Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
NORME din 19 decembrie 2006 privind aprobarea alocarii capitalului social necesar autorizarii asiguratorilor, ca administratori de fonduri de pensii facultative, din capitalul social aferent activitatii de asigurari de viata
EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 16 din 10 ianuarie 2007
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Asigurãtorii care intenţioneazã sã solicite autorizarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private ca administrator de fonduri de pensii facultative, în baza <>Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative, se supun prevederilor prezentelor norme.
ART. 2
Prezentele norme reglementeazã procedura şi condiţiile în care un asigurãtor poate aloca din capitalul social propriu sursele pentru constituirea capitalului social necesar autorizãrii ca administrator al fondurilor de pensii facultative.
ART. 3
Termenii şi expresiile utilizate în prezentele norme au semnificaţiile prevãzute la <>art. 2 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi la <>art. 2 din Legea nr. 204/2006 .
CAP. II
Alocarea capitalului social
SECŢIUNEA 1
Condiţii
ART. 4
Alocarea capitalului social necesar desfãşurãrii activitãţii de administrare a fondurilor de pensii facultative din capitalul social propriu al asigurãtorilor poate fi efectuatã numai cu aprobarea prealabilã a Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.
ART. 5
Odatã cu transferul capitalului social alocat activitãţii de administrare a fondurilor de pensii facultative asigurãtorul va transfera un volum corespunzãtor de disponibilitãţi în conturi bancare.
ART. 6
Pentru a obţine aprobarea Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor în vederea alocãrii unei pãrţi din capitalul social aferent activitãţii de asigurãri de viaţã pentru activitatea de administrare a fondurilor de pensii facultative, asigurãtorul trebuie sã facã dovada cã aceastã operaţiune nu afecteazã activitatea de asigurare, îndeplinind cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) menţine nivelul capitalului cel puţin la nivelul minim impus de normele în vigoare;
b) deţine şi menţine un fond de siguranţã şi o marjã de solvabilitate disponibilã cel puţin egalã cu marja de solvabilitate minimã calculatã în conformitate cu prevederile legale privind metodologia de calcul al marjei de solvabilitate de care dispune asigurãtorul care practicã asigurãri de viaţã, al marjei de solvabilitate minime şi al fondului de siguranţã;
c) dispune de un coeficient de lichiditate şi asigurã menţinerea acestui indicator şi dupã alocarea capitalului, în conformitate cu prevederile normelor în vigoare;
d) face dovada cã dupã transferul activelor lichide între cele douã activitãţi îşi acoperã rezervele tehnice brute, constituite pentru asigurãrile de viaţã, cu active admise sã acopere aceste rezerve, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
SECŢIUNEA a 2-a
Documente
ART. 7
(1) Documentaţia în baza cãreia asigurãtorul poate solicita aprobarea Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor va cuprinde:
a) raportarea privind marja de solvabilitate minimã şi disponibilã, care sã reflecte situaţia existentã la sfârşitul lunii anterioare depunerii documentaţiei;
b) raportarea privind estimarea marjei de solvabilitate minimã şi disponibilã de care va dispune dupã alocarea capitalului social pentru activitatea de administrare a fondurilor de pensii facultative;
c) raportãrile privind marja de solvabilitate minimã şi disponibilã se transmit respectându-se formularul prevãzut în metodologia de calcul al marjei de solvabilitate de care dispune asigurãtorul care practicã asigurãri de viaţã, al marjei de solvabilitate minime şi al fondului de siguranţã;
d) raportarea privind calculul coeficientului de lichiditate, aferentã lunii anterioare depunerii documentaţiei;
e) raportarea privind situaţia activelor lichide şi calculul coeficientului de lichiditate, dupã alocarea capitalului social pentru activitatea de administrare a fondurilor de pensii facultative;
f) raportarea privind situaţia activelor admise sã acopere rezervele tehnice brute, existentã la sfârşitul lunii anterioare depunerii documentaţiei;
g) raportarea privind situaţia activelor admise sã acopere rezervele tehnice brute, dupã operaţiunea de transfer al activelor între cele douã activitãţi;
h) raportarea privind calculul fondului de siguranţã, dupã operaţiunea de transfer între cele douã activitãţi.
(2) Toate raportãrile vor fi semnate de conducerea executivã a asigurãtorului, conform <>art. 12 alin. (17) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
CAP. III
Dispoziţii finale
ART. 8
În vederea autorizãrii în baza <>Legii nr. 204/2006 , asigurãtorii care constituie capitalul social necesar activitãţii de administrare a fondurilor de pensii facultative prin alocarea acestuia din capitalul social propriu vor prezenta Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private aprobarea Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor şi dovada alocãrii în evidenţele contabile a capitalului minim necesar.
ART. 9
Dupã autorizarea desfãşurãrii activitãţii de administrare a fondurilor de pensii facultative este interzis orice transfer între activele, pasivele, veniturile şi cheltuielile privind desfãşurarea activitãţii de asigurare şi activele, pasivele, veniturile şi cheltuielile aferente activitãţii de administrare a fondurilor de pensii facultative.
ART. 10
Nerespectarea prevederilor prezentelor norme de cãtre asigurãtori se sancţioneazã în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
---
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: