Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA Nr. 3977 din 4 octombrie 1996  pentru aplicarea prevederilor   Ordonantei Guvernului nr. 9/1996 privind imbunatatirea sistemului de finantare a institutiilor publice de cultura finantate din venituri extrabugetare si alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, a sistemului de salarizare a personalului din aceste institutii, precum si imbunatatirea salarizarii personalului din institutiile si activitatile cu profil cultural    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA Nr. 3977 din 4 octombrie 1996 pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 9/1996 privind imbunatatirea sistemului de finantare a institutiilor publice de cultura finantate din venituri extrabugetare si alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, a sistemului de salarizare a personalului din aceste institutii, precum si imbunatatirea salarizarii personalului din institutiile si activitatile cu profil cultural

EMITENT: MINISTERUL CULTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 279 din 8 noiembrie 1996
În temeiul <>art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 9/1996 privind îmbunãtãţirea sistemului de finanţare a instituţiilor publice de cultura finanţate din venituri extrabugetare şi alocaţii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, a sistemului de salarizare a personalului din aceste instituţii, precum şi îmbunãtãţirea salarizarii personalului din instituţiile şi activitãţile cu profil cultural, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 86/1996 , s-au elaborat prezentele norme metodologice.

Dispoziţii generale
1. Prezentele norme metodologice se aplica numai instituţiilor publice de cultura ale cãror cheltuieli curente şi de capital se finanţeazã, potrivit prevederilor <>art. 70 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice, din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, în funcţie de subordonare.
2. Veniturile realizate de cãtre instituţiile de cultura menţionate la pct. 1 se vor incasa, se vor administra şi se vor contabiliza de cãtre acestea, potrivit normelor stabilite pentru instituţiile publice, şi se vor retine integral de cãtre instituţiile de cultura respective, pentru finanţarea activitãţii proprii. De asemenea, aceste instituţii de cultura vor retine şi sumele încasate din valorificarea bunurilor în condiţiile legii, care se contabilizeaza distinct, acestea urmînd a fi utilizate numai pentru finanţarea investiţiilor.

Finanţarea cheltuielilor instituţiilor publice de cultura
3.1. Alocaţiile de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupã caz, pentru finanţarea instituţiilor publice de cultura finanţate din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, în funcţie de subordonare, care sînt prevãzute în bugetele ordonatorilor principali de credite, la nivel de capitol şi de titlu, se repartizeazã de cãtre aceştia instituţiilor publice din subordine, în raport cu obligaţiile sau programele propuse. Sumele astfel repartizate se includ în bugetul de venituri şi cheltuieli al fiecãrei instituţii publice, întocmit pe baza normelor metodologice privind elaborarea bugetelor de venituri şi cheltuieli, care se aproba de cãtre ordonatorul principal de credite.
3.2. În funcţie de volumul veniturilor extrabugetare şi al cheltuielilor cuprinse în bugetul propriu al fiecãrei instituţii publice de cultura prevãzute la pct. 1 se stabilesc, prin contract încheiat între conducerea acesteia şi ordonatorul principal de credite bugetare, obligaţiile ori programele minimale ce urmeazã a fi realizate de cãtre instituţia publica de cultura respectiva.
3.3. În bugetele de venituri şi cheltuieli, instituţiile publice menţionate la pct. 1 vor evidenţia distinct, conform clasificatiei economice, sumele destinate acordãrii drepturilor salariale pentru personalul încadrat cu contract de munca pe durata nedeterminatã sau determinata şi, respectiv, pe cele pentru plata colaboratorilor, stabilite în limitele prevãzute de dispoziţiile legale.
3.4. Ordonatorii principali de credite bugetare pun la dispoziţia instituţiilor publice de cultura menţionate la pct. 1, direct sau prin ordonatorii secundari de credite bugetare, alocaţiile de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupã caz, din creditele bugetare aprobate cu aceasta destinaţie, pe baza cererilor justificate ale instituţiilor publice respective.
Sumele se vireazã, cu ordin de plata, din contul de cheltuieli bugetare al ordonatorului principal de credite în contul de disponibil al instituţiei publice de cultura în cauza.
3.5. Cheltuielile instituţiilor publice de cultura se angajeazã şi se efectueazã în limita prevederilor şi cu respectarea destinaţiei stabilite în bugetul de venituri şi cheltuieli.
Cheltuielile se efectueazã, în toate cazurile, pe baza de documente justificative prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare, se aproba de ordonatorii de credite şi se vizeazã, în prealabil, de cãtre organul de control financiar preventiv.
Virãrile între subdiviziunile clasificatiei bugetare, precum şi între alineate, se efectueazã potrivit competentelor ordonatorilor de credite bugetare prevãzute de <>Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice.
4. Nivelul de realizare a obligaţiilor sau programelor minimale, stabilite de cãtre ordonatorul principal de credite, va fi evidenţiat în mod obligatoriu în raportul-anexa la darea de seama contabila trimestriala, cumulat de la începutul anului, pe baza raporturilor fãcute de cãtre fiecare unitate subordonata.
5. În cazul în care obligaţiile sau programele minimale ale instituţiilor publice de cultura prevãzute la pct. 1 din prezentele norme metodologice nu se realizeazã la nivelul aprobat, ordonatorii principali de credite bugetare vor diminua alocaţia bugetarã aprobatã cu suma corespunzãtoare acţiunilor nerealizate.
Sumele astfel disponibilizate vor fi virate de cãtre instituţiile publice de cultura în conturile de cheltuieli bugetare din care au fost virate iniţial, reconstituindu-se plãţile de casa.
Ordonatorii principali de credite pot dispune folosirea acestor sume disponibilizate, de cãtre alte instituţii publice de cultura finanţate din venituri extrabugetare şi alocaţii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupã caz, modificindu-se corespunzãtor şi bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate, precum şi contractele încheiate.
6. Soldul de casa rezultat la finele anului din execuţia bugetului instituţiilor publice de cultura prevãzute la pct. 1 se reporteazã în anul urmãtor, ca resursa în bugetul de venituri şi cheltuieli al acestor instituţii, cu excepţia disponibilului care provine din alocaţiile de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupã caz, existent ca urmare a nerealizarii obligaţiilor sau programelor minimale stabilite prin contract, care se restituie ordonatorului principal de credite bugetare de la care au fost primite, pînã în ultima zi lucrãtoare a fiecãrui an, la initiativa conducatorului instituţiei.

Salarizarea personalului instituţiilor publice de cultura finanţate din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale
7. Salariile de baza ale personalului din instituţiile publice de cultura, la care se referã prezentele norme metodologice, se majoreazã, fata de cele stabilite potrivit reglementãrilor în vigoare, dupã cum urmeazã:
a) cu 30%, în cazul instituţiilor publice de cultura finanţate din venituri extrabugetare şi alocaţii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, în funcţie de subordonare, pentru funcţiile de specialitate prevãzute în anexa nr. V/5 la <>Ordonanta Guvernului nr. 39/1994 , republicatã, precum şi pentru categoriile de personal tehnic şi de muncitori care contribuie direct la crearea cadrului de desfãşurare a spectacolelor, concertelor sau manifestãrilor artistice, stabilite de Ministerul Culturii, cu avizul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi al Ministerului Finanţelor, potrivit <>art. 3 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 9/1996 .
b) cu 15%, pentru restul personalului din instituţiile publice finanţate din venituri extrabugetare şi alocaţii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, în funcţie de subordonare.

Premierea personalului din instituţiile publice de cultura finanţate din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale
8.1. Din disponibilitãţile bãneşti în cont la sfîrşitul anului, determinate în condiţiile prevãzute la pct. 6, dupã scãderea obligaţiilor de plata, a încasãrilor anticipate şi a sumelor rezultate din valorificarea bunurilor în condiţiile legii şi neconsumate, se poate utiliza o cota de pînã la 50% pentru premierea personalului încadrat cu contract individual de munca, în raport cu responsabilitãţile şi performanţele obţinute în activitatea desfasurata, pe baza criteriilor stabilite de Ministerul Culturii.
8.2. Persoanele care beneficiazã de premii potrivit prevederilor alineatului precedent şi cuantumul acestora se stabilesc de cãtre conducerea fiecãrei instituţii publice de cultura, cu consultarea sindicatului sau, dupã caz, a reprezentanţilor salariaţilor, pe baza criteriilor stabilite de cãtre Ministerul Culturii. Pentru conducãtorii instituţiilor publice de cultura, premiile se aproba de cãtre ordonatorul principal de credite bugetare.

Ministrul culturii,
Grigore Zanc
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016