Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA Nr. 3384 din 23 noiembrie 1995  privind incasarea, evidenta si modul de utilizare a sumelor incasate din comisionul de 1%, precum si restituirea sumelor suportate de la bugetul de stat in anul 1995, conform   Hotaririi Guvernului nr. 738/1995     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA Nr. 3384 din 23 noiembrie 1995 privind incasarea, evidenta si modul de utilizare a sumelor incasate din comisionul de 1%, precum si restituirea sumelor suportate de la bugetul de stat in anul 1995, conform Hotaririi Guvernului nr. 738/1995

EMITENT: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 18 din 25 ianuarie 1996
În baza <>Legii nr. 83/1995 şi a <>Hotãrîrii Guvernului nr. 738/1995 , începînd cu data de 1 octombrie 1995, direcţiile judeţene de munca şi protecţie socialã şi Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a municipiului Bucureşti percep un comision de 1% din fondul de salarii angajatorilor cãrora le pãstreazã şi le completeazã carnetele de munca.
Sumele încasate din comisionul de 1% se administreazã de cãtre direcţiile teritoriale de munca şi protecţie socialã în regim extrabugetar, potrivit art. 66 lit. d) şi <>art. 69 din Legea nr. 10/1991 privind finanţele publice.
Organizarea şi desfãşurarea activitãţii de pãstrare şi de completare a carnetelor de munca, finanţate din fonduri extrabugetare, în condiţiile <>Legii nr. 83/1995 şi ale <>Hotãrîrii Guvernului nr. 738/1995 , se aproba prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale.
Începînd cu data de 1 ianuarie 1996, posturile devenite disponibile ca urmare a finanţãrii din venituri extrabugetare a celor utilizate pentru activitatea de pãstrare şi de completare a carnetelor de munca vor fi utilizate în cadrul direcţiilor teritoriale de munca şi protecţie socialã pentru urmãrirea aplicãrii legislaţiei în domeniul muncii la agenţii economici, indiferent de forma de proprietate, cu încadrarea în numãrul mediu de posturi finanţate de la bugetul de stat.

A. Elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru mijloace extrabugetare

1. Pentru reflectarea modului de formare, de administrare şi de utilizare a mijloacelor extrabugetare constituite la dispoziţia direcţiilor teritoriale de munca şi protecţie socialã, se întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli de cãtre direcţiile teritoriale de munca şi protecţie socialã, prin camerele de munca, astfel:

I. Venituri
1.1. Veniturile se dimensioneaza de cãtre direcţiile judeţene de munca şi protecţie socialã şi de cãtre Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a municipiului Bucureşti, pe baza fondului de salarii al angajatorilor pentru ai cãror salariaţi se pãstreazã şi se completeazã carnetele de munca, asupra cãruia se aplica cota de 1% .
Totodatã, în venituri se cuprinde şi soldul de disponibil rãmas din anul precedent din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al mijloacelor extrabugetare.
Veniturile astfel stabilite se înscriu în bugetul de venituri şi cheltuieli la capitolul 21.2, subcapitolul 21.2.98 "Venituri din activitatea de pãstrare şi de completare a carnetelor de munca", pentru anul 1995, şi, respectiv, 23.03.91, cu aceeaşi denumire, pentru anul 1996.

II. Cheltuieli
2.1. La cheltuielile bugetului de venituri şi cheltuieli, direcţiile judeţene de munca şi protecţie socialã şi Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a municipiului Bucureşti vor prevedea:
a) cheltuieli de personal;
b) cheltuieli materiale;
c) cheltuieli de capital.
Cheltuielile vor fi cuprinse în capitolul 85.2, subcapitolul 10 "Cheltuieli pentru pãstrarea şi completarea carnetelor de munca", în anul 1995, şi la capitolul 72.03, subcapitolul 15, cu aceeaşi denumire, pentru anul 1996.
Încadrarea cheltuielilor pe articole şi alineate se va face pe baza clasificatiei bugetare, aprobatã prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 691/1991 , cu modificãrile ulterioare, pentru anul 1995, şi, respectiv, prin <>Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 1.394/1995 , pentru anul 1996.
Direcţiile teritoriale de munca şi protecţie socialã vor cuprinde în bugetele de venituri şi cheltuieli pe anul 1996 şi restituirea la bugetul de stat a sumelor reprezentind cheltuieli de personal aferente personalului existent, la data intrãrii în vigoare a <>Hotãrîrii Guvernului nr. 738/1995 , în cadrul camerelor de munca din direcţiile teritoriale de munca şi protecţie socialã, care, prin ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale, a fost nominalizat pentru activitatea de pãstrare şi de completare a carnetelor de munca, suportate pînã la 31 decembrie 1995 din cheltuielile de personal aprobate în bugetul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale pe anul 1995.
2.2. Direcţiile teritoriale de munca şi protecţie socialã vor transmite proiectele bugetelor de venituri şi cheltuieli astfel elaborate, spre aprobare, Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, pînã la data de 30 octombrie a fiecãrui an, pentru anul urmãtor.
2.3. Ministrul muncii şi protecţiei sociale, în calitate de ordonator principal de credite, aproba bugetele de venituri şi cheltuieli ale mijloacelor extrabugetare, constituite la dispoziţia direcţiilor teritoriale de munca şi protecţie socialã.
Bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate pentru anul urmãtor se transmit direcţiilor teritoriale de munca şi protecţie socialã.

B. Execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli

1.1. Veniturile şi cheltuielile aferente activitãţii de pãstrare şi de completare a carnetelor de munca, în condiţiile stabilite de <>Legea nr. 83/1995 , se evidenţiazã şi se contabilizeaza în mod distinct, potrivit prevederilor legale, de cãtre direcţiile teritoriale de munca şi protecţie socialã.
1.2. În cadrul direcţiei camerelor de munca şi în cadrul fiecãrui oficiu camera de munca se va numi un responsabil economic care va avea ca atribuţii de serviciu întocmirea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli şi va urmãri execuţia acestuia potrivit prezentelor norme.
1.3. Cheltuielile din mijloace extrabugetare se angajeazã şi se utilizeazã, în condiţiile prevederilor <>Legii nr. 10/1991 privind finanţele publice, de cãtre persoanele care îndeplinesc atributia de ordonatori de credite.
1.4. Veniturile reprezentind comisionul de 1% pentru serviciile prestate se încaseazã de la angajatorii pentru ai cãror salariaţi se pãstreazã şi se completeazã carnetele de munca, prin virare cu dispoziţie de plata, ordin de plata sau în numerar prin casieria proprie a direcţiilor teritoriale de munca şi protecţie socialã.
Comisionul se depune în termen de 5 zile de la data plãţii chenzinei a doua pe luna precedenta.
1.5. Operaţiunile de încasãri şi plati privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli din mijloace extrabugetare se efectueazã prin contul general al trezoreriei statului. În acest scop direcţiile teritoriale de munca şi protecţie socialã au deschis, la trezoreriile statului, contul 50.03 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi instituţiilor subordonate". În judeţele în care nu funcţioneazã trezorerii ale statului se deschide la unitãţile Bãncii Comerciale Romane - S.A. contul 64.51 "Disponibil din mijloace extrabugetare".
1.6. Angajarea cheltuielilor se dispune de cãtre ordonatorul de credite, în limita prevederilor aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli, cu viza de control financiar preventiv a persoanei din cadrul camerei de munca împuternicite în acest sens prin decizia ordonatorului de credite.
1.7. Urmãtoarele cheltuieli pot fi angajate numai cu aprobarea secretarului de stat coordonator:
- cheltuielile legate de suplimentarea numãrului de personal, în limita numãrului maxim aprobat prin ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale;
- cheltuielile materiale şi de capital care depãşesc plafonul de 1.000.000 lei lunar.
1.8. Sumele suportate de la bugetul de stat în anul 1995 pentru desfãşurarea acestei activitãţi şi care se vor restitui la bugetul de stat în anul 1996, potrivit <>art. 4 din Hotãrîrea Guvernului nr. 738/1995 , se vor evidenţia separat, lunar, începînd cu luna octombrie 1995.
1.9. Sumele rãmase necheltuite la data de 31 decembrie a fiecãrui an se reporteazã în anul urmãtor ca venituri cu aceeaşi destinaţie.

C. Modul de restituire la bugetul de stat a sumelor utilizate în anul 1995 pentru activitatea de pãstrare şi de completare a carnetelor de munca

1. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale are obligaţia de a restitui la bugetul de stat, pînã la finele anului 1996, sumele utilizate de la bugetul de stat în anul 1995 pentru finanţarea activitãţii de pãstrare şi de completare a carnetelor de munca.
1.2. Începînd cu anul 1996, sumele se restituie la bugetul de stat, la capitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finanţarea bugetarã a anilor precedenti".
1.3. Pentru nevirarea în termen se aplica prevederile legale în vigoare privind majorãrile pentru veniturile bugetului de stat.

III. Evidenta contabila
În ceea ce priveşte evidenta contabila a operaţiunilor extrabugetare, aceasta se face prin aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice - partea referitoare la activitãţile autofinantate.

Ministru de stat,
ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Dan Mircea Popescu

----------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016