Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 1 ianuarie 1970  privind degrevarea investitiilor productive de lucrari edilitare si social-culturale destinate dezvoltarii oraselor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 1 ianuarie 1970 privind degrevarea investitiilor productive de lucrari edilitare si social-culturale destinate dezvoltarii oraselor

EMITENT: CONSILIUL DE MINISTRI
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 1 din 1 ianuarie 1970
1. La proiectarea, finanţarea şi executarea obiectivelor productive, precum şi a lucrãrilor edilitare şi social-culturale destinate dezvoltãrii oraşelor, titularii de investiţii şi organizaţiile de proiectare vor respecta prevederile prezentelor norme.
2. Prezenta reglementare are drept scop:
- degrevarea investiţiilor pentru obiectivele productive de cheltuielile necesare realizãrii lucrãrilor de utilitãţi şi a unor construcţii social-culturale, care privesc dezvoltarea oraşelor;
- repartizarea pe ramurile economiei naţionale şi pe titulari a cheltuielilor care se efectueazã pentru realizarea lucrãrilor de investiţii.
Lucrãrile care fac obiectul prezentei reglementãri sînt urmãtoarele:
a) lucrãri de utilitãţi: instalaţiile şi reţelele privind alimentarea cu apa, canalizarea, alimentarea cu gaze naturale şi energie termica, drumurile, transporturile în comun, alimentarea cu energie electrica şi lucrãrile de telecomunicaţii;
b) locuintele pentru cazarea personalului de exploatare şi locuintele semifinisate pentru cazarea muncitorilor constructori;
c) construcţii cu caracter social-cultural: cantinele, cluburile, creşele şi grãdiniţele de copii, punctele sanitare, punctele comerciale şi de alimentaţie publica, construcţiile şi terenurile de sport;
d) amenajãrile de spaţii verzi şi plantaţii;
e) lucrãrile pentru eliberarea amplasamentelor.

A. - Lucrãri de utilitãţi

3. Utilitatile necesare deservirii obiectivelor cu caracter productiv trebuie asigurate în cadrul dotãrilor existente ale localitãţilor. În acest scop titularii de investiţii împreunã cu comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor stabili amplasamentele cu prioritate pe terenurile care necesita un volum minim de investiţii în vederea asigurãrii utilitãţilor respective.
La complexe, în vederea alegerii celei mai economice soluţii, utilitatile necesare unui obiectiv se vor studia în condiţiile şi în conceptia tehnica a cooperãrii în investiţii şi exploatare cu celelalte obiective industriale, inginereşti şi civile invecinate, stabilindu-se totodatã lucrãrile minimale strict necesare obiectivului productiv care se încadreazã în aceasta rezolvare.
În localitãţile ale cãror dotãri tehnico-edilitare au capacitatea de a prelua, pe lîngã necesitãţile localitãţii, şi deservirea cu utilitãţi a noilor obiective productive, comitetele executive ale consiliilor populare vor asigura - în limita capacitãţilor de care dispun - alimentarea cu apa, canalizarea, alimentarea cu gaze şi transporturile în comun pentru noile obiective productive din reţelele localitãţilor.
În cazul cînd dotãrile tehnico-edilitare ale localitãţilor sau ale teritoriului nu au capacitate disponibilã pentru a deservi cu utilitãţi şi noile obiective productive, asigurarea cu utilitãţi a acestora se va face sau prin realizarea de instalaţii proprii, sau prin dezvoltarea dotãrilor tehnico-edilitare ale localitãţilor sau ale teritoriului. Alegerea uneia dintre aceste soluţii trebuie sa rezulte din analiza variantelor prezentate în documentaţiile tehnico-economice, astfel încît soluţia care se adopta pentru lucrãrile de utilitãţi sa comporte cheltuieli minime de investiţii şi exploatare şi sa asigure punerea în funcţiune a noilor capacitãţi la termenele planificate.
4. Sarcinile care revin comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti cu privire la executarea lucrãrilor pentru amplificarea instalaţiilor localitãţilor în termene corelate cu punerea în funcţiune a obiectivelor productive şi cotele-pãrţi de participare a titularilor la realizarea acestor lucrãri de alimentare cu apa, canalizare şi epurare a apelor uzate, cu defalcarea anuala a acestora, rezultate din documentaţiile tehnico-economice, se stabilesc pe baza înţelegerii între pãrţile interesate şi se aproba:
a) prin hotãrîri ale Consiliului de Miniştri, o data cu indicatorii tehnico-economici, pentru investiţii la care aceştia se supun aprobãrii Consiliului de Miniştri;
b) de cãtre titularii obiectivelor productive, de comun acord cu comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, pentru investiţiile care intra în competenta de aprobare a acestora.
Virarea cotelor-pãrţi din planurile titularilor obiectivelor productive în planurile comitetelor executive ale consiliilor populare respective se face dupã aprobarea investiţiilor, astfel:
- pentru investiţiile ai cãror indicatori tehnico-economici se supun aprobãrii Consiliului de Miniştri la elaborarea planurilor anuale, pe baza prevederilor cuprinse în hotãrîrile Consiliului de Miniştri de aprobare a investiţiilor respective, sau în cursul anului, prin hotãrîri ale Consiliului de Miniştri, o data cu aprobarea indicatorilor tehnico-economici;
- pentru investiţiile care intra în competenta de aprobare a titularilor: la elaborarea planurilor anuale sau în cursul anului, pe baza de protocol încheiat între titularii obiectivelor productive şi comitetele executive ale consiliilor populare respective. Virãrile efectuate în cursul anului se comunica pentru evidenta de cãtre titularii de investiţii, în termen de 10 zile, Comitetului de Stat al Planificarii Direcţiei Centrale de Statistica şi bãncilor finanţatoare, trimiţînd copie de pe protocolul semnat de pãrţile interesate.
Stabilirea cotelor-pãrţi de participare şi virarea sumelor corespunzãtoare pentru lucrãrile de utilitãţi şi obiectele social-administrative, care se realizeazã prin cooperare de cãtre mai mulţi titulari ai unor obiective productive, în planul titularului coordonator în care se cuprind aceste lucrãri, se fac în acelaşi mod care a fost arãtat la alineatele precedente.
Ţinînd seama de cele de mai sus, proiectarea, executarea lucrãrilor de utilitãţi şi repartizarea efortului de investiţii pentru realizarea acestora se fac dupã cum urmeazã:
5. Alimentarea cu apa, canalizarea şi epurarea apelor uzate
a) Documentaţiile tehnico-economice şi valoarea de investiţii a obiectivelor productive cuprind:
- lucrãrile de alimentare cu apa, canalizare şi epurare a apelor uzate, atunci cînd aceste utilitãţi se asigura prin instalaţii proprii şi deservesc exclusiv obiectivul productiv;
- racordurile de la obiectiv pînã la reţeaua oraşului în cazul cînd obiectivul productiv poate fi deservit prin reţeaua oraseneasca de distribuţie a apei sau de canalizare, precum şi instalaţiile de preepurare a apelor industriale uzate, conform normelor în vigoare.
b) Cînd necesitãţile de apa, canalizare sau de epurare a apelor uzate ale noilor obiective productive nu pot fi asigurate prin instalaţiile existente ale localitãţii, iar din variantele studiate a rezultat ca cea mai raţionalã soluţie tehnico-economicã este aceea a dezvoltãrii acestor instalaţii, se va proceda astfel:
- dacã în plan exista prevederi pentru dezvoltarea instalaţiilor localitãţii respective, la dimensionarea acestei amplificari se va avea în vedere şi necesarul noilor obiective productive; titularii obiectivelor productive vor vira, în planul comitetelor executive ale consiliilor populare respective, cotele-pãrţi de cheltuieli corespunzãtoare deservirii obiectivelor productive;
- dacã în plan nu exista prevederi pentru dezvoltarea instalaţiilor localitãţii, acestea urmînd a se realiza numai pentru deservirea obiectivelor productive, titularii de investiţii ai obiectivelor productive vor vira, în planul comitetelor executive ale consiliilor populare respective, fondurile de investiţii necesare pentru realizarea lucrãrilor de utilitãţi.
În ambele cazuri lucrãrile de amplificare a instalaţiilor orãşeneşti:
- fac obiectul unor documentaţii tehnico-economice destinate de acelea ale obiectivelor productive;
- nu se cuprind în valoarea de investiţii a obiectivelor productive; ele se evidenţiazã în documentaţiile tehnico-economice ale obiectivelor productive ca lucrãri conexe, pentru efectuarea analizei de eficienta economicã a investiţiilor respective.
c) Lucrãrile de alimentare cu apa şi de canalizare necesare noilor obiective productive, care se amplaseaza în localitãţi nedotate cu astfel de instalaţii tehnico-edilitare şi pentru care nu sînt prevederi în planurile comitetelor executive ale consiliilor populare, se asigura în general prin instalaţii proprii. În cazul cînd comitetele executive ale consiliilor populare dispun de documentaţii tehnico-economice pentru alimentarea cu apa şi canalizarea localitãţilor, soluţiile propuse pentru rezolvarea necesitãţilor obiectivelor productive se vor încadra în prevederile documentaţiilor tehnico-economice întocmite pentru localitãţile respective, dacã aceste soluţii sînt echivalente sau mai eficiente din punct de vedere economic în comparatie cu cele propuse pentru asigurarea utilitãţilor prin instalaţii proprii.
d) Realizarea statiilor de epurare a apelor uzate din canalizarea generalã a localitãţilor, a cãror execuţie este legatã de mãsurile de protecţie a cursurilor de apa, impotriva poluarii acestora, se va asigura de cãtre comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, în cooperare cu toate unitãţile existente sau noi care deverseaza ape uzate în canalizarea respectiva; contribuţia la investiţie a fiecãrei unitãţi se va stabili proporţional cu debitul de ape uzate deversate la canalizare.
6. Alimentarea cu gaze naturale
a) Racordurile de gaze ale obiectivelor productive la reţeaua localitãţii sau la reţelele magistrale de transport ale Ministerului Petrolului (inclusiv staţiile de mãsurare şi reglare la consumator) se cuprind în documentaţiile tehnico-economice şi în valoarea de investiţii a obiectivelor productive.
În cazul cînd racordul de gaze şi staţiile de mãsurare şi reglare deservesc mai multe obiective productive sau mai mulţi titulari, în valoarea de investiţii a fiecãrui obiectiv productiv se va cuprinde numai cota-parte a lucrãrii.
b) Lucrãrile pentru amplificarea sau modificarea instalaţiilor orãşeneşti de distribuţie a gazelor, determinate de necesitãţile noilor obiective productive, se cuprind în planul de investiţii al comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, care au calitatea de organe titulare pentru aceste lucrãri.
Titularii obiectivelor productive interesaţi participa la realizarea acestor lucrãri, care au caracter de investiţii conexe, cu cotele-pãrţi corespunzãtoare deservirii ce li se asigura.
c) Magistralele pentru transportul gazelor naturale se realizeazã în cadrul fondurilor de investiţii aprobate prin plan Ministerului Petrolului.
În cazul cînd realizarea unor astfel de lucrãri este determinata de necesitaţi ale obiectivelor productive, ele se evidenţiazã distinct în documentaţiile tehnico-economice ale obiectivelor productive, ca lucrãri conexe.
7. Alimentarea cu energie termica
a) Documentaţiile tehnico-economice şi valoarea de investiţii a obiectivelor productive cuprind:
- lucrãrile pentru centralele termice şi centralele electrice de termoficare proprii, care asigura necesarul de abur sau apa calda al obiectivelor productive;
- racordurile de termoficare de la reţeaua publica la obiectivul productiv, inclusiv punctele termice.
b) Magistralele şi reţelele de termoficare orãşeneşti se realizeazã în cadrul planului cincinal de investiţii aprobat pentru Ministerul Energiei Electrice. În cazurile în care dezvoltarea reţelelor de termoficare se va executa de cãtre comitetele executive ale consiliilor populare, fondurile respective se vor vira, la planurile anuale, din planul Ministerului Energiei Electrice în planurile de investiţii ale comitetelor executive ale consiliilor populare respective. Aceste lucrãri nu se cuprind în valoarea de investiţii a obiectivelor productive, dar se evidenţiazã în documentaţia tehnico-economicã a acestora, ca investiţii conexe, ori de cîte ori sînt determinate de necesitãţile obiectivelor productive.
c) Dotãrile care se realizeazã în centralele electrice de termoficare ale obiectivelor productive, în vederea asigurãrii debitului de apa supraincalzita necesar termoficarii orãşeneşti, se realizeazã din fondurile de investiţii prevãzute în planul titularului reţelelor orãşeneşti de termoficare.
8. Lucrãri de drumuri
a) Documentaţiile tehnico-economice şi valoarea de investiţii a obiectivelor productive cuprind:
- drumurile industriale care se executa în vederea asigurãrii procesului de producţie, cum sînt drumurile forestiere, miniere, petroliere şi pentru alte activitãţi economice;
- drumurile de racordare a obiectivelor productive la reţeaua de drumuri publice.
b) Lucrãrile pentru punerea în stare de viabilitate a drumurilor publice la nivelul traficului determinat de nevoile economiei naţionale se realizeazã de Ministerul Transporturilor pentru drumurile naţionale şi de cãtre comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti pentru drumurile locale şi pentru drumurile naţionale care traverseaza municipiile şi oraşele resedinta de judeţe, conform Decretului nr. 142/1957, din fondurile aprobate prin plan acestora.
c) Lucrãrile pentru punerea în stare de viabilitate la nivelul traficului cerut a reţelei de strãzi din cuprinsul oraşelor se realizeazã din fondurile de investiţii aprobate prin plan comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti.
9. Transportul în comun
a) Lucrãrile privind extinderea reţelelor orãşeneşti de transport în comun de pe teritoriul administrativ al oraşelor se realizeazã, de regula, din fondurile de investiţii aprobate prin plan comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti.
Lucrãrile pentru extinderea reţelelor orãşeneşti de transport în comun care se realizeazã în vederea deservirii salariaţilor noilor obiective se evidenţiazã în documentaţiile tehnico-economice ale obiectivelor productive respective, ca investiţii conexe pentru efectuarea analizei de eficienta economicã.
b) Lucrãrile pentru realizarea transportului în comun dintre localitãţi, în afarã teritoriului administrativ al oraşelor, se realizeazã de regula, din fondurile de investiţii aprobate în acest scop prin plan Ministerului Transporturilor.
10. Energie electrica
a) Documentaţiile tehnico-economice şi valoarea de investiţii a obiectivelor productive cuprind:
- lucrãrile de racorduri la reţele publice, respectiv la staţii publice de conexiuni, în cazul cînd alimentarea cu energie electrica a obiectivelor productive se face din reţelele publice;
- centrala electrica, în cazul cînd alimentarea cu energie electrica se asigura prin instalaţii proprii;
- instalaţiile de distribuţie a energiei electrice din cadrul obiectivelor productive, inclusiv staţiile şi posturile de transformare interne.
b) Lucrãrile pentru construirea şi extinderea instalaţiilor publice de distribuţie (staţii trafo şi de conexiuni), precum şi lucrãrile pentru creşterea capacitãţii de transport a liniilor care alimenteazã instalaţiile publice de distribuţie în vederea asigurãrii puterii electrice necesare consumurilor nu se cuprind în documentaţiile tehnico-economice şi în valoarea de investiţii a obiectivelor productive. Necesitatea realizãrii acestor lucrãri se stabileşte de Ministerul Energiei Electrice o data cu emiterea acordului pentru energie electrica la documentaţiile tehnico-economice ale obiectivelor productive. Titularul acestor lucrãri este Ministerul Energiei Electrice, care le realizeazã în cadrul planului cincinal de investiţii, aprobat pentru acest minister, coordonat cu termenele de punere în funcţiune a capacitãţilor obiectivelor productive.
Aceste lucrãri se vor evidenţia separat în documentaţiile tehnice ale obiectivelor productive, ca lucrãri conexe, ori de cîte ori sînt necesare pentru asigurarea punerii în funcţiune a acestora.
11. Lucruri de telecomunicaţii
a) Lucrãrile de racorduri telefonice - legãturile dintre instalaţiile de telecomunicaţii ale obiectivelor productive pînã la punctul de distribuţie al reţelei publice de telecomunicaţii pentru deservirea acestora - se cuprind în documentaţiile tehnico-economice şi în valoarea de investiţii a obiectivelor productive.
b) În cazul cînd pentru racordarea la reţeaua de telecomunicaţii a unuia sau mai multor obiective este necesar sa se construiascã o linie de telecomunicaţii care sa deserveasca în exclusivitate aceste obiective, lucrarea va fi realizatã de Ministerul Postelor şi Telecomunicatiilor, ca titular de investiţii. Fondurile necesare pentru realizarea lucrãrilor se asigura prin virarea cotelor-pãrţi, proporţional cu numãrul de circuite, din planurile titularilor obiectivelor productive. Volumul de investiţii pentru eventuala dimensionare a capacitãţii liniei de telecomunicaţii peste necesarul obiectivelor productive, determinat de necesitaţi de perspectiva, se va asigura din planul de investiţii aprobat Ministerului Postelor şi Telecomunicatiilor.
c) Lucrãrile pentru dezvoltarea reţelei publice de telecomunicaţii se realizeazã în cadrul planului de investiţii aprobat Ministerului Postelor şi Telecomunicatiilor.

B. - Locuinţe

12. Locuintele finisate pentru cazarea salariaţilor noilor obiective şi locuintele semifinisate pentru cazarea muncitorilor constructori se realizeazã în cadrul prevederilor pentru construcţii de locuinţe din planurile de investiţii ale comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene sau al municipiului Bucureşti şi ale celorlalţi titulari de plan. Aceste locuinţe nu se cuprind în valoarea de investiţii a obiectivelor productive.
Volumul necesar de locuinţe finisate pentru cazarea personalului de exploatare şi locuintele semifinisate pentru cazarea muncitorilor constructori vor fi avute în vedere la analiza aspectelor economice în stabilirea amplasamentului pe localitãţi a obiectivelor productive.
13. Locuintele din incinta obiectivelor productive destinate cazarii salariaţilor a cãror prezenta este necesarã permanent (la calea feratã, centralele hidroelectrice, termoelectrice, barajele de acumulare, nodurile hidrotehnice şi sistemele zonelor de alimentare cu apa, staţiile electrice, uzinele cu instalaţii speciale care necesita o supraveghere permanenta, staţiuni turistice şi în alte situaţii de aceasta natura) se cuprind în documentaţiile tehnice şi în valoarea de investiţii a obiectivelor productive.

C. - Construcţii cu caracter social-cultural

14. La elaborarea documentaţiilor tehnico-economice pentru obiectivele productive, titularii de investiţii şi organizaţiile de proiectare vor urmãri asigurarea deservirilor social-culturale necesare salariaţilor respectivi în cadrul dotãrilor orãşeneşti existente sau prevãzute în plan a fi realizate în localitatea respectiva pentru degrevarea investiţiilor obiectivelor productive de cheltuieli pentru dotãri social-culturale.
În cazuri excepţionale, cînd construcţiile cu caracter social-cultural sînt strict necesare desfãşurãrii normale a activitãţii obiectivelor productive şi cînd funcţiile lor nu pot fi preluate de dotãrile orãşeneşti, acestea vor fi evidentiate distinct în documentaţiile tehnico-economice ale obiectivelor productive ca investiţii conexe, iar fondurile corespunzãtoare vor fi virate titularilor de investiţii în a cãror sfera de activitate intra obiectivele social-culturale respective.
Grupurile social-sanitare care conţin vestiarele, dusurile şi sãlile de mincare pentru personalul de exploatare, precum şi punctele de deservire cu apa gazoasa, lapte etc., impuse de specificul activitãţii profesionale prin normele în vigoare, se cuprind în documentaţiile tehnico-economice şi în valoarea de investiţii a obiectivelor productive.
Titularii de investiţii şi organizaţiile de proiectare vor tine seama la elaborarea documentaţiilor tehnico-economice, la executarea şi finanţarea obiectivelor productive de urmãtoarele prevederi:
15. Cantine
a) Cantinele nu vor fi cuprinse, de regula, în documentaţia tehnico-economicã şi în valoarea de investiţii a obiectivelor productive. Funcţiile acestora vor fi asigurate pentru salariaţii obiectivelor productive de cãtre cantinele-restaurant, existente sau prevãzute a se realiza în zona respectiva, în cadrul fondurilor de investiţii aprobate prin plan Ministerului Comerţului Interior, sau de cãtre cantinele altor obiective productive existente în acea zona.
b) În cazul cînd dotãrile existente în zona nu pot asigura masa personalului de exploatare a noilor obiective productive şi cînd funcţiile cantinei constituie o condiţie pentru desfãşurarea normalã a producţiei, cantinele se vor evidenţia distinct în documentaţiile tehnico-economice ale obiectivelor productive şi se vor executa pe baza de proiecte separate, din fondurile de investiţii ale titularilor respectivi.
16. Cluburi
Cluburile propriu-zise nu se cuprind în documentaţiile tehnico-economice şi în valoarea de investiţii a obiectivelor productive.
La marile întreprinderi şi combinate industriale se pot executa - cu aprobare specialã -, pe baza unor temeinice justificãri, sali de şedinţe simple în incinta obiectivelor productive, cu o capacitate maxima de 400-450 de locuri. Lucrãrile respective nu se vor cuprinde în valoarea de investiţii a obiectivelor productive; ele se vor evidenţia distinct în documentaţiile tehnico-economice ale acestora şi se vor executa din fondurile de investiţii ale titularilor respectivi.
Necesitatea şi oportunitatea realizãrii cluburilor intra în sfera de activitate a Uniunii Generale a Sindicatelor din România.
17. Crese şi grãdiniţe de copii
Creşele şi grãdiniţele de copii nu se cuprind în documentaţiile tehnico-economice şi în valoarea de investiţii a obiectivelor productive, funcţiile acestor construcţii sociale fiind asigurate salariaţilor obiectivelor productive de cãtre creşele şi grãdiniţele de copii care sînt în administrarea Comitetelor executive ale consiliilor populare.
Din fondurile destinate acestei acţiuni, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor asigura cu prioritate necesitãţile obiectivelor productive care au ca salariaţi un numãr preponderent de femei (filaturi, tesatorii, fabrici de Confecţii etc.).
În cazul cînd dotãrile existente în zona nu pot asigura numãrul de locuri rezultate ca necesare pentru o investiţie, iar comitetele executive ale Consiliilor populare respective nu au prevãzut fonduri pentru construirea de crese şi grãdiniţe de copii sau pentru dezvoltarea celor existente, acestea se vor evidenţia distinct în documentaţiile tehnico-economice ale obiectivelor productive şi se vor executa pe baza de proiecte separate din fondurile de investiţii ale titularilor respectivi.
18. Construcţii pentru asistenta medico-sanitarã
a) Asistenta medico-sanitarã a populaţiei, inclusiv a salariaţilor obiectivelor productive, se asigura de cãtre unitãţile medico-sanitare din subordinea Ministerului Sãnãtãţii, a ministerelor care au reţea sanitarã proprie şi ale comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, amplasate în cartierele de locuit şi zonele industriale.
b) La proiectarea obiectivelor productive, titularii de investiţii şi organizaţiile de proiectare pot cuprinde în documentaţiile tehnico-economice şi în valoarea de investiţii a acestora, de la caz la caz, pe baza unei temeinice justificãri, unitãţi sanitare la întreprinderile pentru care legislaţia prevede astfel de construcţii.
19. Puncte comerciale şi de alimentaţie publica
Punctele comerciale şi de alimentaţie publica cu caracter definitiv, pentru deservirea salariaţilor obiectivelor productive, nu se cuprind în documentaţiile tehnico-economice şi în valoarea de investiţii a obiectivelor productive. Aceste lucrãri se realizeazã din fondurile de investiţii aprobate Ministerului Comerţului Interior sau din fondurile proprii ale Centrocoop.
20. Construcţii şi terenuri de sport
Construcţiile şi terenurile de sport nu se cuprind în documentaţiile tehnico-economice şi în valoarea de investiţii a obiectivelor productive. Aceste lucrãri intra în sfera de activitate a Consiliului Naţional pentru Cultura Fizica şi Sport şi se realizeazã din fondurile proprii ale acestuia.

D. - Spaţii verzi şi plantaţii

21. Plantaţiile şi amenajãrile de spaţii verzi din afarã incintelor şi a preuzinalului obiectivelor productive, destinate deservirii generale pentru recreatie şi agrement, nu se cuprind în documentaţiile tehnico-economice şi în valoarea de investiţii a obiectivelor productive. În cazul cînd procesul tehnologic al noilor obiective productive necesita realizarea unor spaţii verzi sau perdele de plantaţii pentru protecţia unor secţii sau sectoare ale acestora sau cînd nocivitatile care se degaja de la obiectivele productive impun realizarea unor perdele de plantaţii pentru protecţia sanitarã a zonelor invecinate, plantaţiile sau spaţiile verzi respective se cuprind în documentaţiile tehnico-economice şi în valoarea de investiţii a obiectivelor productive.

E. - Lucrãri pentru eliberarea amplasamentelor

22. Titularii de investiţii şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor stabili amplasamentele lucrãrilor de investiţii, astfel încît cheltuielile pentru despãgubiri, demolãri şi exproprieri sa fie minime.
23. Cheltuielile pentru despãgubiri, exproprierea bunurilor care nu sînt proprietate de stat şi costul demolarilor construcţiilor, în vederea eliberãrii terenurilor pe care se amplaseaza noile obiective productive, se cuprind în documentaţiile tehnico-economice şi în valoarea de investiţii a obiectivelor productive.
Acelaşi regim se aplica şi pentru strãmutarea sau refacerea unor construcţii ale cãror funcţii trebuie menţinute, în cazul cînd demolarea acestora este impusa de amplasarea unor noi lucrãri de investiţii.
24. Cheltuielile pentru executarea lucrãrilor de deviere, mutare sau modificare a reţelelor de alimentare cu apa, canalizare, gaze, energie electrica, termoficare, telecomunicaţii, iluminat public, cale feratã, drumuri, instalaţii de transport în comun etc., în vederea eliberãrii terenurilor pe care se amplaseaza noile obiective productive, se cuprind în documentaţiile tehnico-economice şi valoarea de investiţii a obiectivelor respective, cu valoarea necesarã executãrii acestor lucrãri pe noul amplasament la nivelul celui existent înainte de deviere, mutare sau modificare.
25. Lucrãrile de protecţie a liniilor şi instalaţiilor de telecomunicaţii şi a contactelor metalice subterane impotriva efectelor de perturbare şi de distrugere prin coroziune, lucrãrile de protecţie pentru înlãturarea accidentelor care pot fi generate de amplasarea liniilor electrice şi de tracţiune electrica, precum şi lucrãrile de protecţie determinate de amplasarea investiţiilor în zona de protecţie a conductelor magistrale de gaze şi produse petroliere cu presiune mai mare de 6 atm. se cuprind în documentaţia tehnico-economicã şi în valoarea de investiţii a obiectivelor productive care determina efectuarea lucrãrilor de protecţie.
26. Dezafectarea unitãţilor cu activitate economicã în vederea amplasarii unor lucrãri de investiţii se va putea face numai în mod excepţional, cu aprobarea Consiliului de Miniştri, pe baza unei temeinice fundamentari economice.
Modul de luare în considerare a cheltuielilor necesare pentru eventuala reconstrucţie a acestora se va stabili, de la caz la caz, o data cu aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai lucrãrilor de investiţii.
În cazul cînd vor aparea unele situaţii speciale care nu se pot încadra în prezenta reglementare, acestea vor fi clarificate la avizarea documentaţiilor tehnico-economice de cãtre Comitetul de Stat al Planificarii şi Ministerul Finanţelor, soluţiile respective urmînd a fi supuse spre aprobare Consiliului de Miniştri.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016