Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA nr. 19 din 5 septembrie 2006  privind categoriile de active eligibile pentru suplimentarea portofoliului si substituirea de credite ipotecare din portofoliu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA nr. 19 din 5 septembrie 2006 privind categoriile de active eligibile pentru suplimentarea portofoliului si substituirea de credite ipotecare din portofoliu

EMITENT: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 770 din 11 septembrie 2006

În baza prevederilor <>art. 7 alin. (2) din Legea nr. 32/2006 privind obligaţiunile ipotecare,
în temeiul prevederilor <>art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Bãncii Naţionale a României,

Banca Naţionalã a României emite prezenta normã.

ART. 1
Prezenta normã se aplicã bãncilor şi bãncilor de credit ipotecar, persoane juridice române, denumite în continuare emitenţi, şi reglementeazã categoriile de active, altele decât creditele ipotecare, eligibile pentru suplimentarea portofoliului şi/sau substituirea creditelor ipotecare din portofoliul afectat garantãrii unei emisiuni de obligaţiuni ipotecare.
ART. 2
(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţia prevãzutã în <>Legea nr. 32/2006 privind obligaţiunile ipotecare.
(2) În înţelesul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
1. bãnci centrale - bãnci centrale naţionale, precum şi Banca Centralã Europeanã;
2. instituţii - instituţii de credit în înţelesul <>Legii nr. 58/1998 privind activitatea bancarã, republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi societãţi de servicii de investiţii financiare în înţelesul <>Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
3. entitãţi din sectorul public - organisme administrative fãrã scop patrimonial, subordonate administraţiei publice centrale sau autoritãţilor administraţiei publice locale sau regionale ori autoritãţilor care, din perspectiva Bãncii Naţionale a României sau, dupã caz, a unei autoritãţi competente cu supravegherea instituţiilor de credit dintr-un stat membru, au aceleaşi responsabilitãţi ca şi autoritãţile administraţiei publice locale sau regionale, ori entitãţi fãrã scop patrimonial deţinute de administraţia publicã centralã şi care beneficiazã de garanţia expresã a administraţiei publice centrale; aceastã categorie poate include entitãţi administrate autonom, a cãror organizare şi funcţionare sunt reglementate prin lege şi care sunt supuse controlului public;
4. stat membru - orice stat membru al Uniunii Europene, precum şi orice stat aparţinând Spaţiului Economic European.
ART. 3
Emitenţii au obligaţia ca în cazurile prevãzute la <>art. 6 din Legea nr. 32/2006 sã substituie creditele ipotecare ce nu mai îndeplinesc condiţiile de eligibilitate şi/sau sã suplimenteze portofoliul afectat garantãrii unei emisiuni de obligaţiuni ipotecare cu credite ipotecare eligibile în înţelesul prevederilor art. 4 şi 5 din aceeaşi lege.
ART. 4
În condiţiile prevãzute la art. 6 şi <>art. 7 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 32/2006 , emitenţii pot suplimenta portofoliul şi/sau substitui creditele ipotecare din portofoliul afectat garantãrii emisiunii de obligaţiuni ipotecare cu urmãtoarele categorii de active, în situaţia în care nu dispun de alte credite ipotecare eligibile:
a) creanţe faţã de sau garantate de administraţii publice centrale, bãnci centrale, entitãţi din sectorul public, administraţii publice regionale şi autoritãţi ale administraţiei publice locale, din România sau dintr-un stat membru;
b) creanţe faţã de sau garantate de bãncile de dezvoltare multilateralã şi organismele internaţionale prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta normã;
c) creanţe faţã de sau garantate de administraţii publice centrale şi bãnci centrale din state terţe, bãnci de dezvoltare multilateralã şi organisme internaţionale, altele decât cele prevãzute la lit. b), evaluate la una dintre primele douã categorii de rating de cãtre o agenţie de rating recunoscutã de Banca Naţionalã a României sau de o autoritate competentã cu supravegherea instituţiilor de credit dintr-un stat membru;
d) creanţe faţã de instituţii evaluate la una dintre primele douã categorii de rating de cãtre o agenţie de rating recunoscutã de Banca Naţionalã a României sau de o autoritate competentã cu supravegherea instituţiilor de credit dintr-un stat membru;
e) creanţe cu o scadenţã de cel mult 100 de zile faţã de instituţii din România sau dintr-un stat membru, evaluate la categoria a treia sau a patra de rating de cãtre o agenţie de rating recunoscutã de Banca Naţionalã a României sau de o autoritate competentã cu supravegherea instituţiilor de credit dintr-un stat membru.
ART. 5
Fãrã a prejudicia aplicarea prevederilor <>art. 7 alin. (3) din Legea nr. 32/2006 , emitenţii pot suplimenta portofoliul şi substitui creditele ipotecare din portofoliu cu activele eligibile prevãzute la art. 4 lit. d) şi e) în proporţie de maximum 15% din valoarea nominalã a obligaţiunilor ipotecare emise.
ART. 6
Activele, altele decât creditele ipotecare, incluse în portofoliul afectat garantãrii emisiunii de obligaţiuni ipotecare, ce nu mai îndeplinesc condiţiile de eligibilitate impuse prin prezenta normã, trebuie la rândul lor substituite, cu respectarea prevederilor prezentei norme şi a dispoziţiilor <>art. 7 alin. (3) din Legea nr. 32/2006 .

Preşedintele Consiliului de administraţie
al Bãncii Naţionale a României,
Mugur Constantin Isãrescu

Bucureşti, 5 septembrie 2006.
Nr. 19.


ANEXĂ

LISTA
bãncilor de dezvoltare multilateralã şi a organismelor internaţionale

a) Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (International Bank for Reconstruction and Development);
b) Corporaţia Financiarã Internaţionalã (International Finance Corporation );
c) Banca Interamericanã de Dezvoltare (Inter-American Development Bank);
d) Banca Asiaticã de Dezvoltare (Asian Development Bank);
e) Banca Africanã de Dezvoltare (African Development Bank);
f) Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (Council of Europe Development Bank);
g) Banca Nordicã de Investiţii (Nordic Investment Bank);
h) Banca de Dezvoltare din Caraibe (Caribbean Development Bank);
i) Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (European Bank for Reconstruction and Development);
j) Banca Europeanã de Investiţii (European Investment Bank);
k) Fondul European de Investiţii (European Investment Fund);
l) Agenţia de Garantare Multilateralã a Investiţiilor (Multilateral Investment Guarantee Agency);
m) Comunitatea Europeanã (European Community);
n) Fondul Monetar Internaţional (International Monetary Fund);
o) Banca Reglementelor Internaţionale (Bank for International Settlements).


-----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016