Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 16 aprilie 2002  privind desemnarea laboratoarelor de incercari si a organismelor de certificare care realizeaza evaluarea conformitatii jucariilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 16 aprilie 2002 privind desemnarea laboratoarelor de incercari si a organismelor de certificare care realizeaza evaluarea conformitatii jucariilor

EMITENT: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 747 din 14 octombrie 2002

A. Criteriile minime de evaluare a laboratoarelor de încercãri şi a organismelor de certificare care trebuie recunoscute
Poate fi laborator de încercãri sau organism de certificare desemnat orice persoana juridicã sau entitate din cadrul unei persoane juridice cu sediul în România, care dovedeşte ca respecta prevederile prezentelor norme metodologice.
1. Laboratorul de încercãri sau organismul de certificare, denumit în continuare organism, respectiv directorul acestuia şi personalul responsabil pentru executarea testelor de verificare, trebuie sa fie alţii decât proiectantul, producãtorul, furnizorul de jucarii, pe care aceştia le inspecteaza, şi decât reprezentanţii autorizaţi ai acestora. Aceştia nu se vor implica direct în proiectarea, construcţia şi comercializarea jucariilor şi nici nu vor reprezenta pãrţile angajate în aceste activitãţi. Aceasta cerinta nu exclude posibilitatea schimburilor de informaţii tehnice între producãtor şi laboratorul de încercãri sau organism.
2. Laboratorul de încercãri sau organismul şi personalul implicat trebuie sa execute testele şi/sau evaluarile de verificare cu cel mai înalt grad de integritate profesionalã şi competenta tehnica şi trebuie sa fie independenţi fata de orice presiuni şi stimulente, îndeosebi financiare, din partea unor persoane sau grupuri de persoane care au interes în rezultatul verificãrii şi care ar putea influenta decizia lor sau rezultatele verificãrilor.
3. Laboratorul de încercãri sau organismul trebuie sa dispunã de personalul necesar şi de dotãrile necesare, care sa îi permitã îndeplinirea în bune condiţii a sarcinilor administrative şi tehnice legate de verificare; de asemenea, trebuie sa aibã acces la echipamentul necesar pentru verificãri speciale.
4. Personalul laboratorului de încercãri sau al organismului trebuie sa aibã:
a) pregãtire temeinica tehnica şi profesionalã;
b) cunoştinţe corespunzãtoare cerinţelor privind testele ce trebuie executate şi experienta adecvatã pentru realizarea acestor teste.
5. Trebuie garantatã imparţialitatea personalului. Remunerarea personalului nu trebuie sa fie dependenta de numãrul de teste executate şi nici de rezultatul acestora.
6. Laboratorul de încercãri sau organismul trebuie sa încheie o asigurare de rãspundere civilã.
7. Personalul de certificare este obligat sa pãstreze secretul profesional cu privire la informaţiile dobândite în exercitarea sarcinilor sale ce decurg din respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice sau a altor reglementãri, cu excepţia situaţiei în care informaţiile sunt solicitate de Ministerul Industriei şi Resurselor în calitate de autoritate de stat în domeniu sau de cãtre autoritatea responsabilã cu supravegherea pieţei în acest domeniu.
B. Documentele ce se solicita laboratoarelor de încercãri şi organismelor pentru evaluarea acestora în vederea desemnãrii
8. Solicitarea laboratoarelor de încercãri şi a organismelor în vederea desemnãrii se realizeazã prin completarea şi transmiterea cãtre Comisia de desemnare din cadrul Ministerului Industriei şi Resurselor a cererii de desemnare, al carei model este prezentat în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentele norme metodologice, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului sau de pe orice act juridic echivalent privind înfiinţarea;
b) scurta prezentare a activitãţii organismului, din care sa rezulte experienta şi abilitatile acestuia în domeniul pentru care se solicita desemnarea, şi organigrama organismului;
c) copie de pe certificatul de acreditare în legatura cu obiectul desemnãrii, emis de organismul naţional de acreditare*);
d) copie de pe asigurarea de rãspundere civilã, însoţitã de o adresa a societãţii de asigurare prin care sa se certifice ca polita de asigurare acoperã despãgubirile care pot fi solicitate în urma activitãţii pentru care se solicita desemnarea, pentru cazul în care rãspunderea nu revine, potrivit legii, statului;
e) referinte privind schema de evaluare care va fi aplicatã de organism în calitate de organism desemnat; schema de evaluare trebuie sa facã referire la cerinţele şi procedurile pentru evaluarea conformitatii;
f) raportul întocmit de organismul naţional de acreditare, referitor la procedura de evaluare a conformitatii, documentarea şi aplicarea de cãtre solicitant a sistemului de management al calitãţii;
g) copie de pe acordurile încheiate pentru subcontractarea activitãţilor în legatura cu sarcinile pentru care solicita desemnarea;
h) modelul contractului de subcontractare a activitãţilor, dacã este cazul;
i) o declaraţie scrisã prin care solicitantul este de acord ca organismul naţional de acreditare sa punã la dispoziţie autoritãţii competente, la cerere, documente şi informaţii în legatura cu acreditarea sa.
9. În mãsura în care este necesar pentru luarea deciziei privind desemnarea, la solicitarea Comisiei de desemnare, laboratorul de încercãri sau organismul va transmite şi alte documente pentru examinare.
-----------
*) Pentru perioada de tranzit se accepta dovada ca solicitantul este în procedura de acreditare.
C. Evaluarea solicitãrii, acordarea, limitarea, suspendarea şi retragerea desemnãrii
10. Comisia de desemnare evalueaza solicitarea privind desemnarea, având în vedere urmãtoarele:
a) prevederile <>art. 14 şi 16 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor;
b) condiţiile minime prevãzute în anexa nr. 4 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 710/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) valoarea minima a asigurãrii de rãspundere civilã conform cap. B pct. 8 lit. d).
11. În baza analizei documentelor enumerate la cap. B Comisia de desemnare va elibera un certificat de recunoaştere a laboratorului de încercãri sau a organismului solicitant care a dovedit conformitatea cu cerinţele prezentelor norme metodologice, stabilind scopul şi sarcinile pentru care va fi desemnat. Modelul certificatului de recunoaştere este prevãzut în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.
11.1. În vederea luãrii deciziei privind recunoaşterea Comisia de desemnare poate realiza şi o evaluare la sediul solicitantului.
11.2. În situaţia în care solicitantul evaluãrii nu întruneşte condiţiile prevãzute de prezentele norme metodologice, Comisia de desemnare, în termen de 30 de zile de la depunerea cererii de evaluare, va comunica solicitantului motivul respingerii acesteia.
11.3. Decizia Comisiei de desemnare va fi luatã în baza procesului-verbal de evaluare, în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei de desemnare.
11.4. Laboratoarele de încercãri sau organismele pentru care s-au emis certificate de recunoaştere se desemneazã potrivit prevederilor <>art. 8^1 alin. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 710/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prin ordin al ministrului industriei şi resurselor.
11.5. Ordinul ministrului industriei şi resurselor, prevãzut la pct. 11.4, conţine pentru fiecare laborator de încercãri sau organism desemnat informaţii privind denumirea completa, sediul, produsele sau grupele de produse care se supun evaluãrii şi sarcinile specifice în legatura cu procedura de evaluare a conformitatii produselor respective.
11.6. Lista cuprinzând laboratoarele de încercãri sau organismele desemnate şi organismele notificate va fi actualizatã ori de câte ori va fi necesar.
Pentru organismele notificate informaţiile se vor completa şi cu numãrul de identificare din Registrul organismelor notificate.
12. Comisia de desemnare limiteazã, suspenda sau retrage desemnarea unui laborator de încercãri sau unui organism în cazul nerespectãrii cerinţelor care au stat la baza desemnãrii sau în situaţia în care laboratorul de încercãri ori organismul solicita acest lucru.
12.1. Solicitarea laboratorului de încercãri sau a organismului privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii trebuie înaintatã Comisiei de desemnare cu minimum 3 luni înainte de încetarea activitãţii.
12.2. În situaţia prevãzutã la pct. 12 laboratorul de încercãri sau organismul trebuie sa asigure predarea într-un mod corespunzãtor a documentelor şi a înregistrãrilor în legatura cu evaluarile realizate sau în curs de realizare, din perioada pentru care a fost desemnat, cu acceptul clientului, cãtre autoritatea competenta sau cãtre un alt organism desemnat din domeniu, stabilit de cãtre Comisia de desemnare.
12.3. Decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii determina actualizarea ordinului ministrului industriei şi resurselor prin care se aproba lista cuprinzând organismele notificate.
12.4. Limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii unui laborator de încercãri sau unui organism nu afecteazã rapoartele de încercãri ori certificatele de conformitate emise de cãtre acesta anterior datei la care s-a luat decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii.
13. Laboratoarele de încercãri sau organismele pot contesta la instanta judecãtoreascã competenta decizia privind retragerea desemnãrii, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
D. Supravegherea laboratoarelor de încercãri sau a organismelor desemnate
14. Laboratoarele de încercãri sau organismele desemnate trebuie sa îndeplineascã în mod permanent cerinţele şi condiţiile care au stat la baza deciziei privind desemnarea lor.
14.1. Laboratoarele de încercãri sau organismele desemnate trebuie sa facã cunoscut Comisiei de desemnare şi organismului naţional de acreditare orice modificare ce se intenţioneazã a fi adusã documentelor prevãzute la cap. B pct. 8 lit. a), c), d), e), g) şi h), precum şi orice alta mãsura ce se doreşte a fi implementata şi care ar putea afecta îndeplinirea cerinţelor şi respectarea condiţiilor în legatura cu desemnarea, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de punerea în aplicare a modificãrii. Organismele desemnate vor comunica totodatã şi data pentru punerea în aplicare a modificãrii.
14.2. Laboratoarele de încercãri sau organismele desemnate vor transmite Comisiei de desemnare raportul organismului naţional de acreditare referitor la impactul modificãrilor prevãzute la pct. 14.1 asupra acreditãrii şi/sau raportului prevãzut la cap. B pct. 8 lit. f). În situaţia în care modificãrile privesc documentele prevãzute la cap. B pct. 8 lit. a), laboratorul de încercãri sau organismul desemnat va transmite Comisiei de desemnare şi o copie de pe documentul actualizat.
15. Supravegherea laboratoarelor de încercãri şi a organismelor desemnate se realizeazã de cãtre Comisia de desemnare prin organismul naţional de acreditare, în conformitate cu procedura de supraveghere a acestuia.
15.1. În termen de 10 zile lucrãtoare de la data încheierii auditului de supraveghere organismul desemnat va informa Comisia de desemnare cu privire la rezultatul auditului de supraveghere, prin transmiterea raportului complet de audit încheiat de echipa de evaluare a organismului naţional de acreditare.
15.2. Laboratoarele de încercãri sau organismele desemnate vor informa Comisia de desemnare cu privire la limitarea, suspendarea, retragerea, expirarea acreditãrii şi reînnoirea acesteia.
16. În cazul în care exista dubii privind respectarea cerinţelor care au stat la baza desemnãrii, laboratorul de încercãri sau organismul desemnat va transmite la solicitarea Comisiei de desemnare toate informaţiile necesare pentru clarificarea situaţiei apãrute. Dacã este cazul, la solicitarea Comisiei de desemnare, organismul naţional de acreditare va realiza un audit de supraveghere neplanificat al laboratorului de încercãri sau al organismului desemnat în cauza. Totodatã Comisia de desemnare poate întreprinde orice alte mãsuri necesare clarificarii dubiilor.
16.1. Organismul naţional de acreditare va transmite Comisiei de desemnare raportul şi concluziile referitoare la auditul de supraveghere neplanificat, prevãzut la pct. 16, în termen de 2 zile lucrãtoare de la finalizarea acestuia.
17. În situaţia în care în cadrul procesului de evaluare sau de supraveghere se constata neconformitãţi fata de cerinţele prezentelor norme metodologice, Comisia de desemnare împreunã cu organismul naţional de acreditare şi laboratorul de încercãri sau organismul în cauza vor stabili mãsurile necesare şi programul pentru eliminarea neconformitatilor.
17.1. În funcţie de natura neconformitatilor Comisia de desemnare poate decide ca pe o perioada determinata, pana la eliminarea neconformitatilor, activitatea laboratorului de încercãri sau a organismului desemnat sa fie limitatã sau suspendatã.
18. Laboratoarele de încercãri sau organismele desemnate trebuie sa permitã necondiţionat accesul la documente, precum şi evaluarea în legatura cu desemnarea şi supravegherea, conform prevederilor prezentelor norme metodologice.
19. Laboratorul de încercãri sau organismul desemnat va transmite Comisiei de desemnare, la solicitarea acesteia, copii de pe rapoartele de testare şi/sau de pe certificatele emise, refuzate sau retrase.
20. Laboratorul de încercãri sau organismul desemnat va transmite Comisiei de desemnare care l-a desemnat, în fiecare an, anterior datei de 1 martie, un raport scris referitor la activitãţile întreprinse în anul calendaristic anterior. Raportul anual va conţine, în principal, informaţii privind:
a) documentele emise, refuzate sau retrase, care sunt în legatura cu sarcinile ce îi revin acestuia ca urmare a desemnãrii;
b) reclamaţiile şi apelurile înregistrate impotriva deciziilor organismului;
c) experienta acumulatã în urma realizãrii sarcinilor ce i-au revenit ca urmare a desemnãrii;
d) activitãţile subcontractate, subcontractantii şi experienta dobandita ca urmare a subcontractarii activitãţilor pentru realizarea sarcinilor ce i-au revenit ca urmare a desemnãrii;
e) dificultãţile intampinate în realizarea sarcinilor ce i-au revenit ca urmare a desemnãrii;
f) participarea la activitãţile de standardizare din domeniul în care a fost desemnat.
20.1. Laboratorul de încercãri sau organismul desemnat va transmite structurii care coordoneazã domeniul infrastructurii calitãţii şi evaluãrii conformitatii produselor, conform <>Legii nr. 608/2001 , în fiecare an, anterior datei de 1 martie, o copie de pe raportul anual prevãzut la pct. 20.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

MODELUL CERERII DE DESEMNARE

Laboratorul de încercãri/organismul
...................................
(denumirea completa, adresa, telefon/fax, e-mail)

Nr. ..../data*1)....

CERERE DE DESEMNARE

Laboratorul de încercãri/organismul*2) ........., cu sediul în*3) ............, reprezentat prin director/preşedinte*4)............, în aplicarea prevederilor Ordinului ministrului industriei şi resurselor nr. 114/2002 şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 710/1999 privind asigurarea securitãţii utilizatorilor de jucarii, modificatã şi completatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.275/2001 , solicita Comisiei de desemnare a laboratoarelor de încercãri/organismelor care realizeazã evaluarea conformitatii jucariilor evaluarea în vederea desemnãrii, în scopul de a realiza testarea/evaluarea conformitatii pentru grupa de produse*5) ........., prin*6) ........ .
La prezenta cerere anexãm urmãtoarele documente*7):
..........................................................

Director/Preşedinte*8),
.......................
-----------
*1) Numãrul/data de înregistrare la autoritatea competenta.
*2) Denumirea completa a laboratorului de încercãri/organismului de certificare.
*3) Adresa completa, codul poştal.
*4) Numele şi prenumele.
*5) Denumirea şi codul produselor sau grupei de produse ce face obiectul evaluãrii, asociate activitãţilor CAEN.
*6) Denumirea încercãrilor sau procedurii de evaluare a conformitatii produselor ce fac obiectul evaluãrii.
*7) Documentele, conform prevederilor cap. B din normele metodologice.
*8) Numele şi prenumele acestuia, semnatura şi ştampila laboratorului de încercãri/organismului.


ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------

MODELUL CERTIFICATULUI DE RECUNOAŞTERE

Ministerul*1)...........................
Comisia de desemnare a laboratorului de încercãri/organismului

CERTIFICAT DE RECUNOAŞTERE

Nr. ...../data emiterii ........

În aplicarea prevederilor cap. C pct. 10 din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 114/2002 şi ca urmare a cererii de evaluare nr. ....... se emite prezentul certificat de recunoaştere, prin care se atesta ca laboratorul de încercãri/organismul*2) ........, cu sediul în*3) ..........., respecta cerinţele minime prevãzute la <>art. 14 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor şi are capacitatea şi competenta de a realiza sarcinile specifice privind evaluarea produselor prin testare/procedura de evaluare a conformitatii*4) ......... pentru produsele/grupa de produse*5) .........., conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 710/1999 privind asigurarea securitãţii utilizatorilor de jucarii, modificatã şi completatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.275/2001 .
Prezentul certificat de recunoaştere nu constituie temei legal pentru organismul*2) ........... de a acţiona ca laborator/organism desemnat.

Preşedinte*6),
...............
--------------
*1) Denumirea completa a autoritãţii competente responsabile de reglementarea domeniului în care s-au solicitat evaluarea şi desemnarea.
*2) Denumirea completa a laboratorului de încercãri/organismului de certificare produs.
*3) Adresa completa, codul poştal.
*4) Denumirea încercãrilor sau a procedurii de evaluare a conformitatii produselor.
*5) Denumirea şi codul produselor sau ale grupei de produse asociate activitãţilor CAEN.
*6) Numele şi prenumele acestuia, semnatura şi ştampila autoritãţii competente.
-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016