Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 77 din 4 martie 1970  privind aplicarea sistemului contractual in activitatea de cercetare stiintifica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 77 din 4 martie 1970 privind aplicarea sistemului contractual in activitatea de cercetare stiintifica

EMITENT: CONSILIUL DE MINISTRI
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 13 din 4 martie 1970
Consiliul de Miniştri al Republicii Socialiste România hotãrãşte:

ART. 1
Contractele de cercetare ştiinţificã se încheie în temeiul <>Legii nr. 28/1969 privind organizarea activitãţii de cercetare ştiinţificã în Republica Socialistã România şi al <>Legii nr. 71/1969 a contractelor economice.
ART. 2
Contractele de cercetare ştiinţificã se încheie pe baza contractului tip din anexa nr. 1 la prezenta hotãrîre.
Contractul tip conţine prevederi minimale, obligatorii, pãrţile putind sa stabileascã orice alte clauze dacã nu contravin dispoziţiilor legale.
ART. 3
Consiliul Naţional al Cercetãrii Ştiinţifice împreunã cu ministerele şi celelalte organe centrale asigura controlul şi îndrumarea încheierii contractelor de cercetare, precum şi urmãrirea respectãrii prevederilor contractuale şi eficienta economicã obţinutã prin aplicarea rezultatelor cercetãrilor, informind periodic Consiliul de Miniştri.
ART. 4
Academia Republicii Socialiste România şi academiile de ştiinţe cu unitãţi de cercetare în subordine, precum şi unitãţile de cercetare din cadrul organelor centrale, prevãzute în anexa nr. 2 la prezenta hotãrîre, funcţioneazã în regim economic. Pentru finanţarea unor cheltuieli care depãşesc veniturile realizate din contractele de cercetare, acestea pot primi dotatii de la bugetul de stat.
Dotatiile se folosesc pentru finanţarea unor teme de cercetare care prezintã importanta pentru dezvoltarea economicã şi socialã a tarii şi sînt cuprinse în planul unitãţilor de cercetare aprobat de cãtre prezidiile academiilor pentru unitãţile din subordinea lor sau de cãtre colegiile ministerelor şi ale celorlalte organe centrale pentru unitãţile pe care le au în subordine.
O parte din dotatii se poate folosi pentru acoperirea cheltuielilor necesare executãrii temelor de cercetare stabilite de consiliile ştiinţifice în limita unei cote de 10 % din fondul de timp al unitãţilor de cercetare respective.
Din dotatiile primite de la buget, academiile îşi acoperã şi cheltuielile de funcţionare a administraţiilor centrale.
Unitãţile de cercetare ale academiilor se organizeazã şi funcţioneazã în sistemul gestiunii economice proprii, al gestiunii economice interne sau în regim economic cu dotatii de la buget.
ART. 5
Fondurile de la buget ce se acorda ministerelor şi celorlalte organe centrale pentru contractarea unor teme de cercetare ştiinţificã de importanta deosebita, precum şi dotatiile ce se acorda în condiţiile art. 4 se stabilesc de cãtre Ministerul Finanţelor, cu avizul Consiliului Naţional al Cercetãrii Ştiinţifice, în limita fondurilor prevãzute pentru acţiunea "ştiinţa".
ART. 6
Decontarea lucrãrilor executate de unitãţile de cercetare ştiinţificã se face conform valorii stabilite în contract. Valoarea se stabileşte pe baza de deviz, în care se pot folosi şi tarife. Tarifele se aproba de ministere sau celelalte organe centrale, cu avizul Comitetului pentru Preţuri şi al Consiliului Naţional al Cercetãrii Ştiinţifice.
În devize se cuprinde şi o cota de beneficiu de 10 %, cu excepţia celor întocmite pentru lucrãrile ce se executa de instituţiile de învãţãmînt superior, în care nu se cuprinde beneficiu.
ART. 7
Beneficiile realizate din contractele de cercetare se repartizeazã şi se folosesc pentru vãrsãminte la bugetul statului, fondul de rezerva şi de dezvoltare a bazei materiale proprii, acordarea de gratificatii şi premii, precum şi pentru alte destinaţii, potrivit anexei nr. 3 la prezenta hotãrîre.
ART. 8
Fondul de rezerva şi de dezvoltare a bazei materiale se foloseşte dupã cum urmeazã:
a) în unitãţile de cercetare ştiinţificã cu gestiune economicã proprie şi în cele cu gestiune economicã interna - pentru acoperirea cheltuielilor de cercetare în perioadele în care unitãţile respective nu le pot acoperi din încasãrile provenite din activitatea curenta, pentru cheltuielile privind realizarea lucrãrilor de cercetare destinate satisfacerii unor nevoi ştiinţifice proprii, precum şi pentru dezvoltarea bazei materiale prin realizarea de investiţii necentralizate. În staţiunile experimentale din agricultura şi silvicultura, aceste fonduri se pot folosi, în cazuri excepţionale, şi pentru acoperirea unor pagube provenite din calamitati naturale, potrivit normelor legale;
b) în instituţiile de învãţãmînt superior şi în unitãţile de cercetare prevãzute în anexa nr. 2 - pentru dezvoltarea bazei materiale prin realizarea de investiţii necentralizate.
ART. 9
Gratificatiile şi premiile personalului din activitatea de cercetare ştiinţificã se acorda în condiţiile prevãzute de dispoziţiile legale cu privire la salarizarea personalului din unitãţile de cercetare ştiinţificã.
ART. 10
Sumele rãmase neconsumate în anul de plan se reporteazã în anul urmãtor şi se folosesc astfel:
a) cele din fondul de rezerva şi de dezvoltare a bazei materiale, în scopul pentru care au fost create;
b) cele din fondul de gratificatii şi premii se includ în fondul de rezerva şi de dezvoltare a bazei materiale.
ART. 11
Pentru cercetãrile ştiinţifice la care în primele 12 luni dupã aplicare se obţine o eficienta economicã deosebita, academiile, ministerele şi celelalte organe centrale, dupã încheierea bilanţului contabil, pot acorda premii colectivelor de cercetare şi proiectare, inginerilor şi altor specialişti din unitãţile executante şi beneficiare ale cercetãrii care au contribuit direct la rezolvarea şi introducerea în producţie a acestora.
Ministerele şi celelalte organe centrale vor hotãrî asupra - justificarii şi cuantumului acestor premii, cu avizul Consiliului Naţional al Cercetãrii Ştiinţifice, Ministerului Finanţelor şi Ministerului Muncii.
Plata premiilor se va face la sfîrşit de an din beneficiile peste plan realizate de unitãţile economice ca urmare a aplicãrii rezultatelor cercetãrilor.
ART. 12
În aplicarea prevederilor <>Legii nr. 28/1969 privind organizarea activitãţii de cercetare ştiinţificã în Republica Socialistã România, ministerele şi celelalte organe centrale vor lua mãsuri pentru valorificarea în practica a rezultatelor obţinute în termen de cel mult 3 luni de la recepţia lucrãrilor de cercetare.
În cazurile în care valorificarea rezultatelor cercetãrii necesita lucrãri pregãtitoare (executarea de investiţii etc.), beneficiarul este obligat sa întocmeascã un plan de mãsuri în vederea valorificãrii rezultatelor obţinute, care va fi înaintat organului ierarhic superior în termen de 30 de zile de la recepţie.
Organul ierarhic superior va lua mãsuri ca, în termen de cel mult 3 luni de la recepţie, sa se înceapã lucrãrile pregãtitoare pentru valorificarea rezultatelor obţinute.
ART. 13
În cazul în care se constata ca cercetarea ştiinţificã nu a dat rezultatele prevãzute în contract sau nu a fost aplicatã, provocind pagube economiei naţionale, se va institui o comisie de analiza, în a carei componenta vor intra reprezentanţi ai executantului şi ai beneficiarului, ai organelor ierarhic superioare ale acestora, precum şi ai Consiliului Naţional al Cercetãrii Ştiinţifice şi ai Ministerului Finanţelor, care va stabili pe plan civil mãrimea pagubelor, persoanele vinovate şi modalitãţile de recuperare a pagubelor potrivit normelor legale.
ART. 14
Pentru neexecutarea obligaţiilor stabilite prin contract, partea în culpa va plati celeilalte pãrţi urmãtoarele penalitãţi:
- 0,05 % din valoarea contractului pentru fiecare zi de intirziere în executarea lucrãrii, fãrã a se putea depãşi 5% din aceeaşi valoare;
- 0,05 % din suma datoratã de beneficiar şi neplatita la termen pentru fiecare zi de intirziere, fãrã ca penalitatea sa depãşeascã 5% din suma datoratã executantului.
Penalitãţile se imputa persoanelor vinovate, potrivit normelor legale.
Plata penalitatilor nu scuteşte partea în culpa de plata despãgubirilor, în mãsura în care penalitãţile nu acoperã pabuba efectiv cauzatã.
ART. 15
Institutele şi centrele de cercetare care, începînd cu data de 1 martie 1970, se organizeazã şi funcţioneazã pe principiul gestiunii economice proprii sau al gestiunii economice interne calculeazã, în mod excepţional, în anul 1970, amortizarea fondurilor fixe la valoarea de inventar cu care acestea sînt înregistrate în evidenta contabila, folosind cotele prevãzute în <>Legea nr. 62/1968 . Pînã la 30 septembrie 1970, unitãţile în cauza vor efectua reevaluarea fondurilor fixe în conformitate cu Hotãrîrea Consiliului da Miniştri nr. 116/1963 , dupã care se va face recalcularea amortizarii în funcţie de noile valori, potrivit <>Legii nr. 62/1968 şi <>Hotãrîrii Consiliului de Miniştri nr. 139/1969 .
Institutele şi centrele de cercetare ştiinţificã efectueazã vãrsarea amortizarii lunar, în ultima zi lucrãtoare a lunii, în proporţie de 1/12 din suma prevãzutã în planul anual de amortizare.
Recalcularea amortizarii se face anual, pe baza fisei de calcul anuale, întocmitã în raport cu data intrãrii sau iesirii din funcţiune a fondurilor fixe. Regularizarea vãrsãmintelor se face o data cu virarea amortizãrilor pe luna decembrie.
Unitãţile de cercetare prevãzute în anexa nr. 2, care primesc dotatii de la bugetul de stat, nu calculeazã şi nu vãrsa amortismente asupra fondurilor fixe.
ART. 16
Unitãţile de cercetare ştiinţificã cu gestiune economicã proprie sînt înzestrate cu fonduri fixe şi mijloace circulante şi beneficiazã de credite bancare.
De credite bancare pot beneficia şi unitãţile de cercetare prevãzute în anexa nr. 2 pentru activitatea desfasurata pe baza de contract.
ART. 17
Prevederile din prezenta hotãrîre intra în vigoare la data de 1 martie 1970. Pe aceeaşi data se abroga toate dispoziţiile contrare.


ANEXA 1


CONTRACT TIP
DE CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ*)
__________
*) Contractul tip se va folosi la încheierea tuturor contractelor de cercetare ştiinţificã cu aplicabilitate de la 1 martie 1970.

Între ...../(denumirea executantului: unitatea de cercetare sau instituţia de învãţãmînt superior care încheie contractul)/......., în calitate de executant, cu sediul în .... /(localitatea, judeţul)/ ....., str. ........................., nr. ........, reprezentat prin .................. director (rector), pe de o parte, şi ...../(denumirea beneficiarului)/......, în calitate de beneficiar, cu sediul în ....../(localitatea, judeţul)/ ......., str. ........................, nr. ........, reprezentat prin ............... director, pe de alta parte, a intervenit urmãtorul contract:
1. Obiectul contractului îl constituie .........../(se completeazã denumirea temei)/...................

Tema-program de lucru, fazele de executare şi termenele sînt prevãzute în anexa nr. 1. Obligaţiile executantului şi ale beneficiarului pentru realizarea prevederilor contractului sînt cuprinse în anexa nr. 2. Ambele anexe fac parte integrantã din contract.

2. Termenul final de predare a lucrãrii este ...................
Locul de predare-primire a lucrãrii care face obiectul prezentului contract este ......................................................
Executantul este obligat sa comunice beneficiarului cu 15 zile înainte data terminãrii lucrãrii care face obiectul contractului, pentru ca beneficiarul sa poatã lua mãsurile necesare în vederea receptionarii.
Predarea se va consemna într-un proces-verbal de recepţie a lucrãrii, semnat de ambele pãrţi*).
3. Pãrţile contractante convin sa analizeze trimestrial modul în care se realizeazã tema-program de lucru**).
4. Valoarea lucrãrilor care fac obiectul prezentului contract este de lei ..................., stabilitã conform devizului anexat.
5. Pãrţile cad de acord ca plata lucrãrilor care fac obiectul contractului sa se facã astfel***) ...............................
6. În aplicarea prevederilor articolului 8 alineatul final din Legea privind organizarea activitãţii de cercetare ştiinţificã în Republica Socialistã România, executantul are obligaţia sa acorde beneficiarului asistenta tehnica pind la obţinerea rezultatelor cercetãrii prevãzute în prezentul contract.
În cazul în care neobtinerea rezultatelor se datoreşte executantului, acesta are obligaţia sa aducã toate îmbunãtãţirile necesare****).
7. Plata se face potrivit normelor de decontare în vigoare prin conturile:
a) beneficiarului nr. ..............., deschis la ..............;
b) executantului nr. ................, deschis la ..............;
8. Întocmit în ...............*****) la data de .......... în ....... exemplare.


EXECUTANT, BENEFICIAR,
............... ..................

VIZA OFICIULUI JURIDIC, VIZA OFICIULUI JURIDIC,
Data ................ Data ................

__________
*) Recepţia se va putea face de cãtre o comisie formatã din reprezentanţi ai pãrţilor şi alţi specialişti.
**) În funcţie de specificul cercetãrii se pot stabili şi termene de analiza mai scurte.
***) Pãrţile pot stabili şi decontarea pe faze de executare a lucrãrilor de cercetare:
Pentru decontarea definitiva a lucrãrilor de cercetare, se va înscrie în contract una dintre urmãtoarele formulari:
a) "dupã obţinerea primelor date asupra valorificãrii rezultatelor cercetãrii, dar nu mai tirziu de 3 luni de la predarea acestora cãtre beneficiar", în cazurile în care, prin natura lor, aceste rezultate pot fi valorificate imediat;
b) "dupã începerea lucrãrilor necesare în vederea valorificãrii, dar nu mai tirziu de 3 luni de la predarea rezultatelor cercetãrii cãtre beneficiar", în cazurile în care valorificarea acestora necesita în prealabil lucrãri pregãtitoare (executare de investiţii etc.).
****) Pentru cercetãrile din alte domenii decît acelea ale producţiei bunurilor materiale, prevederile pct. 6 se vor adapta potrivit specificului cercetãrii.
*****) Localitatea.



ANEXA 2

Unitãţile de cercetare care funcţioneazã în regim economic


ACADEMIA REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA

A. Unitãţi de cercetare din domeniul stiintelor matematice şi
geografice

1. Institutul de matematica, constituit din:
- Institutul de matematica Bucureşti
- Institutul de matematica Iaşi
2. Centrul de statistica matematica Bucureşti
3. Institutul de calcul Cluj
4. Observatorul astronomic Bucureşti
5. Institutul de geografie Bucureşti

B. Unitãţi de cercetare din domeniul stiintelor
sociale şi umanistice

1. Institutul de lingvistica şi istorie literarã,
constituit din:
- Institutul de lingvistica Bucureşti
- Centrul de cercetãri fonetice şi dialectale Bucureşti
- Institutul de lingvistica şi istorie literarã Cluj
- Centrul de lingvistica, istorie literarã
şi folclor Iaşi
2. Institutul de cercetãri economice Bucureşti
3. Centrul de cercetãri sociologice Bucureşti
4. Institutul de filozofie Bucureşti
5. Institutul de psihologie Bucureşti
6. Centrul de ştiinţe sociale Iaşi
7. Centrul de ştiinţe sociale Cluj
8. Institutul de cercetãri juridice Bucureşti
9. Centrul de logica Bucureşti
10. Institutul de arheologie Bucureşti
11. Institutul de istorie "Nicolae Iorga" Bucureşti
12. Institutul de studii sud-est-europene Bucureşti
13. Institutul de istorie şi arheologie Cluj
14. Institutul de istorie şi arheologie Iaşi
15. Centrul de istorie, filologie şi etnografie Craiova
16. Institutul de istorie şi teorie literarã "George
Calinescu" Bucureşti
17. Centrul de istorie, filologie şi istoria artei Tirgu Mures
18. Institutul de istoria artei Bucureşti

ACADEMIA DE ŞTIINŢE MEDICALE

1. Institutul de fiziologie normalã şi
patologica "Daniel Danielopolu" Bucureşti
2. Institutul de neurologie şi psihiatrie Bucureşti
3. Institutul de virusologie "Ştefan S. Nicolau" Bucureşti
4. Institutul de sãnãtate publica şi cercetãri
medicale Cluj
5. Institutul de sãnãtate publica şi cercetãri
medicale Iaşi
6. Institutul de patologie şi genetica medicalã
"Victor Babes" Bucureşti
7. Institutul de igiena şi sãnãtate publica Bucureşti
8. Institutul de endocrinologie Bucureşti
9. Institutul de medicina interna "Nicolae Gh. Lupu" Bucureşti
10. Institutul oncologic Bucureşti
11. Centrul de cercetãri medicale Timişoara
12. Centrul de cercetãri medicale Tirgu Mures

MINISTERUL ÎNVĂŢĂMÎNTULUI

1. Institutul de ştiinţe pedagogice Bucureşti
2. Staţiunea de cercetãri marine "Ion Borcea" Agigea
3. Staţiunea de cercetãri biologice, geologice Pingarati,
şi geografice "Stejarul" judeţul
Neamt
4. Institutul de biologie "Traian Savulescu" Bucureşti
5. Institutul de biochimie Bucureşti
6. Centrul de cercetãri biologice Iaşi
7. Centrul de cercetãri biologice Cluj
8. Institutul de speologie "Emil Racovita" Bucureşti
9. Centrul de cercetãri antropologice Bucureşti
10. Centrul de chimie-fizica Bucureşti
11. Centrul de chimie organicã Bucureşti
12. Institutul de chimie Cluj
13. Institutul de chimie macromoleculara "Petru Poni" Iaşi
14. Centrul de chimie Timişoara
15. Centrul de cercetãri tehnice şi fizice Iaşi

MINISTERUL COMERŢULUI EXTERIOR

1. Institutul pentru studierea conjuncturii economice
internaţionale Bucureşti

MINISTERUL AGRICULTURII ŞI SILVICULTURII

Departamentul imbunatatirilor funciare şi gospodãririi
apelor

1. Institutul de meteorologie şi hidrologie Bucureşti

COMITETUL DE STAT PENTRU CULTURA ŞI ARTA

1. Institutul de etnografie şi folclor Bucureşti

COMITETUL CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMAN

1. Institutul de studii istorice şi social-politice Bucureşti

COMITETUL CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST ROMAN

1. Centrul de cercetãri pentru problemele tineretului Bucureşti

CONSILIUL NAŢIONAL PENTRU EDUCAŢIE FIZICA ŞI SPORT

1. Centrul de cercetãri ştiinţifice în domeniul
educaţiei fizice şi sportului Bucureşti




ANEXA 3

REPARTIZAREA
beneficiilor realizate din contractele de cercetare

I. La unitãţile cu gestiune economicã proprie sau interna, precum şi la unitãţile prevãzute în anexa nr. 2 la prezenta hotãrîre, beneficiul de 10% la valoarea anuala a tuturor contractelor de cercetare realizate se repartizeazã astfel:
a) 30% pentru crearea fondului de rezerva şi de dezvoltare a bazei materiale;
b) 25% pentru acordarea de gratificatii şi premii;
c) 45% se vãrsa anual la bugetul de stat.
Beneficiile care depãşesc 10% din valoarea anuala a tuturor contractelor realizate se vãrsa la buget, cu excepţia veniturilor realizate de pe loturile experimentale de cercetare ale unitãţilor Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice.
II. La unitãţile economice care prin unele dintre compartimentele lor desfãşoarã activitate de cercetare ştiinţificã, veniturile şi beneficiile realizate din contractele de cercetare se includ în realizarile organizaţiilor din care fac parte şi se repartizeazã în conformitate cu dispoziţiile legale specifice ramurii de care aparţin organizaţiile economice respective.
III. La instituţiile de învãţãmînt superior, sumele încasate pentru lucrãrile executate pe baza contractelor se constituie ca mijloace speciale extrabugetare şi se folosesc astfel:
- 15% pentru dezvoltarea bazei materiale a catedrei care a efectuat cercetarea, precum şi pentru documentarea şi specializarea personalului catedrei;
- 10 - 15% pentru premierea celor care au contribuit la realizarea lucrãrilor contractate;
- 70 - 75% se vãrsa la buget.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016