Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM DE INTELEGERE din 17 mai 2002  intre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Danemarcei privind Programul FEU+6*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM DE INTELEGERE din 17 mai 2002 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Danemarcei privind Programul FEU+6*)

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 303 din 6 mai 2003

*) Traducere.

Pentru a sprijini România în procesul de integrare europeanã, guvernul danez asigura din anul 1994 finanţare pentru pregãtirea funcţionarilor civili care au nevoie de cunoştinţe atât generale, cat şi specifice despre probleme europene (lista proiectelor este prezentatã în anexa nr. 1). Cu privire la asistenta daneza de preaderare, Ministerul Afacerilor Externe din Danemarca şi Ministerul Integrãrii Europene din România au convenit asupra urmãtoarelor obiective şi condiţii:
1. Obiectivul de ansamblu al Programului FEU+6 este de a asista statele candidate în îndeplinirea obligaţiilor pentru aderare, prin punerea la dispoziţie a experienţei daneze în ceea ce priveşte reglementarea în Uniunea Europeanã şi cele mai bune practici. Asistenta acordatã va fi complementara eforturilor României, dar şi altor programe de preaderare, în special programele Uniunii Europene.
2. Domeniile de asistenta vor fi identificate conform prioritatilor Programului naţional al României pentru adoptarea acquisului, iar pentru claritatea rezultatelor în ceea ce priveşte îndeplinirea programului proiectele vor avea obiective.
3. Asistenta daneza va fi disponibilã pentru urmãtoarele domenii, fãrã a exclude posibilitatea altora:
● agricultura/PAC/SAPARD;
● piata interna;
● fonduri prestructurale, pregãtirea pentru fondurile structurale şi structuri administrative pentru fondurile prestructurale;
● pregãtirea personalului din administraţie şi pregãtirea profesionalã continua;
● administraţia guvernamentalã regionala şi localã.
Pe baza acestui memorandum de înţelegere şi cu acordul celor doua pãrţi implicate, Ambasada Regatului Danemarcei, în numele Guvernului danez, şi Ministerul Integrãrii Europene, în numele Guvernului României, vor conveni anual asupra proiectelor.
4. Asistenta va fi acordatã pentru activitãţi, cum ar fi: instruirea de personal, seminarii, ateliere de lucru şi expertize pe termen scurt de cãtre experţi danezi individuali, dacã sunt disponibili. Activitãţile pentru proiectele legate de pregãtirea României pentru aderare se vor desfasura în România. Conform legislaţiei româneşti în vigoare, Ministerul Integrãrii Europene este responsabil pentru coordonarea şi monitorizarea asistenţei daneze.
5. Finanţarea daneza va acoperi remunerarea contractorilor şi a experţilor, precum şi cheltuielile de deplasare a acestora şi costurile legate de materialele lecturate. În mod excepţional, în cazul în care activitatea se desfãşoarã în Danemarca, finanţarea daneza poate acoperi costurile logistice şi cheltuielile de deplasare a participanţilor (de convenit pentru fiecare proiect în Termenii de referinta).
6. Cofinantarea din partea României va acoperi participarea partenerilor locali, precum şi costurile logistice (facilitãţile de rezervare şi închiriere, organizarea şi plata transportului şi alte costuri ale participanţilor, precum şi traducerea şi/sau interpretarea, dacã este considerat necesar). Ca regula generalã, România va acoperi costurile de deplasare şi cheltuielile de subzistenta pentru cetãţenii romani care participa la activitãţi de instruire în Danemarca. Alte surse de cofinantare pot proveni de la programele Uniunii Europene de preaderare sau de la alte programe multilaterale.
7. Activitãţile proiectelor vor fi determinate de Termenii de referinta din ianuarie 1999, revizuiti, care reprezintã un model de termeni de referinta, fiind special elaborati pentru cursuri de instruire (anexa nr. 2).
8. Importul bunurilor şi al serviciilor necesare implementarii acestui memorandum de înţelegere, finanţat prin asistenta daneza, nu va face obiectul perceperii de taxe vamale, taxe de import, taxe sau impuneri fiscale care au efect echivalent.
Contractele pentru aprovizionari sau servicii asigurate de partea romana şi finanţate prin asistenta daneza nu vor fi supuse perceperii taxei pe valoarea adãugatã, timbrului documentar, taxei de înregistrare sau altor impozite şi taxe cu efect echivalent, indiferent dacã acestea exista sau vor fi instituite.
Regulile şi condiţiile generale pentru asistenta de preaderare sunt prevãzute în anexa nr. 3.
9. Prezentul memorandum de înţelegere va intra în vigoare la data semnãrii şi poate fi prelungit anual, conform fondurilor disponibile. Fiecare parte are dreptul de a se retrage din memorandumul de înţelegere printr-o nota scrisã. Retragerea va avea efect la o luna dupã trimiterea notei celeilalte pãrţi.
10. Reprezentanţi ai Auditorului General din Regatul Danemarcei vor avea acces la proiectele acoperite de memorandumul de înţelegere, în privinta folosirii fondurilor daneze.
Semnat la Bucureşti la 17 mai 2002, în doua exemplare originale în limba engleza.

Pentru Guvernul României,
Hildegard Carola Puwak,
ministrul integrãrii europene

Pentru Guvernul Regatului Danemarcei,
Erik Bom,
ambasador

Anexe:
1. Lista proiectelor în România (1 ianuarie 1994 - 31 iunie 2001)
2. Model de Termeni de referinta, ianuarie 1999, revizuiti
3. Condiţii generale.



ANEXA 1

ROMÂNIA
FEU+6 şi proiectele de asistenta tehnica

┌─────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┬──────────┐
│ PROIECT │ STATUT │ BUGET │
│ │ ACTUAL │ (DKK) │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│RUM0001 N.3 Seminar asupra Subvenţiilor şi Legii │ │ │
│Competitiei │Finalizat│31.665 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│RUM0004 Instruirea funcţionarilor civili din unitãţile │ │ │
│regionale asupra problemelor europene │Finalizat│320.131 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│RUM0005 Fonduri structurale - politici, principii şi │ │ │
│experienta daneza │Finalizat│161.968 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│RUM0006 Instruirea funcţionarilor civili asupra │ │ │
│tehnicilor de negociere şi organizarea sectoriala legatã │ │ │
│de procesul de screening │Finalizat│292.500 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│RUM0007 Instruirea UE pentru diplomati │Finalizat│165.490 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│RUM0008 Pregãtirea funcţionarilor civili asupra Taxarii │ │ │
│indirecte │Finalizat│43.120 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│RUM0009 Pregãtirea funcţionarilor civili asupra UEM │Finalizat│48.200 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│RUM00010 Pregãtirea funcţionarilor civili asupra │ │ │
│standardizarii │Finalizat│143.113 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│RUM00011 Pregãtirea funcţionarilor civili asupra │ │ │
│protecţiei consumatorului │Finalizat│73.061 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│RUM00012 Pregãtirea funcţionarilor civili asupra │ │ │
│drepturilor de proprietate intelectualã │Finalizat│48.400 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│RUM00013 Seminar asupra achiziţiilor publice pentru │ │ │
│functionarii civili │Finalizat│251.537 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│RUM00014 Seminar asupra problematicii UE în general │ │ │
│pentru jurnalisti │Finalizat│205.480 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│RUM00015 Asistenta pentru Agenţia Nationala pentru │ │ │
│Protecţia Copilului │Finalizat│1.403.500 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│RUM00016 Statistici despre Pregãtirea Profesionalã │ │ │
│Continua │Finalizat│54.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│RUM00017 Politica Regionala a UE - prevederi ale │ │ │
│metodelor şi aptitudinilor practice în proiectare, │ │ │
│implementare şi managementul proiectelor │Finalizat│251.444 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Donaţie din partea şcolii daneze │Finalizat│8.700 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transportul echipamentului pentru Inchisori în România │Finalizat│64.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transportul echipamentelor la azilul din Buzau │Finalizat│88.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Partea a doua a educaţiei Dr. Dan Preda în Danemarca, │ │ │
│Cluj -Napoca, România │Finalizat│9.604 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Sistemul mediului de lucru în România │Finalizat│2.120.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Dezvoltarea calificãrii şi instruirea vocationala pentru │ │ │
│lucrãtorii de la docuri în Constanta, România │Finalizat│1.662.731 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Dezvoltarea agriculturii şi a industriei agriculturii în │ │ │
│Iaşi, România │Finalizat│1.205.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Dezvoltarea organizaţiilor de agricultura, a │ │ │
│cooperativelor şi a producãtorilor │Finalizat│705.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Seminar asupra UE în Danemarca şi România │Finalizat│1.072.518 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Ajutor acordat României Mission Ost │Finalizat│71.250 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Centrul educaţional Harman în România │Finalizat│2.034.238 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transportul în România │Finalizat│28.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Curs pentru liderii FSLCPR şi FSL din Comerţ în România │Finalizat│113.254 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Model de construcţie de ferma de bovine în judeţul │ │ │
│Mures, România │Finalizat│617.921 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Ajutor acordat României │Finalizat│100.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Restructurarea spitalului Turda │Finalizat│31.500 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Seminar asupra sclerozei/ Simpozion MS │Finalizat│65.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Vizita de studiu a Ofiţerului de Poliţie Roman │Finalizat│59.589 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Personal suplimentar de instruire pentru diseminarea │ │ │
│dezvoltãrii unei Educatii Naţionale standard pentru │ │ │
│Afaceri │Finalizat│170.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│TA - OST 2292 Asistenta Tehnica pentru întãrirea şi │ │ │
│dezvoltarea Programelor de Instruire Vocationala Adulta │ │ │
│în România │Finalizat│2.000.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│TA - Ost 2587 Realizarea unui Institut Roman pentru │ │ │
│Dezvoltarea Educaţionalã pentru Adulti │Finalizat│1.037.211 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Finanţare parţialã a transportului de echipamente în │ │ │
│România │Finalizat│49.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Finanţare parţialã a transportului de echipamente în │ │ │
│România │Finalizat│30.955 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transportul mobilei în casele de copii romani │Finalizat│26.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transportul echipamentului în România │Finalizat│62.430 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transportul paturilor de spital, bãncilor de şcoala │ │ │
│etc. la Turda, România │Finalizat│9.200 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transportul echipamentului de spital │Finalizat│22.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transportul echipamentului de spital într-un azil în │Finalizat│54.000 │
│Botosani, România │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transportul ajutorului umanitar la casele copiilor din │ │ │
│Iaşi │Finalizat│46.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transportul ajutorului umanitar la doua case de copii │ │ │
│şi o şcoala în Sacel, Maramures, România │Finalizat│4.100 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transport de PC, imprimante, bãnci de şcoala şi alte │ │ │
│echipamente la casele de copii din Hotarele, România │Finalizat│30.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transportul de haine şi jucarii speciale pentru │ │ │
│insitutiile româneşti pentru handicapati │Finalizat│9.947 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transportul de îmbrãcãminte, covoare, echipamente de │ │ │
│spital etc în România │Finalizat│50.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transport de echipamente la spitale şi la case de copii │ │ │
│din România │Finalizat│21.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transport de ajutoare în România │Finalizat│15.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transport la Turda, România │Finalizat│100.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Transport în România │Finalizat│84.700 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Prima parte a educaţiei Dr. Dan Preda în Danemarca, │ │ │
│Cluj-Napoca, România │Finalizat│6.651 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Dezvoltarea unei uniuni pentru lucrãtorii romani din │ │ │
│comerţ │Finalizat│441.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┤
│Total programe │ │19.902.536│
└─────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┴──────────┘



ANEXA 2

Copenhaga, ianuarie 1999

TERMENI DE REFERINTA
Instruire în problemele Uniunii Europene

1. Autoritatea contractantã
Ministerul de Externe al Regatului Danemarcei
Secretariatul pentru Asistenta Ţãrilor din Europa Centrala şi de Est
2 Asiatisk Plads
DK-1448 Copenhaga K
Danemarca
2. Titlul proiectului
Prevederile programului de instruire în problemele Uniunii Europene sunt prevãzute, în principal, pentru functionarii publici din ţãrile candidate. Acolo unde este relevant, pot fi, de asemenea, invitaţi sa participe la acest program de instruire reprezentanţi ai parlamentului, ai justiţiei, jurnalisti şi alţi reprezentanţi ai unor grupuri de interese.
3. Ţara gazda
Dintre ţãrile candidate, Bulgaria, Republica Ceha, Estonia, Letonia, Lituania, Ungaria, Polonia, România, Slovacia şi Slovenia sunt eligibile pentru a beneficia de prezentul proiect. Participarea unei anumite tari face subiectul unui acord între autoritatea pentru integrare europeanã a tarii respective şi Ministerul de Externe al Regatului Danemarcei.
4. Parteneri
În scopul prezentului proiect se vor aplica urmãtoarele definiţii:
a) reprezentant naţional: biroul pentru integrare europeanã/instituţie/comisie/comitet din ţara beneficiara;
b) autoritãţi beneficiare: ministerele de sector şi agenţiile, judeţele şi municipalitatile din ţara beneficiara. Personalul acestor instituţii (şi reprezentanţii parlamentului, justiţiei, jurnalisti şi reprezentanţi ai grupurilor de interese, atunci când este relevant) constituie grupul-tinta pentru activitãţile de educare şi instruire;
c) partener: un partener în ţara beneficiara, numit de reprezentantul naţional, cu care contractorul danez sa colaboreze pe perioada implementarii activitãţilor de educare şi instruire din ţara respectiva. Existenta unui centru naţional de instruire în administraţie publica/institut/şcoala, care deja colaboreazã cu autoritãţile în realizarea de programe de instruire pentru functionarii publici, ar putea fi un partener foarte bun pentru contractor;
d) contractor: un institut danez de instruire, contractat de Ministerul de Externe danez pentru iniţierea uneia sau mai multor sesiuni de educare şi instruire în baza prezentului proiect. Contractorul va fi selectat în baza unui proces de precalificare, dintre toţi posibilii furnizori de astfel de servicii din Danemarca, şi va fi invitat sa-şi facã oferta în ţara beneficiara.
5. Costuri
Fac obiectul ofertei financiare a contractorului, stabilitã pentru fiecare sesiune de instruire.
6. Alte surse de finanţare
6.1. Finanţarea
Ministerul de Externe danez va acoperi cheltuielile care ţin de contribuţia daneza la sesiunile de instruire, în scopul desfãşurãrii prezentului proiect. Acestea pot include onorariile contractorului (managementul de proiect, asistenta, experţi), precum şi cheltuieli legate de transportul contractorului şi costuri legate de imprimarea şi copierea materialelor de curs.
Atunci când sesiunile de instruire se vor desfasura în Danemarca, contribuţia daneza poate acoperi, în mod excepţional, costurile pentru logistica (rezervari, imprimarea şi copierea materialelor de curs, organizarea şi plata pentru traduceri, acolo unde se considera ca este necesar etc.), precum şi costuri legate de transportul participanţilor.
6.2. Contribuţia
Ţara beneficiara va contribui din punct de vedere financiar la acest proiect cu urmãtoarele:
● numirea unui partener local care sa colaboreze cu contractorul. Costurile de participare a partenerului vor trebui, în mod normal, acoperite de cãtre acesta sau prin suport financiar acordat de reprezentanţii nationali/autoritãţile beneficiare;
● în mod normal, sesiunile de instruire se vor desfasura în ţara beneficiara, iar costurile de logistica (facilitãţile de rezervare, alte costuri de organizare şi transport pentru participanţi, organizarea şi plata traducerilor şi/sau interpretarea, acolo unde este necesar, etc.), ca regula generalã, vor fi suportate de ţara beneficiara;
● tot ca regula generalã, ţara beneficiara va suporta cheltuielile de transport şi întreţinere a participanţilor acesteia la sesiunile de instruire ce se vor desfasura în Danemarca.
6.3. Cofinantarea
Pentru implementarea prezentului proiect nu sunt necesare contribuţii din partea altor donatori (sponsori) sau pãrţi interesate.
7. Valoarea aplicatã
Aceasta face obiectul bugetului agreat între contractor şi Ministerul de Externe danez pentru fiecare propunere de instruire, pentru fiecare activitate de instruire.
8. Scopul principal al proiectului
Prezentul proiect permite crearea unui cadru în care se vor desfasura activitãţile de instruire. Fiecare activitate de instruire va fi implementata numai dupã formularea unei cereri scrise, explicite, din partea reprezentantului naţional al tarii beneficiare.
Scopul este:
● de a acorda instruire în problemele specifice Uniunii Europene pentru functionarii publici din administraţia tarii beneficiare. Acolo unde este relevant, grupul-tinta poate cuprinde şi reprezentanţi ai parlamentului, justiţiei, jurnalisti şi reprezentanţi ai grupurilor de interese;
● de a formula perspective pe termen mediu privind instruirea în problemele specifice Uniunii Europene, acordatã prin finanţarea bilaterala daneza, în felul acesta sprijinindu-se planificarea eforturilor autoritãţilor din ţara beneficiara. Fondul danez pentru instruire în problemele Uniunii Europene poate contribui astfel la strategia tarii beneficiare de instruire a funcţionarilor publici (şi a altor categorii, acolo unde este relevant), ca mijloc de pregãtire pentru calitatea de membru UE.
9. Obiective imediate
Obiectivele imediate constau în oferirea a doua tipuri de instruire:
● o imbunatatire a aptitudinilor generale referitoare la problemele Uniunii Europene, care va permite grupului-tinta sa înţeleagã tendintele generale şi politicile Uniunii Europene;
● un schimb de la specialist la specialist, pe probleme specifice, pe care grupul-tinta şi autoritãţile sale incearca în prezent sa le depãşeascã.
O sesiune de instruire normalã va avea un numãr de 20-30 de participanţi, va dura între 3 şi 5 zile şi va costa 200.000-300.000 de coroane daneze, în funcţie de locul unde se vor desfasura sesiunile de instruire. Este estimat ca în urmãtoarele 24 de luni se vor desfasura pana la 5-10 sesiuni de instruire, în fiecare ţara eligibilã.
Formatul predefinit pentru instruire se va stabili la descrierea activitãţilor de instruire (conform anexei nr. 1 - "Descrierea formatelor standard de instruire").
Tematica sesiunilor de instruire va fi extrasa din acquisul comunitar (în particular, din legislaţia pieţei interne), din prioritãţile ţãrilor candidate - Parteneriatul pentru aderare cu Uniunea Europeanã, precum şi din Programul naţional de adoptare a acquisului comunitar al tarii respective.
10. Activitãţi generale
Ministerul de Externe danez a lansat o evaluare a necesitãţilor ţãrilor eligibile beneficiare, în scopul identificarii posibilelor tematici pentru sesiunile de instruire.
Plecand de la aceasta, contractorul împreunã cu partenerul vor pregati o propunere detaliatã referitoare la modul şi locul de desfãşurare a activitãţilor de instruire, incluzând şi o descriere a profilului şi aptitudinilor grupului-tinta, în conformitate cu cerinţele autoritãţilor beneficiare şi cu formatul standard de instruire (conform anexei nr. 1).
Locul unde se vor desfasura activitãţile de instruire nu este stabilit în avans, dar va depinde de tematica şi de formatul instruirii ori de alte elemente de luat în considerare (de exemplu, disponibilitatea experţilor).
Propunerea contractorului pentru desfãşurarea activitãţilor de instruire, incluzând estimarea bugetului pentru acestea, va fi elaborata urmãrindu-se formatul standard.
Propunerea activitãţilor de instruire face obiectul unei aprobãri prealabile din partea Ministerului de Externe danez.
Autoritãţile beneficiare vor propune candidaţii care urmeazã sa participe la activitãţile de instruire, dintre functionarii publici, în conformitate cu tematica şi cu profilul agreat. Fiecare candidat va trebui sa completeze un chestionar pregãtit de cãtre contractor, având dublu scop, pe de o parte, de a testa dacã participarea candidatului respectiv este potrivita (aptitudini de baza, nivelul de cunoaştere a limbii engleze), iar pe de alta parte, de a identifica cel mai potrivit nivel pentru activitãţile de instruire, înaintea începerii acesteia. În plus, chestionarul va trebui dezvoltat ca punct de referinta, pe baza cãruia se poate mãsura ulterior impactul activitãţilor de instruire (conform pct. 12).
11. Rezultate
Functionarii publici şi ceilalţi participanţi la activitãţile daneze de instruire în problemele generale ale Uniunii Europene vor dobândi o mai buna înţelegere asupra acestora. Sesiunile de instruire se asteapta sa aducã motivare şi calificare pentru participarea şi contribuţia la eforturile de aderare, la locul de munca. Atunci când activitãţile de instruire acoperã o tematica de specialitate, rezultatele se vor concretiza în propuneri de rezolvare a problemelor curente ale autoritãţilor beneficiare.
Din punctul de vedere al autoritãţilor beneficiare, rezultatele activitãţilor de instruire ar trebui sa evidentieze un personal mai bine pregãtit, cãruia i se pot delega mai multe îndatoriri şi responsabilitãţi.
12. Indicatori de îndeplinire a obiectivelor
Asa cum s-a menţionat la pct. 10, un chestionar va fi pregãtit de cãtre contractor şi va fi distribuit tuturor participanţilor, înainte de participarea la sesiunile de instruire. Acesta va servi, printre altele, ca reper în mãsurarea impactului activitãţilor de instruire. Ulterior fiecãrei activitãţi de instruire, contractorul va evalua prin testare impactul acesteia, prin completarea de chestionare sau prin alte metode alese de cãtre acesta.
Acest test va forma baza evaluãrii succesului pe care l-a avut fiecare activitate de instruire şi va servi la modificarea activitãţilor ulterioare pe baza lectiilor invatate.
13. Resurse
Contractorul va întocmi un buget pentru contribuţia necesarã la îndeplinirea activitãţilor prevãzute în propunerea de instruire. Estimarea contribuţiei necesare:
Cheltuieli fixe:
Managerul de proiect: - pregãtirea şi raportarea activitãţilor de instruire
- intalniri pregãtitoare în fiecare ţara
Asistentul: - pregãtirea fiecãrui seminar pentru fiecare ţara
Instructorii: - organizarea cursurilor şi raportarea
Cheltuieli variabile:
---------------------
Transport: - bilete de transport, întreţinerea şi cazarea
instructorilor
- bilete de transport, întreţinerea şi cazarea
participanţilor
Facilitãţi: - închirierea spaţiilor de desfãşurare a activitãţilor,
asigurarea hranei pentru fiecare seminar/ţara.
Costurile de transport (zborurile) sunt considerate variabile şi, prin urmare, vor fi minimizate fãrã ca acest lucru sa împiedice implementarea activitãţilor, prin utilizarea biletelor de avion clasa economic, rezervari de hotel avantajoase etc.
Se vor aplica regulile prezentate în Manualul de proiect (Projektmanual for Udenrigsministeriets oststotteprogrammer af oktober 1998, revizuit în aprilie 1999).
14. Condiţii iniţiale, riscuri şi mãsuri în acest sens
Activitãţile altor donatori pot coincide cu cele planificate în prezentul proiect. Este de asteptat ca autoritãţile beneficiare sa evite sau sa minimalizeze pe cat posibil potentialele suprapuneri în timp, cu privire la conţinut şi la grupul-tinta participant.
15. Raportarea
15.1. Pregãtirea propunerilor de instruire
Contractorul va pregati propunerile de instruire pentru fiecare tematica şi seminar, urmând formatul standard din anexa nr. 1.
Propunerea de instruire va face subiectul unei aprobãri de cãtre autoritatea beneficiara şi de cãtre Ministerul de Externe danez. Nu se va efectua plata pentru nici o activitate înainte ca aceasta sa fi fost aprobatã. Orice cheltuiala referitoare la activitãţi pregãtitoare nu va fi suportatã din prezentul contract, doar dacã Ministerul de Externe danez cere în mod expres contractorului, prin notificare scrisã, sa lanseze astfel de activitãţi.
Modificãrile în programul activitãţilor de instruire vor fi aduse la cunostinta Ministerului de Externe danez prin notificare scrisã din partea contractorului, ca urmare a acestora putând rezulta modificãri în buget sau renunţãri, acolo unde se va considera ca este potrivit.
15.2. Raportari de încheiere de activitate
Dupã încheierea activitãţii de instruire contractorul va pregati un raport în conformitate cu prevederile Manualului de proiect (Projektmanual for Udenrigsministeriets ┐stst┐tteprogrammer af oktober 1998, revizuit în aprilie 1999, bilag 5.3), prin care se accentueaza urmãtoarele:
● prezentarea integrala a activitãţilor curente de instruire, în raport cu propunerea de instruire, şi evidentierea diferenţelor dintre cele doua;
● prezentarea beneficiilor instruirii şi recomandãrile contractorului pentru activitãţi viitoare.
Este deja agreat ca rapoartele de încheiere de activitate sa fie pregãtite prin colaborarea dintre contractor şi partenerul naţional, cel puţin în privinta formularii concluziilor şi evaluãrilor. Rapoartele vor fi întocmite în limba engleza şi vor fi transmise de cãtre contractor Ministerului de Externe danez, autoritãţii beneficiare şi reprezentantului naţional.

ANEXA 1
-------
la Termenii de referinta
------------------------

DESCRIEREA
formatelor standard de instruire

În cele ce urmeazã sunt prezentate doua formate standard de educare şi instruire, adresandu-se celor doua tipuri de instruire prevãzute (general şi pe specialitate). Aceste formate standard trebuie privite ca cerinţe minime pentru contractor în termeni de tematica şi calitate.
Limba în care se vor desfasura activitãţile de instruire va fi limba engleza, iar în unele cazuri poate fi cerutã interpretarea. Dacã sesiunile de instruire se vor desfasura în Danemarca, un buget dedicat activitãţii de interpretare va fi inclus în bugetul total al contractorului din propunerea de instruire. Dacã sesiunile de instruire se vor desfasura în ţara beneficiara, autoritãţile în cauza vor suporta cheltuielile de interpretare.
Alte forme de instruire decât cele prezentate în cele ce vor urma pot fi propuse de cãtre contractor şi vor face subiectul aprobãrii din partea autoritãţii beneficiare şi din partea Ministerului de Externe danez.
Instruire în problemele generale ale Uniunii Europene
Grupul-tinta
Scopul acestei pãrţi este de a permite funcţionarilor publici, reprezentanţilor parlamentului, justiţiei, jurnalistilor şi reprezentanţilor grupurilor de interese înţelegerea problemelor generale ale Uniunii Europene şi funcţionarea acesteia. Activitãţile de instruire vot fi adecvate tuturor funcţionarilor publici, indiferent de latura administrativã pe care o deservesc, precum şi altor categorii, nefiind cerute anumite aptitudini de calificare. În cazul în care reprezentantul naţional sau autoritatea beneficiara stabileşte ca este necesarã atingerea unui anumit nivel pentru care sunt cerute anumite calificãri, acesta va trebui clar stabilit la selectarea participanţilor pentru sesiunile de instruire.
Tematici
Tematicile sesiunilor de instruire pot include, printre altele:
● structura şi divizarea puterii între instituţiile Uniunii Europene (Comisie/Consiliu/Parlament);
● luarea deciziilor la nivelul Uniunii Europene şi procedurile similare (paralele) la nivelul statelor membre (controlul parlamentar efectuat de parlamentele naţionale şi de Parlamentul European);
● procedurile de operare ale Uniunii Europene (mandatul naţional, folosirea rezervarii, consensul, votul majoritar, minoritãţile, rolul presedintiei prin rotaţie, secretariatul Consiliului, serviciile Comisiei, reprezentantele naţionale şi delegatiile);
● întrebãri referitoare la reforma institutionala, politica agricolã comuna şi politicile structurale;
● filozofia, principiile şi evoluţia pieţei interne a Uniunii Europene;
● procesul de largire (chestionar, opinia, rapoartele de evoluţie, selectarea).
Volum
O activitate normalã de educare şi instruire la nivel general va avea 20-30 de participanţi pe parcursul a 3-5 zile şi va costa 200.000-300.000 de coroane daneze. Este estimat ca în urmãtoarele 24 de luni se vor desfasura pana la 5-10 sesiuni de instruire în fiecare ţara eligibilã.



Cerinţele minime pentru o sesiune de instruire - instruire
în problemele generale ale Uniunii Europene
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nivelul Activitatea Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Intalniri anticipate cu reprezentantul Aceasta intalnire trebuie sa aibã
naţional, pentru: loc cu cel puţin 3 sãptãmâni
● identificarea nivelului de instruire înainte de începerea sesiunilor
(profil, aptitudini); de lucru.
● discutarea conţinutului materialului În situaţia în care contractorul
didactic; are contracte în avans, schimbul
● stabilirea materialului didactic; electronic poate fi suficient.
● identificarea tematicilor viitoarelor
sesiuni de instruire
2. Împãrţirea materialului de lucru Aceasta acţiune trebuie sa aibã
participanţilor la sesiune loc cu cel puţin o saptamana
înainte de începerea sesiunii de
instruire.
3. Prezentarea sesiunii unui grup mai Estimat 20-30 de participanţi.
mare de participanţi
4. Sesiuni de lucru pe segmente de Numãrul de participanţi la fiecare
participanţi (de exemplu, jocuri de sesiune de lucru va fi de 10-15
negociere în cooperarea dintre Uniunea persoane, astfel se vor organiza
Europeanã şi ţãrile membre) şi se vor implementa doua sesiuni
de lucru similare.
În unele cazuri, unele sesiuni de
lucru vor fi urmate de mici
testãri pentru participanţi (de
exemplu, "lecţii invatate") sau de
un studiu de caz în scris.
Contractorul va aloca resurse în
vederea evaluãrii/comentarii
rezultatelor ce vor fi transmise
participanţilor şi folosite
ulterior la structurarea
viitoarelor sesiuni de lucru.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Schimburi între specialişti
Grupul-tinta
Aceasta parte este în principal destinatã funcţionarilor publici specialişti într-un anumit domeniu, care lucreazã în instituţii publice responsabile cu anumite probleme, şi altor pãrţi direct implicate în aceste probleme, de exemplu reprezentanţi ai parlamentului şi justiţiei. Functionarii publici trebuie sa fie direct implicaţi în acest proces de armonizare, ca tehnicieni.
Tematici
Orice tematica referitoare la acquisul comunitar, în particular referitoare la legislaţia pieţei interne, poate fi acoperitã. Tematica propriu-zisa şi nivelul de instruire vor fi determinate de autoritatea beneficiara din ţara respectiva, în conformitate cu prioritãţile menţionate în Planul naţional de adoptare a acquisului şi cu raportul de evaluare al Comisiei.
Ca exemplu de subiecte care pot fi cerute, printre altele, pot fi menţionate urmãtoarele:
- ajutorul de stat (calcularea costurilor şi procentelor aplicabile ţãrilor membre);
- legislaţia în domeniul concurentei (principalele aspecte, grupuri exceptate, reguli şi reglementãri în vederea implementarii, cerinţe din punct de vedere institutional şi statistic pentru implementare);
- licitaţii şi achiziţii publice (legislaţie, reguli şi reglementãri, cerinţe din punct de vedere institutional pentru implementare);
- protecţia consumatorului (legislaţie, reguli şi reglementãri, cerinţe din punct de vedere institutional pentru implementare);
- drepturi de proprietate intelectualã şi industriala (legislaţie, reguli şi reglementãri, cerinţe din punct de vedere institutional pentru implementare);
- supravegherea instituţiilor din punct de vedere financiar (împãrţirea atribuţiilor, sisteme de avertizare, întãrirea capacitãţii autoritãţilor de supraveghere/control etc.).
Volum
O activitate normalã de educare şi instruire la nivel general va avea 10-15 participanţi pe parcursul a 3-5 zile şi va costa 200.000-300.000 de coroane daneze. Este estimat ca în urmãtoarele 24 de luni se vor desfasura pana la 5-10 sesiuni de instruire în fiecare ţara eligibilã.
Dacã este relevant, autoritatea beneficiara şi contractorul pot propune continuarea activitãţilor unei sesiuni de lucru, de exemplu, o a doua sesiune de lucru la urmãtorul nivel, twining cu experţi care au participat la desfãşurarea sesiunii de lucru etc.



Cerinţele minime pentru o sesiune de instruire - schimburi
între specialişti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nivelul Activitatea Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Intalniri anticipate cu reprezentantul Aceasta intalnire trebuie sa aibã
naţional, pentru problemele specifice, loc cu cel puţin 4 sãptãmâni
în vederea: înainte de începerea sesiunilor
● identificarii nivelului de instruire; de lucru.
● elaborãrii materialelor de curs pentru În situaţia în care contractorul
sesiunile ulterioare, astfel încât are contracte în avans, schimbul
instruirea sa se bazeze pe studii de electronic poate fi suficient.
caz şi pe situaţii concrete din ţara Este foarte probabil ca aceasta
respectiva. Astfel, este puţin intalnire pregãtitoare sa
probabil ca materialele de curs vor fi necesite prezenta/participarea
suficiente; expertului, care va participa la
● identificarii tematicilor viitoarelor desfãşurarea sesiunilor de lucru
sesiuni de instruire ulterioare, urmând ca resursele
sa fie stabilite de cãtre
contractor.

2. Împãrţirea materialului de lucru Aceasta acţiune trebuie sa aibã
participanţilor la sesiune şi, eventual, loc cu cel puţin doua sãptãmâni
chemarea acestora pentru anumite înainte de începerea sesiunii de
pregatiri în scris instruire.
Contractorul/expertul va stabili
un termen care sa le permitã
evaluarea/comentarea materialelor
primite, astfel încât sa
stabileascã conţinutul sesiunii
de lucru şi nivelul de desfãşurare
a acesteia.

3. Prezentarea sesiunii unui grup mai mare Estimat 20-30 de participanţi.
de participanţi

4. Stabilirea sesiunilor de lucru pe arii Numãrul de participanţi la fiecare
de specialitate. sesiune de lucru va fi de 10-15
În funcţie de progresele înregistrate, persoane sau un numãr potrivit din
sesiunile de lucru se vor axa pe personalul autoritãţii beneficiare
instrucţiuni de înţelegere a dezvoltãrii aferente respectivei sesiuni.
legislative, metode de implementare şi
aplicare legislativã (reguli şi
reglementãri).
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 3

CONDIŢII GENERALE

Condiţiile generale ale acordurilor privind programele sectoriale din cadrul asistenţei daneze pentru procesul de reforma în Europa Centrala şi de Est:
Înaintea depunerii la Comitetul bugetar al Parlamentului danez, pentru aprobarea finala, a programului sectorial danez ce are ca scop sprijinirea reformei în Europa Centrala şi de Est, ministerele daneze vizate trebuie sa încheie un acord oficial cu ministerele corespondente din ţara beneficiara.
Acordul va conţine o descriere detaliatã a obiectivului principal al programului şi un calendar al implementarii.
Acordul va stipula urmãtoarele:
- Ministerul danez însãrcinat cu programul (numit aici ministerul danez) şi comitetul de coordonare stabilit de ţara beneficiara (numit aici comitet de coordonare) sunt responsabile împreunã pentru implementarea programului.
- Ministerul danez şi comitetul de coordonare sunt cele care supervizeaza programul. Dacã un program conţine mai multe faze, pãrţile implicate trebuie sa sa asigure ca fiecare faza a fost implementata şi aprobatã înainte de începerea fazei urmãtoare.
- Ministerul danez şi comitetul de coordonare vor lua parte la evaluarea programului şi la luarea deciziei referitoare la oportunitatea realizãrii unei evaluãri pentru fiecare parte a programului.
- Considerând existenta sau preconizarea unui acord cu Danemarca privind dubla taxare, ţara beneficiara se angajeazã:
a) sa emita fãrã plata şi fãrã întârziere toate permisele şi autorizaţiile necesare pãrţilor daneze implicate în programele sectoriale din ţara beneficiara;
b) sa scuteascã pãrţile daneze implicate în programul sectorial de la taxa pe venit şi de la alte taxe şi datorii vizând veniturile provenite din surse externe tarii beneficiare pentru a acoperi serviciile din ţara beneficiara, ca parte din acord;
c) sa scuteascã pãrţile daneze implicate în programul sectorial de la orice taxe vamale, taxe de import sau orice alte datorii, inclusiv taxa pe valoarea adãugatã, pe care autoritãţile din ţara beneficiara le percep de la firme, grupuri, asociaţii sau persoane private;
d) orice cheltuieli cu vama, taxele sau alte datorii ce pot aparea vor fi plãtite de cãtre ţara beneficiara;
e) sa scuteascã mijloacele transferate pãrţilor daneze implicate în programul sectorial pentru implementarea activitãţilor specificate în program de la controlul valutar şi sa faciliteze schimbul şi transferul unor astfel de mijloace în Danemarca, precum şi deschiderea de conturi bancare;
f) sa scuteascã pãrţile daneze implicate în programul sectorial de la licentiere şi înregistrare profesionalã;
g) sa emita fãrã plata permisele necesare pentru activitãţile stabilite de comun acord şi care vizeazã cercetarea ştiinţificã şi cea aplicatã.
Ca o preconditie a acordurilor programelor sectoriale, materialele furnizate proiectului realizat ca parte a programului sectorial trebuie sa fie asigurate de cãtre ţara beneficiara în timpul implementarii programului.
Dacã una dintre pãrţi considera, la orice moment al desfãşurãrii programului, ca acesta nu se desfãşoarã conform deciziilor managementului de program şi ca nu poate fi continuat sau din cauza unor alte constrângeri de implementare a programului, ambele pãrţi îşi rezerva dreptul de a se retrage din acord.
O preconditie pentru implementarea programului sectorial o constituie aprobarea lui de cãtre autoritãţile pe care Parlamentul danez le-a însãrcinat cu acordarea împrumuturilor nerambursabile prin programul de asistenta danez.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016