Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA nr. 17.255 din 9 mai 2000  pentru aplicarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 138/1999 privind finantarea unitatilor de invatamant preuniversitar de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA nr. 17.255 din 9 mai 2000 pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 138/1999 privind finantarea unitatilor de invatamant preuniversitar de stat

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 270 din 15 iunie 2000
În temeiul <>art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/1999 privind finanţarea unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat,
Ministerul Educaţiei Naţionale, împreunã cu Ministerul Finanţelor şi Ministerul Funcţiei Publice, emite urmãtoarele norme metodologice:

I. Dispoziţii generale
1.1. Începând cu anul 2000 unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat din subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale vor fi finanţate din fondurile alocate conform <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/1999 .
1.2. Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, şi unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat sunt obligate sa dispunã mãsurile necesare pentru ca finanţarea cheltuielilor cu pregãtirea şcolarã în cursul unui exerciţiu financiar sa se efectueze în funcţie de principiile şi de sursele financiare prevãzute în <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/1999 .
Fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat are obligaţia sa îşi desfãşoare activitatea pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli, în condiţii de echilibru şi autonomie financiarã.
1.3. În cursul execuţiei financiare fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat îşi alimenteazã în mod independent resursele financiare aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli propriu şi rãspunde, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, de angajarea şi efectuarea cheltuielilor.

II. Elaborarea şi aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat. Structura bugetului de venituri şi cheltuieli
2.1. Fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat are obligaţia sa îşi întocmeascã bugetul de venituri şi cheltuieli propriu în care se cuprind veniturile şi cheltuielile acoperite din sursele respective (model prezentat în anexa nr. 1).
Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte de fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat, al carei conducãtor îndeplineşte atribuţiile de ordonator tertiar de credite şi are contabilitate proprie.
În cazul centrelor de execuţie bugetarã bugetele de venituri şi cheltuieli se întocmesc distinct pentru fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat, împreunã cu conducerea unitãţii respective, care îşi executa bugetul de venituri şi cheltuieli prin centrul de execuţie bugetarã.
2.2. Bugetul de venituri şi cheltuieli al unei unitãţi de învãţãmânt preuniversitar cuprinde în structura sa:
a) finanţarea proporţionalã cu numãrul de elevi, din bugetul de stat;
b) finanţarea complementara din bugetele locale;
c) veniturile proprii;
d) cheltuielile care se acoperã din fiecare sursa.
Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte în faza de elaborare a proiectului bugetului local, respectiv al bugetului de stat, se definitiveaza şi se aproba dupã intrarea în vigoare a legii bugetului de stat, respectiv a bugetului local.
Conducerea unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat are obligaţia sa îşi fundamenteze sursele de venituri şi cheltuielile pe baza de indicatori fizici şi valorici care sa reflecte în mod real necesarul de finanţare, aplicându-se mãsuri pentru utilizarea cu maxima eficienta a bazei materiale existente şi a fondurilor, în interesul procesului de învãţãmânt şi al elevilor.
La fundamentarea indicatorilor din bugetul de venituri şi cheltuieli se va avea în vedere ca anul financiar bugetar se suprapune peste sfârşitul unui an şcolar (ianuarie iunie) şi începutul anului şcolar urmãtor (septembrie decembrie).
2.3. În vederea cuprinderii în bugetul de venituri şi cheltuieli al unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat a finanţãrii proporţionale cu numãrul de elevi şi de copii preşcolari, care se asigura din bugetul de stat prin Ministerul Educaţiei Naţionale, se va proceda astfel:
a) Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învãţãmântului Preuniversitar de Stat propune spre aprobare ministrului educaţiei naţionale criteriile şi standardele pentru stabilirea finanţãrii proporţionale a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat;
b) pe baza criteriilor şi standardelor aprobate Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învãţãmântului Preuniversitar de Stat propune Ministerului Educaţiei Naţionale costurile anuale, pe niveluri de instruire, în funcţie de care se stabileşte finanţarea proporţionalã;
c) dupã aprobare costurile medii pe un elev se comunica de cãtre Ministerul Educaţiei Naţionale inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti;
d) la nivelul fiecãrui inspectorat şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, se constituie Comisia pentru stabilirea costurilor medii anuale pe un elev, cu urmãtoarea componenta:
● inspectorul şcolar general;
● inspectorul general adjunct, responsabil cu activitatea institutionala, cu managementul resurselor umane şi cu activitatea didactica;
● directorul tehnic administrativ al inspectoratului şcolar (şeful serviciului salarizare);
● contabilul-şef al inspectoratului şcolar;
● unul sau doi directori de unitãţi de învãţãmânt preuniversitar de stat cu experienta în administrarea fondurilor;
● unul sau doi contabili-şefi de la unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat sau de la centrele de execuţie bugetarã;
e) comisia constituitã are urmãtoarele atribuţii:
● analizeazã situaţia fiecãrei unitãţi de învãţãmânt preuniversitar de stat din punct de vedere al numãrului de elevi, respectiv al numãrului de copii înscrişi în anul de învãţãmânt, al cheltuielilor necesare cu personalul şi cu manualele şcolare, al cheltuielilor de perfecţionare a personalului didactic;
● stabileşte în mod obiectiv şi fundamentat costul mediu anual pe un elev, respectiv pe un copil, pe fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat, potrivit metodologiei comunicate de Ministerul Educaţiei Naţionale, precum şi suma reprezentând finanţarea proporţionalã cu numãrul de elevi din bugetul de stat, urmãrindu-se asigurarea resurselor financiare pentru buna funcţionare a fiecãrei unitãţi.

NOTA:
● În cuprinsul prezentelor norme metodologice, prin finanţare proporţionalã se înţelege finanţarea proporţionalã cu numãrul de elevi şi copii preşcolari.
● Operaţiunile prevãzute la art. 2.3 se efectueazã atât în faza de elaborare a proiectului bugetului de stat, cat şi în faza de repartizare definitiva a creditelor bugetare pe inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti.

2.3.1. Fundamentarea finanţãrii proporţionale
Sumele necesare finanţãrii proporţionale se calculeazã de fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat pe baza numãrului de elevi sau de copii pe profiluri de învãţãmânt şi a costului mediu anual pe un elev sau un copil, comunicate de inspectoratul şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti.
În faza de elaborare a proiectului de buget se ia în calcul numãrul de elevi stabilit de fiecare unitate în funcţie de numãrul de clase şi de costul mediu pe un elev sau un copil.
Suma totalã reprezentând finanţarea proporţionalã se desfãşoarã în bugetul de venituri şi cheltuieli pe urmãtoarele categorii de cheltuieli (subdiviziunile clasificatiei economice) care se suporta din bugetul de stat, şi anume:
● Cheltuieli de personal - reprezintã salariile de baza ale cadrelor didactice, precum şi salariile personalului din administraţie, calculate potrivit prevederilor legale, la care se adauga, în funcţie de situaţie, celelalte drepturi de personal prevãzute de lege, şi anume: indemnizaţii de conducere, sporuri legale, plati pentru ore suplimentare etc., contribuţii pentru asigurãrile sociale de stat, cheltuieli pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, pentru deplasãri, transferãri, detaşãri, contribuţii pentru constituirea Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate. Fundamentarea cheltuielilor de personal se va face pe baza machetei prezentate în anexa nr. 2.
● Cheltuieli cu manuale şcolare - se stabilesc pe baza costului unui set de manuale pe clase (clasele I-VIII etc.), adicã valoarea tuturor manualelor cuprinse într-un set se înmulţeşte cu numãrul de elevi din fiecare clasa (de exemplu, pentru clasa a IV-a sunt necesare pentru un elev 8 manuale care valoreaza 113.400 lei; în şcoala sunt 70 de elevi de clasa a IV-a; suma totalã este de 113.400 x 70 = 7.938.000 lei).
● Cheltuieli de perfecţionare a personalului didactic - se referã la cheltuielile cu perfecţionarea personalului didactic, cheltuieli cu cazarea, diurna şi alte drepturi stabilite prin reglementãrile în vigoare, aferente activitãţii respective.

2.3.2. Fundamentarea finanţãrii complementare din bugetul local
Potrivit <>art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/1999 , finanţarea complementara se efectueazã în funcţie de necesitãţile de cheltuieli ale unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat. În bugetele proprii ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti şi al municipiului Bucureşti se prevãd, la propunerea unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat, cheltuielile menţionate în <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/1999 .
În acest scop, pentru buna funcţionare fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat fundamenteazã sumele pentru nr. crt. III şi IV din modelul bugetului de venituri şi cheltuieli prezentat în anexa nr. 1.
Pentru fiecare subdiviziune se elaboreazã calcule de fundamentare, potrivit anexei nr. 4, folosindu-se, în principal, elemente ale execuţiei bugetare din anul precedent, cantitãţile de materiale, energie, apa, gaze etc. consumate, preţurile de achiziţie, precum şi alte elemente specifice care sa caracterizeze natura şi conţinutul fiecãrei subdiviziuni.
Dotãrile cu obiecte de inventar se stabilesc în toate cazurile în funcţie de starea existenta şi de necesitãţile urgente de completare a dotãrii necesare în procesul de învãţãmânt în fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat.
În cazul cheltuielilor care privesc reparaţii curente şi capitale la imobilele aflate în administrarea unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat, se vor întocmi devize de cheltuieli, în conformitate cu reglementãrile în vigoare, având la baza oferte de la unitãţile prestatoare de astfel de servicii.
Pentru cheltuieli de capital se va întocmi lista acestora, conform modelului prezentat în anexa nr. 4a), care cuprinde în mod distinct:
● obiective în continuare;
● obiective noi;
● cheltuieli de proiectare;
● dotãri independente de bunuri (cu desfãşurarea pe obiecte).

2.3.3. Alte surse de venituri ale unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat
2.3.3.1. În vederea finanţãrii cheltuielilor curente şi de capital, potrivit <>art. 1 şi 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/1999 , unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat pot utiliza, pe lângã finanţarea proporţionalã cu numãrul de elevi de la bugetul de stat şi finanţarea complementara de la bugetele locale, şi alte surse de venituri realizate în condiţiile legii, şi anume: venituri proprii provenite din activitãţi de învãţãmânt, producţie şi prestãri de servicii, taxe de la persoane fizice şi juridice, venituri din închirieri, donaţii, sponsorizãri şi alte venituri realizate din activitatea de învãţãmânt.
2.3.3.2. Veniturile proprii se înscriu în bugetul de venituri şi cheltuieli la pct. V "Alte surse de venituri", pe surse, astfel:
a) Veniturile rezultate din activitatea de învãţãmânt, producţie şi prestãri de servicii cuprind sume încasate de unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat din activitatea de conversie şi reconversie profesionalã, şcolarizare, cursuri de iniţiere în informatica, limbi strãine, activitãţi de producţie şi prestãri de servicii etc.
b) taxe de la persoane fizice şi juridice
Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat sunt autorizate [<>art. 4 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/1999 ] sa stabileascã nivelul taxelor pentru desfãşurarea examenului de admitere sau a altor examene, din care se acoperã cheltuielile aferente activitãţilor respective. Pentru stabilirea taxelor fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat îşi estimeaza cheltuielile cu organizarea şi desfãşurarea examenelor şi, în funcţie de numãrul de elevi participanţi, stabileşte taxa pentru un elev. Conform acestor elemente se stabilesc şi prevederile din bugetul de venituri şi cheltuieli la subdiviziunea respectiva.
Taxele încasate pentru tipãrirea certificatelor sau a diplomelor de absolvire, dupã caz, reprezintã o alta sursa proprie de venit, al carei nivel se stabileşte şi se comunica de cãtre inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti. Prevederea bugetarã se calculeazã şi se fundamenteazã în funcţie de elementele respective, şi anume: numãrul certificatelor sau al diplomelor de absolvire, ce urmeazã sa fie eliberate, inmultit cu suma necesarã pentru tipãrirea unui certificat sau a unei diplome de absolvire.
Tarifele pe elev/cursant, percepute pentru organizarea de cursuri de pregãtire solicitate de persoane juridice, se stabilesc pe baza de convenţie cel puţin la nivelul cheltuielilor efectuate pentru desfãşurarea cursurilor respective.
c) Veniturile din închirierea spaţiilor disponibile se prevãd în bugetul de venituri şi cheltuieli la nivelul chiriei stabilite în contractele de închiriere, la care se adauga în mod obligatoriu cheltuielile cu întreţinerea, utilitatile folosite, reparaţiile curente ale spaţiilor şi bunurilor închiriate.
d) Veniturile din donaţii reprezintã sumele donate de persoane fizice şi juridice pentru a fi folosite la cheltuielile de funcţionare a unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat. Acestea se prevãd fie la nivelul execuţiei bugetare a anului precedent, fie la nivelul estimat pentru exerciţiul financiar al anului curent.
e) Veniturile din sponsorizãri sunt sumele care se aloca, de regula, de cãtre persoanele juridice în scopul finanţãrii unei anumite acţiuni, de exemplu, finanţarea campionatelor şcolare, a activitãţilor culturale, procurarea de bunuri pentru dotarea laboratoarelor etc. sau pentru completarea veniturilor unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat în vederea asigurãrii unei mai bune functionalitati.
f) Alte venituri din activitãţi de învãţãmânt
În toate cazurile, potrivit prevederilor legale, sponsorizarile se acorda pe baza de contract, în care sunt stipulate condiţiile şi modul de folosire a sumelor alocate, pe care unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat este obligatã sa le respecte.

2.3.4. Cheltuieli din alte surse de venituri
2.3.4.1. Cheltuielile din alte surse de venituri se cuprind în bugetul de venituri şi cheltuieli, avându-se în vedere urmãtoarele precizãri:
a) Cheltuielile acoperite din venituri rezultate din activitatea de învãţãmânt, producţie şi servicii se stabilesc pe baza de devize întocmite pentru fiecare activitate de producţie, învãţãmânt, prestãri de servicii, în limita veniturilor propuse.
b) Cheltuielile din taxe de la persoane fizice şi juridice:
● Cheltuielile pentru desfãşurarea examenului de admitere, a altor examene sau a cursurilor de pregãtire solicitate de persoanele juridice se stabilesc în limita veniturilor din taxele respective.
În acest scop se întocmesc note de fundamentare în care se cuprind taxele cuvenite pentru activitãţile respective şi cheltuielile aferente realizãrii acestor venituri, şi anume: drepturile cuvenite comisiilor de examen, cheltuielile de întreţinere a salilor de examene, procurarea rechizitelor (hârtie, ştampile, cerneala, tusuri), necesare în vederea desfãşurãrii examenelor. De regula, cheltuielile se încadreazã în limita veniturilor prevãzute. În bugetul de venituri şi cheltuieli aceste cheltuieli se prevãd pe titluri, articole şi alineate, în funcţie de natura şi de conţinutul acestora.
● Cheltuielile necesare pentru tipãrirea certificatelor sau a diplomelor de absolvire se stabilesc în limita sumelor încasate pentru eliberarea certificatelor sau a diplomelor de absolvire, procedându-se conform precizãrilor lit. b).
c) Cheltuielile acoperite din venituri provenite din închirierea spaţiilor disponibile
d) Cheltuielile din sumele încasate drept donaţii şi sponsorizãri se înscriu în bugetul de venituri şi cheltuieli pentru realizarea acţiunii stabilite în mod precis în contractele de sponsorizare. În caz contrar, sumele din sponsorizãri şi din donaţii se folosesc pentru acoperirea celorlalte cheltuieli de funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat. Aceste cheltuieli se înscriu în bugetul de venituri şi cheltuieli pe titluri, articole şi alineate.
e) Cheltuielile din alte surse de venituri realizate în condiţiile legii
Diferenţa dintre totalul veniturilor proprii şi suma cheltuielilor prevãzute la lit. a)-e) se foloseşte în completare, în funcţie de necesitaţi, de cãtre unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat la acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare suportate de la bugetul de stat şi de la bugetele locale, dupã caz. În acest scop se efectueazã calcule de fundamentare pentru fiecare categorie de cheltuieli, dupã care se cuprind în bugetul de venituri şi cheltuieli la titlurile, articolele şi alineatele respective.

2.3.5. Prezentarea şi aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli de cãtre unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat
Bugetele de venituri şi cheltuieli elaborate de unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat se prezintã atât în faza de elaborare a proiectului bugetului de stat şi a proiectelor bugetelor locale, cat şi dupã aprobarea bugetelor respective, astfel:
2.3.5.1. La inspectoratul şcolar judeţean şi al municipiului Bucureşti se prezintã bugetele de venituri şi cheltuieli de cãtre ordonatorii terţiari de credite şi de centrele de execuţie bugetarã, dupã caz, în urmãtoarea structura:
a) ordonatorii terţiari de credite cu contabilitate proprie prezintã bugetul de venituri şi cheltuieli pe structura modelului cuprins în anexa nr. 1, la care se anexeazã notele de fundamentare [modelele prezentate în anexele nr. 2, 3, 3a), 4, 4a) şi 5];
b) centrele de execuţie bugetarã, ai cãror conducatori îndeplinesc atribuţiile ordonatorilor terţiari de credite, prezintã un buget de venituri şi cheltuieli centralizat pentru toate unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat cuprinse în centrul de execuţie bugetarã, pe structura modelului prezentat în anexa nr. 1, la care se anexeazã câte un buget de venituri şi cheltuieli pentru fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat împreunã cu notele de fundamentare.
Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, centralizeazã propunerile pe care le analizeazã şi le prezintã Ministerului Educaţiei Naţionale.
2.3.5.2. La comuna, oraşul, municipiul în a cãrui raza teritorialã îşi desfãşoarã activitatea unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat bugetul de ventiuri şi cheltuieli se prezintã dupã cum urmeazã:
1. Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat, ai cãror conducatori îndeplinesc atribuţiile de ordonatori terţiari de credite fãrã a fi centre de execuţie bugetarã prezintã bugetul de venituri şi cheltuieli conform modelului prezentat în anexa nr. 6, la care anexeazã notele de fundamentare pentru cheltuielile care se finanţeazã din bugetul local respectiv [anexa nr. 4 şi 4a)].
2. Pentru unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat care sunt centre de execuţie bugetarã, bugetul de venituri şi cheltuieli, în forma centralizata, este structurat conform modelului prezentat în anexa nr. 6, la care se anexeazã câte un buget de venituri şi cheltuieli pentru fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat pentru care se solicita finanţare, însoţit de nota de fundamentare a cheltuielilor finanţate din bugetul local respectiv.
În celelalte cazuri, atunci când dintr-un buget local se finanţeazã o singura unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat, se prezintã bugetul de venituri şi cheltuieli al unitãţii respective, împreunã cu notele de fundamentare a cheltuielilor din bugetul respectiv.
Ca regula generalã, bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat se prezintã ordonatorilor principali de credite spre aprobare, în condiţiile legii, împreunã cu un raport în care se precizeazã în mod documentat elementele principale care au stat la baza determinãrii cheltuielilor pe titluri, articole şi alineate, mãsurile avute în vedere pentru înlãturarea risipei şi pentru întãrirea disciplinei în utilizarea fondurilor publice etc.

NOTA:
Dupã aprobarea bugetului de stat şi a bugetului local, dupã caz, ordonatorii terţiari de credite întocmesc bugetele de venituri şi cheltuieli în forma definitiva, pe baza sumelor comunicate de inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, şi de consiliile locale, şi le prezintã acestora spre aprobare, în dublu exemplar, împreunã cu prevederile anuale de venituri şi cheltuieli desfãşurate pe trimestre.

2.3.5.3. Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba pe unul dintre exemplare, şi anume:
1. Inspectoratul şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, dupã caz, aproba bugetul centralizat, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, şi bugetele pe fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat pentru nr. crt. I, II, V şi VI din anexa nr. 1, care reprezintã asigurarea resurselor financiare necesare în vederea finanţãrii proporţionale cu numãrul de elevi, din bugetul de stat.
2. Ordonatorii principali de credite ai comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti şi ai municipiului Bucureşti aproba din bugetele proprii finanţarea complementara a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat, pe baza bugetelor de venituri şi cheltuieli prezentate de ordonatorii terţiari de credite.
Bugetele de venituri şi cheltuieli astfel aprobate reprezintã documentul pe baza cãruia se asigura finanţarea cheltuielilor unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat în exerciţiul financiar, respectiv din bugetul local.
2.3.5.4. Autoritãţile administraţiei publice locale au obligaţia, în baza <>art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/1999 , sa asigure din bugetele proprii finanţarea complementara, în funcţie de necesitãţile de cheltuieli ale unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat care îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul lor.
În acest scop consiliile locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor vor acorda atentie maxima examinãrii propunerilor de cheltuieli ale unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat şi vor cuprinde cu prioritate, în bugetul propriu, fondurile necesare în vederea finanţãrii complementare atât în faza de elaborare a bugetului local, cat şi în faza prezentãrii acestuia spre aprobare consiliului local.
Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, şi unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat vor colabora cu autoritãţile locale pentru cuprinderea în bugetele locale a finanţãrii complementare.

III. Execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat
3.1. Execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat cuprinde, în principal, operaţiuni care se referã la:
a) alocarea de la bugetul de stat a creditelor bugetare pentru finanţarea proporţionalã cu numãrul de elevi (copii);
b) alocarea de la bugetele locale a creditelor bugetare pentru finanţarea complementara;
c) încasarea veniturilor proprii pe subdiviziunile clasificatiei bugetare, cu respectarea limitei şi destinaţiei stabilite prin buget;
d) angajarea şi efectuarea cheltuielilor pe subdiviziunile clasificatiei bugetare, cu respectarea limitei şi destinaţiei stabilite prin bugetul de venituri şi cheltuieli.

3.2. Repartizarea creditelor bugetare de cãtre Ministerul Educaţiei Naţionale pentru finanţarea proporţionalã cu numãrul de elevi sau de copii
3.2.1. Ministerul Educaţiei Naţionale repartizeazã creditele bugetare pentru finanţarea proporţionalã cu numãrul de elevi, scop în care se procedeazã astfel:
a) Pe baza bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate, cu repartizare pe trimestre, inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, solicita Ministerului Educaţiei Naţionale lunar, pana la data de 20 a lunii în curs, conform modelului prezentat în anexa nr. 7, repartizarea necesarului de credite din bugetul de stat pentru asigurarea în luna urmãtoare a finanţãrii proporţionale în funcţie de numãrul elevilor. Necesarul lunar de credite se stabileşte la nivelul unei treimi din prevederile trimestrului în curs.
b) Repartizarea creditelor bugetare se efectueazã de Ministerul Educaţiei Naţionale cu dispoziţie bugetarã la nivelul capitolului de cheltuieli 57.01 "Învãţãmânt", cu desfãşurarea pe titlurile clasificatiei bugetare economice, şi anume: 02 "Cheltuieli de personal", 20 "Cheltuieli materiale şi servicii". Repartizarea creditelor se efectueazã în perioada 25-30 a lunii în curs, pe seama inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, care au conturi deschise la unitãţile de trezorerie ale municipiilor resedinta de judeţ şi la Direcţia de trezorerie a municipiului Bucureşti.
Transmiterea dispoziţiilor bugetare la inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, se efectueazã prin Direcţia generalã a trezoreriei şi contabilitãţii publice din cadrul Ministerului Finanţelor.
3.2.2. La primirea dispoziţiei bugetare unitatea trezoreriei statului înregistreazã creditele bugetare repartizate de Ministerul Educaţiei Naţionale în contul inspectoratului şcolar: 01 "Credite deschise şi repartizate pe seama ordonatorilor de credite finantati din bugetul de stat", care se desfãşoarã în conturi analitice pe titluri, corespunzãtor repartizãrii creditelor bugetare.
Unitãţile trezoreriei statului comunica inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti primirea dispoziţiilor bugetare privind repartizarea creditelor bugetare de cãtre Ministerul Educaţiei Naţionale, eliberand şi extrase de cont.
3.2.3. Dupã depunerea dispoziţiilor bugetare la Ministerul Finanţelor Ministerul Educaţiei Naţionale va transmite prin posta rapida, un exemplar din dispoziţia bugetarã fiecãrui inspectorat şcolar, pentru a cunoaşte şi a urmãri repartizarea creditelor la unitatea trezoreriei statului.

3.3. Repartizarea creditelor bugetare de cãtre inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, la unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat
3.3.1. Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, ai cãror conducatori îndeplinesc atribuţiile ordonatorilor secundari de credite, prevãzute de <>Legea finanţelor publice nr. 72/1996 , cu modificãrile ulterioare, au obligaţia de a repartiza cat mai urgent posibil creditele bugetare la unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat, pe baza cãrora se asigura finanţarea proporţionalã cu numãrul de elevi sau de copii, scop în care se procedeazã astfel:
a) Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat, ai cãror conducatori îndeplinesc atribuţiile de ordonatori terţiari de credite şi care au contabilitate proprie, precum şi centrele de execuţie bugetarã prezintã pana la finele lunii în curs cererea pentru repartizarea creditelor bugetare aferente finanţãrii proporţionale pentru luna urmãtoare, conform modelului prezentat în anexa nr. 7.
Creditele se solicita, de regula, în proporţie de o treime din prevederile trimestrului respectiv şi se fundamenteazã pe baza numãrului de elevi sau de copii,
b) Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, analizeazã şi verifica cererile de finanţare bugetarã, dupã care repartizeazã cu dispoziţie bugetarã creditele aprobate fiecãrei unitãţi de învãţãmânt preuniversitar de stat cu contabilitate proprie şi care are calitatea de ordonator tertiar de credite. Repartizarea creditelor bugetare se efectueazã pe aceleaşi subdiviziuni care au fost primite de la Ministerul Educaţiei Naţionale.
În cazul centrelor de execuţie bugetarã creditele se repartizeazã de inspectoratele şcolare cu o singura dispoziţie bugetarã pentru necesarul tuturor unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat.
c) Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, prezintã dispoziţiile bugetare la unitatea trezoreriei statului la care au conturile deschise, care le transmite unitãţilor teritoriale ale trezoreriei la care unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat şi centrele de execuţie bugetarã, dupã caz, au conturile deschise.
Pe baza dispoziţiei bugetare unitãţile teritoriale ale trezoreriei statului înregistreazã în contul 01 "Credite deschise şi repartizate pe seama ordonatorilor de credite finantati din bugetul de stat", cu desfãşurarea în conturi analitice pe titluri, deschise pe seama unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat şi a centrelor de execuţie bugetarã, dupã caz, pentru care se elibereazã extrase de cont cu documentele-anexa.

3.4. Deschiderea creditelor din bugetele locale pentru finanţarea complementara
3.4.1. Ordonatorii terţiari de credite solicita pana la data de 20 a lunii în curs ordonatorului principal de credite al bugetului local (primarul comunei, oraşului, municipiului) repartizarea necesarului de credite din bugetul local, reprezentând finanţarea complementara pentru luna urmãtoare, în limita unei treimi din prevederile trimestriale.
Ordonatorii principali de credite ai bugetului local, pe baza solicitãrilor primite, deschid şi repartizeazã credite bugetare din bugetul local pe care îl administreazã, pe seama centrelor de execuţie bugetarã sau a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat, dupã caz, care au calitatea de ordonator tertiar de credite.
La unitatea de trezorerie a statului creditele deschise şi repartizate din bugetul local sunt înregistrate în contul sintetic 02 "Credite deschise şi repartizate pe seama ordonatorilor finantati din bugetele locale", precum şi în conturile analitice deschise pe capitole şi titluri. Aceste conturi sunt deschise pe seama ordonatorilor terţiari de credite cu contabilitate proprie şi a centrelor de execuţie bugetarã, dupã caz. Pentru operaţiunile înregistrate în conturile menţionate mai sus unitãţile trezoreriei statului elibereazã extrase de cont împreunã cu documentele justificative.

3.5. Încasarea veniturilor proprii
3.5.1. Ordonatorii terţiari de credite cu contabilitate proprie încaseazã veniturile proprii în numerar, prin casieria proprie, de la persoane fizice şi, prin virament, de la persoane juridice în contul deschis la trezoreria statului 50.19 "Disponibil din venituri proprii ale instituţiilor de învãţãmânt, conform <>Legii nr. 84/1995 ".
Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat care îşi executa bugetul de venituri şi cheltuieli prin centrele de execuţie bugetarã vor incasa în numerar venituri proprii, aplicând regulile stabilite pentru mandatar. Mandatarul se stabileşte de cãtre directorul unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat şi poate fi: administratorul, secretarul şcolii sau un cadru didactic, dupã caz.
Operaţiunile de încasãri prin casieria proprie se organizeazã potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi se efectueazã numai pe baza de documente legale aprobate de persoane în drept, care se înregistreazã cronologic în Registrul jurnal de casa.
Încasãrile zilnice în numerar se depun de cãtre mandatari în contul 50.19 "Disponibil din venituri proprii ale instituţiilor de învãţãmânt, conform <>Legii nr. 84/1995 ", deschis pe seama centrelor de execuţie bugetarã la trezoreria statului astfel:
- în prima zi lucrãtoare de la încasare, în cazul în care mandatarul are sediul în localitatea în care funcţioneazã unitatea trezoreriei statului, la care centrul de execuţie bugetarã are contul deschis;
- în a doua zi lucrãtoare de la încasare, în cazul în care mandatarul şi unitatea trezoreriei statului la care are contul deschis centrul de execuţie bugetarã au sediul în localitãţi diferite.
Persoanele juridice vireazã sumele în contul 50.19 al unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat, respectiv al centrului de execuţie bugetarã, cu ordin de plata tip trezorerie, în care se specifica pe verso natura sumelor virate.

3.6. Angajarea şi efectuarea cheltuielilor aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli
3.6.1. Angajarea cheltuielilor se efectueazã de ordonatorii de credite pe baza de documente legale (state de plata salariale, comenzi, contracte, convenţii etc.) vizate pentru controlul financiar preventiv, întocmite distinct pentru cheltuieli care se suporta din finanţarea proporţionalã şi complementara din bugetul de stat, bugetul local şi din veniturile proprii, dupã caz.
În toate documentele de plata vor fi înscrise în mod obligatoriu subdiviziunea clasificatiei din bugetele proprii în care se încadreazã plãţile respective, precum şi disponibilitãţile de credite bugetare existente la data la care se angajeazã o plata.
3.6.2. În vederea aplicãrii principiilor de finanţare pentru unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat, stabilite în <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/1999 , cheltuielile unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat care îşi executa bugetele de venituri şi cheltuieli proprii prin centrele de execuţie bugetarã se angajeazã şi se efectueazã astfel:
● Directorii unitãţilor de învãţãmânt care nu au calitatea de ordonatori terţiari de credite semneazã documentele legale menţionate la alin. 1 al pct. 3.6.1., din punct de vedere al legalitãţii şi necesitãţii, dupã care le transmit centrului de execuţie bugetarã, care acorda viza de control preventiv.
● Centrul de execuţie bugetarã, dupã verificarea documentelor din punct de vedere al încadrãrii şi respectãrii limitelor şi destinaţiei creditelor din bugetul de venituri şi cheltuieli al unitãţilor respective, precum şi a dispoziţiilor legale cu privire la efectuarea cheltuielilor instituţiilor publice procedeazã la aprobarea plãţilor propuse pe baza de documente. La nivelul centrelor de execuţie bugetarã se întocmeşte ordinul de plata care se prezintã la unitatea trezoreriei statului spre decontare.
● Conducãtorul centrului de execuţie bugetarã îşi îndeplineşte funcţia de ordonator tertiar de credite [<>art. 6 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/1999 ] numai pe baza documentelor legale semnate şi prezentate de cãtre directorii unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat.
3.6.3. La ordonatorii terţiari cu contabilitate proprie şi la centrele de execuţie bugetarã se organizeazã şi funcţioneazã controlul financiar preventiv în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 119/1999 privind atragerea unor sume suplimentare la bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate.
3.6.4. În vederea urmãririi execuţiei bugetelor de venituri şi cheltuieli în structura aprobatã, ordonatorii terţiari de credite cu contabilitate proprie şi centrele de execuţie bugetarã efectueazã plãţile de casa prin urmãtoarele conturi deschise la unitãţile trezoreriilor prin care îşi deruleazã operaţiunile de încasãri şi plati, şi anume:
a) Pentru finanţarea proporţionalã cu numãrul de elevi sau de copii din bugetul de stat se deschid urmãtoarele conturi:
● contul 23.57.0102 "Cheltuielile bugetului de stat pentru învãţãmânt - cheltuieli de personal";
● contul 23.57.0120 "Cheltuielile bugetului de stat pentru învãţãmânt - cheltuieli materiale şi servicii", în care se înregistreazã:
- plãţile cu manuale şcolare;
- cheltuieli materiale şi servicii privind perfecţionarea personalului didactic.
b) Pentru finanţarea complementara din bugetul local se deschid conturile:
● contul 24.57.0220 "Cheltuielile bugetelor locale pentru învãţãmânt: cheltuieli materiale şi servicii", în care se înregistreazã plãţile de casa care privesc articolele şi alineatele aferente acţiunii de învãţãmânt care se cuprind la titlul 20 "Cheltuieli materiale şi servicii" din clasificatia economicã a cheltuielilor bugetare;
● contul 24.57.0270 "Cheltuielile bugetelor locale pentru învãţãmânt: cheltuieli de capital", în care se înregistreazã plãţile de casa pentru investiţiile efectuate în baza listelor cuprinzând investiţiile aprobate din bugetul local.
c) Pentru cheltuielile din venituri proprii se deschide:
● contul 50.19 "Disponibil din venituri proprii ale instituţiilor de învãţãmânt, conform <>Legii nr. 84/1995 ".
Acest cont se debiteaza în contabilitatea ordonatorului de credite cu sumele încasate, reprezentând venituri din taxe, închirieri, donaţii, sponsorizãri etc., şi se crediteaza cu plãţile dispuse în limita prevederilor de cheltuieli din bugetul propriu şi a disponibilitãţilor din cont.
Pentru operaţiunile de creditare în contul 50.19 ordonatorii terţiari de credite cu contabilitate proprie şi centrele de execuţie bugetarã au obligaţia sa organizeze şi sa conducã evidenta plãţilor de casa pe capitole, subcapitole, titluri, articole şi alineate, astfel cum au fost aprobate cheltuielile prin bugetul de venituri şi cheltuieli fiecãrei unitãţi de învãţãmânt preuniversitar de stat.
3.6.5. În vederea derulãrii în bune condiţii a execuţiei bugetelor de venituri şi cheltuieli, ordonatorii terţiari de credite şi centrele de execuţie bugetarã au obligaţia sa depunã la unitatea trezoreriei statului la care au deschise conturi de cheltuieli şi de disponibil o copie de pe bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate.
3.6.6. Finanţarea cheltuielilor de capital se efectueazã în condiţiile stabilite prin Normele metodologice privind finanţarea investiţiilor instituţiilor publice prin trezoreria statului şi a Normelor metodologice privind aplicarea de cãtre trezoreriile statului a mecanismului de finanţare a investiţiilor instituţiilor publice, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 2.487/1996 .
3.7. Ordonatorii terţiari de credite cu contabilitate proprie şi centrele de execuţie bugetarã au obligaţia sa îşi înregistreze în contabilitate operaţiunile de încasãri şi plati, precum şi celelalte operaţiuni cu caracter de gestiune, în mod cronologic şi sistematic, în conturile corespunzãtoare din planul de conturi aprobat de Ministerul Finanţelor pentru instituţiile publice.
În cadrul conturilor de finanţare bugetarã, şi anume: 700.01 "Finanţare din bugetul de stat", 700.02 "Finanţare din bugetele locale", ordonatorii terţiari de credite cu contabilitate proprie şi centrele de execuţie bugetarã vor conduce evidenta analitica a plãţilor de casa pe capitole, subcapitole, titluri, articole şi alineate.
Centrele de execuţie bugetarã vor conduce evidenta analitica a plãţilor de casa în structura menţionatã mai sus şi pe unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat pentru care asigura execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli.
3.7.1. În vederea cunoaşterii modului de utilizare a creditelor bugetare de cãtre unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat fãrã contabilitate proprie, centrele de execuţie bugetarã vor transmite acestora lunar contul de execuţie a bugetului de venituri şi cheltuieli, potrivit formularului-anexa la Darea de seama contabila.
3.7.2. Ordonatorii terţiari de credite cu contabilitate proprie şi centrele de execuţie bugetarã vor întocmi trimestrial dãri de seama contabile privind execuţia bugetarã, în conformitate cu normele metodologice emise de Ministerul Finanţelor.
3.7.3. Creditele bugetare repartizate din bugetul de stat şi bugetele locale pe seama ordonatorilor terţiari de credite şi a centrelor de execuţie bugetarã, rãmase neutilizate la încheierea exerciţiului bugetar, se anuleazã, de drept, prin efectele <>Legii finanţelor publice nr. 72/1996 .

3.8. Mãsuri tranzitorii
3.8.1. Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat care executa bugetele de venituri şi cheltuieli prin centrele de execuţie bugetarã îşi vor putea urmãri şi executa singure bugetul de venituri şi cheltuieli propriu, cu condiţia asigurãrii postului de economist sau de contabil, dupã caz, şi a dobândirii calitãţii de ordonator tertiar de credite. O data cu organizarea şi funcţionarea contabilitãţii proprii unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat va solicita trezoreriei statului deschiderea conturilor prezentate la pct. 3.6.4.
Centrele de execuţie bugetarã vor preda pe baza de proces-verbal execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli propriu unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat - creditele bugetare repartizate, plãţile de casa din finanţarea primitã de la bugetul de stat şi bugetele locale, veniturile proprii încasate, plãţile din venituri proprii, precum şi toate conturile de activ şi pasiv care privesc gestiunea unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat.
Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, şi centrele de execuţie bugetarã vor sprijini şi vor urmãri preluarea şi organizarea contabilitãţii asupra execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli propriu de cãtre unitãţile în cauza.

Ministrul educaţiei naţionale,
Andrei Marga

p. Ministrul funcţiei publice,
Marian Parjol,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor,
Sebastian Vladescu,
secretar de stat



ANEXA 1

Inspectoratul Şcolar Judeţean ......../al Municipiului Bucureşti
Unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat ..................

Aprobat,
Ordonator secundar de credite

Bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul ...

-mii lei-
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Codul Prevederi din care,
crt. indicatorilor clasificatiei anuale, repartizate
financiari bugetare pe trimestre
────────────────
I II III IV
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6 7
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Finanţarea proporţionalã cu 57.01
numãrul de elevi din bugetul
de stat
II. Cheltuieli din finanţarea 57.01
proporţionalã cu numãrul de
elevi, din care:
(se desfãşoarã pe subcapitole
şi, în cadrul acestora, pe
titluri, articole şi alineate)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
III. Finanţare complementara din 57.02
bugetul local
IV. Cheltuieli din finanţarea 57.02
complementara din bugetul
local, din care:
(se desfãşoarã pe subcapitole,
titluri, articole şi alineate)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
V. Alte surse de venituri,
din care:
- venituri rezultate din
activitatea de învãţãmânt,
producţie şi servicii
- taxe de la persoanele fizice
şi juridice, din care:
- taxe pentru examene de
admitere şi alte examene
- taxe pentru eliberarea
certificatelor sau diplomelor
de absolvire
- taxe pentru organizarea
de cursuri de pregãtire
solicitate de persoanele
juridice
- venituri din închirierea
spaţiilor disponibile
- venituri din donaţii
- venituri din sponsorizãri
- alte venituri din
activitatea de învãţãmânt
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
VI. Cheltuieli din alte surse de
venituri 57.03
(se desfãşoarã pe subcapitole
şi, în cadrul acestora, pe
titluri, articole şi alineate)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cheltuieli acoperite din
venituri rezultate din
activitatea de învãţãmânt,
producţie şi servicii
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cheltuieli din taxe de la
persoane fizice şi juridice:
● cheltuieli pentru desfãşurarea
examenului de admitere
● cheltuieli necesare pentru
tipãrirea certificatelor sau a
diplomelor de absolvire
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cheltuieli acoperite din
veniturile provenite din
închirierea spaţiilor
disponibile
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cheltuieli din sumele încasate
drept donaţii şi sponsorizãri
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cheltuieli din alte surse de
venituri realizate în condiţiile
legii
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Recapitulatie
Total venituri (I+III+V)
Total cheltuieli (II+IV+VI)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Ordonator tertiar de credite, Contabil-şef,





ANEXA 2

Inspectoratul Şcolar Judeţean ........./al Municipiului Bucureşti
Unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat .................
Centrul de execuţie bugetarã ..................................

NOTA DE FUNDAMENTARE
la titlul 02 "Cheltuieli de personal" pe anul .........

I. Personal didactic

Art. 10. - Salarii de baza plus alte sporuri

- mii lei -

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numa- Numa- Numa- Sala- Total Salarii- Sporul Total Cheltu-
Cla- rul rul rul riul salariu plata de Alte -mii ieli cu
sa de de de mediu de cu ora vechime drep- lei- sala-
elevi clase posturi merit turi*) riile
didac- pe un
tice elev
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
II
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
III
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
IV
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
V
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
VI
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
VII
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
VIII
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
IX
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
X
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
XI
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
XII
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

*) Se cuprind celelalte drepturi stabilite de reglementãrile în vigoare.

II. Personal didactic auxiliar şi de administraţie

Salariile de baza plus alte drepturi (art. 1001-1008)

- mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoriile Numãrul Salariul Total Sporul Alte Total
de personal de posturi mediu salariu de drepturi cheltuieli
de baza vechime cu sala-
riile
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
didactic auxiliar
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
de administraţie
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Cheltuieli cu salariile (I+II) .......................................



NOTA:
● Se întocmeşte de fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar.
● La cheltuielile cu salariile pentru personalul titular se iau în calcul toate drepturile salariale brute (salariul de baza, sporurile acordate de legislaţia în vigoare).
● Datele de personal şi sumele pentru stabilirea fondurilor de salarii se preiau din carnetele de munca, respectiv din statele de plata din luna decembrie a fiecãrui an.
● Pentru personalul angajat pe baza de convenţie civilã (cumul, plata cu ora) se iau în calcul numai drepturile salariale brute.



III. Alte cheltuieli cuprinse în titlul 02 "Cheltuieli de personal"

- mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Coloana de Denumirea Cheltuieli cu
articol articolelor salariile Cota Total
bugetar bugetare (art. 1001-1008) cheltuieli
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11 Contribuţii pentru asigurãri
sociale
12 Cheltuieli pentru constituirea
Fondului pentru plata ajutorului
de şomaj
13 Deplasãri, detaşãri, transferãri
13.01 - deplasãri, detaşãri,
transferãri în ţara
13.02 - deplasãri în strãinãtate
14 Contribuţii pentru constituirea
Fondului de asigurãri de
sãnãtate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Recapitulatie (mii lei):
1. Cheltuieli cu salariile (I+II) .......................................
2. Cheltuieli cuprinse în cheltuieli de personal (III) ..................
3. Totalul cheltuielilor de personal (titlul 02) ........................
4. Numãrul de elevi .....................................................
5. Cheltuieli de personal pe un elev ....................................





ANEXA 3

NOTA DE FUNDAMENTARE
privind finanţarea proporţionalã cu numãrul de elevi

- mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Numãrul Costuri Total
crt. formelor de învãţãmânt de elevi medii pe elev cheltuieli
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Învãţãmânt preşcolar
2. Învãţãmânt primar
3. Învãţãmânt gimnazial
4. Învãţãmânt liceu teoretic
5. Învãţãmânt liceu economic
6. Învãţãmânt liceu de arta
7. Învãţãmânt postliceal
8. Învãţãmânt profesional
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 3a)

Inspectoratul Şcolar Judeţean .........../al Municipiului Bucureşti
Unitatea ..........................................................
Centrul de execuţie bugetarã ......................................

NOTA DE FUNDAMENTARE
privind cheltuielile care se cuprind în finanţarea proporţionalã cu numãrul de elevi (exclusiv salariile) pentru anul .....

Titlul 20 "Cheltuieli materiale şi servicii"
A. Art. 30 - Alte cheltuieli
30.01 Calificarea, perfecţionarea şi specificarea profesionalã a salariaţilor
1. Numãrul cadrelor didactice înscrise la examenele de definitivat/grade didactice
2. Numãrul de zile/cadre didactice de participare la acţiuni de perfecţionare
3. Cheltuieli medii pe o zi/cadru didactic participant la acţiuni de perfecţionare
4. Cheltuieli cu perfecţionarea cadrelor didactice (col. 2 x col. 3)



───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Realizari în anul de baza Propuneri %
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

B. Art. 31 - Manuale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clase Numãrul Costul Propuneri de Cheltuieli cu manualele % (col. 3
de elevi manualelor cheltuieli pe anul de baza fata de
pe o clasa cu manualele col. 2)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I
II
III
IV
V
VI
VII
VIII
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Raspundem pentru calculele efectuate.

Ordonator tertiar de credite,
Conducãtorul compartimentului
financiar-contabil,



ANEXA 4

Inspectoratul Şcolar Judeţean ............../al Municipiului Bucureşti
Unitatea .............................................................

NOTA DE FUNDAMENTARE
privind cheltuielile care se cuprind în finanţarea complementara din bugetul local pentru anul ........



───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Codul Denumirea Indicatorii Realizari
clasifi- subdiviziunilor specifici Propuneri în anul %
catiei de cheltuieli cheltuielilor de baza
bugetare şi nivelul
mediu de
cheltuieli
pe indicator
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

T. 20 Cheltuieli materiale şi
servicii
Art. 20 Drepturi cu caracter social
-
-
-
Art. 24 Cheltuieli pentru
întreţinere şi
gospodãrire
24.01 Încãlzit
-
-
24.02 Iluminat şi forta motrica
-
-
etc.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Raspundem pentru calculele prezentate.

Ordonator de credite,
Conducãtorul compartimentului
financiar-contabil,





ANEXA 4a)

LISTA
cuprinzând cheltuielile de capital finanţate din bugetul local

-mii lei-
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Valoarea propusã Valoarea
Nr. Denumirea obiectivelor pe Valoarea totalã sa fie executatã rãmasã
crt. structura în anul ...... de
executat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Obiective în continuare
-
-
-
2. Obiective noi
-
-
-
3. Cheltuieli de proiectare
4. Dotãri independente de
bunuri
-
-
-
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Ordonator de credite,
Conducãtorul compartimentului
financiar-contabil,





ANEXA 5

Inspectoratul Şcolar Judeţean ......../al Municipiului Bucureşti
Unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat ...................
Centrul de execuţie bugetarã ....................................


NOTA DE FUNDAMENTARE

-mii lei-
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Realizari în anul
de baza Propuneri
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Total venituri, din care:
taxe pentru şcolarizarea elevilor din
învãţãmântul profesional şi de maiştri,
pe baza de contract cu agenţii economici
şi cu alte persoane fizice şi juridice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
taxe din organizarea de cursuri de
scurta durata şi de reconversie
profesionalã pe baza de contract
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Venituri din organizarea la cerere a
unor activitãţi complementare
procesului de învãţãmânt (iniţiere
în limbi strãine, informatica etc.)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Venituri din activitãţile cercurilor
pe aptitudini şi interese ale
elevilor (muzica, arte plastice, dans,
turism etc.)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Venituri din activitãţile de producţie
şi servicii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Venituri din chirii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Donaţii şi sponsorizãri
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Taxele ocazionate de examenele de
admitere şi de eliberarea
certificatelor de absolvire
Contribuţia comitetelor de pãrinţi
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Venituri din activitãţi culturale,
artistice, sportive etc.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alte venituri
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
B. Total cheltuieli din venituri
proprii, din care pe activitãţi:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Cheltuieli pentru activitãţile
producãtoare de venituri
- cheltuieli de personal, din care:
- salariul de baza:
-
-
-
- cheltuieli materiale şi servicii:
-
-
2. Cheltuieli pentru desfãşurarea
examenului de admitere,
din care:
- cheltuieli materiale şi servicii:
-
-
-
-
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Cheltuieli din donaţii şi sponsorizãri:
- cheltuieli materiale şi prestãri de
servicii:
-
-
-
-
- cheltuieli de capital
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Cheltuieli din venituri proprii
privind activitatea generalã a
unitãţii (se desfãşoarã pe titluri şi
articole de cheltuieli)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Raspundem de calculele prezentate.

Ordonator de credite,
Conducãtorul compartimentului
financiar-contabil,





ANEXA 6

Inspectoratul Şcolar Judeţean .........../al Municipiului Bucureşti
Unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat .....................
Centrul de execuţie bugetarã ......................................

Aprobat,


Ordonator principal de credite


BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI
privind finanţarea complementara din bugetul ....... pentru anul ...

-mii lei-


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Codul Prevederi din care,
crt. indicatorilor clasificatiei anuale, repartizate
financiari bugetare pe trimestre
──────────────────
I II III IV
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6 7
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Finanţarea complementara 57.02
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
II. Cheltuieli din finanţarea 57.02
complementara,
din care:
Capitolul învãţãmânt se 57.02
desfãşoarã pe subcapitole,
titluri, articole şi alineate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Ordonator de credite,
Conducãtorul compartimentului
financiar-contabil,





ANEXA 7

MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE
Inspectoratul Şcolar Judeţean ......./al Municipiului Bucureşti


NOTA DE FUNDAMENTARE
pentru creditele bugetare necesare finanţãrii proporţionale pentru luna .....

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea indicatorilor Total din care:
crt. de fundamentare capitol ─────────────────────
titlul 02 titlul 20
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Credite bugetare aprobate în bugetul
propriu (cumulat de la începutul lunii
pana la finele lunii pentru care se
solicita finanţarea)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Credite bugetare repartizate pana la
finele lunii în curs
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Plati de casa efectuate din creditele
repartizate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Disponibil de credite rãmase la finele
lunii în curs (2-3)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Credite bugetare necesare pentru
luna urmãtoare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Credite de repartizat pentru luna
urmãtoare (5-4)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Numãrul de elevi şi de copii în
unitatea de învãţãmânt preuniversitar
de stat
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Costul mediu anual pe un elev
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Ordonator de credite,
Contabil-şef,



----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016