Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 5 octombrie 2006  de organizare si desfasurare a concursurilor pentru ocuparea functiei de manager, persoana fizica, din spitalele publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 5 octombrie 2006 de organizare si desfasurare a concursurilor pentru ocuparea functiei de manager, persoana fizica, din spitalele publice

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 839 din 11 octombrie 2006

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezentele norme reglementeazã selecţionarea managerului, persoanã fizicã, care conduce un spital public din reţeaua Ministerului Sãnãtãţii Publice.
(2) Managerul este selecţionat prin concurs de o comisie numitã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
(3) Concursul de selecţie a managerului de spital public se organizeazã la nivel regional, astfel:
a) la Bucureşti - pentru municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov;
b) la Cluj-Napoca - pentru judeţele: Bihor, Bistriţa-Nãsãud, Cluj, Maramureş, Satu Mare, Sãlaj;
c) la Constanţa - pentru judeţele: Brãila, Buzãu, Constanţa, Galaţi, Tulcea, Vrancea;
d) la Craiova - pentru judeţele: Dolj, Olt, Mehedinţi, Gorj, Vâlcea;
e) la Iaşi - pentru judeţele: Bacãu, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui;
f) la Ploieşti - pentru judeţele: Argeş, Cãlãraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova, Teleorman;
g) la Timişoara - pentru judeţele: Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Timiş;
h) la Târgu Mureş - pentru judeţele: Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu.
(4) Autoritãţile de sãnãtate publicã ale judeţelor Cluj, Constanţa, Dolj, Iaşi, Mureş, Prahova, Timiş şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare instituţii organizatoare, asigurã logistica, personalul şi spaţiile necesare organizãrii concursurilor, conform prezentelor norme.
ART. 2
(1) Concursul de selecţie cuprinde:
a) studierea dosarului de candidat - etapã eliminatorie;
b) concursul propriu-zis.
(2) În cadrul concursului propriu-zis candidaţii susţin urmãtoarele probe de evaluare:
a) test-grilã de verificare a cunoştinţelor - eliminatoriu;
b) susţinerea proiectului de management;
c) interviu de selecţie.
(3) Concursul de selecţie se finalizeazã, pentru fiecare post scos la concurs, cu ierarhizarea candidaţilor în ordinea descrescãtoare a mediilor finale obţinute în urma concursului şi cu nominalizarea candidatului admis pe postul pentru care a concurat.
(4) Pentru a fi declaraţi "Admis" candidaţii trebuie sã obţinã media finalã cel puţin 8,00, iar la fiecare probã de evaluare minimum nota 7,00.
ART. 3
(1) Numirea în funcţia de manager al spitalului public se face prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
(2) Managerul încadrat în condiţiile alin. (1) încheie contract de management cu Ministerul Sãnãtãţii Publice pe o perioadã de 3 ani. Contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, în urma evaluãrii anuale efectuate pe baza indicatorilor de performanţã stabiliţi prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
ART. 4
(1) În vederea organizãrii şi desfãşurãrii concursului, Ministerul Sãnãtãţii Publice publicã în ziarul "Viaţa Medicalã" anunţul de concurs, cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii concursului de selecţie.
(2) Anunţul de concurs cuprinde:
a) posturile scoase la concurs;
b) locul şi perioada de desfãşurare a concursului de selecţie;
c) criteriile de selecţie;
d) locul şi perioada de înscriere;
e) conţinutul dosarului de înscriere;
f) cuantumul sumei de participare la concurs.
(3) Temele-cadru pentru proiectul de management şi bibliografia de concurs sunt stabilite de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar, la solicitarea Ministerului Sãnãtãţii Publice. Dupã ce sunt avizate de preşedintele comisiei centrale de concurs, temele-cadru şi bibliografia sunt publicate, cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii concursului, pe site-urile Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar: www.snspms.ro, www.drg.ro, www.incds.ro.
(4) Cuantumul sumei de participare la concurs se stabileşte prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.

CAP. II
Organizarea concursului de selecţie

ART. 5
(1) Pentru organizarea şi desfãşurarea concursului de selecţie se constituie o comisie centralã şi 8 comisii regionale.
(2) Comisia centralã de concurs are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte:
- un secretar de stat sau director general din Ministerul Sãnãtãţii Publice;
b) membri: - 3-5 reprezentanţi ai Ministerului Sãnãtãţii Publice;
- 2 reprezentanţi ai Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar;
- un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) de la Catedra de sãnãtate publicã şi management a Universitãţii de Medicinã şi Farmacie "Carol Davila" Bucureşti;
- un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) în specialitatea management din cadrul Facultãţii de Management a Academiei de Studii Economice Bucureşti;
- un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) în specialitatea psihologie din cadrul Facultãţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universitãţii Bucureşti;
c) secretariat: 1-2 persoane din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice.
(3) Comisia regionalã de concurs are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte: un director din Ministerul Sãnãtãţii Publice;
b) vicepreşedinte: un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) în specialitatea management din cadrul facultãţilor de management (similare) de stat;
c) membri: - 2 reprezentanţi ai Ministerului Sãnãtãţii Publice;
- un reprezentant al Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar;
- un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) de la Catedra de sãnãtate publicã (similare) a unei universitãţi de medicinã şi farmacie de stat;
- douã cadre didactice (profesor sau conferenţiar) în specialitatea management din cadrul facultãţilor de management (similare) de stat;
- un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) în specialitatea psihologie din cadrul facultãţilor de psihologie (similare) de stat;
d) secretariat: 1-2 persoane din cadrul instituţiei organizatoare.
În funcţie de numãrul de candidaţi, comisiile regionale de concurs pot avea un numãr mai mare de membri, aprobat prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
(4) Cadrele didactice din componenţa comisiei centrale şi comisiilor regionale de concurs sunt propuse de rectorii instituţiilor de învãţãmânt superior, la solicitarea Ministerului Sãnãtãţii Publice.
(5) La constituirea comisiilor regionale de concurs, cadrele didactice de specialitate sunt nominalizate din cadrul instituţiilor de învãţãmânt superior de stat, altele decât cele din centrul universitar situat în localitatea organizatoare.
(6) Dupã constituire, pânã la finalizarea concursului de selecţie şi soluţionarea contestaţiilor, comisia centralã şi comisiile regionale de concurs îşi desfãşoarã activitatea în încãperi destinate special, dotate cu mijloace birotice şi de securitate a informaţiilor, asigurate de Ministerul Sãnãtãţii Publice şi de instituţiile organizatoare.
ART. 6
Nu pot face parte din comisia centralã, comisiile regionale de concurs şi din comisia de soluţionare a contestaţiilor cei care declarã sau despre care sunt informaţii certe cã au rude ori afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv în rândul candidaţilor.
ART. 7
(1) Preşedinţii comisiei centrale şi comisiilor regionale de concurs poartã întreaga rãspundere pentru buna organizare şi desfãşurare a concursului, asigurarea legalitãţii în ceea ce priveşte evaluarea candidaţilor, asigurarea şanselor egale pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de evaluare şi a documentelor elaborate de comisie şi candidaţi în vederea evaluãrii şi ierarhizãrii acestora.
(2) Preşedintele comisiei centrale de concurs stabileşte:
a) cu cel puţin 45 de zile înainte de data începerii concursului, componenţa nominalã a comisiei centrale şi a comisiilor regionale de concurs, în baza nominalizãrilor fãcute de rectorii instituţiilor de învãţãmânt superior, pe care le supune aprobãrii ministrului sãnãtãţii publice;
b) atribuţiile membrilor comisiei centrale de concurs şi ale preşedinţilor comisiilor regionale de concurs, astfel încât sã se asigure rãspunderea personalã a fiecãruia;
c) componenţa nominalã a comisiei de soluţionare a contestaţiilor, pe care o supune aprobãrii ministrului sãnãtãţii publice, cu cel puţin 10 zile înainte de data începerii concursului.
ART. 8
(1) Atribuţiile comisiei centrale de concurs sunt:
a) elaborarea anunţului de concurs şi publicarea acestuia;
b) avizarea temelor pentru proiectul de management şi a bibliografiei de concurs stabilite de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar şi dispunerea publicãrii lor pe internet;
c) elaborarea variantelor de întrebãri pentru testul de verificare a cunoştinţelor.
(2) Atribuţiile comisiei regionale de concurs sunt:
a) preluarea şi studierea dosarelor de înscriere ale candidaţilor;
b) luarea în evidenţã a candidaţilor al cãror dosar a fost declarat "Admis";
c) instruirea candidaţilor înainte de începerea probelor de evaluare privind regulile ce trebuie respectate pe timpul desfãşurãrii concursului;
d) organizarea şi desfãşurarea probelor de evaluare;
e) elaborarea documentelor necesare pentru derularea operativã a probelor de evaluare şi pentru finalizarea concursului;
f) înaintarea contestaţiilor depuse la secretariatul comisiei regionale de concurs cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 9
(1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor se constituie la nivel central şi este formatã din preşedinte şi alţi 2 membri ai comisiei, personal de specialitate.
(2) Atribuţiile preşedintelui comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt:
a) pregãtirea comisiei;
b) înregistrarea contestaţiilor primite de la comisiile regionale de concurs;
c) repartizarea sarcinilor ce revin fiecãrui membru al comisiei;
d) comunicarea deciziei de soluţionare a contestaţiilor.
(3) Comisia soluţioneazã contestaţiile cu privire la respingerea dosarelor, la rezultatul testului-grilã şi la rezultatul final al concursului. Deciziile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive.

CAP. III
Înscrierea candidaţilor

ART. 10
La concursul de selecţie se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele criterii:
a) sunt absolvenţi de învãţãmânt universitar de lungã duratã cu diplomã de licenţã;
b) sunt absolvenţi ai cursului de perfecţionare în management sanitar, stabilit prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice;
c) au cel puţin 2 ani vechime în posturi cu studii universitare de lungã duratã;
d) nu sunt condamnaţi penal sau în curs de urmãrire penalã;
e) sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic);
f) au achitat suma de participare la concurs.
ART. 11
Dosarul de înscriere trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
a) cererea de înscriere;
b) copia legalizatã a actului de identitate;
c) copia legalizatã a diplomei de licenţã;
d) copia legalizatã a certificatului de absolvire a cursului de perfecţionare în management spitalicesc;
e) curriculum vitae;
f) copii ale diplomelor de studii şi alte acte ce atestã efectuarea unor specializãri, competenţe/atestate etc. în domeniul managementului sanitar;
g) adeverinţa care atestã vechimea în posturi cu studii universitare de lungã duratã sau copie de pe carnetul de muncã, certificatã "în conformitate cu originalul" de cãtre conducerea unitãţii;
h) cazierul judiciar;
i) adeverinţa din care rezultã cã este apt medical;
j) declaraţia pe propria rãspundere privind colaborarea cu Securitatea înainte de anul 1989;
k) copie legalizatã a actelor (certificat de cãsãtorie etc.) prin care şi-a schimbat numele, dupã caz;
l) proiectul de management realizat de candidat;
m) chitanţa de platã a sumei de participare la concurs.
ART. 12
(1) Dosarele de înscriere se depun la secretariatele comisiilor regionale de concurs, pânã la termenul stabilit pentru finalizarea înscrierilor, care nu poate fi mai târziu de 5 zile înainte de începerea concursului.
(2) Comisia regionalã de concurs, în termen de 3 zile de la data finalizãrii înscrierilor, studiazã dosarele depuse şi stabileşte pentru fiecare rezultatul prin înscrierea menţiunii "Admis" sau "Respins".
(3) Rezultatul studierii dosarelor de înscriere se afişeazã la sediul instituţiei organizatoare.
(4) Candidaţii au dreptul sã conteste rezultatul studierii dosarelor, în termen de 24 de ore de la data afişãrii. Contestaţia se rezolvã în timp de 72 de ore de la data depunerii de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(5) Concursul de selecţie este continuat numai de candidaţii al cãror dosar a fost declarat "Admis".
(6) Candidaţilor al cãror dosar a fost declarat "Respins" li se returneazã 75 % din suma de participare la concurs, în termen de 30 de zile de la data la care a fost declarat "Respins".

CAP. IV
Desfãşurarea concursului propriu-zis

ART. 13
(1) Testul-grilã de verificare a cunoştinţelor se elaboreazã de un colectiv de specialitate din cadrul comisiei centrale de concurs, stabilit de preşedintele acesteia.
(2) Testul-grilã are caracter eliminatoriu şi se desfãşoarã pe durata a 2 ore.
(3) Testul-grilã conţine 50 de întrebãri, din care 40% din domeniul legislaţiei specifice activitãţii spitalului public şi 60% din domeniul managementului sanitar.
(4) Fiecare întrebare are 4 variante de rãspuns (a, b, c, d), din care:
a) 40% din totalul întrebãrilor au un singur rãspuns corect din 4 şi se noteazã fiecare rãspuns corect cu 0,2 puncte;
b) 60% din totalul întrebãrilor au douã rãspunsuri corecte din 4 şi se noteazã fiecare rãspuns corect cu 0,1 puncte.
ART. 14
(1) Colectivul stabilit de preşedintele comisiei centrale de concurs pentru elaborarea testului-grilã se întruneşte cu cel mult 12 ore înaintea susţinerii probei, în spaţii special destinate care sã asigure secretizarea activitãţii şi condiţii optime de lucru.
(2) La stabilirea testului-grilã se folosesc şi variantele de întrebãri elaborate de membrii comisiei centrale de concurs.
(3) Testul-grilã elaborat se transmite preşedinţilor comisiilor regionale de concurs cu douã ore înainte de începerea probei, în format electronic, pe o adresã special creatã. În cazul în care nu funcţioneazã internetul, testul-grilã se poate transmite şi prin fax.
(4) Grila de corectare a testului se transmite comisiilor regionale de concurs dupã finalizarea probei, în condiţiile alin. (3).
(5) Testul-grilã primit se multiplicã, în prezenţa preşedintelui comisiei regionale de concurs, într-un numãr de exemplare mai mare cu 10% faţã de numãrul candidaţilor înscrişi în concurs. Dupã multiplicare testele-grilã se introduc în plicuri, câte unul pentru fiecare salã de concurs, şi se sigileazã. Fiecare plic va conţine o rezervã de 10% faţã de numãrul candidaţilor din sala respectivã.
(6) Persoanele care au participat la multiplicarea şi sigilarea plicurilor cu testele-grilã, indiferent de funcţia pe care o au, pot sã pãrãseascã spaţiile în care s-au desfãşurat aceste activitãţi dupã 30 de minute de la ora fixatã pentru deschiderea plicurilor cu teste şi difuzarea lor candidaţilor.
ART. 15
Exigenţe cu privire la elaborarea întrebãrilor:
a) conţinutul sã fie clar exprimat, sã fie exclusã orice ambiguitate sau capcanã;
b) formularea sã fie în strictã concordanţã cu bibliografia stabilitã pentru concurs;
c) gradul de complexitate al întrebãrilor sã fie de nivel mediu;
d) sã acopere o arie cât mai extinsã a bibliografiei de concurs;
e) sã poatã fi rezolvate în timpul stabilit.
ART. 16
(1) Pentru fiecare salã de concurs în care se desfãşoarã proba de test-grilã, vicepreşedintele comisiei regionale de concurs stabileşte, prin tragere la sorţi, cu douã ore înainte de începerea probei, din rândul personalului pus la dispoziţie de instituţia organizatoare, responsabilul de salã.
(2) Responsabilul de salã are urmãtoarele atribuţii;
a) verificã sala de concurs îndepãrtând toate materialele care îi pot influenţa pe candidaţi în rezolvarea testului-grilã;
b) afişeazã la intrare tabelul nominal cu candidaţii, în ordine alfabeticã, repartizaţi sã susţinã proba de evaluare în sala respectivã;
c) stabileşte locul fiecãrui candidat, în funcţie de numãrul curent din tabelul nominal;
d) verificã prezenţa şi identitatea candidaţilor şi o consemneazã în documentele de evidenţã;
e) distribuie candidaţilor, la ora stabilitã pentru începerea probei, câte un test-grilã;
f) precizeazã şi verificã modul de identificare a fiecãrei lucrãri şi ia mãsuri de secretizare a acestora, aplicând pe fiecare test, pânã la finalizarea probei, ştampila specialã de concurs sau cea stabilitã de preşedintele comisiei centrale de concurs;
g) verificã existenţa unor semne distinctive pe teste, luând mãsuri de anulare a celor descoperite cu asemenea semne prin înscrierea pe lucrare "ANULAT", cu semnãtura proprie, şi asigurã un nou test-grilã candidatului în cauzã, cu respectarea transparenţei acestei activitãţi. La fel se procedeazã şi în cazul în care unii candidaţi doresc sã îşi transcrie testul-grilã, fãrã sã depãşeascã timpul afectat probei;
h) preia de la candidaţi, pe bazã de semnãturã, testele-grilã;
i) predã secretariatului comisiei regionale de concurs, pe bazã de semnãturã, în prezenţa cel puţin a unui supraveghetor şi a doi candidaţi, testele-grilã ale candidaţilor.
ART. 17
(1) Supraveghetorii se numesc de vicepreşedintele comisiei regionale de concurs, prin tragere la sorţi, cu douã ore înainte de începerea probei, din rândul personalului pus la dispoziţie de instituţia organizatoare, asigurându-se un supraveghetor la 25 de candidaţi, dar nu mai puţin de 3 pentru o salã.
(2) Supraveghetorii se subordoneazã şefului de salã şi îndeplinesc sarcinile stabilite de acesta.
ART. 18
Pe timpul desfãşurãrii probei, responsabilii de sãli şi supraveghetorii nu rezolvã întrebãri, nu dau indicaţii privind rezolvarea întrebãrilor, nu permit intrarea în salã a altor persoane, cu excepţia preşedintelui comisiei regionale de concurs.
ART. 19
(1) Candidaţii au acces în sãlile de susţinere a testului-grilã înainte cu 30 de minute de deschiderea plicurilor cu teste, dar nu cu mai puţin de 15 minute, pe baza tabelelor aflate la şefii de sãli şi afişate la intrare şi a actului de identitate.
(2) Candidaţii care nu se aflã în sãlile de susţinere a probei de evaluare în momentul deschiderii plicului cu testele-grilã pierd dreptul de participare la concurs.
(3) În sãlile de concurs este interzisã utilizarea telefoanelor mobile.
ART. 20
(1) La ora înscrisã pe plic, responsabilul de salã deschide plicul cu teste în faţa tuturor candidaţilor, le distribuie fiecãrui candidat şi stabileşte ora de finalizare a probei.
(2) Din momentul deschiderii plicului cu teste, candidaţii nu pot pãrãsi sala de concurs decât dupã 30 de minute şi numai dupã predarea lucrãrii. Pentru necesitãţi fiziologice candidaţii pot pãrãsi sala de concurs numai însoţiţi de 2 supraveghetori, iar timpul absenţei din salã nu prelungeşte durata probei pentru candidaţii respectivi.
(3) Pentru rezolvarea testului-grilã candidaţii folosesc numai cernealã sau pastã de culoare albastrã ori neagrã.
ART. 21
(1) Dupã expirarea timpului, lucrãrile candidaţilor se preiau de secretariatul comisiei, sub semnãturã, şi se repartizeazã pentru a fi evaluate de membrii comisiei regionale de concurs nominalizaţi de preşedintele comisiei.
(2) Fiecare test-grilã este evaluat, independent, de douã persoane şi se apreciazã separat, conform grilei de corectare aprobate de preşedintele comisiei centrale de concurs. Punctajul maxim este de 10 puncte, corespunzãtor notei 10.
(3) În situaţia în care existã diferenţe între punctajele acordate de cei doi evaluatori, preşedintele comisiei regionale de concurs stabileşte un alt membru al comisiei care, în prezenţa celor care au evaluat testul-grilã, reverificã şi stabileşte punctajul definitiv.
ART. 22
(1) Rezultatul testului-grilã se comunicã prin afişare, la sediul instituţiei organizatoare, în termen de 24 de ore de la finalizarea probei, dar nu mai târziu de 48 de ore.
(2) Sunt declaraţi "respins" candidaţii care au obţinut la testul-grilã de verificarea cunoştinţelor o notã mai micã de 7,00 sau un numãr de puncte echivalent cu aceasta, fiind scoşi din concurs şi nemaiputându-se prezenta la susţinerea probelor prevãzute la art. 2 alin. (2) lit. b) şi c).
(3) Candidaţii au dreptul sã conteste rezultatul testului-grilã în termen de 24 de ore de la data afişãrii. Contestaţia se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 48 de ore de la data depunerii.
ART. 23
(1) Proiectul de management urmãreşte modul în care candidatul analizeazã şi propune soluţii de rezolvare a temei date, utilizând aparatul ştiinţific şi conceptual specific.
(2) Tema aleasã de candidat pentru proiectul de management vizeazã spitalul public pentru care candideazã. Informaţiile necesare pentru realizarea proiectului trebuie sã fie libere la publicare şi obţinute în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) La cererea candidaţilor, autoritãţile de sãnãtate publicã sau Ministerul Sãnãtãţii Publice, dupã caz, pun/pune la dispoziţia acestora, în maximum 3 zile de la data solicitãrii, copii ale bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, structura organizatoricã aprobatã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice şi structura de personal la data solicitãrii, aferente unitãţilor sanitare la care sunt înscrişi candidaţii.
ART. 24
(1) Candidaţii îşi aleg tema pentru proiectul de management şi îl depun odatã cu înscrierea la concurs.
(2) Proiectul de management trebuie sã fie realizat individual de cãtre candidat şi sã rezolve problemele solicitate într-un volum de maximum 8-10 pagini, tehnoredactate pe calculator, cu fonturi de 14.
(3) Proiectele sunt evaluate, pânã la data susţinerii orale de cãtre candidat, de un colectiv de specialişti stabilit de preşedintele comisiei regionale de concurs dintre membrii comisiei de concurs.
(4) Fiecare lucrare este notatã, independent, de minimum douã persoane, conform grilei de punctare stabilite de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar. Nota finalã, cu douã zecimale, este media notelor acordate de fiecare evaluator.
(5) Grila de punctare a proiectelor de management este elaboratã de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar şi publicatã pe site-urile sale, dupã încheierea perioadei de înscriere a candidaţilor.
(6) În cazul în care existã diferenţe mai mari de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, proiectul de management este încredinţat altul specialist care, în prezenţa celor care au evaluat lucrarea, reverificã şi stabileşte nota finalã.
ART. 25
(1) Susţinerea proiectului se face în plenul comisiei regionale de concurs sau pe subcomisii, pe durata a maximum 15 minute, plus 5 minute acordate pentru rãspunsurile la întrebãrile adresate de membrii comisiei/subcomisiei de concurs. O subcomisie are cel puţin 3 membri.
(2) Nota acordatã iniţial poate fi mãritã sau micşoratã în funcţie de modul de susţinere a lucrãrii şi a rãspunsurilor date membrilor comisiei de concurs.
(3) În urma susţinerii orale a proiectului de management, comisia regionalã de concurs stabileşte nota definitivã pentru aceastã probã de evaluare.
(4) Comunicarea notelor definitive la proiectul de management se face prin afişare, la sfârşitul fiecãrei zile de concurs, la sediul instituţiei organizatoare.
ART. 26
(1) Interviul de selecţie are scopul de a permite membrilor comisiei regionale de concurs sã constate, analizând şi rezultatele obţinute la probele de evaluare susţinute anterior, dacã respectivul candidat îşi va putea îndeplini obligaţiile în noua funcţie şi dacã este cel mai potrivit pentru acest post.
(2) Fiecare membru al comisiei regionale de concurs, dupã finalizarea interviului, întocmeşte "Fişa interviului de selecţie" (conform anexei).
(3) Nota finalã, cu douã zecimale, este media notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs în fişã.
ART. 27
(1) Interviul de selecţie se desfãşoarã pe durata a maximum 15 minute, în plenul comisiei regionale de concurs sau pe subcomisii, în funcţie de numãrul candidaţilor. O subcomisie are cel puţin 3 membri.
(2) În cadrul interviului de selecţie se pot adresa candidatului urmãtoarele categorii de întrebãri:
a) întrebãri deschise: cu scopul de a atrage mai multe informaţii de la candidat, dezvoltând datele furnizate prin curriculum vitae (de exemplu: Ce puteţi sã spuneţi despre......?);
b) întrebãri închise: cu scopul de a clarifica unele fapte, evenimente sau situaţii (de exemplu: Aţi condus un colectiv de muncã/echipã vreodatã?);
c) întrebãri ipotetice: cu scopul de a evalua rãspunsurile candidatului asupra unor anumite situaţii sau evenimente ipotetice (de exemplu: În cazul în care sunteţi angajat, cum aţi proceda în administrarea cheltuielilor legate de personal?);
d) întrebãri de probã: cu scopul de a clarifica unele aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de exemplu: Am dori sã revenim la subiectul anterior. Spuneaţi cã.........).
(3) Nu se adreseazã candidatului întrebãri referitoare la opiniile sale politice, la activitatea sindicalã, religie, etnie, sex, starea materialã şi originea socialã.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 28
(1) Media finalã a fiecãrui candidat se calculeazã cu douã zecimale, ca medie aritmeticã a notelor obţinute la testul-grilã, proiectul de management şi interviul de selecţie.
(2) În baza mediilor finale ale candidaţilor se întocmesc, pentru fiecare post scos la concurs, în ordine descrescãtoare, listele finale ale concursului de selecţie.
(3) La medii egale, departajarea candidaţilor se face pe baza mediei obţinute la testul-grilã, iar la menţinerea egalitãţii, pe baza notei obţinute la interviul de selecţie.
ART. 29
(1) Comunicarea rezultatelor finale se face prin afişare la sediul instituţiei organizatoare, în termen de 24 de ore de la finalizarea concursului.
(2) Mediile finale obţinute de candidaţi sunt valabile pentru stabilirea ordinii de clasificare numai la postul pentru care aceştia au candidat.
(3) Candidaţii au dreptul sã conteste rezultatul final al concursului, în termen de 24 de ore de la data afişãrii. Contestaţia se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor în timp de 48 de ore de la data depunerii.
ART. 30
(1) În termen de 48 de ore de la finalizarea concursului şi rezolvarea contestaţiilor, preşedintele comisiei regionale de concurs înainteazã comisiei centrale de concurs procesul-verbal cu rezultatele concursului şi nominalizãrile pentru fiecare post de manager scos la concurs, însoţite de o copie a dosarelor de înscriere ale celor nominalizaţi, certificate pe fiecare paginã de preşedintele comisiei regionale de concurs.
(2) Preşedintele comisiei centrale de concurs, dupã verificarea documentelor primite de la comisiile regionale de concurs, propune ministrului sãnãtãţii publice validarea concursurilor şi emiterea ordinelor de încadrare pentru cei nominalizaţi.
(3) Lucrãrile scrise ale candidaţilor, precum şi toate documentele întocmite pentru organizarea şi desfãşurarea concursului se pãstreazã în arhiva instituţiei organizatoare şi au regimul documentelor de personal şi învãţãmânt.
ART. 31
Anexa face parte integrantã din prezentele norme.

ANEXĂ



ROMÂNIA
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE
...../(instituţia organizatoare)........

Comisia de concurs

FIŞA INTERVIULUI DE SELECŢIE
Candidat .........................................
Postul solicitat .................................
Data interviului .................................
Intervievator ....................................
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Aptitudini de comunicare - Excelente (10-9,50)
- Foarte bune (9,49-9,00)
- Acceptabile (8,99-7,00)
- Minime (6,99-5,00)
- Insuficiente (4,99-1,00)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Aptitudini şi cunoştinţe manageriale - Excelente, capabil sã îşi asume
postul fãrã o pregãtire prealabilã
(10-9,50)
- Foarte bune, este necesarã puţinã
pregãtire (9,49-9,00)
- Bune, are cunoştinţe elementare,
dar este capabil sã înveţe (8,99-7,00)
- Necesitã multã pregãtire (6,99-5,00)
- Nu are aptitudini manageriale
(4,99-1,00)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Ambiţii profesionale - Fixeazã obiective foarte ambiţioase
(10-9,50)
- Scopuri de nivel înalt (9,49-9,00)
- Obiective de nivel mediu (8,99-7,00)
- Obiective limitate, nu este foarte
ambiţios (6,99-5,00)
- Se bazeazã pe alţii prea des,
obiective minime (4,99-1,00)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Motivare - Motivare excelentã, dorinţã puternicã
de a munci (10-9,50)
- Foarte interesat de post; pune multe
întrebãri (9,49-9,00)
- Dorinţã de a munci (8,99-7,00)
- Puţin interesat de post (6,99-5,00)
- Nu este interesat de post, impasibil
(4,99-1,00)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Potrivire de post - Excelent pentru acest post (10-9,50)
- Foarte bun pentru acest post
(9,49-9,00)
- Satisfãcãtor pentru acest post
(8,99-7,00)
- Incert pentru acest post (6,99-5,00)
- Nesatisfãcãtor pentru acest post
(4,99-1,00)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Autocontrol - Are o excelentã abilitate de a se
controla (10-9,50)
- Siguranţã de sine, încredere în
capacitatea sa de a rezolva
problemele (9,49-9,00)
- Autocontrol mediu (8,99-7,00)
- Pare suprasolicitat, nervos
(6,99-5,00)
- Greoi, pare preocupat, îngrijorat
(4,99-1,00)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Impresie generalã - Excelentã (10-9,50)
- Foarte bunã (9,49-9,00)
- Bunã (8,99-7,00)
- Satisfãcãtoare (6,99-5,00)
- Nesatisfãcãtoare (4,99-1,00)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Solicitantul este un candidat*):
- Foarte potrivit (10-9,50)
- Potrivit (9,49-9,00)
- Destul de potrivit (8,99-7,00)
- Posibil, dar pentru un alt post (6,99-5,00)
- Nepotrivit (4,99-1,00)

Evaluator,
...../(semnãtura)...... ......../(data)...........


------
*) Se trece nota finalã a interviului de selecţie, calculatã cu douã zecimale, ca medie aritmeticã a notelor acordate la fiecare dintre cei 7 indicatori evaluaţi.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016