Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA nr. 4 din 20 aprilie 2006  privind procedura de notificare si inscrierea in registre a institutiilor financiare nebancare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA nr. 4 din 20 aprilie 2006 privind procedura de notificare si inscrierea in registre a institutiilor financiare nebancare

EMITENT: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 381 din 3 mai 2006

Având în vedere dispoziţiile art. 23 alin. (1), art. 59, art. 62 alin. (2), art. 63 alin. (3) şi ale <>art. 65 din titlul I al Ordonanţei Guvernului nr. 28/2006 privind reglementarea unor mãsuri financiar-fiscale,
în temeiul prevederilor <>art. 72 din titlul I al Ordonanţei Guvernului nr. 28/2006 privind reglementarea unor mãsuri financiar-fiscale şi ale <>art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Bãncii Naţionale a României,

Banca Naţionalã a României emite prezenta normã.

CAP. I
Dispoziţii generale

SECŢIUNEA 1
Domeniul de aplicare şi definiţii

ART. 1
Prezenta normã reglementeazã procedura de notificare, precum şi cerinţele, termenele şi documentaţia necesare înscrierii în registre a instituţiilor financiare nebancare, persoane juridice române, a sucursalelor din România ale instituţiilor financiare nebancare, persoane juridice strãine, care se vor constitui în conformitate cu prevederile titlului I din <>Ordonanţa Guvernului nr. 28/2006 privind reglementarea unor mãsuri financiar-fiscale, denumitã în continuare ordonanţã, şi a entitãţilor înscrise în lista prevãzutã la art. 62 alin. (1) din ordonanţã, precum şi, dupã caz, a celor care rezultã din reorganizarea acestora.
ART. 2
Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţia prevãzutã în ordonanţã şi în reglementãrile emise de Banca Naţionalã a României în aplicarea acesteia.

SECŢIUNEA a 2-a
Dispoziţii comune

ART. 3
(1) Instituţiile financiare nebancare, cu excepţia caselor de amanet şi a caselor de ajutor reciproc, pot include în obiectul de activitate una sau mai multe dintre activitãţile prevãzute la art. 7 alin. (1) lit. a), b), c) şi f) din ordonanţã, precum şi activitãţile prevãzute la art. 7 alin. (2)-(4) şi la art. 8 din ordonanţã în mãsura în care sunt legate de activitatea de creditare.
(2) Activitatea prevãzutã la art. 7 alin. (1) lit. d) din ordonanţã va putea fi efectuatã numai de cãtre instituţiile financiare nebancare organizate sub forma caselor de amanet, iar activitatea prevãzutã la art. 7 alin. (1) lit. e) din ordonanţã va putea fi efectuatã numai de cãtre instituţiile financiare nebancare organizate sub forma caselor de ajutor reciproc.
(3) Casele de amanet nu vor putea include în obiectul principal de activitate altã activitate decât cea prevãzutã la art. 7 alin. (1) lit. d) din ordonanţã.
(4) Casele de ajutor reciproc nu vor putea include în obiectul principal de activitate altã activitate decât cea prevãzutã la art. 7 alin. (1) lit. e) din ordonanţã.
(5) Obiectul de activitate al instituţiilor financiare nebancare prevãzut în actul constitutiv, exprimat prin clase CAEN, trebuie, dacã este cazul, sã cuprindã în cadrul activitãţii principale şi al celor secundare, în mod explicit, activitãţile ce vor fi derulate, în conformitate cu prevederile art. 7 şi 8 din ordonanţã.
(6) Actul constitutiv al instituţiilor financiare nebancare trebuie sã prevadã la secţiunea referitoare la obiectul de activitate secundar faptul cã activitãţile înscrise în obiectul secundar, altele decât cele de creditare, vor fi efectuate numai în mãsura în care sunt legate de activitatea de creditare din obiectul de activitate.
ART. 4
Datele personale ale persoanelor care, potrivit cerinţelor prezentei norme, remit Bãncii Naţionale a României curriculum vitae vor fi prelucrate de Banca Naţionalã a României în îndeplinirea obligaţiilor care îi revin acesteia potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, în calitate de operator de date cu caracter personal nr. 2324.
ART. 5
(1) În cazul persoanelor care nu şi-au stabilit domiciliul, dar şi-au stabilit reşedinţa în România, pentru care prezenta normã instituie obligativitatea remiterii certificatului de cazier judiciar, se va prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat de autoritãţile române şi certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridicã, eliberat de autoritãţile din ţara de origine şi din ţara în care şi-au stabilit anterior reşedinţa, dacã aceasta este alta decât ţara de origine.
(2) În cazul persoanelor care nu şi-au stabilit reşedinţa în România se va prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat de autoritãţile române şi certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridicã, eliberat de autoritãţile din ţara de origine şi din ţara în care şi-au stabilit reşedinţa în prezent, dacã aceasta este alta decât ţara de origine.

CAP. II
Înscrierea în registre

SECŢIUNEA 1
Cerinţe generale pentru înscrierea în Registrul general

ART. 6
Nu pot participa ca fondator sau acţionar la capitalul social al unei instituţii financiare nebancare:
a) persoanele juridice ori alte entitãţi înregistrate în state cu care România nu întreţine relaţii diplomatice sau în jurisdicţii care nu instituie obligativitatea organizãrii şi ţinerii contabilitãţii şi/sau publicãrii situaţiilor financiare, ţinerii registrelor comerciale şi/sau care permit pãstrarea anonimatului în ceea ce priveşte identitatea acţionarilor/ asociaţilor şi administratorilor;
b) persoanele care justificã sursa fondurilor prin venituri obţinute din activitãţi desfãşurate în statele sau jurisdicţiile prevãzute la lit. a).
ART. 7
(1) Calitatea şi onorabilitatea conducãtorilor instituţiilor financiare nebancare trebuie sã fie adecvate pentru îndeplinirea responsabilitãţilor încredinţate.
(2) Persoanele care probeazã îndeplinirea condiţiei de studii cu diplome obţinute în strãinãtate vor prezenta un document eliberat de autoritãţile române competente, care sã ateste recunoaşterea şi echivalarea actelor de studii respective.
(3) Pentru îndeplinirea condiţiei privind experienţa profesionalã într-un domeniu considerat relevant de cãtre Banca Naţionalã a României, conducãtorii instituţiilor financiare nebancare trebuie sã fi desfãşurat activitate cel puţin un an în instituţii de credit, instituţii financiare, astfel cum acestea sunt definite în <>Legea nr. 58/1998 privind activitatea bancarã, republicatã, societãţi de asigurare/ reasigurare, autoritãţi de reglementare şi/sau supraveghere în domeniul financiar-bancar, organizaţii financiar-bancare internaţionale, într-un compartiment a cãrui activitate este relevantã pentru specificul entitãţii respective, sau sã fi asigurat conducerea efectivã ori administrarea entitãţilor menţionate.
(4) La evaluarea experienţei persoanelor prevãzute la alin. (1) va putea fi luatã în considerare şi perioada în care acestea au desfãşurat, au coordonat sau au administrat în entitãţi, altele decât cele prevãzute la alin. (3), activitãţi care, prin natura lor, se circumscriu sferei financiar-bancare.
(5) Banca Naţionalã a României are calitatea sã evalueze experienţa acumulatã de conducãtori în domenii considerate relevante pentru specificul şi volumul activitãţii ce va fi desfãşuratã de instituţia financiarã nebancarã.
ART. 8
Pentru a analiza mãsura în care sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 16 lit. a) şi b) din ordonanţã, evaluarea fiecãrui conducãtor se va face luându-se în considerare informaţii legate de activitatea şi reputaţia persoanei în cauzã, precum şi orice aspecte relevante, cum ar fi:
a) persoana respectivã se aflã sau s-a aflat în conflict cu vreo autoritate de supraveghere din domeniul bancar ori financiar din România sau din strãinãtate, a fost sancţionatã sau i s-a refuzat o autorizaţie de cãtre o asemenea autoritate ori a acţionat într-o manierã care are efecte negative semnificative asupra imaginii instituţiei financiare nebancare la care persoana în cauzã este conducãtor;
b) persoana a exercitat fãrã aprobarea autoritãţii menţionate la lit. a) o funcţie pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevãzutã obligativitatea obţinerii unei astfel de aprobãri;
c) o entitate din domeniul financiar sau bancar a fãcut obiectul unor mãsuri de supraveghere specialã, de administrare specialã ori al altor mãsuri similare instituite de autoritatea competentã, ca urmare a activitãţii desfãşurate în perioada în care persoana a avut calitatea de conducãtor sau de administrator al entitãţii în cauzã;
d) o entitate, alta decât cea prevãzutã la lit. c), la care persoana respectivã exercitã sau a exercitat responsabilitãţi de conducere ori de administrare sau la care este ori a fost acţionar semnificativ sau asociat a înregistrat dificultãţi majore care au condus la proceduri extrajudiciare sau judiciare.

SECŢIUNEA a 2-a
Notificarea şi documentaţia necesarã înscrierii în Registrul general

ART. 9
(1) Pentru a putea desfãşura activitãţile prevãzute în obiectul de activitate, este necesarã obţinerea de cãtre instituţiile financiare nebancare a documentului emis de Banca Naţionalã a României, care atestã înscrierea în Registrul general.
(2) În vederea obţinerii documentului menţionat la alin. (1), în termen de 30 de zile de la data înmatriculãrii în registrul comerţului, instituţiile financiare nebancare vor remite Bãncii Naţionale a României cererea de înscriere în Registrul general, a cãrei formã este prevãzutã în anexa nr. 1, însoţitã de documentele prevãzute la art. 10.
ART. 10
(1) Documentaţia ce trebuie remisã Bãncii Naţionale a României în susţinerea cererii prevãzute la art. 9 alin. (2) este urmãtoarea:
a) un exemplar original al actului constitutiv sau copie legalizatã de pe acesta, depus la registrul comerţului, însoţit de documentul emis de oficiul registrului comerţului din care sã rezulte depunerea acestuia la registru. Actul constitutiv va fi încheiat în formã autenticã sau cu datã certã, data autentificãrii sau, dupã caz, data certã reprezentând momentul subscrierii capitalului social. În situaţia deschiderii de sedii secundare odatã cu înfiinţarea instituţiei financiare nebancare, în actul constitutiv se vor menţiona şi obiectul de activitate al respectivelor sedii secundare, datele de identificare a conducãtorilor acestora, precum şi limita mandatului ce le este acordat;
b) copie de pe certificatul de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerţului şi de pe încheierea de înmatriculare;
c) scrisoare din partea instituţiei de credit la care a fost vãrsat capitalul social, care sã confirme sumele vãrsate de fiecare acţionar;
d) documentaţia prevãzutã la art. 11 pentru conducãtori;
e) documentaţia prevãzutã la art. 12 pentru administratori;
f) lista cu acţionarii semnificativi, inclusiv cu cei care deţin în mod indirect participaţia de cel puţin 10% din capitalul social al instituţiei financiare nebancare, semnatã de conducãtorii acesteia. Lista va cuprinde pentru fiecare dintre acţionarii semnificativi cel puţin urmãtoarele informaţii: denumirea completã, forma juridicã, numãrul de ordine în registrul comerţului, codul unic de înregistrare şi adresa sediului social sau, dupã caz, numele, prenumele şi adresa de domiciliu, cota de participare la capitalul social al instituţiei financiare nebancare şi drepturile de vot;
g) documentaţia prevãzutã la art. 13 pentru acţionarii semnificativi care deţin în mod direct participaţii la capitalul social al instituţiei financiare nebancare;
h) lista participaţiilor instituţiei financiare nebancare şi ale acţionarilor semnificativi/conducãtorilor/administratorilor în alte societãţi comerciale, semnatã de conducãtorii instituţiei financiare nebancare, care va cuprinde cel puţin informaţiile prevãzute la alin. (2);
i) studiul de fezabilitate, însuşit de conducãtorii şi administratorii instituţiei financiare nebancare, întocmit în conformitate cu prevederile art. 14;
j) pentru auditorul financiar se va remite documentul eliberat de Camera Auditorilor Financiari din România care atestã autorizarea în calitate de auditor financiar, declaraţie semnatã de auditorul financiar care sã confirme încheierea unui contract de audit cu instituţia financiarã nebancarã şi declaraţia pe propria rãspundere prevãzutã în anexa nr. 2 sau anexa nr. 3, dupã caz;
k) declaraţie semnatã de conducãtorii instituţiei financiare nebancare privind existenţa normelor interne, aprobate de organele statutare, care reglementeazã activitatea instituţiilor financiare nebancare, elaborate în conformitate cu cerinţele ordonanţei şi ale reglementãrilor Bãncii Naţionale a României, cu precizarea acestora;
l) orice alte date, informaţii şi documente considerate necesare în vederea evaluãrii instituţiei financiare nebancare.
(2) Lista participaţiilor instituţiei financiare nebancare şi ale acţionarilor semnificativi/conducãtorilor/administratorilor în alte societãţi comerciale va cuprinde cel puţin urmãtoarele informaţii:
a) denumirea completã sau, dupã caz, numele şi prenumele deţinãtorului, însoţite de cota de participare la capitalul social al societãţilor comerciale la care sunt deţinute participaţii şi drepturile de vot;
b) denumirea completã, forma juridicã, numãrul de ordine în registrul comerţului, codul unic de înregistrare şi adresa sediului social ale societãţii comerciale la care sunt deţinute participaţii.
(3) Copiile documentelor originale prevãzute la alin. (1) trebuie certificate pentru conformitate cu originalele de cãtre conducãtorii instituţiilor financiare nebancare.
ART. 11
Pentru fiecare dintre conducãtorii instituţiilor financiare nebancare va fi transmisã urmãtoarea documentaţie:
a) copie de pe actul de identitate, a cãrei conformitate cu originalul va fi certificatã de posesorul acestuia;
b) curriculum vitae, semnat şi datat, care va cuprinde cel puţin informaţii legate de studiile absolvite, cu menţionarea instituţiei de învãţãmânt, a naturii cursurilor, a anului absolvirii, şi o prezentare detaliatã a activitãţii desfãşurate, cu indicarea denumirii, adresei şi a profilului activitãţii entitãţii în cadrul cãreia a activat, a naturii şi duratei activitãţilor desfãşurate, precum şi a responsabilitãţilor exercitate. Dacã este cazul, se va indica şi autoritatea însãrcinatã cu supravegherea fiecãreia dintre entitãţile în cadrul cãrora persoana în cauzã a desfãşurat activitate;
c) copia documentului care atestã absolvirea studiilor superioare;
d) certificat de cazier judiciar valabil;
e) chestionarul prevãzut în anexa nr. 4, completat şi semnat de persoana chestionatã.
ART. 12
(1) Pentru administratorii persoane juridice se vor remite urmãtoarele documente:
a) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului cu maximum 30 de zile înainte de depunerea la Banca Naţionalã a României sau orice alt document oficial echivalent eliberat cu maximum 60 de zile înainte de depunerea la Banca Naţionalã a României, de autoritatea similarã din ţara de origine, care sã ateste cel puţin denumirea, data înmatriculãrii, persoanele împuternicite legal sã reprezinte persoana juridicã şi obiectul de activitate al acesteia;
b) declaraţia pe propria rãspundere prevãzutã în anexa nr. 3;
c) copie de pe actul de identitate al reprezentantului permanent, a cãrei conformitate cu originalul va fi certificatã de posesorul acestuia;
d) curriculum vitae al reprezentantului permanent al administratorului persoanã juridicã, redactat în conformitate cu art. 11 lit. b);
e) certificat de cazier judiciar al reprezentantului permanent al administratorului persoanã juridicã.
(2) Pentru administratorii persoane fizice se vor remite documentele prevãzute la art. 11 lit. a), b) şi d) şi declaraţia pe propria rãspundere prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 13
(1) Pentru fiecare dintre acţionarii semnificativi care deţin în mod direct participaţii la capitalul social al instituţiei financiare nebancare, persoane juridice, cu excepţia instituţiilor de credit persoane juridice române, se vor remite urmãtoarele documente:
a) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului sau orice alt document oficial echivalent eliberat de autoritatea similarã din ţara de origine, care sã ateste cel puţin denumirea, data înmatriculãrii, persoanele împuternicite legal sã reprezinte persoana juridicã şi obiectul de activitate al acesteia;
b) o prezentare a acţionarului semnificativ care deţine în mod direct participaţii la capitalul social al instituţiei financiare nebancare, persoanã juridicã, sub semnãtura reprezentantului legal, din care sã rezulte organizarea acesteia, inclusiv reţeaua de sedii secundare, filialele deţinute în ţara de origine şi în strãinãtate, activitatea desfãşuratã de acţionarul semnificativ şi de fiecare dintre filialele acestuia. În cazul în care acţionarul semnificativ care deţine în mod direct participaţii la capitalul social al instituţiei financiare nebancare, persoanã juridicã, face parte dintr-un perimetru de consolidare contabilã, la solicitarea Bãncii Naţionale a României, se va remite şi o descriere care sã cuprindã componenţa grupului, cota-parte din capital şi din drepturile de vot deţinute în cadrul acestuia şi societatea-mamã (consolidantã);
c) situaţia evoluţiei pe ultimii 2 ani, precum şi la sfârşitul lunii anterioare datei solicitãrii luãrii în evidenţã, a urmãtorilor indicatori, calculaţi la nivel individual şi, dupã caz, şi la nivel de grup: capitaluri proprii/fonduri proprii, grad de îndatorare, rentabilitatea economicã, rentabilitatea financiarã;
d) declaraţia pe propria rãspundere prevãzutã în anexa nr. 3, semnatã de reprezentanţii legali ai persoanei juridice, acţionar semnificativ;
e) orice alte date sau informaţii considerate relevante pentru situaţia financiarã a acţionarului semnificativ şi a grupului din care acesta face parte.
(2) Pentru fiecare dintre acţionarii semnificativi, persoane fizice, se vor remite urmãtoarele documente:
a) copie de pe actul de identitate;
b) curriculum vitae;
c) declaraţia pe propria rãspundere prevãzutã în anexa nr. 2.
(3) Banca Naţionalã a României va putea solicita documentaţia prevãzutã la alin. (1) şi (2) şi pentru acţionarii care deţin în mod indirect participaţii de 10% sau mai mult din capitalul social al instituţiei financiare nebancare.
ART. 14
Studiul de fezabilitate va cuprinde urmãtoarele elemente:
a) tipul de operaţiuni prevãzute a se desfãşura, descrierea clientelei şi a produselor şi serviciilor oferite acesteia;
b) structura organizatoricã a instituţiei financiare nebancare, atribuţiile fiecãrui compartiment, atribuţiile sucursalelor şi, dacã este cazul, ale altor structuri specializate ale instituţiei financiare nebancare, competenţele conducãtorilor, ale persoanelor care asigurã conducerea compartimentelor;
c) estimãrile situaţiilor financiare (cuprinzând bilanţul şi contul de profit şi pierdere) pe primii 2 ani de funcţionare, întocmite cu respectarea reglementãrilor în materie emise de Banca Naţionalã a României;
d) sursele de finanţare şi structura activelor pe primii 2 ani de funcţionare.
ART. 15
(1) Dosarul prezentat în susţinerea cererii de luare în evidenţã trebuie sã cuprindã toate documentele prevãzute de ordonanţã şi de prezenta normã.
(2) Banca Naţionalã a României poate solicita în mod expres şi alte documente, în completarea celor remise iniţial sau prin care sã se aducã modificãri acestora, şi va stabili termenele în care aceste documente trebuie sã fie prezentate.
(3) În cazul în care documentaţia este incompletã sau prezintã deficienţe, solicitantul are obligaţia sã le remedieze în termenul stabilit de Banca Naţionalã a României.
(4) Termenul prevãzut la art. 25 alin. (2) din ordonanţã curge de la data la care documentaţia prevãzutã de prezenta secţiune este completã, inclusiv în ceea ce priveşte conţinutul acesteia.
(5) Instituţiile financiare nebancare pot desfãşura activitãţile specifice prevãzute în obiectul de activitate numai dupã primirea de la Banca Naţionalã a României a documentului care atestã înscrierea în Registrul general. În termen de 5 zile de la data efectuãrii primei operaţiuni înscrise în obiectul de activitate, instituţiile financiare nebancare vor notifica acest aspect Bãncii Naţionale a României.
ART. 16
(1) Neîndeplinirea cerinţelor generale prevãzute de prezenta normã şi de ordonanţã, nedepunerea sau depunerea incompletã a documentaţiei prevãzute de prezenta secţiune reprezintã motive de respingere a cererii de înscriere în Registrul general.
(2) Cererea va putea fi respinsã şi în cazul nerespectãrii termenelor prevãzute la art. 15 alin. (2).
(3) Respingerea cererii de înscriere în Registrul general va fi comunicatã de Direcţia reglementare şi autorizare instituţiei financiare nebancare, împreunã cu motivele care au stat la baza acestei decizii.
(4) Decizia poate fi contestatã în condiţiile prevãzute de ordonanţã.
(5) O nouã cerere de înscriere în Registrul general poate fi adresatã Bãncii Naţionale a României numai dupã remedierea deficienţelor care au constituit motive de respingere a cererii iniţiale.
(6) În situaţia în care cererea prevãzutã la alin. (5) este depusã într-un termen mai mare de 30 de zile de la respingerea cererii iniţiale de înscriere în Registrul general, aceasta va fi însoţitã, pe lângã documentele prevãzute la art. 10, de certificatul constatator emis de registrul comerţului, eliberat cu maximum 15 zile înainte de depunerea la Banca Naţionalã a României.

SECŢIUNEA a 3-a
Notificarea de cãtre sucursalele din România ale instituţiilor financiare nebancare, persoane juridice strãine

ART. 17
(1) Prevederile art. 7, 8, 11, 14, 15 şi 16 se aplicã în mod corespunzãtor şi sucursalelor din România ale instituţiilor financiare nebancare, persoane juridice strãine. (2) Interdicţiile prevãzute la art. 6 se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 18
Denumirea sucursalelor din România ale instituţiilor financiare nebancare, persoane juridice strãine, va include şi sintagma "instituţie financiarã nebancarã" sau abrevierea acesteia, "IFN".
ART. 19
(1) Sucursalele din România ale instituţiilor financiare nebancare, persoane juridice strãine, pot desfãşura activitãţile prevãzute în obiectul de activitate numai dupã primirea de la Banca Naţionalã a României a documentului care atestã înscrierea în Registrul general.
(2) În vederea obţinerii documentului menţionat la alin. (1), în termen de 30 de zile de la data înmatriculãrii în registrul comerţului, sucursalele din România ale instituţiilor financiare nebancare, persoane juridice strãine, trebuie sã prezinte Bãncii Naţionale a României o cerere de înscriere în Registrul general, a cãrei formã este prevãzutã în anexa nr. 1a, însoţitã de urmãtoarea documentaţie:
a) extras din registrul comerţului din ţara de origine, care sã ateste cel puţin înmatricularea instituţiei financiare nebancare strãine, identitatea reprezentanţilor acesteia şi obiectul de activitate;
b) scrisoare din partea instituţiei de credit la care a fost depus capitalul de dotare, care sã confirme depunerea acestuia de cãtre instituţia financiarã nebancarã strãinã;
c) descrierea instituţiei financiare nebancare, persoanã juridicã strãinã, sub semnãtura reprezentantului legal al instituţiei financiare nebancare strãine, din care sã rezulte cel puţin informaţiile prevãzute la alin. (3);
d) indicarea, dacã este cazul, a autoritãţii competente însãrcinate cu supravegherea pe bazã individualã/ consolidatã a instituţiei financiare nebancare strãine;
e) hotãrârea organului statutar al instituţiei financiare nebancare strãine, referitoare la deschiderea unei sucursale pe teritoriul României, din care sã rezulte cel puţin informaţiile prevãzute la alin. (4);
f) copie de pe certificatul eliberat de oficiul registrului comerţului, din care sã rezulte înregistrarea sucursalei;
g) pentru conducãtorii sucursalei se vor remite documentele prevãzute la art. 11;
h) studiul de fezabilitate, însuşit de reprezentanţii legali ai instituţiei financiare nebancare strãine şi de conducãtorii sucursalei din România, întocmit prin aplicarea în mod corespunzãtor a prevederilor art. 14;
i) pentru identitatea auditorului financiar se va remite documentul eliberat de Camera Auditorilor Financiari din România care atestã autorizarea în calitate de auditor financiar, declaraţie semnatã de auditorul financiar care sã confirme încheierea unui contract de audit cu sucursala instituţiei financiare nebancare strãine, precum şi declaraţia pe propria rãspundere prevãzutã în anexa nr. 2 sau anexa nr. 3, dupã caz;
j) declaraţie semnatã de conducãtorii sucursalei privind existenţa normelor interne, aprobate de organele statutare, care reglementeazã activitatea sucursalei, elaborate în conformitate cu cerinţele ordonanţei şi ale reglementãrilor Bãncii Naţionale a României, cu precizarea acestora.
(3) Descrierea instituţiei financiare nebancare, persoanã juridicã strãinã, va include:
a) activitãţile desfãşurate şi volumul activitãţilor de creditare;
b) structura organizatoricã;
c) lista acţionarilor semnificativi şi, la solicitarea expresã a Bãncii Naţionale a României, precizarea perimetrului de consolidare contabilã şi prudenţialã din care face parte instituţia financiarã nebancarã, cu indicarea componenţei grupului, a cotei-pãrţi din capital şi din drepturile de vot deţinute în cadrul acestuia şi societatea-mamã (consolidantã);
d) evoluţia pe ultimii 2 ani a capitalurilor proprii/ fondurilor proprii, a gradului de îndatorare, a rentabilitãţii economice şi a rentabilitãţii financiare, precum şi orice alte date sau informaţii considerate relevante pentru situaţia financiarã a instituţiei financiare nebancare strãine şi, dupã caz, a grupului.
(4) Din hotãrârea organului statutar al instituţiei financiare nebancare strãine privind înfiinţarea unei sucursale pe teritoriul României vor rezulta cel puţin urmãtoarele informaţii:
a) operaţiunile pe care sucursala urmeazã sã le efectueze pe teritoriul României;
b) suma pusã la dispoziţie sucursalei drept capital de dotare;
c) identitatea conducãtorilor împuterniciţi sã conducã activitatea de zi cu zi a sucursalei şi sã angajeze legal în România instituţia financiarã nebancarã, persoanã juridicã strãinã.

SECŢIUNEA a 4-a
Înscrierea în Registrul special

ART. 20
(1) Înscrierea instituţiilor financiare nebancare de cãtre Banca Naţionalã a României în Registrul special se realizeazã în conformitate cu prevederile ordonanţei şi ale reglementãrilor specifice emise de Banca Naţionalã a României.
(2) Banca Naţionalã a României, prin Direcţia reglementare şi autorizare, va elibera şi va transmite instituţiilor financiare nebancare documentul care atestã înscrierea în Registrul special.
(3) Înscrierea în Registrul special nu atestã recunoaşterea de cãtre Banca Naţionalã a României a îndeplinirii cerinţelor speciale prevãzute de ordonanţã şi de normele emise de Banca Naţionalã a României, ci instituie obligaţia instituţiilor financiare nebancare de a se încadra în cerinţele speciale.
(4) Instituţiile financiare nebancare înscrise în Registrul general îşi vor monitoriza permanent indicatorii reprezentând criterii de înregistrare în Registrul special pentru a asigura premisele îndeplinirii, simultan cu înscrierea în Registrul special, a obligaţiei prevãzute la alin. (3).
(5) În termen de 30 de zile de la data primirii comunicãrii privind înscrierea în Registrul special, instituţiile financiare nebancare vor remite Bãncii Naţionale a României documentele prevãzute de normele privind modificãrile în situaţia instituţiilor financiare nebancare, din care sã rezulte îndeplinirea cerinţelor speciale.
(6) Prevederile alin. (1)-(5) se aplicã în mod corespunzãtor şi sucursalelor din România ale instituţiilor financiare nebancare, persoane juridice strãine.

SECŢIUNEA a 5-a
Cerinţe şi documentaţia necesarã pentru înscrierea în Registrul de evidenţã

ART. 21
În vederea înregistrãrii în Registrul de evidenţã, în termen de 30 de zile de la data înscrierii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecãtoriei în a cãrei circumscripţie teritorialã îşi au sediul, casele de ajutor reciproc vor remite Bãncii Naţionale a României cererea de înscriere în Registrul de evidenţã, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 1b, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) declaraţie pe propria rãspundere, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2, completatã şi semnatã de fiecare conducãtor;
b) copie de pe actul de identitate pentru fiecare dintre conducãtori, a cãrei conformitate cu originalul va fi certificatã de posesorul actului de identitate;
c) copia statutului şi a actului constitutiv;
d) copia certificatului de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecãtoriei în a cãrei circumscripţie teritorialã îşi au sediul;
e) copia certificatului de înregistrare fiscalã.

ART. 22
În vederea înregistrãrii în Registrul de evidenţã, în termen de 30 de zile de la data înscrierii în registrul comerţului, casele de amanet vor remite Bãncii Naţionale a României cererea de înscriere în Registrul de evidenţã, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) declaraţie pe propria rãspundere, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2, completatã şi semnatã de fiecare conducãtor;
b) copie de pe actul de identitate pentru fiecare dintre conducãtori, a cãrei conformitate cu originalul va fi certificatã de posesorul actului de identitate;
c) copia actului constitutiv;
d) copia certificatului de înmatriculare.
ART. 23
(1) Dosarul prezentat în susţinerea cererii de înscriere în Registrul de evidenţã trebuie sã cuprindã toate documentele prevãzute de prezenta normã.
(2) Banca Naţionalã a României poate solicita în mod expres şi alte documente, în completarea celor remise iniţial sau prin care sã se aducã modificãri acestora, şi va stabili termenele în care aceste documente trebuie sã fie prezentate.
(3) În cazul în care documentaţia este incompletã sau prezintã deficienţe, solicitantul are obligaţia sã le remedieze în termenul stabilit de Banca Naţionalã a României.
(4) Termenul prevãzut la art. 33 alin. (2) din ordonanţã curge de la data la care documentaţia prevãzutã la art. 21 sau, dupã caz, la art. 22 a devenit completã, inclusiv în ceea ce priveşte conţinutul.
(5) Casele de amanet şi casele de ajutor reciproc pot desfãşura activitãţile prevãzute în obiectul de activitate numai dupã primirea de la Banca Naţionalã a României a documentului care atestã înscrierea în Registrul de evidenţã. În termen de 5 zile de la data efectuãrii primei operaţiuni înscrise în obiectul de activitate, instituţiile financiare nebancare vor notifica acest aspect Bãncii Naţionale a României.
ART. 24
(1) Neîndeplinirea cerinţelor prevãzute de ordonanţã şi de prezenta normã, nedepunerea sau depunerea incompletã ori cu întârziere a documentaţiei prevãzute la art. 21 sau, dupã caz, la art. 22 reprezintã motive de respingere a cererii de înscriere în Registrul de evidenţã.
(2) Respingerea cererii de înscriere în Registrul de evidenţã va fi comunicatã de Direcţia reglementare şi autorizare titularilor acesteia, împreunã cu motivele care au stat la baza acestei decizii.
(3) Decizia poate fi contestatã în condiţiile prevãzute de ordonanţã.
(4) O nouã cerere de înscriere în Registrul de evidenţã poate fi adresatã Bãncii Naţionale a României numai dupã remedierea deficienţelor care au constituit motive de respingere a cererii iniţiale.
(5) În situaţia în care cererea prevãzutã la alin. (4) este depusã într-un termen mai mare de 30 de zile de la comunicarea actului care atestã neaprobarea cererii de înscriere în Registrul de evidenţã, aceasta va fi însoţitã, pe lângã documentele prevãzute la art. 21 sau, dupã caz, la art. 22, de certificat (adeverinţã) eliberat (eliberatã) de grefa judecãtoriei în a cãrei circumscripţie teritorialã solicitantul îşi are sediul, cu maximum 15 zile înainte de depunerea la Banca Naţionalã a României, sau de certificatul constatator emis de registrul comerţului, eliberat cu maximum 15 zile înainte de depunerea la Banca Naţionalã a României, dupã caz.

CAP. III
Notificarea şi înscrierea în registre a instituţiilor financiare nebancare în conformitate cu prevederile cap. IX "Dispoziţii tranzitorii" din ordonanţã

SECŢIUNEA 1
Instituţii financiare nebancare ce fac obiectul înscrierii în Registrul general

ART. 25
(1) Prevederile cap. II secţiunea 1, ale art. 11, 12, 13, ale art. 15 alin. (1)-(3) şi ale art. 16 alin. (1)-(4) sau, dupã caz, ale art. 17 şi 18 se aplicã în mod corespunzãtor entitãţilor cuprinse în lista prevãzutã la art. 62 alin. (1) din ordonanţã, inclusiv celor rezultate în urma reorganizãrii acestora, cu excepţia caselor de ajutor reciproc şi caselor de amanet.
(2) Mãsurile de reorganizare întreprinse de entitãţile prevãzute la alin. (1) în vederea îndeplinirii cerinţelor generale trebuie sã fie finalizate pânã la data depunerii documentaţiei la Banca Naţionalã a României, iar din aceasta trebuie sã rezulte îndeplinirea cerinţelor generale.
ART. 26
(1) În vederea înscrierii în Registrul general, în termen de cel mult 6 luni de la intrarea în vigoare a ordonanţei, entitãţile prevãzute la art. 25, cu excepţia sucursalelor instituţiilor financiare nebancare, persoane juridice strãine, cãrora li se aplicã prevederile art. 27, vor remite Bãncii Naţionale a României cererea de înscriere în Registrul general, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 1, însoţitã de urmãtoarea documentaţie:
a) un exemplar original al actului constitutiv sau copie legalizatã de pe acesta, însoţit de documentul emis de oficiul registrului comerţului, din care sã rezulte depunerea acestuia la registru. Actul constitutiv depus la registrul comerţului va fi remis în formã completã, actualizat cu toate modificãrile efectuate pânã la momentul solicitãrii înscrierii în Registrul general;
b) copie de pe certificatul de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerţului;
c) hotãrârea organului statutar privind majorarea capitalului social dupã data intrãrii în vigoare a ordonanţei;
d) documentul emis de instituţia de credit la care au fost efectuate vãrsãmintele aferente majorãrii capitalului social, conform hotãrârii organului statutar, din care sã rezulte sumele vãrsate de fiecare dintre acţionari;
e) documentaţia prevãzutã la art. 11 pentru conducãtori;
f) documentaţia prevãzutã la art. 12 pentru administratori;
g) lista cu acţionarii semnificativi, inclusiv cu cei care deţin în mod indirect participaţia de cel puţin 10% din capitalul social al instituţiei financiare nebancare, semnatã de conducãtorii acesteia. Lista va cuprinde pentru fiecare dintre acţionarii semnificativi cel puţin urmãtoarele informaţii: denumirea completã, forma juridicã, numãrul de ordine în registrul comerţului, codul unic de înregistrare şi adresa sediului social sau, dupã caz, numele, prenumele şi adresa de domiciliu, cota de participare la capitalul social al instituţiei financiare nebancare şi drepturile de vot;
h) documentaţia prevãzutã la art. 13 pentru acţionarii semnificativi, care deţin în mod direct participaţii la capitalul social al instituţiei financiare nebancare;
i) lista participaţiilor instituţiei financiare nebancare şi ale acţionarilor semnificativi/conducãtorilor/administratorilor în alte societãţi comerciale. Lista va fi transmisã Bãncii Naţionale a României, sub semnãtura conducãtorilor instituţiei financiare nebancare, şi va cuprinde cel puţin informaţiile prevãzute la alin. (3);
j) descrierea activitãţii desfãşurate, a structurii organizatorice, precum şi situaţiile financiare aferente ultimilor 2 ani, cuprinzând bilanţul, contul de profit şi pierdere, situaţia modificãrii capitalului propriu, situaţia fluxurilor de trezorerie, politicile contabile şi notele explicative. În cazul în care entitãţile solicitante s-au constituit de mai puţin de 2 ani, se va remite cea mai recentã situaţie financiarã. În situaţia în care entitatea solicitantã a fost supusã unui proces de reorganizare prin fuziune dupã data intrãrii în vigoare a ordonanţei, se va remite şi bilanţul de fuziune;
k) situaţiile financiare întocmite pentru data reprezentând sfârşitul lunii precedente datei depunerii la Banca Naţionalã a României a cererii de înregistrare în Registrul general, care vor include bilanţul, contul de profit şi pierdere, situaţia modificãrii capitalurilor proprii şi notele contabile explicative, precum şi o situaţie semnatã de conducãtori, din care sã rezulte nivelul indicatorilor reprezentând criteriile de înscriere în Registrul special, calculaţi pentru sfârşitul lunii precedente datei depunerii la Banca Naţionalã a României a cererii de înregistrare în Registrul general;
l) pentru auditorul financiar se va remite documentul eliberat de Camera Auditorilor Financiari din România, care atestã autorizarea în calitate de auditor financiar, declaraţia semnatã de auditorul financiar, care sã confirme încheierea unui contract de audit cu instituţia financiarã nebancarã, precum şi declaraţia pe propria rãspundere prevãzutã în anexa nr. 2 sau 3, dupã caz;
m) declaraţia semnatã de conducãtorii instituţiei financiare nebancare privind existenţa normelor interne aprobate de organele statutare, care reglementeazã activitatea instituţiilor financiare nebancare elaborate în conformitate cu cerinţele ordonanţei şi ale reglementãrilor Bãncii Naţionale a României, cu precizarea acestora;
n) orice alte date, informaţii şi documente considerate necesare în vederea evaluãrii instituţiei financiare nebancare şi comunicãrii deciziei de înscriere a acesteia în Registrul general.
(2) În cazul entitãţilor care la data intrãrii în vigoare a ordonanţei îndeplineau cerinţele privind nivelul minim al capitalului social prevãzut de ordonanţã şi de reglementãrile emise în aplicarea acesteia şi care ulterior acestei date nu au mai efectuat modificãri ale capitalului social, în locul documentelor prevãzute la alin. (1) lit. c) şi
d) se va remite o situaţie semnatã de reprezentanţii legali ai solicitantului, din care sã rezulte nivelul şi structura pe acţionari ale capitalului social subscris şi vãrsat la data intrãrii în vigoare a ordonanţei, însoţitã de bilanţul întocmit pentru aceeaşi datã.
(3) Lista participaţiilor instituţiei financiare nebancare şi ale acţionarilor semnificativi/conducãtorilor/administratorilor în alte societãţi comerciale va cuprinde cel puţin urmãtoarele informaţii:
a) denumirea completã sau, dupã caz, numele şi prenumele deţinãtorului, însoţite de cota de participare la capitalul social al societãţilor comerciale la care sunt deţinute participaţii şi drepturile de vot;
b) denumirea completã, forma juridicã, numãrul de ordine în registrul comerţului, codul unic de înregistrare şi adresa sediului social al societãţii comerciale la care sunt deţinute participaţii.
ART. 27
(1) În vederea notificãrii, în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a ordonanţei, sucursalele din România ale instituţiilor financiare nebancare, persoane juridice strãine, înscrise în lista prevãzutã la art. 62 din ordonanţã, vor remite Bãncii Naţionale a României cererea de înscriere în Registrul general prevãzutã în anexa nr. 1a, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) extras din registrul comerţului din ţara de origine, care sã ateste cel puţin înmatricularea instituţiei financiare nebancare strãine, identitatea reprezentanţilor acesteia şi obiectul de activitate;
b) o situaţie semnatã de reprezentanţii legali ai instituţiei financiare nebancare strãine, din care sã rezulte nivelul capitalului de dotare la data solicitãrii înscrierii în Registrul general, însoţitã de bilanţul sucursalei din România, întocmit pentru aceeaşi datã. În cazul în care, dupã data intrãrii în vigoare a ordonanţei, au fost efectuate majorãri ale capitalului de dotare al sucursalei, în afara documentelor menţionate se va remite şi documentul emis de instituţia de credit la care au fost efectuate depunerile aferente majorãrilor capitalului de dotare, precum şi bilanţul sucursalei din România, întocmit pentru data intrãrii în vigoare a ordonanţei;
c) descrierea instituţiei financiare nebancare strãine, sub semnãtura reprezentantului legal al instituţiei financiare nebancare, din care sã rezulte cel puţin informaţiile prevãzute la alin. (3);
d) indicarea, dacã este cazul, a autoritãţii competente însãrcinate cu supravegherea pe bazã individualã/ consolidatã a instituţiei financiare nebancare strãine;
e) pentru conducãtorii sucursalei se vor remite documentele prevãzute la art. 11;
f) o descriere a activitãţii desfãşurate, a structurii organizatorice, precum şi situaţiile financiare aferente ultimilor 2 ani, cuprinzând bilanţul şi contul de profit şi pierdere;
g) pentru identitatea auditorului financiar se va remite documentul eliberat de Camera Auditorilor Financiari din România, care atestã autorizarea în calitate de auditor financiar, declaraţia semnatã de auditorul financiar care sã confirme încheierea unui contract de audit cu sucursala instituţiei financiare nebancare strãine, precum şi declaraţia pe propria rãspundere prevãzutã la anexa nr. 2 sau 3, dupã caz;
h) declaraţia semnatã de conducãtorii sucursalei privind existenţa normelor interne aprobate de organele statutare, care reglementeazã activitatea sucursalei, elaborate în conformitate cu cerinţele ordonanţei şi ale reglementãrilor Bãncii Naţionale a României, cu precizarea acestora.
(2) În afara documentelor prevãzute la alin. (1) se vor remite şi situaţiile financiare întocmite pentru data reprezentând sfârşitul lunii precedente datei depunerii la Banca Naţionalã a României a cererii de înregistrare în Registrul general, care vor include bilanţul, contul de profit şi pierdere, precum şi o situaţie semnatã de conducãtori, din care sã rezulte nivelul indicatorilor reprezentând criterii de înscriere în Registrul special, calculaţi pentru data reprezentând sfârşitul lunii precedente datei depunerii cererii de înregistrare.
(3) Descrierea instituţiei financiare nebancare strãine va cuprinde:
a) activitãţile desfãşurate şi volumul activitãţilor de creditare;
b) structura organizatoricã;
c) lista acţionarilor semnificativi şi, la solicitarea expresã a Bãncii Naţionale a României, precizarea perimetrului de consolidare contabilã şi prudenţialã din care face parte instituţia financiarã nebancarã, cu indicarea componenţei grupului, a cotei-pãrţi din capital şi din drepturile de vot deţinute în cadrul acestuia şi societatea-mamã (consolidantã);
d) evoluţia pe ultimii 2 ani a capitalurilor proprii/fondurilor proprii, a gradului de îndatorare, a rentabilitãţii economice şi a rentabilitãţii financiare, precum şi orice alte date sau informaţii considerate relevante pentru situaţia financiarã a instituţiei financiare nebancare strãine şi, dupã caz, a grupului din care aceasta face parte.
ART. 28
(1) Înscrierea instituţiilor financiare nebancare de cãtre Banca Naţionalã a României în Registrul special se realizeazã în conformitate cu prevederile ordonanţei şi ale reglementãrilor specifice emise de Banca Naţionalã a României.
(2) Înscrierea în Registrul special nu atestã recunoaşterea de cãtre Banca Naţionalã a României a îndeplinirii cerinţelor speciale prevãzute de ordonanţã şi de normele emise de Banca Naţionalã a României în aplicarea acesteia, ci instituie obligaţia instituţiilor financiare nebancare de a se încadra în cerinţele speciale, în conformitate cu prevederile legale.
ART. 29
Înscrierea în Registrul general a instituţiilor financiare nebancare care îndeplinesc cerinţele generale se va comunica acestora în termen de cel mult 60 de zile de la data depunerii documentaţiei prevãzute la art. 26 sau, dupã caz, la art. 27.
ART. 30
Termenul de 60 de zile prevãzut la art. 29 curge de la data la care documentaţia solicitatã este completã, inclusiv în ceea ce priveşte conţinutul.

SECŢIUNEA a 2-a
Dispoziţii referitoare la entitãţile care fac obiectul înscrierii în Registrul de evidenţã

ART. 31
(1) În vederea înregistrãrii în Registrul de evidenţã, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a ordonanţei, casele de ajutor reciproc vor remite Bãncii Naţionale a României cererea de înscriere în Registrul de evidenţã, prevãzutã în anexa nr. 1b, însoţitã de documentele prevãzute la art. 21.
(2) Casele de ajutor reciproc care nu au finalizat mãsurile de modificare a denumirii în conformitate cu cerinţele ordonanţei vor remite Bãncii Naţionale a României, în termen de cel mult 6 luni de la data intrãrii în vigoare a ordonanţei, documentele care sã ateste îndeplinirea acestor cerinţe.
ART. 32
(1) În vederea înregistrãrii în Registrul de evidenţã, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a ordonanţei, casele de amanet vor remite Bãncii Naţionale a României cererea de înscriere în Registrul de evidenţã, prevãzutã în anexa nr. 1b, însoţitã de documentele prevãzute la art. 22 şi de certificatul constatator eliberat de oficiul registrului comerţului.
(2) Casele de amanet care în termenul prevãzut la alin. (1) nu au finalizat procesul de reorganizare în una dintre formele juridice prevãzute de <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, vor remite o informare privind stadiul procesului de reorganizare, iar documentele prevãzute la art. 22 lit. c) şi d) vor reflecta situaţia de la data cererii de înscriere în Registrul de evidenţã.
(3) În termenul prevãzut la art. 63 alin. (4) din ordonanţã, casele de amanet menţionate la alin. (2) vor remite copia certificatului de înmatriculare, actul constitutiv actualizat corespunzãtor finalizãrii mãsurilor de reorganizare, depus la registrul comerţului, însoţit de documentul emis de registrul comerţului, din care sã rezulte depunerea acestuia la registru, precum şi orice alte date/informaţii/documente referitoare la modificãrile intervenite de la data depunerii documentaţiei prevãzute la alin. (1).

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 33
Documentele care atestã înscrierea în registre a instituţiilor financiare nebancare, persoane juridice române, şi a sucursalelor din România ale instituţiilor financiare nebancare, persoane juridice strãine, vor fi eliberate de Banca Naţionalã a României - Direcţia reglementare şi autorizare în termenele prevãzute de ordonanţã şi de prezenta normã.
ART. 34
(1) Documentaţia va fi prezentatã Bãncii Naţionale a României în limba românã. Pentru documentele redactate într-o limbã strãinã se va prezenta şi traducerea legalizatã a acestora.
(2) Documentele emise sau legalizate de o autoritate strãinã vor fi supralegalizate în condiţiile prevãzute de lege ori vor purta apostila prevãzutã de Convenţia cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizãrii actelor oficiale strãine, adoptatã la Haga la 5 octombrie 1961. În cazul în care se invocã o situaţie de înlãturare a acestor cerinţe, se va prezenta o confirmare în acest sens din partea autoritãţilor române sau strãine competente, sarcina probei revenind celui care invocã o asemenea situaţie.
ART. 35
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta normã.

Preşedintele Consiliului de administraţie
al Bãncii Naţionale a României,

Mugur Constantin Isãrescu

Bucureşti, 20 aprilie 2006.
Nr. 4.


ANEXA 1



Cerere de înscriere în Registrul general*)

Subsemnatul/subsemnaţii _____________________________________________
(numele şi prenumele)

în calitate de reprezentant/reprezentanţi legal/legali al/ai
_________________________________________________________________________
(denumirea instituţiei financiare nebancare pentru care se solicitã
înscrierea în Registrul general)

solicit/solicitãm înscrierea în Registrul general a societãţii comerciale
_________________________________________________________________________
(denumirea instituţiei financiare nebancare pentru care se solicitã
înscrierea în Registrul de general)

In susţinerea cererii mele/noastre anexez/anexãm urmãtoarea documentaţie,
în conformitate cu prevederile Normelor privind procedura de notificare
şi înscrierea în registre a instituţiilor financiare nebancare
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________

Adresa noastrã de contact este_______________________________________
Telefon________________
Fax____________________

Data___________________ Semnãtura_____________

*) Cererea va fi adresatã Bãncii Naţionale a României - Direcţia
Reglementare şi Autorizare



ANEXA 1a



Cerere de înscriere în Registrul general*)

Subsemnatul/subsenmaţii__________________________________________________
(numele şi prenumele)

_________________________________________________________________________

în calitate de reprezentant/reprezentanţi legal/legali al/ai_____________
_________________________________________________________________________
(denumirea sucursalei instituţiei financiare nebancare persoanã
juridicã strãinã)

solicit/solicitãm înscrierea în Registrul general a______________________
_________________________________________________________________________
(demimirea sucursalei instituţiei financiare nebancare persoanã
juridicã,strãinã)

În susţinerea cererii mele/noastre anexez/anexãm urmãtoarea documentaţie,
în conformitate cu prevederile Normelor privind procedura de notificare şi
înscrierea în registre a instituţiilor financiare nebancare

_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________

Adresa noastrã de contact este:
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________


Telefon:__________________ Semnãtura_________________

Data:___________
Fax:____________


*) Cererea va fi adresatã Bãncii Naţionale a României - Direcţia
Reglementare şi Autorizare




ANEXA 1b



Cerere de înscriere în Registrul de evidenţã*)

Subsemnatul/subsemnaţii________________________________________________
(numele şi prenumele)

în calitate de reprezentant/reprezentanţi legal/legali al/ai
_______________________________________________________________________
(denumirea casei de ajutor reciproc/casei de amanet pentru care se
solicitã înscrierea în Registrul de evidenţã)

solicit/solicitãm înscrierea în Registrul de evidenţã a
_______________________________________________________________________
(denumirea casei de ajutor reciproc/casei de amanet pentru care se
solicitã înscrierea în Registrul de evidenţã)

În susţinerea cererii mele/noastre anexez/anexãm urmãtoarea documentaţie,
în conformitate cu prevederile Normelor privind procedura de notificare şi
înscrierea în registre a instituţiilor financiare nebancare **)
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________

Adresa noastrã de contact este_________________________________________
Telefon____________________
Fax________________________

Data_______________________ Semnãtura________________


*) Cererea va fi adresatã Bãncii Naţionale a României - Direcţia
Reglementare şi Autorizare
**) În cazul neprezentãrii unor documente, prezentãrii unor documente
necorespunzãtoare sau al existenţei altor deficienţe se vor face
precizãri suplimentare.



ANEXA 2



Declaraţie pe propria rãspundere

Subsemnatul________________________________ domiciliat in _________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

cetãţenia_____________naţionalitatea_________, legitimat cu______ seria____

nr____________eliberat de_____________________la data _________CNP_________

telefoane de contact_______________________________________________________

în calitate de_____________________________________________________________

al*)_______________________________________________________________________
(denumirea instituţiei financiare nebancare/sucursalei instituţiei
financiare nebancare persoanã juridicã strãinã)
_________________________________________________________având ca obiect de

activitate______________________________________________________, declar pe

propria rãspundere cã nu mã aflu în nici una dintre situaţiile prevãzute la
<>art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 28/2006 privind reglementarea unor
mãsuri financiar-fiscale sau în altã situaţie de incompatibilitate
prevãzutã de legislaţia în vigoare.


Data____________ Semnãtura______________





se completeazã de cãtre administratorii, acţionarii semnificativi,
auditorul financiar ai instituţiei financiare nebancare (persoane fizice);

___________________________________________________________________________




ANEXA 3



Declaraţie pe propria rãspundere

Subsemnatul________________________________ domiciliat în _________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

cetãţenia_____________naţionalitatea_________, legitimat cu______ seria____

nr____________eliberat de_____________________la data _________CNP_________

telefoane de contact_______________________________________________________

în calitate de reprezentant legal al_______________________________________

(denumirea persoanei juridice acţionar
semnificativ/administrator/auditor financiar)

___________________________________________________________ce are calitatea

de_________________________________________________________________________
(acţionar semnificativ/administrator/auditor financiar)

al_________________________________________________________________________
(denumirea instituţiei financiare nebancare)

declar pe propria rãspundere cã nici unul dintre asociaţii/acţionarii
semnificativi, administratorii sau conducãtorii____________________________
___________________________________________________________________________
(denuimirea*) persoanei juridice acţionar semnificativ/administrator/auditor
financiar)

____________________________________________________nu se aflã în vreuna

dintre situaţiile prevãzute la <>art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 28/2006
privind reglementarea unor mãsuri financiar-fiscaie sau în altã situaţie de
incompatibilitate prevãzutã de legislaţia în vigoare.

Data_____________ Semnãtura




se completeazã de cãtre conducãtorii/reprezentanţii legali ai
administratorilor, acţionarilor semnificativi, auditoruloi financiar,
persoane juridice, ai instituţiei financiare nebancare.

*)se va menţiona denumirea societãţii respective, inclusiv forma juridicã;




ANEXA 4



(Confidenţial)


CHESTIONAR
pentru conducãtorul instituţiei financiare nebancare

1. Denumirea si adresa sediului social al instituţiei financiare nebancare
___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

2. Identitatea conducãtorului (numele şi prenumele, seria şi numãrul actului
de identitate, emitentul şi data emiterii acestuia, data şi locul naşterii,
cetãţenia, domiciliul şi reşedinţa. Pentru cetãţenii strãini se va preciza
şi data de la care şi-au stabilit domiciliul/reşedinţa în România).
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

3. Funcţia pe care o exercitaţi în cadrul instituţiei financiare nebancare.
Se va prezenta şi o descriere a atribuţiilor şi responsabilitãţilor aferente
acesteia.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

4. Aţi exercitat în ultimii zece ani sau exercitaţi responsabilitãţi în
conducerea şi administrarea unor entitãţi (societãţi comerciale, instituţii,
organizaţii, etc.), altele decât cele precizate la pct. 1 şi în curriculum
vitae? Daca da, precizaţi denumirea şi activitatea acestora, natura şi
durata funcţiei.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

5. În ultimii zece ani autoritãţile competente au refuzat sau retras o
autorizaţie în domeniul bancar sau financiar (în România sau în strãinãtate)
dvs. personal sau vreuneia dintre entitãţile în care aţi exercitat sau
exercitaţi responsabilitãţi? Daca da, daţi detalii.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

6. În ultimii 10 ani, entitãţile unde aţi exercitat sau exercitaţi
responsabilitãţi de conducere s-au aflat în conflict cu vreo autoritate
(în România sau în strãinãtate), însãrcinatã în supravegherea sistemul
financiar - bancar? În caz afirmativ, faceţi orice precizãri utile.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

7. În ultimii zece ani aţi fãcut obiectul, în România sau în strãinãtate,
vreunei anchete sau proceduri profesionale, disciplinare, administrative sau
judiciare, care s-a încheiat cu o sancţiune? Dacã da, daţi detalii, indiferent
dacã intre timp aţi fost reabilitat (Se vor indica: autoritatea care a dispus
sancţionarea, fapta sancţionatã, sancţiunea şi data aplicãrii sancţiunii).
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

8. Aţi fost sancţionat disciplinar la vreuna dintre entitãţile al cãror
angajat aţi fost? Daca da, daţi detalii.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

9. Aţi avut dvs. sau entitãţile la care aţi exercitat sau exercitaţi
responsabilitãţi, dificultãţi financiare majore, care sã fi condus la
proceduri judiciare sau extra-judiciare? Dacã da, faceţi orice
precizare utila.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

10. Comunicaţi orice informaţii suplimentare, care ar putea fi considerate
relevante pentru aprecierea calificãrii, experienţei profesionale şi a
onorabilitãţii dvs.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

Subsemnatul declar pe propria rãspundere, sub sancţiunea legii, urmãtoarele:
- nu mã aflu în nici una dintre situaţiile prevãzute la art. 11 din
<>Ordonanţa Guvernului nr. 28/2006 privind reglementarea unor mãsuri
financiar - fiscale ori în altã situaţie de incompatibilitate prevãzutã de
legislaţia în vigoare;
- toate rãspunsurile sunt complete şi conforme cu realitatea şi nu existã
alte fapte relevante asupra cãrora Banca Naţionalã a României ar trebui
incunoştiinţatã.
Totodatã, mã angajez sã comunic Bãncii Naţionale a României orice
modificare privind informaţiile furnizate.

Data Numãrul anexelor Semnãtura,

N.B. Banca Naţionala a României va pãstra confidenţialitatea informaţiilor
cuprinse în rãspunsurile la acest chestionar, cu excepţia cazurilor
prevãzute de lege.



-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016