Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 94 din 16 martie 2005  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Scolii Nationale de Grefieri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 94 din 16 martie 2005 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Scolii Nationale de Grefieri

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2005

În temeiul dispoziţiilor art. 17 şi ale <>art. 94 alin. (2) din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Şcolii Naţionale de Grefieri, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezentul regulament se trimite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin grija Secretariatului tehnic.

Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecãtor dr. Dan Lupaşcu


ANEXĂ

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Şcolii Naţionale de Grefieri

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Şcoala Naţionalã de Grefieri este organizatã şi funcţioneazã potrivit <>Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.197 din 14 decembrie 2004, şi potrivit prevederilor prezentului regulament.
ART. 2
(1) Şcoala Naţionalã de Grefieri este instituţie publicã cu personalitate juridicã şi cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Regina Elisabeta nr. 53, sectorul 5, aflatã în coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii, având ca obiective pregãtirea şi perfecţionarea personalului auxiliar de specialitate pentru instanţele judecãtoreşti şi pentru parchetele de pe lângã acestea, potrivit prevederilor legii.
(2) Consiliul Superior al Magistraturii poate înfiinţa sedii secundare ale Şcolii Naţionale de Grefieri şi în alte localitãţi.
ART. 3
(1) Şcoala Naţionalã de Grefieri are urmãtoarea structurã:
a) conducerea şcolii;
b) departamentul de formare iniţialã;
c) departamentul de formare continuã;
d) departamentul de formare a formatorilor;
e) compartimentul relaţii internaţionale;
f) departamentul administrativ.
(2) În cadrul departamentului administrativ funcţioneazã:
a) compartimentul financiar-contabil;
b) biroul resurse umane;
c) compartimentul secretariat, protocol şi administrativ;
d) compartimentul de informaticã şi documentare.
ART. 4
(1) Formarea iniţialã a personalului auxiliar de specialitate constã în:
a) cunoaşterea principalelor instituţii juridice şi a noţiunilor elementare de informaticã;
b) dobândirea de cunoştinţe practice necesare pentru a deveni grefier sau alt personal auxiliar de specialitate;
c) efectuarea de stagii de practicã în cadrul instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor, sub îndrumarea personalului de instruire al şcolii.
(2) Formarea continuã se organizeazã potrivit specificului activitãţii grefierilor şi a celorlalte categorii de personal auxiliar de specialitate şi constã în:
a) consolidarea cunoştinţelor dobândite în şcoalã şi în instanţe şi parchete;
b) actualizarea cunoştinţelor în raport cu modificãrile legislative, cu evoluţia dotãrilor tehnice în instanţe şi parchete, precum şi cu atribuţiile stabilite.

CAP. II
Conducerea şcolii

ART. 5
Şcoala Naţionalã de Grefieri este condusã de un consiliu de conducere, un director, 2 directori adjuncţi şi un director economic.
ART. 6
(1) Consiliul de conducere al şcolii este format din 9 membri, dupã cum urmeazã: un judecãtor şi un procuror desemnaţi de Consiliul Superior al Magistraturii; 2 reprezentanţi aleşi ai personalului de instruire al Şcolii Naţionale de Grefieri; directorul Institutului Naţional al Magistraturii; un reprezentant al Direcţiei de organizarea instanţelor şi resurse umane din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii; 2 reprezentanţi aleşi ai cursanţilor, dintre care unul dintre cursanţii cu studii superioare juridice şi unul dintre cursanţii cu studii medii. Directorul Şcolii Naţionale de Grefieri face parte de drept din consiliul de conducere şi prezideazã şedinţele acestuia.
(2) Durata mandatului membrilor consiliului de conducere este de 4 ani, cu excepţia mandatului reprezentanţilor cursanţilor, care sunt aleşi pe durata studiilor.
(3) La şedinţele consiliului de conducere al şcolii pot participa, fãrã drept de vot, reprezentanţi ai sindicatelor grefierilor, la invitaţia consiliului de conducere.
ART. 7
(1) Alegerea reprezentanţilor personalului de instruire în consiliul de conducere se face în adunarea generalã a acestuia, convocatã de director, cu majoritatea voturilor celor prezenţi.
(2) Votul este secret, iar procesele-verbale cuprinzând rezultatul votãrii se pãstreazã în arhiva şcolii.
ART. 8
(1) Alegerea reprezentanţilor cursanţilor în consiliul de conducere al şcolii se va face separat pentru cursanţii cu studii superioare juridice şi pentru cei cu studii medii, în adunarea generalã a acestora, convocatã de directorul şcolii în termen de cel mult 30 de zile de la începutul anului de învãţãmânt, cu majoritatea voturilor celor prezenţi.
(2) Aceste alegeri sunt prezidate, spre a se asigura respectarea procedurii de alegere, de director sau de unul dintre directorii adjuncţi, fãrã drept de vot.
ART. 9
(1) Consiliul de conducere al şcolii exercitã, potrivit legii, urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabileşte direcţiile de studiu ale Şcolii Naţionale de Grefieri;
b) propune spre aprobare Consiliului Superior al Magistraturii programele de studii pentru cursurile de formare iniţialã şi continuã a grefierilor şi a celorlalte categorii de personal auxiliar de specialitate, organizate de şcoalã;
c) delibereazã asupra problemelor care privesc organizarea şi funcţionarea şcolii;
d) propune proiectul de buget al Şcolii Naţionale de Grefieri;
e) aprobã derularea programelor de cooperare internaţionalã ale şcolii;
f) analizeazã şi propune spre aprobare Consiliului Superior al Magistraturii Regulamentul de organizare şi funcţionare a Şcolii Naţionale de Grefieri, Regulamentul de organizare a concursului de admitere la Şcoala Naţionalã de Grefieri, Regulamentul intern al Şcolii Naţionale de Grefieri, precum şi strategiile privind activitatea şcolii;
g) propune spre aprobare Consiliului Superior al Magistraturii statele de funcţii şi statele de personal ale şcolii;
h) propune spre aprobare Consiliului Superior al Magistraturii numirea comisiilor de concurs, de elaborare a subiectelor şi de soluţionare a contestaţiilor pentru concursul de admitere la Şcoala Naţionalã de Grefieri;
i) exercitã orice alte atribuţii ce îi revin potrivit legii şi hotãrârilor Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Hotãrârile consiliului de conducere al şcolii privind atribuţiile prevãzute la alin. (1) lit. a), b), d), f), g) şi h) devin executorii dupã aprobarea lor de cãtre Consiliul Superior al Magistraturii.
ART. 10
(1) Consiliul de conducere al Şcolii Naţionale de Grefieri îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor care îl compun şi adoptã hotãrâri cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi.
(2) În caz de paritate a voturilor, votul directorului este decisiv.
ART. 11
(1) Lucrãrile fiecãrei şedinţe sunt consemnate într-un proces-verbal întocmit de secretarul consiliului de conducere, desemnat de director.
(2) Hotãrârile şi avizele consiliului de conducere, precum şi procesele-verbale de şedinţã sunt semnate de directorul şcolii.
ART. 12
(1) Consiliul pedagogic este un organ consultativ al consiliului de conducere al şcolii.
(2) Din consiliul pedagogic fac parte directorul, directorii adjuncţi, formatorii din cadrul pregãtirii iniţiale.
(3) Consiliul pedagogic se întruneşte la iniţiativa unei treimi din numãrul membrilor sãi sau a directorului şcolii şi îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa a jumãtate plus unu din numãrul membrilor sãi.
(4) La cererea consiliului de conducere, consiliul pedagogic formuleazã propuneri referitoare la:
a) direcţiile de studiu ale şcolii;
b) planul de învãţãmânt şi programele analitice întocmite pentru fiecare disciplinã în cadrul formãrii iniţiale;
c) modul de organizare a activitãţii de formare iniţialã;
d) orice aspecte privind activitatea didacticã a şcolii.
ART. 13
Directorul şcolii este ordonator terţiar de credite şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã conducerea curentã a activitãţii şcolii;
b) convoacã consiliul de conducere al şcolii în şedinţe trimestriale sau ori de câte ori este necesar şi stabileşte proiectul ordinii de zi;
c) reprezintã şcoala în relaţiile cu autoritãţile publice din ţarã şi din strãinãtate;
d) numeşte şi elibereazã din funcţie personalul auxiliar al şcolii;
e) duce la îndeplinire hotãrârile consiliului de conducere al şcolii;
f) exercitã orice alte atribuţii ce îi revin potrivit legii şi hotãrârilor Consiliului Superior al Magistraturii;
g) informeazã consiliul de conducere cu privire la activitatea curentã a şcolii.
ART. 14
Directorii adjuncţi ai şcolii au urmãtoarele atribuţii principale, ce sunt prevãzute pentru fiecare prin fişa postului:
a) elaboreazã proiectul statului de funcţii şi al statului de personal ale Şcolii Naţionale de Grefieri;
b) asigurã respectarea programelor de studiu şi a normelor de disciplinã interioarã;
c) coordoneazã activitatea cursanţilor în timpul cursurilor şi în stagiile de practicã;
d) coordoneazã activitatea de formare continuã;
e) asigurã ducerea la îndeplinire a hotãrârilor consiliului de conducere al şcolii;
f) asigurã coordonarea activitãţii compartimentelor în care funcţioneazã personalul auxiliar;
g) asigurã, în lipsa directorului, ducerea la îndeplinire a atribuţiilor acestuia;
h) exercitã orice alte atribuţii din dispoziţia directorului, în condiţiile legii.
ART. 15
Directorul economic al Şcolii Naţionale de Grefieri are urmãtoarele atribuţii:
a) conduce şi rãspunde de activitatea departamentului administrativ;
b) asigurã buna funcţionare a instituţiei, coordonând alãturi de directorii adjuncţi activitatea compartimentelor în care funcţioneazã personalul auxiliar;
c) acordã vizã de control preventiv, potrivit dispoziţiilor legale;
d) participã la realizarea activitãţii curente a şcolii;
e) exercitã orice alte atribuţii ce îi revin potrivit legii şi hotãrârilor Consiliului Superior al Magistraturii.
ART. 16
Directorul şi directorii adjuncţi ai şcolii sunt numiţi prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, din rândul personalului de instruire care are calitatea de magistrat, pentru o perioadã de 4 ani, fãrã posibilitatea reînvestirii.

CAP. III
Personalul Şcolii Naţionale de Grefieri

ART. 17
Statul de personal şi statul de funcţii ale Şcolii Naţionale de Grefieri se aprobã de Consiliul Superior al Magistraturii.
ART. 18
Personalul de execuţie al şcolii este compus din:
a) personalul de instruire;
b) personalul auxiliar.
ART. 19
(1) Personalul de instruire al şcolii este format din:
a) personalul propriu al şcolii, care poate fi încadrat în condiţiile legii, recrutat, de regulã, din rândul magistraţilor şi grefierilor cu studii superioare juridice sau al altor specialişti, care pot fi detaşaţi, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, în cadrul şcolii;
b) colaboratorii externi al Şcolii Naţionale de Grefieri, recrutaţi, de regulã, din rândul magistraţilor, grefierilor cu studii superioare, cadrelor didactice universitare sau al altor specialişti români ori strãini.
(2) Colaboratorii externi ai Şcolii Naţionale de Grefieri sunt salarizaţi în raport cu numãrul de ore prestate, raportat la indemnizaţia de bazã de încadrare.
(3) Personalul de instruire al şcolii are obligaţia sã asigure desfãşurarea programelor de formare iniţialã şi continuã a grefierilor şi a celuilalt personal auxiliar de specialitate, a stagiilor de practicã, în conformitate cu orarul activitãţii şcolii şi cu programele de studii aprobate, realizarea programelor internaţionale de care beneficiazã Şcoala Naţionalã de Grefieri.
ART. 20
(1) Personalul auxiliar funcţioneazã în cadrul urmãtoarelor structuri:
a) compartimentul financiar-contabil;
b) biroul resurse umane;
c) compartimentul secretariat, protocol şi administrativ;
d) compartimentul de informaticã şi documentare.
(2) În vederea realizãrii atribuţiilor ce le revin, cele patru structuri colaboreazã între ele.

CAP. IV
Departamentul de formare iniţialã

SECŢIUNEA 1
Admiterea şi desfãşurarea cursurilor

ART. 21
Admiterea se desfãşoarã potrivit dispoziţiilor Regulamentului de organizare şi desfãşurare a concursului de admitere la Şcoala Naţionalã de Grefieri, aprobat prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii.
ART. 22
(1) Durata cursurilor de pregãtire specificã a grefierilor şi a celuilalt personal de specialitate este de un an pentru grefierii cu studii superioare juridice şi de 2 ani pentru grefierii cu studii superioare de altã specialitate sau cu studii medii.
(2) Numãrul de cursanţi se stabileşte anual de Consiliul Superior al Magistraturii, în funcţie de necesarul de personal din instanţele judecãtoreşti şi parchete.
(3) Durata cursurilor constituie vechime în muncã şi în specialitate, cu condiţia absolvirii Şcolii Naţionale de Grefieri.
(4) La intrarea în şcoalã, fiecare cursant are obligaţia de a încheia un contract de şcolarizare.
ART. 23
Pentru buna desfãşurare a cursurilor şi a stagiilor de practicã, în cadrul fiecãrei serii de cursanţi se vor organiza grupe de studii.
ART. 24
(1) Cursanţii vor fi înscrişi în catalogul alfabetic al anului de pregãtire, care va cuprinde rubrici pentru mediile notelor obţinute la fiecare materie de studiu, precum şi pentru rezultatele activitãţii practice.
(2) Pentru a se cunoaşte rezultatele obţinute de cursanţi în perioada de formare iniţialã, personalul de instruire va ţine evidenţa corespunzãtoare cu note, calificative, frecvenţa la cursuri şi activitatea practicã.
(3) Notãrile vor fi centralizate la finele studiului fiecãrei discipline sau perioadei de practicã, mediile fiind trecute în catalog.
ART. 25
(1) Pe durata cursurilor de pregãtire iniţialã, personalul de instruire realizeazã evaluarea continuã, pe fişe individuale, a fiecãrui cursant, prin note sau calificative, în ceea ce priveşte nivelul de evaluare a cunoştinţelor, precum şi alte criterii stabilite de consiliul de conducere al şcolii, pentru fiecare disciplinã.
(2) Notãrile se centralizeazã la sfârşitul fiecãrei perioade de studiu şi se iau în considerare la calcularea mediei finale de absolvire, alãturi de rezultatele examenelor de absolvire a şcolii.
(3) Nota minimã de promovare la fiecare disciplinã este 5.
(4) Cursantul care nu obţine nota de promovare la o disciplinã are dreptul la o singurã reexaminare, data acesteia fiind fixatã înainte de sfârşitul cursurilor. Nepromovarea dupã reexaminare atrage exmatricularea de drept, cu plata cheltuielilor de şcolarizare.
(5) Contestarea notelor obţinute în timpul formãrii iniţiale nu este admisã.
ART. 26
În perioada cursurilor, cursanţii vor desfãşura stagii de practicã în cadrul instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor de pe lângã acestea; cursanţii vor efectua, sub îndrumarea personalului de instruire şi a magistraţilor din instanţe şi parchete, lucrãri de grefã în cadrul tuturor serviciilor, vor asista la şedinţele de judecatã, pentru a cunoaşte în mod direct activitãţile pe care le desfãşoarã grefierii şi alte categorii de personal auxiliar.
ART. 27
Periodic, consiliul de conducere şi directorul Şcolii Naţionale de Grefieri fac o analizã a modului de desfãşurare a procesului de învãţãmânt şi de practicã, luându-se, dacã se impune, mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii.

SECŢIUNEA a 2-a
Disciplina interioarã

ART. 28
(1) Cursanţii sunt obligaţi sã respecte orarul fixat de conducerea şcolii.
(2) În cursul pregãtirii în cadrul Şcolii Naţionale de Grefieri, absenţele vor fi constatate prin foile de prezenţã completate de personalul de instruire şi de îndrumãtorii de stagiu. Pentru 8 ore de absenţe nemotivate în decursul unei luni calendaristice se deduce din indemnizaţia lunarã de cursant suma aferentã unei zile de muncã.
ART. 29
(1) În cazul în care cursanţii sãvârşesc cu vinovãţie o abatere de la îndatoririle prevãzute în contractul de şcolarizare, vor fi sancţionaţi disciplinar de cãtre directorul şcolii sau de cãtre consiliul de conducere al şcolii.
(2) Sancţiunile disciplinare ce pot fi aplicate cursanţilor sunt:
a) avertismentul;
b) diminuarea indemnizaţiei cu pânã la 15% pe o perioadã de la o lunã la 3 luni sau proporţional cu numãrul absenţelor nemotivate, dacã acestea depãşesc 8 ore într-o lunã;
c) exmatricularea din Şcoala Naţionalã de Grefieri, cu restituirea cheltuielilor de şcolarizare, avansate pânã la data exmatriculãrii.
ART. 30
(1) Avertismentul se aplicã în scris, de cãtre directorul şcolii, în termen de 30 de zile de la constatarea abaterii, şi poate fi contestat la consiliul de conducere al şcolii, în termen de 30 de zile de la comunicare.
(2) Sancţiunile privind diminuarea indemnizaţiei şi exmatricularea se aplicã de consiliul de conducere al şcolii, la propunerea directorului.
(3) Hotãrârile consiliului de conducere prevãzute la alin. (1) şi (2) pot fi atacate la instanţa de contencios administrativ competentã.
(4) Sancţiunile aplicate cursanţilor se consemneazã în dosarul personal al acestora.
ART. 31
(1) Aplicarea unei sancţiuni disciplinare este în mod obligatoriu precedatã de efectuarea unei cercetãri cu privire la faptele care constituie încãlcãri ale prevederilor legale sau regulamentare.
(2) Cercetarea prealabilã se efectueazã de cãtre unul dintre directorii adjuncţi. În cursul acestei proceduri se stabilesc faptele şi urmãrile acestora, împrejurãrile în care au fost sãvârşite, existenţa sau inexistenţa vinovãţiei şi orice alte date concludente. Sunt obligatorii ascultarea cursantului cercetat şi verificarea apãrãrilor acestuia.
(3) Cercetarea se finalizeazã printr-un referat în care se consemneazã rezultatul constatãrilor. Persoana cercetatã are dreptul sã cunoascã toate actele cercetãrii şi sã solicite probe în apãrare.
(4) Decizia de sancţionare se motiveazã şi se comunicã în termen de 10 zile de la aplicarea sancţiunii.
ART. 32
Cursanţii rãspund material pentru pagubele produse în cadrul şcolii, precum şi pentru degradarea sau pierderea obiectelor care le-au fost încredinţate.

SECŢIUNEA a 3-a
Examenul de absolvire a Şcolii Naţionale de Grefieri

ART. 33
(1) La absolvirea Şcolii Naţionale de Grefieri cursanţii vor susţine un examen care va consta preponderent în probe practice prin care sã demonstreze cã şi-au însuşit cunoştinţele necesare funcţiei de grefier sau a altei categorii de personal auxiliar de specialitate. Disciplinele la care se va susţine examenul de absolvire sau la care cursanţii vor fi evaluaţi pe parcursul anului, precum şi modalitãţile de evaluare vor fi stabilite de cãtre consiliul de conducere al şcolii.
(2) Examenul va fi susţinut în faţa unei comisii numite prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea consiliului de conducere al şcolii, formatã din 6 membri ai personalului de instruire al Şcolii Naţionale de Grefieri.
(3) Pentru absolvirea Şcolii Naţionale de Grefieri candidaţii trebuie sã obţinã la examenele finale minimum nota 5 la fiecare disciplinã, iar media minimã de absolvire a şcolii este 6.
(4) Notele obţinute la examenele finale, cu excepţia celor de la proba de dactilografie, pot fi contestate în termen de 48 de ore de la afişare. Recorectarea lucrãrilor pentru care s-au formulat contestaţii se face de comisia de soluţionare a contestaţiilor, formatã din 4 membri, numitã de Consiliul Superior al Magistraturii în condiţiile alin. (2).
(5) Absolvenţilor Şcolii Naţionale de Grefieri li se elibereazã un atestat.
ART. 34
(1) În cazul în care un cursant nu promoveazã examenul de absolvire în prima sesiune, are dreptul sã participe la cea de-a doua sesiune organizatã de conducerea Şcolii Naţionale de Grefieri.
(2) Neprezentarea imputabilã sau respingerea acestuia la a doua sesiune atrage pierderea dreptului de a fi numit în postul de grefier sau în alt post de personal auxiliar de specialitate, cu restituirea cãtre Şcoala Naţionalã de Grefieri a cheltuielilor avansate pe perioada cursurilor.

SECŢIUNEA a 4-a
Numirea în funcţie

ART. 35
(1) Absolvenţii care au obţinut cel puţin media 7 la examenul de absolvire sunt încadraţi în treapta profesionalã imediat superioarã celei de debutant.
(2) Absolvenţii care au obţinut medii între 6 şi 7 vor fi încadraţi ca debutanţi.
ART. 36
(1) Absolvenţii Şcolii Naţionale de Grefieri au obligaţia de a rãmâne 5 ani în cadrul instituţiilor autoritãţii judecãtoreşti, în caz contrar având obligaţia de a restitui Şcolii Naţionale de Grefieri cheltuielile avansate cu şcolarizarea pe perioada cursurilor, proporţional cu durata rãmasã neefectuatã, în condiţiile legii.
(2) Dispoziţiile alin. (1) nu se aplicã în situaţia în care plecarea din sistemul justiţiei se face din motive neimputabile absolvenţilor.

SECŢIUNEA a 5-a
Pregãtirea iniţialã a grefierilor arhivari şi a registratorilor

ART. 37
(1) Grefierii arhivari şi registratorii recrutaţi prin concurs organizat în condiţiile legii pentru ocuparea posturilor vacante vor efectua un stagiu de specializare de douã luni în cadrul instanţelor sau parchetelor în care au fost încadraţi, sub îndrumarea şi controlul personalului de instruire al Şcolii Naţionale de Grefieri.
(2) Evaluarea acestui stagiu se realizeazã de cãtre îndrumãtorii de stagiu din cadrul Şcolii Naţionale de Grefieri, cu consultarea persoanelor din cadrul instanţelor sau parchetelor care s-au ocupat de stagiari în perioada stagiului.

CAP. V
Departamentul de formare continuã

ART. 38
Şcoala Naţionalã de Grefieri organizeazã pregãtirea continuã a grefierilor şi a celuilalt personal auxiliar de specialitate conform unui program anual aprobat prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii.
ART. 39
Proiectul programului este elaborat de conducerea şcolii cu consultarea magistraţilor şi grefierilor din instanţele judecãtoreşti şi de la parchete, dupã care va fi analizat de cãtre consiliul de conducere al şcolii şi va fi propus spre aprobare Consiliului Superior al Magistraturii.
ART. 40
Grefierii şi celãlalt personal auxiliar de specialitate sunt obligaţi sã efectueze cursuri de formare continuã cel puţin o datã la 5 ani, conform programãrii fãcute de conducerea instanţei în baza opţiunilor exprimate.
ART. 41
Grefierii şi celãlalt personal auxiliar de specialitate opteazã pentru una sau mai multe dintre temele propuse, la sfârşitul fiecãrui an calendaristic, în funcţie de programul care le-a fost comunicat de Şcoala Naţionalã de Grefieri.
ART. 42
Pregãtirea continuã este organizatã sub formã de seminarii, sesiuni de pregãtire, conferinţe, vizite de lucru, stagii de formare în strãinãtate.
ART. 43
(1) Cursurile de pregãtire continuã se organizeazã la sediul Şcolii Naţionale de Grefieri sau la centrele de perfecţionare din ţarã.
(2) Activitãţile de pregãtire continuã sunt organizate şi coordonate de cãtre unul dintre directorii adjuncţi şi de personalul de instruire din cadrul şcolii.
(3) Şcoala Naţionalã de Grefieri poate desemna şi câte un coordonator de pregãtire continuã în fiecare dintre centrele de perfecţionare din ţarã, dintre formatorii şcolii, care are sarcina sã pregãteascã, sã coordoneze şi sã modereze cursurile de pregãtire continuã.
ART. 44
(1) Şcoala Naţionalã de Grefieri procedeazã, prin coordonatorul de pregãtire continuã, la controlul prezenţei pe toatã durata cursurilor.
(2) Eventualele renunţãri din partea grefierilor şi a celuilalt personal auxiliar de specialitate care s-au înscris la un curs trebuie sã fie trimise la sediul şcolii într-un timp rezonabil şi sã fie temeinic motivate.
ART. 45
(1) La finalul fiecãrui curs participanţii primesc adeverinţe în care pot fi consemnate şi rezultatele obţinute în urma evaluãrii cunoştinţelor acumulate.
(2) Personalul auxiliar de specialitate care participã la cursurile de pregãtire continuã în calitate de formator sau cursant se considerã delegat în interesul serviciului pe toatã durata cursurilor, beneficiind de drepturile prevãzute de dispoziţiile legale.
(3) Formarea profesionalã a personalului auxiliar de specialitate se realizeazã din fonduri bugetare prevãzute în bugetele Şcolii Naţionale de Grefieri şi ale instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor, precum şi din fonduri provenite din programe de cooperare internaţionalã.
ART. 46
Şcoala Naţionalã de Grefieri sprijinã activitatea de formare profesionalã continuã a personalului auxiliar, organizatã în cadrul instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor de pe lângã acestea, prin furnizarea materialelor documentare şi formarea formatorilor.

CAP. VI
Departamentul de formare a formatorilor

ART. 47
Şcoala Naţionalã de Grefieri realizeazã recrutarea şi formarea formatorilor potrivit strategiei aprobate de Consiliul Superior al Magistraturii.
ART. 48
Selecţia candidaţilor care îşi anunţã intenţia de a deveni formatori ai şcolii se realizeazã de cãtre o comisie numitã prin hotãrâre a consiliului de conducere, conform unei proceduri publice, transparente, cu aplicarea unor criterii obiective, stabilite prin strategia de selecţie şi formare a formatorilor.
ART. 49
Formatorii Şcolii Naţionale de Grefieri pot beneficia de formare în domeniul tehnicilor pedagogice, care se realizeazã prin seminarii, conferinţe, stagii şi vizite de lucru la instituţii similare din strãinãtate etc.

CAP. VII
Compartimentul relaţii internaţionale

ART. 50
Şcoala Naţionalã de Grefieri poate avea relaţii de colaborare cu organisme sau organizaţii internaţionale şi instituţii similare din alte ţãri în scopul îmbunãtãţirii activitãţii acesteia.
ART. 51
Programele internaţionale sunt aprobate de consiliul de conducere al şcolii.
ART. 52
Atribuţiile compartimentului relaţii internaţionale sunt:
a) reprezintã instituţia, în limita mandatului acordat de director, în relaţiile cu partenerii strãini;
b) coordoneazã realizarea activitãţilor cuprinse în programele de cooperare internaţionalã;
c) identificã potenţiali parteneri externi în vederea extinderii relaţiilor de cooperare cu organisme internaţionale şi instituţii similare din alte ţãri;
d) propune teme şi modalitãţi practice de realizare a cooperãrii cu partenerii externi;
e) înainteazã Consiliului Superior al Magistraturii propuneri cu privire la persoanele ce urmeazã sã se deplaseze în strãinãtate;
f) întocmeşte situaţii, rapoarte şi baze de date cu privire la programele internaţionale desfãşurate;
g) elaboreazã proiectele convenţiilor de înfrãţire cu instituţii similare din strãinãtate, precum şi alte documente referitoare la aceste programe;
h) realizeazã corespondenţa necesarã derulãrii programelor internaţionale;
i) asigurã traducerea documentelor şi materialelor aferente diferitelor programe;
j) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege sau încredinţate de conducerea şcolii privind cooperarea internaţionalã.

CAP. VIII
Departamentul administrativ

ART. 53
Compartimentul financiar-contabil are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã şi rãspunde de buna desfãşurare a activitãţii financiar-contabile;
b) angajeazã Şcoala Naţionalã de Grefieri, alãturi de director, prin semnãtura directorului economic, iar în lipsa acestuia, a înlocuitorului sãu, în toate operaţiunile patrimoniale;
c) organizeazã şi rãspunde de efectuarea lucrãrilor de planificare financiarã, întocmirea lucrãrilor privitoare la veniturile şi cheltuielile şcolii, planul de casã, cerute de Consiliul Superior al Magistraturii, sau, dupã caz, de Ministerul Finanţelor;
d) rãspunde de respectarea condiţiilor cerute de lege pentru încadrarea personalului Şcolii Naţionale de Grefieri în ceea ce priveşte salarizarea;
e) fundamenteazã fondul pentru salarii şi statul de funcţii, precum şi alte lucrãri financiar-contabile şi asigurã controlul gestiunilor şi efectuarea inventarierii patrimoniului şcolii;
f) pãstreazã registrele şi dosarele administrative privind activitatea financiar-contabilã;
g) verificã documentele financiare primite şi întocmeşte notele contabile pentru operaţiunile economico-financiare din activitatea şcolii;
h) înregistreazã notele contabile, ţine evidenţa conturilor şi întocmeşte balanţele de verificare lunare;
i) organizeazã activitatea casieriei în conformitate cu prevederile legale, asigurând efectuarea tuturor plãţilor în numerar, precum şi operaţiunile curente cu bãncile finanţatoare;
j) ţine evidenţa contabilã a consumurilor de materiale pentru activitatea şcolii, pe baza evidenţei tehnico-operative;
k) îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter financiar-contabil încredinţate de conducerea Şcolii Naţionale de Grefieri.
ART. 54
Biroul resurse umane are urmãtoarele atribuţii:
a) rãspunde de respectarea condiţiilor cerute de lege pentru încadrarea personalului Şcolii Naţionale de Grefieri (vechimea necesarã ocupãrii posturilor, condiţiile de studii);
b) alcãtuieşte şi gestioneazã dosarele profesionale ale angajaţilor şcolii şi asigurã confidenţialitatea acestora;
c) primeşte şi rezolvã corespondenţa privind drepturile ce decurg din executarea raporturilor de muncã;
d) asigurã ţinerea la zi a evidenţei personalului, cu modificãrile ce intervin în statutul acestuia;
e) stabileşte criteriile pentru întocmirea aprecierilor personalului angajat şi le propune spre aprobare conducerii şcolii;
f) elaboreazã fişele postului, fişele şi rapoartele de evaluare pentru personalul încadrat;
g) elaboreazã şi redacteazã deciziile de încadrare, evaluare, promovare şi încetare a raporturilor de muncã ale personalului;
h) elaboreazã proiectul Regulamentului intern, proiectul Regulamentului de organizare şi funcţionare a Şcolii Naţionale de Grefieri în ceea ce priveşte atribuţiile Biroului resurse umane şi administrative şi proiectul Regulamentului de organizare şi desfãşurare a concursului de admitere la Şcoala Naţionalã de Grefieri;
i) îndeplineşte atribuţiile referitoare la organizarea concursurilor privind selectarea şi recrutarea personalului auxiliar al şcolii;
j) ţine evidenţa tuturor hotãrârilor Consiliului Superior al Magistraturii, a ordinelor şi instrucţiunilor emise de ministrul justiţiei, care conţin principii de organizare ori care se dau în aplicarea unor prevederi exprese ale unui act normativ privind activitatea şcolii;
k) elaboreazã şi redacteazã contractele individuale de muncã şi rãspunde de efectuarea operaţiunilor necesare în registrul general de evidenţã a salariaţilor;
l) gestioneazã cãrţile de muncã şi celelalte documente care presupun cunoştinţe în domeniul resurselor umane;
m) redacteazã contractele de instruire a cursanţilor;
n) asigurã evidenţa cursanţilor pe ani de studiu şi elaboreazã, redacteazã şi completeazã registrul matricol;
o) asigurã efectuarea lunarã a protecţiei muncii pentru personalul contractual, în conformitate cu dispoziţiile legale, şi efectueazã înscrierile necesare în Fişa individualã de instructaj privind protecţia muncii;
p) elibereazã, sub semnãtura conducerii, adeverinţe pentru cursanţi şi personalul încadrat.
ART. 55
Biroul secretariat, protocol şi administrativ are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã relaţiile cu mass-media şi cu publicul care se adreseazã Şcolii Naţionale de Grefieri, precum şi efectuarea lucrãrilor privind primirea în audienţã la conducerea şcolii;
b) efectueazã activitãţile administrative necesare pentru buna desfãşurare a relaţiilor cu autoritãţile din strãinãtate, instituţiile de învãţãmânt, personalul didactic şi specialiştii strãini, precum şi cu reprezentanţele diplomatice strãine din România, în vederea promovãrii intereselor şcolii în raporturile cu acestea;
c) înscrie cursanţii reuşiţi la concursul de admitere, asigurã depunerea, completarea şi pãstrarea actelor necesare în acest scop pentru fiecare cursant;
d) întocmeşte foile matricole, cataloagele şi alte evidenţe necesare privind activitãţile de învãţãmânt, frecventarea şi absolvirea cursurilor, asigurã eliberarea atestatelor pentru cursanţi;
e) primeşte şi distribuie corespondenţa şcolii, redacteazã corespondenţa trimisã de cãtre şcoalã sub semnãtura directorului;
f) asigurã arhivarea documentelor primite sau elaborate de Şcoala Naţionalã de Grefieri şi rãspunde de pãstrarea şi conservarea acestora;
g) întocmeşte lunar foaia colectivã de prezenţã în vederea plãţii drepturilor bãneşti;
h) comunicã celorlalte compartimente datele şi documentele necesare în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce le revin;
i) asigurã aprovizionarea şcolii cu bunurile şi materialele necesare desfãşurãrii în bune condiţii a activitãţii şi asigurã gestionarea acestora;
j) duce la îndeplinire mãsurile stabilite pentru asigurarea condiţiilor de lucru în şcoalã, a pazei clãdirii, securitãţii bunurilor şi a pazei contra incendiilor;
k) se ocupã de activitatea administrativ-gospodãreascã a şcolii, asigurând buna întreţinere a imobilelor, instalaţiilor, mobilierului şi a celorlalte obiecte de inventar;
l) îndeplineşte orice alte atribuţii încredinţate de conducerea şcolii.
ART. 56
Biroul informaticã şi documentare are urmãtoarele atribuţii:
a) gestioneazã mijloacele informatice de care dispune şcoala;
b) coordoneazã crearea şi întreţinerea reţelei informatice a şcolii;
c) actualizeazã pagina web a şcolii sub îndrumarea conducerii şcolii;
d) contribuie la realizarea activitãţilor de formare iniţialã şi continuã;
e) gestioneazã fondul de carte şi publicaţii.
ART. 57
Atribuţiile şi rãspunderile fiecãrui salariat se stabilesc prin fişa postului, care se va întocmi sub coordonarea conducerii şcolii.

CAP. IX
Dispoziţii finale

ART. 58
Prezentul regulament intrã în vigoare de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a hotãrârii Consiliului Superior al Magistraturii prin care a fost aprobat, cu excepţia dispoziţiilor privind formarea profesionalã, care intrã în vigoare la 16 iulie 2005. De la aceeaşi datã se abrogã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Centrului de Pregãtire şi Perfecţionare a Grefierilor şi a Celuilalt Personal Auxiliar de Specialitate, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 3.167/C/2003 .

---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016