Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 24 iunie 2004  privind procedura si criteriile de autorizare a activitatii de gestionare a anvelopelor uzate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 24 iunie 2004 privind procedura si criteriile de autorizare a activitatii de gestionare a anvelopelor uzate

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 712 din 6 august 2004
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Obiectul prezentelor norme îl constituie reglementarea procedurii şi a criteriilor de obţinere a autorizaţiei de gestionare a anvelopelor uzate de cãtre persoanele juridice care preiau responsabilitatea gestionãrii anvelopelor uzate de la persoanele juridice care introduc pe piaţã anvelope noi şi/sau anvelope uzate destinate reutilizãrii, conform <>art. 7 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 170/2004 .

CAP. II
Procedura de acordare a autorizaţiei

ART. 2
Autorizaţia de gestionare a anvelopelor uzate se acordã de cãtre Comisia Naţionalã pentru Reciclarea Materialelor din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, pe o perioadã de 3 ani, cu condiţia avizãrii anuale.
ART. 3
(1) Autorizaţia de gestionare a anvelopelor uzate se acordã persoanelor juridice care îndeplinesc criteriile de autorizare prevãzute în anexa nr. 1, pe baza urmãtoarelor documente obligatorii:
1. cerere-tip de autorizare, conform anexei nr. 2;
2. certificat de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în copie;
3. actul de constituire, în copie;
4. planul de gestionare a anvelopelor uzate;
5. acordurile/precontractele încheiate cu persoanele juridice care introduc pe piaţã anvelope noi şi/sau anvelope uzate destinate reutilizãrii, în copie, precum şi declaraţiile pe propria rãspundere privind cantitãţile de anvelope puse pe piaţã de acestea în anul precedent;
6. acordurile/precontractele încheiate cu societãţile comerciale autorizate pentru colectarea şi/sau valorificarea anvelopelor uzate, în copie, precum şi capacitãţile de colectare şi valorificare ale acestora;
7. caietul de sarcini întocmit în vederea selectãrii agenţilor economici cu care se vor încheia contracte de colectare şi/sau de valorificare.
(2) Comisia Naţionalã pentru Reciclarea Materialelor poate solicita, dupã caz, orice alte documente relevante pentru eliberarea autorizaţiei.
ART. 4
Documentele obligatorii prevãzute la art. 3 alin. (1) se depun la registratura Ministerului Economiei şi Comerţului pentru Comisia Naţionalã pentru Reciclarea Materialelor.
ART. 5
(1) Comisia Naţionalã pentru Reciclarea Materialelor analizeazã documentele obligatorii şi stabileşte dacã sunt îndeplinite criteriile pentru acordarea autorizaţiei de gestionare a anvelopelor uzate, prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Concluziile se consemneazã într-un proces-verbal, document care stã la baza emiterii autorizaţiei de gestionare a anvelopelor uzate.
ART. 6
În termen de 30 de zile de la data depunerii documentaţiei obligatorii, Comisia Naţionalã pentru Reciclarea Materialelor emite autorizaţia de gestionare a anvelopelor uzate, conform anexei nr. 3, sau comunicã solicitantului motivul respingerii cererii.

CAP. III
Procedura de avizare şi anulare a autorizaţiei de gestionare a anvelopelor uzate

ART. 7
Pentru avizarea anualã a autorizaţiei de gestionare a anvelopelor uzate se depun, la sediul Comisiei Naţionale pentru Reciclarea Materialelor, pânã la data de 31 martie a anului urmãtor, urmãtoarele documente:
● raportul de activitate, care trebuie sã conţinã:
- cantitatea totalã de anvelope noi şi/sau de anvelope uzate destinate reutilizãrii, pusã pe piaţã în anul precedent de cãtre societãţile comerciale cu care s-a încheiat contract de preluare a responsabilitãţii, precum şi o estimare a cantitãţii de anvelope care va fi pusã pe piaţã în anul în curs;
- cantitatea totalã de anvelope uzate, colectatã în cadrul obligaţiilor de preluare a responsabilitãţilor;
- cantitatea totalã de anvelope uzate, livratã societãţilor autorizate pentru valorificarea anvelopelor uzate, şi defalcarea pe modalitãţi de valorificare;
● lista la zi a societãţilor comerciale cu care s-au încheiat contracte pentru preluarea responsabilitãţii;
● lista la zi a agenţilor economici autorizaţi pentru colectarea şi/sau valorificarea deşeurilor de cauciuc, cu care s-au încheiat contracte;
● planul de gestionare a anvelopelor uzate pentru anul în curs;
● documentele financiar-contabile din care sã reiasã repartizarea profitului.
ART. 8
Neîndeplinirea obligaţiilor asumate prin preluarea responsabilitãţii, precum şi nerespectarea criteriilor de autorizare pe întreaga perioadã autorizatã atrag neacordarea vizei anuale şi/sau anularea autorizaţiei de gestionare a anvelopelor uzate, dupã caz.
ART. 9
Anularea autorizaţiei de gestionare a anvelopelor uzate se face de cãtre Comisia Naţionalã pentru Reciclarea Materialelor.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 10
Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantã din prezentele norme.


ANEXA 1
la norme

CRITERII DE AUTORIZARE
a activitãţii de gestionare a anvelopelor uzate

1. Sã fie persoanã juridicã legal constituitã numai în scopul gestionãrii anvelopelor uzate şi al cãrei profit se reinvesteşte integral în acelaşi scop.
2. Ponderea societãţilor comerciale cu care persoana juridicã legal constituitã pentru gestionarea anvelopelor uzate a încheiat acorduri/precontracte/contracte de preluare a responsabilitãţii sã reprezinte minimum 30% din totalul cantitãţii de anvelope puse pe piaţã.
3. Sã facã dovada cã agenţii economici autorizaţi cu care a încheiat acorduri/precontracte de colectare şi/sau de valorificare pot sã colecteze şi sã valorifice întreaga cantitate de anvelope uzate, corespunzãtoare obligaţiilor ce le revin societãţilor comerciale cãrora le va prelua responsabilitãţile.
4. Sã nu introducã discriminãri contractuale între persoanele juridice - acţionari şi ceilalţi contractanţi.
5. Sã aibã întocmit planul de gestionare pe termen scurt şi mediu a anvelopelor uzate, care sã cuprindã, în principal:
- modul de organizare a activitãţii de gestionare a anvelopelor uzate;
- modul de finanţare a activitãţii, inclusiv calculul ecovalorii*);
- modalitãţi de mediatizare a activitãţii.
Suma aferentã ecovalorii trebuie sã fie evidenţiatã în mod clar şi individualizatã în fiecare facturã de vânzare a anvelopelor noi sau destinate reutilizãrii.
Ecovaloarea trebuie sã fie calculatã astfel încât sã genereze un venit suficient pentru a asigura mijloacele necesare pentru colectarea, valorificarea şi transportul anvelopelor uzate.
Ecovaloarea se calculezã pe tip de anvelopã pusã pe piaţã, fãrã a introduce discriminãri între diversele categorii de anvelope.
--------
*) Ecovaloarea reprezintã o contribuţie bãneascã destinatã acoperirii costurilor de colectare, de transport şi valorificare a anvelopelor uzate.


ANEXA 2
la norme

Societatea Comercialã ....................
Nr. .............../......................

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI
Comisia Naţionalã pentru Reciclarea Materialelor

CERERE
pentru acordarea autorizaţiei de gestionare a avelopelor uzate

Societatea Comercialã ...................................................,
cu sediul în .............................., str. ...........................
nr. ......, bl. ......, sc. ......, ap. ......, judeţul/sectorul ............,
înregistratã la Oficiul registrului comerţului sub nr. ..., cod unic de înregis-
trare nr. ......./.............., telefon ................, fax .............,
e-mail ......................., reprezentatã prin ...........................,
având calitatea de ......................................., solicitã acordarea
autorizaţiei de gestionare a anvelopelor uzate conform Hotãrârii Guvernului nr.
170/2004 privind gestionarea anvelopelor uzate.
Anexãm documentele obligatorii conform art. 3 alin. (1) din Normele privind
procedura şi criteriile de autorizare a activitãţii de gestionare a anvelopelor
uzate, aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul economiei şi comer-
ţului, şi al ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 386/243/2004.
Ne asumãm rãspunderea, potrivit legii penale, cã documentele prezentate în
copie sunt conforme cu originalul.

Data .......................


ANEXA 3
la norme



ROMÂNIA
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU RECICLAREA MATERIALELOR

AUTORIZAŢIE DE GESTIONARE
A ANVELOPELOR UZATE
Seria ........ nr. ..............

Societatea Comercialã ........................................, cu sediul
în ............................, str. ..............................nr. ......,
bl. ......, sc. ......, ap. ....., sectorul/judeţul .............., înregistra-
tã la Oficiul registrului comerţului sub nr. .........., cod unic de înregis-
trare nr. ..................., este autorizatã sã desfãşoare activitatea de
gestionare a anvelopelor uzate.
Prezenta autorizaţie atestã capacitatea Societãţii Comerciale .............
de a prelua responsabilitãţile persoanelor juridice care introduc pe piaţã
anvelope noi şi/sau anvelope uzate destinate reutilizãrii.
Prezenta autorizaţie s-a eliberat în baza prevederilor Hotãrârii Guvernului
nr. 170/2004 privind gestionarea anvelopelor uzate.


DIRECTOR,
...............
┌──────────────────┐ ┌─────────────────┐
│ │ │ │
│ │ │ │
│ AVIZAT │ │ AVIZAT │
│ │ │ │
│ Anul ........ │ │ Anul ....... │
│ │ │ │
│ L.S. ........... │ │ L.S. .......... │
│ │ │ │
│ │ │ │
└──────────────────┘ └─────────────────┘

Data emiterii ...........



--------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016