Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
NORMA din 17 aprilie 2002 privind asigurarea pentru risc profesional
În conformitate cu prevederile art. 25 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 591/2000 , asigurarea pentru risc profesional este obligatorie pentru toţi membrii activi ai Camerei Auditorilor din România. Prezentele norme precizeazã modul în care membrii Camerei Auditorilor Financiari din România pot realiza aceasta obligaţie stabilitã prin lege.
CAP. 1 Definiţii În contextul prezentelor norme, termenii de mai jos au urmãtoarele semnificatii: - societate de asigurãri autorizata - o societate de asigurãri autorizata ce funcţioneazã pe teritoriul României; - certificat de conformare - certificatul utilizat de Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România pentru monitorizarea gradului de conformare cu aceste reglementãri; - venit brut din onorarii - toate veniturile obţinute din activitatea desfasurata ca membru al Camerei Auditorilor Financiari din România, exclusiv: a) recuperarea plãţilor şi cheltuielilor care nu fac parte din onorariul imputabil pentru serviciile profesionale prestate; b) taxa pe valoarea adãugatã; - Consiliu - Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România; - Camera - Camera Auditorilor Financiari din România; - membru - o persoana fizica sau juridicã care are calitatea de membru al Camerei; - limita minima a asigurãrii - valoarea minima a asigurãrii necesarã în fiecare an, în conformitate cu prezentele norme; - asigurare - asigurare subscrisã de societãţi de asigurãri; - norme - prezentele norme, modificate şi amendate.
CAP. 2 Arie de întindere şi monitorizare 2.1. Prezentele norme se aplica tuturor membrilor activi ai Camerei. Membrii Camerei, persoane fizice, care sunt angajaţi ai unui membru, persoana juridicã, nu vor încheia asigurãri în nume propriu dacã nu desfãşoarã şi activitãţi individuale. 2.2. Pentru activitãţile individuale desfãşurate de membrii Camerei, persoane fizice, aceştia încheie asigurarea pentru acest tip de activitate. 2.3. Consiliul Camerei va monitoriza modul în care membrii Camerei vor îndeplini aceasta obligaţie profesionalã. Monitorizarea se va realiza de Departamentul de servicii pentru membri. 2.4. Cerinta minima pentru activitatea de monitorizare este o copie de pe polita de asigurare, însã Departamentul de servicii pentru membri poate cere orice alte informaţii şi probe de la membrii Camerei în acest domeniu. 2.5. Membrii activi ai Camerei, care nu fac dovada îndeplinirii obligaţiilor privind asigurarea pentru risc profesional, vor fi transferati la categoria "nonactivi".
CAP. 3 Asigurarea 3.1. Membrii activi ai Camerei trebuie sa detina o asigurare pentru risc profesional în condiţiile precizate de prezentele norme. 3.2. Pentru membrii Camerei cu venitul brut din onorarii mai mare de 200.000 euro limita minima a asigurãrii este de minimum 400.000 euro. 3.3. Pentru membrii Camerei cu venitul brut din onorarii mai mic de 200.000 euro limita minima a asigurãrii este egala cu venitul brut din onorarii din anul precedent. 3.4. Membrii activi ai Camerei pot face asigurarea pentru risc profesional pentru valori mai mari, în funcţie de riscul acceptat de ei pentru activitatea desfasurata. 3.5. Venitul brut din onorarii se determina pe anul fiscal imediat anterior încheierii poliţei de asigurare. 3.6. Limita minima a asigurãrii se determina pentru o perioada de un an calendaristic. 3.7. Camera poate recomanda membrilor sãi, fãrã însã a-i obliga sa le utilizeze, societãţile de asigurãri la care pot apela pentru încheierea poliţei de asigurare. ------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email