────────
la norme
────────
CERERE STANDARD DE AUTORIZARE CA ASIGURATOR
1. Denumirea completa a asiguratorului .....................................
............................................................................
2. Numãrul de înmatriculare la registrul comerţului*) ......................
3. codul fiscal nr. *) .....................................................
4. Dacã actuala înregistrare determina schimbarea numelui asiguratorului, mentionati numele anterior*) ...................................................
5. Adresa sediului principal ...............................................
6. Adresa poştalã, (dacã este diferita) ....................................
7. Numãrul de telefon ......................................................
8. Numãrul de fax ..........................................................
9. Adresa e-mail ...........................................................
10. Persoana de contact
.................. .................
(numele, funcţia) (telefon/e-mail)
11. Reprezentantul legal .................................................
12. Marcati casutele corespunzãtoare claselor de asigurãri aferente celor doua categorii de asigurãri pentru care solicitati autorizaţie.
ASIGURĂRI DE VIATA:
I. 1. Asigurãri de viata:
a) asigurãri de supravietuire []
b) asigurãri de deces []
c) asigurãri mixte de viata []
I. 2. Anuitati (asigurãri de tip renta) []
I. 3. Asigurãri de viata suplimentare []
(asigurãri de deces, vãtãmãri corporale,
incapacitate de munca rezultate din accidente)
III. Asigurãri de cãsãtorie şi naştere []
III. Asigurãri de viata legate de investiţii []
IV. Asigurãri permanente de sãnãtate []
(administrate la fel ca asigurãrile de viata)
V. Asigurãri de capitalizare []
(asigurãri de viata cu prima unica şi
cu prima esalonata)
ASIGURĂRI GENERALE:
I.Asigurãri de accidente şi boala []
(inclusiv de munca şi boli profesionale)
II. Asigurãri de sãnãtate []
III. Asigurãri de mijloace de transport
terestru, altele decât cele feroviare []
IV. Asigurãri de mijloace de transport feroviar []
V. Asigurãri de mijloace de transport aeriene []
VI. Asigurãri de mijloace de transport navale []
(maritime, fluviale, lacustre,
canale navigabile)
VII. Asigurãri de bunuri în tranzit, inclusiv
mãrfuri transportate, bagaje şi orice
alte bunuri []
VIII. Asigurãri de incendiu şi calamitati
naturale: []
IX. Asigurãri de daune la proprietãţi []
X. Asigurãri de rãspundere civilã a
autovehiculelor []
(rãspundere civilã auto obligatorie
şi carte verde)
XI. Asigurãri de rãspundere civilã a
mijloacelor de transport aerian []
XII. Asigurãri de rãspundere civilã a
mijloacelor de transport naval []
XIII. Asigurãri de rãspundere civilã generalã []
XIV. Asigurãri de credite şi garanţii []
XV. Asigurãri de pierderi financiare []
XVI. Asigurãri de protecţie juridicã []
XVII. Asigurãri de asistenta turistica []
13. Enumerati documentele depuse în anexa cererii.
Semnatura ............... Data ....................
(ştampila societãţii)
──────────────
*) Pentru obţinerea autorizãrii de constituire se va depune numai proiectul actului constitutiv şi nu se vor completa pct. 2, 3 şi 4.
ANEXA 2
────────
la norme
────────────
STUDIU DE FEZABILITATE
1. Scurta prezentare a activitãţii ce urmeazã sa fie desfasurata.
2. Programul de reasigurare care sa cuprindã urmãtoarele elemente principale:
- categoriile de asigurãri;
- tipul de contract de reasigurare;
- reţinerea maxima pe risc sau eveniment;
- principalii reasiguratori şi procentul subscris de fiecare; sau
- nota care sa justifice ca programul de reasigurare nu este necesar.
Pentru contractele de retrocedare, în cazul reasigurarilor acceptate, vor fi indicate aceleaşi elemente.
3. Prezentarea principalelor canale de distribuţie a produselor de asigurare care se intenţioneazã sa fie utilizate, cuprinzând detalii privind modul de recrutare şi instruire a agenţilor de asigurare şi lista cuprinzând principalii brokeri de asigurare.
4. Structura organizatoricã cu precizarea raspunderilor şi limitelor de competenta pentru persoanele cu putere de decizie în cadrul societãţii.
5. Lista cuprinzând persoane fizice sau juridice ale cãror servicii intenţioneazã sa le utilizeze: auditori, bãnci, avocaţi, actuari, consultanţi financiari, consultanţi manageriali, autorizaţi sau atestaţi în domeniile respective.
6. Politica de investiţii, cu menţionarea principalelor domenii de investire şi a coeficientului de lichiditate, urmãrindu-se stabilirea concordantelor între tipurile de obligaţii şi activele aflate în reprezentarea acestora.
7. Previziuni financiare.
8. Posibilitãţi de dotare cu soft corespunzãtor pentru evidentele care sa permitã întocmirea rapoartelor cerute de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor.
──────────────────