Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 13 ianuarie 2000  de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 13 ianuarie 2000 de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 23 din 24 ianuarie 2000

1. În înţelesul prezentelor norme, notiunile de mai jos se definesc astfel:
a) magazine duty-free - depozite autorizate de Ministerul Finanţelor, situate în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat aeriene, navale şi terestre, în care se vand mãrfuri cu amãnuntul, în valuta, provenite din import şi/sau din producţia interna, persoanelor care cãlãtoresc înspre şi dinspre o destinaţie internationala;
b) magazine duty-free diplomatice - depozite autorizate de Ministerul Finanţelor, în care se vand mãrfuri cu amãnuntul, în valuta, provenite din import şi/sau din producţia interna, în exclusivitate reprezentantelor diplomatice şi personalului acestora.
Necesitatea şi amplasarea acestor magazine se avizeazã de Ministerul Afacerilor Externe;
c) mãrfuri în regim duty-free - mãrfuri vândute în magazine duty-free sau/şi duty-free diplomatice, mãrfuri vândute la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri, precum şi mãrfuri distribuite gratuit pasagerilor şi membrilor echipajelor acestor aeronave;
d) operatori - personalul care lucreazã efectiv în magazinele duty-free şi duty-free diplomatice, cel care aprovizioneaza aceste magazine, precum şi personalul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri şi care are în atribuţii vânzarea în regim duty-free sau distribuirea gratuita a mãrfurilor la bordul acestor aeronave;
e) cumpãrãtori - persoanele care cãlãtoresc înspre sau dinspre o destinaţie internationala, precum şi pasagerii şi membrii echipajelor aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri. În cazul magazinelor duty-free diplomatice noţiunea de cumpãrãtor se referã la reprezentantele diplomatice şi personalul acestora;
f) aparate de marcat electronice fiscale - casele de marcat, precum şi alte sisteme ce includ dispozitive cu funcţii de case de marcat, care înglobeazã constructiv un modul fiscal, prin intermediul cãruia controleazã memoria fiscalã, dispozitivul dublu de imprimare şi afisajul client;
g) birou vamal - autoritate vamalã în a carei competenta se afla supravegherea magazinelor duty-free şi duty-free diplomatice, precum şi a depozitelor din aeroporturile internaţionale;
h) cantitãţile destinate uzului personal - cantitãţile care sunt destinate folosirii la un nivel rezonabil pentru consumul individual, familial sau pentru cadouri, fãrã a fi utilizate în scopul vânzãrii;
i) autorizaţie - documentul eliberat de Ministerul Finanţelor, prin care se conferã dreptul de înfiinţare a unui magazin duty-free sau duty-free diplomatic, de vânzare a unor mãrfuri în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în traficul extern de pasageri şi de distribuire gratuita a unor mãrfuri pasagerilor şi membrilor echipajelor acestor aeronave;
j) autorizat - persoana juridicã constituitã potrivit legii, titulara a autorizaţiei de funcţionare în regim duty-free şi/sau duty-free diplomatic, iar în cazul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri, persoana juridicã romana care deţine contract de activitate de aprovizionare a acestora, încheiat cu companiile aeriene romane autorizate sa efectueze curse în trafic extern sau cu compania aerianã romana, în nume propriu;
k) aeronave care efectueazã curse în traficul extern de pasageri - mijloace de transport aerian, indiferent de ţara de înmatriculare sau de naţionalitate, utilizate în trafic internaţional pentru transportul de persoane.
2. Amplasarea şi amenajarea exterioarã a magazinelor duty-free nu trebuie sa permitã accesul în incinta al persoanelor care nu cãlãtoresc înspre o destinaţie internationala, cu excepţia aeroporturilor internaţionale, care pot sa permitã accesul persoanelor care cãlãtoresc şi dinspre o destinaţie internationala. Amplasarea şi amenajarea exterioarã a magazinelor duty-free nu trebuie sa permitã introducerea sau scoaterea de mãrfuri din incinta acestora prin alte locuri decât cele stabilite de organele vamale.
3. Planurile şi schiţele de amplasare a construcţiilor existente sau care se vor infiinta, destinate magazinelor duty-free şi duty-free diplomatice, vor fi avizate de birourile vamale în a cãror raza de competenta urmeazã sa funcţioneze magazinele. Aceste documente vor sta la baza eliberãrii autorizaţiei de funcţionare.
4. Dacã necesitãţile de funcţionare a magazinelor duty-free impun folosirea unor spaţii-anexe, acestea trebuie amplasate în aceeaşi clãdire sau în imediata ei apropiere, care se afla în aceeaşi zona de supraveghere vamalã, calea de comunicare dintre acestea considerându-se parte integrantã a perimetrului magazinelor.
5. Ministrul finanţelor, la propunerea Direcţiei Generale a Vamilor, cu avizul Direcţiei impozite indirecte, autorizeaza persoanele juridice care au dreptul sa comercializeze mãrfuri în regim duty-free, numãrul de magazine duty-free, precum şi locul de amplasare a acestora, în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat.
Dispoziţiile alin. 1 se aplica şi magazinelor duty-free diplomatice, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe.
Ministrul finanţelor, la propunerea Direcţiei Generale a Vamilor, cu avizul Direcţiei impozite indirecte, autorizeaza persoanele juridice care comercializeazã mãrfuri cu amãnuntul, în valuta, în regim duty-free, la bordul aeronavelor care efectueazã curse în traficul extern de pasageri.
6. Pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare persoana juridicã solicitanta va depune la Direcţia Generalã a Vamilor o cerere de autorizare, care trebuie sa conţinã urmãtoarele elemente;
- denumirea persoanei juridice, forma şi sediul acesteia;
- codul fiscal al persoanei juridice solicitante;
- denumirea punctului de control pentru trecerea frontierei de stat în care este (va fi) amplasat magazinul pentru care se solicita eliberarea autorizaţiei;
- datele personale ale celor care reprezintã persoana juridicã, respectiv: numele, prenumele, data şi locul naşterii, domiciliul actual, funcţia detinuta;
- conturile bancare, bãncile la care are deschise conturi, în valuta şi în lei, valoarea capitalului social.
Cererea va fi semnatã de persoanele care angajeazã legal persoana juridicã solicitanta. Cererea va fi însoţitã de urmãtoarele documente, în copie sau în original, dupã caz:
- actele constitutive ale persoanei juridice (în copie);
- cazierul judiciar al persoanei fizice care reprezintã persoana juridicã (în original);
- date cu privire la magazinul pentru care se cere eliberarea autorizaţiei, respectiv: amplasarea, suprafata, reprezentarea grafica;
- documente prin care se face dovada dotãrii cu aparate de marcat electronice fiscale, precum şi numãrul avizului de utilizare/distribuire eliberat de Comisia de avizare a distribuţiei şi utilizãrii aparatelor de marcat electronice fiscale (în copie);
- acordul pentru desfãşurarea activitãţii de comercializare dat de deţinãtorul legal al spaţiului în care se va desfasura activitatea (în original);
- contractul de închiriere a terenului pe care va fi amplasat construcţia sau a clãdirii ce va fi utilizata cu scop comercial (în copie);
- autorizaţia de construire, eliberata de autoritatea competenta (în copie);
- avizul biroului vamal, în original, pe planurile şi pe schiţele de amplasare a construcţiilor existente sau care vor fi destinate magazinului duty-free, precum şi avizul biroului vamal, în original, privind asigurarea condiţiilor legale de organizare, funcţionare şi supraveghere vamalã a magazinului duty-free;
- avizul biroului vamal referitor la amplasarea depozitelor în aeroporturile internaţionale, pentru mãrfurile destinate comercializãrii în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în traficul extern de pasageri.
Demararea construcţiilor aferente clãdirilor destinate magazinelor duty-free pentru care se solicita autorizarea este permisã numai dupã obţinerea autorizaţiilor de funcţionare pentru aceste magazine.
Pentru obţinerea autorizaţiei de comercializare a mãrfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor, cererea va fi însoţitã de urmãtoarele documente:
- actele constitutive ale persoanei juridice solicitante (în copie);
- avizul biroului vamal, în original, privind asigurarea condiţiilor legale de organizare, funcţionare şi supraveghere vamalã a depozitului pentru mãrfurile care vor fi destinate comercializãrii în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în traficul extern de pasageri;
- contractul de activitate de aprovizionare a aeronavelor care efectueazã curse în traficul extern de pasageri, încheiat cu companiile aeriene romane care efectueazã curse în trafic extern (în copie);
- cazierul judiciar al persoanei fizice care reprezintã persoana juridicã (în original).
Autorizaţia se întocmeşte de Direcţia Generalã a Vamilor în doua exemplare, din care:
- primul exemplar se elibereazã persoanei juridice solicitante;
- al doilea exemplar se arhiveaza la Direcţia Generalã a Vamilor, împreunã cu dosarul care a stat la baza eliberãrii autorizaţiei.
La Direcţia impozite indirecte din cadrul Ministerului Finanţelor se arhiveaza fotocopiile celor doua exemplare ale autorizaţiei, împreunã cu fotocopia documentului de plata a taxei de autorizare.
Cererile şi autorizaţiile emise se vor înscrie într-un registru de evidenta special al Direcţiei Generale a Vamilor.
7. Aprovizionarea magazinelor duty-free se poate face cu mãrfuri care provin din strãinãtate, din zone libere, din antrepozite sau din ţara.
Introducerea mãrfurilor în magazinele duty-free se face sub supravegherea vamalã, numai cu aprobarea biroului vamal.
8. Prin magazinele duty-free pot fi vândute numai mãrfurile prevãzute în anexa nr. 1 la prezentele norme.
9. Mãrfurile admise la vânzare prin magazinele duty-free pot fi comercializate numai în cantitãţi destinate uzului personal.
Vânzarea de bunuri prin magazinele duty-free amplasate în aeroporturile internaţionale este condiţionatã de prezentarea de cãtre cumpãrãtor a cãrţii de imbarcare sau a biletului de avion şi a pasaportului şi de înregistrarea electronica a datelor cuprinse în acestea.
10. Mãrfurile pot fi comercializate numai în ambalaje şi în cantitãţi uzuale comerţului cu amãnuntul.
11. Toate mãrfurile aprovizionate în scopul vânzãrii prin magazinele duty-free vor fi însoţite de documente legale, datate, semnate de cei în drept şi stampilate, din care sa rezulte cu claritate:
- furnizorul (denumirea, sediul social, codul fiscal, numãrul de înmatriculare la registrul comerţului);
- data livrãrii;
- mijlocul de transport utilizat, precum şi numele şi prenumele delegatului sau soferului şi documentul de identitate al acestuia;
- denumirea mãrfii;
- cantitatea;
- unitatea de mãsura;
- preţul de achiziţie.
Toate mãrfurile vor fi comercializate în cadrul termenelor de valabilitate prescrise de furnizor.
12. Preţurile de vânzare ale produselor vor fi exprimate în dolari S.U.A. şi vor fi afişate la vedere. Orice modificãri ulterioare ale preţurilor de vânzare vor fi evidentiate pe documentele prin care acestea au fost stabilite, cu precizarea datei la care s-au fãcut modificãrile.
13. Justificarea vânzãrilor de mãrfuri prin magazinele duty-free se face prin bonuri fiscale sau prin facturi.
Bonurile fiscale vor conţine urmãtoarele date:
- denumirea persoanei juridice autorizate şi sediul acesteia, codul fiscal;
- numãrul bonului fiscal (numerele se dau în ordine crescatoare);
- felul bunului vândut;
- unitatea de mãsura;
- cantitatea;
- valoarea unitarã şi totalã;
- data vânzãrii.
Facturile vor fi utilizate pentru produse de folosinta îndelungatã, cum ar fi: aparatura foto, aparatura electronica, aparatura electrocasnica etc. Pe lângã informaţiile conţinute în bonurile fiscale, facturile vor evidenţia în plus marca, tipul, seriile produselor vândute, precum şi alte elemente cerute de reglementãrile în vigoare.
14. Toate documentele care atesta aprovizionarea, vânzarea sau distrugerea mãrfurilor se vor pãstra timp de 5 ani la dispoziţia birourilor vamale.
Un centralizator al acestora se va prezenta autoritãţii vamale, lunar, în primele 10 zile ale lunii urmãtoare.
15. Bonurile fiscale şi facturile vor avea imprimat textul "DUTY-FREE EXPORT".
Toate mãrfurile destinate vânzãrii prin magazinele duty-free trebuie sa aibã aplicatã pe ele sau pe ambalaj o eticheta autocolanta, cu urmãtorul text: "DUTY-FREE EXPORT".
Eticheta se va realiza conform modelului prevãzut în anexa nr. 2 la prezentele norme. Eticheta va fi aplicatã în asa fel încât sa fie vizibila şi sa nu restrângã informaţiile despre produsul oferit spre comercializare.
16. Mãrfurile din producţia interna pot fi introduse în magazinele duty-free numai pe baza documentelor de provenienta a acestora de la furnizorul intern.
O copie de pe aceste documente va fi transmisã birourilor vamale în a cãror raza de competenta funcţioneazã magazinele.
Documentele de provenienta a mãrfurilor de la furnizorii interni, livrate succesiv cãtre un magazin duty-free, vor însoţi mãrfurile la fiecare livrare.
17. Pentru mãrfurile din producţia interna, vândute în cursul unei luni, se va depune lunar câte o singura declaraţie vamalã de export pentru mãrfurile provenite de la acelaşi furnizor.
Pentru mãrfurile provenite direct din strãinãtate, din antrepozite sau din zonele libere, vândute în cursul unei luni, se va depune lunar câte o singura declaraţie vamalã de import pentru mãrfurile provenite de la acelaşi furnizor.
Declaraţiile vamale de export şi declaraţiile vamale de import se depun în primele 10 zile ale lunii, pentru intreaga cantitate de mãrfuri vândutã în cursul lunii anterioare, la biroul vamal în a cãrui raza de competenta funcţioneazã magazinul. Declaraţiile vamale vor fi însoţite de o lista specificativa, în care se vor evidenţia numerele bonurilor fiscale şi ale facturilor în baza cãrora au fost vândute mãrfurile ce fac obiectul acestora.
Documentele care atesta felul şi cantitatea mãrfurilor înscrise în declaraţiile vamale sunt bonurile fiscale şi facturile emise.
18. Magazinele duty-free au obligaţia sa efectueze controlul zilnic al intrãrilor şi iesirilor de mãrfuri, iar rezultatele vor fi consemnate într-un registru sigilat de biroul vamal.
Lunar, magazinele vor remite biroului vamal un borderou în care sunt trecute, cantitativ şi valoric, urmãtoarele date:
- stocul iniţial;
- intrãrile;
- ieşirile;
- distrugerile de mãrfuri;
- stocul final.
Titularul autorizaţiei de funcţionare în regim duty-free este rãspunzãtor de plata tuturor taxelor prevãzute de lege pentru orice marfa care se constata ca lipseşte la inventar sau ca a fost sustrasa din magazin.
19. În cazul distrugerii totale sau parţiale a mãrfurilor, acestea se scot din evidenta pe baza documentelor justificative legal întocmite, prezentate biroului vamal de cãtre titularul autorizaţiei.
20. Toate sortimentele de mãrfuri introduse în magazine, dupã receptionarea lor de cãtre gestionar vor fi expuse spre vânzare.
Mãrfurile expuse spre vânzare vor avea aplicat la loc vizibil, pe etichete, preţul de vânzare cu amãnuntul, în dolari S.U.A., pe fiecare produs.
Cumpãrãtorul poate achitã contravaloarea mãrfurilor achiziţionate în oricare dintre valutele liber convertibile cuprinse în listele cuprinzând cursurile de schimb valutar comunicate de Banca Nationala a României.
Lista zilnica cuprinzând cursurile de schimb valutar comunicate de Banca Nationala a României va fi afişatã la loc vizibil, pentru informarea cumparatorilor şi pentru calculul operativ al paritatii în dolari S.U.A. a valutelor liber convertibile în care se va face plata.
21. Zilnic sumele în valuta încasate din vânzarea mãrfurilor se centralizeazã în borderoul de vânzãri, se înregistreazã în registrul de gestiune şi se depun la banca sau la casieria persoanei juridice cãreia îi aparţine magazinul, în termen de 24 de ore, dacã prin instrucţiunile Bãncii Naţionale a României nu se prevãd alte termene.
Din sumele încasate se va retine moneda divizionara în limita unui plafon stabilit de conducerea persoanei juridice cãreia îi aparţine magazinul, cu avizul Bãncii Naţionale a României, în vederea asigurãrii condiţiilor pentru a da restul cuvenit cumparatorilor.
22. Controlul activitãţii de comercializare a mãrfurilor în regim duty-free se face de cãtre organele Direcţiei Generale a Vamilor, de Garda financiarã şi de celelalte organe de control abilitate prin lege şi poate consta în verificãri inopinate ale tranzacţiilor, în examinarea mãrfurilor care sunt comercializate şi în verificãri ale evidentelor operative, contabile şi fiscale.
Biroul vamal în a cãrui raza de competenta se afla magazinul duty-free are obligaţia sa efectueze controale trimestriale.
23. Mãsura anulãrii autorizaţiei de funcţionare se ia în urmãtoarele situaţii:
- vânzarea unor bunuri care nu se regãsesc în anexa nr. 1 la prezentele norme;
- neplata taxei de autorizare anuala, pentru al doilea an pana la al cincilea an de autorizare, la termenul prevãzut la <>art. 8 alin. (2) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 208/1999 privind regimul vamal al mãrfurilor comercializate în regim duty-free.
Anularea autorizaţiei de funcţionare se face de cãtre ministrul finanţelor, în baza actului constatator întocmit în condiţiile legii de organele de control abilitate.
24. Metodologia de obţinere a autorizaţiei de funcţionare pentru magazinele duty-free stabilite prin prezentele norme se aplica în mod corespunzãtor şi la obţinerea autorizaţiei de funcţionare pentru magazinele duty-free diplomatice, cu condiţia avizãrii cererii de autorizare de cãtre Ministerul Afacerilor Externe cu privire la necesitatea şi locul infiintarii unor astfel de magazine.
În urma obţinerii autorizaţiei magazinele vor purta denumirea duty-free diplomatice.
25. Direcţia Generalã a Vamilor va nominaliza birourile vamale în a cãror raza de competenta urmeazã sa îşi desfãşoare activitatea magazinele duty-free diplomatice.
26. Amplasarea magazinelor duty-free diplomatice, precum şi construcţia acestora nu trebuie sa permitã accesul în incinta al persoanelor care nu au calitatea de cumpãrãtor în sensul prezentelor norme.
Amenajarea exteriora a magazinelor duty-free diplomatice trebuie sa facã imposibila introducerea sau scoaterea de mãrfuri din incinta acestora prin alte locuri decât cele destinate acestor activitãţi.
Planurile şi schiţele de amplasare a construcţiilor existente sau care urmeazã sa fie construite cu destinaţia de magazine duty-free diplomatice vor fi avizate de birourile vamale în a cãror raza de competenta urmeazã sa îşi desfãşoare activitatea magazinele.
27. Vânzãrile de mãrfuri din magazinele duty-free diplomatice se pot face numai pe baza carnetelor de identitate CD, eliberate de Ministerul Afacerilor Externe.
Reprezentantele diplomatice şi personalul acestora pot cumpara mãrfuri din magazinele duty-free diplomatice pe baza de comenzi intomite în 3 exemplare, cu avizul prealabil al Ministerului Afacerilor Externe. Un exemplar al comenzii se va retine de Ministerul Afacerilor Externe. Dupã onorarea parţialã sau totalã a comenzii magazinul va confirma sub semnatura persoanei abilitate, pe celelalte doua exemplare, felul şi cantitatea mãrfurilor vândute.
Un exemplar va fi pãstrat la magazin, iar celãlalt exemplar va fi restituit reprezentantei diplomatice.
Comanda va cuprinde urmãtoarele elemente:
- denumirea reprezentantei diplomatice;
- numele, prenumele şi numãrul documentului de identitate ale persoanei împuternicite de reprezentanta diplomaticã sa efectueze cumpãrãturile;
- denumirea, unitatea de mãsura şi cantitatea mãrfurilor solicitate spre cumpãrare;
- data emiterii comenzii;
- semnatura şefului reprezentantei diplomatice.
Vânzarea bãuturilor alcoolice cu concentraţie de peste 22°, a tigarilor şi a autoturismelor se face în baza cererilor de import, avizate de Ministerul Afacerilor Externe, în condiţiile legii. Ministerul Afacerilor Externe va tine seama, la avizarea cantitãţilor pentru aceste categorii de mãrfuri, de limitele pe an calendaristic prevãzute de Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, de condiţiile de reciprocitate, precum şi de convenţiile la care România este parte.
28. Pentru toate mãrfurile vândute prin magazinele duty-free diplomatice justificarea vânzãrilor o constituie bonurile fiscale sau facturile.
Bonurile fiscale trebuie sa cuprindã urmãtoarele date:
- numãrul bonului fiscal; numerele se vor da în ordine crescatoare, începând cu 01.01 pentru fiecare an calendaristic;
- denumirea persoanei juridice autorizate, deţinãtoare a magazinului, sediul acesteia şi codul fiscal;
- numãrul carnetului de identitate CD, eliberat de Ministerul Afacerilor Externe, aferent cumpãrãtorului;
- natura, valoarea unitarã şi numãrul de articole vândute;
- unitatea de mãsura;
- valoarea totalã;
- data vânzãrii.
Facturile sunt utilizate pentru produse de folosinta îndelungatã, ca de exemplu: aparatura electronica, electrotehnica şi altele de acest gen, precum şi pentru mãrfuri vândute pe baza de comenzi. Facturile trebuie sa cuprindã, pe lângã datele înscrise în bonurile fiscale, menţiuni suplimentare privind identificarea mãrfurilor: mãrci, tipuri, serii, precum şi alte elemente cerute de reglementãrile în vigoare.
Facturile vor fi însoţite şi de certificatul de calitate al produsului respectiv.
29. Bonurile fiscale şi facturile trebuie sa aibã imprimat urmãtorul text: "Mãrfuri numai pentru uzul reprezentantelor diplomatice şi al personalului acestora."
Textul va fi redactat în limbile engleza şi romana.
30. Toate mãrfurile destinate vânzãrii prin magazinele duty-free diplomatice, fie ca se vand ca atare sau ambalate, trebuie sa aibã aplicatã o eticheta cu urmãtorul text: "Duty-free diplomatic", conform anexei nr. 2 la prezentele norme.
Eticheta trebuie astfel aplicatã încât sa nu restrângã informaţiile despre produsele în cauza, furnizate de producãtor sau de comerciant.
31. Dispoziţiile prevãzute la pct. 1, 2, 4, 6-12, 14, 16-23 din prezentele norme se aplica în mod corespunzãtor şi magazinelor duty-free diplomatice.
32. Persoanele juridice care desfãşoarã activitãţi în regim duty-free şi/sau duty-free diplomatice au obligaţia sa aducã la cunostinta operatorilor dispoziţiile legale privind aceste activitãţi.
33. Autorizaţiile de funcţionare a magazinelor duty-free şi duty-free diplomatice, eliberate persoanelor juridice de Ministerul Finanţelor, în baza prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 359/1998 privind exceptarea de la plata taxelor vamale a mãrfurilor importate şi comercializate în regim "duty-free" şi aprobarea Normelor de organizare, funcţionare şi control vamal al magazinelor "duty-free" şi al magazinelor pentru servirea în exclusivitate a reprezentantelor diplomatice şi a personalului acestora şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 62/1998 privind instituirea taxei anuale pentru eliberarea autorizaţiei de funcţionare a magazinelor "duty-free" şi "duty-free diplomatic", aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 224/1998 , îşi menţin valabilitatea pana la expirarea termenelor pentru care au fost acordate.
34. Taxa anuala pentru eliberarea autorizaţiei de funcţionare a magazinelor duty-free, duty-free diplomatice şi de comercializare a mãrfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri se plãteşte la unitãţile trezoreriei statului, în contul 20.17.01.03 "Taxe pentru licenţe şi autorizaţii de funcţionare".
35. Schimbarea locului de amplasare a unui magazin duty-free sau duty-free diplomatic atrage reluarea procedurii de autorizare şi plata taxei anuale aferente.
36. Reglementãrile prevãzute la pct. 1, 8-12, 14, 17-19, 21-23 din prezentele norme se aplica în mod corespunzãtor şi în cazul activitãţii de comercializare a mãrfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în traficul extern de pasageri.
37. Mãrfurile din import destinate aprovizionarii la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri sunt depozitate numai în zonele de supraveghere vamalã din aeroporturi.
38. Documentul de livrare a mãrfurilor din depozit cãtre aeronava, emis de cãtre deţinãtorul depozitului şi vizat de autoritatea vamalã cu ocazia imbarcarii produselor la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri, constituie documentul legal în baza cãruia se întocmesc declaraţiile vamale de import.
39. Pentru mãrfurile din import, distribuite gratuit pasagerilor şi membrilor echipajului sau comercializate în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri, persoanele juridice romane autorizate în acest sens, vor depune lunar declaraţiile vamale de import la biroul vamal în a cãrui raza de competenta îşi desfãşoarã activitatea, în primele 10 zile ale lunii urmãtoare celei în care s-au efectuat livrãrile.
40. Depozitele de mãrfuri, destinate aprovizionarii la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri, pot fi amplasate numai în zona de supraveghere vamalã din aeroporturi, iar sistemul de închidere a acestora trebuie sa permitã accesul numai în comun al titularului depozitului şi al autoritãţii vamale.
41. Titularii depozitelor sunt obligaţi sa ţinã o evidenta operativã a mãrfurilor aflate în depozit, în forma stabilitã de autoritatea vamalã.
42. Mãrfurile din import destinate aprovizionarii, care au fost livrate la bordul aeronavelor, dar care nu au fost vândute, pot fi returnate în depozitele aflate în zona de supraveghere vamalã din aeroporturi, pe baza documentului de livrare emis de cãtre persoana juridicã romana autorizata şi vizat de autoritatea vamalã, depus în cadrul termenului prevãzut la pct. 39.
43. Pentru produsele intrate în depozite, a cãror ieşire nu este justificatã prin imbarcare la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri, autoritãţile vamale încheie acte constatatoare şi aplica sancţiunile potrivit legii.
44. Pentru al doilea an pana la al cincilea an de autorizare, în primele 30 de zile ale fiecãrui an, persoanele juridice care deţin magazine duty-free şi duty-free diplomatice, a cãror funcţionare a fost autorizata de Ministerul Finanţelor, vor transmite la Direcţia Generalã a Vamilor, urmãtoarele documente:
- cazierul judiciar, în original, al persoanei care reprezintã persoana juridicã;
- contractul de închiriere a terenului pe care este amplasata construcţia sau a clãdirii ce este utilizata cu scop comercial (în copie).
45. Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele norme.


ANEXA 1
-------
la norme
--------


LISTA
cuprinzând mãrfurile care pot fi comercializate în regim duty-free

- tigarete, tigari, trabucuri, tutun de pipa, tutun;
- vin;
- bãuturi alcoolice şi slab alcoolice;
- bãuturi racoritoare;
- apa minerala;
- produse alimentare (dulciuri, cacao, cafea, ceai, ness, biscuiti, conserve din fructe, sosuri, condimente, mezeluri, branzeturi);
- produse de parfumerie;
- produse de infrumusetare şi machiaj;
- produse pentru îngrijirea şi întreţinerea pielii;
- articole de toaleta;
- ceasuri, brichete, gaz pentru brichete;
- accesorii de birou;
- jucarii;
- produse electronice şi electrocasnice (cu excepţia celor de volum şi greutate mare, respectiv frigidere, congelatoare, maşini de spãlat rufe, maşini de spãlat vase, calorifere, cuptoare cu microunde etc.);
- casete video şi audio, baterii, compact discuri;
- articole optice;
- articole din piele naturala (posete, serviete, manusi, curele, incaltaminte);
- articole din blana naturala;
- articole şi accesorii de îmbrãcãminte;
- bijuterii;
- articole de sport;
- instrumente muzicale;
- articole din sticla, cristal, portelan, lemn (exclus mobila);
- aparatura de calcul de mici dimensiuni;
- cãrţi, reviste;
- autoturisme din producţia interna (numai pentru magazinele duty-free diplomatice);
- artizanat.






ANEXA 2


la norme
--------


MODELUL
etichetei autocolante pentru mãrfurile destinate vânzãrii prin magazinele duty-free şi duty-free diplomatice





<─── 2 cm ───>
┌─────────────────────┐
^ │ │
│ │ DUTY-FREE │
│ │
1 cm │ EXPORT │
│ │
│ │ │
V └─────────────────────┘





<─── 2 cm ───>
┌─────────────────────┐
^ │ │
│ │ DUTY-FREE │
│ │
1 cm │ DIPLOMATIC │
│ │
│ │ │
V └─────────────────────┘





-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016