Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 25 martie 2005  privind procedura de lucru a comisiilor de conciliere ale organizatiilor de imbunatatiri funciare si ale federatiilor de organizatii de imbunatatiri funciare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 25 martie 2005 privind procedura de lucru a comisiilor de conciliere ale organizatiilor de imbunatatiri funciare si ale federatiilor de organizatii de imbunatatiri funciare

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 278 din 4 aprilie 2005
I. Dispoziţii generale
1. Prezentele norme au fost elaborate în conformitate cu prevederile <>art. 19 şi 20 din Legea îmbunãtãţirilor funciare nr. 138/2004 , cu modificãrile ulterioare, şi ale art. 37 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a <>Legii îmbunãtãţirilor funciare nr. 138/2004 , aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.897/2004 .
2. Prezentele norme stabilesc modul şi procedura de examinare şi soluţionare a neînţelegerilor patrimoniale în legãturã cu activitatea organizaţiilor de îmbunãtãţiri funciare, denumite în continuare organizaţii, şi a federaţiilor de organizaţii de îmbunãtãţiri funciare, denumite în continuare federaţii.
3. Scopul prezentelor norme este de a crea mecanismul de apãrare de cãtre organizaţii şi federaţii a drepturilor membrilor lor şi de soluţionare a neînţelegerilor patrimoniale în legãturã cu activitatea organizaţiilor sau a federaţiilor.
4.1. În sensul prezentelor norme, termenii utilizaţi au urmãtoarele înţelesuri:
- neînţelegeri patrimoniale - pretenţii evaluabile în bani de natura celor prevãzute la <>art. 19 din Legea nr. 138/2004 , cu modificãrile ulterioare, asupra cãrora pãrţile nu au putut conveni pe cale amiabilã;
- persoanã care a cauzat prejudiciul - persoana chematã de reclamant în faţa comisiei de conciliere pentru a rãspunde de prejudiciul cauzat;
- persoanã prejudiciatã - membru al unei organizaţii sau al unei federaţii, care a suportat un prejudiciu de natura celor prevãzute la <>art. 19 din Legea nr. 138/2004 , cu modificãrile ulterioare;
- prejudiciu - pierdere materialã suferitã de un membru al unei organizaţii sau al unei federaţii.
4.2. Ceilalţi termeni din prezentele norme au înţelesul atribuit prin definiţiile prevãzute în <>Legea nr. 138/2004 , cu modificãrile ulterioare, şi în Normele metodologice de aplicare a <>Legii îmbunãtãţirilor funciare nr. 138/2004 , aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.897/2004 .
II. Competenţa de soluţionare a neînţelegerilor patrimoniale
5. Comisiile de conciliere a neînţelegerilor patrimoniale în legãturã cu activitatea organizaţiilor sunt organe colegiale care se întrunesc la cererea membrilor organizaţiilor şi soluţioneazã neînţelegerile patrimoniale dintre membrii organizaţiei, dintre organizaţie şi membrii sãi, precum şi dintre membrii organizaţiei şi funcţionarii acesteia.
6.1. Comisiile de conciliere soluţioneazã neînţelegerile patrimoniale prevãzute la <>art. 19 din Legea nr. 138/2004 , cu modificãrile ulterioare.
6.2. Comisiile de conciliere nu pot cerceta şi adopta decizii de soluţionare a neînţelegerilor patrimoniale dintre organizaţie şi salariaţii acesteia şi a litigiilor privind valorificarea drepturilor personale nepatrimoniale şi a aspectelor penale ale neînţelegerilor patrimoniale. Pentru soluţionarea acestora persoana prejudiciatã se va adresa instanţelor judecãtoreşti competente.
7. Pentru pregãtirea susţinerii cauzelor înaintate comisiei de conciliere, membrii organizaţiei pot solicita consiliului de administraţie al organizaţiei informaţii privind activitatea acestei organizaţii, cu excepţia acelora care, potrivit legii, au caracter confidenţial.
III. Procedura depunerii cererilor
8.1. Potrivit <>art. 20 din Legea nr. 138/2004 , orice membru al organizaţiei, care a suportat un prejudiciu de natura celor prevãzute la pct. 6.1, se poate adresa preşedintelui comisiei de conciliere cu o cerere.
8.2. La depunerea cererii, persoana prejudiciatã trebuie sã prezinte dovezi cã a efectuat demersuri de încheiere a unei tranzacţii. În cazul în care obiectul cererii persoanei prejudiciate depãşeşte competenţa comisiei de conciliere, aceasta va fi îndrumatã sã se adreseze instanţei judecãtoreşti competente.
8.3. Dacã cererea se adreseazã consiliului de administraţie, comisiei de cenzori sau directorului organizaţiei, aceştia vor expedia cererea preşedintelui comisiei de conciliere.
9.1. Cererea se semneazã de persoana prejudiciatã şi conţine numele şi prenumele ori denumirea persoanei prejudiciate şi domiciliul sau sediul acesteia. Cererile depuse fãrã menţionarea datelor de identificare ale persoanei prejudiciate nu se vor examina de cãtre comisia de conciliere.
9.2. Cererea va mai conţine informaţii privind obiectul neînţelegerii, pretenţiile persoanei prejudiciate, temeiul acestora, drepturile sau interesele lezate şi dovezile pe care se întemeiazã. La cerere se vor anexa copii ale documentelor care sã dovedeascã temeinicia acesteia.
9.3. Modelul cererii de soluţionare a neînţelegerilor patrimoniale de cãtre comisiile de conciliere este prevãzut în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentele norme.
10. Cererile sunt înregistrate într-un registru al organizaţiei, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezentele norme.
11. Cererile care nu sunt de competenţa comisiilor de conciliere nu vor fi examinate, despre acest fapt fiind informatã persoana prejudiciatã. În aceastã situaţie cererea se expediazã organului competent în termen de 5 zile de la data înregistrãrii, fapt despre care este informatã persoana prejudiciatã.
IV. Examinarea şi soluţionarea cererilor
12. Cererile se examineazã în termen de 14 zile de la data depunerii. În cazul în care este necesarã o examinare suplimentarã, persoana prejudiciatã este înştiinţatã despre aceasta în termen de 5 zile de la data depunerii cererii şi, dupã caz, i se pot cere noi probe. În cazuri deosebite, termenul de examinare poate fi prelungit de cãtre preşedintele comisiei de conciliere cu cel mult 5 zile, fapt despre care este informatã persoana prejudiciatã.
13. Dupã înregistrarea cererii, preşedintele comisiei, printr-o rezoluţie scrisã, transmite cererea spre examinare şi soluţionare comisiei de conciliere, care efectueazã examinarea prealabilã şi solicitã consiliului de administraţie al organizaţiei punerea la dispoziţie a dovezilor scrise necesare.
14. Comisia de conciliere examineazã cererea şi stabileşte competenţa ei de soluţionare a neînţelegerii, temeiul cererii persoanei prejudiciate şi al soluţiilor propuse de aceasta. Dupã examinarea neînţelegerii, comisia de conciliere întocmeşte proiectul deciziei de admitere sau de respingere a cererii.
15. Scrisoarea de rãspuns prin care se comunicã decizia de soluţionare a neînţelegerii se semneazã de preşedintele comisiei de conciliere.
16. Neînţelegerile se soluţioneazã de comisia de conciliere în şedinţã publicã, cu participarea pãrţilor, personal sau prin reprezentant. În cadrul şedinţelor pãrţile pot da explicaţii, pot prezenta probe sau pot propune soluţii de soluţionare a neînţelegerii. În cazul în care problemele examinate au caracter confidenţial, preşedintele comisiei de conciliere, la cererea pãrţilor sau din oficiu, poate stabili ca şedinţa sã fie închisã.
17. Preşedintele comisiei de conciliere stabileşte data, ora şi locul şedinţei. Pãrţile sunt informate în scris, cu cel puţin 3 zile înainte de data ţinerii şedinţei, cu privire la ordinea de zi a şedinţei.
18. Pentru examinarea şi soluţionarea neînţelegerii, comisia de conciliere poate sã cearã pãrţilor informaţii, extrase din documente, inclusiv cu caracter confidenţial, explicaţii scrise sau orale cu privire la faptele sãvârşite şi soluţiile propuse de persoana prejudiciatã, cu privire la temeiurile legale ale cererii, poate sã organizeze şedinţa cu participarea pãrţilor sau a reprezentanţilor acestora, a persoanelor rãspunzãtoare şi altor pãrţi interesate, sã propunã pãrţilor soluţionarea amiabilã a neînţelegerii.
19. În scopul soluţionãrii neînţelegerii, preşedintele comisiei de conciliere poate solicita comisiei de cenzori efectuarea unui control al activitãţii organizaţiei. Comisia de cenzori va prezenta preşedintelui comisiei de conciliere concluziile controlului efectuat.
20.1. Comisia de conciliere examineazã cererile în termenul stabilit de lege. Dacã se constatã cã aspectele din cerere asupra cãrora comisia de conciliere urmeazã sã se pronunţe sunt întemeiate, aceasta va lua mãsuri, în limitele competenţelor sale, pentru satisfacerea pretenţiilor legitime ale persoanei prejudiciate.
20.2. În acest caz comisia de conciliere, prin decizia de soluţionare a neînţelegerii, va cere persoanei care a cauzat prejudiciul:
a) sã restabileascã drepturile încãlcate ale persoanei prejudiciate şi sã îi acopere, în condiţiile legii, prejudiciul cauzat;
b) sã ia mãsurile necesare punerii în executare a deciziei adoptate de comisia de conciliere;
c) sã ia mãsurile sau sã facã sã înceteze acele mãsuri care contravin legislaţiei în vigoare sau înţelegerii anterioare a pãrţilor.
21. Rezultatul examinãrii neînţelegerii şi decizia luatã de cãtre comisia de conciliere se aduc la cunoştinţã persoanei prejudiciate, în scris. Decizia va avea la bazã probatoriul examinat şi va preciza temeiul legal al acesteia.
22. Dacã se constatã cã cererea persoanei prejudiciate nu este întemeiatã, iar acţiunile persoanei care a cauzat prejudiciul nu aduc atingere unui drept patrimonial al persoanei prejudiciate, comisia de conciliere emite o decizie motivatã de respingere a cererii.
23. În cazul în care pentru soluţionarea neînţelegerii este necesarã efectuarea unui control ori a unei expertize tehnice sau financiar-contabile, pãrţile au dreptul, cu acordul comisiei de conciliere, sã cearã pe cont propriu efectuarea unei expertize.
V. Executarea, contestarea şi mãsurile de îndeplinire a deciziilor comisiei de conciliere
24. Decizia comisiei de conciliere de soluţionare a neînţelegerii se transmite persoanei prejudiciate şi persoanei care a cauzat prejudiciul.
25. Persoana prejudiciatã care considerã cã prin decizia comisiei de conciliere dreptul sãu nu a fost restabilit se poate adresa instanţei judecãtoreşti competente în termen de 30 de zile de la comunicare.
26. Decizia comisiei de conciliere este definitivã şi obligatorie pentru pãrţi, efectele acesteia putând fi suspendate sau anulate numai printr-o altã decizie sau prin hotãrârea instanţei judecãtoreşti competente.
27. În cazul în care persoana care a cauzat prejudiciul nu executã întocmai şi în termenul prevãzut dispoziţiile deciziei comisiei de conciliere, organizaţia va aplica sancţiunile prevãzute de statut, pânã la excluderea din organizaţie.
28. Pãrţile care deţin probe noi pot adresa comisiei de conciliere cereri pe baza acestora. Cererile adresate comisiei de conciliere care nu se referã la probe noi nu se supun examinãrii, fapt despre care va fi înştiinţatã în scris persoana prejudiciatã.
VI. Dispoziţii finale
29. Dispoziţiile prezentelor norme se aplicã corespunzãtor şi federaţiilor, pentru soluţionarea neînţelegerilor patrimoniale dintre organizaţiile membre ale federaţiei, dintre federaţie şi organizaţiile membre ale sale, precum şi dintre organizaţiile membre ale federaţiei şi funcţionarii acesteia.
30. Prezentele norme intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi sunt obligatorii pentru toate organizaţiile şi federaţiile constituite legal.

ANEXA 1
la norme
--------


Domnule preşedinte

Subsemnatul/Subscrisa .............(numele şi prenumele membrului/denumirea
organizaţiei de îmbunãtãţiri funciare)......., domiciliat/cu sediul în
........, CNP/CUI ........, înregistrat/înregistratã sub nr. ........ în
calitate de persoanã prejudiciatã, formulez prezenta cerere de soluţionare
a neînţelegerilor, prin care vã rog sã chemaţi în faţa comisiei de
conciliere persoana care a cauzat prejudiciul .............(membru al
conducerii/salariat al organizaţiei de îmbunãtãţiri funciare) ........
Prin prezenta cerere supun soluţionãrii urmãtoarele neînţelegeri
patrimoniale: ................(cauza depunerii cererii, drepturile sau
interesele lezate, temeiul cererii, faptele şi acţiunile reclamate).......
Evaluez prejudiciul suferit de mine la suma de ........(pretenţiile faţã
de persoana care a cauzat prejudiciul).........
Anexez la prezenta urmãtoarele documente:
....................................................
....................................................


Semnãtura solicitantului
.......................


Data .........

Domnului preşedinte al comisiei de conciliere a organizaţiei de
îmbunãtãţiri funciare
................................................................



ANEXA 2
la norme
--------


Organizaţia de îmbunãtãţiri funciare ...........
Sediul ............................

REGISTRUL
cererilor de soluţionare a neînţelegerilor patrimoniale

┌────┬────┬────────────┬───────────┬──────────┬─────────────────┬─────────────┐
│Nr. │ │Solicitantul│Obiectul │ Data │Solutia comisiei │Comunicarea │
│crt.│Data│(persoana │cererii de │trimiterii│ de conciliere │ catre │
│ │ │prejudiciata│solutionare│cererii la│ │ solicitant │
│ │ │ │a neintele-│comisia de├────┬────────────┼────┬────────┤
│ │ │ │ gerilor │conciliere│Data│ Model de │Data│Scrisoa-│
│ │ │ │ │ │ │ rezolvare │ │ rea nr.│
│ │ │ │ │ │ │(pe scurt) │ │ │
├────┼────┼────────────┼───────────┼──────────┼────┼────────────┼────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────┼────────────┼───────────┼──────────┼────┼────────────┼────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────┼────────────┼───────────┼──────────┼────┼────────────┼────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────┴────────────┴───────────┴──────────┴────┴────────────┴────┴────────┘


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016