Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM DE INTELEGERE din 10 decembrie 1992  PRIVIND ACORDUL DINTRE STATELE A.E.L.S SI ROMANIA    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM DE INTELEGERE din 10 decembrie 1992 PRIVIND ACORDUL DINTRE STATELE A.E.L.S SI ROMANIA

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 16 aprilie 1993
1. Statele A.E.L.S. şi România recunosc ca exista un anumit paralelism între nivelurile de concesii privind tarifele, restricţiile cantitative, taxele şi mãsurile cu efect echivalent la intrarea în vigoare a Acordului de comerţ liber între statele A.E.L.S. şi România şi a Acordului european de asociere a României la Comunitatile Europene. Statele A.E.L.S. şi România recunosc, în continuare, ca acest paralelism va trebui menţinut, în principiu, pe intreaga perioada de tranzitie. Comitetul mixt va examina posibilitatea de aplicare a acestui paralelism la concesiile acordate în condiţii speciale.
2. Dacã nivelul taxelor de baza, care rezulta din art. 5 paragraful 1, este diferit de cel care rezulta din art. 8 paragraful 3 din Acordul european de asociere a României la Comunitatile Europene, România le va aplica pe acestea din urma şi la Acordul România - A.E.L.S.
3. Dacã pe parcursul unei perioade egale cu perioada derogarii pentru subvenţii, conform paragrafului 3 din art. 19, şi data fiind sensibilitatea deosebita a pieţei produselor siderurgice, importurile de produse siderurgice specifice, originare într-un stat parte la acest acord produc sau ameninta sa producã un prejudiciu serios producãtorilor interni de produse similare sau o perturbare serioasã a pieţei siderurgice a unui alt stat parte, ambele pãrţi vor intra imediat în consultãri pentru a gãsi o soluţie adecvatã. Pînã la gãsirea unei asemenea soluţii şi fãrã a contraveni altor prevederi ale acordului şi, îndeosebi, ale art. 21 şi 25, cînd circumstanţe excepţionale cer o acţiune imediata, statul parte importator poate adopta, în avans, mãsuri cantitative sau alte soluţii strict necesare pentru a face fata situaţiei, în conformitate cu obligaţiile sale internaţionale şi multilaterale.
4. Suspendarile totale sau parţiale de taxe vamale, stabilite pe o baza temporarã prin Hotãrîrea Guvernului României nr. 812/1991, sînt valabile numai pînã la 31 decembrie 1992.
5. Expresia nivel de taxa aplicatã înseamnã taxa prevãzutã de tariful vamal (autonomã, conventionala, ca şi taxa suspendatã şi orice cota tarifara permanenta prevãzutã în acesta). Aceasta expresie nu acoperã suspendarile temporare şi cotele tarifare temporare.
6. În legatura cu paragraful 3 al art. 22, dacã exista un dezacord referitor la valoarea realã a importurilor de produse industriale, ca baza vor servi statisticile de comerţ internaţional cum sînt cele ale Comisiei Economice a O.N.U. pentru Europa, G.A.T.T. şi O.C.D.E.
7. În conformitate cu art. 3 al Protocolului A, România poate introduce un sistem de mãsuri de compensare a preţurilor. Statele A.E.L.S. sînt de acord sa furnizeze asistenta tehnica în elaborarea şi aplicarea unui astfel de sistem.
8. Statele A.E.L.S. şi România sînt de acord sa-şi coordoneze strins eforturile lor în pregãtirea celor interesaţi în folosirea procedurii simplificate, stabilitã în Protocolul B, cu privire la emiterea, controlul şi verificarea evidentei originii, pentru a le permite sa fie autorizaţi sa foloseascã aceasta procedura. Procedura simplificata va fi folositã într-un mod restrictiv şi aplicarea ei va fi supusã deliberãrilor în subcomitetul privind problemele de origine şi vamale.
9. a) Statele A.E.L.S. şi România sînt de acord ca prevederile art. 23 ale Protocolului B sa nu se aplice pînã la 1 ianuarie 1994. Aceasta derogare poate fi prelungitã de cãtre Comitetul mixt avînd în vedere practica aplicatã între România şi Comunitatile Europene.
b) Dacã se constata ca, din cauza derogarii de la art. 23, un produs este importat în teritoriul unui stat parte la acest acord în asemenea cantitãţi sporite sau în condiţii care produc sau ameninta sa producã un prejudiciu serios producãtorilor de produse similare sau direct competitive în statul parte respectiv, prevederile art. 23 vor fi reintroduse în legatura cu acel produs.
c) În ceea ce priveşte procedura de aplicare a mãsurilor de salvgardare, prevederile art. 25 din acord se vor aplica mutatis mutandis, mai ales paragrafele 3 lit. b) şi 6 ale acelui articol.
10. Pentru a nu impiedica introducerea sistemelor eficiente ADP în administraţiile vamale, statele A.E.L.S. şi România sînt de acord asupra urmãtoarei interpretãri a cuvintului prezentare din art. 8 şi 12 ale Protocolului B la acord: în cazurile în care declaraţiile de import se transmit în mod electronic autoritãţilor vamale ale statului importator, rãmîne ca aceste autoritãţi sa decidã, în cadrul şi în conformitate cu prevederile legislaţiei vamale aplicabile în statul importator, dacã şi în ce mãsura vor fi prezentate ca atare documentele care constituie dovada statului de originar.
11. O societate din statele A.E.L.S. şi, respectiv, o societate din România vor insemna, pentru scopul acordului, o societate sau o firma stabilitã în conformitate cu legile unui stat membru al Asociaţiei Europene a Liberului Schimb sau, respectiv, ale României.
12. Pentru scopul acestui acord, un naţional înseamnã, în cazul României, o persoana fizica care este un cetãţean al României.
13. În scopul interpretãrii art. 19 paragraful 3, statele pãrţi la acest acord sînt de acord ca termenul intensitate mai mare se referã la nivelul ajutorului acordat pe calea mãsurilor conţinute în anexa nr. XII lit. c) şi ca aplicarea de mãsuri inconsistente în mod normal, conform lit. d), ar putea fi justificatã în mod temporar prin restructurarea economiei României, cu condiţia ca aceste practici sa fie compatibile cu regulile privind ajutorul de stat din acordul care stabileşte o asociere între România şi Comunitatile Europene, asa cum sînt aplicate de statele pãrţi la acest acord.
14. Statele A.E.L.S. şi România sînt de acord sa ţinã consultãri în Comitetul mixt în vederea analizarii posibilitãţilor de completare a criteriilor prezentate în anexele nr. XII şi XIII la art. 19 cu criteriile apãrute în Acordul dintre statele A.E.L.S. şi Comunitatea Economicã Europeanã privind stabilirea spaţiului economic european, dupã ce acel acord va intra în vigoare.
15. Statele A.E.L.S. şi România considera ca o procedura de arbitraj ar putea fi prevãzutã pentru diferendele care nu pot fi soluţionate prin consultãri între statele pãrţi interesate sau în Comitetul mixt. O astfel de posibilitate, de exemplu privind art. 18, va fi examinata în continuare în Comitetul mixt.
16. Statele pãrţi la acest acord vor depune eforturile necesare pentru încheierea procesului de ratificare a acestui acord, dacã este posibil într-un an.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016