Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 11 mai 2001  privind inregistrarea persoanelor aflate la bordul navelor de pasageri care navigheaza spre sau dinspre porturile maritime romanesti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 11 mai 2001 privind inregistrarea persoanelor aflate la bordul navelor de pasageri care navigheaza spre sau dinspre porturile maritime romanesti

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 353 din 30 iunie 2001
ART. 1
În scopul înţelegerii şi aplicãrii uniforme a prezentelor norme se utilizeazã termenii definiţi dupã cum urmeazã:
1.1. autoritatea competenta - Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, organul de specialitate al administraţiei publice centrale şi autoritatea de stat în domeniul transporturilor maritime;
1.2. autoritatea desemnatã - instituţia publica care coordoneazã activitãţile de cãutare şi salvare a vietilor omeneşti şi urmãreşte reducerea consecinţelor în cazul oricãrui accident maritim ce se poate produce, respectiv Inspectoratul Navigaţiei Civile - I.N.C., care funcţioneazã în subordinea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei;
1.3. Codul I.S.M. - Codul internaţional de management pentru exploatarea în siguranta a navelor şi pentru prevenirea poluarii, adoptat de cãtre Organizaţia Maritima Internationala (IMO) prin Rezoluţia A.741 (18) din 4 noiembrie 1993, pe care România l-a acceptat prin <>Legea nr. 85/1997 ;
1.4. companie - proprietarul unei nave de pasageri sau oricare alta persoana fizica sau juridicã care îşi asuma responsabilitatea exploatãrii navei de pasageri de la proprietar;
1.5. Convenţia SOLAS 1974 - Convenţia internationala din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, încheiatã la Londra la 1 noiembrie 1974, la care România a aderat prin <>Decretul nr. 80/1979 ;
1.6. registratorul de pasageri - persoana responsabilã în cadrul companiei cu implementarea cerinţelor Codului I.S.M. sau o persoana de la ţãrm desemnatã de companie cu responsabilitatea ţinerii evidentei informaţiilor referitoare la persoanele care s-au imbarcat pe nava de pasageri a companiei;
1.7. mila - 1.852 m;
1.8. nava de pasageri - o nava maritima sau o nava maritima de mare viteza care transporta mai mult de 12 pasageri;
1.9. nava de mare viteza - o nava de mare viteza, astfel cum este definitã în cap. X, Regula I din Convenţia SOLAS 1974, în vigoare la data adoptãrii prezentelor norme;
1.10. persoana - orice persoana, indiferent de varsta, care se afla la bordul unei nave de pasageri;
1.11. serviciu regulat - serviciul pe care îl executa o nava de pasageri cu scopul de a ambarca/debarca şi transporta pasageri:
a) între doua sau mai multe porturi, fãrã escala, la date fixe prestabilite;
b) între porturi prestabilite;
1.12. zona maritima protejata - sectorul maritim ferit de efectele marii deschise, în care o nava este în orice moment la o distanta mai mica de 6 mile de un loc de refugiu unde persoanele naufragiate pot debarca şi în care sunt asigurate facilitãţile de cãutare şi salvare.
ART. 2
Scopul prezentelor norme este de a creste siguranta navigaţiei, de a îmbunãtãţi posibilitãţile de salvare a pasagerilor şi a echipajului de la bordul navelor de pasageri care navigheaza spre/dinspre porturile maritime româneşti şi de a asigura intervenţia cu mai multã eficienta pentru cãutarea şi salvarea vietilor omeneşti şi reducerea consecinţelor în cazul oricãrui accident maritim ce se poate produce.
ART. 3
Prezentele norme se aplica navelor de pasageri, cu excepţia:
a) navelor militare şi de transport trupe;
b) iahturilor de agrement în cazul în care nu sunt prevãzute cu echipaj şi care transporta mai puţin de 12 pasageri în scopuri comerciale.
ART. 4
(1) Compania are obligaţia de a organiza un sistem de numarare a persoanelor care se afla la bordul navei de pasageri, înainte de plecarea acesteia dintr-un port maritim romanesc.
(2) Înainte de plecarea navei de pasageri numãrul de persoane de la bord trebuie comunicat comandantului acesteia şi registratorului de pasageri.
ART. 5
Înainte ca o nava de pasageri sa plece dintr-un port maritim romanesc comandantul acesteia are obligaţia sa se asigure ca numãrul de persoane de la bord nu depãşeşte numãrul de persoane pe care nava are dreptul sa le transporte.
ART. 6
(1) Atunci când nava de pasageri pleacã dintr-un port maritim romanesc într-un voiaj pe o distanta mai mare de 20 de mile fata de portul respectiv, vor fi înregistrate urmãtoarele informaţii referitoare la pasagerii de pe o nava de pasageri:
a) numele de familie al persoanelor de la bord;
b) prenumele sau initialele;
c) sexul;
d) anul naşterii sau categoria de varsta - adult, copil sau nou-nãscut - în care se încadreazã persoana respectiva;
e) în cazul în care un pasager solicita asistenta sau îngrijiri speciale în situaţii de urgenta, informaţii referitoare la acestea.
(2) Compania are obligaţia de a inregistra aceste informaţii înainte de plecarea navei de pasageri şi de a le comunica registratorului de pasageri sau de a le introduce într-un sistem informatic de la ţãrm, creat de companie pentru a prelua funcţia registratorului, în cel mult 30 de minute dupã plecarea navei.
ART. 7
(1) În situaţia în care o nava de pasageri arboreaza pavilionul roman şi pleacã dintr-un port aflat în afarã României cu destinaţia un port maritim romanesc, autoritatea desemnatã, la primirea avizãrii de sosire a navei, va solicita companiei sa se asigure ca sunt respectate prevederile art. 4 şi 6.
(2) În situaţia în care o nava de pasageri arboreaza pavilionul unui alt stat şi pleacã dintr-un port situat în afarã României cu destinaţia un port maritim romanesc, autoritatea desemnatã, la primirea avizãrii de sosire a navei, va solicita companiei sa se asigure ca informaţiile specificate la art. 4 alin. (1) şi la art. 6 alin. (1) sunt colectate şi pot fi puse la dispoziţie în situaţia interventiilor pentru cãutarea şi salvarea vietilor omeneşti şi reducerea consecinţelor în cazul oricãrui accident maritim ce se poate produce.
ART. 8
(1) Fiecare companie, pe baza prevederilor art. 4 şi 6, trebuie:
a) sa stabileascã un sistem pentru înregistrarea informaţiilor despre pasageri; acest sistem va îndeplini criteriile prevãzute la art. 11;
b) sa desemneze un registrator de pasageri responsabil pentru ţinerea şi transmiterea acestor informaţii necesare în situaţiile de urgenta sau cu ocazia inlaturarii consecinţelor unui accident.
(2) Compania se va asigura ca informaţiile referitoare la pasageri sunt în orice moment disponibile pentru transmiterea lor autoritãţii desemnate pentru cãutare şi salvare în cazuri de urgenta sau ca urmare a unui accident.
(3) Datele personale colectate în conformitate cu prevederile art. 6 nu vor fi pãstrate mai mult decât este necesar pentru realizarea scopului prezentelor norme.
(4) Compania se va asigura ca informaţiile referitoare la persoanele care au declarat necesitatea unor îngrijiri speciale sau asistenta în situaţii de urgenta sunt corect înregistrate şi comunicate comandantului înainte de plecarea navei de pasageri.
ART. 9
(1) În situaţia în care o nava de pasageri care arboreaza pavilionul roman executa un serviciu regulat între un port maritim romanesc şi un port dintr-un stat vecin şi distanta dintre acestea este mai mica de 20 mile, autoritatea competenta poate sa solicite furnizarea informaţiilor prevãzute pentru voiaje mai mari de 20 mile, menţionate la art. 6 alin. (1). O astfel de decizie va fi luatã împreunã cu autoritatea competenta a statului vecin.
(2) Autoritatea desemnatã nu va acorda derogãri de la aplicarea prezentelor norme nici unei nave de pasageri ce arboreaza pavilionul unui stat care este parte contractantã la Convenţia SOLAS 1974 şi care navigheaza dinspre un port maritim romanesc, dacã prin prevederile Convenţiei SOLAS 1974 aplicabile statul de pavilion nu îi acorda astfel de derogãri.
ART. 10
(1) Fiecare companie care exploateazã o nava de pasageri care arboreaza pavilionul roman va comunica autoritãţii desemnate sistemul sau de înregistrare, stabilit în conformitate cu prevederile art. 8.
(2) Autoritatea desemnatã va aproba sistemul de înregistrare şi va efectua controale ocazionale pentru verificarea functionarii corecte a acestuia.
ART. 11
(1) Sistemul de înregistrare va îndeplini urmãtoarele criterii functionale:
a) lizibilitate - datele solicitate trebuie sa fie uşor de citit;
b) disponibilitate - datele solicitate trebuie sa fie uşor de obţinut de la companie de cãtre autoritatea desemnatã;
c) facilitate - sistemul trebuie conceput în asa fel încât colectarea informaţiilor sa nu producã nici o întârziere imbarcarii şi/sau debarcarii pasagerilor navei;
d) siguranta - datele trebuie sa fie protejate corespunzãtor impotriva distrugerii sau pierderii accidentale sau rau intenţionate şi modificãrilor neautorizate, divulgãrii sau accesului la acestea.
(2) Trebuie evitata utilizarea de cãtre aceeaşi companie a mai multor sisteme de înregistrare pe aceleaşi rute sau pe rute similare.
ART. 12
(1) Orice nerespectare a prevederilor prezentelor norme de cãtre o companie constituie o neconformitate majorã privind respectarea sistemului de management al siguranţei certificat conform Codului I.S.M. la bordul navei sau la sediul companiei, potrivit legii.
(2) Autoritatea desemnatã are obligaţia de a aduce la cunostinta autoritãţii competente orice nerespectare a prevederilor prezentelor norme de cãtre o companie.
ART. 13
(1) O neconformitate majorã înregistratã în sistemul de management al siguranţei în cadrul unei companii româneşti atrage retragerea de cãtre autoritatea competenta a certificatului de management al siguranţei (S.M.C.) pentru nava sau a documentului de conformitate (DOC) al companiei, dupã caz, pana la soluţionarea neconformitatii, în condiţiile prevederilor legale în vigoare.
(2) În cazul nerespectãrii repetate în decurs de un an a prevederilor prezentelor norme de cãtre companie, autoritatea competenta retrage documentul de conformitate (DOC) al companiei, potrivit prevederilor legale în vigoare.
ART. 14
(1) În situaţia în care prevederile prezentelor norme nu sunt respectate de cãtre o companie strãinã a carei nava de pasageri soseste/pleacã într-un/dintr-un port maritim romanesc, autoritatea competenta va informa administraţia care a certificat respectiva companie conform Codului I.S.M., precum şi Controlul Statului Portului (PSC) pentru inspecţia detaliatã a navei.
(2) În cazul nerespectãrii repetate în decurs de un an a prevederilor prezentelor norme de cãtre o companie strãinã, autoritatea desemnatã nu va mai permite accesul în porturile maritime româneşti al navelor de pasageri ale companiei respective.
---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016