Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 21 septembrie 2005  privind drepturile, obligatiile si competentele administratorului special    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 21 septembrie 2005 privind drepturile, obligatiile si competentele administratorului special

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 866 din 26 septembrie 2005
ART. 1
În conformitate cu dispoziţiile <>art. 16 din Legea nr. 503/2004 privind redresarea financiarã şi falimentul societãţilor de asigurare, în situaţia aplicãrii modalitãţii de redresare financiarã prin administrare specialã, prevãzutã la art. 8 alin. (1) lit. b) din aceeaşi lege, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor desemneazã, prin decizie, o persoanã fizicã sau juridicã, în calitate de administrator special.
ART. 2
(1) Începând cu data desemnãrii administratorului special se suspendã:
a) atribuţiile acţionarilor semnificativi şi ale persoanelor semnificative ale societãţii de asigurare; aceste atribuţii se transferã administratorului special desemnat, care este în drept sã le exercite pe toatã perioada procedurii de redresare financiarã prin administrare specialã;
b) activitatea, atribuţiile şi competenţele consiliului de administraţie/administratorului societãţii de asigurare, precum şi dreptul acestora la remuneraţie;
c) exercitarea dreptului de vot al acţionarilor în privinţa numirii şi/sau a revocãrii consiliului de administraţie/ administratorului societãţii de asigurare;
d) dreptul acţionarilor la dividende.
(2) Suspendarea prevãzutã la alin. (1) opereazã şi îşi produce efectele pe toatã durata procedurii de redresare financiarã prin administrare specialã.
(3) De la data desemnãrii, administratorul special preia integral atribuţiile consiliului de administraţie/administratorului societãţii de asigurare supuse procedurii de redresare financiarã, aşa cum acestea rezultã potrivit legii şi actelor constitutive ale societãţii de asigurare.
ART. 3
(1) Principalele atribuţii şi competenţe ale administratorului special sunt urmãtoarele:
a) îndeplinirea mãsurilor şi/sau a dispoziţiilor Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, la termenele şi în condiţiile prevãzute în decizia de redresare financiarã;
b) examinarea activitãţii societãţii de asigurare şi întocmirea unui raport amãnunţit cu privire la situaţia financiarã a acesteia, cu precizarea inclusiv a cauzelor care au condus la declanşarea procedurii de redresare financiarã şi menţionarea persoanelor a cãror activitate este imputabilã în acest sens. Raportul va preciza, de asemenea, mãsurile întreprinse de administratorul special, precum şi posibilitãţile reale şi operative de redresare financiarã a societãţii de asigurare sau, dupã caz, motivele care împiedicã atingerea scopului acestei proceduri. Raportul se întocmeşte şi se transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor în termen de cel mult 10 zile lucrãtoare de la data desemnãrii administratorului special. La cererea administratorului special, pentru motive temeinice, durata de întocmire şi de prezentare a raportului poate fi prelungitã de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor cu cel mult 15 zile lucrãtoare. Un exemplar al raportului se comunicã, dupã caz, şi administratorului Fondului de garantare;
c) ducerea la îndeplinire a demersurilor necesare pentru efectuarea unei majorãri/infuzii de capital, în vederea redresãrii financiare a societãţii de asigurare;
d) conducerea activitãţii societãţii de asigurare, cu supravegherea şi controlul inclusiv al condiţiilor de efectuare a plãţilor din/în conturile societãţii de asigurare;
e) întocmirea şi transmiterea cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, precum şi cãtre administratorul Fondului de garantare, dupã caz, a unor rapoarte lunare privind stadiul procedurii de redresare financiarã; rapoartele se transmit cel mai târziu în ultima zi a lunii pentru care se face raportarea;
f) îndeplinirea oricãror alte dispoziţii ale Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor şi/sau ale administratorului Fondului de garantare, dupã caz, necesare asigurãrii apãrãrii drepturilor şi intereselor legitime ale asiguraţilor.
(2) Executarea mandatului, precum şi/sau exercitarea atribuţiilor administratorului special se duc la îndeplinire de cãtre persoana expres desemnatã prin decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, fãrã ca administratorul special sã poatã conferi atribuţiile sale, în tot sau în parte, unei terţe persoane.
(3) În îndeplinirea atribuţiilor sale, administratorul special angajeazã societatea de asigurare supusã procedurii de redresare financiarã în raporturile acesteia cu terţii şi rãspunde, potrivit legii, de modul de executare a deciziei de redresare financiarã şi a dispoziţiilor Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor ori, dupã caz, ale administratorului Fondului de garantare.
ART. 4
Pentru activitatea depusã, administratorul special are dreptul la remuneraţie/salariu, care se va stabili, de la caz la caz, de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, având ca punct de referinţã remuneraţia/salariul avut de persoanele semnificative ale asigurãtorului supus administrãrii speciale.
ART. 5
(1) Administratorul special este obligat sã ducã la îndeplinire şi sã ia toate mãsurile necesare restabilirii situaţiei financiare a societãţii de asigurare, cu respectarea dispoziţiilor, a termenelor şi a condiţiilor cuprinse în decizia de redresare financiarã emisã de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor.
(2) Pentru motive întemeiate, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor poate dispune, oricând în cursul procedurii de redresare financiarã, înlocuirea administratorului special.
ART. 6
(1) Încetarea calitãţii de administrator special are loc în urmãtoarele cazuri:
a) prin revocarea deciziei de redresare financiarã prin administrare specialã:
b) prin înlocuirea sau, dupã caz, prin renunţarea administratorului special la mandatul primit;
c) prin decesul administratorului special persoanã fizicã sau, dupã caz, ca urmare a dizolvãrii/lichidãrii ori a constatãrii stãrii de insolvabilitate a administratorului special persoanã juridicã;
d) prin orice alte cauze de încetare prevãzute de lege.
(2) Încetarea calitãţii de administrator special se dispune prin decizie a Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.
ART. 7
(1) În toate cazurile în care, ca urmare a analizãrii rapoartelor administratorului special, se constatã cã nu sunt condiţii pentru restabilirea sau pentru menţinerea situaţiei financiare a societãţii de asigurare, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor dispune închiderea procedurii de redresare financiarã şi retragerea autorizaţiei de funcţionare a acesteia.
(2) În cazul în care mãsurile întreprinse de administratorul special nu au putut conduce la atingerea scopului urmãrit şi/sau la înlãturarea cauzelor care au condus la declanşarea procedurii de redresare financiarã, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor constatã starea de insolvabilitate a societãţii de asigurare potrivit <>art. 3 lit. j) pct. 3 din Legea nr. 503/2004 şi dispune, prin decizie motivatã, închiderea procedurii de redresare financiarã, retragerea autorizaţiei de funcţionare a societãţii de asigurare, precum şi înregistrarea cererii de declanşare a falimentului, în condiţiile legii.
(3) Prin decizia de închidere a procedurii de redresare financiarã Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor dispune revocarea administratorului special, precum şi încetarea calitãţii şi a atribuţiilor acestuia. Administratorul special este ţinut de obligaţia de a da socotealã despre modul de îndeplinire a mandatului primit, conform mãsurilor şi dispoziţiilor stabilite de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, prin decizia de redresare financiarã.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016