Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 13 februarie 2002  privind finantarea, raportarea si controlul indicatorilor prevazuti in programele, respectiv in subprogramele de sanatate in anul 2002    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 13 februarie 2002 privind finantarea, raportarea si controlul indicatorilor prevazuti in programele, respectiv in subprogramele de sanatate in anul 2002

EMITENT: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 176 din 13 martie 2002
I. Finanţarea programelor, respectiv a subprogramelor de sãnãtate
1. Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, în calitate de ordonatori principali de credite, proiecteazã, implementeaza, finanţeazã şi coordoneazã programe, respectiv subprograme de sãnãtate, în scopul realizãrii unor obiective de sãnãtate.
2. Implementarea consta în punerea în practica a activitãţilor necesare realizãrii scopului şi obiectivelor programului, respectiv ale subprogramului de sãnãtate, urmãrindu-se rezultatele obţinute, precum şi încadrarea în timpul şi în costurile aprobate.
3. Programele, respectiv subprogramele de sãnãtate, se elaboreazã şi se executa în cadrul fiecãrui capitol de cheltuieli, conform clasificatiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobatã prin <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.394/1995 .
4. Institutele medicale sau alte unitãţi sanitare desemnate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei pot coordona şi finanta programe, subprograme sau acţiuni de sãnãtate.
5. Sumele alocate pentru programele, respectiv pentru subprogramele de sãnãtate se cuprind în bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor sanitare, se aproba o data cu acestea şi se utilizeazã potrivit destinaţiilor stabilite. Ordonatorii secundari şi terţiari de credite evidenţiazã sumele alocate, pe subdiviziunile clasificatiei bugetare, atât în plan, cat şi în execuţie.
6. Din sumele aprobate în bugetul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei pentru finanţarea programelor, respectiv a subprogramelor de sãnãtate, se pot efectua cheltuieli de personal, cheltuieli materiale şi servicii şi cheltuieli de capital, avându-se în vedere urmãtoarele precizãri:
a) În sumele prevãzute la programele, respectiv la subprogramele de sãnãtate care se executa prin unitãţi finanţate integral de la bugetul de stat de la titlul 20 "Cheltuieli materiale şi servicii", se cuprind medicamente şi materiale sanitare, materiale şi prestãri servicii cu caracter funcţional, obiecte de inventar de mica valoare sau scurta durata şi echipament, reparaţii curente, reparaţii capitale, cãrţi şi publicaţii.
Cheltuielile de întreţinere şi gospodãrire ale unitãţilor sanitare sunt incluse în "Programul comunitar de sãnãtate publica".
Cheltuielile pentru inspectiile sanitare de stat sunt cuprinse în "Programul comunitar de sãnãtate publica" şi "Programul de sãnãtate a copilului şi familiei".
b) Sumele aferente procurãrii vaccinurilor prin licitaţie la nivel naţional sunt cuprinse în "Programul comunitar de sãnãtate publica", subprogramul "Supravegherea şi controlul bolilor transmisibile", în bugetul Institutului de Sãnãtate Publica Bucureşti.
c) Cheltuielile aferente efectuãrii unor teste de diagnostic care nu pot fi fãcute în laboratoarele obişnuite şi a testelor de confirmare a diagnosticului sunt prevãzute în bugetul Institutului "Cantacuzino" Bucureşti.
d) Laptele praf ce se acorda gratuit în cadrul programului "Sãnãtatea copilului şi familiei" se achiziţioneazã şi se distribuie în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 321/2001 privind acordarea gratuita de lapte praf pentru copii cu varste cuprinse între 0-12 luni, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 341 din 27 iunie 2001, şi de Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi ministrului administraţiei publice nr. 449/410/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea gratuita de lapte praf pentru copiii cu varste cuprinse între 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern.
e) Finanţarea programelor, respectiv a subprogramelor, de sãnãtate, de la titlul 20 "Cheltuieli materiale şi servicii" se face lunar, pe total titlu, pe baza cererilor justificate ale ordonatorilor de credite, în raport cu gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior şi în limita bugetului aprobat.
f) Finanţarea programelor, respectiv a subprogramelor, de sãnãtate de la titlul 38 "Transferuri" se face lunar, pe baza cererilor justificate ale ordonatorilor de credite, în raport cu gradul de utilizare a resurselor puse la dispoziţie anterior şi în limita bugetului aprobat.
g) Din sumele aprobate programelor, respectiv subprogramelor, de sãnãtate la titlul 38 "Transferuri" art. 40 alin. 44 "Programe de sãnãtate", realizate prin unitãţile sanitare finanţate din venituri extrabugetare, conform legii, se asigura cheltuielile de personal pentru personalul angajat pe durata determinata sau cu fracţiune de norma, potrivit <>art. 4 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 41/2002 privind derularea programelor finanţate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi din bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate, în anul 2002, cheltuielile materiale şi servicii şi de capital (cu aprobarea direcţiei coordonatoare), cu obligaţia utilizãrii sumelor respective numai pentru realizarea subprogramelor de sãnãtate pentru care sunt responsabile. Ocuparea posturilor pe durata determinata, cu norma intreaga sau cu fracţiune de norma, se face cu aprobarea direcţiei de sãnãtate publica sau a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, dupã caz.
7. În cadrul subprogramului "Reabilitarea serviciilor de urgenta prespitaliceasca" se cuprind şi cheltuielile aferente organizãrii transportului, în cazuri speciale, cu aeronave, cu aprobarea Direcţiei generale de asistenta medicalã, programe şi servicii medicale integrate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei.
8. Contraceptivele achiziţionate prin licitaţie la nivel naţional din fondurile alocate "Programului de sãnãtate a copilului şi familiei" se acorda fãrã plata, în condiţiile prevãzute la <>art. 6 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 41/2002 . Documentele justificative pe baza cãrora se acorda contraceptive fãrã plata sunt: carnetele de elev, student, somer, adeverinte emise de consiliile locale, precum şi declaraţii pe propria rãspundere, dupã caz.
9. Înregistrarea în contabilitate şi circuitul documentelor în cazul unor achiziţii de medicamente, vaccinuri şi materiale sanitare pentru care achiziţia şi plata se fac centralizat sunt prezentate în anexa care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.
10. a) Finanţarea subprogramelor de sãnãtate din bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate se efectueazã de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate de la cap. 62.16 "Servicii medicale şi medicamente" titlul 20 "Cheltuieli materiale şi servicii" art. 25 "Cheltuieli materiale şi prestãri servicii cu caracter medical", în cadrul bugetului aprobat.
b) Sumele alocate sunt destinate asigurãrii în spital şi în ambulatoriu a unor medicamente şi materiale sanitare specifice unor boli cu consecinţe grave asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei.
c) Sumele aferente fiecãrui subprogram de sãnãtate sunt stabilite de casele de asigurãri de sãnãtate în funcţie de numãrul de bolnavi şi de costul mediu pe bolnav şi sunt cuprinse în contractele încheiate, distinct, potrivit modelului prezentat în anexa, cu unitãţile prestatoare de servicii medicale implicate, prevãzute în anexa nr. 2 la ordin.
d) Sumele destinate finanţãrii subprogramelor de sãnãtate, cuprinse în contracte, vor fi defalcate pentru procurarea medicamentelor sau a materialelor sanitare ce se acorda în spital şi, respectiv, în ambulatoriu de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate în colaborare cu coordonatorii locali de programe de sãnãtate.
e) Medicamentele ce se acorda în ambulatoriu în cadrul subprogramelor de sãnãtate se asigura prin farmaciile aparţinând unitãţilor sanitare prin care se deruleazã subprogramul.
f) Unitatea prestatoare de servicii medicale prezintã caselor de asigurãri de sãnãtate, în primele 5 zile ale lunii în curs, decontul pentru luna precedenta, cuprinzând numãrul de bolnavi trataţi, costul mediu pe bolnav, sumele achitate, conform copiei de pe ordinul de plata (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice aprovizionate pentru luna precedenta, precum şi cererea justificativã însoţitã de copia de pe factura emisã de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele specifice aprovizionate pentru luna în curs.
g) Casele de asigurãri de sãnãtate vor analiza indicatorii prezentaţi în decont şi gradul de utilizare a resurselor puse la dispoziţie anterior şi vor deconta, în limita sumei prevãzute în contract, în termen de 5 zile de la primire, contravaloarea facturii prezentate în copie de unitatea prestatoare de servicii medicale pentru medicamentele şi/sau materialele specifice aprovizionate pentru luna curenta în cadrul subprogramelor de sãnãtate.
h) Neprezentarea documentelor prevãzute la lit. f) de cãtre unitãţile prestatoare de servicii medicale atrage sistarea finanţãrii.
i) Nerespectarea clauzelor contractuale, în sensul utilizãrii fondurilor pentru alte destinaţii, sau neraportarea indicatorilor stabiliţi atrage rezilierea contractului respectiv.
j) Situaţiile prevãzute la lit. h) şi i) vor fi aduse la cunostinta Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei de cãtre organele constatatoare, în termen de 48 de ore de la data constatãrii.
11. Sursele de finanţare a programelor, respectiv a subprogramelor, de sãnãtate pot fi completate, potrivit legii, cu donaţii şi sponsorizãri.
II. Raportarea indicatorilor din programele, respectiv subprogramele, de sãnãtate şi responsabilitãţile specifice în derularea acestora
12. a) Indicatorii se monitorizeazã pe baza evidentei tehnico-operative conduse la nivelul unitãţilor sanitare, al direcţiilor de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi al Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, precum şi al caselor de asigurãri de sãnãtate şi Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
b) Periodicitatea raportarii indicatorilor este stabilitã prin anexa nr. 3 la ordin, pentru fiecare program, respectiv subprogram de sãnãtate, utilizându-se modalitãţile de raportare (suport de hârtie, magnetic etc.) convenite cu direcţiile coordonatoare din minister.
c) Casele de asigurãri de sãnãtate transmit lunar, pana la data de 15 a lunii urmãtoare celei pentru care se face raportarea, Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, o data cu raportarea contului de execuţie, sumele alocate de acestea pentru fiecare subprogram de sãnãtate, sumele utilizate de cãtre unitãţile prestatoare de servicii medicale care deruleazã aceste subprograme, precum şi indicatorii realizaţi, conform anexei nr. 3 la ordin.
13. Costul mediu/indicator fizic se calculeazã ca raport între suma alocata pentru acţiunea respectiva şi numãrul de indicatori fizici. În cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi sau raportati indicatori fizici, acestea vor fi enumerate indicandu-se costul total pe fiecare acţiune. Costul mediu/bolnav tratat şi costul mediu/cura (tip de terapie, şedinţa, intervenţie) se calculeazã ca raport între suma utilizata şi numãrul de bolnavi trataţi, respectiv numãrul de cure realizate (tip de terapie, şedinţa, intervenţie).
14. Nivelul costurilor medii va sta la baza unor analize comparative, atât cu nivelul indicatorilor prevãzut sa se realizeze, cat şi cu cel realizat de fiecare unitate.
15. Unitãţile sanitare care deruleazã programe, respectiv subprograme, de sãnãtate au obligaţia de a raporta, pana la data de 10 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului, direcţiilor de sãnãtate publica sau Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, dupã caz, indicatorii fizici şi cheltuielile efectuate pentru realizarea acestora atât din sumele primite de la bugetul de stat, cat şi din bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate. Dupã centralizare direcţiile de sãnãtate publica îi remit direcţiilor coordonatoare de programe din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, potrivit periodicitatii stabilite prin anexa nr. 3 la ordin, pana la data de 20 a primei luni din trimestrul urmãtor şi pana la data de 25 ianuarie 2003, pentru indicatorii ce se raporteazã anual.
16. În termen de 15 zile de la primirea datelor direcţiile generale coordonatoare de programe de sãnãtate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei centralizeazã şi analizeazã indicatorii raportati pe fiecare program, respectiv subprogram de sãnãtate, pe judeţe, stabilind nivelul indicatorilor de rezultate pe total program.
17. Rezultatele analizelor, însoţite, dupã caz, de propuneri de imbunatatire a activitãţilor de elaborare, finanţare şi raportare a indicatorilor prevãzuţi în programele de sãnãtate, vor fi prezentate conducerii Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei pana la data de 15 februarie 2003.
18. a) Unitãţile prestatoare de servicii medicale, care deruleazã subprograme de sãnãtate finanţate de casele de asigurãri de sãnãtate, transmit acestora raportari lunare privind sumele utilizate pe fiecare subprogram, precum şi indicatorii realizaţi, conform prevederilor pct. 10 lit. f). Indicatorii prevãzuţi în anexa nr. 3 la ordin se raporteazã pana la data de 10 a lunii urmãtoare celei pentru care se face raportarea.
b) Unitãţile prestatoare de servicii medicale, care deruleazã subprograme de sãnãtate, au obligaţia organizãrii evidentei nominale (sau pe cod numeric personal) a bolnavilor care beneficiazã de medicamente sau materiale specifice prescrise în cadrul subprogramelor. Aceasta evidenta va fi pusã la dispoziţie caselor de asigurãri de sãnãtate şi direcţiilor de sãnãtate publica trimestrial, pana la data de 15 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului pentru care se face raportarea.
19. Lunar, direcţiile de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, care au repartizate sarcini privind programele de sãnãtate, analizeazã, pe fiecare subprogram de sãnãtate şi pe judeţe, sumele alocate şi gradul de utilizare a fondurilor la nivelul unitãţilor prestatoare de servicii medicale, precum şi indicatorii fizici şi de eficienta realizaţi.
20. Responsabilitãţile specifice în derularea programelor de sãnãtate sunt:
a) Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, prin Direcţia generalã a bugetului, asigura fondurile pentru finanţarea programelor, respectiv a subprogramelor, de sãnãtate aprobate prin bugetul de stat.
b) Coordonatorii nationali şi direcţiile de sãnãtate publica, în calitate de coordonatori locali, rãspund de utilizarea fondurilor aprobate pentru desfãşurarea programelor, respectiv a subprogramelor de sãnãtate, organizarea activitãţilor specifice prin compartimentele de specialitate şi instituţiile cu rol în realizarea subprogramului, raportarea, analiza şi controlul indicatorilor fizici, de eficienta şi de rezultat.
c) Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate şi casele de asigurãri de sãnãtate rãspund de asigurarea, urmãrirea şi controlul utilizãrii fondurilor aprobate pentru derularea programelor de sãnãtate, monitorizarea şi controlul indicatorilor fizici şi de eficienta şi de analiza indicatorilor.
d) Medicii din cadrul unitãţilor sanitare cu responsabilitãţi în realizarea subprogramului de sãnãtate, în calitate de coordonatori locali:
- rãspund de utilizarea fondurilor primite pentru efectuarea cheltuielilor;
- dispun mãsurile necesare aplicãrii metodologiei de program, în vederea asigurãrii îndeplinirii obiectivelor prevãzute în subprogramul de sãnãtate;
- rãspund de organizarea, monitorizarea şi buna desfãşurare a activitãţilor medicale din cadrul subprogramului de sãnãtate;
- rãspund de raportarea la timp a datelor cãtre direcţiile de sãnãtate publica şi cãtre casele de asigurãri de sãnãtate;
- evalueaza impactul asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei cuprinse în subprogramele de sãnãtate.
e) Contabilul-şef (directorul economic) al unitãţii sanitare rãspunde de modul de organizare a contabilitãţii, a evidentelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea legilor în vigoare, de exactitatea şi realitatea datelor raportate direcţiilor de sãnãtate publica şi caselor de asigurãri de sãnãtate.
III. Controlul raportarii indicatorilor prevãzuţi în programele, respectiv în subprogramele de sãnãtate
21. Controlul raportarii indicatorilor prevãzuţi în programele, respectiv în subprogramele, de sãnãtate se realizeazã astfel:
a) Controlul raportarii indicatorilor prevãzuţi în programele, respectiv în subprogramele, de sãnãtate finanţate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei va fi efectuat trimestrial de cãtre coordonatorii locali, respectiv de direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti, pentru instituţiile sanitare care deruleazã subprograme de sãnãtate, şi de cãtre coordonatorii nationali, direcţiile coordonatoare din minister, prin sondaj.
b) Controlul raportarii indicatorilor prevãzuţi în subprogramele de sãnãtate finanţate din bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate va fi efectuat de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate, trimestrial, la unitãţile prestatoare de servicii medicale care deruleazã aceste subprograme.
22. Controlul va urmãri, în principal, urmãtoarele:
a) încadrarea în bugetul aprobat, precum şi mãsura în care fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite şi au servit la realizarea obiectivelor propuse în programul sau în subprogramul de sãnãtate respectiv;
b) respectarea de cãtre persoanele implicate a responsabilitãţilor legate de derularea subprogramelor de sãnãtate;
c) realitatea indicatorilor raportati;
d) acuratetea şi validitatea datelor colectate;
e) eventualele obstacole sau disfunctionalitati în derularea programului sau subprogramului de sãnãtate.
23. În urma fiecãrui control se va întocmi un raport care va fi discutat cu persoanele responsabile în derularea subprogramelor de sãnãtate respective, în vederea remedierii eventualelor disfunctionalitati, urmând ca în termen de 30 de zile sa se stabileascã rezultatele finale ale controlului. În cazul în care direcţia de sãnãtate publica sau casa de asigurãri de sãnãtate, dupã caz, identifica probleme ce nu pot fi soluţionate la nivel local, acestea vor fi transmise spre soluţionare direcţiilor coordonatoare din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei sau Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
Pentru anul 2002 controlul anual se va efectua pana la data de 31 ianuarie 2003.

ANEXA 1


──────────
la normele metodologice
────────────────────────

CONTRACT
pentru finanţarea programelor/subprogramelor de sãnãtate

I. Pãrţile contractante
Casa de Asigurãri de Sãnãtate ........, cu sediul în municipiul/oraşul ....., strada ........ nr. ...., judeţul/sectorul ....., telefon/fax ......, reprezentatã prin director general .......... şi director economic ......, pe de o parte,
şi
unitatea sanitarã ......., reprezentatã prin director ...... şi director economic/contabil-şef ......., acreditata/autorizata ...............
II. Obiectul contractului
Obiectul prezentului contract îl constituie finanţarea subprogramelor de sãnãtate ............/(se specifica fiecare subprogram)..... pentru asigurarea medicamentelor şi/sau a materialelor specifice ......./(se completeazã, dupã caz, în funcţie de subprograme)...... necesare în terapia în spital şi în ambulatoriu, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 41/2002 privind derularea programelor finanţate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii şi familiei şi din bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate, în anul 2002, şi Ordinului ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 85/65/2002 pentru aprobarea subprogramelor de sãnãtate şi Normelor metodologice privind finanţarea, raportarea şi controlul indicatorilor prevãzuţi în programe, respectiv subprograme, de sãnãtate aprobate prin bugetul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate, în anul 2002.
III. Durata contractului
3.1. Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui şi pana la data de 31 decembrie 2002.
3.2. Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul pãrţilor, în situaţia prelungirii duratei de aplicabilitate a <>Hotãrârii Guvernului nr. 41/2002 .
IV. Obligaţiile pãrţilor
4.1. Obligaţiile Casei de Asigurãri de Sãnãtate
4.1.1. Casa de Asigurãri de Sãnãtate ........ se obliga sa asigure fonduri pentru derularea subprogramelor de sãnãtate, decontand lunar contravaloarea facturilor pentru medicamente şi/sau materiale specifice necesare asigurãrii în spital şi în ambulatoriu a tratamentelor pentru bolnavii cu afectiunile cuprinse în subprograme.
4.1.2. Finanţarea subprogramelor se face din Fondul de asigurãri sociale de sãnãtate, în cadrul bugetului aprobat pentru cheltuieli materiale şi prestãri de servicii cu caracter medical.
4.1.3. Sumele alocate sunt stabilite în funcţie de numãrul de bolnavi trataţi şi de costul mediu pe bolnav.
4.1.4. Defalcarea sumelor alocate pe spital şi ambulatoriu se face de Casa de Asigurãri de Sãnãtate ............ şi de direcţia de sãnãtate publica.
4.1.5. Medicamentele ce se acorda în ambulatoriu în cadrul subprogramelor se asigura prin farmacia unitãţii sanitare prestatoare de servicii medicale prin care acestea se deruleazã.
4.1.6. Casa de Asigurãri de Sãnãtate ......... analizeazã indicatorii prezentaţi în decontul înaintat de unitatea sanitarã prestatoare de servicii medicale, precum şi gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior.
4.1.7. Casa de Asigurãri de Sãnãtate ......... deconteazã, în termen de 5 zile, în baza cererilor justificate transmise de unitatea sanitarã, în limita sumei prevãzute în contract, contravaloarea facturii, prezentatã în copie, pentru medicamentele şi/sau materialele specifice necesare în tratamentul din luna curenta.
4.2. Obligaţiile unitãţii sanitare .........................
Unitatea sanitarã are urmãtoarele obligaţii:
4.2.1. sa elaboreze strategii de profilaxie primara, secundarã şi tertiara pentru bolile cuprinse în program;
4.2.2. sa utilizeze fondurile primite pentru fiecare subprogram de sãnãtate, potrivit destinaţiei acestora;
4.2.3. sa dispunã mãsuri pentru gestionarea eficienta a mijloacelor materiale şi bãneşti;
4.2.4. sa organizeze evidenta cheltuielilor pe fiecare subprogram şi pe subdiviziunile clasificatiei bugetare, atât în prevederi, cat şi în execuţie;
4.2.5. sa se asigure ca serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract sa se încadreze din punct de vedere al calitãţii în normele privind calitatea asistenţei medicale, elaborate de cãtre comisiile de specialitate din cadrul Colegiului Medicilor din România şi de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate;
4.2.6. sa furnizeze tratamentul adecvat şi sa prescrie medicamentele conform reglementãrilor în vigoare;
4.2.7. sa efectueze achiziţia medicamentelor, în condiţiile legii, cu respectarea prevederilor art. 6 din Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 85/65/2002 pentru aprobarea subprogramelor de sãnãtate şi ale Normelor metodologice privind finanţarea, raportarea şi controlul indicatorilor prevãzuţi în programe, respectiv subprograme de sãnãtate, în anul 2002;
4.2.8. sa transmitã casei de asigurãri de sãnãtate raportari lunare privind sumele utilizate pe fiecare subprogram de sãnãtate, precum şi indicatorii realizaţi, rãspunzând de exactitatea şi realitatea datelor raportate pentru justificarea plãţii contravalorii facturii pentru medicamentele şi/sau materialele specifice procurate în luna precedenta;
4.2.9. sa organizeze evidenta nominalã (sau a codurilor numerice personale) a bolnavilor care beneficiazã de medicamentele şi/sau materialele specifice prescrise în cadrul subprogramelor de sãnãtate. Pana la data de 15 a lunii urmãtoare încheierii semestrului va raporta casei de asigurãri de sãnãtate evidenta nominalã a bolnavilor trataţi în cadrul subprogramelor de sãnãtate.
V. Valoarea contractului (se detaliazã fiecare subprogram pe destinaţii 2.2, 2.3, 2.4 etc.)
5.1 ......................... lei, din care:
5.1.1 ....................... lei pe spital;
5.1.2 ....................... lei pe ambulatoriu.
5.2.
5.3.
5.4. Finanţarea subprogramelor
5.4.1. Unitatea sanitarã prezintã în primele 5 zile ale lunii curente, pentru luna expiratã, decontul cuprinzând numãrul de bolnavi trataţi, costul mediu pe bolnav, sumele achitate conform ordinului de plata (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamentele şi/sau materialele specifice procurate în luna precedenta, precum şi cererea justificativã, însoţitã de copia facturii emise de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele specifice aprovizionate pentru luna în curs.
5.4.2. Casa de asigurãri de sãnãtate analizeazã indicatorii prezentaţi prin decont, precum şi gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior şi deconteazã, în limita sumei prevãzute în contract, în termen de maximum 5 zile de la primire, contravaloarea facturii prezentate în copie de unitatea prestatoare de servicii medicale pentru medicamentele şi/sau materialele specifice aprovizionate pentru luna curenta.
VI. Rãspunderea contractualã
6.1. Unitatea sanitarã are urmãtoarele responsabilitãţi:
6.1.1. Prin medicii coordonatori:
a) rãspunde de utilizarea fondurilor primite pentru efectuarea cheltuielilor pentru medicamentele şi materialele specifice;
b) rãspunde de organizarea evidentei nominale (sau a codurilor numerice personale) a bolnavilor care beneficiazã de medicamentele şi/sau materialele specifice prescrise în cadrul subprogramelor;
c) dispune mãsurile necesare aplicãrii metodologiei de program, în vederea asigurãrii îndeplinirii obiectivelor prevãzute în program;
d) rãspunde de organizarea, monitorizarea şi buna desfãşurare a activitãţilor medicale din cadrul programului;
e) rãspunde de raportarea la timp a datelor cãtre Casa de Asigurãri de Sãnãtate ............., precum şi de realitatea şi exactitatea acestora;
f) evalueaza impactul asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei cuprinse în program.
6.1.2. Prin contabilul-şef al unitãţii sanitare:
- rãspunde de modul de organizare a evidentelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor alocate potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea normelor legale în vigoare, de exactitatea şi realitatea datelor raportate lunar.
6.2. Casa de Asigurãri de Sãnãtate ................ controleazã trimestrial modul de utilizare a fondurilor alocate şi analizeazã lunar indicatorii prezentaţi.
6.2.1. Controlul casei de asigurãri de sãnãtate va urmãri, în principal, urmãtoarele:
a) dacã activitãţile se desfãşoarã conform reglementãrilor legale în vigoare;
b) dacã se constata obstacole sau disfunctionalitati în derularea programului;
c) dacã se încadreazã în sumele contractate pe subprograme de sãnãtate, dacã fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite şi dacã au servit la realizarea obiectivelor propuse în domeniul sau subprogramul respectiv;
d) dacã persoanele implicate respecta responsabilitãţile legate de subprogram;
e) verifica realitatea şi exactitatea datelor.
6.3. Neprezentarea de cãtre unitatea sanitarã a documentelor prevãzute la pct. 4.1 din prezentul contract atrage sistarea finanţãrii.
6.4. Nerespectarea clauzelor cuprinse la pct. 3.2.2 şi 3.2.8 atrage rezilierea contractului.
VII. Soluţionarea litigiilor
7.1. Litigiile apãrute pe perioada derulãrii contractului se soluţioneazã de cãtre pãrţi pe cale amiabila. În situaţia în care pãrţile nu ajung la o înţelegere, acestea se vor adresa organelor jurisdicţionale competente.
VIII. Clauze speciale
8.1. Se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care, prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, se aproba modificãri în volumul şi în structura programului, pe parcursul derulãrii acestuia.
8.2. Dacã o clauza a acestui contract ar fi declarata nulã, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de aceasta nulitate. Pãrţile convin ca orice clauza declarata nulã sa fie înlocuitã printr-o alta clauza care sa corespundã cat mai bine cu putinta spiritului contractului. Dacã pe durata prezentului contract expira termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toatã durata de valabilitate a contractului.
IX. Dispoziţii finale
9.1. Orice modificare poate fi facuta numai cu acordul scris al ambelor pãrţi.
9.2. În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intra în vigoare pe durata derulãrii prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzãtor, numai cu acordul pãrţilor.
9.3. Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilitãţii acestuia poate fi facuta numai cu acordul celor doi semnatari.
X. Forta majorã
10.1. Orice împuternicire independenta de vointa pãrţilor, intervenita dupã data semnãrii contractului şi care impiedica executarea acestuia, este consideratã forta majorã şi exonereaza de rãspundere partea care o invoca. Sunt considerate forta majorã, în sensul acestei clauze, împrejurãri ca: rãzboi, revoluţie, cutremur, marile inundatii, embargou.
10.2. Partea care invoca forta majorã trebuie sa anunţe cealaltã parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forta majorã şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
10.3. Dacã nu se procedeazã la anunţarea în termenele prevãzute mai sus a începerii şi încetãrii cazului de forta majorã, partea care îl invoca suporta toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin neanuntarea la termen.
10.4. În cazul în care împrejurãrile care obliga la suspendarea executãrii prezentului contract se prelungesc pe o perioada mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.
Prezentul contract s-a încheiat astãzi, ....., în doua exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte, şi se completeazã conform normelor în vigoare.

CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE UNITATEA SANITARĂ

Director general, Director,

Director economic, Director economic/contabil-şef

Vizat Serviciul juridic
─────────────────────────





ANEXA 2
────────
la normele metodologice
────────────────────────
Înregistrarea în contabilitate şi circuitul documentelor
în cazul achiziţiilor centralizate de la bugetul de stat

Înregistrarea în contabilitate a achiziţiilor centralizate
──────────────────────────────────────────────────────────
I. În situaţia în care institutul de sãnãtate publica achiziţioneazã
centralizat vaccinuri, le distribuie gratuit direcţiilor de sãnãtate
publica şi acestea medicilor de familie

1. Achiziţia centralizata de vaccinuri la nivelul institutului de sãnãtate
publica, în baza contractelor de achiziţii:

600.01 = 234
"Medicamente "Furnizori"
şi materiale sanitare"

2. Achitarea obligaţiilor cãtre furnizori privind achiziţia de vaccinuri:
234 = 700.01
"Furnizori" "Finanţarea din bugetul
de stat"
3. Distribuirea vaccinurilor cãtre direcţiile de sãnãtate publica, în baza
repartizãrii aprobate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei;
şi a avizului de însoţire a mãrfii:
213.01 = 600.01
"Decontãri cu unitãţile" "Medicamente şi
materiale sanitare"
4. Intrarea în gestiunea direcţiilor de sãnãtate publica a vaccinurilor,
în baza avizului de însoţire a mãrfii şi a repartizãrii aprobate de
Ministerul Sanatatii şi Familiei, de la Institutul de Sãnãtate Publica
Bucureşti:
600.01 = 213.01
"Medicamente "Decontãri cu unitãţile"
şi materiale sanitare"
5. Distribuirea de la direcţia de sãnãtate publica cãtre medicii de familie
a vaccinurilor, pe baza de aviz de însoţire a mãrfii:
213.01 = 600.01
"Decontãri cu unitãţile" "Medicamente
şi materiale sanitare"
6. Înregistrarea pe cheltuieli la nivelul Institutului de Sãnãtate Publica
Bucureşti se face în baza justificarii consumului de vaccinuri de cãtre
medicii de familie, întocmit pe fişa cartografica sau tabel nominal;
acesta se centralizeazã de direcţiile de sãnãtate publica pe documentul
"Raport de justificare a consumului", care se aproba de conducerea
unitãţii/institutului.
410 213.01
"Cheltuielile instituţiei = "Decontãri cu instituţiile"
publice finanţate
de la buget"

II. Direcţia de sãnãtate publica achiziţioneazã contraceptive centralizat
şi le distribuie cabinetelor de planificare familialã.

1. Achiziţionarea de contraceptive la nivelul direcţiilor de sãnãtate publica
judeţene şi a municipiului Bucureşti, în baza contractului de achiziţii:
600.01 = 234
"Medicamente "Furnizori"
şi materiale sanitare"
2. Achitarea obligaţiilor cãtre furnizori privind achiziţia de contraceptive:
234 = 700.01
"Furnizori" "Finanţarea
din bugetul de stat"
3. Distribuirea cãtre medicii de familie, pe baza repartizãrii aprobate de
direcţiile de sãnãtate publica, a contraceptivelor, cu avizul de însoţire
a mãrfii:
213.01 = 600.01
"Decontãri cu unitãţile" "Medicamente
şi materiale sanitare"
4. Justificarea consumului la direcţiile de sãnãtate publica de cãtre medicii
de familie (prin raport lunar pentru distribuirea contraceptivelor gratuite
sau tabel nominal), pentru trecerea pe cheltuieli cu aprobarea conducerii
direcţiei de sãnãtate publica şi a responsabilului de program:
410 = 213.01
"Cheltuielile instituţiilor publice "Decontãri cu unitãţile"
finanţate de la buget"

III. În cazul achiziţionãrii prin unitãţile sanitare finanţate din venituri
extrabugetare desemnate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei:

1. Încasarea sumelor din alocaţiile bugetare:
192 = 592
"Disponibil din alocaţii "Venituri din alocaţii bugetare
bugetare cu destinaţie specialã" cu destinaţie specialã"
2. Achiziţia de contraceptive în baza contractelor de achiziţie:
600.01 = 234
"Medicamente şi materiale sanitare" "Furnizori"
3. Achitarea furnizorilor privind achiziţia de contraceptive:
234 = 192
"Furnizori" "Disponibil din alocaţii
bugetare cu destinaţie specialã"
4. Distribuirea de cãtre unitãţile sanitare finanţate din venituri
extrabugetare, achizitoare ale contraceptivelor, pe baza de aviz de
însoţire a mãrfii, la unitãţile sanitare şi medicii de familie:
213.01 = 600.01
"Decontãri cu unitãţile" "Medicamente şi materiale
sanitare"
5. Justificarea consumului (prin raport lunar pentru distribuirea
contraceptivelor gratuite sau tabel nominal) de cãtre unitãţile sanitare
sau medicii de familie şi trecerea pe cheltuieli la unitatea
sanitarã care a achiziţionat centralizat contraceptive (trimestrial)
492 = 213.01
"Cheltuieli din alocaţii bugetare "Decontãri cu unitãţile"
cu destinaţie specialã"





─────────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016