Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA Nr. 47.735 din 19 noiembrie 1996  pentru modificarea si completarea   Normelor metodologice nr. 45.184/1996 privind organizarea si desfasurarea licitatiilor pentru achizitiile publice de bunuri si de servicii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA Nr. 47.735 din 19 noiembrie 1996 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice nr. 45.184/1996 privind organizarea si desfasurarea licitatiilor pentru achizitiile publice de bunuri si de servicii

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 355 din 30 decembrie 1996
<>Normele metodologice nr. 45.184/1996 , publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 106 din 24 mai 1996, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. La capitolul I dupã alineatul 1 al punctului 1.2, se introduc doua alineate, cu urmãtorul cuprins:
"Potrivit prevederilor pct. 1 al <>art. I din Hotãrîrea Guvernului nr. 446/1996 , coroborate cu cele ale <>art. 11 din Hotãrîrea Guvernului nr. 775/1996 pentru aprobarea structurii organizatorice şi de personal a Oficiului Concurentei, nu este admisã achiziţionarea de bunuri sau de servicii la preţuri sau tarife superioare celor avizate de Oficiul Concurentei, în cazul achiziţiilor bunurilor sau serviciilor ale cãror preţuri sau tarife sînt stabilite pe baza avizului sau prin supravegherea Oficiului Concurentei. De asemenea, nu se pot achizitiona bunuri la preţuri mai mari decît preţurile negociate de unitãţile producãtoare cu capital majoritar de stat cu comercianţii, care, potrivit legii, reprezintã limita maxima. Nu este admisã nici achiziţionarea de bunuri sau de servicii ale cãror caracteristici, respectiv calitãţi, depãşesc necesitãţile concrete de utilizare ale persoanei juridice achizitoare.
Preţurile sau tarifele stabilite cu avizul Oficiului Concurentei, precum şi preţurile negociate ca limita maxima pot fi aflate de la agentul economic producãtor cu capital majoritar de stat, iar în cazul serviciilor, de la prestator, sau, în ambele cazuri, de la inspectoratele de concurenta, judeţene şi al municipiului Bucureşti."
2. La capitolul I, dupã punctul 1.3 se introduce un nou alineat, cu urmãtorul cuprins:
"Bunurile de natura activelor corporale, în sensul Ordonanţei Guvernului nr. 12/1993, aprobatã şi modificatã prin Legea nr. 83/1994, sînt cele prevãzute în Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale."
3. La capitolul I, punctul 1.7 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"1.7. - Bunurile şi serviciile a cãror valoare estimatã este sub cuantumul stabilit potrivit art. 5 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993, republicatã, vor fi achiziţionate, de regula, de la producãtori sau comercianţi autohtoni."
4. La capitolul I, punctul 1.8 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"1.8. - Persoanele juridice achizitoare pot achizitiona bunuri sau servicii şi de la ofertanţii strãini, în urmãtoarele cazuri prevãzute la pct. 2 al <>art. I din Hotãrîrea Guvernului nr. 446/1996 :
a) în cazul în care valoarea achiziţiei publice de bunuri sau de servicii depãşeşte cuantumul stabilit potrivit art. 5 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993, republicatã, şi numai dacã şi contractanţii romani se bucura de un tratament similar în cadrul procedurilor de achiziţie organizate de persoanele juridice achizitoare din ţãrile a cãror naţionalitate o are contractantul strãin.
Ofertanţii strãini vor fi acceptaţi la licitaţii numai pe baza confirmãrii scrise, data de cãtre Ministerul Comerţului, care certifica ca sînt îndeplinite condiţiile de reciprocitate prevãzute la alineatul precedent;
b) indiferent de valoarea bunurilor sau a serviciilor care urmeazã sa fie achiziţionate, cînd acestea nu se pot realiza de cãtre agenţii economici autohtoni sau nu pot fi realizate în cantitãţile şi sortimentele solicitate."
5. La capitolul I, punctul 1.9 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"1.9. - În vederea achiziţiei bunurilor din import, persoana juridicã achizitoare va include în documentaţia achiziţiei o nota justificativã întocmitã potrivit prevederilor pct. 3 al <>art. I din Hotãrîrea Guvernului nr. 446/1996 , din care sa rezulte circumstanţele în baza cãrora s-a decis achiziţionarea de bunuri din import, aprobatã, dupã caz, de cãtre ordonatorul principal, secundar sau tertiar de credite bugetare sau de cãtre consiliul de administraţie, în cazul regiilor autonome.
În cazul în care bunurile sau serviciile urmeazã a fi achiziţionate din import prin licitaţie publica internationala, caietul de sarcini întocmit pe baza notei menţionate la alineatul precedent se supune aprobãrii ordonatorului respectiv de credite bugetare, iar în cazul regiilor autonome, consiliul de administraţie şi, ulterior, comisiei de licitaţie.
Comisia de licitaţie va aproba caietul de sarcini numai în cazul în care considera ca nu exista o alternativa pentru achiziţia de bunuri sau de servicii similare din ţara, cu votul favorabil a cel puţin 2/3 din numãrul membrilor sãi."
6. La capitolul I, dupã punctul 1.10 se introduce punctul 1.11, care va avea urmãtorul cuprins:
"1.11. - În sensul prevederilor normelor legale care reglementeazã achiziţiile, sînt considerate bunuri din import bunurile produse în alte tari, chiar dacã ele sînt oferite de agenţi economici interni."
7. La capitolul V, punctul 5.5 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"5.5. - Preţurile stabilite de ofertanţi în documentele de licitaţie sînt ferme şi nu pot fi schimbate sub nici un motiv în timpul licitaţiei sau majorate la încheierea contractului de achiziţie şi nici ulterior pe toatã perioada de derulare a contractului, cu excepţia cazurilor cînd, la contractele în derulare, contractantul nu mai poate continua livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor la preţurile sau tarifele la care au fost contractate, datoritã:
a) majorãrii preţurilor sau a tarifelor unor bunuri sau servicii, al cãror nivel se stabileşte în baza avizului sau prin supravegherea Oficiului Concurentei;
b) majorãrii preţurilor negociate pentru unele bunuri de cãtre unitãţile producãtoare cu capital majoritar de stat cu comercianţii, care, potrivit legii, reprezintã limita maxima."
8. La capitolul V, dupã punctul 5.5 se introduc punctele 5.6, 5.7 şi 5.8, care vor avea urmãtorul cuprins:
"5.6. - În cazul prevãzut la pct. 5.5 lit. a) şi b) de mai sus, pentru livrarea bunurilor sau pentru prestarea serviciilor rãmase de executat, contractanţii pot sa-şi modifice în mod corespunzãtor, printr-un act adiţional, preţurile la contractele încheiate.
5.7. - Potrivit prevederilor pct. 4 alin. 2 al <>art. I din Hotãrîrea Guvernului nr. 446/1996 , la majorarea preţurilor şi, respectiv, a tarifelor bunurilor sau serviciilor contractate pot fi avute în vedere cel mult influentele primite ca urmare a majorãrii preţurilor sau tarifelor prevãzute la pct. 5.5. lit. a) şi b) şi cu încadrarea în creditele bugetare aprobate prin bugetul propriu al persoanei juridice achizitoare.
5.8. - Contractantul care solicita majorarea preţurilor sau a tarifelor pentru bunurile sau serviciile contractate va întocmi o nota de fundamentare din care sa rezulte necesitatea majorãrii, precum şi procentul, determinate numai în limita influentelor primite ca urmare a majorãrii preţurilor sau tarifelor prevãzute la pct. 5.5 lit. a) şi b).
Nota de fundamentare astfel întocmitã şi însuşitã de cãtre persoana juridicã achizitoare se va prezenta, în vederea avizãrii preţurilor sau tarifelor propuse, dupã cum urmeazã:
- Oficiului Concurentei, în cazul persoanelor juridice achizitoare ai cãror conducatori sau ordonatori principali de credite bugetare aprobate prin bugetul de stat sau în cazul regiilor autonome de interes naţional, cu excepţia subunitatilor acestora;
- inspectoratelor de concurenta, judeţene sau al municipiului Bucureşti, în cazul persoanelor juridice achizitoare ai cãror conducatori sînt ordonatori principali de credite bugetare aprobate prin bugetele locale, ordonatori secundari sau terţiari de credite bugetare aprobate atît prin bugetul de stat, cît şi prin bugetele locale, subunitatilor regiilor autonome de interes naţional în limita competentelor statutare ale acestora, regiilor autonome de interes local, care au sediul în raza judeţului respectiv sau a municipiului Bucureşti."
9. La capitolul VI, punctul 6.2 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"6.2. - Pentru bunurile sau serviciile oferite în licitaţiile cu participare internationala, organizate în condiţiile art. 5 alin. (1) sau (3) din ordonanta, la care pot participa atît ofertanţi interni, cît şi strãini, preţurile din oferte vor fi exprimate în lei.
De asemenea, contractul cu ofertantul cîştigãtor va fi încheiat prin exprimarea preţului în lei.
Preţurile în lei nu pot fi majorate la încheierea contractului şi pe toatã perioada derulãrii acestuia, cu excepţia cazurilor prevãzute la pct. 5.5 de mai sus."

p. Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Dan Mogos
secretar de stat

------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016