Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 14 octombrie 2003  privind perceperea, incasarea, utilizarea, evidenta si controlul destinatiei sumelor rezultate din aplicarea timbrului literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor plastice, al arhitecturii si de divertisment, precum si procedura de solicitare si comunicare a optiunilor titularilor de drepturi de autor sau ale titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupa caz, ale mostenitorilor acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 14 octombrie 2003 privind perceperea, incasarea, utilizarea, evidenta si controlul destinatiei sumelor rezultate din aplicarea timbrului literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor plastice, al arhitecturii si de divertisment, precum si procedura de solicitare si comunicare a optiunilor titularilor de drepturi de autor sau ale titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupa caz, ale mostenitorilor acestora

EMITENT: MINISTERUL CULTURII SI CULTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 873 din 9 decembrie 2003
CAP. I
Dispoziţii generale

1. Sumele rezultate din aplicarea timbrului literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor plastice, al arhitecturii şi de divertisment, care constituie obiectul <>Legii nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, reprezintã obligaţii de platã ale persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, precum şi ale asociaţiilor familiale care comercializeazã produse şi/sau presteazã servicii asupra cãrora se aplicã unul dintre timbrele instituite, în calitate de unitãţi plãtitoare, precum şi drepturi cuvenite organizaţiilor de creatori care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 2 alin. 4 din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în calitate de unitãţi beneficiare.
Sumele rezultate din aplicarea timbrului arhitecturii reprezintã obligaţii de platã ale investitorilor, persoane fizice sau juridice, precum şi drepturi cuvenite organizaţiilor de creatori care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 2 alin. 4 din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în calitate de unitãţi beneficiare. Calitatea de unitãţi plãtitoare pentru timbrul arhitecturii aparţine autoritãţilor administraţiei publice locale care, potrivit legii, elibereazã autorizaţia de construire şi care percep de la investitori sumele rezultate din aplicarea timbrului arhitecturii, o datã cu taxa pentru autorizaţia de construire.
Unitãţile plãtitoare prevãzute în anexele nr. 1-8 au obligaţia ca pânã la data de 20 a fiecãrei luni, cu excepţia lunii decembrie, pentru care termenul este data de 31 ianuarie a anului urmãtor, sã vireze în conturile organizaţiilor de creatori beneficiare încasãrile din luna precedentã, reprezentând valoarea timbrelor.
2. În cazul în care pentru un domeniu cultural existã mai multe organizaţii de creatori constituite potrivit dispoziţiilor legale, care îndeplinesc condiţiile legale pentru a beneficia de sumele reprezentând valoarea timbrelor, repartizarea sumelor încasate se face în funcţie de opţiunile titularilor de drepturi de autor sau ale titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, ale moştenitorilor acestora, astfel:
a) titularii de drepturi de autor sau moştenitorii acestora, dupã caz, stabilesc destinaţia pentru 75% din suma rezultatã din aplicarea timbrului;
b) titularii de drepturi conexe sau moştenitorii acestora, dupã caz, stabilesc destinaţia pentru 25% din suma rezultatã din aplicarea timbrului.
În situaţia în care existã o singurã categorie de titulari de drepturi, titularii de drepturi de autor, respectiv titularii de drepturi conexe, ori, dupã caz, moştenitorii acestora stabilesc destinaţia pentru întreaga sumã rezultatã din aplicarea timbrului.
Persoanele fizice sau juridice care, potrivit prezentelor norme metodologice, au obligaţia solicitãrii opţiunii titularilor de drepturi de autor sau titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, moştenitorilor acestora, precum şi unitãţile plãtitoare rãspund, potrivit legii, pentru respectarea acestei opţiuni.
Reprezentanţii mandataţi ai organizaţiilor de creatori, precum şi reprezentanţii serviciilor publice descentralizate ale Ministerului Culturii şi Cultelor şi reprezentanţii Oficiului Român pentru Drepturile de Autor pot verifica modul în care persoanele fizice sau juridice care au aceste obligaţii au solicitat şi au respectat opţiunile titularilor de drepturi de autor sau ale titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, ale moştenitorilor acestora, cu obligaţia de a sesiza organele abilitate cu constatarea şi sancţionarea contravenţiilor atunci când se evidenţiazã existenţa unor nereguli.
3. Fondurile virate în conturile organizaţiilor de creatori rãmân la dispoziţia acestora, urmând a fi angajate şi utilizate potrivit obiectului de activitate prevãzut în statutul fiecãrei organizaţii beneficiare constituite potrivit dispoziţiilor legale, cu aprobarea organului de conducere al acesteia şi cu respectarea întocmai a destinaţiilor prevãzute la <>art. 3 din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. În acest scop, organizaţiile de creatori vor întocmi şi vor aproba un buget distinct.
4. În vederea urmãririi încasãrii şi utilizãrii sumelor reprezentând valoarea timbrului, fiecare organizaţie de creatori beneficiarã are obligaţia sã constituie, în baza prevederilor <>art. 2 alin. 3 din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, un organism financiar format din 1-3 persoane.
Organismele financiare special constituite în cadrul organizaţiilor de creatori au obligaţia asigurãrii evidenţei încasãrilor rezultate din aplicarea timbrului, a cheltuielilor efectuate şi respectãrii destinaţiei fondurilor astfel obţinute.
Împuterniciţii Ministerului Culturii şi Cultelor vor verifica utilizarea, potrivit destinaţiilor prevãzute la <>art. 3 din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a sumelor încasate de cãtre organizaţiile de creatori din aplicarea timbrelor.

CAP. II
Organizarea evidenţei contabile şi modul de raportare a disponibilitãţilor bãneşti, a veniturilor şi cheltuielilor privind execuţia bugetului timbrului literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor plastice, al arhitecturii şi de divertisment

1. Unitãţile plãtitoare care încaseazã categoriile de timbre reglementate prin <>Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt obligate sã evidenţieze în contabilitatea proprie contravaloarea acestora, dupã cum urmeazã:
a) agenţii economici şi persoanele juridice fãrã scop patrimonial, care încaseazã sumele rezultate din aplicarea timbrelor, efectueazã urmãtoarele înregistrãri contabile:

- 531 = % - preţul de vânzare,
(512, 411) respectiv valoarea
prestaţiei
707 (704) - preţul de vânzare,
respectiv valoarea
prestaţiei, mai puţin
valoarea timbrului
447 - valoarea timbrului
- 447 = 531 (512) - valoarea timbrului
datoratã, viratã;

b) persoanele juridice fãrã scop patrimonial care, potrivit legii, organizeazã şi conduc contabilitatea în partidã simplã, în conformitate cu prevederile Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilitãţii în partidã simplã de cãtre persoanele juridice fãrã scop patrimonial, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.329/2001;
c) asociaţiile familiale care exercitã acte de comerţ şi celelalte persoane fizice care au calitatea de comerciant, în "Registrul jurnal de încasãri şi plãţi", pe un rând distinct "Sume încasate reprezentând timbrul literar" (cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor plastice, al arhitecturii şi de divertisment), poziţii care se centralizeazã lunar, în vederea determinãrii sumelor care urmeazã a fi virate organizaţiilor de creatori beneficiare;
d) instituţiile publice - în creditul contului 231 "Creditori" analitic distinct pentru fiecare organizaţie de creatori beneficiarã, prin debitul contului 13 "Casa" sau 120 "Disponibil al instituţiei publice finanţate din venituri proprii", dupã caz.
2. Unitãţile beneficiare - organizaţii de creatori - organizeazã şi conduc contabilitatea disponibilitãţilor bãneşti, a veniturilor şi cheltuielilor privind timbrele reglementate de <>Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, potrivit Planului de conturi pentru persoanele juridice fãrã scop patrimonial şi normelor metodologice de utilizare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.591/1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
3. Raportarea disponibilitãţilor bãneşti, a veniturilor şi cheltuielilor privind execuţia bugetului timbrului literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor plastice, al arhitecturii şi de divertisment se face distinct prin anexele la situaţiile financiare anuale pentru persoanele juridice fãrã scop patrimonial, în conformitate cu dispoziţiile Ordinului ministrului finanţelor nr. 1.591/1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. III
Verificarea operaţiunilor de percepere, virare şi utilizare a sumelor rezultate din aplicarea timbrelor

1. În temeiul <>art. 7 alin. 2 din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, reprezentanţii mandataţi ai organizaţiilor de creatori, precum şi reprezentanţii serviciilor publice descentralizate ale Ministerului Culturii şi Cultelor şi reprezentanţii Oficiului Român pentru Drepturile de Autor pot verifica corectitudinea operaţiunilor de percepere şi virare a contravalorii timbrelor.
În acest sens, organizaţiile de creatori beneficiare ale sumelor rezultate din aplicarea timbrelor, serviciile publice descentralizate ale Ministerului Culturii şi Cultelor şi Oficiul Român pentru Drepturile de Autor vor desemna reprezentanţi care vor efectua verificãrile respective, în numele acestora.
Unitãţile plãtitoare vor prezenta reprezentanţilor organizaţiilor de creatori, ai serviciilor publice descentralizate ale Ministerului Culturii şi Cultelor şi ai Oficiului Român pentru Drepturile de Autor ordinul de platã şi situaţia anexã la acesta, întocmitã potrivit dispoziţiilor prevãzute în anexele nr. 1-8 care fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.
De asemenea, unitãţile plãtitoare vor prezenta documentele prin care titularii de drepturi de autor sau titularii de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, moştenitorii acestora şi-au exprimat opţiunea pentru organizaţia de creatori beneficiarã. Documentele sunt cele transmise de persoanele fizice sau juridice care, potrivit prezentelor norme metodologice, au obligaţia solicitãrii opţiunilor.
Atunci când din verificãrile efectuate se evidenţiazã existenţa unor nereguli cu privire la modul de percepere şi virare a contravalorii timbrelor, reprezentanţii mandataţi ai organizaţiilor de creatori, ai serviciilor publice descentralizate ale Ministerului Culturii şi Cultelor şi ai Oficiului Român pentru Drepturile de Autor au obligaţia de a sesiza organele abilitate cu constatarea şi sancţionarea contravenţiilor.
2. În temeiul <>art. 7 alin. 3 din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, împuterniciţii Ministerului Culturii şi Cultelor vor verifica modul de utilizare de cãtre organizaţiile de creatori beneficiare a sumelor încasate din aplicarea timbrelor, în conformitate cu destinaţiile prevãzute de lege.
În acest sens, organizaţiile de creatori beneficiare vor pune la dispoziţie împuterniciţilor Ministerului Culturii şi Cultelor toate documentele necesare pentru a se verifica dacã sumele colectate din aplicarea timbrelor au fost utilizate cu respectarea dispoziţiilor <>art. 3 din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. IV
Dispoziţii finale

1. Denumirea, contul şi banca organizaţiilor de creatori care, pânã la data elaborãrii prezentelor norme metodologice, au fãcut dovada înfiinţãrii, organizãrii şi funcţionãrii conform prevederilor legale în vigoare şi care îndeplinesc condiţiile prevãzute în <>art. 2 alin. 4 din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, putând beneficia de sumele încasate din cele opt categorii de timbre, sunt cuprinse în listele din anexele nr. 1-8, care pot fi completate ulterior.
2. Pe data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice se abrogã <>Normele metodologice nr. 48.211/1994 privind perceperea, încasarea, virarea, utilizarea, evidenţa şi controlul destinaţiei sumelor rezultate din aplicarea timbrului literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric şi al artelor plastice, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 293 din 17 octombrie 1994, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

TIMBRUL LITERAR

1. Potrivit prevederilor <>art. 1 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, timbrul literar se determinã prin aplicarea procentului de 2% la preţul de vânzare al unei cãrţi şi se adaugã acestui preţ.
2. Timbrul literar se percepe pentru fiecare exemplar de carte beletristicã din literatura românã sau traduceri (lucrãri de prozã, criticã literarã, versuri, piese de teatru, literaturã pentru copii, memorialisticã, eseuri şi altele de aceeaşi naturã), precum şi pentru operele clasice sau traducerile cu drepturi de autor care nu mai beneficiazã de protecţie legalã, vândute prin unitãţile de orice fel, editate sau nu în România.
3. În cazul lucrãrilor care apar în douã sau mai multe volume, cu preţ de vânzare unic pentru toate volumele sau, diferenţiat, pe volum, valoarea timbrului literar se calculeazã la preţul de vânzare şi se adaugã acestui preţ, dupã cum a fost stabilit, pentru toate volumele sau diferenţiat pe volum.
4. La volumele editate în seria "casete", care apar în mai multe unitãţi componente şi care au un singur preţ de vânzare, valoarea timbrului literar este de 2% din preţul de vânzare pentru întreaga casetã şi se adaugã acestui preţ.
5. Toate persoanele juridice, precum şi persoanele fizice autorizate, care editeazã sau importã carte beletristicã ce urmeazã sã fie vândutã cu amãnuntul, sunt obligate sã determine valoarea timbrului literar şi sã o imprime distinct pe fiecare carte, adãugând-o preţului de vânzare al acesteia. Vor fi imprimate, de asemenea, denumirea, banca şi contul de virament ale uniunii de creatori pentru care a optat titularul dreptului de autor ori, dupã caz, moştenitorii acestuia sau importatorul, în cazul cãrţilor beletristice importate.
6. Unitãţile plãtitoare
Toate persoanele juridice, precum şi persoanele fizice autorizate, care editeazã sau importã carte beletristicã ce urmeazã sã fie vândutã cu amãnuntul, sunt obligate sã vireze în conturile organizaţiilor de creatori beneficiare sumele încasate, rezultate din aplicarea timbrului literar, rãspunzând, potrivit legii, pentru respectarea opţiunii titularilor de drepturi de autor ori, dupã caz, a moştenitorilor acestora. În acest scop, unitãţile plãtitoare vor menţiona, într-o situaţie anexã la ordinul de platã, titlul lucrãrii, numãrul de exemplare vândute, preţul de vânzare şi suma încasatã reprezentând valoarea timbrului literar.
Unitãţile care vând cu ridicata carte beletristicã nu au dreptul sã încaseze valoarea timbrului literar, cu excepţia cazurilor în care vânzarea se face cãtre persoane fizice sau persoane juridice care nu achiziţioneazã carte în scopul revânzãrii.
În cazul cãrţilor beletristice pentru care drepturile de autor se aflã în perioada de protecţie legalã, destinaţia timbrului literar va fi hotãrâtã de titularii de drepturi de autor ori, dupã caz, de moştenitorii acestora.
Pentru cãrţile beletristice importate, destinaţia sumelor încasate din aplicarea timbrului literar va fi hotãrâtã de cãtre importator.
Pentru operele clasice sau traducerile ale cãror drepturi de autor nu se mai aflã în perioada de protecţie legalã, destinaţia sumelor încasate din aplicarea timbrului literar va fi hotãrâtã de cãtre editor.
În cazul în care existã mai multe organizaţii de creatori ce pot beneficia de sumele încasate din aplicarea timbrului literar, iar toţi cei în drept nu îşi manifestã opţiunea, potrivit legii, deşi editorul face dovada cã a solicitat exprimarea acesteia, destinaţia timbrului literar va fi hotãrâtã de cãtre editor.
În cazul în care numai o parte din cei în drept îşi manifestã opţiunea, potrivit legii, deşi editorul face dovada cã a solicitat tuturor exprimarea acesteia, sumele obţinute din aplicarea timbrului literar vor fi virate în contul organizaţiilor pentru care şi-au exprimat opţiunea cei în drept şi în contul organizaţiei alese de cãtre editor, pentru cei care nu şi-au exprimat opţiunea, potrivit regulilor de mai sus.
În cazul în care nici titularii de drepturi de autor sau moştenitorii acestora şi nici editorii sau importatorii, dupã caz, nu şi-au manifestat opţiunea, sumele obţinute din aplicarea timbrului literar vor fi virate în mod egal în contul organizaţiilor de creatori prevãzute în lista organizaţiilor de creatori beneficiare ale timbrului literar.
Solicitarea opţiunii titularilor de drepturi de autor sau a moştenitorilor acestora, dupã caz, se face de cãtre editor, pe baza documentului justificativ prevãzut în anexã, o datã cu încheierea contractului de editare.
7. Unitãţile beneficiare
Organizaţiile de creatori beneficiare ale timbrului literar sunt:
1. Uniunea Scriitorilor din România (U.S.R.), cont de virament nr. 2511.1-171.1/Rol, B.C.R. - Unirea;
2. Asociaţia Scriitorilor Profesionişti din România (ASPRO), cont de virament nr. 2511.1-3009.1/Rol, B.C.R. - sectorul 1.

ANEXA 2
-------
la normele metodologice
------------------------

TIMBRUL CINEMATOGRAFIC

1. Potrivit prevederilor <>art. 1 alin. 1 lit. b) din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, timbrul cinematografic se determinã prin aplicarea procentului de 2% la preţul unui bilet şi se adaugã acestui preţ.
Timbrul cinematografic se percepe pentru spectacolele cinematografice şi video organizate în ţarã.
2. Unitãţile plãtitoare
Toate persoanele fizice sau juridice care sunt autorizate de cãtre Centrul Naţional al Cinematografiei sã organizeze spectacole cinematografice sau video în ţarã sunt obligate sã determine valoarea timbrului cinematografic, sã o adauge la preţul de vânzare al biletului şi sã imprime pe fiecare bilet menţiunea "Preţul include timbrul cinematografic".
Unitãţile plãtitoare sunt obligate sã vireze în contul organizaţiilor de creatori beneficiare sumele încasate, rezultate din aplicarea timbrului cinematografic, rãspunzând, potrivit legii, pentru respectarea opţiunii titularilor de drepturi de autor sau a titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, a moştenitorilor acestora, iar în cazul operelor cinematografice strãine, a distribuitorului.
În acest scop, unitãţile plãtitoare vor menţiona, într-o situaţie anexã la ordinul de platã, denumirea spectacolului, numãrul biletelor vândute, preţul de vânzare şi suma încasatã reprezentând valoarea timbrului cinematografic.
Pentru operele cinematografice româneşti, producãtorul va solicita opţiunea titularilor de drepturi de autor sau a titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, a moştenitorilor acestora, pentru organizaţia de creatori din domeniul cinematografiei, beneficiarã a timbrului cinematografic, pe care o va comunica distribuitorului.
În cazul în care existã mai multe organizaţii de creatori ce pot beneficia de sumele încasate din aplicarea timbrului cinematografic, iar toţi cei în drept nu îşi manifestã opţiunea, potrivit legii, deşi producãtorul face dovada cã a solicitat exprimarea acesteia, destinaţia timbrului cinematografic va fi hotãrâtã de cãtre producãtor. În aceeaşi situaţie, pentru filmele realizate în coproducţie, destinaţia timbrului cinematografic va fi hotãrâtã de comun acord de cãtre coproducãtori.
Pentru operele cinematografice strãine, destinaţia timbrului cinematografic va fi hotãrâtã de cãtre distribuitor.
Pentru operele cinematografice ale cãror drepturi de autor sau drepturi conexe nu se mai aflã în perioada de protecţie legalã, destinaţia timbrului cinematografic va fi hotãrâtã de cãtre titularul dreptului de difuzare.
În cazul în care numai o parte din cei în drept îşi manifestã opţiunea, potrivit legii, deşi producãtorul face dovada cã a solicitat tuturor exprimarea acesteia, sumele obţinute din aplicarea timbrului cinematografic vor fi virate în contul organizaţiilor pentru care şi-au exprimat opţiunea cei în drept şi în contul organizaţiei alese de cãtre producãtor, pentru cei care nu şi-au exprimat opţiunea, potrivit regulilor de mai sus.
În cazul în care nici titularii de drepturi de autor sau titularii de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, moştenitorii acestora şi nici producãtorii, distribuitorii sau, dupã caz, titularii dreptului de difuzare nu şi-au manifestat opţiunea, sumele obţinute din aplicarea timbrului cinematografic vor fi virate în mod egal în conturile organizaţiilor de creatori beneficiare ale timbrului cinematografic.
Solicitarea opţiunii titularilor de drepturi de autor sau a titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, a moştenitorilor acestora, pentru operele cinematografice româneşti, se face de cãtre producãtor, pe baza documentului justificativ prevãzut în anexã, pe care o va comunica distribuitorului. În cazul în care opţiunea aparţine producãtorului, acesta o va comunica distribuitorului.
Opţiunea titularilor de drepturi de autor sau a titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, a moştenitorilor acestora, respectiv opţiunea producãtorului, va fi comunicatã de cãtre distribuitor unitãţilor plãtitoare, în acelaşi timp cu transmiterea spre difuzare a operelor cinematografice româneşti.
Pentru operele cinematografice strãine, opţiunea distribuitorului va fi comunicatã direct de cãtre acesta unitãţilor plãtitoare.
3. Unitãţile beneficiare
Organizaţiile de creatori beneficiare ale timbrului cinematografic sunt:
1. Uniunea Autorilor şi Realizatorilor de Film din România (U.A.R.F.), cont de virament nr. 25.11.00921903638, B.R.D. - S.M.B.;
2. Uniunea Cineaştilor din România (UCIR), cont de virament nr. 25.11.1-238.1/Rol, B.C.R. - Unirea.


ANEXA 3
-------
la normele metodologice
-----------------------

TIMBRUL TEATRAL

1. Potrivit prevederilor <>art. 1 alin. 1 lit. c) din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, timbrul teatral se determinã prin aplicarea procentului de 5% la preţul unui bilet şi se adaugã acestui preţ.
Timbrul teatral se percepe pentru spectacolele organizate în ţarã de persoanele juridice şi persoanele fizice autorizate care produc spectacole cu artişti profesionişti din domeniul teatrului.
2. Unitãţile plãtitoare
Toate persoanele juridice şi persoanele fizice autorizate care produc spectacole cu artişti profesionişti din domeniul teatrului, în România, sunt obligate sã determine valoarea timbrului teatral, sã o adauge la preţul de vânzare al biletului şi sã imprime pe fiecare bilet menţiunea "Preţul include timbrul teatral".
Unitãţile plãtitoare sunt obligate sã vireze în conturile organizaţiilor de creatori beneficiare sumele încasate, rezultate din aplicarea timbrului teatral, rãspunzând, potrivit legii, pentru respectarea opţiunii titularilor de drepturi de autor sau a titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, a moştenitorilor acestora.
În acest scop, unitãţile plãtitoare vor menţiona, într-o situaţie anexã la ordinul de platã, denumirea spectacolului, numãrul biletelor vândute, preţul de vânzare şi suma încasatã reprezentând valoarea timbrului teatral.
În cazul în care existã mai multe organizaţii de creatori ce pot beneficia de sumele încasate din aplicarea timbrului teatral, iar toţi cei în drept nu îşi manifestã opţiunea, potrivit legii, deşi producãtorul face dovada cã a solicitat exprimarea acesteia, destinaţia timbrului teatral va fi hotãrâtã de cãtre producãtor.
În cazul în care numai o parte din cei în drept îşi manifestã opţiunea, potrivit legii, deşi producãtorul face dovada cã a solicitat tuturor exprimarea acesteia, sumele obţinute din aplicarea timbrului teatral vor fi virate în contul organizaţiilor pentru care şi-au exprimat opţiunea cei în drept şi în contul organizaţiei alese de cãtre producãtor, pentru cei care nu şi-au exprimat opţiunea, potrivit regulilor de mai sus.
În aceeaşi situaţie, pentru spectacolele realizate în coproducţie, organizaţia de creatori beneficiarã va fi hotãrâtã de comun acord de cãtre coproducãtori.
În cazul în care nici titularii de drepturi de autor sau titularii de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, moştenitorii acestora şi nici producãtorul nu şi-au manifestat opţiunea, sumele rezultate din aplicarea timbrului teatral vor fi virate în mod egal organizaţiilor de creatori beneficiare.
Solicitarea opţiunii titularilor de drepturi de autor sau a titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, moştenitorilor acestora se face de cãtre producãtor pe baza documentului justificativ prevãzut în anexã.
3. Unitãţile beneficiare
Organizaţiile de creatori beneficiare ale timbrului teatral sunt:
- Uniunea Teatralã din România (UNITER), cont de virament nr. 2511-4951/Rol, B.C.R. - sectorul 1.


ANEXA 4
--------
la normele metodologice
-----------------------

TIMBRUL MUZICAL

1. Potrivit prevederilor <>art. 1 alin. 1 lit. d) din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, timbrul muzical se determinã prin aplicarea procentului de 5% la preţul unui bilet şi de 2% la preţul fiecãrui disc, fiecãrei tipãrituri, casete video şi audio înregistrate, cu caracter muzical, altele decât cele folclorice sau de divertisment, şi se adaugã acestor preţuri.
Dispoziţiile referitoare la casetele video şi audio înregistrate se aplicã în mod corespunzãtor şi pentru CD şi DVD înregistrate, cu caracter muzical, altele decât cele folclorice sau de divertisment.
Timbrul muzical se percepe pentru toate spectacolele muzicale organizate în ţarã, inclusiv pentru spectacolele din cabarete, discoteci, baruri şi restaurante, cu intrare pe bazã de bilet, precum şi pentru înregistrãrile muzicale, cu excepţia celor folclorice şi de divertisment.
2. A. Unitãţile plãtitoare pentru operele clasice ale cãror drepturi de autor nu se mai aflã în perioada de protecţie legalã
Pentru operele clasice ale cãror drepturi de autor nu se mai aflã în perioada de protecţie legalã, destinaţia timbrului muzical plãtit de distribuitor va fi hotãrâtã astfel:
a) în cazul filmului strãin, contravaloarea timbrului muzical se varsã la Fondul cinematografic;
b) în cazul înregistrãrilor muzicale, de cãtre producãtor;
c) în cazul spectacolelor organizate în ţarã, de cãtre producãtor, pentru partea aferentã dreptului de autor, care nu se mai aflã în perioada de protecţie legalã, şi de cãtre titularii celorlalte drepturi de autor sau drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, de moştenitorii acestora.
B. Unitãţile plãtitoare pentru operele ale cãror drepturi de autor se aflã în perioada de protecţie legalã:
a) toate persoanele juridice, precum şi persoanele fizice autorizate, care organizeazã în ţarã spectacole muzicale, altele decât cele folclorice sau de divertisment, sunt obligate sã determine valoarea timbrului muzical, sã o adauge la preţul de vânzare al biletului şi sã imprime pe fiecare bilet menţiunea "Preţul include timbrul muzical";
b) toate persoanele juridice, precum şi persoanele fizice autorizate, care produc în ţarã înregistrãri muzicale pe suporturile enumerate la pct. 1 alin. 2, altele decât cele folclorice sau de divertisment, sunt obligate sã determine valoarea timbrului muzical adãugând-o la preţul acestora.
Unitãţile plãtitoare sunt obligate sã vireze în conturile organizaţiilor de creatori beneficiare sumele încasate, rezultate din aplicarea timbrului muzical, rãspunzând, potrivit legii, pentru respectarea opţiunii titularilor de drepturi de autor sau a titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, a moştenitorilor acestora.
În acest scop, unitãţile plãtitoare vor menţiona, într-o situaţie anexã la ordinul de platã, denumirea spectacolului, numãrul biletelor vândute, preţul de vânzare şi suma încasatã reprezentând valoarea timbrului muzical, respectiv denumirea produsului, numãrul de exemplare vândute, preţul de vânzare şi suma încasatã reprezentând valoarea timbrului muzical.
Pentru înregistrãrile muzicale provenite din import, destinaţia timbrului muzical va fi hotãrâtã de cãtre importator.
În cazul în care numai o parte din cei în drept îşi manifestã opţiunea, potrivit legii, deşi producãtorii fac dovada cã au solicitat tuturor exprimarea acesteia, sumele obţinute din aplicarea timbrului muzical vor fi virate în contul organizaţiilor pentru care şi-au exprimat opţiunea cei în drept şi în contul organizaţiei alese de cãtre producãtor, pentru cei care nu şi-au exprimat opţiunea, potrivit regulilor de mai sus.
În cazul în care nici o persoanã dintre cele îndreptãţite nu îşi manisfestã opţiunea, sumele rezultate din aplicarea timbrului muzical vor fi virate în mod egal organizaţiilor de creatori beneficiare.
Solicitarea opţiunii titularilor de drepturi de autor sau a titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, a moştenitorilor acestora se face de cãtre producãtori pe baza documentului justificativ prevãzut în anexã.
3. Unitãţile beneficiare
Organizaţiile de creatori beneficiare ale timbrului muzical sunt:
1. Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România (U.C.M.R.), cont de virament nr. S.V. 13003394450, B.R.D. - Victoria;
2. Uniunea Criticilor, Redactorilor şi Realizatorilor Muzicali din România (U.C.R.R.M.R.), cont de virament nr. 25.11.00996061338, B.R.D. - Unirea;
3. Uniunea de Creaţie Interpretativã a Muzicienilor din România (U.C.I.M.R.), cont de virament nr. 2511.117326.1/Rol, B.C.R. - sectorul 1;
4. Uniunea Interpreţilor, Coregrafilor şi Criticilor Muzicali din România (U.I.C.C.M.), cont de virament nr. 25.11.1-2498.1/Rol, B.C.R. - sectorul 1.


ANEXA 5
-------
la normele metodologice
-----------------------

TIMBRUL FOLCLORIC

1. Potrivit prevederilor <>art. 1 alin. 1 lit. e) din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, timbrul folcloric se determinã prin aplicarea procentului de 5% la preţul unui bilet şi de 2% la preţul fiecãrei tipãrituri, casete video şi audio folclorice, înregistrate, şi se adaugã acestor preţuri.
Timbrul folcloric se percepe pentru toate spectacolele folclorice organizate în ţarã, inclusiv pentru spectacolele din cabarete, discoteci, baruri şi restaurante, cu intrare pe bazã de bilet, cu caracter exclusiv folcloric, precum şi pentru înregistrãrile cu caracter folcloric.
Dispoziţiile referitoare la casetele video şi audio înregistrate se aplicã în mod corespunzãtor şi pentru discuri, CD şi DVD înregistrate, cu caracter folcloric.
2. Unitãţile plãtitoare:
a) toate persoanele juridice, precum şi persoanele fizice autorizate, care organizeazã în ţarã spectacole folclorice, sunt obligate sã determine valoarea timbrului folcloric, sã o adauge la preţul de vânzare al biletului şi sã imprime pe fiecare bilet menţiunea "Preţul include timbrul folcloric";
b) toate persoanele juridice, precum şi persoanele fizice autorizate, care produc în ţarã înregistrãri folclorice pe suporturile enumerate la pct. 1 alin. 3, sunt obligate sã determine valoarea timbrului folcloric adãugând-o la preţul acestora.
Unitãţile plãtitoare sunt obligate sã vireze în conturile organizaţiilor de creatori beneficiare sumele încasate, rezultate din aplicarea timbrului folcloric, rãspunzând, potrivit legii, pentru respectarea opţiunii titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori a moştenitorilor acestora, dupã caz.
În acest scop, unitãţile plãtitoare vor menţiona, într-o situaţie anexã la ordinul de platã, denumirea spectacolului, numãrul biletelor vândute, preţul de vânzare şi suma încasatã reprezentând valoarea timbrului folcloric, respectiv denumirea produsului, numãrul de exemplare vândute, preţul de vânzare şi suma încasatã reprezentând valoarea timbrului folcloric.
Pentru înregistrãrile muzicale provenite din import, destinaţia timbrului va fi hotãrâtã de cãtre importator.
În cazul în care existã mai multe organizaţii de creatori ce pot beneficia de sumele încasate din aplicarea timbrului folcloric, iar toţi cei în drept nu îşi manifestã opţiunea, potrivit legii, deşi producãtorii sau editorii fac dovada cã au solicitat exprimarea opţiunii, destinaţia timbrului folcloric va fi hotãrâtã de cãtre editor sau de producãtor, dupã caz.
În cazul în care numai o parte din cei în drept îşi manifestã opţiunea, potrivit legii, deşi producãtorul face dovada cã a solicitat tuturor exprimarea acesteia, sumele obţinute din aplicarea timbrului folcloric vor fi virate în contul organizaţiilor pentru ca şi-au exprimat opţiunea cei în drept şi în contul organizaţiei alese de cãtre producãtor, pentru cei care nu şi-au exprimat opţiunea, potrivit regulilor de mai sus.
În cazul în care nici o persoanã dintre cele îndreptãţite nu îşi manifestã opţiunea, sumele rezultate din aplicarea timbrului folcloric vor fi virate în mod egal organizaţiilor de creatori beneficiare.
Solicitarea opţiunii titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori a moştenitorilor acestora, dupã caz, se face de cãtre producãtorii spectacolelor sau de cãtre producãtorii înregistrãrilor folclorice, pe baza documentului justificativ prevãzut în anexã.
Opţiunea importatorului pentru înregistrãrile folclorice provenite din import va fi comunicatã direct de cãtre acesta unitãţilor plãtitoare.
3. Unitãţile beneficiare
Organizaţiile de creatori beneficiare ale timbrului folcloric sunt:
1. Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România, (U.C.M.R.), cont de virament nr. S.V. 13003394450, B.R.D. - Victoria;
2. Uniunea de Creaţie Interpretativã a Muzicienilor din România (U.C.I.M.R.), cont de virament nr. 2511.117326.1/Rol, B.C.R. - sectorul 1.

ANEXA 6
-------
la normele metodologice
------------------------

TIMBRUL ARTELOR PLASTICE

1. Potrivit prevederilor <>art. 1 alin. 1 lit. f) din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, timbrul artelor plastice se determinã prin aplicarea procentului de 0,5% la preţul de vânzare al operei de artã şi se adaugã acestui preţ.
Timbrul artelor plastice se percepe pentru operele de artã din domeniile picturii, sculpturii, graficii, artei decorative şi artei aplicate.
Prin opere de artã din domeniul picturii se înţelege operele de artã care reprezintã o imagine, un model etc., realizate pe pânzã, carton, sticlã, perete sau alte materiale asemãnãtoare, cu ajutorul pensulei, al altor instrumente şi al culorilor, precum tablouri, fresce şi altele.
Prin opere de artã din domeniul sculpturii se înţelege operele de artã realizate prin cioplirea, modelarea şi turnarea în diverse materiale, cum ar fi piatrã, lemn, metal şi alte materiale asemãnãtoare, precum şi prin alte tehnici.
Prin opere de artã din domeniul graficii se înţelege operele de artã care au la bazã desenul (linii, puncte, figuri geometrice, naturale şi simbolice etc.) şi care folosesc diverse procedee tehnice de realizare şi multiplicare, pe diferite materiale, inclusiv cele realizate în scop publicitar.
Prin opere de artã din domeniul artei decorative se înţelege operele de artã realizate cu mijloace specifice artelor plastice pentru decorarea interiorului sau exteriorului clãdirilor şi a altor obiecte.
Prin opere de artã din domeniul artei aplicate se înţelege operele de artã care, prin mijloace specifice artelor plastice, împodobesc obiecte funcţionale.
2. Unitãţile plãtitoare
Toate persoanele fizice sau juridice care comercializeazã opere de artã din domeniile prevãzute la pct. 1 sunt obligate sã determine valoarea timbrului artelor plastice şi sã o aplice distinct, pe fiecare operã de artã, adãugând-o la preţul de vânzare al acesteia.
În cazul operelor de artã pentru care nu este posibilã aplicarea timbrului artelor plastice, valoarea acestuia va fi înscrisã în documentul care face dovada vânzãrii, dupã caz.
Unitãţile plãtitoare sunt obligate sã vireze în conturile organizaţiilor de creatori beneficiare sumele încasate, rezultate din aplicarea timbrului artelor plastice, rãspunzând, potrivit legii, pentru respectarea opţiunii titularilor de drepturi de autor ori, dupã caz, a moştenitorilor acestora.
În acest scop, unitãţile plãtitoare vor menţiona, într-o situaţie anexã la ordinul de platã, titlul lucrãrii, numele autorului, numãrul de exemplare vândute, preţul de vânzare şi suma încasatã reprezentând valoarea timbrului artelor plastice.
În cazul în care existã mai multe organizaţii de creatori ce pot beneficia de sumele încasate din aplicarea timbrului artelor plastice, iar toţi cei în drept nu îşi manifestã opţiunea, potrivit legii, deşi unitãţile plãtitoare fac dovada cã au solicitat exprimarea acesteia, destinaţia timbrului artelor plastice va fi hotãrâtã de cãtre unitãţile plãtitoare.
În cazul în care numai o parte din cei în drept îşi manifestã opţiunea, potrivit legii, deşi unitãţile plãtitoare fac dovada cã au solicitat tuturor exprimarea acesteia, sumele obţinute din aplicarea timbrului artelor plastice vor fi virate în contul organizaţiilor pentru care şi-au exprimat opţiunea cei în drept şi în contul organizaţiei alese de cãtre unitatea plãtitoare, pentru cei care nu şi-au exprimat opţiunea, potrivit regulilor de mai sus.
În cazul în care nici o persoanã dintre cele îndreptãţite nu îşi manifestã opţiunea, sumele rezultate din aplicarea timbrului artelor plastice vor fi virate în mod egal organizaţiilor de creatori beneficiare.
Solicitarea opţiunii titularilor de drepturi de autor ori a moştenitorilor acestora se face de cãtre unitãţile plãtitoare, pe baza documentului justificativ prevãzut în anexã.
3. Unitãţile beneficiare
Organizaţiile de creatori beneficiare ale timbrului artelor plastice sunt:
- Uniunea Artiştilor Plastici (U.A.P.), cont de virament nr. 2511.31283.3/Rol, B.C.R. - sectorul 1.


ANEXA 7
-------
la normele metodologice
-----------------------

TIMBRUL ARHITECTURII

1. Potrivit prevederilor <>art. 1 alin. 1 lit. g) din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, timbrul arhitecturii se determinã prin aplicarea procentului de 0,5(la mie) din valoarea investiţiei, indiferent de beneficiarul sau de destinaţia acesteia.
Timbrul arhitecturii se adaugã la valoarea investiţiei şi se achitã o datã cu taxa pentru autorizaţia de construcţie.
Timbrul arhitecturii se percepe pentru toate investiţiile efectuate pe baza proiectelor elaborate de arhitecţi sau de arhitecţi conductori, în limitele competenţelor pe care aceştia le au prin lege şi pentru a cãror realizare este necesarã, potrivit legii, autorizaţia de construire.
2. Unitãţile plãtitoare
Toate autoritãţile administraţiei publice locale care elibereazã autorizaţie de construire, potrivit legii, denumite în continuare unitãţi plãtitoare, sunt obligate sã determine valoarea timbrului arhitecturii pentru fiecare investiţie pentru care se solicitã autorizaţie de construire, prin calcularea procentului de 0,5(la mie) din valoarea investiţiei, şi sã îl perceapã de la investitor o datã cu eliberarea autorizaţiei de construire.
Unitãţile plãtitoare sunt obligate sã vireze în conturile organizaţiilor de creatori beneficiare sumele încasate, rezultate din aplicarea timbrului arhitecturii, rãspunzând, potrivit legii, pentru respectarea opţiunii titularilor de drepturi de autor ori, dupã caz, a moştenitorilor acestora.
În acest scop, unitãţile plãtitoare vor menţiona, într-o situaţie anexã la ordinul de platã, denumirea investiţiei, datele de identificare a investitorului, numele autorului proiectului, valoarea investiţiei şi suma încasatã reprezentând valoarea timbrului arhitecturii.
În cazul în care existã mai multe organizaţii de creatori ce pot beneficia de sumele încasate din aplicarea timbrului arhitecturii, iar toţi cei în drept nu îşi manifestã opţiunea, potrivit legii, deşi unitãţile plãtitoare fac dovada cã au solicitat exprimarea opţiunii, destinaţia timbrului arhitecturii va fi hotãrâtã de cãtre unitãţile plãtitoare.
În cazul în care numai o parte din cei în drept îşi manifestã opţiunea, potrivit legii, deşi unitãţile plãtitoare fac dovada cã au solicitat tuturor exprimarea acesteia, sumele obţinute din aplicarea timbrului arhitecturii vor fi virate în contul organizaţiilor pentru care şi-au exprimat opţiunea cei în drept şi în contul organizaţiei alese de cãtre unitatea plãtitoare, pentru cei care nu şi-au exprimat opţiunea, potrivit regulilor de mai sus.
În cazul în care nici o persoanã dintre cele îndreptãţite nu îşi manifestã opţiunea, sumele rezultate din aplicarea timbrului arhitecturii vor fi virate în mod egal organizaţiilor de creatori beneficiare.
Solicitarea opţiunii titularilor de drepturi de autor ori a moştenitorilor acestora se face de cãtre unitãţile plãtitoare, pe baza documentului justificativ prevãzut în anexã, în acelaşi timp cu eliberarea autorizaţiei de construire.
3. Unitãţile beneficiare
Organizaţiile de creatori beneficiare ale timbrului arhitecturii sunt:
- Uniunea Arhitecţilor din România (U.A.R.), cont de virament nr. 121052800/Rol 3, Finans Bank - Doamnei.


ANEXA 8
-------
la normele metodologice
-----------------------

TIMBRUL DE DIVERTISMENT

1. Potrivit prevederilor <>art. 1 alin. 1 lit. h) din Legea nr. 35/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, timbrul de divertisment se determinã prin aplicarea procentului de 3% la preţul unui bilet şi se adaugã acestuia.
Timbrul de divertisment se percepe pentru spectacolele artistico-sportive, altele decât cele la care se aplicã alte timbre, şi pentru spectacolele de circ organizate în ţarã.
2. Unitãţile plãtitoare
Toate persoanele juridice, precum şi persoanele fizice autorizate, care organizeazã în ţarã spectacole artistico-sportive, altele decât cele la care se aplicã alte timbre, şi spectacole de circ, sunt obligate sã determine valoarea timbrului de divertisment, sã o adauge la preţul de vânzare al biletului şi sã imprime pe fiecare bilet menţiunea "Preţul include timbrul de divertisment".
Unitãţile plãtitoare sunt obligate sã vireze în conturile organizaţiilor de creatori beneficiare sumele încasate, rezultate din aplicarea timbrului de divertisment, rãspunzând, potrivit legii, pentru respectarea opţiunii titularilor de drepturi de autor sau a titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, a moştenitorilor acestora.
În acest scop, unitãţile plãtitoare vor menţiona, într-o situaţie anexã la ordinul de platã, denumirea spectacolului, numãrul biletelor vândute, preţul de vânzare şi suma încasatã reprezentând valoarea timbrului de divertisment.
În cazul în care existã mai multe organizaţii de creatori ce pot beneficia de sumele încasate din aplicarea timbrului de divertisment, iar toţi cei în drept nu îşi manifestã opţiunea, potrivit legii, deşi producãtorul face dovada cã a solicitat exprimarea opţiunii, destinaţia timbrului de divertisment va fi hotãrâtã de cãtre producãtor. În aceeaşi situaţie, pentru spectacolele realizate în coproducţie, destinaţia timbrului de divertisment va fi hotãrâtã de comun acord de cãtre coproducãtori.
În cazul în care numai o parte din cei în drept îşi manifestã opţiunea, potrivit legii, deşi producãtorul face dovada cã a solicitat tuturor exprimarea acesteia, sumele obţinute din aplicarea timbrului de divertisment vor fi virate în contul organizaţiilor pentru care şi-au exprimat opţiunea cei în drept şi în contul organizaţiei alese de cãtre producãtor, pentru cei care nu şi-au exprimat opţiunea, potrivit regulilor de mai sus.
În cazul în care nici o persoanã dintre cele îndreptãţite nu îşi manifestã opţiunea, sumele rezultate din aplicarea timbrului de divertisment vor fi virate în mod egal organizaţiilor de creatori beneficiare.
Solicitarea opţiunii titularilor de drepturi de autor sau a titularilor de drepturi conexe dreptului de autor ori, dupã caz, a moştenitorilor acestora se face de cãtre producãtorul spectacolului artistico-sportiv sau de circ, pe baza documentului justificativ prevãzut în anexã.
3. Unitãţile beneficiare
Organizaţiile de creatori beneficiare ale timbrului de divertisment sunt:
1. Uniunea Teatralã din România (UNITER), cont de virament nr. 25110.099.655.10.528, B.R.D. - Victoria;
2. Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România, (U.C.M.R.), cont de virament nr. S.V. 13003394450, B.R.D. - Victoria;
3. Uniunea de Creaţie Interpretativã a Muzicienilor din România (U.C.I.M.R.), cont de virament nr. 2511.117326.1/Rol, B.C.R. - sectorul 1.


ANEXĂ


la anexele nr. 1-8
------------------

DOCUMENT JUSTIFICATIV
pentru exprimarea opţiunii pentru timbrul .......*)

Calitatea:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numele şi prenumele Opera Organizaţia de creatori Data Semnãtura
crt. (calitatea) beneficiarã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-------------
*) Pot fi folosite unul sau mai multe rânduri.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016