Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 13 octombrie 2004  privind autorizarea in domeniul montarii si exploatarii sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire si apa calda de consum in imobile de tip condominiu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 13 octombrie 2004 privind autorizarea in domeniul montarii si exploatarii sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire si apa calda de consum in imobile de tip condominiu

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE PUBLICE DE GOSPODARIE COMUNALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 979 din 25 octombrie 2004

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã este abilitatã sã elibereze, sã modifice, sã suspende sau sã retragã urmãtoarele tipuri de autorizaţii:
a) de montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire;
b) de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire;
c) de montare a contoarelor de apã caldã utilizate ca repartitoare de costuri;
d) de exploatare a contoarelor de apã caldã utilizate ca repartitoare de costuri.
ART. 2
(1) Prevederile prezentelor norme se aplicã persoanelor juridice care solicitã eliberarea, modificarea sau retragerea autorizaţiilor prevãzute la art. 1.
(2) Solicitantul autorizãrii trebuie sã fie persoanã juridicã românã.
ART. 3
Prezentele norme stabilesc:
a) condiţiile generale privind eliberarea autorizaţiilor pentru montarea şi exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire şi apã caldã de consum;
b) procedura de solicitare şi eliberare a autorizaţiilor;
c) cazurile în care Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã poate decide suspendarea temporarã sau încetarea valabilitãţii autorizaţiilor;
d) tarifele pentru eliberarea sau modificarea de autorizaţii, precum şi tarifele anuale percepute de Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã de la titularii şi solicitanţii de autorizaţii.
ART. 4
În sensul prezentelor norme, noţiunile de mai jos se definesc dupã cum urmeazã:
4.1. agrement tehnic - specificaţie tehnicã ce exprimã o evaluare tehnicã favorabilã, adecvatã unui produs la o utilizare preconizatã, bazatã pe satisfacerea cerinţelor esenţiale, aplicabile instalaţiei în care produsul urmeazã a fi utilizat;
4.2. autoritate competentã - Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã, instituţie publicã de interes naţional, cu personalitate juridicã;
4.3. autorizaţie - act tehnic şi juridic emis de autoritatea competentã, prin care se acordã permisiunea unei persoane juridice de a monta, a pune în funcţiune, a modifica, a repara şi a exploata sisteme de repartizare a costurilor;
4.4. exploatare - ansamblu de acţiuni pentru citirea, supravegherea funcţionãrii şi întreţinerea sistemelor de repartizare a costurilor, precum şi pentru repartizarea, emiterea şi transmiterea tabelelor centralizatoare cuprinzând consumurile individuale de energie termicã în vederea desfãşurãrii în condiţii sigure şi economice a acesteia;
4.5. montare - ansamblu de operaţii şi lucrãri de instalare, încorporare, asamblare, aplicare, sigilare şi etichetare a sistemelor de repartizare a costurilor în instalaţiile interioare de utilizare a energiei termice din imobilele de tip condominiu;
4.6. prestator - persoanã juridicã autorizatã de autoritatea competentã, care monteazã sisteme de repartizare a costurilor şi care îşi asumã responsabilitatea corectitudinii alegerii, instalãrii, funcţionãrii şi exploatãrii acestora;
4.7. produs - orice ansamblu de materiale, elemente, componente individuale sau alcãtuind un set, realizat în scopul de a fi montat în instalaţii, introdus pe piaţã în forma în care urmeazã a fi încorporat, aplicat sau instalat în construcţii, prin operaţii şi lucrãri de construcţii;
4.8. sistem de repartizare a costurilor - ansamblu format din mai multe repartitoare de costuri, de acelaşi fel, instalat în spaţiul cu destinaţie de locuinţã şi/sau în spaţiile comune din imobilele de tip condominiu, care funcţioneazã, în conformitate cu specificaţiile fabricantului, împreunã cu armãturile aferente sau, dupã caz, cu un program de calcul specializat şi sunt utilizate la repartizarea costurilor aferente consumurilor, determinate cu un mijloc de mãsurare legal;
4.9. specificaţie tehnicã - document care stabileşte caracteristicile unui produs, cum ar fi niveluri de calitate, performanţã, securitate sau dimensiuni, inclusiv cerinţe care se aplicã produsului cu privire la denumirea sub care acesta este comercializat, terminologie, simboluri, încercãri şi metode de încercare, ambalare, marcare sau etichetare şi proceduri pentru evaluarea conformitãţii;
4.10. suspendare - emiterea de cãtre Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã a unei decizii prin care unui prestator autorizat i se retrage, pentru o perioadã determinatã, dreptul de a desfãşura activitãţile pentru care a fost autorizat; Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã poate decide acordarea dreptului de continuare a activitãţii pânã la finalizarea unor lucrãri, spre a nu afecta interesele consumatorilor;
4.11. retragere - emitere de cãtre Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã a unei decizii prin care unui prestator autorizat i se retrage definitiv dreptul de a desfãşura activitãţile pentru care a fost autorizat; Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã poate decide acordarea dreptului de continuare a activitãţii pânã la finalizarea unor lucrãri, spre a nu afecta interesele consumatorilor.

CAP. II
Procedura de solicitare şi eliberare a autorizaţiilor

SECŢIUNEA 1
Solicitarea eliberãrii de autorizaţii

ART. 5
(1) Pentru obţinerea unei autorizaţii, solicitantul adreseazã autoritãţii competente o cerere conform modelului prezentat în anexa nr. 1.
(2) În toate cazurile, la înregistrarea cererii privind eliberarea unei autorizaţii, solicitantul va prezenta dovada achitãrii tarifului de analizã a documentelor care însoţesc cererea.
(3) Autoritatea competentã va restitui solicitantului cererea privind eliberarea unei autorizaţii şi documentaţia aferentã, dacã acesta nu prezintã dovada achitãrii tarifului de analizã a documentaţiei.
ART. 6
(1) La cererea de eliberare a autorizaţiei de orice tip, persoanele juridice vor anexa:
a) actul constitutiv al agentului economic solicitant, în copie;
b) certificatul constatator, în original sau în copie legalizatã, cu privire la înregistrarea şi situaţia agentului economic solicitant, eliberat de oficiul registrului comerţului cu cel mult 10 zile înainte de data depunerii la autoritatea competentã;
c) certificatul de atestare fiscalã pentru persoane juridice, eliberat de Ministerul Finanţelor Publice prin organul fiscal în a cãrui razã teritorialã acestea se aflã în evidenţã, în original sau în copie legalizatã;
d) copiile situaţiilor financiare aferente anului financiar anterior (cu excepţia persoanelor juridice nou-înfiinţate);
e) actele doveditoare privind achitarea taxelor şi impozitelor la bugetul de stat şi la cel local, precum şi a contribuţiei pentru asigurãrile sociale de stat, eliberate şi vizate de cãtre organele abilitate cu cel mult 30 de zile înainte de data depunerii cererii de eliberare a autorizaţiei;
f) curriculum vitae pentru membrii echipei manageriale, care sã reflecte formarea lor managerialã şi experienţa în domeniu;
g) scurtã prezentare a societãţii comerciale, din care sã reiasã experienţa dobânditã în domeniu din activitãţi similare cu cele pentru care se solicitã autorizarea, desfãşurate în ţarã sau în strãinãtate.
(2) În cazul în care solicitantul autorizaţiei este deja titular al unei autorizaţii/licenţe eliberate de Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã, la cererea sa nu mai trebuie anexate documentele prevãzute la alin. (1).
ART. 7
Pentru eliberarea autorizaţiei de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire, pe lângã documentele prevãzute la art. 6, solicitanţii prezintã şi urmãtoarele documente:
a) agrement tehnic pentru robineţii termostataţi utilizaţi, acordat în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţã a produselor pentru construcţii;
b) agrement tehnic pentru repartitoarele de costuri utilizate, acordat în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 622/2004 ;
c) declaraţie de conformitate pentru repartitoare de costuri, datã de un laborator autorizat, din ţarã sau din ţãrile membre ale Uniunii Europene;
d) declaraţie pe propria rãspundere privind deţinerea unui software propriu sau a unei licenţe de software pentru repartizarea cheltuielilor de încãlzire, adaptat pentru corpurile de încãlzire din România;
e) fişe tehnice, instrucţiuni de montaj şi de utilizare, pentru fiecare dintre tipurile de robineţi termostataţi ce se intenţioneazã a se monta;
f) fişe tehnice, instrucţiuni de montaj şi de utilizare, pentru fiecare dintre tipurile de repartitoare de costuri ce se intenţioneazã a se monta;
g) angajamentul producãtorului/vânzãtorului cã rãspunde solidar de asigurarea exploatãrii sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire cu societatea comercialã care solicitã autorizaţia de montare a acestora;
h) declaraţie privind disponibilitatea solicitantului de a repartiza şi de a transmite furnizorului de energie termicã şi tabelul centralizator cu consumurile individuale de energie termicã pentru apa caldã de consum de la asociaţiile de proprietari/locatari care au optat pentru preluarea în facturare individualã;
i) declaraţie pe propria rãspundere cã va respecta şi va asigura condiţiile impuse pentru montarea şi exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire, conform modelului prezentat în anexa nr. 2;
j) lista tuturor lucrãrilor contractate, de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire, finalizate şi în derulare, cu precizarea numãrului de contracte încheiate şi a tipurilor de repartitoare montate (cu excepţia persoanelor juridice nou-înfiinţate);
k) organigrama valabilã la data solicitãrii autorizaţiei, indicând departamentul responsabil cu desfãşurarea activitãţilor pentru care se solicitã autorizaţia;
l) fişa cuprinzând structura personalului, pe specialitãţi, care atestã calificarea persoanelor implicate în activitãţile pentru care se solicitã autorizaţia;
m) lista cu toate utilajele şi dotãrile tehnice alocate pentru prestarea activitãţilor pentru care se solicitã autorizaţia, cu precizarea, pentru fiecare tip, dacã acestea se aflã în proprietatea solicitantului sau sunt închiriate; pentru utilajele şi dotãrile închiriate se vor anexa contractele de închiriere;
n) copie a actului de certificare a sistemului de management al calitãţii al solicitantului şi producãtorului sau o comunicare din partea organismului de certificare, cu prezentarea de dovezi obiective privind realizarea/ implementarea acestuia, pentru persoanele juridice care livreazã, monteazã şi exploateazã sisteme de repartizare a costurilor pentru încãlzire;
o) regulamentul de organizare şi funcţionare sau manualul de asigurare a calitãţii, pentru persoanele juridice care monteazã sisteme de repartizare a costurilor pentru încãlzire, integral sau în extras, din care sã rezulte atribuţiile şi responsabilitãţile departamentelor angajate în desfãşurarea activitãţii pentru care se solicitã autorizaţia;
p) copie a actului de abilitare, conform prevederilor legale, a unei persoane cu responsabilitãţi în domeniul protecţiei şi securitãţii muncii;
q) declaraţie privind preţul de listã pentru vânzarea şi montarea unui ansamblu format dintr-un repartitor de costuri şi un robinet termostatic pe un corp de încãlzire, precum şi preţul de listã pentru exploatarea sistemului de repartizare a costurilor pentru încãlzire într-un imobil de tip condominiu.
ART. 8
Pentru eliberarea autorizaţiei de montare şi exploatare a contoarelor de apã caldã utilizate ca repartitoare de costuri, pe lângã documentele prevãzute la art. 6, solicitanţii prezintã şi urmãtoarele documente:
a) autorizaţie de montaj, acordatã de Biroul Român de Metrologie Legalã;
b) autorizaţie de import sau de comercializare, acordatã de Biroul Român de Metrologie Legalã;
c) certificate de aprobare de model, inclusiv anexele şi completãrile, pentru fiecare dintre contoarele menţionate în autorizaţia de montaj;
d) declaraţie de conformitate pentru contoarele de apã caldã utilizate ca repartitoare de costuri, datã de un laborator autorizat, din ţarã sau din ţãrile membre ale Uniunii Europene;
e) fişe tehnice complete pentru fiecare tip de contor de apã caldã utilizat ca repartitor de costuri;
f) angajamentul producãtorului/vânzãtorului cã rãspunde solidar de asigurarea exploatãrii sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa caldã de consum cu societatea comercialã care solicitã autorizaţia de montare a acestora;
g) lista tuturor lucrãrilor de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa caldã de consum, contractate, finalizate şi/sau în derulare, cu precizarea numãrului contractelor şi a tipurilor de repartitoare montate (cu excepţia persoanelor juridice nou-înfiinţate);
h) organigrama valabilã la data solicitãrii autorizaţiei, indicându-se departamentul responsabil cu desfãşurarea activitãţilor pentru care se solicitã autorizaţia;
i) fişa cuprinzând structura personalului, pe specialitãţi, care atestã calificarea persoanelor implicate în activitãţile pentru care se solicitã autorizaţia;
j) lista cu toate utilajele şi dotãrile tehnice alocate pentru prestarea activitãţilor pentru care se solicitã autorizaţia, cu precizarea dacã acestea se aflã în proprietatea solicitantului sau sunt închiriate; pentru utilajele şi dotãrile închiriate se vor anexa contractele de închiriere;
k) declaraţie pe propria rãspundere cã vor respecta şi vor asigura condiţiile impuse pentru montarea şi exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa caldã de consum, conform modelului prezentat în anexa nr. 3;
l) copie de pe actul de certificare a sistemului de management al calitãţii al solicitantului şi al producãtorului sau o comunicare din partea organismului de certificare, cu prezentarea de dovezi obiective privind realizarea/ implementarea acestuia, pentru persoanele juridice care livreazã, monteazã şi exploateazã sisteme de repartizare a costurilor pentru apa caldã de consum;
m) regulamentul de organizare şi funcţionare sau manualul de asigurare a calitãţii, pentru persoanele juridice care monteazã sisteme de repartizare a costurilor pentru apa caldã de consum, integral sau în extras, din care sã rezulte atribuţiile şi responsabilitãţile departamentelor angajate în desfãşurarea activitãţii pentru care se solicitã autorizaţia;
n) copie de pe actul de abilitare, conform prevederilor legale, a unei persoane cu responsabilitãţi în domeniul protecţiei şi securitãţii muncii;
o) declaraţie privind preţul din lista de vânzare şi montare pentru fiecare tip de contor de apã caldã utilizat ca repartitor de costuri, precum şi tariful de exploatare a sistemului de repartizare a costurilor pentru apa caldã de consum într-un imobil de tip condominiu.
ART. 9
(1) Pentru autorizare, solicitanţii transmit sau prezintã autoritãţii competente documentele precizate la art. 6, 7 şi 8, dupã caz.
(2) Cererea de autorizare se înregistreazã într-un registru, la sediul autoritãţii competente.
(3) Dacã solicitantul are mai multe puncte de lucru care desfãşoarã activitãţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire şi apã caldã de consum, va solicita autorizarea fiecãruia dintre acestea.
ART. 10
O persoanã juridicã poate solicita şi obţine autorizarea pentru mai multe categorii de activitãţi, dacã îndeplineşte condiţiile corespunzãtoare tipurilor de autorizare solicitate şi cu condiţia achitãrii tarifului corespunzãtor fiecãrui tip de autorizaţie. Cerinţele similare trebuie îndeplinite o singurã datã, la nivelul cerinţei acoperitoare, inclusiv pentru punctele de lucru ale unui solicitant de autorizaţie.

SECŢIUNEA a 2-a
Analiza documentelor prezentate de solicitantul autorizaţiei

ART. 11
(1) Autoritatea competentã analizeazã documentele anexate de solicitant la cererea depusã în vederea eliberãrii autorizaţiei şi, dacã este cazul, adreseazã solicitantului o adresã prin care i se aduc la cunoştinţã acestuia obligaţiile privind transmiterea de completãri sau de clarificãri, cu referire la cererea şi la documentele depuse, în termen de 30 de zile de la înregistrarea cererii.
(2) Dupã caz, în funcţie de calitatea şi de complexitatea informaţiilor prezentate de solicitant, autoritatea competentã poate decide:
a) convocarea, la sediul autoritãţii competente, a reprezentanţilor împuterniciţi ai solicitantului, pentru a clarifica anumite aspecte care reies/nu reies din documentaţiile puse la dispoziţie;
b) verificarea la faţa locului a realitãţii datelor înscrise în documentaţia transmisã de solicitant; constatãrile rezultate din aceste verificãri se înscriu într-un procesverbal care se încheie între reprezentantul autoritãţii competente şi reprezentantul împuternicit al solicitantului.
(3) În cazul în care, în termen de 60 de zile de la data înregistrãrii cererii privind eliberarea autorizaţiei, solicitantul nu furnizeazã autoritãţii competente toatã documentaţia corespunzãtoare, inclusiv completãrile solicitate pe parcurs, autoritatea competentã va înapoia documentaţia aferentã, radiind solicitarea respectivã din procedura de autorizare.
ART. 12
(1) Poate fi exclusã dintr-o procedurã de autorizare orice persoanã juridicã ce se aflã în oricare dintre urmãtoarele situaţii:
a) este în stare de faliment ori în reorganizare judiciarã;
b) face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una dintre situaţiile prevãzute la lit. a);
c) nu şi-a îndeplinit obligaţiile exigibile de platã a impozitelor şi taxelor cãtre bugetul de stat, inclusiv cel local, precum şi a contribuţiei pentru asigurãrile sociale de stat;
d) furnizeazã informaţii false în documentele prezentate;
e) a comis o gravã greşealã în materie profesionalã sau nu şi-a îndeplinit obligaţiile asumate printr-un alt contract cu specific similar, referitoare la incorectitudinea executãrii montajului şi la exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor.
(2) Impozitele şi taxele pentru care s-au acordat înlesniri la platã (amânãri, eşalonãri etc.) de cãtre organele competente nu se considerã obligaţii exigibile de platã, în mãsura în care s-au respectat condiţiile impuse la acordarea înlesnirilor.
ART. 13
(1) Acordarea sau refuzul de a elibera autorizaţia se bazeazã pe elementele rezultate din documentele transmise de solicitant, autoritatea competentã luând în considerare:
a) caracterul complet al documentaţiei prezentate;
b) autenticitatea datelor conţinute de documentaţia prezentatã;
c) existenţa unui cadru tehnico-organizatoric care sã permitã persoanei juridice desfãşurarea activitãţilor pentru care a solicitat autorizarea;
d) asigurarea resurselor financiare necesare activitãţilor pentru care s-a solicitat eliberarea autorizaţiei;
e) asigurarea personalului calificat, experienţa profesionalã şi de conducere;
f) asigurarea condiţiilor de securitate/protecţie pentru persoane, bunuri şi mediu, în conformitate cu prevederile legale;
g) eficienţa economicã a sistemelor de repartizare a costurilor pentru care s-a solicitat eliberarea autorizaţiei, raportatã la mãrimile şi valorile de referinţã practicate pe piaţa acestor servicii;
h) modul în care activitãţile similare practicate pânã la data depunerii solicitãrii au afectat persoane fizice sau juridice, beneficiare ale serviciilor prestate.
(2) În toate cazurile, dupã analizarea documentaţiei depuse de solicitant, autoritatea competentã întocmeşte un raport care include propunerea justificatã de a elibera/refuza acordarea autorizaţiei respective.
(3) Durata de valabilitate a autorizaţiei este de un an de la data eliberãrii acesteia. Cererea de prelungire a autorizaţiei se depune la sediul autoritãţii competente cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate al acesteia.
(4) În cazul în care se propune eliberarea autorizaţiei, autoritatea competentã asigurã redactarea condiţiilor de menţinere a autorizaţiei, care constituie parte integrantã a acesteia.
(5) Autoritatea competentã pune la dispoziţie solicitantului şi oricãrei persoane interesate textul condiţiilor de menţinere a autorizaţiei.
(6) Condiţiile de menţinere a autorizaţiei se referã la urmãtoarele aspecte, fãrã însã a fi limitate la acestea:
a) activitãţile care fac obiectul autorizaţiei;
b) durata de valabilitate a autorizaţiei;
c) obligaţia titularului de autorizaţie de a informa autoritatea competentã cu privire la modificãrile interne survenite pe plan tehnic şi organizatoric;
d) obligaţia titularului de autorizaţie de a respecta reglementãrile şi legislaţia în vigoare din domeniul activitãţilor pentru care a solicitat autorizarea;
e) obligaţia titularului de autorizaţie de a notifica în prealabil clienţilor sãi cã pentru preluarea în facturare individualã a proprietarilor de apartamente este obligatorie montarea repartitoarelor de costuri în toate apartamentele racordate la sistemul centralizat de alimentare cu energie termicã din condominiul respectiv, inclusiv montarea de repartitoare de costuri pentru apa caldã în toate locurile de consum din spaţiile comune;
f) obligaţia titularului de autorizaţie de a notifica în prealabil clienţilor sãi cã este obligatorie executarea echilibrãrii hidraulice, dacã s-au adus modificãri ale instalaţiilor interioare de încãlzire în condominiul respectiv;
g) interdicţii, restricţii şi sarcini pentru titularul de autorizaţie, în scopul menţinerii unui mediu concurenţial normal în domeniu, evitãrii dezechilibrelor pe piaţã şi a practicilor anticoncurenţiale;
h) obligaţia titularului de autorizaţie de a notifica anticipat clienţilor sãi şi autoritãţii competente, în modul stabilit de autoritatea competentã, intenţia de a înceta desfãşurarea activitãţii care face obiectul autorizaţiei;
i) interdicţia de a efectua lucrãri de montare şi/sau de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor fãrã contract legal încheiat cu asociaţia de proprietari/locatari;
j) interdicţia de a efectua lucrãri de montare şi/sau de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor fãrã obţinerea avizelor şi acordurilor legale;
k) interdicţia de a executa manevre sau de a interveni în reţeaua furnizorului de energie termicã fãrã aprobarea acestuia;
l) obligaţia titularului de autorizaţie de a prezenta autoritãţii competente rapoarte tehnice şi financiare privind activitatea care face obiectul autorizaţiei;
m) obligaţia titularului de autorizaţie de a comunica autoritãţii competente, în maximum 48 de ore de la perfectarea contractelor pentru montarea şi exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire, numãrul contractelor şi datele de identificare a asociaţiilor de proprietari/locatari cu care s-au încheiat aceste contracte;
n) obligaţia titularului de autorizaţie de a comunica lunar autoritãţii competente numãrul total de contracte individuale încheiate în luna anterioarã pentru montarea contoarelor de apã caldã utilizate ca repartitoare de costuri;
o) recomandarea adresatã titularului de autorizaţie de a constitui şi a menţine garanţii financiare care sã permitã desfãşurarea fãrã întrerupere a activitãţilor pentru care se elibereazã autorizaţia;
p) obligaţia titularului de autorizaţie de a pune la dispoziţie autoritãţii competente datele necesare desfãşurãrii în bune condiţii a activitãţii de control exercitate de aceasta;
q) obligaţia titularului de autorizaţie de a înştiinţa în prealabil autoritatea competentã cu privire la intenţia de a participa la licitaţii organizate pentru montarea şi exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor;
r) condiţii privind modificarea, suspendarea şi retragerea autorizaţiei;
s) condiţii în care autoritatea competentã este îndreptãţitã sã aplice sancţiuni titularului de autorizaţie.
ART. 14
(1) Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã privind eliberarea sau refuzul de acordare a autorizaţiei se comunicã în scris solicitantului acesteia şi se face public pe site-ul autoritãţii competente.
(2) Ordinul poate fi atacat în contencios administrativ, de cãtre solicitant, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii privind eliberarea sau refuzul de acordare a autorizaţiei.

CAP. III
Condiţiile în care se modificã autorizaţiile

ART. 15
(1) La cererea unui prestator sau din oficiu, autoritatea competentã poate decide modificarea autorizaţiilor în urmãtoarele situaţii:
a) modificãri ale statutului referitoare la capitalul social, patrimoniul, divizarea, fuziunea, transformarea sau la obiectul de activitate;
b) schimbarea sediului;
c) modificãri privind capacitatea tehnicã sau extinderea domeniului de activitate.
(2) Situaţiile prevãzute la alin. (1) sunt notificate autoritãţii competente de cãtre prestator, în termen de 10 zile de la apariţia lor, în anexa la cererea prin care se solicitã modificarea documentului de autorizare. Pentru astfel de situaţii autoritatea competentã urmeazã sã elibereze solicitanţilor noi documente de autorizare.

CAP. IV
Procedura de suspendare şi retragere a autorizaţiilor

ART. 16
În cazul nerespectãrii condiţiilor de menţinere a autorizaţiei sau al încãlcãrii de cãtre titularul de autorizaţie a altor reglementãri emise de autoritatea competentã ori a unor obligaţii legale, autoritatea competentã procedeazã astfel:
a) suspendã autorizaţia şi acordã un termen de conformare de maximum 3 luni titularului autorizaţiei respective, în cazul în care situaţia creatã se poate remedia;
b) retrage autorizaţia, dacã situaţia creatã este iremediabilã.
ART. 17
(1) În situaţiile specificate la art. 16, precum şi la sesizarea din oficiu a autoritãţii competente, de cãtre terţi sau de cãtre însuşi titularul autorizaţiei, autoritatea competentã mai poate suspenda autorizaţia în cazurile în care titularul acesteia:
a) nu notificã autoritãţii competente, în termen de 30 de zile, modificarea condiţiilor avute în vedere la autorizare;
b) modificã numãrul şi calificarea personalului, astfel încât nu mai sunt respectate condiţiile minimale pentru tipul de autorizare obţinut;
c) aduce modificãri de patrimoniu care afecteazã desfãşurarea activitãţilor pentru care este autorizat;
d) nu respectã obligaţiile contractuale faţã de beneficiar privind termenele şi calitatea serviciului;
e) se aflã în situaţia de începere a procedurii de reorganizare judiciarã sau de faliment.
(2) Titularul autorizaţiei este obligat sã notifice autoritãţii competente situaţia menţionatã la alin. (1) lit. e), în termen de 8 zile de la rãmânerea definitivã a hotãrârii judecãtoreşti.
ART. 18
(1) Autoritatea competentã poate retrage autorizaţia şi în urmãtoarele cazuri:
a) la douã suspendãri ale autorizaţiei;
b) neexecutarea unor mãsuri de conformare dispuse de autoritatea competentã;
c) vânzarea societãţii comerciale care desfãşoarã activitãţile pentru care s-a fãcut autorizarea;
d) decãderea din drepturi, incapacitatea de platã sau falimentul titularului autorizaţiei.
(2) Titularul autorizaţiei este obligat sã notifice autoritãţii competente situaţia menţionatã la alin. (1) lit. d), în termen de 8 zile de la rãmânerea definitivã a unei hotãrâri judecãtoreşti, înregistrarea la oficiul registrului comerţului, autentificarea la notariat, rezilierea de contracte şi altele.
ART. 19
În cazul retragerii autorizaţiei, pentru a asigura continuitatea desfãşurãrii activitãţilor de interes public care fac obiectul unei autorizaţii, autoritatea competentã îl obligã pe titularul autorizaţiei sã îndeplineascã în continuare activitãţile care fac obiectul unui contract în derulare pânã la finalizarea acestuia sau cel puţin pânã la sfârşitul sezonului rece, în cazul activitãţii de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor de încãlzire.

CAP. V
Controlul activitãţii titularilor de autorizaţii

ART. 20
Autoritatea competentã supravegheazã activitatea prestatorilor şi efectueazã controale în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã nr. 147/2003 pentru aprobarea Regulamentului de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementãrile emise în domeniul de activitate al Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã. În acest scop autoritatea competentã:
a) analizeazã sesizãrile şi reclamaţiile fãcute de clienţi, de autoritãţile administraţiei publice locale şi centrale, de terţe persoane interesate;
b) analizeazã îndeplinirea mãsurilor de conformare;
c) analizeazã rapoartele de activitate transmise de titularii de autorizaţii;
d) controleazã, atunci când considerã oportun, documentele, lucrãrile efectuate sau în curs de derulare, modul de respectare a condiţiilor de menţinere a autorizaţiei.
ART. 21
În exercitarea atribuţiilor de control, reprezentanţii autorizaţi ai autoritãţii competente au dreptul de acces pe teritoriul şi la documentele persoanelor juridice autorizate. Titularul de autorizaţie controlat va acorda autoritãţii competente orice asistenţã necesarã pe parcursul efectuãrii controlului.

CAP. VI
Tarife pentru eliberarea/modificarea de autorizaţii

ART. 22
(1) De la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme, pentru eliberarea de autorizaţii autoritatea competentã percepe urmãtoarele tarife:
a) 400.000 lei pentru analizarea documentaţiei depuse pentru fiecare tip de autorizaţie;
b) 3.000.000 lei pentru eliberarea autorizaţiei de montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire;
c) 3.000.000 lei pentru eliberarea autorizaţiei de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire;
d) 3.000.000 lei pentru eliberarea autorizaţiei de montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa caldã de consum;
e) 3.000.000 lei pentru eliberarea autorizaţiei de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa caldã de consum;
f) 1.500.000 lei pentru modificarea oricãrui tip de autorizaţie;
g) 6.000.000 lei pentru ridicarea unei suspendãri de autorizaţie.
(2) Plata tarifului de eliberare a autorizaţiei se va face în maximum 30 de zile de la data la care solicitantul a fost înştiinţat cã i se va acorda autorizaţia. În caz contrar, solicitantul va pierde dreptul de primire a autorizaţiei.
(3) Aceste tarife se actualizeazã anual prin ordin al preşedintelui autoritãţii competente.
ART. 23
(1) Titularii de autorizaţii plãtesc autoritãţii competente un tarif anual de menţinere a autorizaţiei egal cu valoarea tarifului pentru eliberarea de autorizaţii.
(2) Tariful anual de menţinere a autorizaţiei, perceput de autoritatea competentã de la fiecare titular de autorizaţie, se varsã în contul Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã cod IBAN: RO73 TREZ 7005 025X XX00 0275, deschis la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti.
(3) Tariful anual de menţinere a autorizaţiei se datoreazã începând cu data de 1 a lunii urmãtoare celei în care s-a eliberat autorizaţia. Plata tarifului anual de menţinere a autorizaţiei se va efectua în tranşe trimestriale egale, având ca termen limitã data de 20 a primei luni din trimestrul curent, pentru trimestrul precedent.
(4) Întârzierea în achitarea sumelor datorate atrage dobânzi şi penalitãţi de întârziere similare celor prevãzute pentru creanţele bugetare.
ART. 24
(1) Tarifele pentru eliberarea de autorizaţii şi cele pentru menţinerea autorizaţiilor vor fi fãcute venit la bugetul Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã.
(2) Tarifele menţionate la art. 22 şi 23 nu sunt aferente unor operaţiuni care intrã în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adãugatã şi prin urmare nu includ taxa pe valoarea adãugatã.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 25
Drepturile şi obligaţiile conferite titularilor prin autorizaţiile acordate nu pot fi transferate, în întregime sau în parte. Orice transfer efectuat este nul de drept şi constituie o încãlcare a prevederilor autorizaţiei.
ART. 26
De la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme, toate agreerile acordate societãţilor comerciale care monteazã şi exploateazã sisteme de repartizare a costurilor pentru încãlzire şi apã caldã de consum de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale sau de furnizorii de energie termicã îşi înceteazã valabilitatea, Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã fiind singura instituţie abilitatã pentru eliberarea de autorizaţii în acest domeniu de activitate.
ART. 27
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentele norme.

ANEXA 1


────────
la norme
────────

CERERE
pentru autorizare

Domnule Preşedinte,

Subsemnatul ....../(numele şi prenumele)......, în calitate de ....../(director general/administrator unic)..... la Societatea Comercialã ......./(denumirea societãţii comerciale)......, având forma juridicã de ......./(S.R.L./S.A./N.C.)....., cu sediul în localitatea ....., str. .... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ..., ap. ...., sectorul/judeţul ....., nr. telefon ........, nr. fax ......, înmatriculatã la registrul comerţului cu nr. ......, cod unic de înregistrare ........, cont deschis la banca ......., sucursala ......., solicit eliberarea/modificarea unei autorizaţii de:
1. montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire;
2. exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire;
3. montare a contoarelor de apã caldã utilizate ca repartitoare de costuri;
4. exploatare a contoarelor de apã caldã utilizate ca repartitoare de costuri, pentru societate;
sau
pentru punctul de lucru din localitatea ......., str. ....... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., sectorul/judeţul ...., nr. telefon ....., nr. fax ............ .

Cererea este însoţitã de documentele specifice, a cãror listã este anexatã la prezenta.

Data ............

Semnãtura şi ştampila,

NOTĂ:
La pct. 1, 2, 3 şi 4 se completeazã numai rândul care urmeazã uneia dintre aceste cifre, potrivit situaţiei.

ANEXA 2
────────
la norme
──────────

DECLARAŢIE
Subsemnatul ......./(numele şi prenumele)....., în calitate de ....../(director general/administrator unic)...... la Societatea Comercialã ......./(denumirea societãţii comerciale)......., având forma juridicã de ......../(S.R.L./S.A./N.C.)......, cu sediul în localitatea ....., str. .... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ..., ap. ...., sectorul/judeţul ......, nr. telefon ....., nr. fax ...., înmatriculatã la registrul comerţului cu nr. ......, cod unic de înregistrare ....., cont deschis la banca ......., sucursala ......, declar pe propria rãspundere cã societatea comercialã va respecta şi va asigura urmãtoarele condiţii impuse pentru montarea şi exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire:
a) deţinerea unui software propriu sau a unei licenţe de software pentru repartizarea cheltuielilor de încãlzire, adaptat pentru corpurile de încãlzire din România;
b) asigurarea întocmirii fişelor de consum pentru fiecare spaţiu cu destinaţie de locuinţã, precum şi pentru întregul imobil de tip condominiu;
c) va conveni, de comun acord cu furnizorii de energie termicã, aplicaţia software şi modul de transmitere în format electronic a tabelului centralizator cu repartizarea consumurilor individuale de energie termicã pentru încãlzire de la asociaţiile de proprietari/locatari care au optat pentru preluarea în facturare individualã;
d) asigurarea exploatãrii sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire, pe toatã durata de viaţã a acestora; durata de viaţã este de minimum 10 ani;
e) acordarea de certificate de garanţie pentru robinete termostatate şi repartitoare de costuri o perioadã de minimum 3 ani;
f) acordarea de certificate de garanţie pentru montaj o perioadã de minimum 3 ani;
g) asigurarea postgaranţiei pe toatã durata de viaţã a sistemelor de repartizare a costurilor, în ceea ce priveşte efectuarea lucrãrilor de întreţinere, service, înlocuirea bateriilor şi aplicarea sigiliilor;
h) responsabilitatea corectitudinii alegerii repartitoarelor de costuri în conformitate cu domeniul de utilizare prevãzut în standardele SRN-834 şi SRN-835, precum şi a corectitudinii montajului în conformitate cu specificaţiile producãtorului;
i) montarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire doar în imobilele de tip condominiu în care se asigurã instalarea acestora pe toate corpurile de încãlzire, pentru un minimum de 80% din apartamentele racordate la sistemul centralizat de alimentare cu energie termicã din condominiul respectiv;
j) oferta economicã transmisã asociaţiilor de proprietari/locatari va conţine costurile efectuãrii echilibrãrii hidraulice, costurile de achiziţionare şi de montare a setului format dintr-un robinet termostat şi un repartitor de costuri pentru un corp de încãlzire, costurile defalcate pentru citirea, respectiv repartizarea consumurilor individuale de energie termicã pentru încãlzire;
k) nu va executa lucrãri de montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încãlzire fãrã efectuarea echilibrãrii hidraulice în imobilele de tip condominiu unde s-au efectuat modificãri ale instalaţiilor interioare de încãlzire din acesta faţã de proiectul iniţial.

Data: ......................

......................................
(numele, prenumele în clar şi semnãtura)

Loc pentru ştampilã

ANEXA 3
────────
la norme
────────

DECLARAŢIE
Subsemnatul ......./(numele şi prenumele)....., în calitate de ....../(director general/administrator unic)...... la Societatea Comercialã ....../(denumirea societãţii comerciale)......., având forma juridicã de ....../(S.R.L./S.A./N.C.)....., cu sediul în localitatea ....., str. .... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ...., nr. telefon ....., nr. fax ...., înmatriculatã la registrul comerţului cu nr. ....., cod unic de înregistrare ......, cont deschis la banca ....., sucursala ....., declar pe propria rãspundere cã societatea comercialã va respecta şi va asigura urmãtoarele condiţii impuse pentru montarea şi exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa caldã de consum:
a) respectarea specificaţiilor producãtorului referitoare la corectitudinea montajului;
b) asigurarea postgaranţiei pe toatã durata de viaţã a sistemelor de repartizare a costurilor, în ceea ce priveşte efectuarea lucrãrilor de verificare metrologicã periodicã, întreţinere, service şi aplicarea sigiliilor;
c) asigurarea întocmirii fişelor de consum pentru fiecare spaţiu cu destinaţie de locuinţã, precum şi pentru întregul imobil de tip condominiu;
d) convenirea, de comun acord cu furnizorii de energie termicã, a aplicaţiei software şi a modului de transmitere în format electronic a tabelului centralizator cu repartizarea consumurilor individuale de energie termicã pentru apa caldã de consum de la asociaţiile de proprietari/locatari care au optat pentru preluarea în facturare individualã;
e) exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa caldã de consum pe toatã durata de viaţã a acestora;
f) nu va monta sisteme de repartizare a costurilor pentru apa caldã de consum în imobilele de tip condominiu decât dacã se asigurã instalarea acestora în toate locurile de consum, pentru un minimum de 80% din apartamentele racordate la sistemul centralizat de alimentare cu energie termicã din condominiul respectiv;
g) oferta economicã transmisã asociaţiilor de proprietari/locatari va conţine costurile de montare a filtrelor de impuritãţi pe coloanele de distribuţie a apei calde din condominiu, costurile de achiziţionare şi montare a unui contor de apã caldã utilizat ca repartitor de costuri, costurile de achiziţie şi montare a repartitoarelor de costuri instalate în locurile de consum din spaţiile comune, costurile defalcate pentru citirea, respectiv repartizarea consumurilor individuale de energie termicã pentru apa caldã de consum din condominiul respectiv;
h) declaraţie pe propria rãspundere cã la montarea contoarelor de apã caldã utilizate ca repartitoare de costuri va asigura marcarea/aplicarea literelor RC pe fiecare aparat;
i) acordarea de certificate de garanţie pentru contoarele de apã caldã utilizate ca repartitoare de costuri pe o perioadã de minimum 3 ani;
j) acordarea de certificate de garanţie pentru montaj pe o perioadã de minimum 3 ani.

Data: ......................

........................................
(numele, prenumele în clar şi semnãtura)


Loc pentru ştampilã

______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016