Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 14 iulie 1999  privind atestarea expertilor in domeniul protejarii monumentelor istorice si a specialistilor in domeniul conservarii si restaurarii monumentelor istorice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 14 iulie 1999 privind atestarea expertilor in domeniul protejarii monumentelor istorice si a specialistilor in domeniul conservarii si restaurarii monumentelor istorice

EMITENT: MINISTERUL CULTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 589 din 3 decembrie 1999

CAP. 1
Dispozitii generale

ART. 1
Toate interventiile asupra monumentelor istorice, astfel cum sunt definite la <>art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 68/1994 , aprobata si modificata prin <>Legea nr. 41/1995 , cu modificarile ulterioare, indiferent de regimul lor juridic, vor fi efectuate numai de experti si de specialisti atestati si inscrisi, dupa caz, in registrul expertilor sau in registrul specialistilor, conform prezentelor norme.
ART. 2
Atestarea persoanelor fizice are drept scop asigurarea premiselor necesare pentru realizarea si verificarea corespunzatoare a lucrarilor de specialitate din domeniul protejarii, conservarii si restaurarii monumentelor istorice, in vederea indeplinirii cerintelor tehnice si calitative prevazute in actele normative in vigoare si in avizele date de Comisia Nationala a Monumentelor Istorice, denumita in continuare C.N.M.I.
ART. 3
Pe baza evaluarii pregatirii profesionale, a experientei si a competentei solicitantului in domeniul protejarii, conservarii, restaurarii si punerii in valoare a monumentelor istorice, C.A.D.M.I. hotaraste acordarea certificatului de atestare.

CAP. 2
Atestarea persoanelor fizice

A. Categorii de activitati si conditii de atestare
ART. 4
(1) Persoanele fizice atestate si inscrise, dupa caz, in registrul expertilor sau in registrul specialistilor pot incheia contracte de prestari de servicii si pot fi angajate pentru realizarea activitatilor de protejare, conservare, restaurare si punere in valoare a monumentelor istorice din urmatoarele domenii:
a) restaurare arhitectura;
b) urbanism, parcuri si gradini;
c) cercetare monumente istorice;
d) inginerie -consolidare si/sau restaurare structuri istorice;
e) inginerie - instalatii;
f) restaurare pictura murala si restaurare pictura pe lemn;
g) restaurare lemn, piatra si metal;
h) restaurare sculpturi din lemn si piatra;
i) arheologie - preistorie si antichitate, ev mediu si perioada moderna.
(2) Activitatile realizate in domeniile prevazute la alin. (1) revin angajatorului potrivit legii.
ART. 5
(1) Atestarea persoanelor fizice care desfasoara activitati in domeniul protejarii, conservarii, restaurarii si punerii in valoare a monumentelor istorice se solicita si se acorda, cu respectarea specializarilor si a criteriilor cuprinse in prezentele norme, pentru unul sau mai multe domenii, prevazute in anexa nr. 2, avand urmatoarele calitati:
a) expert in domeniul protejarii monumentelor istorice, denumit in continuare expert;
b) specialist in domeniul conservarii si restaurarii monumentelor istorice, denumit in continuare specialist.
(2) Criteriile ce trebuie indeplinite pentru atestarea ca expert sau ca specialist in domeniile si in specialitatile prevazute in prezentele norme sunt cuprinse in anexa nr. 3.
B. Documentele necesare in vederea atestarii
ART. 6
(1) In vederea atestarii persoanele interesate vor depune un dosar de atestare continand urmatoarele documente:
a) cerere-tip conform anexei nr. 4;
b) copie legalizata de pe carnetul de munca;
c) copie legalizata de pe diploma de studii, de pe titluri stiintifice etc.;
d) copie legalizata de pe actul de echivalare a studiilor, eliberat de Ministerul Educatiei Nationale din Romania, dupa caz;
e) copie legalizata de pe certificatul de nastere;
f) cazier;
g) memoriu de activitate generala - curriculum vitae;
h) memoriu de activitate in domeniul de atestare;
i) lista cuprinzand lucrarile efectuate in domeniul protejarii, conservarii si restaurarii monumentelor istorice; pentru fiecare caz se specifica calitatea si responsabilitatile detinute;
j) doua recomandari din partea unor institutii cu atributii in domeniul protejarii monumentelor istorice sau din partea unor persoane atestate;
k) chitanta de achitare a tarifului de atestare, in copie.
(2) Pentru persoanele fizice straine dosarul va cuprinde urmatoarele documente:
a) cerere-tip conform anexei nr. 4;
b) copie de pe diploma de studii, titluri stiintifice etc., in forma autentica si in traducere legalizata in limba romana;
c) memoriu de activitate generala - curriculum vitae;
d) memoriu de activitate in domeniul de atestare;
e) chitanta de achitare a tarifului de atestare, in copie;
f) doua recomandari din partea unor autoritati din tara sa, cu atributii in domeniul protejarii monumentelor istorice, sau din partea unor persoane atestate.
ART. 7
(1) Dosarele de atestare se depun direct sau se transmit prin posta, cu confirmare de primire, Ministerului Culturii - Directia monumentelor istorice.
(2) Evidenta dosarelor de atestare primite la Ministerul Culturii se tine intr-un registru special la Directia monumentelor istorice.
(3) Dosarele de atestare se pot restitui solicitantilor respinsi, pe baza de semnatura.
C. Procedura de atestare a persoanelor fizice
ART. 8
Atestarea persoanelor fizice in domeniul protejarii, conservarii si restaurarii monumentelor istorice este organizata si coordonata de Ministerul Culturii prin Directia monumentelor istorice si se realizeaza de catre Comisia de Atestare in Domeniul Monumentelor Istorice, denumita in continuare C.A.D.M.I.
ART. 9
(1) Dosarele de atestare sunt verificate de secretarul C.A.D.M.I., care intocmeste listele cuprinzand solicitarile primite si propune, pe baza documentelor din fiecare dosar, acceptarea sau respingerea acestuia, cu precizarea motivelor in cazul propunerii de respingere. In cazul in care se constata ca dosarul depus este incomplet, secretarul C.A.D.M.I. poate solicita completarea acestuia.
(2) Secretarul C.A.D.M.I. prezinta in prima sedinta a plenului acesteia listele cuprinzand solicitarile primite si propunerile de acceptare sau de respingere a acestora.
ART. 10
(1) C.A.D.M.I. analizeaza dosarele prezentate si decide:
a) admiterea pentru examinare;
b) solicitarea de completari;
c) respingerea dosarului.
(2) Deciziile C.A.D.M.I. se consemneaza intr-un registru special al sedintelor C.A.D.M.I. si se transmit persoanelor interesate in termen de 15 zile lucratoare.
(3) In cazul in care C.A.D.M.I. decide admiterea pentru examinare, candidatului i se vor comunica data, ora si locul unde va avea loc examinarea, precum si documentele necesare pe care va trebui sa le aiba asupra sa.
(4) In cazul in care C.A.D.M.I. decide solicitarea de completari, candidatului i se vor comunica termenul de depunere si documentele solicitate. Nedepunerea documentelor in termenul prevazut va conduce la respingerea dosarului. Termenul de depunere a documentelor solicitate nu poate fi mai mic de 15 zile si mai mare de 30 de zile.
(5) In cazul in care C.A.D.M.I. decide respingerea dosarului, candidatului i se vor comunica motivele care au condus la aceasta decizie.
ART. 11
Deciziile C.A.D.M.I. prevazute la art. 10 alin. (1) pot fi contestate in scris in termen de 30 de zile de la data primirii comunicarii.
ART. 12
(1) Examinarea candidatului consta intr-un interviu de specialitate, avand la baza una sau mai multe lucrari reprezentative din activitatea candidatului.
(2) C.A.D.M.I. poate cere, dupa caz, examinarea la fata locului a lucrarilor de proiectare si executie efectuate de catre candidat.
ART. 13
(1) Rezultatul examinarii se afiseaza la sediul Ministerului Culturii in termen de 24 de ore de la data examinarii.
(2) Contestatiile cu privire la rezultatul examinarii se depun la Ministerul Culturii - Directia monumentelor istorice in termen de 72 de ore de la data afisarii rezultatelor.
(3) Contestatiile se rezolva de catre C.A.D.M.I. in termen de 30 de zile lucratoare de la data expirarii termenului de depunere a contestatiilor. Rezultatul contestatiilor se afiseaza la sediul Ministerului Culturii.
ART. 14
(1) Hotararea C.A.D.M.I. de acordare a certificatului de atestare se comunica Directiei monumentelor istorice in vederea inscrierii persoanei atestate, dupa caz, in registrul expertilor sau in registrul specialistilor.
(2) Directia monumentelor istorice elibereaza in termen de 30 de zile de la data primirii comunicarii documentele de atestare, respectiv certificatul de atestare, legitimatia si stampila de expert sau de specialist, conform modelelor prezentate in anexele nr. 5, 6 si 7.

CAP. 3
Atributii si raspunderi ale expertilor si specialistilor

ART. 15
Atributii si raspunderi comune expertilor si specialistilor:
a) elaborarea expertizelor, a proiectelor si a cercetarilor se va efectua avandu-se in vedere cerintele celorlalte domenii implicate, altele decat cele pentru care sunt atestati;
b) proiectantul, proprietarul, investitorul sau administratorul, impreuna cu executantul raspund, potrivit legii, de supunerea spre verificare a intregului proiect, precum si de modificarile efectuate fara acceptul verificatorului tehnic, daca prin aceasta se afecteaza calitatea edificiului;
c) expertii si/sau specialistii vor pune la dispozitie organismelor de control abilitate, la cererea acestora, spre consultare, datele si documentatiile solicitate;
d) expertii si/sau specialistii sunt obligati sa instiinteze C.N.M.I. si Directia monumentelor istorice despre orice situatii de degradare, de folosire necorespunzatoare si/sau de incalcare a prevederilor legale privind monumentele istorice clasate, altele decat cele care fac obiectul propriilor studii sau lucrari;
e) expertii si/sau specialistii sunt obligati sa semnaleze C.N.M.I. si Directiei monumentelor istorice edificiile care pot fi incluse in lista cuprinzand monumentele istorice;
f) pentru modificarea solutiilor din proiectul avizat expertii si specialistii au obligatia de a obtine avizul C.N.M.I.
ART. 16
Atributii si raspunderi specifice expertilor:
a) expertii atestati conform prezentelor norme au dreptul sa elaboreze expertize numai pentru domeniul in care au fost atestati;
b) expertii raspund de asigurarea cerintelor impuse de doctrinele si principiile de restaurare stipulate in actele internationale din domeniul monumentelor istorice la care Romania a aderat, atat prin stabilirea conceptului de abordare a studiilor si cercetarilor preliminare, cat si prin conceptele de restaurare, de la conservare pana la punerea in valoare;
c) expertii in specialitatea arhitectura coordoneaza toate specialitatile ce concura la elaborarea expertizelor si la intocmirea studiului de fezabilitate;
d) expertii vor certifica, in fazele urmatoare de proiectare, ca s-au respectat solutiile de principiu continute in concluziile expertizei, precum si avizele C.N.M.I., iar pe parcursul executarii lucrarilor si la receptia acestora, punerea in opera a proiectului;
e) expertii vor stabili domeniile pentru care sunt necesare investigatii si verificari pentru extinderea expertizei si/sau fazele urmatoare de cercetare si proiectare;
f) expertii vor semna si vor stampila toate piesele scrise si desenate ale expertizelor pe care le intocmesc;
g) expertii pot elabora studii, investigatii si proiecte, dar nu pot verifica documentatiile proprii elaborate in calitate de proiectant;
h) expertii vor tine la zi registrul de evidenta a expertizelor intocmite si a acordurilor cu privire la documentatiile elaborate de specialistii intocmitori.
ART. 17
Atributii si raspunderi specifice specialistilor:
A. Specialistii atestati in specializarea "studii, investigatii, cercetari si evidenta" au urmatoarele atributii si raspunderi:
a) sa cunoasca criteriile de atribuire sau de pierdere a calitatii de monument istoric;
b) sa cunoasca metodologia de intocmire a fiselor de monument;
c) sa intocmeasca documentele primare ce stau la baza fiselor de monument (relevee sumare, investigatii locale, fotografii, cercetare de arhiva, masuratori, alte investigatii specifice, dupa caz), precum si a rapoartelor de inspectie;
d) sa cunoasca legislatia in vigoare din domeniu, precum si cartele si conventiile internationale privind protejarea si conservarea monumentelor istorice.
B. Specialistii atestati in specializarea "verificare studii, proiecte" au urmatoarele atributii si raspunderi:
a) sa verifice, conform domeniilor si specializarilor pentru care au fost atestati, continutul si calitatea proiectelor tehnice de specialitate;
b) sa verifice documentatiile tehnice de executie privind interventiile la monumentele istorice;
c) sa nu exercite atributiile de verificator asupra propriilor proiecte;
d) sa urmareasca respectarea in fazele de proiectare a prevederilor expertizelor avizate, precum si a continutului avizelor C.N.M.I.;
e) sa atentioneze proiectantul cu privire la modificarile ce pot decurge din alte cerinte si/sau reglementari tehnice in vigoare si sa stabileasca modul de solutionare;
f) sa semneze si sa stampileze piesele scrise si desenate care au facut obiectul verificarii si sa intocmeasca referatul de verificare in conformitate cu exigentele C.N.M.I.;
g) sa intocmeasca si sa tina la zi registrul de evidenta a proiectelor verificate.
C. Specialistii atestati in specializarile "sef de proiect complex" si "sef de proiect" au urmatoarele atributii si raspunderi:
a) sa intocmeasca proiecte sau sa conduca si sa coordoneze lucrari de aceasta natura, conform domeniului si specializarii in care au fost atestati;
b) sa fundamenteze riguros, din punct de vedere stiintific si tehnic, solutiile adoptate, in acord cu cerintele stipulate in actele internationale din domeniul monumentelor istorice;
c) sa respecte concluziile conceptuale ale expertizelor, precum si prevederile referatelor de verificare tehnica;
d) sa prezinte C.N.M.I., la cererea acesteia, datele stiintifice si tehnice necesare pentru sustinerea lucrarilor elaborate;
e) sa respecte avizele C.N.M.I. prin introducerea prevederilor acestora in lucrarile elaborate;
f) sa prezinte spre reavizare eventualele modificari si completari majore fata de solutiile avizate anterior, in cazul aparitiei unor situatii noi pe santierele de restaurare;
g) sa urmareasca, sa verifice si sa aprobe pe santier modul de punere in opera a documentatiilor pe care le-au intocmit;
h) sa dispuna, fara incalcarea avizului C.N.M.I., adaptarile solutiilor tehnice in conformitate cu situatia reala din santier;
i) sa participe la analizarea ofertelor de executie a lucrarilor propriu-zise, precum si la receptionarea acestora;
j) sa semneze si sa stampileze toate documentatiile elaborate;
k) sa tina la zi registrul de evidenta a lucrarilor intocmite.
D. Specialistii atestati in specializarea "executare lucrari" au urmatoarele atributii si raspunderi:
a) sa conduca lucrari de interventii la monumentele istorice numai in baza documentatiilor de executie avizate de C.N.M.I., cu respectarea prevederilor cuprinse in autorizatia si in avizele legale de construire;
b) sa verifice si sa avizeze fisele si proiectele tehnologice de executie, procedeele de realizare a lucrarilor, planurile de verificare a executiei, proiectele de organizare a executiei, precum si programele de realizare a lucrarilor;
c) sa asigure conducerea punctelor de lucru din subordine cu personal atestat;
d) sa cunoasca cu exactitate continutul documentatiilor de executie pentru toate punctele de lucru din subordine;
e) sa asigure informarea operativa a sefului de proiect, ori de cate ori este cazul, despre evolutia lucrarilor si, in special, despre necesitatea de adaptare a solutiilor din documentatie cu situatia reala din teren;
f) sa cunoasca principiile generale de restaurare si de conservare stipulate in actele internationale din domeniul monumentelor istorice;
g) sa nu permita abaterea de la prevederile documentatiei avizate sau de la dispozitiile de santier;
h) sa cunoasca tehnicile si materialele traditionale de executie, specifice domeniului de activitate;
i) sa asigure punctele de lucru cu personal muncitor calificat si specializat in lucrari de restaurare si sa se preocupe de perfectionarea permanenta a acestuia in meseriile traditionale ce acopera domeniul;
j) sa intocmeasca si sa tina la zi registrele de evidenta a lucrarilor pe care le coordoneaza tehnic si de care raspund;
k) sa opreasca executarea lucrarilor in cazul in care s-au produs defecte grave de calitate, abateri de la prevederile proiectului de executie sau au fost descoperite urme de interes arheologic, arhitectural sau artistic si sa permita reluarea lucrarilor numai dupa decizia sefului de proiect;
l) sa raspunda, conform atributiilor ce le revin, de realizarea nivelului de calitate corespunzator cerintelor specifice lucrarilor de conservare, consolidare, restaurare si punere in valoare.
E. Specialistii atestati in specializarea "dirigentare lucrari" au urmatoarele atributii si raspunderi:
a) dirigintele de santier este reprezentantul angajatorului pentru lucrarile propriu-zise de conservare, prin care acesta isi exercita controlul asupra corectitudinii tehnice si economice a lucrarilor;
b) dirigintele de santier are toate atributiile si raspunderile pe care i le acorda angajatorul in conformitate cu prevederile juridice si tehnice privind activitatea generala in constructii, la care se adauga cele specifice domeniului monumentelor istorice, dupa cum urmeaza:
- cunoasterea temeinica, din punct de vedere tehnic si stiintific, a documentatiilor avizate ce se executa;
- supravegherea si controlul corectitudinii interventiilor de orice natura pe perioada executarii lucrarilor, in acord cu specificul lucrarilor de conservare-restaurare;
- aducerea la cunostinta angajatorului a necesitatii asigurarii protejarii monumentului in caz de intrerupere sezoniera sau pe perioada nedeterminata, dupa caz, a lucrarilor de restaurare aflate in curs de executie;
- urmarirea aplicarii cu strictete a inscrisurilor din registrul de comunicari de santier, inspectie si control si din registrul de dispozitii de santier;
- asigurarea in permanenta a celei mai bune conlucrari intre beneficiar si finantator, pe de o parte, si specialisti - cercetatori, proiectanti si antreprenori restauratori, pe de alta parte;
- verificarea in permanenta a calitatii si aspectului materialelor puse in opera, in acord cu prevederile proiectului avizat;
- verificarea temeinica a inscrisurilor si a schitelor din caietele de atasamente ale monumentului, cu pozitionarea exacta a fiecarei interventii, avand in vedere importanta acestor caiete in cadrul jurnalului de restaurare;
- semnalarea prompta a oricaror descoperiri de urme de interes istoric, artistic si arhitectural si luarea masurilor de protejare provizorie a acestora pana la inregistrarea lor;
- participarea si urmarirea intocmirii jurnalului de restaurare - cartea constructiei si predarea acestuia angajatorului la receptia lucrarilor.
F. Specialistii atestati in specializarea "inspectia si urmarirea comportarii in timp a monumentelor istorice" au urmatoarele atributii si raspunderi:
a) sa cunoasca proiectul si lucrarile efectuate sau in curs de efectuare pentru mentinerea starii de conservare si exploatare a monumentelor istorice pentru care au atributii de serviciu;
b) sa verifice existenta cartii tehnice a monumentului la fiecare detinator si sa cunoasca continutul acesteia pentru monumentele istorice pentru care au atributii de serviciu;
c) sa completeze la zi evenimentele survenite in existenta monumentului, atat in cartea tehnica, cat si in fisa monumentului pentru monumentele istorice pentru care au atributii de serviciu;
d) sa controleze periodic respectarea conditiilor cuprinse in proiectul de urmarire speciala a comportarii in exploatare si a celor prevazute in cartea tehnica a monumentului pentru monumentele istorice pentru care au atributii de serviciu;
e) sa solicite detinatorului de monumente istorice efectuarea de cercetari sau expertize de catre specialisti sau experti atestati, in cazul constatarii unor degradari la monumentele istorice pentru care au atributii de serviciu;
f) sa controleze periodic starea de conservare a monumentelor istorice pentru care au atributii de serviciu;
g) sa verifice si sa completeze periodic si in cazuri de dezastre cartea tehnica a constructiei;
h) sa analizeze comportarea obiectivului in directa legatura cu solutiile tehnico-economice propuse in faza de cercetare-proiectare, precum si conditiile de interventie stabilite pe parcurs;
i) sa urmareasca utilizarea obiectivului potrivit caietului de sarcini, masurile speciale, comportarea acestuia in timp, acceptand schimbarea functionalitatii acestuia numai in conditiile legii;
j) pe baza analizei asupra comportarii in timp sa prezinte periodic concluzii asupra disfunctiilor aparute, facand propuneri fundamentate tehnico-economic;
k) responsabilul cu urmarirea in timp are obligatia de a efectua in totalitate analiza obiectivului, inclusiv in relatia acestuia cu mediul si cu pozitia lui in teritoriu. Analiza va identifica efectele favorabile si disfunctiile in coabitarea diverselor calitati ale obiectivului.

CAP. 4
Sanctiuni

ART. 18
(1) Incalcarea obligatiilor si atributiilor ce revin specialistilor sau expertilor conform prevederilor prezentelor norme, in functie de gravitatea faptei comise, se sanctioneaza astfel:
a) avertisment;
b) suspendarea valabilitatii certificatului de atestare pe o perioada de minimum 6 luni si maximum 2 ani;
c) anularea certificatului de atestare.
(2) Aplicarea sanctiunilor se face gradual sau direct, in functie de gravitatea faptei.
ART. 19
Aplicarea sanctiunilor se face prin hotarare a C.A.D.M.I., care are la baza:
a) raportul de constatare intocmit de Directia monumentelor istorice sau de alte organisme abilitate, inaintat C.A.D.M.I.;
b) referatul unei comisii formate din 3 specialisti, care analizeaza si confirma raportul si care propun sanctiunea si durata acesteia. Comisia este constituita din urmatoarele persoane: un specialist numit de C.A.D.M.I., unul recomandat de Directia monumentelor istorice si unul propus de catre cel nominalizat pentru sanctionare din randul persoanelor inscrise in registrul expertilor sau in registrul specialistilor.
ART. 20
Pe perioada suspendarii, sau a anularii certificatului de atestare persoana fizica in cauza nu mai poate realiza activitati in domeniul protejarii, conservarii si restaurarii monumentelor istorice.
ART. 21
Avertismentul si suspendarea certificatului de atestare se considera ridicate la data indeplinirii conditiilor care au condus la luarea masurii de sanctionare, respectiv la sfarsitul perioadei de suspendare.
ART. 22
Anularea certificatului de atestare se face in urmatoarele cazuri:
a) cand a mai fost sanctionat de doua ori cu suspendarea certificatului de atestare;
b) cand persoanele fizice atestate realizeaza alte activitati decat cele pentru care sunt atestate sau realizeaza activitati in perioada in care sunt suspendate;
c) cand prin activitatea sa persoana fizica atestata produce mutilari sau distrugeri ale monumentului istoric din cauza nerespectarii avizelor;
d) cand persoana fizica atestata a fost condamnata prin sentinta definitiva pentru fapte comise in exercitarea profesiei.
ART. 23
Documentele de atestare - certificatul de atestare, stampila si legitimatia - suspendate sau anulate se predau Ministerului Culturii - Directia monumentelor istorice de catre detinatori, in termen de 15 zile de la instiintare.
ART. 24
In cazul in care faptele care au condus la suspendarea sau la anularea certificatului de atestare intrunesc elementele constitutive ale infractiunii, C.A.D.M.I. dispune sesizarea autoritatilor publice competente.
ART. 25
Persoana al carei certificat de atestare a fost anulat nu mai poate solicita si nici primi un alt certificat de atestare decat dupa trecerea a cel putin 5 ani de la data anularii, reluand procedura de atestare.
ART. 26
(1) Hotararile C.A.D.M.I. privind aplicarea sanctiunilor se aduc la cunostinta persoanelor fizice in cauza si Directiei monumentelor istorice, prin instiintare scrisa, de catre C.A.D.M.I.
(2) Instiintarea persoanelor fizice in cauza se va face prin scrisoare cu confirmare de primire, in termen de 15 zile lucratoare de la data pronuntarii hotararii, si va contine motivele care au determinat luarea masurii de sanctionare si sanctiunea aplicata.
ART. 27
(1) Sanctiunile pot fi contestate in scris, in termen de 15 zile de la primirea instiintarii. Dupa aceasta data sanctiunea ramane definitiva.
(2) Contestatia cu privire la hotararea C.A.D.M.I. de aplicare a unei sanctiuni se rezolva de Directia monumentelor istorice din cadrul Ministerului Culturii in termen de 60 de zile de la depunere.
(3) In cazul in care cel sanctionat este nemultumit de modul in care i-a fost solutionata contestatia, el se poate adresa instantelor de drept comun, potrivit procedurii contenciosului administrativ.
(4) Pe perioada rezolvarii contestatiilor drepturile pe care le acorda certificatul de atestare sunt suspendate.
ART. 28
Directia monumentelor istorice are obligatia de a face mentiunile necesare, dupa caz, in registrul expertilor sau in registrul specialistilor, precum si in legitimatia de specialist sau de expert.

CAP. 6
Dispozitii finale

ART. 29
In termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme persoanele fizice care desfasoara activitati in domeniul protejarii, conservarii si restaurarii monumentelor istorice sunt obligate sa obtina certificatul de atestare.
ART. 30
Nu pot fi atestate persoanele carora li s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii dreptului de a ocupa o functie sau de a exercita o profesie de natura celei de care s-a folosit pentru savarsirea unei infractiuni.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016