Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
1. Externalizarea serviciilor medicale sau nemedicale reprezintã procedeul prin care unitatea sanitarã, pe bazã de criterii şi norme, pune la dispoziţie unei persoane juridice baza materialã şi spaţiul necesar, dupã caz, precum şi personal calificat în vederea îmbunãtãţirii calitãţii serviciilor medicale sau nemedicale, pentru utilizarea cu eficienţã a resurselor financiare, materiale şi umane.
2. Utilizarea bazei materiale existente a unitãţii sanitare şi a spaţiului respectiv se face în baza unui contract de închiriere încheiat între unitatea sanitarã şi persoana juridicã interesatã în preluarea serviciilor.
3. Personalul care îşi desfãşoarã activitatea în zona de servicii care vor fi externalizate va fi preluat în mod obligatoriu de viitorul prestator de servicii medicale sau nemedicale. Personalul preluat de cãtre furnizorul serviciilor medicale sau nemedicale de la unitatea sanitarã va fi menţinut pe toatã perioada derulãrii contractului, cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a contractului colectiv de muncã la nivel de ramurã sanitarã.
4. Drepturile salariale ale personalului preluat şi celelalte drepturi prevãzute în contractele colective de muncã se pãstreazã pe toatã durata derulãrii contractului şi se coreleazã cel puţin la nivelul prevãzut de reglementãrile în vigoare pentru unitãţile sanitare publice.
5. Furnizorul de servicii medicale sau nemedicale rãspunde, conform dispoziţiilor legale, de instruirea tehnicã corespunzãtoare a personalului preluat pentru utilizarea echipamentelor din dotare.
6. Documentaţia standard de elaborare şi prezentare a ofertelor va cuprinde în mod obligatoriu criterii distincte în funcţie de natura serviciilor medicale sau nemedicale care se externalizeazã.
7. Serviciile medicale şi nemedicale se externalizeazã numai la solicitarea unitãţii sanitare, cu avizul autoritãţii de sãnãtate publicã, al consiliului judeţean sau al consiliului local, dupã caz, cu avizul scris al sindicatelor din unitatea sanitarã, precum şi al Ministerului Sãnãtãţii Publice. în acest sens, unitatea sanitarã va întocmi un dosar care va fi prezentat spre avizare entitãţilor menţionate, astfel:
a) Autoriatea de sãnãtate publicã în subordinea cãreia se aflã unitatea sanitarã care solicitã externalizarea va aviza procedura de externalizare, având în vedere cel puţin urmãtoarele aspecte:
- natura serviciului propus pentru externalizare;
- studiul de fezabilitate din care sã rezulte eficienţa economicã, financiarã şi socialã a externalizãrii propuse;
- baza materialã care face obiectul externalizãrii;
- respectarea prevederilor prezentelor norme privind preluarea personalului de cãtre viitorul prestator de servicii (pct. 3 - 5).
b) Consiliul judeţean sau consiliul local, dupã caz, va aviza procedura de externalizare, având în vedere cel puţin urmãtoarele aspecte:
- studiul de fezabilitate din care sã rezulte eficienţa economicã, financiarã şi socialã a externalizãrii propuse;
- condiţiile de închiriere, respectiv utilizarea spaţiilor din incinta unitãţii sanitare.
c) Sindicatul din unitatea sanitarã va aviza procedura de externalizare având în vedere urmãtoarele aspecte:
- numãrul personalului preluat;
- respectarea prevederilor <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a contractului colectiv de muncã la nivel de ramurã sanitarã.
d) Ministerul Sãnãtãţii Publice va aviza procedura de externalizare având în vedere cel puţin urmãtoarele aspecte:
- natura serviciului propus pentru externalizare;
- studiul de fezabilitate din care sã rezulte eficienţa economicã, financiarã şi socialã a externalizãrii propuse;
- baza materialã care face obiectul externalizãrii;
- condiţiile de închiriere, respectiv utilizarea spaţiilor din incinta unitãţii sanitare;
- respectarea prevederilor prezentelor norme privind preluarea personalului de cãtre viitorul prestator de servicii (pct. 3, 4 şi 5);
- existenţa avizelor favorabile de la: autoritatea de sãnãtate publicã, consiliul judeţean sau consiliul local, dupã caz, sindicatele din unitatea sanitarã respectivã;
- proiectul de documentaţie, întocmit conform dispoziţiilor legale, pentru organizarea licitaţiei de externalizare a serviciilor medicale sau nemedicale.
8. Începerea procedurii de externalizare a serviciilor medicale şi nemedicale se face numai dacã valoarea preconizatã a costurilor acestor servicii, ca urmare a externalizãrii lor, este cu minimum 15% mai micã decât valoarea medie pe ultimele 6 luni a costurilor efectuate de unitatea sanitarã cu serviciile solicitate a fi externalizate.
9. Termenul de valabilitate a contractului având ca obiect externalizarea este de 5 ani, cu condiţia stabilirii anuale a valorii serviciilor prestate şi cu respectarea condiţiilor de încetare a valabilitãţii contractului. Pe o perioadã de minimum 3 ani de la intrarea în vigoare a contractului valoarea acestuia nu va putea creşte peste valoarea iniţialã pentru care acesta s-a încheiat. Pentru perioada urmãtoare (pânã la finalizarea contractului) valoarea serviciilor se va renegocia anual.
10. Contractul de prestãri de servicii medicale sau nemedicale poate fi prelungit cu acordul pãrţilor, prin act adiţional, pentru o perioadã de maximum 2 ani.
11. Contractul de prestãri de servicii medicale sau nemedicale se reziliazã dacã nu sunt realizaţi indicatorii prevãzuţi în documentaţia de elaborare şi prezentare a ofertelor şi nu sunt respectate clauzele sociale pentru perioada analizatã.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: