Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM DE INTELEGERE din 7 decembrie 1992  intre Romania si Comunitatea Economica Europeana    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM DE INTELEGERE din 7 decembrie 1992 intre Romania si Comunitatea Economica Europeana

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 17 februarie 1993

1. Comunitatea Europeanã a decis sa acorde României un nou împrumut pe termen mediu în suma maxima de 80 milioane ECU, cu o durata maxima de 7 ani, pentru a sprijini ţara în eforturile sale de a-şi transforma economia într-o economie de piata. Împrumutul Comunitãţii face parte din pachetul global care se constituie în favoarea României în cadrul Grupului celor 24 în suma totalã de aproximativ 180 milioane dolari, în vederea sustinerii balanţei de plati şi consolidãrii rezervelor valutare ale tarii.
2. Împrumutul va fi pus la dispoziţie într-o singura transa, condiţionat de îndeplinirea condiţiilor primei evaluãri a aranjamentului stand-by în cadrul Fondului Monetar Internaţional, dupã o evaluare pozitiva de cãtre comisie a unui numãr limitat de criterii de performanta, care vor fi specificate mai jos, şi dupã o evaluare pozitiva de cãtre comisie a progreselor efectuate în legatura cu reforma structuralã. Condiţiile vor avea la baza programul de politica economicã al Guvernului României şi vor fi în deplina concordanta cu aranjamentul încheiat între România şi Fondul Monetar Internaţional. În plus, comisia va analiza implementarea pachetului general de finanţare al G-24 pentru România pentru a se asigura ca suma totalã a contribuţiilor de la ţãrile Grupului celor 24 care nu sînt membre al Comunitãţii Europene şi alte tari terţe este echivalenta cu suma acordatã de Comunitate.
Împrumutul nu va fi disponibilizat înainte de trimestrul IV - 1992. Data exactã a tragerii va fi convenitã, ulterior, de cãtre cele doua pãrţi. Comunitatea va pune suma împrumutului la dispoziţia Bãncii Naţionale a României, care acţioneazã în calitate de agent al Guvernului roman.
3. Criteriile cantitative de performanta macroeconomica legate de împrumutul comunitar vor fi identice cu cele incluse în aranjamentul stand-by cu F.M.I. În consecinta, înainte de tragerea împrumutului, comisia, în colaborare cu autoritãţile romane şi cu personalul F.M.I., precum şi cu Comitetul Monetar, cu luarea în considerare a rezultatelor evaluãrii la jumãtatea termenului, realizatã de F.M.I. privind evolutiile şi politicile economice, va verifica dacã au fost respectate criteriile cantitative stipulate de aranjamentul stand-by sau dacã s-a ajuns la noi înţelegeri. Aceste criterii includ:
1) plafoane trimestriale asupra modificãrii cumulate a creditului net al sistemului bancar cãtre Guvern;
2) plafoane trimestriale asupra activelor interne nete ale sistemului bancar;
3) plafoane trimestriale minime pentru schimbãrile cumulate în rezervele externe nete în valuta convertibilã;
4) plafoane asupra contractãrii sau garantarii de noi datorii externe pe termen mediu şi lung de cãtre Guvern, Banca Nationala a României şi alte entitãţi publice (exclusiv datoria inclusã în angajamente internaţionale de rezerva).
4. În plus fata de criteriile cantitative de performanta, înainte de tragerea împrumutului, comisia va evalua progresele fãcute în legatura cu implementarea politicilor structurale, în colaborare cu autoritãţile romane şi Comitetul Monetar. În aceasta evaluare, o atentie specialã va fi acordatã progreselor în domeniul liberalizarii preţurilor, regimului valutar, privatizãrii întreprinderilor şi intaririi disciplinei financiare a întreprinderilor. Cadrul de referinta al acestei evaluãri este explicitat în anexa nr. I.
5. Guvernul României se angajeazã sa furnizeze comisiei toate informaţiile necesare urmãririi situaţiei economice şi financiare, care vor fi cerute pentru evaluarea îndeplinirii criteriilor de performanta şi analiza politicilor structurale. Criteriile de performanta trimestriale vor fi, în special, urmãrite pe baza informaţiilor furnizate trimestrial comisiei de cãtre Banca Nationala a României. Pe durata împrumutului, România va rãmîne în strinsa consultare cu comisia şi se angajeazã sa comunice toate informaţiile în legatura cu politicile şi evolutiile economice, care sa dea posibilitatea Împrumutãtorului sa urmãreascã progresele realizate. Indicatorii pe care România se angajeazã sa-i comunice comisiei sînt mentionati în anexa nr. II.
6. Pentru a furniza o baza continua pentru un efort susţinut de reforma şi pentru a salvgarda interesele în calitate de creditori ai Comunitãţii şi ai Grupului celor 24, România va cauta sa obţinã un aranjament extins cu Fondul sau un nou aranjament stand-by la expirarea celui existent.
7. Anexele sînt parte integrantã a memorandumului.

ROMÂNIA
reprezentatã de
Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

BANCA NATIONALA A ROMÂNIEI
guvernator,
Mugur Isarescu

COMUNITATEA ECONOMICĂ EUROPEANĂ
reprezentatã de
COMISIA COMUNITĂŢILOR EUROPENE
vicepreşedinte
Henning Christophersen,
membru al comisiei
Karel van Miert,


ANEXA 1

ROMÂNIA: CRITERII DE AJUSTARE STRUCTURALĂ

Pînã la data analizarii de cãtre comisie, care va preceda decizia disponibilizarii împrumutului, autoritãţile romane se angajeazã sa fi realizat progrese în urmãtoarele domenii:
1. Preţuri şi subvenţii
Guvernul va continua sa reducã subvenţiile cãtre consumatori, în vederea eliminãrii lor pînã la sfîrşitul anului 1993.
Referitor la preţurile la energie, Guvernul va menţine o paritate aproximativã cu preţurile pieţei mondiale pentru ţiţei, electricitate, cãrbune şi lignit şi va majorã periodic preţul la gazele naturale.
2. Comerţ exterior
Toate restricţiile la export, precum şi cerinţele de licenţe pentru importuri şi exporturi vor fi eliminate, cu excepţia bunurilor ale cãror preţuri se afla încã sub controlul statului sau ale cãror preţuri sînt subvenţionate, precum şi a unui numãr redus de bunuri strategice.
3. Privatizarea
În concordanta cu obiectivul pe termen mediu de privatizare în cadrul a 3 ani a 50% din valoarea societãţilor comerciale, autoritãţile se angajeazã ca Fondurile Proprietãţii Private şi Fondul Proprietãţii de Stat sa fie înfiinţate şi ca certificatele de proprietate care reprezintã 30% din valoarea bancarã a societãţilor comerciale sa fie distribuite.
Autoritãţile vor continua, de asemenea, privatizarea timpurie a micilor subunitati ale întreprinderilor, precum şi a societãţilor mijlocii şi mari. Peste 3.000 unitãţi au fost selecţionate pentru mica privatizare timpurie; progrese semnificative vor fi fost realizate în îndeplinirea majoritãţii acestor obiective de privatizare pînã la sfîrşitul anului 1992. 30 de societãţi comerciale au fost selecţionate pentru privatizare pilot timpurie; 10 dintre acestea vor fi oferite spre vînzare şi încã 10 privatizari pilot vor fi iniţiate pînã la sfîrşitul anului 1992. Reglementarea necesarã pentru înfiinţarea unei burse de hirtii de valoare va fi adoptatã sau cel puţin înaintatã Parlamentului.
4. Disciplina financiarã a întreprinderilor
Guvernul va asigura punerea în aplicare a reglementãrilor existente referitoare la faliment şi va continua eforturile în vederea adoptãrii Legii falimentului. Guvernul va urmãri, de asemenea, îndeaproape disciplina financiarã a întreprinderilor. Un sistem de raportare lunarã pentru întreprinderi a fost stabilit în acest scop, în vederea identificarii întreprinderilor care au plati restante şi dificultãţi în desfãşurarea activitãţilor. Guvernul va obliga la ajustari întreprinderile în cauza, inclusiv prin privatizarea, restructurarea sau lichidarea acestora.
5. Investiţii
Autoritãţile vor cauta sa încheie acorduri de protejare a investiţiilor cu Spania, Portugalia şi Irlanda cu care astfel de acorduri nu exista în prezent.
Autoritãţile vor continua, de asemenea, sa permitã libera repatriere a profiturilor şi vor face eforturi pentru adoptarea unor mãsuri legislative adecvate în acest sens.

ANEXA 2

ROMÂNIA - SISTEM DE MONITORIZARE

Urmãtorii indicatori vor fi comunicaţi comisiei în mod regulat:
1. Urmãrirea evolutiilor şi a politicilor macroeconomice şi financiare:
- Indicele preţurilor
- Cursul de schimb
- Produsul intern brut
- Investiţii
- Forta de munca şi şomaj
- Indicatori de politica fiscalã
- Indicatori de politica monetara
- Comerţ exterior
- Balanţa de plati
2. Urmãrirea politicilor structurale:
- Lista bunurilor de consum pentru care preţurile sînt controlate administrativ
- Lista subvenţiilor la bunurile de consum şi valoarea acestora
- Lista preţurilor la produsele energetice
- Lista articolelor supuse restrictiilor la import şi export
- Restrictii privind convertibilitatea contului curent şi miscarea capitalului
- Raport asupra progresului în domeniul privatizãrii
- Numãrul micilor privatizari efectuate
- Lista privatizarilor pilot mijlocii şi mari
- Lista întreprinderilor cu situaţie dificila, asa cum rezulta din sistemul de raportare lunarã a întreprinderilor; recomandãri formulate şi acţiuni întreprinse în legatura cu aceste întreprinderi.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016