Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 17 iunie 2005  privind supravegherea suplimentara a societatilor de asigurare care fac parte dintr-un grup de asigurare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 17 iunie 2005 privind supravegherea suplimentara a societatilor de asigurare care fac parte dintr-un grup de asigurare

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 15 iulie 2005
NORMA din 17 iunie 2005
privind supravegherea suplimentarã a societãţilor de asigurare care fac parte dintr-un grup de asigurare
EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURÃRILOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 15 iulie 2005

Cazuri de aplicare a supravegherii suplimentare
ART. 1
(1) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor asigura supravegherea suplimentarã a oricãrei societãţi de asigurare care este o societate participativa în cel puţin o societate de asigurare, o societate de reasigurare sau o societate de asigurare dintr-un stat terţ.
(2) Orice societate de asigurare a carei societate-mama este un holding de asigurare, o societate de reasigurare sau o societate de asigurare dintr-un stat terţ face obiectul unei supravegheri suplimentare.
(3) Orice societate de asigurare a carei societate-mama este un holding mixt de asigurare face obiectul unei supravegheri suplimentare.
Domeniul de aplicare a supravegherii suplimentare
ART. 2
(1) Exercitarea supravegherii suplimentare nu presupune faptul ca autoritãţile competente sunt obligate sa exercite o funcţie de supraveghere pe baze individuale, în raport cu o societate de asigurare dintr-un stat terţ, un holding de asigurãri, o societate holding mixtã de asigurare sau o societate de reasigurare.
(2) Supravegherea suplimentarã tine cont de:
a) societãţile afiliate ale societãţii de asigurare;
b) societãţile participative în societatea de asigurare;
c) societãţile afiliate ale unei societãţi participative într-o societate de asigurare.
(3) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor poate sa decidã sa nu ia în considerare, pentru supravegherea suplimentarã, societãţile având sediul social într-un stat terţ unde exista obstacole juridice privind transferul informaţiilor necesare. În plus, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor poate, în situaţiile descrise mai jos, sa hotãrascã de la caz la caz sa nu ia în considerare o societate pentru supravegherea suplimentarã:
a) dacã societatea care ar trebui inclusã prezintã un interes nesemnificativ în raport cu obiectivele supravegherii suplimentare a societãţilor de asigurare;
b) dacã includerea situaţiei financiare a societãţii ar fi nepotrivita sau de natura sa induca în eroare în raport cu obiectivele supravegherii suplimentare a societãţilor de asigurare.
Autoritãţile competente sa exercite supravegherea suplimentarã
ART. 3
(1) Supravegherea suplimentarã se exercita de cãtre autoritãţile competente ale statului membru în care societatea de asigurare a primit autorizaţia oficialã.
(2) Dacã societãţile de asigurare autorizate în doua sau mai multe state membre au drept societate-mama aceeaşi societate holding de asigurare, societate de reasigurare, societate de asigurare dintr-un stat terţ sau societate holding mixtã de asigurare, autoritãţile competente ale statelor membre respective vor desemna autoritatea care va rãspunde de supravegherea suplimentarã.
(3) Dacã un stat membru are mai multe autoritãţi competente cu supravegherea prudentiala a societãţilor de asigurare şi a societãţilor de reasigurare, statul membru respectiv ia mãsurile ce se impun pentru a organiza coordonarea acestor autoritãţi.
Disponibilitatea şi calitatea informaţiilor
ART. 4
(1) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor va solicita autoritãţilor competente din statele membre ca fiecare societate de asigurare care face obiectul supravegherii suplimentare sa dispunã de mecanismele de control intern corespunzãtoare pentru a furniza datele şi informaţiile care sunt utile pentru exercitarea supravegherii suplimentare.
(2) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor va lua mãsurile corespunzãtoare pentru a se asigura ca nu exista nici un obstacol de natura juridicã, în limita competentelor lor, care sa împiedice societãţile de asigurare supuse supravegherii suplimentare şi societãţile lor afiliate şi societãţile participative sa facã schimb de informaţii care servesc scopurilor supravegherii suplimentare.
Accesul la informaţii
ART. 5
(1) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor are dreptul de acces la toate informaţiile care ar putea sa serveascã la supravegherea unei societãţi de asigurare care face obiectul supravegherii suplimentare. În acest sens Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor se va adresa direct societãţilor pentru a obţine informaţiile necesare, numai în cazul în care aceste informaţii au fost solicitate societãţii de asigurare şi aceasta nu le-a furnizat.
(2) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor va desfasura verificarea informaţiilor la fata locului la:
a) societatea de asigurare care face obiectul supravegherii suplimentare;
b) filialele societãţii de asigurare respective;
c) societãţi-mama ale societãţii de asigurare respective;
d) filialele societãţii-mama a societãţii de asigurare respective.
(3) În situaţia în care Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor considera ca este necesarã verificarea unor informaţii importante referitoare la o societate situata în alt stat membru şi care este o societate de asigurare afiliatã, o filiala, o societate-mama sau o filiala a societãţii-mama a societãţii de asigurare care face obiectul supravegherii suplimentare, va cere autoritãţilor competente din celãlalt stat membru sa facã aceasta verificare. Verificarea în cauza poate fi efectuatã de autoritãţile locale în limitele competentelor lor. Acestea pot, de asemenea, sa permitã Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, unui expert sau unui auditor sa realizeze verificarea.
Accesul la informaţii
ART. 6
(1) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor colaboreazã îndeaproape şi face schimb de informaţii utile cu autoritãţile competente din fiecare stat membru.
(2) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor colaboreazã cu autoritãţile competente şi cu autoritãţile care au o responsabilitate publica în ceea ce priveşte supravegherea celorlalte societãţi în vederea supravegherii suplimentare, în cazul în care o societate de asigurare şi o instituţie de credit sau o societate de investiţii ori amândouã sunt direct sau indirect afiliate ori au o societate participativa comuna. Fãrã a aduce atingere competentelor pe care le au, aceste autoritãţi îşi furnizeazã reciproc orice informaţie menita sa le simplifice misiunea.
(3) Autoritãţile competente sunt obligate în cadrul schimburilor de informaţii sa respecte secretul profesional.
Tranzacţiile intragrup
ART. 7
(1) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor exercita supravegherea generalã a tranzacţiilor care au loc între:
a) o societate de asigurare şi:
(i) o filiala a societãţii de asigurare;
(ii) o societate participativa în societatea de asigurare;
(iii) o societate afiliatã unei societãţi participative în societatea de asigurare;
b) o societate de asigurare şi o persoana fizica care deţine o participaţie în:
(i) o societate de asigurare sau în oricare dintre societãţile afiliate ale acesteia;
(ii) o societate participativa în societatea de asigurare;
(iii) o societate afiliatã a unei societãţi participative în societatea de asigurare.
(2) Aceste tranzacţii se referã în special la:
a) împrumuturi;
b) garanţii şi tranzacţii extrabilantiere;
c) elemente eligibile pentru marja de solvabilitate;
d) investiţii;
e) operaţiuni de reasigurare;
f) acorduri de repartizare a costurilor.
(3) În acest scop societãţile de asigurare trebuie sa raporteze tranzacţiile semnificative cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor cel puţin o data pe an.
(4) În cazul în care, pe baza acestor informaţii, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor ajunge la concluzia ca solvabilitatea societãţii de asigurare este sau poate fi ameninţatã, dispune mãsurile care se impun la nivelul societãţii de asigurare.
Cerinta solvabilitãţii ajustate
ART. 8
(1) Pentru supravegherea suplimentarã, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor efectueazã calculul solvabilitãţii ajustate.
(2) Orice societate afiliatã, societate participativa sau societate afiliatã a unei societãţi participative este inclusã în calculul solvabilitãţii ajustate.
(3) Dacã din calcul rezulta ca solvabilitatea ajustata este negativa, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor dispune mãsurile corespunzãtoare la nivelul societãţii de asigurare în cauza.
Societãţile de reasigurare, societãţile holding de asigurare şi societãţile de asigurare din state terţe
ART. 9
(1) În cazul societãţilor de reasigurare, holdingurilor de asigurare şi societãţilor de asigurare din state terţe, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor utilizeazã supravegherea suplimentarã descrisã prin normele specifice.
(2) Calculul include toate societãţile afiliate ale societãţii holding de asigurare, ale societãţii de reasigurare sau ale societãţii de asigurare dintr-un stat terţ.
(3) Dacã, pe baza acestui calcul, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor ajunge la concluzia ca solvabilitatea societãţii de asigurare filiala a unui holding de asigurare, societãţii de reasigurare sau societãţii de asigurare dintr-un stat terţ este sau poate fi ameninţatã, dispune mãsurile corespunzãtoare la nivelul societãţii de asigurare respective.
ART. 10
Nerespectarea prevederilor prezentelor norme se sancţioneazã în condiţiile şi potrivit prevederilor <>art. 39 din Legea nr. 32/2000 privind societãţile de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 11
Prezentele norme se vor aplica de la data aderãrii României la Uniunea Europeanã.
ART. 12
Prezentele norme transpun prevederile art. 2-10 din Directiva 98/78/CEE .
___________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016