Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 89 din 21 aprilie 2007  privind adoptarea unor modificari si completari ale Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 89 din 21 aprilie 2007 privind adoptarea unor modificari si completari ale Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania

EMITENT: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 543 din 9 august 2007

Conferinţa ordinarã a Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunitã în baza prevederilor art. 11 din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din 13 iulie 2004, având în vedere prevederile art. 12 lit. m) ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, hotãrãşte:

ART. 1
Se aprobã modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, conform anexei care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România va întreprinde demersurile necesare pentru adoptarea modificãrilor şi completãrilor Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, conform legii.

Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,
Ion Mihãilescu

Bucureşti, 21 aprilie 2007.
Nr. 89.


ANEXĂ

ARTICOL UNIC
Anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Auditorilor Financiari din România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din 13 iulie 2004, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 2 se completeazã cu un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) În raporturile cu autoritãţile publice, Camera este independentã şi se supune numai legii."
2. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Camera, prin atribuţiile ce i-au fost conferite de lege, asigurã supravegherea exercitãrii profesiei de auditor financiar.
(2) Camera, în numele statului, organizeazã, coordoneazã şi autorizeazã desfãşurarea activitãţii de audit financiar în România. În acest scop, în baza prevederilor <>art. 5 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, Camera are urmãtoarele atribuţii:
a) elaborarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei, care cuprinde, în principal, prevederi referitoare la:
- organele de conducere ale Camerei şi modul de desemnare a acestora;
- atribuţiile şi rãspunderile Camerei;
- regulile de atribuire şi retragere a calitãţii de auditor financiar;
- cerinţele privind asigurarea pentru riscul profesional în exercitarea activitãţii de audit financiar;
- situaţiile de incompatibilitate cu exercitarea activitãţii de audit financiar;
- abaterile, sancţiunile şi procedurile disciplinare;
b) elaborarea urmãtoarelor reglementãri:
- Codul privind conduita eticã şi profesionalã în domeniul auditului financiar;
- Standardele de audit financiar;
- Programa analiticã pentru examenul în vederea accesului la profesia de auditor financiar;
- Normele privind controlul calitãţii auditului financiar;
- Normele privind pregãtirea profesionalã continuã a auditorilor financiari;
- Normele minimale de audit financiar;
- Standardele de audit intern;
- Normele de audit intern, în conformitate cu standardele internaţionale în domeniu;
- Normele privind perioada de pregãtire practicã profesionalã a stagiarilor în activitatea de audit financiar;
c) atribuirea calitãţii de auditor financiar şi emiterea de autorizaţii pentru exercitarea independentã a acestei profesii, potrivit normelor aprobate referitoare la aceastã materie;
d) organizarea şi urmãrirea programului de pregãtire continuã a auditorilor financiari;
e) controlul calitãţii activitãţii de audit financiar;
f) promovarea actualizãrii legislaţiei prin instituţiile abilitate, precum şi a normelor de audit financiar, în concordanţã cu reglementãrile instituţiilor profesionale europene şi internaţionale;
g) elaborarea şi urmãrirea aplicãrii normelor interne privind activitatea Camerei;
h) retragerea temporarã sau definitivã a dreptului de exercitare independentã a profesiei de auditor financiar în condiţiile prevãzute de prezentul regulament;
i) reprezentarea profesiei de auditor financiar din România în raporturile cu instituţiile şi organizaţiile profesionale internaţionale;
j) ţinerea evidenţei auditorilor financiari activi şi nonactivi, persoane fizice şi juridice, prin întocmirea şi actualizarea Registrului auditorilor financiari şi aducerea acestuia la cunoştinţa publicului, conform legii;
k) organizarea susţinerii testului pentru verificarea cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu şi a examenului de aptitudini profesionale;
l) stabilirea condiţiilor de independenţã care trebuie îndeplinite de persoanele care exercitã profesia de auditor financiar;
m) exercitarea prerogativei disciplinare asupra membrilor sãi;
n) retragerea temporarã sau definitivã a dreptului de exercitare independentã a profesiei de auditor financiar în condiţiile prevãzute de prezentul regulament;
o) sesizarea autoritãţii de stat la care se depun situaţiile financiare în condiţiile <>art. 17 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
p) constatarea sãvârşirii contravenţiei prevãzute de <>art. 33 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi aplicarea sancţiunii amenzii;
r) îndeplinirea oricãror alte atribuţii prevãzute de lege sau de prezentul regulament.
(3) Camera elaboreazã şi alte norme şi proceduri, în limitele competenţelor prevãzute de lege, prin care sã se asigure buna sa funcţionare, respectarea dispoziţiilor legale în vigoare şi a normelor adoptate de Camerã în aplicarea acestora, referitoare la auditul financiar şi la organizarea profesiei de auditor financiar.
(4) Reglementãrile prevãzute la alin. (2) lit. b) se aprobã prin hotãrâri ale Consiliului Camerei.
(5) Camera rãspunde în faţa statului, conform legii, pentru legalitatea hotãrârilor pe care le adoptã.
(6) Actele juridice încheiate prin organele sale de conducere, în conformitate cu competenţele cu care acestea au fost învestite, sunt considerate actele Camerei."
3. Alineatele (1) şi (3) ale articolului 8 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Camera îşi are sediul în municipiul Bucureşti, Str. Sirenelor nr. 67-69, sectorul 5.
..........................................................................
(3) Organele alese cu rol reprezentativ, de conducere, decizie şi control ale Camerei, sunt: Conferinţa, Consiliul Camerei şi Biroul permanent al Consiliului Camerei."
4. Articolul 11 se completeazã cu un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Conferinţa ordinarã poate fi convocatã şi la solicitarea Comisiei de auditori statutari sau a cel puţin o cincime din numãrul total al membrilor Camerei cu drept de vot."
5. La articolul 13, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Membrii cu drept de vot sunt auditorii financiari care şi-au îndeplinit toate obligaţiile faţã de Camerã la termenele stabilite prin hotãrârile acesteia şi nu se aflã în executarea unei sancţiuni disciplinare ori în situaţii de incompatibilitate prevãzute de lege şi de prezentul regulament."
6. Articolul 14 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Conferinţa extraordinarã a Camerei poate fi convocatã de Biroul permanent sau la cererea a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor Consiliului Camerei ori a cel puţin o cincime din numãrul membrilor Camerei cu drept de vot, care adreseazã cererea preşedintelui Camerei, specificând în aceasta problemele propuse sã fie dezbãtute în cadrul Conferinţei extraordinare."
7. Articolul 15 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - Pentru validitatea deliberãrilor Conferinţei extraordinare este necesarã:
a) la prima convocare, prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor cu drept de vot, iar hotãrârile trebuie sã fie luate cu votul unui numãr de membri, care sã reprezinte cel puţin jumãtate plus unu din numãrul de voturi valabil exprimate;
b) la a doua convocare, prezenţa a cel puţin jumãtate din numãrul membrilor cu drept de vot, iar hotãrârile trebuie sã fie luate cu votul unui numãr de membri, care sã reprezinte cel puţin jumãtate plus unu din numãrul de voturi valabil exprimate."
8. Articolul 16 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Conferinţa extraordinarã poate adopta hotãrâri în ceea ce priveşte:
a) modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei, conform legii;
b) schimbarea sediului Camerei, conform legii."
9. La articolul 17, alineatele (2), (3), (5) şi (8) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Anunţul privind convocarea se afişeazã pe site-ul Camerei şi se publicã în cel puţin douã cotidiene de circulaţie naţionalã şi cuprinde: locul, ziua şi ora de desfãşurare, precum şi ordinea de zi a Conferinţei.
(3) În cadrul aceluiaşi anunţ se stabilesc locul, ziua şi ora pentru desfãşurarea Conferinţei la a doua convocare, în caz de neîntrunire a cvorumului statutar pentru desfãşurarea acesteia la prima convocare.
..........................................................................
(5) Membrii Camerei pot fi reprezentaţi în Conferinţã de alţi membri, în baza Normelor de reprezentare la Conferinţã, conform <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 , republicatã, cu modificãrile ulterioare. Normele de reprezentare la Conferinţã se vor stabili prin hotãrâre de Consiliu.
.........................................................................
(8) Prin procesul-verbal, semnat de preşedintele şi de secretarii lucrãrilor Conferinţei, se constatã îndeplinirea formalitãţilor referitoare la convocare, data şi locul de desfãşurare a Conferinţei, numãrul membrilor prezenţi, numãrul de voturi valabil exprimate, dezbaterile în rezumat, hotãrârile luate, iar la cererea membrilor, declaraţiile fãcute de aceştia în cadrul şedinţei. Hotãrârile Conferinţei adoptate în conformitate cu legea sunt obligatorii pentru toţi membrii Camerei şi se aduc la cunoştinţã acestora prin publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I, afişare pe site-ul Camerei sau într-un alt mod, potrivit hotãrârii Conferinţei."
10. La articolul 18, alineatul (2) se abrogã, iar alineatele (3), (4) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Orice membru al Camerei, cu excepţia persoanelor juridice, poate fi ales ca membru al Consiliului Camerei, cu condiţia ca:
a) sã fi respectat procedura de depunere a candidaturii prevãzutã de regulamentul de desfãşurare a alegerilor;
b) sã aibã capacitate deplinã de exerciţiu;
c) împotriva sa sã nu se fi hotãrât anterior sancţiunea excluderii din Camerã;
d) în ultimii 5 ani anteriori datei depunerii candidaturii sale sã nu se fi hotãrât de cãtre Camerã vreo sancţiune disciplinarã împotriva sa;
e) sã fie la zi cu îndeplinirea obligaţiilor faţã de Camerã, potrivit normelor emise de aceasta;
f) sã nu deţinã o funcţie de conducere eligibilã într-un alt organism profesional;
g) sã nu se afle într-o situaţie de incompatibilitate, potrivit prevederilor prezentului regulament.
(4) Depunerea candidaturii se face în termenul şi pe formularul prevãzute în regulamentul de desfãşurare a alegerilor, la locul prevãzut de acesta.
(5) Consiliul Camerei poate cere unui candidat sã dea declaraţii pe care le considerã necesare privind respectarea condiţiilor de eligibilitate menţionate mai sus. Consiliul Camerei poate respinge candidatura oricãrei persoane care refuzã sã facã asemenea declaraţii sau care face o declaraţie necorespunzãtoare adevãrului. În cazul în care un candidat a fost ales membru al Consiliului Camerei şi una sau mai multe dintre declaraţiile sale au fost necorespunzãtoare adevãrului, alegerea sa este nulã. Nulitatea produce efecte de la data declarãrii alegerii şi se constatã oricând, prin hotãrâre a Consiliului Camerei. Hotãrârile adoptate pânã la constatarea ei de cãtre Consiliu cu votul celui în cauzã rãmân valabile."
11. La articolul 19, alineatele (3) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Votarea se efectueazã pe baza unui buletin de vot, în forma aprobatã de Consiliul Camerei. Buletinul de vot trebuie sã conţinã cel puţin numele şi prenumele fiecãrui candidat.
...........................................................................
(5) Conferinţa alege Comisia de votare care îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) primirea buletinelor de vot şi distribuirea acestora cãtre auditorii financiari cu drept de vot;
b) numãrarea voturilor exprimate şi stabilirea voturilor valabile şi a celor nule;
c) stabilirea candidaţilor care au fost aleşi;
d) elaborarea unui raport scris cãtre Conferinţã cu privire la rezultatele votãrii;
e) predarea buletinelor de vot structurii cu atribuţii de secretariat din cadrul aparatului executiv al Camerei, în vederea sigilãrii şi pãstrãrii acestora pe o perioadã egalã cu mandatul Consiliului Camerei;
f) alte atribuţii stabilite de Conferinţã."
12. La articolul 20, alineatele (3), (4) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Orice membru al Consiliului Camerei poate comunica în scris acestuia intenţia sa cu privire la retragerea din Consiliu, iar de la data demisiei locul sãu devine vacant.
(4) În cazul vacantãrii din orice motive a unui loc în Consiliul Camerei se procedeazã potrivit prevederilor alin. (2), cu menţiunea cã mandatul noului membru înceteazã la expirarea mandatului celui pe care l-a înlocuit sau, dupã caz, la data încetãrii cauzei de suspendare a membrului titular.
(5) Consiliul Camerei nu poate funcţiona legal în condiţiile în care o treime sau mai mult din numãrul locurilor acestuia au devenit vacante, iar acestea nu au fost ocupate conform prevederilor alin. (2)."
13. Articolul 21 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - Calitatea de membru al Consiliului Camerei înceteazã de drept în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) pierderea calitãţii de membru al Camerei;
b) condamnarea penalã definitivã pentru infracţiuni incompatibile cu calitatea de membru al Consiliului Camerei;
c) pe data rãmânerii definitive a hotãrârii de sancţionare disciplinarã a persoanei respective;
d) în cazul absenţei nejustificate de la 4 şedinţe consecutive ale Consiliului Camerei;
e) demisie;
f) imposibilitate definitivã a îndeplinirii mandatului;
g) deces."
14. Articolul 22 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - Consiliul Camerei se întruneşte lunar şi ori de câte ori se considerã necesar, la cererea preşedintelui sau cel puţin a unei treimi din numãrul membrilor sãi. Convocarea şedinţelor se face prin structura cu atribuţii de secretariat din cadrul aparatului executiv."
15. La articolul 24, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Secretariatul Consiliului pãstreazã procesele-verbale ale tuturor şedinţelor într-un registru special întocmit în acest scop. Procesele-verbale trebuie semnate de toţi membrii Consiliului Camerei în şedinţa imediat urmãtoare celei la care se referã."
16. La articolul 26, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - (1) Consiliul Camerei are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã executarea hotãrârilor conferinţelor Camerei;
b) asigurã condiţiile pentru administrarea şi gestionarea patrimoniului Camerei, potrivit legii;
c) stabileşte strategia şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Camerei, pe care le supune aprobãrii Conferinţei;
d) prezintã spre aprobare Conferinţei strategia, raportul de activitate pe perioada anterioarã, situaţiile financiare, bugetul de venituri şi cheltuieli şi proiectul programului de activitate al Camerei;
f) aprobã contractul colectiv de muncã, statul de funcţii şi politica de personal ale Camerei;
g) aprobã normele privind desfãşurarea activitãţii curente a aparatului executiv al Camerei, care cuprind atribuţiile şi responsabilitãţile structurilor executive, precum şi raporturile dintre acestea;
h) stabileşte anual indemnizaţiile membrilor Consiliului Camerei, ai Biroului permanent al Consiliului Camerei, ai Comisiei de auditori statutari şi ai Comisiei de apel;
i) desemneazã un membru al Consiliului pentru a reprezenta Camera pe lângã autoritatea administraţiei publice centrale în domeniul finanţelor publice, conform legii;
j) desemneazã un membru al Consiliului Camerei pentru a reprezenta auditorii nonactivi.
............................................................................
(3) În baza cerinţei exprese a Consiliului Camerei, hotãrârile acestuia vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform legii."
17. La articolul 27, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În calitate de reprezentant legal al Camerei, preşedintele semneazã hotãrârile Conferinţei, ale Consiliului Camerei şi ale Biroului permanent al acestuia."
18. La articolul 28, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Biroul permanent se întruneşte cel puţin o datã pe lunã şi ori de câte ori este necesar, în prezenţa majoritãţii absolute a membrilor sãi, şi adoptã decizii cu votul majoritãţii simple a membrilor prezenţi."
19. La articolul 29, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - (1) Biroul permanent exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli anual, pe care îl înainteazã spre dezbatere şi avizare Consiliului Camerei, nu mai târziu de data de 15 decembrie a fiecãrui an anterior anului la care se referã bugetul respectiv;
b) supravegheazã lunar execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al Camerei;
c) examineazã şi propune Consiliului Camerei strategia, programul anual de activitate, raportul de activitate şi situaţiile financiare anuale ale Camerei;
d) analizeazã modul de îndeplinire de cãtre aparatul executiv al acesteia a atribuţiilor şi obiectivelor stabilite prin hotãrârile Camerei;
e) aprobã programul deplasãrilor în strãinãtate;
f) numeşte, sancţioneazã şi revocã directorul executiv, directorul executiv adjunct, contabilul-şef, precum şi alte persoane cu funcţii de conducere din aparatul executiv al Camerei şi le stabileşte atribuţiile, conform legii;
g) propune spre aprobare Consiliului Camerei statul de funcţii şi politica de personal a organizaţiei;
h) urmãreşte întocmirea, actualizarea şi publicarea Registrului auditorilor financiari, conform legii şi prezentului regulament."
20. La articolul 30, dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera d), cu urmãtorul cuprins:
"d) îndeplineşte alte atribuţii prevãzute de prezentul regulament sau dispuse de Conferinţã."
21. La articolul 33, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) membrii Consiliului Camerei, ai Comisiei de apel sau personalul executiv al Camerei;".
22. Articolul 34 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - (1) Comisia de apel este compusã din 5 membri: 3 auditori financiari activi, membri ai Camerei, aleşi de Conferinţã şi care nu fac parte din organele de conducere sau control ale Camerei, un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor şi un reprezentant al Ministerului Justiţiei. Membrii Comisiei de apel aleg dintre ei un preşedinte, care este auditor financiar activ.
(2) Comisia de apel judecã apelurile declarate împotriva hotãrârii pronunţate de Consiliul Camerei în calitate de instanţã disciplinarã şi îndeplineşte alte atribuţii stabilite în domeniul sãu de activitate de cãtre Conferinţã."
23. La articolul 35 se introduce un alineat nou, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Comisia de apel se întruneşte valabil în prezenţa a cel puţin 3 dintre membrii sãi, dintre care unul trebuie sã fie reprezentantul Ministerului Justiţiei, şi adoptã decizii cu majoritatea simplã a membrilor prezenţi."
24. Articolul 36 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 36. - (1) Aparatul executiv al Camerei este format din:
A. conducerea:
a) director executiv;
b) director executiv adjunct;
c) contabil-şef;
B. structuri executive:
a) Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari;
b) Departamentul de servicii pentru membri;
c) Departamentul de monitorizare şi competenţã profesionalã;
d) Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii;
e) Departamentul de contabilitate şi raportãri financiare;
f) Departamentul de reglementare a activitãţii de audit intern;
g) Serviciul administrativ;
h) Biroul relaţii publice interne şi internaţionale;
i) Biroul promovare imagine;
j) Compartimentul resurse umane;
k) Compartimentul IT;
l) Compartiment secretariat.
(2) Directorul executiv conduce, coordoneazã şi controleazã activitatea structurilor executive ale Camerei.
(3) Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, directorul executiv colaboreazã cu directorul executiv adjunct."
25. Articolul 37 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 37. - Directorul executiv şi adjunctul sãu sunt angajaţi de Biroul permanent care le stabileşte şi atribuţiile prin fişele posturilor."
26. Articolul 38 se abrogã.
27. Articolul 39 devine articolul 38, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) organizarea desfãşurãrii testului de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu şi a examenului de aptitudini profesionale pentru atribuirea calitãţii de auditor financiar;
b) elaborarea normelor privind admiterea la stagiu a persoanelor care au promovat testul de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu;
c) monitorizarea auditorilor financiari activi care îndrumã pregãtirea practicã a stagiarilor în activitatea de audit financiar;
d) întocmirea documentaţiei privind atribuirea calitãţii de auditor financiar şi de membru al Camerei;
e) stabilirea cerinţelor de pregãtire profesionalã continuã şi organizarea acestor activitãţi;
f) elaborarea normelor privind pregãtirea profesionalã continuã a auditorilor financiari şi a programului de pregãtire a stagiarilor în audit financiar;
g) asigurarea conformitãţii activitãţii şi normelor sale de lucru cu normele Federaţiei Internaţionale a Contabililor (IFAC) şi cu alte norme internaţionale în materie de pregãtire profesionalã;
h) alte atribuţii stabilite de Consiliul Camerei sau de Biroul permanent."
28. Articolul 40 devine articolul 39 şi litera f) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"f) alte atribuţii stabilite de Consiliul Camerei sau de Biroul permanent."
29. Articolul 41 devine articolul 40, iar alineatele (1), (3) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - (1) Departamentul de monitorizare şi competenţã profesionalã are, în principal, atribuţia de a urmãri respectarea de cãtre membri a urmãtoarelor norme ale Camerei:
a) Standardele de audit financiar;
b) Codul privind conduita eticã şi profesionalã în domeniul auditului financiar;
c) Normele minimale de audit financiar;
d) Normele privind pregãtirea profesionalã continuã a auditorilor financiari;
e) Procedurile de control al calitãţii auditului financiar;
f) Standardele de audit intern;
g) Normele de audit intern;
h) alte norme de reglementare a profesiei.
..........................................................................
(3) În cazul unor constatãri privind încãlcarea normelor Camerei, Departamentul de monitorizare şi competenţã profesionalã sesizeazã Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii, prin comunicarea cãtre acesta a raportului sãu de control, însoţit de documentele care au stat la baza întocmirii acestuia.
(4) Consiliul Camerei şi Biroul permanent pot stabili şi alte atribuţii pentru Departamentul de monitorizare şi competenţã profesionalã."
30. Articolul 42 devine articolul 41, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 41. - Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii cerceteazã sesizãrile privind abaterile de la conduita profesionalã a membrilor Camerei şi, în cazul în care constatã încãlcãri, propune aplicarea de sancţiuni disciplinare, potrivit prezentului regulament."
31. Articolul 43 devine articolul 42, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 42. -Competenţele şi activitatea Departamentului de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii sunt reglementate de prevederile cap. XII."
32. Articolul 44 devine articolul 43, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 43. - Biroul permanent poate stabili şi alte atribuţii pentru Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii, în domeniul de activitate al acestuia."
33. Articolul 45 devine articolul 44, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 44. - Departamentul de contabilitate şi raportãri financiare are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) elaborarea situaţiilor financiare anuale şi a proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli ale Camerei şi înaintarea acestora conducerii executive spre a fi supuse dezbaterii, avizãrii şi aprobãrii conform prezentului regulament;
b) organizarea şi ţinerea contabilitãţii organizaţiei şi gestionarea activitãţii financiare a acesteia, conform legii şi normelor interne;
c) urmãrirea încasãrii cotizaţiilor, tarifelor şi a altor venituri ale Camerei şi sesizarea Biroului permanent în cazul nerespectãrii termenelor de platã;
d) asigurarea gestionãrii patrimoniului Camerei, conform legii şi normelor interne;
e) efectuarea plãţii salariilor, a altor venituri de naturã salarialã, a onorariilor colaboratorilor, precum şi a indemnizaţiilor organelor alese;
f) întocmirea de rapoarte privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, în vederea supunerii lor dezbaterii Biroului permanent, conform prezentului regulament;
g) alte atribuţii stabilite de Consiliul Camerei sau de Biroul permanent."
34. Articolul 46 se abrogã.
35. Dupã fostul articol 46 se introduc douã noi articole, articolele 45 şi 46, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 45. - Departamentul de reglementare a activitãţii de audit intern are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) propune asimilarea, actualizarea şi publicarea Standardelor internaţionale de audit intern, denumite Standarde de audit intern;
b) propune asimilarea, actualizarea şi publicarea Cadrului general al Standardelor internaţionale de audit intern, denumit Cadrul general al standardelor de audit intern;
c) elaboreazã şi propune spre adoptare şi publicare normele profesionale de audit intern;
d) colaboreazã cu celelalte departamente ale Camerei în ceea ce priveşte pregãtirea profesionalã a auditorilor interni, membri ai Camerei, şi urmãreşte respectarea standardelor şi normelor profesionale de audit intern;
e) asigurã dezvoltarea şi consolidarea relaţiilor internaţionale ale Camerei în domeniul auditului intern;
f) îndeplineşte alte atribuţii dispuse de Consiliu sau Biroul permanent în domeniul auditului intern.
Art. 46. - Atribuţiile serviciului administrativ, biroului relaţii publice interne şi internaţionale, biroului promovare imagine, compartimentului resurse umane, compartimentului IT şi compartimentului secretariat sunt prevãzute de normele privind desfãşurarea activitãţii curente a aparatului executiv al Camerei, aprobate de Consiliu."
36. La articolul 47, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Cuantumul şi nivelurile cotizaţiilor, tarifelor şi ale altor venituri ale Camerei, precum şi termenele de platã se stabilesc periodic prin hotãrâri ale Consiliului Camerei, potrivit prezentului regulament."
37. Articolul 48 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 48. - Auditorii financiari, membri ai Camerei, sunt obligaţi sã plãteascã cotizaţiile şi tarifele datorate cãtre Camerã, în condiţiile prevãzute prin hotãrârile Consiliului Camerei."
38. Articolul 49 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 49. - Sunt stagiari în activitatea de audit financiar, în înţelesul <>art. 10 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, persoanele fizice care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sunt licenţiate ale unei facultãţi cu profil economic şi au o vechime în activitatea financiar-contabilã de minimum 4 ani sau au calitatea de expert contabil, respectiv de contabil autorizat cu studii superioare economice;
b) au promovat testul de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu sau au absolvit cursurile de masterat echivalate de Camerã cu promovarea acestui test, recunoscute prin protocoale bilaterale încheiate cu instituţiile de învãţãmânt respective;
c) satisfac pe parcursul stagiului cerinţele Codului privind conduita eticã şi profesionalã în domeniul auditului financiar."
39. Articolul 51 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 51. - Stagiarii în activitatea de audit financiar vor efectua, potrivit prevederilor <>art. 10 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, programul de pregãtire practicã prin participarea la activitatea de audit financiar potrivit normelor aprobate de Camerã."
40. Articolul 54 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 54. - Auditorul financiar nonactiv este acel membru al Camerei care a declarat aceastã situaţie sau nu are dreptul sã exercite profesia de auditor financiar deoarece se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii de incompatibilitate:
a) a fost sancţionat disciplinar cu interdicţia de a exercita profesia de auditor financiar pe o perioadã de la 3 luni la un an, conform prezentului regulament;
b) nu îndeplineşte condiţiile de obţinere a vizei anuale;
c) are atribuţii de control financiar în cadrul Ministerului Finanţelor sau al altor instituţii publice, cu excepţia situaţiilor prevãzute expres de lege;
d) se aflã într-o situaţie de incompatibilitate prevãzutã de o lege specialã."
41. Articolul 56 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 56. - (1) Pentru atribuirea calitãţii de auditor financiar, potrivit <>art. 11 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, candidaţii trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
A. Persoanele fizice:
a) sã fie licenţiate ale unei facultãţi cu profil economic şi sã aibã o vechime în activitatea financiar-contabilã de minimum 4 ani sau sã aibã calitatea de expert contabil, respectiv de contabil autorizat cu studii superioare economice;
b) sã fi promovat testul de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil, pentru accesul la stagiu;
c) sã fi satisfãcut pe parcursul stagiului cerinţele Codului privind conduita eticã şi profesionalã în domeniul auditului financiar;
d) sã fi efectuat un stagiu practic de 3 ani în activitatea de audit financiar sub îndrumarea unui auditor financiar activ, stagiul putând începe numai dupã îndeplinirea cumulativã a condiţiilor prevãzute la lit. a) şi b);
e) sã fi promovat examenul de aptitudini profesionale, potrivit legii;
B. Persoanele juridice:
a) persoanele fizice care efectueazã auditul financiar al situaţiilor financiare în numele societãţilor de audit financiar trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute la lit. A sau cele prevãzute la <>art. 12 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 , republicatã, cu modificãrile ulterioare;
b) majoritatea drepturilor de vot trebuie deţinutã direct sau indirect de persoane fizice active ori de societãţi de audit financiar care satisfac condiţiile prevãzute la lit. A.;
c) majoritatea membrilor consiliului de administraţie al unei societãţi de audit financiar trebuie sã fie persoane fizice active sau societãţi de audit financiar care îndeplinesc condiţiile prevãzute la lit. A.
(2) Regulile privind organizarea testului de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru acesul la stagiu, precum şi regulile privind organizarea examenului de aptitudini profesionale, care cuprind, în mod obligatoriu, prevederi referitoare la: înscrierea candidaţilor, tematica şi bibliografia, probele care se susţin, desfãşurarea testului/examenului şi stabilirea rezultatelor, sunt aprobate prin hotãrâri ale Consiliului Camerei. Aceste hotãrâri, precum şi modificãrile şi completãrile acestora se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, sau se afişeazã pe site-ul Camerei, conform hotãrârii adoptate în acest sens de Consiliu, cu cel puţin 30 de zile înaintea datei la care are loc testul, respectiv examenul."
42. Articolul 58 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 58. - (1) Camera poate retrage temporar sau definitiv dreptul de exercitare a profesiei de auditor financiar care se aflã în urmãtoarele situaţii:
a) exercitã profesia de auditor financiar fãrã a fi înscris ca membru al Camerei;
b) nu solicitã atribuirea calitãţii de membru al Camerei în termen de un an de la data la care a fost declarat admis în urma susţinerii examenului de aptitudini profesionale sau de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a hotãrârii cu privire la acordarea calitãţii de auditor financiar persoanelor care au dobândit aceastã calitate potrivit prevederilor altui stat, dupã caz;
c) nu achitã cotizaţiile şi tarifele datorate aferente unei perioade de un an de activitate, dupã expirarea termenului de notificare prealabilã stabilit prin hotãrâre a Consiliului Camerei.
(2) Mãsura retragerii se dispune prin hotãrâre a Consiliului Camerei. În cazul retragerii temporare, prin aceeaşi hotãrâre se vor preciza obligaţiile suplimentare de pregãtire profesionalã pe care cel în cauzã este obligat sã le îndeplineascã în vederea redobândirii exerciţiului dreptului retras."
43. Articolul 59 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 59. - (1) Candidaţii admişi la examenul de aptitudini profesionale depun la Departamentul admitere, pregãtire continuã şi stagiari cererea de înscriere ca membru al Camerei, însoţitã de documentul care atestã achitarea tarifului de atribuire a acestei calitãţi şi înscriere în Registrul auditorilor financiari, precum şi de certificatul de cazier judiciar emis potrivit legii.
(2) Cererile sunt analizate de Departamentul admitere, pregãtire continuã şi stagiari conform condiţiilor prevãzute de lege şi de prezentul regulament.
(3) Dupã îndeplinirea condiţiilor menţionate la alin. (1) şi (2), Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari propune Consiliului Camerei luarea unei decizii privind:
a) acordarea calitãţii de membru al Camerei şi înscrierea în Registrul auditorilor financiari;
b) respingerea motivatã a cererii."
44. La articolul 60, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În situaţia în care cererea nu este aprobatã, Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari comunicã în scris solicitantului decizia Camerei şi îi restituie acestuia jumãtate din taxa de înscriere."
45. La articolul 61, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 61. - (1) Persoanele juridice înainteazã Departamentului de admitere, pregãtire continuã şi stagiari urmãtoarele documente:
a) o cerere semnatã de reprezentantul legal al persoanei juridice;
b) dovada achitãrii tarifului de acordare a calitãţii de membru al Camerei şi înscriere în Registrul auditorilor financiari;
c) copii legalizate de pe documentele care atestã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 56."
46. Articolul 62 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 62. - Persoanele cu calificarea profesionalã obţinutã în alt stat înainteazã Departamentului de admitere, pregãtire continuã şi stagiari formularul de solicitare a calitãţii de membru şi actele doveditoare prevãzute de lege şi de prezentul regulament."
47. Articolul 64 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 64. - Pe baza actelor depuse, Departamentul admitere, pregãtire continuã şi stagiari trebuie sã notifice solicitantului, în termen de cel mult 30 de zile de la data depunerii documentelor, dacã acestea sunt sau nu sunt conforme cerinţelor prevãzute în prezentul regulament. În cazul constatãrii unor neregularitãţi notificarea va cuprinde menţionarea expresã a acestora şi termenul acordat pentru remedierea lor. Nerespectarea acestui termen conduce la respingerea cererii. "
48. Articolul 65 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 65. - Condiţiile şi celelalte dispoziţii referitoare la modul de organizare şi desfãşurare a interviului-test cu solicitanţii în cauzã, modul de stabilire a rezultatelor obţinute, procedura de contestare a evaluãrii Comisiei de examinare şi alte dispoziţii în materie se stabilesc prin hotãrâre a Consiliului Camerei."
49. La articolul 66, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Membrii Camerei, persoane fizice, au dreptul sã aleagã şi sã fie aleşi în organele de conducere cu rol reprezentativ, de decizie şi control ale Camerei, în condiţiile prezentului regulament."
50. La articolul 67, litera e) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"e) Normele privind asigurarea pentru riscul profesional, elaborate de Camerã. Asigurarea trebuie sã acopere întreaga perioadã în care se exercitã efectiv calitatea de auditor financiar, iar limita minimã a sumei asigurate trebuie corelatã cu riscurile asumate prin contractele încheiate cu beneficiarii de servicii, potrivit normelor Camerei."
51. La articolul 71, litera e) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"e) Normele privind asigurarea pentru riscul profesional, elaborate de Camerã. Asigurarea trebuie sã acopere întreaga perioadã în care se exercitã efectiv activitatea de audit financiar, iar limita minimã a sumei asigurate trebuie corelatã cu riscurile asumate prin contractele încheiate cu beneficiarii de servicii, potrivit normelor Camerei."
52. Articolul 75 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 75. - Calitatea de membru al Camerei se retrage prin hotãrâre a Consiliului în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) pierderea calitãţii de auditor financiar;
b) neachitarea cotizaţiilor şi tarifelor datorate, precum şi neîndeplinirea altor obligaţii faţã de Camerã, la termenele stabilite prin hotãrâri ale Consiliului, deşi au fost notificaţi despre aceste situaţii şi li s-a acordat un termen pentru conformare;
c) aplicarea sancţiunii de excludere din Camerã prin hotãrâre rãmasã definitivã;
d) reorganizarea persoanei juridice, în condiţiile prevederilor legale."
53. La articolul 79, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 79. - (1) Auditorii financiari, membri activi ai Camerei, în exercitarea profesiei trebuie sã fie liberi şi percepuţi a fi liberi de orice constrângere care ar putea aduce atingere principiilor de independenţã, obiectivitate şi integritate profesionalã.
Condiţiile de independenţã pentru exercitarea profesiei de auditor financiar sunt cele reglementate de lege, Codul privind conduita eticã şi profesionalã în domeniul auditului financiar, prezentul regulament şi de reglementãrile emise de Camerã.
(2) Auditorii financiari activi, membri ai Camerei, nu pot sã îşi exercite profesia de auditor financiar la o entitate economicã dacã se gãsesc în oricare dintre situaţiile prevãzute de <>art. 9 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, ori dacã au relaţii care conduc la situaţii de incompatibilitate sau la un conflict de interese."
54. La articolul 81, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Departamentul de monitorizare şi competenţã profesionalã al Camerei verificã prin inspecţii realitatea informaţiilor cuprinse în rapoartele înaintate Camerei de cãtre auditorii financiari activi, membri ai acesteia."
55. La articolul 89, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul în care autoritatea de stat constatã cã nu sunt respectate condiţiile şi obligaţiile prevãzute de lege, aceasta va sesiza Camera în vederea conformãrii, în caz contrar urmând a lua mãsurile legale care se impun."
56. Articolul 92 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 92. - În condiţiile prevãzute de <>art. 32 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, Camera are dreptul sã exercite prerogativa disciplinarã asupra membrilor sãi, putând aplica acestora una dintre sancţiunile disciplinare prevãzute de prezentul regulament."
57. Articolul 93 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 93. - Auditorii financiari rãspund disciplinar faţã de Camerã în cazul sãvârşirii urmãtoarelor abateri:
a) nerespectarea Codului de conduitã eticã şi profesionalã în domeniul auditului financiar, adoptat de Camerã;
b) orice faptã sãvârşitã în legãturã cu profesia de auditor financiar sau în afara ei, de naturã a prejudicia onoarea şi prestigiul acestei profesii sau ale Camerei;
c) încãlcarea dispoziţiilor legale aplicabile, a prevederilor prezentului regulament, hotãrârilor, deciziilor, normelor sau altor reglementãri emise de Camerã de cãtre un auditor financiar membru al Camerei ori de cãtre un asociat, administrator sau angajat al unei societãţi de audit financiar membrã a Camerei;
d) condamnarea penalã definitivã pentru fapte care atrag interzicerea dreptului de exercitarea a profesiei de auditor financiar."
58. Articolul 94 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 94. - (1) Auditorii financiari, persoane fizice active/nonactive sau persoane juridice, membri ai Camerei, pot fi sancţionaţi pentru abateri disciplinare cu:
a) mustrare;
b) avertisment scris;
c) interdicţia de a exercita profesia de auditor financiar pe o perioadã de la 3 luni pânã la un an;
d) excluderea din Camerã.
(2) În perioada interdicţiei persoana sancţionatã nu poate presta sub nicio formã activitatea de audit financiar, nu poate face uz de aceastã calitate şi nu îşi poate exercita dreptul de vot în cadrul Conferinţei sau al organelor de conducere ale Camerei.
(3) În caz de abatere evidentã şi gravã, instanţa disciplinarã poate lua mãsura suspendãrii celui în cauzã din exerciţiul profesiei pânã la judecarea definitivã a cauzei. Împotriva acestei mãsuri se poate face contestaţie la Comisia de apel în termen de 15 zile de la comunicare. Contestaţia suspendã executarea mãsurii şi se judecã de urgenţã."
59. Articolul 95 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 95. - Pentru aplicarea unei sancţiuni disciplinare competenţa aparţine urmãtoarelor organe:
a) Consiliului Camerei;
b) Comisiei de apel."
60. Articolul 96 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 96. - Orice sesizare privitoare la fapte de naturã sã atragã rãspunderea disciplinarã a unui membru al Camerei se adreseazã Departamentului de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii din cadrul aparatului executiv al Camerei."
61. Articolul 97 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 97. - (1) Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii cerceteazã sesizarea primitã, având dreptul sã îi contacteze pe cel reclamat şi pe autorul sesizãrii, sã solicite acestora orice documente şi informaţii de naturã sã contribuie la elucidarea cazului, aceştia fiind obligaţi sã le prezinte în termenele solicitate.
(2) Pe baza cercetãrilor efectuate potrivit alin. (1), Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii întocmeşte un raport referitor la sesizare, cuprinzând: descrierea faptei, dovezile administrate pe parcursul cercetãrii, concluziile referitoare la existenţa sau nu a abaterii şi, dupã caz, propunerea de sancţionare.
(3) Dacã raportul menţioneazã cã faptele sesizate sunt de naturã a atrage rãspunderea disciplinarã a persoanei respective, Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii prezintã concluziile din raport celui reclamat, cu solicitarea de a-şi exprima punctul de vedere asupra lor.
(4) Raportul, împreunã cu punctul de vedere al celui reclamat, se înainteazã de cãtre Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii Consiliului Camerei, în vederea adoptãrii unei hotãrâri."
62. Articolul 98 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 98. - (1) În cazul în care Consiliul hotãrãşte cã fapta nu constituie abatere disciplinarã, Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii notificã aceastã hotãrâre persoanei reclamate şi autorului sesizãrii.
(2) În cazul în care Consiliul hotãrãşte cã fapta constituie abatere disciplinarã emite hotãrârea de sancţionare.
(3) Hotãrârea de sancţionare se comunicã persoanei în cauzã de cãtre Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii în termen de cel mult 30 de zile de la adoptare.
(4) Hotãrârea poate fi atacatã cu apel la Comisia de apel în termen de 15 zile de la comunicare. Apelul suspendã aplicarea hotãrârii atacate pânã la pronunţarea hotãrârii Comisiei de apel.
(5) Comisia de apel poate menţine, modifica integral sau parţial hotãrârea Consiliului. Hotãrârea pronunţatã asupra apelului este definitivã. Aceasta se comunicã pãrţilor de cãtre Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii în termen de cel mult 30 de zile de la adoptare.
(6) Dupã ce hotãrârea de sancţionare a rãmas definitivã, prin neatacarea ei la Comisia de apel sau prin respingerea apelului de cãtre aceastã comisie, Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii o dã publicitãţii prin afişare pe site-ul Camerei ori în alt mod hotãrât de Consiliu şi o comunicã Departamentului servicii pentru membri, în vederea menţionãrii ei în evidenţele Camerei."
63. Articolul 99 se abrogã.
64. Articolul 100 devine articolul 99, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 99. - Înainte de adoptarea unei hotãrâri, Consiliul Camerei ori Comisia de apel poate dispune audierea autorului sesizãrii şi a celui reclamat, administrarea altor probe sau readministrarea celor de la dosar, precum şi orice alte mãsuri de naturã sã contribuie la aflarea adevãrului asupra faptelor sesizate."
65. Articolul 101 se abrogã.
66. Articolul 102 devine articolul 100, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 100. - Şedinţele Consiliului Camerei, în cazul în care acesta acţioneazã ca instanţã disciplinarã, precum şi întrunirile Comisiei de apel sunt publice, cu excepţia cazurilor în care publicitatea ar vãtãma pe oricare dintre pãrţi sau ar pune în pericol respectarea obligaţiei de confidenţialitate de care sunt ţinute acestea. Caracterul secret al şedinţelor se stabileşte de cãtre instanţa disciplinarã, din oficiu sau la solicitarea pãrţii."
67. Articolele 103 şi 104 se abrogã.
68. Articolul 105 devine articolul 101, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 101. - (1) Detalierea etapelor procedurale de cercetare a sesizãrilor primite de cãtre Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii, probele care pot fi administrate, termenele, asistarea celui reclamat, cerinţele referitoare la documentele care se întocmesc, la dezbateri şi hotãrâri se stabilesc prin regulament, aprobat de Consiliul Camerei.
(2) Regulamentul prevãzut la alin. (1) se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, sau se afişeazã pe site-ul Camerei."

-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016