Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 1 ianuarie 1970  privind realizarea indicatorilor tehnico-economici ai capacitatilor de productie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 1 ianuarie 1970 privind realizarea indicatorilor tehnico-economici ai capacitatilor de productie

EMITENT: CONSILIUL DE MINISTRI
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 1 din 1 ianuarie 1970
1. Graficul de eşalonare a investiţiilor cuprinde şi durata de realizare a principalilor indicatori tehnico-economici - producţia la nivelul capacitãţii, productivitatea muncii, preţul de cost sau cheltuielile la 1000 de lei producţie-marfa, beneficiul, rentabilitatea etc. şi dinamica trimestriala a realizãrii acestora.
2. Prin durata de realizare a indicatorilor tehnico-economici se înţelege perioada de funcţionare a utilajelor şi instalaţiilor tehnologice aferente capacitãţii de producţie date în exploatare, de la data intrãrii în funcţiune stabilitã în procesul-verbal de punere în funcţiune pînã la expirarea termenului prevãzut pentru atingerea nivelului proiectat al principalilor indicatori tehnico-economici aprobaţi.
Pentru obiectivele de investiţii ai cãror indicatori se aproba de Consiliul de Miniştri, durata de realizare a acestora se fundamenteazã în studiul tehnico-economic şi se aproba o data cu indicatorii tehnico-economici ai investiţiei.
Pentru obiectivele din competenta de aprobare a titularilor de investiţii, durata de realizare a indicatorilor tehnico-economici şi dinamica realizãrii trimestriale a acestora pînã la atingerea nivelurilor aprobate vor fi stabilite prin normativele ce se vor aproba de titularii de investiti, diferenţiate pe ramuri şi feluri de capacitãţi de producţie. În cazul capacitãţilor de producţie pentru care titularii n-au elaborat normative, durata şi dinamica realizãrii indicatorilor tehnico-economici vor fi înscrise în graficul de eşalonare a investiţiei şi fundamentate în studiile tehnico-economice şi se vor aproba o data cu acestea.
Durata de realizare a principalilor indicatori tehnico-economici la obiectivele de investiţii din competenta de aprobare a titularilor de investiţii nu va depãşi, de regula, 12 luni.
Pentru capacitatile de producţie la care se aproba indicatori tehnico-economici ce trebuie realizaţi la sfîrşitul anumitor etape, titularii de investiţii vor prevedea în graficele de eşalonare a investiţiei nivelurile ce trebuie atinse la sfîrşitul etapelor intermediare pentru fiecare din principalii indicatori, astfel ca la sfîrşitul etapei finale aceştia sa fie indepliniti la nivelul aprobat pentru etapa finala.
Pentru capacitatile cu activitate de producţie sezoniera, graficul de eşalonare a investiţiei trebuie sa cuprindã nivelul de realizare a indicatorilor în prima campanie sau în primul an, astfel ca în campania sau anul urmãtor aceştia sa fie indepliniti la nivelul aprobat.
3. Pe toatã durata pînã la realizarea indicatorilor tehnico-economici aprobaţi, indicatorii planului de producţie vor fi stabiliţi la nivelul prevãzut în graficul de eşalonare a investiţiei, iar dupã expirarea acestei durate:
- la nivelul stabilit prin proiectul aprobat, în cazul nerealizarii unor nivele superioare celor proiectate;
- la nivelul atins, în cazul obţinerii unor parametri superiori celor stabiliţi prin proiectul aprobat.
4. Titularii de investiţii sînt obligaţi sa asigure, în conformitate cu prevederile graficelor de eşalonare a investiţiilor, realizarea principalilor indicatori tehnico-economici proiectati la noile capacitãţi de producţie, în care scop vor lua, încã din perioada de execuţie a acestora, mãsuri pentru:
a) pregãtirea cadrelor necesare noii capacitãţi;
b) asigurarea bazei de materii prime şi auxiliare, materiale, combustibil, energie, apa etc.;
c) realizarea de cãtre celelalte ministere, organe centrale şi consilii populare a investiţiilor conexe, a utilitãţilor şi deservirilor (conducte de apa, abur, gaze, reţele de alimentare cu energie electrica, drumuri, cai ferate etc.), care conditioneaza intrarea în funcţiune la termenele planificate şi realizarea indicatorilor tehnico-economici aprobaţi, conform graficelor de eşalonare a investiţiei;
d) asigurarea desfacerii producţiei noilor capacitãţi pe piata interna şi externa.
5. Pentru obiectivele de investiţii productive ai cãror indicatori tehnico-economici au fost aprobaţi de Consiliul de Miniştri, titularii de investiţii vor comunica trimestrial, dupã punerea în funcţiune a fiecãrei capacitãţi şi pînã la atingerea nivelului aprobat al principalilor indicatori arãtaţi la punctul 1, Direcţiei Centrale de Statistica, Comitetului de Stat al Planificarii şi Ministerului Finanţelor modul în care se realizeazã indicatorii tehnico-economici respectivi. La capacitatile de producţie cu activitate sezoniera sau neuniforma între trimestre, raportarea realizãrii principalilor indicatori tehnico-economici aprobaţi se va face o data pe an:
Pentru obiectivele de investiţii din competenta lor de aprobare, titularii de investiţii vor organiza urmãrirea şi informarea periodicã a colegiului (comitetului) respectiv asupra modului de realizare a principalilor indicatori tehnico-economici aprobaţi cel puţin pentru obiectivele de investiţii productive nominalizate prin planul de stat.
6. Pe baza materialelor primite de la ministere şi a analizelor proprii, Direcţia Generalã de Statistica, Comitetul de Stat al Planificarii şi Ministerul Finanţelor vor informa semestrial Consiliul de Miniştri asupra modului în care se realizeazã principalii indicatori tehnico-economici aprobaţi.
7. În cazurile în care indicatorii tehnico-economici nu se realizeazã în termenele prevãzute prin grafice, comisia de recepţie va stabili cauzele care au determinat nerealizarea şi va consemna aceasta în procesul-verbal de recepţie definitiva a obiectivului de investiţii. Pe baza procesului-verbal de recepţie definitiva, titularul de investiţii va cere tragerea la rãspundere a organelor cãrora se datoreazã nerealizarea indicatorilor tehnico-economici aprobaţi.
8. Pentru capacitatile la care în perioada de realizare a indicatorilor aprobaţi se schimba, din motive obiective, unele condiţii avute în vedere la stabilirea nivelului acestora (schimbarea materiei prime sau a structurii sortimentelor produse în condiţiile folosirii complete a capacitãţii, modificarea salariilor tarifare, modificarea preţurilor de vînzare a unor materii prime, materiale sau utilitãţi: combustibil, energie electrica, apa etc.), indicatorii tehnico-economici, actualizati în funcţie de noile-condiţii, vor fi aprobaţi de conducerea organului titular de investiţii. Pentru capacitatile de producţie ai cãror indicatori tehnico-economici s-au aprobat de cãtre Consiliul de Miniştri, aprobarea conducerii ministerului se va da pe baza avizului conform al Comitetului de Stat al Planificarii şi Ministerului Finanţelor.
În cazurile în care, conform prevederilor planurilor anuale de producţie, se realizeazã sortimente în alta structura decît aceea prevãzutã în proiect, cu folosirea completa a capacitãţii proiectate, titularii de investiţii vor stabili echivalentele indicatorilor tehnico-economici realizaţi.
9. Organizaţiile de proiectare şi de construcţii-montaj, furnizorii de utilaje din ţara şi organele în subordinea cãrora se afla aceştia au obligaţia sa acorde asistenta tehnica necesarã realizãrii indicatorilor tehnico-economici; asistenta tehnica se acorda la solicitarea beneficiarului de investiţii, iar sumele datorate var fi decontate acestora din fondurile de producţie ale beneficiarului. În cazul cînd nerealizarea indicatorilor tehnico-economici se datoreazã unora din factorii mentionati mai sus, asistenta tehnica nu se deconteazã de cãtre beneficiarul de investiţii.
Furnizorii externi acorda asistenta tehnica în cadrul contractelor de livrare a instalaţiilor şi utilajelor tehnologice pînã la ieşirea din garanţia acestora; în cazuri justificate beneficiarii pot solicita, cu acordul titularilor de investiţii respectivi, prelungirea perioadei de acordare, cu plata din fondurile de producţie, a asistenţei tehnice date de furnizorii externi ai instalaţiilor şi utilajelor tehnologice.
10. Dupã realizarea principalilor indicatori tehnico-economici înceteazã raportarea modului de realizare a acestora, pe baza aprobãrii date de conducerea organului titular de investiţii. Pentru capacitatile de producţie ai cãror indicatori tehnico-economici au fost aprobaţi de Consiliul de Miniştri, aprobarea pentru încetarea raportarii modului de realizare a indicatorilor se va da pe baza avizului Comitetului de Stat al Planificarii şi Ministerului Finanţelor.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016