Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA SANITARA VETERINARA din 5 august 2003  privind aprobarea listei posturilor de inspectie de frontiera in care sunt organizate controale sanitare veterinare, a conditiilor de agreere a posturilor de inspectie de frontiera responsabile pentru controalele veterinare ale animalelor vii si produselor provenind din tari terte, precum si stabilirea atributiilor personalului posturilor de inspectie de frontiera    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA SANITARA VETERINARA din 5 august 2003 privind aprobarea listei posturilor de inspectie de frontiera in care sunt organizate controale sanitare veterinare, a conditiilor de agreere a posturilor de inspectie de frontiera responsabile pentru controalele veterinare ale animalelor vii si produselor provenind din tari terte, precum si stabilirea atributiilor personalului posturilor de inspectie de frontiera

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR, APELOR SI MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 714 din 13 octombrie 2003
ART. 1
Lista posturilor de inspecţie de frontiera, denumite în continuare PIF, în care sunt organizate controale sanitare veterinare, este prevãzutã în anexa nr. 1.

CAP. I
Facilitãţi

ART. 2
a) Un PIF consta din facilitãţile destinate controalelor sanitare veterinare, este sub responsabilitatea unui medic veterinar oficial sau, în cazul produselor din peste, fie a unui medic veterinar oficial, fie a unui agent oficial la care se face referire în reglementãrile veterinare naţionale ce stabilesc derogãri de la condiţiile de aprobare a PIF localizate în porturile în care se debarca peste şi este localizat astfel încât facilitãţile sa constituie o unitate de lucru completa. În cazul în care un PIF este alcãtuit din mai mult de un grup de facilitãţi, dar care sunt situate în acelaşi loc, aria geograficã a grupului va delimita PIF care trebuie sa poarte un singur nume.
b) Un PIF trebuie sa includã toate facilitãţile menţionate la art. 5, în care produsele de origine animala din ţãrile terţe pot fi prezentate pentru a fi introduse în România, spre a fi supuse controalelor documentare, de identitate şi fizice necesare.
c) Când localizarea geograficã sau mãrimea frontierei o impune ori pentru managementul eficient al controalelor de frontiera, un PIF poate fi prevãzut cu mai multe facilitãţi sau centre de inspecţie, în vederea efectuãrii, când este necesar, a controalelor pentru categoriile de produse pentru care acel PIF este aprobat.
ART. 3
a) Fãrã a aduce atingere prevederilor menţionate în anexa nr. 1, PIF la care face referire aceasta trebuie, pentru a fi aprobate şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pentru a-şi putea menţine aprobarea, sa fie prevãzute cu facilitãţi, personal, echipamente şi sa aplice în posturile menţionate procedurile specificate în prezenta anexa.
b) Clãdirile şi spaţiile utilizate ca PIF sau orice alt centru de inspecţie din cadrul PIF trebuie sa se afle sub controlul efectiv al medicului veterinar oficial sau, în cazul produselor din peste, fie al medicului veterinar oficial, fie al agentului oficial menţionat în reglementãrile naţionale cu privire la derogarile de la condiţiile de aprobare a PIF localizate în porturile în care se debarca peste şi trebuie sa fie accesibile acestuia oricând este necesar, inclusiv spaţiile construcţiilor utilizate ca antrepozite comerciale.
ART. 4
a) România poate propune ca un PIF sa fie aprobat şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, pentru inspecţia tuturor produselor sau doar a anumitor categorii de produse. În acest caz, România trebuie sa arate ca PIF are amenajãrile, personalul şi echipamentele necesare pentru efectuarea inspecţiei acestor produse. Totuşi, pana la aprobarea PIF de cãtre Comisia Europeanã şi publicarea oficialã a acestora în lista din Jurnalul Oficial European, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, lista PIF autorizate sanitar veterinar conform prevederilor prezentei litere.
b) În Monitorul Oficial al României, Partea I, PIF trebuie sa fie menţionate ca port, aeroport, amplasare rutiera sau feroviara. Lista trebuie sa precizeze categoriile de produse pentru care PIF şi, când este cazul, centrul de inspecţie sunt aprobate, incluzând detalii ale oricãrei restrictii suplimentare cu privire la produsele pe care un anumit PIF le poate inspecta.
c) Când un PIF este aprobat doar pentru categorii limitate de produse, amenajãrile prevãzute la PIF pot fi restrânse, dupã caz, la cele necesare pentru efectuarea controalelor sanitare veterinare ale acestor categorii limitate de produse.
d) Totuşi, prin derogare de la lit. c), în cazul materialului seminal şi al embrionilor congelati care pot fi transportaţi la temperatura mediului în containere sigilate cu temperatura autoreglabila, acestea pot fi inspectate la PIF înscrise pe lista pentru produse care nu sunt destinate consumului uman şi care sunt menţinute numai la temperaturi ambientale.
e) Atunci când PIF aflate la frontiera externa a României vor fi aprobate şi publicate în Jurnalul Oficial European, România va notifica Comisiei Europene orice modificare în infrastructura sau în funcţionarea unui PIF ori a unui centru de inspecţie din cadrul acelui PIF, dacã aceasta are vreo legatura cu înscrierea lor pe lista. Completãri la clasificarea oricãrui PIF pot fi propuse de România, dupã ce autoritatea competenta a verificat dacã facilitãţile sunt conforme cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare, pentru aprobarea sau amendarea listei oficiale de cãtre Comisia Europeanã. Pana atunci, dupã publicarea listei PIF în Monitorul Oficial al României, Partea I, autoritatea veterinara centrala a României trebuie sa notifice Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului orice modificare în infrastructura sau în funcţionarea unui PIF ori a unui centru de inspecţie din cadrul acelui PIF, dacã aceasta are vreo legatura cu înscrierea lor pe lista. Completãri la clasificarea oricãrui PIF pot fi propuse de autoritatea veterinara centrala a României, dupã ce aceasta a verificat dacã amenajãrile sunt conforme cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare, pentru aprobarea sau amendarea listei oficiale.
ART. 5
a) Facilitãţile din PIF aprobate trebuie sa fie construite, echipate, întreţinute şi sa funcţioneze respectând cerinţele stabilite la cap. II şi legislaţia nationala. Pentru produsele pentru care nu sunt stabilite condiţii de cãtre Uniunea Europeanã din punct de vedere al igienei lor se pot aplica cerinţe suplimentare naţionale de igiena.
b) Infrastructura minima pentru orice PIF aprobat trebuie sa includã urmãtoarele elemente, în funcţie de distanta de lucru efectivã dintre ele:
1. un birou cu echipament de comunicare incluzând un telefon, un fax, un terminal al sistemului Animo, un fotocopiator, toatã documentaţia necesarã şi capacitate de arhivare pentru a depozita documentele referitoare la inspecţia produselor;
2. camere speciale constând din vestiare, toalete şi chi uvete, pentru a fi utilizate de cãtre personalul care lucreazã în PIF, care pot fi partajate doar cu alt personal implicat în controalele oficiale;
3. o zona pentru descãrcarea mãrfurilor din mijloacele de transport, care va fi închisã sau acoperitã cu un acoperis, exceptând cazul transporturilor de lana care nu este transportatã în containere, proteina prelucrata de origine animala, în vrac, care nu este destinatã consumului uman, gunoi sau guano în vrac, grãsimi şi uleiuri lichide în vrac, care sunt transportate cu vase, pentru care cerinta privind acoperisul poate sa nu se aplice. Pentru produsele aflate sub regim de temperatura controlatã şi destinate consumului uman, legatura dintre transport şi zona de descãrcare trebuie sa fie protejata sau izolata de mediul exterior, excepţie fãcând peştele pentru care trebuie sa se aplice reglementãrile derogatorii menţionate în legislaţia nationala, privitoare la condiţiile de aprobare a PIF localizate în porturile în care se debarca peste şi în cele privind certificarea sanitarã veterinara a pestelui şi produselor din peste provenite din tari terţe ce nu sunt acoperite de o decizie specifica;
4. o camera de inspecţie în care urmeazã sa fie inspectate produsele şi sa fie prelevate probe pentru testele ulterioare; zona de prelevare nu trebuie sa fie separatã de camera de inspecţie;
5. camere sau arii de depozitare adecvate pentru a permite ca transporturile reţinute sa fie pãstrate la temperaturi de rãcire, congelare sau la temperatura ambianta în acelaşi timp şi sub controlul medicului veterinar oficial, în asteptarea rezultatelor de laborator sau a altor investigaţii.
c) PIF aprobate sa manipuleze categorii de produse refrigerate, congelate sau la temperatura ambianta trebuie sa fie capabile sa depoziteze simultan volume adecvate de produse din fiecare categorie de temperatura. Trebuie sa existe disponibilitate pentru accesul imediat la un spaţiu adecvat de depozitare, oricând considera necesar medicul veterinar oficial. Utilizarea facilitãţilor de depozitare comerciale din apropierea PIF şi din cadrul aceluiaşi port sau aceleiaşi arii vamale este permisã sub controlul medicului veterinar oficial şi cu condiţia ca produsul reţinut sa fie depozitat într-o camera sau o magazie incuiata, separatã ori într-o zona delimitata clar de toate celelalte tipuri de produse. Depozitarea în containere separate independente, plasate permanent în apropierea zonei de descãrcare, este permisã cu condiţia ca acestor containere sa le fie asigurata legatura cu zona de descãrcare, astfel încât procesul de descãrcare sa se desfãşoare la adapost de aspectele vremii. Suplimentar, depozitarea, pentru fiecare categorie de produse, în mijloacele de transport în care un transport a fost adus la PIF este permisã, în mod excepţional, numai sub controlul medicului veterinar oficial, din PIF situate în locatii rutiere, feroviare sau portuare.
d) Produsele destinate consumului uman şi produsele care nu sunt destinate consumului uman vor fi manipulate în zone de descãrcare, camere de inspecţie şi facilitãţi de depozitare separate. Prin derogare de la aceasta cerinta, în cazul PIF aprobate oficial numai pentru produsele ambalate, zonele de descãrcare pot fi comune, cu condiţia ca în timpul descãrcãrii şi dupã aceea sa existe o separare clara a produselor destinate consumului uman de cele care nu sunt destinate consumului uman în scopul prevenirii contaminarii incrucisate.
e) Prin derogare de la prevederile lit. d), PIF prin care trec mai puţin de 500 de transporturi pe an pot utiliza aceleaşi facilitãţi prevãzute pentru descãrcarea, inspecţia şi depozitarea tuturor produselor pentru care PIF este aprobat, cu condiţia practicãrii unei separari în timp a transporturilor şi efectuãrii igienizarii şi dezinfectiei adecvate a spaţiilor, între sosirile diferitelor transporturi, dacã este necesar.
ART. 6
a) Când România va avea PIF aprobate şi publicate în Jurnalul Oficial European, va putea propune centre de inspecţie suplimentare aflate în PIF deja aprobate, dupã ce au fost controlate de autoritatea veterinara competenta şi corespund cu cerinţele prezentei norme sanitare veterinare, pentru publicarea în Jurnalul Oficial European. Facilitãţile oricãrui centru vor fi adaptate volumului şi diferitelor tipuri de produse ce vor trece prin acel centru. Pana atunci, autoritatea veterinara centrala a României poate propune centre de inspecţie suplimentare în PIF deja aprobate, dupã ce a verificat ca acestea sunt conforme cu cerinţele prezentei norme sanitare veterinare, pentru a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I. Facilitãţile oricãrui centru de inspecţie vor respecta cerinţele stipulate la art. 5 lit. e).
b) Când un PIF este împãrţit în centre de inspecţie diferite, acestea trebuie:
1. sa fie localizate în cadrul aceleiaşi zone sau aceluiaşi sector vamal desemnat, ca şi PIF sub a cãrui responsabilitate se afla centrele de inspecţie menţionate;
2. sa fie localizate la o distanta de lucru rezonabila fata de biroul central desemnat al PIF şi sa se afle, în mod evident, sub controlul medicului veterinar oficial;
3. sa detina o înregistrare specifica a transporturilor examinate la centru.
c) Centrele de inspecţie nu trebuie sa fie prevãzute cu:
1. amenajãri pentru arhivare, terminal al sistemului Animo sau fotocopiator;
2. toatã legislaţia şi documentaţia privind efectuarea controalelor sanitare veterinare, ci doar documentele relevante şi necesare pentru controalele sanitare veterinare efectuate la centru.
ART. 7
a) Pana când PIF aprobate de Comisia Europeanã vor intra în sistemul de inspecţie comunitar, autoritatea veterinara centrala a României va efectua la intervale de timp rezonabile controale în totalitate sau ale anumitor pãrţi ale PIF din lista oficialã, pentru a se evalua conformitatea cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare şi ale altor acte legislative referitoare la PIF ori la controalele efectuate în acestea. În cazul controalelor parţiale, controlul va urmãri problemele legate de categoriile de produse şi/sau centrele de inspecţie.
b) În funcţie de rezultatele inspecţiei, autoritatea veterinara centrala a României va întocmi un raport în care va propune Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului rãmânerea, introducerea sau eliminarea din lista publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, a PIF, centrelor de inspecţii, pe tipuri de produse.
c) Lista finala a PIF publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, va fi comunicatã Comisiei Europene, solicitandu-se, în acelaşi timp, inspectarea lor de cãtre experţii Comisiei Europene şi precizarea mãsurilor ce trebuie luate pentru a pune în conformitate aceste PIF cu cerinţele legislaţiei naţionale.
d) Dupã aceasta, autoritatea veterinara centrala a României va solicita Comisiei Europene intervale diferite de timp pentru ca autoritãţile responsabile din România sa punã în aplicare mãsurile prevãzute pentru fiecare PIF pentru a fi conform cu legislaţia nationala referitoare la acest aspect şi cu cele menţionate în rapoartele de inspecţie ale experţilor Comisiei Europene.
e) În urma rapoartelor necorespunzãtoare ale experţilor Comisiei Europene, transmise autoritãţii veterinare centrale a României dupã inspectiile efectuate în PIF care sunt publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, autoritatea veterinara centrala a României poate propune închiderea unui PIF sau a unui centru de inspecţie de frontiera care, dupã momentul aderãrii, nu este în conformitate cu legislaţia în domeniu cu referire la categoriile de produse pentru care este aprobat. Totuşi, în cazul în care evaluarea riscului privind sãnãtatea publica şi sãnãtatea animala o permite, pot fi acordate termene pentru remediere, astfel:
1. 6 luni - pentru deficiente privind facilitãţile - numai construcţii - sau privind numãrul de personal; totuşi, când noi facilitãţi, în curs de a le înlocui pe cele vechi, sunt în construcţie, limitele de timp pentru definitivarea mãsurilor pot fi determinate prin acord între autoritatea veterinara centrala a României şi Comisia Europeanã, pentru fiecare caz;
2. 3 luni - pentru deficiente privind orice alte probleme pentru remediere. În cazul existenţei unui risc potenţial crescut pentru sãnãtatea oamenilor sau a animalelor, acest interval de timp va fi mai scurt.
ART. 8
a) Autoritatea veterinara centrala a României poate elabora documente legislative, norme sanitare veterinare sau prevederi administrative, suplimentare prezentei norme sanitare veterinare, pentru a se asigura implementarea şi conformitatea cu prevederile acesteia.
b) Autoritatea veterinara centrala a României, prin Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, va lua mãsurile necesare potrivit legii şi va sanctiona orice încãlcare a prevederilor prezentei norme sanitare veterinare.
c) Autoritatea veterinara centrala a României, prin Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, poate propune modificarea, completarea sau abrogarea totalã ori parţialã a prevederilor prezentei norme sanitare veterinare.
d) Atunci când autoritatea veterinara centrala a României adopta cele menţionate în prezentul articol, trebuie sa facã o referire expresã la prezenta norma sanitarã veterinara.

CAP. II
Echipamente şi proceduri

ART. 9
Pentru a fi agreate şi cuprinse în lista oficialã, PIF trebuie sa fie construite astfel încât sa asigure un grad adecvat de igiena şi sa evite contaminarea incrucisata. În camerele unde produsele urmeazã sa fie descãrcate, inspectate sau depozitate, PIF sau centrul de inspecţie trebuie sa aibã:
a) pereţi finisati cu suprafeţe netede lavabile, care împreunã cu podelele trebuie sa fie uşor de curatat şi de dezinfectat şi cu drenaj adecvat;
b) un tavan curat şi uşor de curatat;
c) o iluminare naturala şi artificiala adecvatã;
d) o sursa adecvatã cu apa calda şi rece în toate camerele de inspecţie.
ART. 10
PIF trebuie sa dispunã de echipament tehnic:
a) PIF şi centrele de inspecţie trebuie sa aibã un minimum de echipamente, disponibile în orice moment, dupã cum urmeazã:
1. echipament sau acces la echipament adecvat pentru cantarirea transporturilor supuse controalelor;
2. orice echipament necesar pentru a deschide şi a examina transporturile prezentate pentru examinare;
3. echipament pentru igienizare şi dezinfecţie, întreţinut adecvat şi corespunzãtor nevoilor PIF, sau un contract cu un agent extern specializat, autorizat pentru efectuarea operaţiunilor de igienizare şi dezinfecţie;
4. echipament pentru menţinerea temperaturii la nivelul adecvat în camerele cu mediu controlat.
b) În camerele de inspecţie trebuie sa fie disponibile, ca un minimum de dotare, urmãtoarele:
1. o masa de lucru cu suprafeţe netede, lavabile, uşor de igienizat şi de dezinfectat;
2. echipament pentru prelevare de probe - ferastrau, cutit, deschizator de conserve, instrumente pentru prelevare de probe din transporturi şi containere;
3. panglica pentru sigilare şi sigilii sau etichete numerotate, marcate clar pentru a se asigura trasabilitatea;
4. termometre pentru a mãsura temperatura la suprafata şi în profunzime, balanţa de cantarie şi un pH-metru pentru produsele proaspete;
5. echipament pentru decongelare sau cuptor cu microunde;
6. facilitãţi pentru depozitarea temporarã a probelor sub temperatura controlatã, pana la expedierea lor la laborator. De asemenea, trebuie sa fie disponibile containere adecvate pentru transportul acestor probe.
c) PIF şi centrele de inspecţie agreate numai pentru anumite tipuri de produse trebuie sa aibã acele articole menţionate la lit. a) şi b), când este cazul, pentru produsele ce urmeazã sa fie manipulate în acel PIF.
ART. 11
PIF trebuie sa dispunã de personal:
a) PIF trebuie sa funcţioneze sub responsabilitatea unui medic veterinar oficial sau, în cazul produselor din peste, fie a unui medic veterinar oficial, fie a unui agent oficial menţionat în legislaţia nationala ce stabileşte derogãri de la condiţiile de aprobare a PIF localizate în porturile în care se debarca peste, care trebuie sa fie prezentat la PIF şi în centrele de inspecţie în timpul efectuãrii controalelor produselor. PIF trebuie sa dispunã de personal suficient pentru efectuarea tuturor controalelor necesare la acel PIF.
b) Medicul veterinar oficial poate sa fie asistat de asistenţi instruiti special, care sa acţioneze sub autoritatea sa la:
1. controlul documentelor;
2. efectuarea controalelor identitãţii şi a examenelor fizice, prelevarea de probe şi efectuarea analizelor generale;
3. îndatoriri şi proceduri administrative.
c) Medicul veterinar oficial trebuie sa fie responsabil de decizia finala.
d) Pentru personalul PIF trebuie sa fie ţinut un registru în care sa fie menţionate instruirile primite cu privire la controalele sanitare veterinare.
ART. 12
PIF trebuie sa dispunã de documentaţie, iar pana la implementarea sistemului Shift, medicul veterinar oficial responsabil de controale la PIF trebuie sa aibã la dispoziţia sa, în biroul central desemnat, urmãtoarele informaţii:
a) o lista actualizatã a ţãrilor terţe sau a pãrţilor din ţãrile terţe autorizate sa expedieze produse în statele membre ale Uniunii Europene şi România;
b) copii ale diverselor acte normative naţionale care precizeazã un specimen de certificat de sãnãtate, certificat de sãnãtate publica ori certificat de sãnãtate animala sau orice alt document care trebuie sa însoţeascã produsele expediate din tari terţe având ca destinaţie statele membre ale Uniunii Europene sau România;
c) o lista actualizatã a unitãţilor din ţãrile terţe, autorizate sa exporte produse în statele membre ale Uniunii Europene sau România, sau a unitãţilor naţionale autorizate, în cazul produselor nearmonizate la nivel comunitar;
d) copii ale oricãrui act normativ de protecţie care interzice sau limiteazã importul de produse în statele membre ale Uniunii Europene sau în România;
e) liste actualizate ale PIF de la frontiera externa a României, ale PIF ale statelor cu care România are frontiera comuna, ale PIF ale Uniunii Europene, care sa ofere toate detaliile disponibile ale acestor posturi;
f) o lista actuala a zonelor libere, depozitelor libere şi a depozitelor vamale aprobate în condiţiile stabilite în legislaţia nationala privitoare la principiile care reglementeazã organizarea controalelor sanitare veterinare pentru produsele de origine animala importate în România din tari terţe şi a operatorilor autorizaţi, în condiţiile aceloraşi reglementãri, din România şi toate statele membre ale Uniunii Europene;
g) o lista actualizatã a unitãţilor aprobate pentru primirea produselor destinate statelor membre ale Uniunii Europene sau României, în conformitate cu reglementãrile naţionale privitoare la principiile care reglementeazã organizarea controalelor sanitare veterinare pentru produsele de origine animala importate în România din tari terţe;
h) legislaţia relevanta actualizatã cu privire la produsele şi procedurile acoperite de controalele sanitare veterinare.
ART. 13
PIF trebuie, de asemenea, sa detina registre care sa cuprindã:
a) informaţii actualizate cu privire la transporturile de produse pentru care importul ori intrarea în statele membre ale Uniunii Europene sau România a fost refuzatã şi care au fost reexpediate. Atunci când România va avea PIF aprobate de Comisia Europeanã, autoritatea veterinara centrala a României trebuie sa comunice statelor membre ale Uniunii Europene şi Comisiei Europene toate informaţiile cu privire la transporturile reexpediate. Totuşi, în orice situaţie, aceste informaţii trebuie sa fie comunicate fiecãrui PIF din România de cãtre autoritatea veterinara centrala a României;
b) date minime necesare a fi introduse în baza de date pentru animale şi produse de origine animala, cu referire al importul acestora din tari terţe;
c) o evidenta a tuturor transporturilor, fie reexpediate conform reglementãrilor naţionale referitoare la informaţiile ce trebuie introduse în fişa computerizata pentru transporturile de animale şi produse de origine animala ce provin din tari terţe şi sunt reexpediate, fie distruse, fie autorizate de cãtre medicul veterinar oficial al PIF pentru alta utilizare decât consumul uman. Acest registru trebuie sa cuprindã toate cazurile în care exista stabilit de medicul veterinar oficial un termen limita pentru o acţiune sau un rãspuns, în cazul bunurilor respinse, trimise în tranzit sau directionate pentru anumite utilizãri şi când este necesarã o acţiune de urmãrire a acestora;
d) o evidenta a tuturor probelor prelevate la PIF, în scopul supunerii acestora la teste de laborator, împreunã cu detalii privind testul de laborator solicitat şi rezultatele, favorabile sau nefavorabile, ale acestor teste;
e) date privind reducerea frecvenţei controalelor fizice pentru transportul unor produse de origine animala ce sunt destinate României, dacã este cazul, în format computerizat.
ART. 14
Proceduri de control:
a) Autoritatea veterinara centrala a României trebuie sa se asigure ca exista o cooperare strânsã între diversele servicii implicate în inspecţia produselor provenite din tari terţe.
b) Toate inspectiile fizice şi controalele identitãţii, cu excepţia controalelor sigiliilor, trebuie sa aibã loc în cadrul unor spaţii cu facilitãţi de inspecţie. Toate aceste controale trebuie sa fie realizate astfel încât sa se evite posibilitatea contaminarii incrucisate şi, când este cazul, trebuie sa se desfãşoare ţinându-se cont de condiţiile de temperatura controlatã în care produsele sunt transportate. Când sunt implicate produse neambalate, destinate consumului uman, toate controalele trebuie sa fie efectuate la adapost de influentele vremii, avându-se grija pentru asigurarea unei manipulari igienice şi protecţia unor asemenea produse în timpul descãrcãrii şi încãrcãrii.
c) Medicul veterinar oficial trebuie sa aibã cunostinta despre mãsurile privind distrugerea deşeurilor de produse de origine animala, descãrcate din diferite transporturi în zona aflatã sub jursidictia sa. În cazul în care mãsurile privind distrugerea acestora se afla sub responsabilitatea sa, trebuie pãstrate evidente - registre - privind controalele efectuate în acest sens şi deficientele constatate. Când distrugerea se afla sub responsabilitatea altei autoritãţi competente, medicul veterinar oficial trebuie sa ţinã legatura permanenta cu acest organism şi sa aibã disponibile toate informaţiile relevante necesare.
d) Medicul veterinar oficial trebuie sa cunoascã toate zonele libere, depozitele libere, depozitele vamale şi firmele autorizate pentru aprovizionarea navelor din zona PIF şi cele asociate cu acestea în procesul de aprovizionare. Trebuie sa fie efectuate controale permanente la depozitele sau firmele menţionate mai sus, rezultatele controalelor fiind evidentiate într-un registru ce trebuie pãstrat la sediul PIF.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 15
(1) Atribuţiile personalului PIF sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Numãrul posturilor disponibilizate ca urmare a restructurãrii activitãţii de control sanitar veterinar în punctele de trecere a frontierei de stat, conform prevederilor prezentei norme sanitare veterinare, se redistribuie în cadrul Institutului de Diagnostic şi Sãnãtate Animala.
(3) Numãrul de personal necesar bunei desfasurari a activitãţii de control sanitar veterinar de frontiera, precum şi programul de lucru al PIF se vor stabili prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului.
ART. 16
Condiţiile de agreere a PIF pentru animalele vii provenind din ţãrile terţe sunt prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 17
În situaţii excepţionale, cum ar fi situaţia epizootologica internationala, în caz de epizootii, imposibilitatea serviciilor sanitare veterinare de frontiera de a-şi exercita atribuţiile de control din motive neimputabile acestora, precum şi în orice alte situaţii ce impun protejarea teritoriului naţional pentru apãrarea sãnãtãţii publice sau a sãnãtãţii animalelor, Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara, prin decizie, poate dispune închiderea definitiva sau temporarã a PIF, pana la remedierea situaţiilor menţionate.
ART. 18
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta norma sanitarã veterinara.




ANEXA 1


la norma sanitarã veterinara
----------------------------


LISTA
posturilor de inspecţie de frontiera în care sunt organizate
controale sanitare veterinare



┌───┬─────────┬──────────┬──────────┬─────┬───────────────────┬────────────────┐
│Nr.│Judeţ │Postul de │Puncte de │Tipul│Mãrfuri aprobate │Mãrfuri aprobate│
│crt│ │Inspecţie │lucru │ │pentru import şi │pentru export şi│
│ │ │la │ │ │tranzit intrare │tranzit ieşire │
│ │ │Frontiera │ │ │ │ │
│ │ │Denumire/ │ │ │ │ │
│ │ │Sediu/ │ │ │ │ │
│ │ │Adresa │ │ │ │ │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ 1.│ARAD │ │Nadlac │ │ O,E,A., │ O,E,A, │
│ │ │NADLAC │Com Nadlac│ R │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │Com Nadlac│ │ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │Cod 315500│ │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │ │ │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │Varsand │ R │P,O,A,C,U (T.C., │P.O.A.C.U (T.C.,│
│ │ │ │Com. Pilu │ │ F.T.C) │F.T.C.) │
│ │ │ │Cod 317255│ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │ │ │ │(T.C., F.T.C) |(T.C..F.T.C) │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │Curtici │ F │ O,E,A │O.E.A, │
│ │ │ │Gara CFR, │ │P,O,A,C,U │P.O.A.C.U │
│ │ │ │Cod 315200│ │ (T.C., F.T.C.) │(T.C., F.T.C.) │
│ │ │ │ │ │ P.O.A.A.D.C.U │P.O.A.A.D.C.U │
│ │ │ │ │ │ (T.C., F.T.C). │(T.C, F.T.C). │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ 2.│BIHOR │BORS**) │Bors │ │ O,E,A., │ O,E,A, │
│ │ │ │Cod 417075│ R │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │ │ │ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │ │ │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │ │ │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │Episcopia │ F │P,O,A,C,U (T.C., │P.O.A.C.U (T.C.,│
│ │ │ │Bihor │ │ F.T.C) │F.T.C.) │
│ │ │ │Gara CFR │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │ │ │ │(T.C., F.T.C) |(T.C..F.T.C) │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ 3.│CONSTANTA│CONSTANTA │Constanta │ │ │ │
│ │ │Incinta │Nord │ P │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │Port Dana │ │ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │52-53 (SC │ │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │Frial) │ │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │Constanta │P/R/ │P,O,A,C,U (T.C., │P.O.A.C.U (T.C.,│
│ │ │ │Sud │ZL │ F.T.C) │F.T.C.) │
│ │ │ │ │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │ │ │ │(T.C., F.T.C) |(T.C..F.T.C) │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │Midia*) │ P │ O │ O │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ 4.│DOLJ │CALAFAT │Calafat │ R │ O,E,A., │ O,E,A, │
│ │ │Localita- │ │ │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │tea │ │ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │Calafat │ │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │Str. Baba │ │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
│ │ │Lupa nr. 4│ │ │ │ │
│ │ │Cod 205200│ │ │ │ │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ 5.│GALAŢI │GALAŢI │Galaţi │R/ZL │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │Vama │ │ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │Galaţi │ │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │Rutier │ │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │Brãila │ ZL │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │ │ │ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │ │ │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │ │ │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │ O,E,A, │ O,E,A, │
│ 6.│GIURGIU │GIURGIU │Autostrada│R/ZL │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │Vama │ │ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │Giurgiu - │ │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │Autostrada│ │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │Giurgiu/ │ F │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │ │Russe │ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │ │ │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │ │ │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │Sculeni │ │ O,E,A, │ O,E,A, │
│ 7.│IAŞI │SCULENI │Com. │ R │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │ │Victoria │ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │ │Cod 707584│ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │ │ │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │Cristesti │ F │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │ │Gara CFR │ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │ │Cristesti-│ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │ │Jijia │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
│ │ │ │Com. │ │ │ │
│ │ │ │Holboca │ │ │ │
│ │ │ │Cod 707251│ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │AEROPORTUL│AIBO │ │ A │ A │
│ 8.│ILFOV │INTERNATI-│Sos. │ A │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │ONAL │Bucureşti-│ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │BUCUREŞTI │Ploiesti │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │OTOPENI │km. 16,5 │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
│ │ │(AIBO) │Otopeni │ │ │ │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │Gara de │ F │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │ │nord │ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │ │ │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │ │ │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │Baneasa │ R │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │ │(târguri +│ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │ │expoziţii │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │ │Antrepozi-│ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
│ │ │ │te Chitila│ │ │ │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │HALMEU │Halmeu │ │ O,E,A, │ O,E,A, │
│ 9.│SATU MARE│Str. │ │ R/F │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │Lacramioa-│ │ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │rei nr. 7 │ │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │Cod 447145│ │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│10.│SUCEAVA │SIRET │Siret │ R │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │Cod 725500│ │ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │ │ │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │ │ │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │STAMORA │Stamora/ │ │ O,E,A, │ O,E,A, │
│11.│TIMIS │MORAVITA │Moravita │ R/F │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │Com. │ │ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │Moravita │ │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │Cod 307280│ │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│12.│TULCEA │TULCEA │Tulcea │ P │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │Str.Portu-│ │ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │lui nr. 28│ │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │Cod 820234│ │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
├───┼─────────┼──────────┼──────────┼─────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │ALBITA │Albita │ │ O,E,A, │ O,E,A, │
│13.│VASLUI │Sat Albita│ │ R │P,O,A,C,U (T.C., │P,O,A,C,U (T.C.,│
│ │ │Com. │ │ │ F.T.C) │ F.T.C.) │
│ │ │Dranceni │ │ │P.O.A.A.D.C.U. │P.O.A.A.D.C.U. │
│ │ │Cod 737221│ │ │ (T.C., F.T.C) │ (T.C., F.T.C.) │
└───┴─────────┴──────────┴──────────┴─────┴───────────────────┴────────────────┘



LEGENDA:
--------
R = rutier;
F = feroviar;
P = port;
A = aeroport; ZL = zona libera.
O,E,A = animale vii - ongulate, ecvine (altele decât caii de sport), altele.
P.O.A.C.U. = produse de origine animala pentru consum uman.
P.O.A.A.D.C.U. = produse de origine animala, altele decât pentru consum uman.
T.C. = temperatura controlatã
T.C, F.T.C. = cu temperatura controlatã; fãrã temperatura controlatã

*) - numai pentru export ongulate - O.
**) - începând de la 1 mai 2004 - numai pentru I.E.T. O.E.A.


ANEXA 2
-------
la norma sanitarã veterinara
----------------------------


ATRIBUŢIILE
personalului posturilor de inspecţie de frontiera (PIF)

A. Atribuţiile medicilor veterinari oficiali, şefi ai PIF:
1. coordoneazã şi controleazã activitatea sanitarã veterinara ce se desfãşoarã la toate punctele de lucru din structura PIF;
2. asigura folosirea eficienta a resurselor;
3. ţin un registru privind echipamentul şi alte materiale ce constituie obiecte de gestiune, precum şi folosirea şi restituirea lor;
4. trimit lunar, anual şi atunci când situaţia o impune rapoarte oficiale, sigilate corespunzãtor, la autoritatea sanitarã veterinara centrala şi, dupã caz, la autoritãţile veterinare stabilite de autoritatea sanitarã veterinara centrala; atunci când este cazul, informeazã comandantul punctului de trecere a frontierei de stat despre orice aspect deosebit privind controlul sanitar veterinar la frontiera;
5. stabilesc din timp orarul personalului şi îl trimit în scris persoanelor în cauza înainte de data de 20 a fiecãrei luni pentru luna ce va urma şi, de asemenea, îl trimit la autoritatea sanitarã veterinara centrala sub forma de raport; verifica condica de prezenta; poarta rãspunderea pentru efectuarea unor plati în avans, pentru plata salariilor şi a altor costuri de întreţinere;
6. programeaza graficul plecarilor în concediile de odihna ale personalului pentru tot anul şi au grija ca plecarile şi concediile (zilele libere) sa fie aprobate, înregistrate şi raportate;
7. fac propuneri pentru intalniri, instructaje, numiri, destituiri, iniţierea unor proceduri disciplinare, calificãri şi remunerari, proiecte de dezvoltare, achiziţii şi reparaţii;
8. organizeazã cursuri periodice de protecţie a muncii şi de prevenire a accidentelor, asigurându-se ca sunt îndeplinite prevederile legale şi ca au loc inspectiile tehnice de siguranta privind normele de protecţie a muncii;
9. ţin un inventar al bunurilor fixe şi consumabile, monitorizand condiţiile tehnice ale clãdirilor şi echipamentului punctului de lucru, şi fac toate eforturile de a le pãstra în condiţii adecvate;
10. se ocupa ca echipamentul, formularele şi materialele necesare în vederea desfãşurãrii în bune condiţii a activitãţii punctului de lucru sa nu lipseascã niciodatã;
11. se conformeazã regulilor privind multiplicarea documentelor (fotocopii) şi se asigura ca acestea sunt pãstrate conform reglementãrilor sau înmânate persoanelor autorizate;
12. realizeazã toate sarcinile şi exercita toate drepturile cu care au fost investiti de autoritatea sanitarã veterinara centrala sau de superiorul lor;
13. colaboreazã cu conducerile celorlalte autoritãţi şi instituţii care îşi desfãşoarã activitatea la punctul de lucru în probleme operationale şi în instructaje şi care au contingenta cu activitatea de import, export şi tranzit de animale şi produse de origine animala.

B. Atribuţiile medicilor veterinari oficiali ai punctului de lucru:
1. verifica legalitatea actelor sanitare veterinare care însoţesc transporturile de animale, produse de origine animala şi furaje şi controleazã dacã acestea au fost întocmite potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind importul, exportul şi tranzitul;
2. controleazã respectarea condiţiilor de igiena şi tehnice ale mijloacelor de transport - vagoane, autocamioane, avioane, vase etc.;
3. efectueazã examenul clinic individual al animalelor şi expertiza sanitarã veterinara a produselor şi subproduselor de origine animala, a furajelor, iar atunci când este cazul, recolteaza probe pentru examen de laborator în vederea determinãrii salubritatii acestor produse;
4. aplica sancţiunile prevãzute de actele normative în vigoare persoanelor care incalca prevederile legale privind exportul, importul şi tranzitul de animale şi de produse de origine animala;
5. elibereazã documentele sanitare veterinare de export, import şi tranzit, pe baza controlului sanitar veterinar efectuat şi a constatãrilor fãcute, atunci când sunt respectate condiţiile ce trebuie îndeplinite la astfel de transporturi, şi rãspund de exactitatea datelor înscrise în aceste documente;
6. elibereazã documente oficiale şi verifica respectarea mãsurilor privind distrugerea sau sterilizarea cadavrelor şi produselor care, eventual, se confisca şi care se scot din mijloacele de transport, atunci când este cazul, precum şi a gunoaielor sau a materialelor ce rezulta în urma stationarii mijloacelor de transport în punctele respective de trecere a frontierei de stat;
7. verifica efectuarea dezinfectiei mijloacelor de transport în care s-au constatat cazuri de animale bolnave sau suspecte de boli infectocontagioase şi, dupã caz, a produselor de origine animala sau a furajelor contaminate ori suspecte de contaminare sau cu ocazia altor acţiuni stabilite de autoritatea sanitarã veterinara;
8. stabilesc şi urmãresc aplicarea mãsurilor de supraveghere sanitarã veterinara atunci când în cadrul transporturilor de animale exista suspiciuni sau cazuri de boala, pana la clarificarea situaţiei constatate;
9. acorda asistenta sanitarã veterinara la reimbarcarea animalelor sau a produselor de origine animala, atunci când la mijloacele de transport se constata defectiuni şi nu sunt admise la trecerea frontierei de stat;
10. rãspund în regim de permanenta de activitatea de control sanitar veterinar ce se desfãşoarã la punctul de lucru în cadrul programului de lucru stabilit;
11. se asigura ca bunurile (mãrfurile) supuse controlului la frontiera, potrivit prevederilor legale, sunt verificate conform celor prescrise;
12. se asigura ca verificãrile sunt fãcute în conformitate cu legislaţia nationala şi cu dispoziţiile existente referitoare la ţara de origine, ţara de destinaţie şi la ţara de tranzit;
13. se asigura ca toate mãrfurile ce au fost verificate şi care nu prezintã nici o anormalitate au fost notificate la destinaţie (dupã caz, la punctul de ieşire);
14. se asigura ca se iau mãsuri corespunzãtoare în cazurile în care mãrfurile se dovedesc necorespunzãtoare;
15. se asigura ca atât ei, cat şi echipa de inspecţie care lucreazã în subordinea lor realizeazã controalele astfel încât sa se asigure ca la momentul controlului produsele sunt într-o stare corespunzãtoare şi pot fi folosite în scopul specificat în certificatul care le însoţeşte;
16. se asigura, în cooperare cu autoritãţile superioare, ca sunt îndeplinite şi menţinute cerinţele operationale ale punctului de lucru şi ca orice propuneri de schimbãri în structura şi în activitatea acestuia sunt discutate şi aprobate de autoritãţi şi de superiorii lor;
17. se asigura ca echipa de inspecţie care participa la realizarea controalelor veterinare în directa lor subordonare primeşte din partea lor un instructaj adecvat atât teoretic, cat şi practic, inclusiv în domeniul normelor de protecţie a muncii şi de prevenire a accidentelor, şi sunt direct rãspunzãtori cu supravegherea aplicãrii acestor reguli;
18. se asigura ca toate taxele, tarifele şi costurile legate de procedurile de verificare sunt pretinse (facturate) şi achitate şi ca sunt îndeplinite toate condiţiile unei plati pe loc sau ulterioare, în numerar, la agenţii locali sau prin alte mijloace aprobate;
19. se asigura ca sunt îndeplinite toate regulile legate de înregistrarea documentelor, de ţinerea evidentelor în registre şi de notificãri;
20 se asigura ca bunurile fixe şi consumabile ale punctului de lucru sunt folosite adecvat;
21. se asigura ca informaţiile sunt transmise conform legii;
22. în afarã de sarcinile profesionale prezentate mai sus, medicii veterinari oficiali din punctele de lucru au, de asemenea, obligaţii administrative legate de activitãţile care se desfãşoarã în cadrul acestora, dupã cum urmeazã:
- deschiderea corespondentei, cu excepţia celei personale (adresatã nominal altor persoane);
- indosarierea corespondentei (în principal, certificatele de sãnãtate animala) într-un sistem bazat pe numere curente, certificate, directive profesionale, avize, rapoarte etc.;
- asigurarea ca documentele necesare sa fie multiplicate prin fotocopiere (în special acolo unde exista mai multe puncte de lucru);
- ţinerea unui registru cuprinzând rapoartele care menţioneazã sosirea transporturilor, intrarea sau ieşirea mesajelor prin fax, telegrame, posta electronica şi convorbiri telefonice;
- pãstrarea unui registru de serviciu care sa conţinã toate datele şi evenimentele importante (documente de importanta financiarã, instrucţiuni primite de la autoritatea sanitarã veterinara centrala, probleme nerezolvate etc.).

C. Atribuţiile tehnicienilor veterinari ai punctelor de lucru:
1. ajuta medicii veterinari în activitatea de control sanitar veterinar la frontiera;
2. supravegheazã transporturile de animale şi produse de origine animala pe tot timpul stationarii lor în staţii sau în alte puncte de trecere a frontierei;
3. controleazã calitatea şi cantitatea furajelor administrate în hrana animalelor şi adaparea lor în bune condiţii în timpul stationarii transporturilor la frontiera;
4. controleazã starea de igiena şi tehnica sub raport sanitar veterinar a vagoanelor sau a altor mijloace de transport, atunci când se fac transbordari de animale sau de produse de origine animala;
5. participa direct la recoltarea probelor de produse pentru examen de laborator, conform indicaţiilor medicului veterinar;
6. verifica efectuarea dezinfectiilor mijloacelor de transport la punctele de trecere a frontierei de stat şi efectueazã dezinfectia şi igienizarea spaţiilor destinate controlului veterinar;
7. în funcţie de volumul activitãţii şi de specificul fiecãrui punct de trecere a frontierei de stat, executa orice alte sarcini primite din partea medicului oficial şef, legate de aplicarea legislaţiei privind importul, exportul şi tranzitul de animale şi produse de origine animala sau furaje.


ANEXA 3
-------
la norma sanitarã veterinara
----------------------------

CONDIŢII GENERALE
de agreere a posturilor de inspecţie de frontiera (PIF) pentru animalele vii provenind din ţãrile terţe

Pentru a obţine aprobarea Comisiei Europene, PIF trebuie sa dispunã de:
a) cale de acces special destinatã transportului de animale vii, astfel încât animalele sa nu fie în situaţia de a stationa inutil;
b) facilitãţi uşor de igienizat şi de dezinfectat, pentru descãrcarea şi încãrcarea diferitelor mijloace de transport, pentru inspecţia, furajarea, adaparea şi tratamentul animalelor, cu spaţii adecvate, luminate şi ventilate corespunzãtor numãrului de animale ce urmeazã a fi inspectate;
c) personal suficient, în raport direct cu numãrul animalelor prezentate pentru control în PIF, de medici veterinari şi personal auxiliar special instruit sa efectueze controale asupra documentelor insotitoare şi controale clinice conform legislaţiei naţionale, care stabileşte principiile ce guverneazã organizarea controalelor veterinare asupra animalelor care intra în Uniunea Europeanã din ţãrile terţe;
d) spaţii suficient de vaste puse la dispoziţia personalului responsabil pentru efectuarea controalelor sanitare veterinare, incluzând vestiare, duşuri şi toalete;
e) spaţii corespunzãtoare şi facilitãţi pentru prelevarea şi procesarea probelor pentru controale de rutina stabilite de legislaţia nationala;
f) serviciile unui laborator specializat capabil sa efectueze teste speciale pe probele recoltate în PIF;
g) serviciile unei unitãţi aflate în imediata vecinãtate a PIF, care sa dispunã de facilitãţi şi echipamente necesare pentru gazduirea, hranirea, adaparea, tratamentul şi, dacã este nevoie, sacrificarea animalelor;
h) facilitãţi corespunzãtoare ca animalele sa fie descãrcate, adapate, furajate, gazduite, când este necesar, şi sa poatã fi tratate sau sacrificate imediat într-o maniera în care sa fie evitata suferinta inutila a acestora, în cazul în care aceste PIF sunt utilizate ca puncte de oprire sau de transfer al animalelor în timpul transportului;
i) echipamente corespunzãtoare care sa permitã schimbul rapid de informaţii cu celelalte PIF şi cu autoritãţile veterinare competente, specificate în legislaţia nationala - sistem computerizat sau Shift;
j) echipamente şi facilitãţi pentru igienizare şi dezinfecţie.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016