Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 7 aprilie 2003  privind organizarea si functionarea ingrijirilor la domiciliu, precum si autorizarea persoanelor juridice si fizice care acorda aceste servicii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 7 aprilie 2003 privind organizarea si functionarea ingrijirilor la domiciliu, precum si autorizarea persoanelor juridice si fizice care acorda aceste servicii

EMITENT: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2003

ART. 1
Prin îngrijire la domiciliu se înţelege orice activitate de îngrijire medicalã prestatã de personal specializat, la domiciliul pacientului, care contribuie la îmbunãtãţirea stãrii de bine a acestuia din punct de vedere fizic şi psihic.
ART. 2
Îngrijirea la domiciliu se efectueazã numai la indicaţia medicilor.
ART. 3
Modalitatea de plata a furnizorilor de îngrijiri la domiciliu se stabileşte prin contract între pãrţi, pe baza tarifelor stabilite şi negociate.
ART. 4
Beneficiarii ingrijirilor medicale la domiciliu sunt persoane cu afecţiuni acute şi/sau cronice, care prezintã un anumit nivel de dependenta şi o capacitate limitatã de a se deplasa la o unitate sanitarã în vederea asigurãrii ingrijirilor ambulatorii recomandate de medici.
ART. 5
Pot fi furnizori de îngrijiri la domiciliu persoane juridice sau fizice autorizate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei pentru a presta aceste servicii.
ART. 6
(1) Asigurarea asistenţei medicale şi a îngrijirii la domiciliul bolnavului este efectuatã în conformitate cu nivelul de pregãtire profesionalã a furnizorilor acestor servicii.
(2) Lista serviciilor de îngrijiri la domiciliu, care pot fi asigurate de persoane juridice şi fizice autorizate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, este prevãzutã în anexa nr. 1.
(3) Furnizorii de îngrijiri la domiciliu prevãzuţi la art. 5 sunt obligaţi sa comunice medicului care a recomandat aceste servicii situaţia evoluţiei stãrii de sãnãtate a pacientului îngrijit.
ART. 7
Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei autorizeaza furnizorii de îngrijiri la domiciliu care se încadreazã în urmãtoarele criterii:
a) concordanta dintre obiectivele ce urmeazã a fi realizate de furnizorii de îngrijiri la domiciliu şi necesitãţile şi prioritãţile comunitãţii;
b) existenta în statutul legal de înfiinţare a mentiunilor exprese privind furnizarea de îngrijiri la domiciliu ca obiect de activitate;
c) existenta unei echipe capabile sa susţinã activitãţile cuprinse în pachetul de servicii, formatã din persoane care deţin diploma (certificat de absolvire) şi autorizaţie de libera practica, obţinute în condiţiile legii;
d) existenta fisei postului pentru fiecare persoana angajata, cu precizarea nivelului de pregãtire, a competentelor şi a atribuţiilor;
e) existenta unui sediu autorizat de direcţia de sãnãtate publica teritorialã;
f) existenta spaţiilor pentru pãstrarea şi accesarea documentelor medicale (baza de date, fise medicale, arhiva);
g) dotare care sa permitã realizarea obiectivelor propuse - mobilier corespunzãtor functionarii ca dispecerat, mijloace de comunicare, echipamente, truse medicale, produse farmaceutice şi altele asemenea.
ART. 8
Documentele necesare în vederea autorizãrii persoanelor juridice sau fizice care asigura ingrijirile la domiciliu sunt, dupã caz, urmãtoarele:
a) formular pentru solicitarea autorizãrii de cãtre persoanele juridice şi, respectiv, persoanele fizice, în conformitate cu modelele prevãzute în anexele nr. 2 şi 4;
b) statutul unitãţii şi alte documente constitutive;
c) documente care atesta dobândirea personalitãţii juridice;
d) dovada înregistrãrii în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor;
e) ultimul bilanţ contabil autentificat şi depus la direcţia generalã a finanţelor publice teritoriale;
f) documente privind deţinerea sediului (situaţie juridicã, schita de plan);
g) regulamentul de organizare şi funcţionare şi organigrama;
h) documente privind codul fiscal, contul în banca, certificate de înregistrare fiscalã, ultimul extras de cont;
i) autorizaţia sanitarã de funcţionare;
j) autorizaţia de libera practica pentru persoanele fizice;
k) autorizaţia de libera practica pentru personalul angajat al persoanelor juridice.
ART. 9
(1) Modelul autorizaţiei de funcţionare în domeniul ingrijirilor la domiciliu pentru persoanele juridice şi cel al autorizaţiei de libera practica în domeniul ingrijirilor la domiciliu pentru persoanele fizice sunt prevãzute în anexele nr. 3 şi 5.
(2) Autorizaţia de funcţionare în domeniul ingrijirilor la domiciliu şi, respectiv, autorizaţia de libera practica în domeniul ingrijirilor la domiciliu vor fi vizate anual şi vor fi reînnoite la interval de 3 ani.
ART. 10
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele norme.

ANEXA 1
-------
la norme
--------

LISTA
ingrijirilor la domiciliu care pot fi asigurate
de persoane juridice şi fizice autorizate de Ministerul
Sãnãtãţii şi Familiei

1. Evaluarea iniţialã: preluarea pacientului în maximum 48 ore de la solicitare, stabilirea planului detaliat de îngrijiri la domiciliu, împreunã cu medicul care le-a recomandat, consilierea şi instruirea pacientului şi a familiei
2. Evaluarea de etapa, la 3 luni pentru cazurile acute, la 6 luni pentru cazurile cronice şi ori de câte ori este necesar dacã planul de îngrijiri la domiciliu cuprinde precizãri în acest sens
3. Monitorizarea parametrilor fiziologici: temperatura, respiratie, puls, tensiune arteriala, diureza, scaun
4. Toaleta pacientului cu probleme medicale şi/sau imobilizat:
- toaleta parţialã;
- toaleta totalã, la pat;
- toaleta totalã, la baie, cu ajutorul dispozitivelor de sustinere.
5. Manevre terapeutice:
- administrarea medicamentelor per os, intravenos, intramuscular, subcutanat, intradermic, intravezical pe sonda vezicala, prin perfuzie endovenoasa, pe suprafata mucoaselor, pe seringa automatã, peridural pe cateter;
- mãsurarea glicemiei cu glucometrul;
- recoltarea produselor biologice (sânge, urina, materii fecale);
- clisma cu scop evacuator;
- clisma cu scop terapeutic;
- alimentarea artificiala pe sonda gastrica sau nazogastrica şi pe gastrostoma;
- alimentarea pasiva a bolnavilor cu tulburãri de deglutitie;
- spalatura vaginala;
- masajul limfedemului;
- efectuarea de mobilizare, masaj, aplicaţii medicamentoase, utilizarea colacilor de cauciuc şi a rulourilor pentru evitarea escarelor de decubit*);
- schimbarea poziţiei, tapotaj, fizioterapie respiratorie pentru evitarea complicatiilor pulmonare*);
- efectuarea de mobilizare, masaj, bandaj compresiv, aplicaţii medicamentoase pentru evitarea complicatiilor vasculare la membrele inferioare*).
6. Tehnici de îngrijire chirurgicala:
- îngrijirea plagilor simple şi suprainfectate;
- îngrijirea escarelor multiple;
- îngrijirea tubului de dren;
- îngrijirea canulei traheale;
- suprimarea firelor;
- îngrijirea stomelor şi fistulelor;
- evaluarea manualã a fecaloamelor;
- sondajul vezical**) cu sonda permanenta şi cu scop evacuator;
- aplicarea condomului urinar.
7. Monitorizarea dializei peritoneale
8. Îngrijiri paliative furnizate numai de medici de specialitate şi/sau cu competenta/supraspecializare în îngrijiri paliative:
- consiliere psihiatrica a pacientului - comunicarea diagnosticului şi a prognosticului;
- consilierea pacientului în vederea pregãtirii pentru deces;
- examenul fundului de ochi;
- toracocenteza cu evacuarea lichidului;
- infiltratii paravertebrale;
- blocaje de nervi periferici;
- anestezie localã de contact şi prin infiltratii;
- TENS (stimulare electrica nervoasa percutana);
- tuseu rectal în scop diagnostic;
- terapia chirurgicala a abceselor de pãrţi moi;
- controlul durerii - implica prescrierea şi conducerea medicatiei.
9. Kinetoterapia individualã
10. Logopedia individualã
11. Examinare şi evaluare psihologicã

---------
*) Se aplica pentru bolnavii imobilizati la pat; implica şi instruirea pacientului sau a familiei.
**) Implica obligatoriu toaleta localã genitala şi schimbarea sondei fixe la 6 zile.

ANEXA 2
-------
la norme
--------

MODEL
de solicitare a autorizaţiei de funcţionare, valabilã
pentru persoanele juridice

Instituţia (societatea, organizaţia, fundaţia, unitatea) ..........

Cãtre
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII ŞI FAMILIEI
Direcţia generalã asistenta medicalã şi programe

Subsemnatul/Subsemnata, ......................................, domiciliat/domiciliata în ......................, str. ................. nr. .........., bl. ......., sc. ........, et. ........, ap. ........, judeţul/sectorul ........., posesor/posesoare al/a B.I. seria ........... nr. ........, eliberat de ............. la data ..........., reprezentant legal al ............., cu sediul în .................., str. ........... nr. ......, bl. ............, sc. .........., et. ........., ap. ......, judeţul/sectorul ..............., va rog sa binevoiti a aproba eliberarea autorizaţiei de funcţionare în domeniul ingrijirilor la domiciliu, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare, pentru instituţia (societatea, organizaţia, fundaţia, unitatea) sus-menţionatã.
Anexez în completarea cererii mele copii ale urmãtoarelor documente:
a) statutul şi documentele constitutive ale instituţiei/societãţii/organizaţiei/fundaţiei/unitãţii pe care o reprezint;
b) documentele care atesta dobândirea personalitãţii juridice;
c) dovada înregistrãrii în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor;
d) ultimul bilanţ contabil, autentificat şi depus la direcţia generalã a finanţelor publice a judeţului .........../municipiului Bucureşti;
e) documente privind codul fiscal, contul în banca, certificate de înregistrare fiscalã, ultimul extras de cont;
f) documente privind deţinerea sediului de la adresa sus-menţionatã;
g) autorizaţia sanitarã de funcţionare, eliberata de Direcţia de sãnãtate publica a judeţului ........../ municipiului Bucureşti;
h) autorizaţiile de libera practica ale personalului medico-sanitar angajat pentru asigurarea ingrijirilor la domiciliu.

Data ............. Semnatura ...................

ANEXA 3
-------
la norme
--------

MODEL
de autorizaţie de funcţionare, valabilã
pentru persoane juridice

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII ŞI FAMILIEI
Direcţia generalã asistenta medicalã şi programe

AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE
Nr. .............. din ..............

Instituţia (societatea, organizaţia, fundaţia, unitatea) ............, cu sediul în localitatea ............, str. .......... nr. ...., bl. ...., ap. ....., sectorul/judeţul ................., este autorizata pentru practica în domeniul ingrijirilor la domiciliu, prin personal medical angajat, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu reglementãrile Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei privind aceasta activitate.
Prezenta autorizaţie va fi vizata anual şi va fi reînnoitã dupã 3 ani.

Director general,
........................

ANEXA 4
-------
la norme
--------

MODEL
de solicitare a autorizaţiei de libera practica
în domeniul ingrijirilor la domiciliu,
valabilã pentru persoanele fizice

Cãtre
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII ŞI FAMILIEI
Direcţia generalã asistenta medicalã şi programe

Subsemnatul/Subsemnata, dr. ................., domiciliat/domiciliata în ............., str. ............... nr. ..., bl. ..., sc. .., et. ..., ap. ...., judeţul/sectorul .............., legitimat/legitimata cu B.I. seria ..... nr. ........, eliberat de ................. la .............., posesor/posesoare al/a diplomei de ............., va rog sa binevoiti a-mi elibera autorizaţie de libera practica în domeniul ingrijirilor la domiciliu, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare.
Anexez în completarea cererii mele o copie de pe autorizaţia de libera practica nr. ...., eliberata de ............... la data de ............ .

Data ............. Semnatura ...................

ANEXA 5
-------
la norme
--------

MODEL
de autorizaţie de libera practica în domeniul
ingrijirilor la domiciliu, valabilã pentru
persoanele fizice

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII ŞI FAMILIEI
Direcţia generalã asistenta medicalã şi programe

AUTORIZAŢIE
de libera practica în domeniul ingrijirilor la domiciliu

Nr. ......... din .........

Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei autorizeaza pe domnul/doamna dr. ........................................., domiciliat/domiciliata în ....................., str. ................ nr. ...., bl. ...., sc. ..., ap. ...., judeţul/sectorul .............., posesor/posesoare al/a B.I. seria ............. nr. ..................., eliberat de ............... la .........., sa practice îngrijiri la domiciliu, indeplinind atribuţiile corespunzãtoare pregãtirii profesionale, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu reglementãrile Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei privind aceasta activitate.
Prezenta autorizaţie va fi vizata anual şi va fi reînnoitã dupã 3 ani.

Director general,
.....................

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016