Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 2495 din 31 decembrie 1969  privind coordonarea executarii lucrarilor edilitare in zona pietelor si drumurilor publice din municipii si orase, precum si stabilirea si sanctionarea contraventiilor in acest sector    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 2495 din 31 decembrie 1969 privind coordonarea executarii lucrarilor edilitare in zona pietelor si drumurilor publice din municipii si orase, precum si stabilirea si sanctionarea contraventiilor in acest sector

EMITENT: CONSILIUL DE MINISTRI
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL NR. 158 din 31 decembrie 1969
Consiliul de Miniştri al Republicii Socialiste România hotãrãşte:

CAP. 1
Comisia de coordonare

ART. 1
Coordonarea executãrii lucrãrilor edilitare - subterane, la sol sau aeriene - în zona pieţelor şi drumurilor publice din municipii şi oraşe se face de cãtre o comisie care va funcţiona pe lîngã comitetul executiv al consiliului popular al municipiului sau oraşului în care se executa lucrãrile.
ART. 2
Comisia de coordonare prevãzutã la articolul 1 este compusa din:
- directorul Direcţiei de drumuri şi spaţii verzi a comitetului executiv al consiliului popular, la municipiul Bucureşti, dupã caz, şeful serviciului ori biroului de gospodãrie comunalã şi locativã la municipii şi oraşe, ca preşedinte, iar ca membri:
- delegatul compartimentului de sistematizare şi arhitectura al comitetului executiv al consiliului popular;
- delegatul Ministerului Transporturilor - Departamentul Transporturilor Auto, Navale şi Aeriene sau din Departamentul Cãilor Ferate, dupã caz;
- delegatul Ministerului Postelor şi Telecomunicatiilor;
- delegatul Ministerului Energiei Electrice;
- delegatul Ministerului Petrolului, la municipiile şi oraşele în care acest minister exploateazã instalaţii subterane sau aeriene de gaz sau petroliere;
- delegatul organelor municipale sau orãşeneşti ale militiei.
ART. 3
Comitetele executive ale consiliilor populare ale municipiilor şi oraşelor rãspund de asigurarea coordonãrii executãrii lucrãrilor edilitare şi de îndeplinirea atribuţiilor ce le revin potrivit prezentei hotãrîri.
ART. 4
Lucrãrile comisiei de coordonare se desfãşoarã astfel:
a) În trimestrul IV al fiecãrui an, comisia ia în discuţie propunerile de plan pentru anul urmãtor ale organizaţiilor beneficiare de lucrãri de investiţii şi reparaţii, pentru alimentari cu apa, gaze şi energie electrica, canalizari, telecomunicaţii, transport orasenesc şi cai ferate, precum şi pentru lucrãrile de investiţii pentru pavaje, care urmeazã sa se execute în cursul anului urmãtor, în zona pieţelor şi drumurilor publice din municipiu sau oraş, stabilind proiectul unui plan de coordonare provizoriu pentru executarea lucrãrilor.
În acest scop, unitãţile beneficiare ale lucrãrilor ce urmeazã sa se execute în anul urmãtor vor inainta, dupã caz, Direcţiei de drumuri şi spaţii verzi a Comitetului executiv al Consiliului popular al municipiului Bucureşti sau serviciului de gospodãrie comunalã şi locativã ori biroului de gospodãrire comunalã şi locativã al comitetului executiv al consiliului popular al municipiului, sau al oraşului, pînã la 1 octombrie al fiecãrui an, listele lucrãrilor programate, însoţite de memorii tehnico-economice explicative, în care, de comun acord cu organizaţiile constructoare, se vor indica şi termenele propuse pentru începerea şi terminarea lucrãrilor.
Comisia de coordonare, pe baza propunerilor centralizate primite de la organele prevãzute în alineatul precedent pînã la 15 octombrie al fiecãrui an, întocmeşte proiectul planului provizoriu de coordonare a lucrãrilor edilitare, pe care îl prezintã pentru aprobare comitetului executiv al consiliului popular.
b) Comisia de coordonare va putea propune comitetului executiv al consiliului popular executarea, în paralel cu lucrãrile propuse, şi a altor lucrãri de acelaşi gen, necuprinse în propunerile planului de coordonare.
Proiectul planului provizoriu de coordonare, aprobat, va fi adus la cunostinta beneficiarilor, de cãtre comisia de coordonare, pînã la 1 decembrie a anului premergãtor efectuãrii lucrãrilor.
c) La începutul anului în care urmeazã sa se execute lucrãrile propuse, dupã data la care se cunosc cu exactitate sarcinile de plan, comisia de coordonare va întocmi un proiect de plan definitiv de coordonare a lucrãrilor, pe care îl va prezenta spre aprobare comitetului executiv al consiliului popular.
Planul aprobat va fi adus la cunostinta beneficiarilor, în scris, de cãtre comisia de coordonare.
Se interzice ca dupã terminarea unor lucrãri executate sa se desfaca pavajele în cursul aceluiaşi an şi pe aceeaşi porţiune de drum public; în cazuri temeinic justificate asemenea lucrãri se pot executa în condiţiile arãtate la litera d.
Dacã lucrãrile s-au executat pe baza unor studii tehnico-economice aprobate prin hotãrîri ale Consiliului de Miniştri, nu se va putea începe executarea pe aceasta porţiune de drum public a altor lucrãri care sa necesite desfacerea pavajelor, decît dupã expirarea unui termen de 3 ani de la terminarea lucrãrilor menţionate. Fac excepţie de la aceasta prevedere lucrãrile arãtate la litera d.
d) În cazul cînd dupã aprobarea planului definitiv de coordonare se iveşte necesitatea, temeinic justificatã, a executãrii unor lucrãri:
- de reparaţii urgente datoritã accidentelor;
- de introducere în subsol a instalaţiilor edilitare care deservesc, în mod necesar, un obiectiv neprevãzut în planul de coordonare, dar aprobat ulterior întocmirii acestuia;
- cu caracter special,
comisia va urmãri coordonarea acestor lucrãri, incunostiintind toate organizaţiile interesate de modificarea survenitã, pentru a se realiza programarea concomitenta şi pe maximum aceeaşi durata cu lucrãrile menţionate la acest alineat şi al altor lucrãri neprevãzute în planul de coordonare, dar pentru care s-au creat ulterior posibilitãţi de executare.
e) Comisia va fixa termenele de executare a lucrãrilor introduse în planul definitiv de coordonare tind seama, pe cît posibil, de programarile prezentate de unitãţile beneficiare şi constructoare, fãrã a se depãşi perioada 15 martie - 15 noiembrie a fiecãrui an.
Termenele vor fi stabilite astfel ca cel mai tirziu la 15 noiembrie toate lucrãrile sa fie terminate pe portiunile stabilite, inclusiv refacerea pavajelor. Fac excepţie lucrãrile menţionate la litera d.
Comitetul executiv al consiliului popular va putea hotãrî începerea lucrãrilor introduse în planul de coordonare definitiv şi în afarã termenului stabilit în alineatul 1, în cazul în care condiţiile unei bune şi neîntrerupte executii sînt asigurate.
f) Comisia îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi şi adopta hotãrîri cu majoritatea membrilor ce-o compun.
Şedinţele comisiei au loc cel puţin o data pe luna, în perioada executãrii lucrãrilor, iar în restul anului ori de cîte ori este nevoie.
g) Comisia de coordonare analizeazã desfãşurarea lucrãrilor pe teren sub aspectul respectãrii planului de coordonare, fãcînd comitetelor executive ale consiliilor populare propunerile necesare de remediere, dacã se constata ca sînt deficiente.

CAP. 2
Eliberarea avizelor pentru începerea executãrii lucrãrilor

ART. 5
Lucrãrile edilitare - subterane, la sol sau aeriene - în zona pieţelor şi drumurilor publice din municipii şi oraşe se executa pe baza autorizaţiilor obţinute în conformitate cu prevederile Decretului nr. 144/1958.
ART. 6
Executarea lucrãrilor autorizate va putea fi începutã numai în urma obţinerii avizului emis de serviciul de gospodãrie comunalã şi locativã sau de biroul de gospodãrie comunalã şi locativã a comitetului executiv al consiliului popular al municipiului sau oraşului, pe baza planului de coordonare definitiv, aprobat conform prevederilor articolului 4.
Pentru lucrãrile din municipiul Bucureşti, avizul de elibereazã de cãtre Direcţia de drumuri şi spaţii verzi a Comitetului executiv al Consiliului popular al municipiului Bucureşti.
ART. 7
Avizele prevãzute la articolul 6 se dau la propunerea comisiei de coordonare, facuta pe baza cererilor beneficiarilor lucrãrilor ce urmeazã sa se execute, conform planurilor definitive de coordonare, precum şi a lucrãrilor neînscrise în aceste planuri, inclusiv cele a cãror durata de execuţie nu depãşeşte 48 ore, înaintate organelor prevãzute la articolul 6.
Cererile vor fi însoţite de un scurt memoriu tehnico-economic, în care se va specifica, în afarã datelor tehnice prevãzute de normele legale, şi durata proiectata a lucrãrii, data pe care o prefera beneficiarul pentru începerea lucrãrii, planurile de situaţie aferente, precum şi orice date suplimentare considerate necesare. Documentaţiile se vor depune la organele prevãzute la articolul 6.
ART. 8
Cererile pentru avizarea începerii lucrãrilor prevãzute în planul de coordonare definitiv vor fi depuse pînã la data de 15 februarie a fiecãrui an, iar eliberarea avizelor se va face în perioada 1-15 aprilie.
Cererile pentru avizarea începerii lucrãrilor prevãzute la articolul 4 litera d se pot prezenta oricind, eliberarea avizelor facindu-se cu precãdere, dar nu mai tirziu de 5 zile de la data depunerii cererii.
Cererile pentru avizarea începerii lucrãrilor neprevãzute în planul de coordonare definitiv, altele decît cele menţionate în alineatul precedent, dar a cãror execuţie nu dureazã mai mult de 48 ore, se vor depune între 15 martie şi 15 octombrie ale fiecãrui an, comisia de coordonare fiind obligatã a rezolva aceste cereri în cel mult 15 zile de la data depunerii lor.
ART. 9
Cererile de executare a branşamentelor şi racordurilor de apa, canal, gaze, electricitate şi telecomunicaţii se vor depune la întreprinderile de gospodãrie oraseneasca ale comitetelor executive ale consiliilor populare. Aceste întreprinderi vor inainta, în termenele stabilite de comisia de coordonare, listele centralizatoare cuprinzînd cererile individuale de bransare sau racordare, la organele prevãzute la articolul 6, propunind volumul şi ordinea de executare a lucrãrilor.
ART. 10
Organele menţionate la articolul 6 vor specifica în avizul emis data începerii lucrãrilor, precum şi durata executãrii. Beneficiarii lucrãrilor neincepute la data fixatã în aviz vor depune justificarea în scris la organele care au dat avizul, aratind motivele care au cauzat amînarea începerii lucrãrilor.
Comisia de coordonare va aprecia dacã se poate fixa un nou termen pentru începerea lucrãrilor, sau dacã este cazul sa se anuleze avizul.
Avizul acordat beneficiarilor lucrãrilor prevãzute în planul de coordonare definitiv şi a cãror execuţie nu dureazã mai mult de 48 ore îşi pierde valabilitatea dacã execuţia nu începe în termenul fixat.
În cazul în care data terminãrii lucrãrilor este depãşitã, comisia de coordonare va putea face propuneri comitetului executiv al consiliului popular pentru prelungirea termenului de execuţie.
ART. 11
În caz de extrema urgenta, precum: reparari de conducte, inundatii şi deranjamente care stinjenesc desfãşurarea unei activitãţi normale, lucrãrile de remediere pot fi începute şi fãrã obţinerea avizului, cu obligaţia ca executantul sa anunţe, de îndatã, prin nota telefonica sau telex, organele menţionate la articolul 6, iar în cel mult 48 ore de la începerea lucrãrilor, sa comunice în scris natura şi durata lor, precum şi alte precizãri pe care le va crede de cuviinţã în legatura cu acestea.

CAP. 3
Controlul executãrii lucrãrilor

ART. 12
Controlul executãrii lucrãrilor autorizate în conformitate cu avizele date se va face de cãtre cadre de specialitate împuternicite prin decizii ale comitetelor executive ale consiliilor populare ale municipiilor şi oraşelor.
ART. 13
Organul de control este obligat sa încheie, în caietul de şantier, un proces-verbal privind abaterile constatate, indicind şi mãsurile de îndreptare. Acest organ va depune în termen de cel mult 24 ore de la efectuarea controlului, la serviciul de gospodãrie comunalã şi locativã sau la biroul de gospodãrie comunalã şi locativã al comitetului executiv al consiliului popular al municipiului ori al oraşului sau, dupã caz, la serviciul pentru controlul disciplinei în construcţii al comitetului executiv al consiliului popular al sectorului municipiului Bucureşti, o copie a procesului-verbal.
ART. 14
În termen de 24 ore de la încheierea procesului-verbal de constatare, executantul lucrãrii va putea contesta mãsurile indicate de cãtre organul de control, la organele prevãzute de articolul 13, care vor rezolva contestaţia în termen de 2 zile.

CAP. 4
Receptionarea lucrãrilor de refacere a pavajelor

ART. 15
Beneficiarii lucrãrilor edilitare efectuate în baza autorizaţiei şi avizului de începere a lucrãrilor sînt obligaţi ca, dupã terminarea acestora, sa execute lucrãrile de refacere a pavajelor, indiferent de valoarea lor.
ART. 16
Lucrãrile de refacere a pavajelor vor fi recepţionate de cãtre o comisie de recepţie care se organizeazã şi va funcţiona pe lîngã comitetele executive ale consiliilor populare ale municipiilor şi oraşelor în care urmeazã sa se execute asemenea lucrãri şi va fi formatã din:
- delegatul serviciului de gospodãrie comunalã şi locativã sau al biroului de gospodãrie comunalã şi locativã al comitetului executiv al consiliului popular al municipiului sau oraşului, ori al serviciului de gospodãrie, întreţinere drumuri şi spaţii verzi al comitetului executiv al consiliului popular al sectorului municipiului Bucureşti, ca preşedinte, iar ca membri:
- delegatul Ministerului Transporturilor - Departamentul Transporturilor Auto, Navale şi Aeriene, pentru portiunile de drumuri naţionale din cuprinsul municipiilor şi oraşelor;
- delegatul întreprinderii constructoare;
- delegatul organizaţiei beneficiare.
Comisia de recepţie va trece la efectuarea recepţiei în termen de cel mult 3 zile de la data comunicãrii beneficiarului ca lucrarea a fost terminatã.
ART. 17
Comisia de recepţie va încheia procesul-verbal de receptionare provizorie a lucrãrilor de refacere a pavajelor în care va consemna constatãrile privind calitatea lucrãrilor şi, dacã este cazul, îmbunãtãţirile ce trebuie aduse, indicaţiile necesare în acest scop şi termenele de executare.
În cazul cînd lucrarea nu corespunde prescripţiilor tehnice, se va refuza receptionarea, consemnindu-se în procesul-verbal cauzele refuzului, condiţiile obligatorii stabilite pentru remediere şi data fixatã pentru noua recepţie provizorie.
ART. 18
Dupã recepţia provizorie a lucrãrii, beneficiarul rãmîne rãspunzãtor de buna întreţinere a pavajelor timp de 1 an, socotit de la data încheierii procesului-verbal de receptionare provizorie.
ART. 19
Dupã expirarea anului de întreţinere a pavajelor, beneficiarul lucrãrii va cere, iar organele prevãzute în articolul 6 sînt obligate sa dispunã comisiei prevãzute la articolul 16 receptionarea definitiva a lucrãrilor de refacere a pavajelor, indicind şi termenul.
ART. 20
În cazul cînd la recepţia definitiva comisia va constata ca starea pavajelor este nesatisfacatoare, beneficiarul lucrãrii este obligat sa refacã pavajul, în conformitate cu indicaţiile date, în termenul fixat în procesul-verbal încheiat de comisie.
În aceasta situaţie termenul de întreţinere, prevãzut la articolul 18, va fi prelungit cu încã 1 an, socotit de la data refacerii efective a pavajelor în condiţiile stabilite prin procesul-verbal prevãzut în alineatul precedent.
ART. 21
Toate lucrãrile de remediere sau refacere a pavajelor, constatate ca necorespunzãtoare de cãtre comisia de recepţie, se vor executa de cãtre beneficiar, indiferent de valoarea lor.

CAP. 5
Contravenţii şi sancţiuni

ART. 22
Constituie contravenţie la normele privind coordonarea executãrii lucrãrilor în zona pieţelor şi drumurilor publice din municipii şi oraşe urmãtoarele fapte:
a) executarea, fãrã avizul necesar începerii, de sondaje, bransamente şi racorduri la reţelele existente de apa, canal, gaze, electricitate şi telefoane, precum şi de lucrãri edilitare noi sau de reparaţii care nu trec de 50 m lungime;
b) neanuntarea, potrivit prevederilor articolului 11, a lucrãrilor de extrema urgenta;
c) executarea, fãrã avizul necesar începerii, a lucrãrilor edilitare de durata, cum sînt reparaţiile capitale, extinderile şi lucrãrile noi de investiţii privind distribuirea apei, gazului şi electricitatii, canalizarea, telecomunicatiile, pavarea, transportul orasenesc de persoane, care trec de 50 m lungime;
d) executarea de lucrãri edilitare în zona pieţelor şi drumurilor publice din municipii şi oraşe fãrã respectarea:
- condiţiilor de execuţie prevãzute în prezenta hotãrîre, altele decît cele arãtate la literele a, b şi c;
- condiţiile de execuţie prevãzute în avizul de începere.
ART. 23
Contravenţiile la prezenta hotãrîre se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amenda de la 500 la 1000 lei, contravenţiile prevãzute la articolul 22 literele a şi b;
b) cu amenda de la 2000 la 3000 lei, contravenţiile prevãzute la articolul 22 litera c;
c) cu amenda de la 1000 la 2500 lei, contravenţiile prevãzute la articolul 22 litera d.
ART. 24
Constatarea contravenţiilor se face de cãtre organele de control prevãzute la articolul 12, precum şi de cãtre ofiţerii şi subofiterii de militie.
ART. 25
Sancţiunea se aplica, dupã caz, de cãtre conducãtorul serviciului de gospodãrie comunalã şi locativã sau al biroului de gospodãrie comunalã şi locativã al comitetului executiv al consiliului popular al municipiului sau oraşului, ori de cãtre conducãtorul serviciului pentru controlul disciplinei în construcţii al comitetului executiv al consiliului popular al sectorului municipiului Bucureşti, în cuprinsul cãruia a fost sãvîrşitã contravenţia.
ART. 26
Impotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei se poate face plîngere în termen de 15 zile de la data comunicãrii acestuia.
În cazul contravenţiilor pentru care este prevãzutã amenda pînã la 1000 lei, plîngerea se soluţioneazã de comitetul executiv al consiliului popular al municipiului, oraşului ori sectorului municipiului Bucureşti, unde s-a savirsit contravenţia.
În cazul contravenţiilor pentru care este prevãzutã amenda de peste 1000 lei, plîngerea se soluţioneazã de cãtre judecãtoria în a carei raza teritorialã a fost sãvîrşitã contravenţia.
Plîngerea se depune la organul din care face parte agentul constatator.
ART. 27
Amenzile pentru contravenţiile prevãzute în prezenta hotãrîre se fac venituri la bugetul municipiului sau oraşului, dupã caz.
ART. 28
În mãsura în care prezenta hotãrîre nu dispune, contravenţiilor prevãzute la articolul 22 le sînt aplicabile dispoziţiile <>Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.

Preşedintele
Consiliului de Miniştri,
ION GHEORGHE MAURER

----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016