mai multe canale de distribuţie, teritoriul federaţiei va cuprinde integral suprafaţa deservitã de canalul sau de canalele de distribuţie preluate.
(2) În cazul federaţiilor care preiau numai o parte dintr-o amenajare de irigaţii şi intenţioneazã sã preia şi unul sau mai multe tronsoane ale canalului de aducţiune, la propunerea de delimitare a teritoriului se va avea în vedere preluarea integralã a acestora de la acel punct şi pânã la punctul terminus al canalului de aducţiune, a tuturor canalelor de distribuţie care se alimenteazã din acele tronsoane ale canalului de aducţiune, precum şi a tuturor staţiilor de repompare situate în aval de acel punct.

CAP. III
Dispoziţii procedurale

ART. 11
(1) La depunerea documentaţiei de constituire, de reorganizare sau de modificare a teritoriului unei organizaţii sau federaţii, pentru obţinerea avizului din partea Oficiului de reglementare, la aceasta se vor anexa:
a) un plan de situaţie la scara 1:10.000 sau la o scarã convenabilã, în funcţie de mãrimea şi de configuraţia teritoriului, care sã asigure vizualizarea tuturor detaliilor infrastructurii de îmbunãtãţiri funciare;
b) un plan de ansamblu la scara 1:50.000 sau la o scarã convenabilã, în funcţie de mãrimea şi de configuraţia teritoriului, care sã asigure o clarã delimitare a teritoriului viitoarei organizaţii sau federaţii în cadrul amenajãrii de îmbunãtãţiri funciare;
c) un tabel cu suprafeţele nete şi brute, în cazul amenajãrilor de irigaţii, defalcate pe punctele de livrare a apei pentru irigaţii, ale viitoarei organizaţii sau federaţii, avizat de compartimentul de specialitate din cadrul direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare DADR.
(2) Planul de situaţie al teritoriului organizaţiei sau federaţiei şi planul de ansamblu al amenajãrii de îmbunãtãţiri funciare din care face parte teritoriul propus se pun la dispoziţie de cãtre Administraţia Naţionalã a Îmbunãtãţirilor Funciare sau de cãtre deţinãtorul de infrastructurã de îmbunãtãţiri funciare, la cererea comitetului constitutiv sau, dupã caz, a consiliului de administraţie, cu titlu gratuit, o singurã datã şi într-un singur exemplar. Deţinãtorul infrastructurii de îmbunãtãţiri funciare va indica pe plan suprafaţa totalã brutã şi suprafaţa totalã netã a teritoriului propus. În cazul amenajãrilor de irigaţii suprafeţele brutã şi netã ale teritoriului vor fi defalcate pe unitãţi hidraulice - ploturi de irigaţii sau altele asemenea - care pot funcţiona autonom.
(3) Comitetul constitutiv va restitui planurile primite gratuit, în termen de 3 zile de la data adunãrii constitutive care nu a aprobat constituirea organizaţiei sau de la data primirii respingerii cererii de autorizare a constituirii.
ART. 12
Mãrirea sau reducerea suprafeţei teritoriului se face cu respectarea condiţiilor prevãzute pentru constituirea organizaţiilor sau federaţiilor, prin alipirea sau desprinderea unei suprafeţe de teren situate la marginea perimetrului teritoriului existent.
ART. 13
(1) Continuitatea şi contiguitatea teritoriului propus se certificã de cãtre specialiştii Oficiului de reglementare din cadrul DADR. Nesuprapunerea teritoriilor a douã sau mai multe organizaţii ori federaţii şi respectarea condiţiei de a nu se împiedica formarea ulterioarã a altor organizaţii sau federaţii cu funcţionare autonomã se verificã de cãtre specialiştii Oficiului de reglementare din cadrul DADR şi se certificã de Oficiul de reglementare din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(2) În situaţia în care suprafaţa amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare intrã în aria de competenţã teritorialã a douã sau mai multe DADR, teritoriile organizaţiilor şi federaţiilor ce se constituie în cadrul acestor amenajãri se verificã de toate aceste DADR şi se certificã de Oficiul de reglementare din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 14
(1) La notificarea Oficiului de reglementare privind teritoriul propus de comitetul constitutiv, adresa de notificare va fi însoţitã de planurile de situaţie şi de ansamblu prevãzute la art. 11 alin. (1) lit. a) şi b), din care sã reiasã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 4 alin. (1) în cazul organizaţiilor şi la art. 5 alin. (1) în cazul federaţiilor.
(2) În cazul în care condiţiile prevãzute la alin. (1) sunt îndeplinite, Oficiul de reglementare comunicã comitetului constitutiv cã s-a luat act de intenţia de constituire a organizaţiei sau federaţiei pe teritoriul propus din planurile de situaţie şi de ansamblu transmise, în caz contrar notificând petenţilor condiţiile care nu au fost îndeplinite şi motivarea neîndeplinirii acestor condiţii.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 15
Reînregistrarea asociaţiilor utilizatorilor de apã pentru irigaţii constituite potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 147/1999 privind asociaţiile utilizatorilor de apã pentru irigaţii, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 573/2001 , cu modificãrile ulterioare, ca organizaţii ale utilizatorilor de apã pentru irigaţii se face cu respectarea condiţiilor de stabilire a teritoriului, reglementate de prezentele norme metodologice.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016