Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 1 ianuarie 1970  privind receptia obiectivelor de investitii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 1 ianuarie 1970 privind receptia obiectivelor de investitii

EMITENT: CONSILIUL DE MINISTRI
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 1 din 1 ianuarie 1970
1. Obiectivele de investiţii executate se supun recepţiei, care se desfãşoarã conform prevederilor prezentelor norme şi are drept scop sa verifice:
a) realizarea lucrãrilor de construcţii-montaj în conformitate cu documentaţia tehnico-economicã şi cu prescripţiile tehnice;
b) îndeplinirea condiţiilor pentru exploatarea normalã a obiectivului de investiţii;
c) realizarea indicatorilor tehnico-economici aprobaţi.
Prezenta reglementare se aplica obiectivelor de investiţii realizate din fondurile statului, executate în antrepriza sau în regie, precum şi celor realizate din alte fonduri în cazul cînd sînt executate prin organizaţii din sectorul de stat.
2. Recepţia unui obiectiv de investiţii, în toate etapele, se efectueazã de cãtre o comisie unica, compusa dintr-un preşedinte şi 2-20 de membri specialişti, în funcţie de importanta obiectivului şi complexitatea tehnica a lucrãrilor care alcãtuiesc investiţia.
3. Comisiile de recepţie se numesc de:
a) Consiliul de Miniştri, la propunerea titularului de investiţii, pentru investiţiile ai cãror indicatori tehnico-economici au fost aprobaţi de Consiliul de Miniştri; pentru obiectivele importante de investiţii, preşedinte al comisiei de recepţie va fi numit un adjunct al ministrului, alt cadru cu funcţie de conducere din minister, un vicepreşedinte sau un membru al comitetului executiv al consiliului popular;
b) colegiile ministerelor, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, consiliile de administraţie ale centralelor industriale sau comitetele de direcţie ale întreprinderilor, potrivit competentelor de aprobare a investiţiilor, la propunerea beneficiarului de investiţii.
Pentru lucrãrile de investiţii din gospodãria comunalã, construcţii de locuinţe şi social-culturale, din planurile consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, ai cãror indicatori tehnico-economici au fost aprobaţi de Consiliul de Miniştri sau de Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Localã şi care se dau în folosinta eşalonat, pe obiecte ce pot funcţiona independent, comisiile de recepţie vor fi numite de comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, în cazul cînd valoarea obiectelor recepţionate nu depãşeşte limita de competenta, stabilitã prin prezenta hotãrîre, pentru aprobarea documentaţiilor tehnico-economice de cãtre aceste comitete executive. În cazul cînd valoarea obiectelor care urmeazã a fi recepţionate depãşeşte limita de competenta a comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene sau al municipiului Bucureşti, fãrã a depãşi limita de competenta a Comitetului de Stat pentru Economia şi Administraţia Localã, comisiile de recepţie vor fi numite de cãtre acest comitet.
Comisia de recepţie va avea un secretariat asigurat de beneficiarul de investiţii.
4. Titularii şi beneficiarii de investiţii vor prezenta din timp organelor prevãzute la punctul 3 propunerile nominale privind alcãtuirea comisiei de recepţie, astfel ca aceasta sa fie numita cu cel puţin 45 de zile înainte de termenul contractual prevãzut pentru terminarea primului obiect care urmeazã sa fie supus recepţiei.
Antreprenorul general va comunica beneficiarului cu cel puţin 30 de zile înainte data la care urmeazã sa aibã loc terminarea unui obiect sau unei pãrţi din obiect care urmeazã sa fie supus recepţiei iar beneficiarul va comunica preşedintelui comisiei aceasta data cu cel puţin 20 de zile înainte.
Beneficiarul de investiţii va comunica preşedintelui comisiei cu 30 de zile înainte data la care urmeazã sa expire perioada de garanţie a fiecãrui obiect a cãrui recepţie preliminarã a fost admisã, data la care considera ca vor fi create condiţiile pentru punerea în funcţiune a capacitãţii de producţie industriala şi data prevãzutã pentru realizarea indicatorilor tehnico-economici, cerindu-i sa procedeze la convocarea comisiei în vederea efectuãrii recepţiei în etapa corespunzãtoare.
5. Pentru recepţia construcţiilor de locuinţe, a lucrãrilor edilitare şi a celorlalte construcţii a cãror realizare şi punere în funcţiune reprezintã pentru beneficiar o activitate continua de investiţii, organele prevãzute la punctul 3 litera b vor putea numi comisii permanente de recepţie cu competenta teritorialã.
6. Recepţia obiectivelor de investiţii se desfãşoarã în urmãtoarele etape:
A. Recepţia lucrãrilor de construcţii-montaj, care se efectueazã pe parcurs, la terminarea unui obiect sau unor grupe de obiecte ce pot funcţiona independent şi dupã expirarea perioadei de garanţie. Aceasta etapa cuprinde doua faze:
a) recepţia preliminarã, care are loc pe tot parcursul realizãrii obiectivului de investiţii, pe mãsura terminãrii obiectelor componente sau a unor pãrţi din obiecte, şi dupã efectuarea, cînd e cazul, a probelor mecanice şi a rodajului mecanic ale instalaţiilor şi utilajelor tehnologice cuprinse în aceste obiecte.
Obiectele sau pãrţile din obiecte supuse recepţiei preliminare vor avea asigurate toate utilitatile necesare functionarii sau folosirii lor normale. Construcţiile de locuinţe, social-culturale şi administrative vor fi supuse recepţiei preliminare numai dacã au asigurate apa, caldura şi energia necesarã, ascensoarele, racordurile la canal şi cãile de acces, iar spaţiile destinate pentru unitãţile comerciale, de alimentaţie publica şi de prestaţii de servicii cuprinse în obiectul respectiv sînt terminate;
b) recepţia finala a lucrãrilor de construcţii-montaj, care se face pe fiecare obiect sau parte din obiect la expirarea perioadei de garanţie.
B. Recepţia punerii în funcţiune a capacitãţii de producţie, care se efectueazã dupã terminarea probelor tehnologice ale instalaţiilor şi utilajelor.
C. Recepţia definitiva a obiectivului, care se efectueazã la termenul prevãzut pentru realizarea indicatorilor tehnico-economici aprobaţi. Obiectivele de investiţii care nu sînt capacitãţi de producţie industriala se supun recepţiei definitive dupã recepţia finala a ultimului obiect din cadrul investiţiei.
Recepţia lucrãrilor de construcţii-montaj cu valoare mica şi tehnicitate redusã, precum şi a lucrãrilor care nu necesita verificarea comportãrii în timp se poate face într-o singura faza.
7. Antreprenorii, proiectantii, furnizorii de utilaje şi beneficiarii sînt obligaţi sa punã la dispoziţia comisiei de recepţie documentaţia în legatura cu realizarea lucrãrilor, sa dea în termenul stabilit toate explicaţiile şi precizãrile cerute şi sa ia mãsuri pentru efectuarea încercãrilor, probelor sau verificãrilor cerute în cursul recepţiei, în toate etapele acesteia.
La recepţia finala a lucrãrilor de construcţii-montaj, beneficiarul va prezenta comisiei de recepţie cartea construcţiei şi fişa statistica a fiecãrui obiect.
8. La recepţia preliminarã a lucrãrilor de construcţii-montaj se verifica: terminarea lucrãrilor şi conformitatea lor cu proiectul prescripţiile tehnice, dacã au fost efectuate probele mecanice şi rodajul mecanic al instalaţiilor şi utilajelor tehnologice, precum şi rezultatele acestora şi se stabilesc consecinţele lipsurilor sau deficienţelor constatate în proiectare şi în execuţie asupra comportãrii, exploatãrii, întreţinerii şi aspectului obiectului şi îndeplinirii condiţiilor care asigura normalã folosire sau exploatare a acestuia, dupã recepţie.
La recepţia finala a lucrãrilor de construcţii-montaj se verifica modul în care obiectul s-a comportat în cursul perioadei de garanţie şi dacã au fost inlaturate toate deficientele semnalate la recepţia preliminarã sau apãrute în perioada de garanţie.
9. Cînd, din motive care nu sînt imputabile antreprenorului, recepţia preliminarã a unui obiect nu poate începe pînã la termenul contractual de predare, beneficiarul de investiţii este obligat sa preia obiectul cu proces-verbal de predare-primire pentru paza şi conservare, în care sa se consemneze ca lucrarea contractualã a fost terminatã şi ca termenul contractual a fost respectat.
Stabilirea calitãţii lucrãrilor la obiectul astfel predat şi conformitatea lor cu proiectele vor fi constatate la recepţia preliminarã a obiectului care se va efectua în cel mult 30 de zile de la termenul contractual.
10. În cazuri excepţionale, cînd beneficiarul de investiţii este interesat sa preia un obiect sau o parte din obiect cu unele hotãrîri de construcţii-montaj neterminate, pentru ca, dupã caz, sa-l dea în folosinta, sa-l punã în funcţiune sau sa înceapã probele tehnologice, aceasta se poate face numai cu acordul antreprenorului şi cu aprobarea conducerii organelor care au în subordine pe beneficiarul de investiţii şi antreprenor. În aceste cazuri, obiectul se preia cu proces-verbal de predare-primire, în care se consemneazã starea în care lucrãrile executate sînt preluate şi lucrãrile rãmase de executat.
Prelucrarea de cãtre beneficiar în aceste condiţii a unui obiect sau pãrţi din contract nu înlocuieşte recepţia preliminarã, care se va face dupã cum urmeazã:
a) la obiectul sau partea din obiect preluat înainte de expirarea termenului contractual şi terminat pînã la aceasta data, recepţia preliminarã se face dupã terminarea integrala a lucrãrilor aferente;
b) la obiectul sau partea din obiect preluat înainte de expirarea termenului contractual, dar neterminat pînã la aceasta data, precum şi în cazul prelungirii dupã expirarea termenului contractual fãrã a fi terminat, recepţia preliminarã se face dupã terminarea lucrãrilor aferente, în condiţiile stabilite prin contract, fãrã ca terminarea lucrãrilor şi prezentarea lor la recepţie sa depãşeascã 6 luni de la preluarea obiectului. Pentru lucrãrile rãmase de executat la exterior, termenul de 6 luni nu cuprinde perioada da timp friguros. În toate cazurile, terminarea lucrãrilor şi efectuarea recepţiei preliminare dupã expirarea termenului contractual nu absolvã pe antreprenor de rãspunderile pentru nerespectarea termenului de predare, pentru daunele produse şi penalitãţile datorate.
Aceste prevederi se aplica construcţiilor de locuinţe, social-culturale şi administrative în condiţiile ce se vor stabili de Comitetul de Stat al Planificarii, Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Localã, Ministerul Construcţiilor Industriale şi Ministerul Finanţelor, admitindu-se ca neterminate numai lucrãrile exterioare, de tencuieli, placaje, zugraveli şi vopsitorii.
11. Dacã din constatãrile fãcute la recepţia preliminarã sau finala a lucrãrilor de construcţii-montaj rezulta ca lucrãrile prevãzute în documentaţia tehnico-economicã sau remedierile, refacerile şi completãrile stabilite nu sînt terminate, precum şi în cazul în care sînt constatate deficiente care prin natura sau volumul lor impiedica admiterea recepţiei, comisia va decide amînarea sau respingerea recepţiei.
În caz de respingere a recepţiei preliminare sau finale, organul care a numit comisia de recepţie va dispune efectuarea unei anchete care sa stabileascã rãspunderile pentru situaţia creata, pagubele produse şi posibilitãţile de aducere a obiectului în stare de a fi utilizat.
12. În cazul în care la recepţia preliminarã sau finala a lucrãrilor de construcţii-montaj se constata unele deficiente care se datoresc antreprenorului, beneficiarul de investiţii şi antreprenorul vor face evaluarea lucrãrilor respective şi o vor transmite bãncii finanţatoare în termen de cel mult 15 zile de la încheierea procesului-verbal de recepţie, în vederea retragerii din contul antreprenorului a contravalorii acestor lucrãri.
Suma retrasã din contul antreprenorului va fi restituitã la cererea acestuia, însoţitã de confirmarea de cãtre beneficiarul de investiţii a efectuãrii remedierilor sau refacerilor stabilite de comisia de recepţie.
13. Termenele de inlaturare a deficienţelor constatate de comisia de recepţie vor fi stabilite cu consultarea beneficiarului de investiţii şi a antreprenorului, fãrã ca aceste termene sa depãşeascã 90 de zile de la data procesului-verbal de recepţie.
Pentru înlãturarea deficienţelor din culpa beneficiarului de investiţii sau a proiectantului, precum şi pentru completãrile de lucrãri recomandate de comisia de recepţie, finanţarea şi celelalte mijloace necesare executãrii lucrãrilor vor fi asigurate de titularul de investiţii.
14. În cazul în care un obiect supus recepţiei este executat de doi sau mai mulţi antreprenori de specialitate, care au încheiat contracte direct cu beneficiarul, recepţia preliminarã a lucrãrilor de construcţii-montaj se face o singura data, la terminarea tuturor lucrãrilor din cadrul obiectului respectiv.
Dacã unul dintre antreprenori termina lucrãrile contractate înaintea celorlalţi, partea de obiect terminatã se preda beneficiarului de investiţii spre pãstrare cu proces-verbal de predare-primire, pînã la efectuarea recepţiei preliminare.
15. Lucrãrile de specialitate din cadrul unui obiect executat în subantreprizã se predau dupã terminare antreprenorului general, cu proces-verbal de predare-primire, recepţia urmînd a se face o data cu recepţia întregului obiect.
16. În perioada de garanţie, organizaţia care are în administrare sau în exploatare obiectul care cuprinde lucrãrile de construcţii-montaj recepţionate preliminar este rãspunzãtoare pentru buna folosire, îngrijire şi întreţinere a obiectului preluat, precum şi pentru deficientele ivite din culpa sa.
17. La recepţia punerii în funcţiune a capacitãţii de producţie industriala se verifica efectuarea prealabilã a probelor tehnologice, existenta condiţiilor pentru exploatarea normalã la intreaga capacitate a instalaţiilor şi utilajelor tehnologice, astfel încît sa se asigure calitatea produselor şi atingerea indicatorilor tehnico-economici aprobaţi, precum şi îndeplinirea celorlalte condiţii prevãzute în actele normative cu privire la obiectivul de investiţii care urmeazã sa fie pus în funcţiune.
Pentru capacitatile de producţie industriala realizate cu utilaje şi instalaţii procurate din import, recepţia punerii în funcţiune se va face cu respectarea clauzelor din contractele încheiate cu furnizorul extern.
Obiectivele de investiţii care reprezintã capacitãţi de producţie industriala se supun recepţiei punerii în funcţiune numai dupã ce lucrãrile de construcţii-montaj au fost recepţionate preliminar sau au fost preluate de beneficiar cu proces-verbal de predare-primire în condiţiile prevãzute la punctul 10.
Dacã la data recepţiei punerii în funcţiune a unei capacitãţi de producţie industriala lucrãrile de construcţii-montaj sînt terminate dar nereceptionate, comisia va face o singura recepţie, cumulind recepţia preliminarã şi recepţia punerii în funcţiune.
Obiectele sau pãrţile din obiect care nu reprezintã capacitãţi de producţie industriala, precum şi construcţiile de locuinţe, social-culturale şi administrative pot fi date în folosinta numai pe mãsura admiterii recepţiei preliminare a lucrãrilor de construcţii-montaj sau a preluãrii acestor lucrãri pe baza de proces-verbal de predare-primire în condiţiile prevãzute la punctul 10.
Punerea în funcţiune sau darea în folosinta a obiectivelor de investiţii se face cu aprobarea titularului de investiţii, pe baza procesului-verbal de recepţie a punerii în funcţiune a capacitãţii de producţie pentru obiectivele productive şi pe baza procesului-verbal de recepţie preliminarã sau a procesului-verbal de predare-primire pentru celelalte obiective.
18. Cînd comisia de recepţie ajunge la concluzia ca nu sînt îndeplinite condiţiile pentru admiterea recepţiei punerii în funcţiune a capacitãţii de producţie, va stabili cu consultarea beneficiarului de investiţii data pînã la care vor fi realizate mãsurile necesare în acest scop şi data recepţiei.
Cînd data intrãrii în funcţiune depãşeşte termenul stabilit prin planul de investiţii sau cînd n-au fost realizate condiţiile normate de punere în funcţiune, comisia de recepţie va consemna cauzele şi rãspunderile, precum şi mãsurile ce urmeazã a fi luate pentru intrarea în funcţiune a capacitãţii de producţie sau pentru realizarea condiţiilor normate de punere în funcţiune; pentru capacitatile şi obiectivele nominalizate în planul de stat, titularii de investiţii sînt obligaţi sa informeze Consiliul de Miniştri asupra acestor nerealizari.
Cînd condiţiile normate de punere în funcţiune nu sînt îndeplinite datoritã unor utilaje tehnologice necorespunzãtoare, comisia propune respingerea recepţiei.
19. Cu punerea în funcţiune sau cu darea în folosinta a obiectivului de investiţii se încheie activitatea de investiţii şi începe activitatea de producţie planificata. Dupã aceasta data se pot continua numai lucrãrile şi cheltuielile prevãzute în devizul general care au rãmas neefectuate.
20. La recepţia definitiva a obiectelor de investiţii ale cãror capacitãţi de producţie au fost puse în funcţiune, se verifica modul în care s-au realizat indicatorii tehnico-economici aprobaţi, condiţiile de exploatare prevãzute în documentaţia tehnico-economicã aprobatã şi comportarea construcţiilor şi instalaţiilor aferente obiectivului, de la recepţia finala pînã la data recepţiei definitive.
Dacã se constata nerealizarea unor indicatori tehnico-economici, pe lîngã procesul-verbal de recepţie, comisia de recepţie va întocmi şi o informare în care va consemna situaţia existenta la data recepţiei, cauzele care au determinat nerealizarea acestora, consecinţele asupra situaţiei economice a întreprinderii şi mãsurile ce trebuie luate pentru realizarea integrala a indicatorilor tehnico-economici. Pe baza acestor elemente, titularul de investiţii va cere tragerea la rãspundere a organelor cãrora se datoreazã nerealizarea indicatorilor tehnico-economici aprobaţi.
La obiectivele de investiţii care nu sînt capacitãţi de producţie industriala, în cadrul recepţiei definitive se verifica în ansamblu modul de funcţionare şi de comportare în exploatare a întregului obiectiv cu toate pãrţile lui componente.
21. Hotãrîrile comisiei de recepţie în toate etapele recepţiei se iau cu majoritate de voturi şi se consemneazã într-un proces-verbal de admitere, amînare sau respingere a recepţiei, în care se înscriu şi eventualele opinii separate ale membrilor comisiei, precum şi recomandãrile acesteia în vederea unei mai bune folosiri sau funcţionari a obiectivului de investiţii.
Procesul-verbal de recepţie definitiva se supune aprobãrii aceluiaşi organ care a numit comisia de recepţie.
22. În procesele-verbale de recepţie se vor stabili calificative pentru calitatea documentaţiilor tehnico-economice şi a lucrãrilor realizate în cadrul obiectivului de investiţii.
Procesele-verbale de recepţie în toate etapele vor fi comunicate, prin grija preşedintelui comisiei, în termen de 2 zile de la semnare titularului şi beneficiarului de investiţii, antreprenorului general, proiectantului general şi unitãţii locale a bãncii finanţatoare.
23. În cazul respingerii recepţiei preliminare sau finale a lucrãrilor de construcţii-montaj, un exemplar din procesul-verbal de recepţie va fi trimis prin grija beneficiarului, în acelaşi termen, Inspecţiei de Stat în Construcţii din cadrul Comitetului de Stat al Planificarii.
24. Comisia de recepţie rãspunde pentru efectuarea în termen a receptiilor şi de calitatea acestora.
Modul de desfãşurare a activitãţii comisiei de recepţie în fiecare etapa se stabileşte de preşedintele comisiei.
25. Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Construcţiilor Industriale şi Ministerul Finanţelor vor stabili în termen de 30 de zile, cu consultarea ministerelor şi celorlalte organe interesate, perioadele de garanţie a lucrãrilor de construcţii-montaj, diferenţiate pe categorii de obiecte.
Ministerul Construcţiilor Industriale şi Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Localã vor emite, în termen de 60 de zile, instrucţiuni cu privire la conţinutul fisei statistice pe obiecte de construcţii.
26. Prezentele norme se aplica şi la recepţia lucrãrilor de reparaţii capitale ale construcţiilor.
În termen de 60 de zile, ministerele şi celelalte organe centrale ale administraţiei de stat vor emite regulamente pentru efectuarea recepţiei lucrãrilor de reparaţii curente şi de întreţinere la construcţii specifice activitãţii pe care o coordoneazã.
În acelaşi termen, Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Localã, pe baza propunerilor organelor centrale ale administraţiei de stat interesate şi a Comitetului executiv al Consiliului popular al municipiului Bucureşti, va emite regulamentul pentru receptionarea lucrãrilor de reparaţii curente şi de întreţinere ale construcţiilor din ramurile gospodãriei comunale, comerţ, alimentaţie publica, locuinţe, social-culturale, ştiinţifice şi administraţiei de stat.
27. Obiectivele de investiţii aflate în curs de realizare la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme vor fi recepţionate dupã cum urmeazã:
a) obiectele sau pãrţile din obiect terminate care pînã la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme nu au fost încã recepţionate provizoriu vor fi supuse recepţiei în conformitate cu dispoziţiile din prezentele norme;
b) obiectele recepţionate provizoriu în conformitate cu prevederile Hotãrîrii Consiliului de Miniştri nr. 1003/1964, a cãror perioada de garanţie expira dupã data intrãrii în vigoare a prezentelor norme, vor fi supuse recepţiei finale prevãzute prin prezentele norme;
c) capacitatile care vor intra în funcţiune sau vor fi date în folosinta dupã intrarea în vigoare a prezentelor norme, precum şi obiectivele de investiţii ai cãror indicatori tehnico-economici au termen de realizare dupã aceeaşi data vor fi supuse recepţiei punerii în funcţiune, respectiv recepţiei definitive, în conformitate cu dispoziţiile prezentelor norme.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016