Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 30 din 23 iunie 1993  privind organizarea si functionarea Comisiei comune permanente a Camerei Deputatilor si Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activitatii Serviciului Roman de Informatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 30 din 23 iunie 1993 privind organizarea si functionarea Comisiei comune permanente a Camerei Deputatilor si Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activitatii Serviciului Roman de Informatii

EMITENT: PARLAMENT
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL Nr. 133 DIN 23/06/93
În temeiul art. 61 alin (4) şi al art. 64 din Constituţia României, al art. 8 alin. 3 din Legea nr. 51/1991 privind siguranta nationala a României şi al art. 1 alin. 2-4 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Roman de Informaţii,

Parlamentul României adopta prezenta hotãrîre.

CAP. 1
Organizarea şi funcţionarea comisiei

ART. 1
Se constituie Comisia comuna permanenta a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activitãţii Serviciului Roman de Informaţii.
Comisia este alcãtuitã din 9 membri, aleşi în şedinţa comuna a celor doua Camere, la propunerea birourilor permanente ale acestora, prin consultarea liderilor grupurilor parlamentare, cu votul majoritãţii deputaţilor şi senatorilor.
În aceeaşi şedinţa, la propunerea birourilor permanente, prin consultãri cu liderii grupurilor parlamentare, sînt aleşi preşedintele, vicepreşedintele şi secretarul comisiei, cu majoritatea voturilor prevãzute în alin. 2.
Membrii comisiei nu pot face parte, în acelaşi timp, din alte comisii parlamentare şi nici din Guvern.
În cazul încetãrii mandatului unui membru al comisiei, grupul parlamentar respectiv poate face o propunere de înlocuire, ce urmeazã a fi supusã votului în condiţiile alin. 2.
ART. 2
Dupã alegere, membrii comisiei depun în fata celor doua Camere urmãtorul jurãmînt:
"Eu, ..............., jur sa pãstrez secretul asupra documentelor, datelor şi informaţiilor de care voi lua cunostinta în exercitarea atribuţiilor, atît pe timpul mandatului, cît şi dupã încetarea acestuia. Jur pe propria rãspundere ca nu am fãcut parte din structurile fostei securitati şi ca nu fac parte din cadrele Serviciului Roman de Informaţii sau ale altor servicii secrete de informaţii."
ART. 3
Nimic din cele cuprinse în art. 2 nu va fi astfel interpretat încît sa împiedice comisia sa facã publice concluziile ori de cîte ori va obţine acordul birourilor permanente ale celor doua Camere ale Parlamentului.
ART. 4
Comisia îşi exercita mandatul pe durata legislaturii în care a fost desemnatã.

CAP. 2
Atribuţiile comisiei

ART. 5
Comisia prevãzutã la art. 1 exercita controlul concret şi permanent asupra activitãţii Serviciului Roman de Informaţii şi are urmãtoarele atribuţii:
a) verifica dacã, în exercitarea atribuţiilor ce revin Serviciului Roman de Informaţii în domeniul siguranţei naţionale, sînt respectate prevederile Constituţiei şi ale celorlalte acte normative;
b) examineazã cazurile în care s-au semnalat încãlcãri ale prevederilor constituţionale şi ale altor dispoziţii legale în activitatea Serviciului Roman de Informaţii şi se pronunţa asupra mãsurilor ce se impun pentru restabilirea legalitãţii;
c) analizeazã şi cerceteazã, la cererea oricãreia dintre comisiile permanente pentru apãrare, ordine publica şi siguranta nationala ale celor doua Camere, sesizãrile cetãţenilor care se considera lezati în drepturile şi libertãţile lor, prin mijloacele de obţinere a informaţiilor privind siguranta nationala; examineazã şi soluţioneazã celelalte plingeri şi sesizãri ce-i sînt adresate în legatura cu încãlcarea legii de cãtre Serviciul Roman de Informaţii;
d) audiaza persoana propusã de Preşedintele României pentru funcţia de director al Serviciului Roman de Informaţii, în legatura cu care prezintã un raport în fata celor doua Camere ale Parlamentului;
e) examineazã rapoartele Parlamentului, potrivit legii, de cãtre directorul Serviciului Roman de Informaţii şi întocmeşte un raport propriu asupra acestora, pe care îl înainteazã birourilor permanente ale celor doua Camere;
f) examineazã proiectele de buget pentru Serviciul Roman de Informaţii şi prezintã comisiilor parlamentare de specialitate observaţiile şi propunerile sale cu privire la alocaţiile bugetare;
g) controleazã modul de utilizare a fondurilor bãneşti destinate prin bugetul de stat, precum şi constituirea şi folosirea mijloacelor extrabugetare pentru Serviciul Roman de Informaţii;
h) verifica modul de respectare a dispoziţiilor legale privind funcţionarea regiei autonome, a societãţilor comerciale de producţie, instituţiilor sanitare şi asociaţiilor cu caracter cultural-sportiv din cadrul Serviciului Roman de Informaţii.
ART. 6
În exercitarea atribuţiilor prevãzute în art. 5, comisia poate solicita Serviciului Roman de Informaţii rapoarte, informãri şi explicaţii scrise, documente, date şi informaţii şi poate audia persoane în legatura cu problemele analizate.
ART. 7
Serviciul Roman de Informaţii este obligat sa punã la dispoziţia comisiei, în timp util, rapoartele, informarile, explicaţiile, documentele, datele şi informaţiile solicitate şi sa permitã audierea persoanelor indicate de comisie.
Fac excepţie de la prevederile alin. 1 acţiunile informative aflate în curs de executare, alte activitãţi operative pentru siguranta nationala, apreciate ca atare de comisie, la recomandarea Biroului executiv al Consiliului director al Serviciului Roman de Informaţii, precum şi mijloacele şi metodele concrete folosite în munca de informaţii, în mãsura în care nu contravin Constituţiei şi legilor în vigoare.
ART. 8
Anual, în şedinţa comuna a celor doua Camere, comisia prezintã un raport referitor la activitatea desfasurata.
La cererea birourilor permanente ale celor doua Camere, sau cînd considera, comisia întocmeşte şi prezintã acestora rapoarte cu privire la constatãrile şi concluziile rezultate în exercitarea atribuţiilor ce îi revin potrivit art. 5.

CAP. 3
Procedura de lucru a comisiei

ART. 9
Comisia poate sa invite la şedinţele sale preşedinţii birourilor permanente ale celor doua Camere, preşedinţii comisiilor pentru apãrare, ordine publica şi siguranta nationala, precum şi membri ai Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii.
ART. 10
Solicitarea datelor şi informaţiilor necesare comisiei, precum şi orice alt demers în relaţiile acesteia cu Serviciul Roman de Informaţii se realizeazã de cãtre comisie, prin intermediul preşedintelui acesteia.
ART. 11
În exercitarea atribuţiilor prevãzute la art. 5 lit. g) şi h), comisia poate folosi serviciile unor specialişti în domeniu, angajaţi ai autoritãţilor publice de profil.
Persoanele folosite potrivit alin. 1 sînt obligate sa respecte dispoziţiile legale cu privire la apãrarea secretului de stat şi sa protejeze datele şi informaţiile de care iau cunostinta.
Încãlcarea prevederilor alin. 2 atrage rãspunderea materialã, disciplinarã, contravenţionalã sau penalã, dupã caz.
ART. 12
În exercitarea atribuţiilor care îi sînt conferite prin prezenta hotãrîre, comisia adopta decizii cu votul majoritãţii membrilor sãi.
ART. 13
Lucrãrile şi actele comisiei fac parte din categoria secretelor de stat, cu excepţia concluziilor cuprinse în rapoartele comisiei, care sînt autorizate de a fi fãcute publice de cãtre birourile permanente ale celor doua Camere.
Membrii comisiei au obligaţia sa respecte reglementãrile legale privind apãrarea secretului de stat în legatura cu toate documentele, datele şi informaţiile de care iau cunostinta în exercitarea atribuţiilor ce le revin, asigurind deplina protejare a acestora, conform legii în vigoare.
Nerespectarea prevederilor alin. 1 şi 2 poate atrage, potrivit regulamentelor celor doua Camere, ridicarea imunitatii parlamentare, pentru a se putea aplica sancţiunile prevãzute în lege.
ART. 14
Cazurile de încãlcare a prevederilor art. 2 şi 13, sesizate în conformitate cu prevederile programului propriu de prevenire a scurgerii de informaţii, vor fi cercetate de cãtre Comisia juridicã, de disciplina şi imunitãţi a Camerei Deputaţilor şi Comisia juridicã, de numiri, disciplina, imunitãţi şi validari a Senatului, care vor prezenta birourilor permanente ale celor doua Camere concluziile şi propunerile ce se impun.
ART. 15
Preşedintele care conduce lucrãrile şedinţelor comune ale celor doua Camere în care se dezbat probleme ce intra în competenta comisiei, poate cere, din oficiu, la solicitarea unui grup parlamentar, a preşedintelui comisiei sau a directorului Serviciului Roman de Informaţii, ca lucrãrile respective sa se desfãşoare în şedinţa secreta. Hotãrîrea se ia cu votul majoritãţii deputaţilor şi senatorilor prezenţi.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 16
Documentele comisiei se pãstreazã în arhiva proprie a acesteia, cu respectarea normelor legale privind apãrarea secretului de stat.
La sfîrşitul legislaturii, documentele comisiei vor fi inventariate şi sigilate sub supravegherea membrilor acesteia şi predate comisiei desemnate de noul Parlament, împreunã cu documentele preluate de la comisiile anterioare, conform regulamentului de funcţionare a comisiei.
ART. 17
Dispoziţiile prezentei hotãrîri se completeazã cu prevederile aplicabile din Regulamentul Camerei Deputaţilor şi din Regulamentul Senatului, precum şi din Regulamentul şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, în mãsura în care acestea din urma nu contravin prevederilor hotãrîrii de fata.
ART. 18
În aplicarea prezentei hotãrîri, comisia va elabora şi inainta spre aprobare birourilor permanente ale celor Camere regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.

Aceasta hotãrîre a fost adoptatã de Camera Deputaţilor şi Senat în şedinţa comuna din 23 iunie 1993, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ADRIAN NASTASE

PREŞEDINTELE SENATULUI
prof. univ. OLIVIU GHERMAN

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016