Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 13 decembrie 1999  privind incasarea, evidenta si modul de utilizare a sumelor provenite din comisionul incasat de inspectoratele teritoriale de munca si de directiile generale de munca si protectie sociala, potrivit   art. 12 din Legea nr. 130/1999 , cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 13 decembrie 1999 privind incasarea, evidenta si modul de utilizare a sumelor provenite din comisionul incasat de inspectoratele teritoriale de munca si de directiile generale de munca si protectie sociala, potrivit art. 12 din Legea nr. 130/1999 , cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 31 decembrie 1999
A. Inspecţia Muncii
I. Încasarea comisionului
1. În baza prevederilor <>art. 12 alin. (1) din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru pãstrarea şi completarea carnetelor de munca, pentru verificarea şi certificarea legalitãţii înregistrãrilor efectuate se percepe un comision de inspectoratele teritoriale de munca, astfel:
a) 0,75% din fondul lunar de salarii angajatorilor cãrora le pãstreazã şi le completeazã carnetele de munca;
b) 0,25% din fondul lunar de salarii angajatorilor cãrora le presteazã serviciile constând în verificarea şi certificarea legalitãţii înregistrãrilor efectuate de cãtre aceştia în carnetele de munca ale salariaţilor.
2. Plata comisionului se va efectua pana la sfârşitul lunii urmãtoare celei pentru care este datorat, în contul inspectoratelor teritoriale de munca.
3. Sumele reprezentând comisionul se gestioneazã de Inspecţia Muncii în regim extrabugetar şi se utilizeazã pentru cheltuieli curente şi de capital, iar soldul rãmas la finele anului se reporteazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie.
4. Sumele încasate din comisionul prevãzut la pct. 1 se administreazã de Inspecţia Muncii în regim extrabugetar, potrivit art. 70 alin. (1) lit. b) şi <>art. 73 alin. (2) din Legea finanţelor publice nr. 72/1996 .
5. Sumele reprezentând comisionul se pãstreazã la trezoreria statului şi sunt purtãtoare de dobanda. Cu dobanda încasatã de la trezoreria statului se majoreazã în mod corespunzãtor veniturile.
II. Evidenta şi modul de utilizare a sumelor provenite din comision
6. Veniturile şi cheltuielile aferente activitãţii de pãstrare şi completare a carnetelor de munca, de verificare şi certificare a legalitãţii înregistrãrilor efectuate în condiţiile stabilite de <>Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se evidenţiazã şi se contabilizeaza împreunã cu veniturile şi cheltuielile realizate conform <>Legii nr. 108/1999 pentru înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii, modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 137/1999 , potrivit prevederilor legale, de cãtre Inspecţia Muncii.
7. Veniturile prevãzute de legile menţionate la pct. 6 se înscriu în bugetul de venituri şi cheltuieli la capitolul 23.03, subcapitolul 91 "Venituri din activitatea de pãstrare şi completare a carnetelor de munca şi din alte prestaţii".
8. Cheltuielile din mijloace extrabugetare se angajeazã şi se utilizeazã în condiţiile prevederilor <>Legii nr. 72/1996 de cãtre persoanele care îndeplinesc atribuţii de ordonator de credite, pe baza bugetelor aprobate.
9. Cheltuielile vor fi cuprinse la capitolul 72.15 "Cheltuieli pentru pãstrarea şi completarea carnetelor de munca, precum şi pentru alte prestaţii".
Încadrarea cheltuielilor pe articole şi pe alineate se va face pe baza clasificatiei bugetare aprobate prin ordin al ministrului finanţelor.
10. Veniturile reprezentând activitãţile prestate în condiţiile <>Legii nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se încaseazã de la beneficiari prin virare cu ordin de plata în conturile inspectoratelor teritoriale de munca sau, în numerar, prin casieriile proprii ale acestora.
11. Operaţiunile de încasãri şi plati privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli din mijloace extrabugetare se efectueazã prin contul general al trezoreriei statului. În acest scop inspectoratele teritoriale de munca vor deschide la trezoreriile statului, la nivelul fiecãrui judeţ, contul 50.03 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi unitãţilor subordonate", iar pentru judeţul Ilfov se va deschide la Banca Comercialã Romana - S.A. sectorul 4 contul 64.51 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi unitãţilor subordonate".
12. Sumele încasate de inspectoratele teritoriale de munca, reprezentând comisionul prevãzut de <>Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se vireazã în primele 3 zile lucrãtoare ale lunii curente pentru luna expiratã în contul 50.03 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi unitãţilor subordonate", deschis la trezoreria statului pe seama Inspecţiei Muncii.
13. Inspecţia Muncii alimenteazã cu ordin de plata conturile inspectoratelor teritoriale de munca, iar acestea efectueazã cheltuieli în limita bugetului aprobat.
14. Angajarea cheltuielilor se dispune de cãtre ordonatorul de credite, în limita prevederilor aprobate în bugetele de venituri şi cheltuieli, în condiţiile legii.
III. Evidenta contabila
Evidenta contabila a operaţiunilor extrabugetare se va face prin aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice, partea referitoare la activitãţile extrabugetare.
B. Direcţii generale de munca şi protecţie socialã teritoriale
I. Încasarea comisionului
1. În baza prevederilor <>art. 12 alin. (2) din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale percep un comision de 0,75%, calculat la venitul asigurat prevãzut în contractul de asigurãri sociale, pentru pãstrarea şi completarea carnetelor de munca ale persoanelor care au încheiat contracte de asigurare.
2. Plata comisionului se va efectua pana la sfârşitul lunii urmãtoare celei pentru care este datorat, în conturile direcţiilor generale de munca şi protecţie sociale teritoriale.
3. Sumele reprezentând comisionul se gestioneazã de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale prin direcţia de specialitate, în regim extrabugetar, şi se utilizeazã pentru cheltuieli curente şi de capital, iar soldul rãmas la finele anului se reporteazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie.
4. Sumele încasate din comisionul prevãzut la pct. 1 se administreazã de direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, prin compartimentele de specialitate, în regim extrabugetar.
5. Sumele reprezentând comisionul se pãstreazã la trezoreria statului şi sunt purtãtoare de dobanda. Cu dobanda încasatã de la trezoreria statului se majoreazã în mod corespunzãtor veniturile.
II. Evidenta şi modul de utilizare a sumelor provenite din comisionul prevãzut de <>Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare
6. Veniturile şi cheltuielile aferente acestei activitãţi în condiţiile stabilite de <>Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se evidenţiazã şi se contabilizeaza, potrivit prevederilor legale, de cãtre direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, prin compartimentele de specialitate.
7. Veniturile se înscriu în bugetul de venituri şi cheltuieli la capitolul 23.03, subcapitolul 91 "Venituri din activitatea de pãstrare şi completare a carnetelor de munca şi din alte prestaţii".
8. Cheltuielile din mijloace extrabugetare se angajeazã şi se utilizeazã, în condiţiile prevederilor <>Legii nr. 72/1996 , de cãtre persoanele care îndeplinesc atribuţii de ordonator de credite, pe baza bugetelor aprobate.
9. Cheltuielile vor fi cuprinse la capitolul 72.15 "Cheltuieli pentru pãstrarea şi completarea carnetelor de munca, precum şi pentru alte prestaţii".
Încadrarea cheltuielilor pe articole şi alineate se va face pe baza clasificatiei bugetare aprobate prin ordin al ministrului finanţelor.
10. Veniturile reprezentând activitãţile prestate în condiţiile <>Legii nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se încaseazã de la beneficiari prin virare cu ordin de plata în conturile direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã teritoriale sau în numerar prin casieriile proprii ale acestora.
11. Operaţiunile de încasãri şi plati privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli din mijloace extrabugetare se efectueazã prin contul general al trezoreriei statului. În acest scop direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale vor deschide la trezoreriile statului contul 50.03 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi unitãţilor subordonate", iar pentru Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã Ilfov se va deschide la Banca Comercialã Romana - S.A. sectorul 4 contul 64.51 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi unitãţilor subordonate".
12. Angajarea cheltuielilor se dispune de cãtre ordonatorul de credite, în limita prevederilor aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli, cu viza de control financiar preventiv a persoanei din cadrul direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, imputernicita în acest sens prin decizie a ordonatorului de credite.
13. Sumele rãmase necheltuite la data de 31 decembrie a fiecãrui an se reporteazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie.
III. Evidenta contabila
Evidenta contabila a operaţiunilor extrabugetare se va face prin aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice, partea referitoare la activitãţile extrabugetare.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016