Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 75 din 14 decembrie 2006  pentru modificarea formularelor de raport anual prevazute in Normele privind procedurile de control al calitatii auditului financiar, aprobate prin   Hotararea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din Romania nr. 11/2001     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 75 din 14 decembrie 2006 pentru modificarea formularelor de raport anual prevazute in Normele privind procedurile de control al calitatii auditului financiar, aprobate prin Hotararea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din Romania nr. 11/2001

EMITENT: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 52 din 23 ianuarie 2007
În temeiul prevederilor art. 26 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din 13 iulie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din 14 decembrie 2006, hotãrãşte:

ART. I
Prevederile referitoare la Raportul anual al membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România din Normele privind procedurile de control al calitãţii auditului financiar, aprobate prin <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 11/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 477 din 3 iulie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
"Auditorii financiari, persoane fizice active şi persoane juridice, membri ai Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), au obligaţia de a întocmi şi de a transmite cãtre CAFR un raport anual. Raportul anual se referã la perioada 1 ianuarie - 31 decembrie a anului aferent raportãrii şi trebuie depus pânã la data de 31 martie a anului urmãtor.
Auditorii financiari, persoane fizice, membri ai CAFR, care nu au obţinut venituri din activitãţi de audit financiar, audit intern şi/sau alte activitãţi în calitate de auditor financiar, ca urmare a încheierii unor contracte în aceastã calitate, vor transmite CAFR un raport anual, prin completarea formularului prevãzut în anexa A1 "Declaraţie cu privire la activitatea desfãşuratã - persoane fizice", care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. Angajaţii, administratorii, asociaţii sau acţionarii unor firme de audit, membre ale CAFR, care desfãşoarã activitãţile sus-menţionate doar în una dintre aceste calitãţi vor transmite CAFR acelaşi formular completat.
Auditorii financiari, persoane juridice, membri ai CAFR, care nu au obţinut venituri din activitãţi de audit financiar, audit intern şi/sau alte activitãţi în calitate de auditor financiar, ca urmare a încheierii unor contracte în aceastã calitate, vor transmite CAFR un raport anual, prin completarea formularului prevãzut în anexa A2 "Declaraţie cu privire la activitatea desfãşuratã - persoane juridice", care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
Auditorii financiari, persoane fizice, membri ai CAFR, care au obţinut venituri din activitãţi de audit financiar, audit intern şi/sau alte activitãţi în calitate de auditor financiar, ca urmare a încheierii unor contracte în aceastã calitate, vor transmite CAFR un raport anual, prin completarea formularului prevãzut în anexa A3 "Raport anual privind activitatea desfãşuratã - persoane fizice", care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
Auditorii financiari, persoane juridice, membri ai CAFR, care au obţinut venituri din activitãţi de audit financiar, audit intern şi/sau alte activitãţi în calitate de auditor financiar, ca urmare a încheierii unor contracte în aceastã calitate, vor transmite CAFR un raport anual, prin completarea formularului prevãzut în anexa A4 "Raport anual privind activitatea desfãşuratã - persoane juridice", care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
Nedepunerea raportului anual la termenul stabilit constituie caz de abatere disciplinarã şi se sancţioneazã potrivit legislaţiei în vigoare."
ART. II
Prezenta hotãrâre intrã în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2007, respectiv cu anul de raportare 2006. Începând cu aceastã datã, <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 31/2004 pentru modificarea Normelor privind procedurile de control al calitãţii auditului financiar, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 966 din 21 octombrie 2004, se abrogã.

Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,
Ion Mihãilescu

Bucureşti, 14 decembrie 2006.
Nr. 75.

ANEXA A1

- Se completeazã numai de cãtre persoane fizice fãrã activitate -

DECLARAŢIE
cu privire la activitatea desfãşuratã

- persoane fizice -

Subsemnatul/Subsemnata, ......................, domiciliat/domiciliatã în ................., str. ................. nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ................., telefon fix ................., mobil ................., fax .................., e-mail ................., angajat/angajatã la ................., în funcţia de ................., având calitatea de membru activ al CAFR, posesor/posesoare al/a carnetului de auditor financiar nr. ................., declar pe propria rãspundere cã NU am desfãşurat activitãţi de audit financiar, audit intern sau orice alte activitãţi în calitate de auditor financiar şi, prin urmare, nu am obţinut niciun fel de venituri din exercitarea acestei profesii în anul ..... .
Menţionez cã:
[] sunt membru şi al urmãtoarelor organisme profesionale de profil din ţarã şi/sau din strãinãtate ...........;
[] NU sunt membru al altor organisme profesionale de profil din ţarã şi/sau din strãinãtate.

Data ............... Semnãtura ...................
L.S.


ANEXA A2

- Se completeazã numai de cãtre persoane juridice fãrã activitate -

DECLARAŢIE
cu privire la activitatea desfãşuratã

- persoane juridice -

Societatea Comercialã ........................., membrã CAFR cu autorizaţia nr. ........., cu sediul în ................, str. ................ nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ... ap. ..., judeţul/sectorul ................, telefon fix ................, mobil ................, fax ................, e-mail ................, reprezentatã prin .................., declar cã societatea mai sus menţionatã NU a desfãşurat activitãţi de audit financiar, audit intern sau orice alte activitãţi în calitate de auditor financiar şi, prin urmare, nu a obţinut niciun fel de venituri din exercitarea acestei profesii în anul ..... .
Menţionez cã societatea:
[] este membrã şi a urmãtoarelor organisme profesionale de profil din ţarã şi/sau din strãinãtate ..............;
[] NU este membrã a altor organisme profesionale de profil din ţarã şi/sau din strãinãtate.

Data ............... Semnãtura reprezentantului legal
..........................
L.S.


ANEXA A3




RAPORT ANUAL PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ
PERSOANE FIZICE

Acest raport se referã la activitatea desfãşuratã în cursul anului .........
de cãtre auditorul financiar, persoanã fizicã .......................
Nr. carnet .......
Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR) solicitã raportul anual în
vederea monitorizãrii activitãţii desfãşurate de cãtre membrii sãi.

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CONFIRMĂRI ŞI ANGAJAMENTE │
│ Dacã nu puteţi sã declaraţi unul sau mai multe din urmãtoarele puncte, vã │
│ rugãm sã tãiaţi şi sã includeţi o prezentare detaliatã a motivelor pentru │
│ care nu puteţi sã faceţi declaraţia respectivã. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ÎNREGISTRARE │
│ 1. Confirm cã îndeplinesc condiţiile legale pentru exercitarea independentã│
│ a profesiei, ca auditor financiar activ. Confirm cã sunt în concordautã cu │
│ reglementãrile legale în vigoare. │
│ 2. Confirm cã am stabilit şi aplicat procedurile necesare pentru ca eu, │
│ angajaţii, colaboratorii şi/sau subcontractanţii sã putem desfãşura, │
│ într-un mod competent, activitãţi de audit financiar, audit intern şi/sau │
│ orice alte activitãţi în calitate de auditor financiar. │
│ 3. Confirm cã am notificat Camerei, în mod prompt, toate modificãrile de │
│ circumstanţe apãrute. │
│ 4. Îmi iau angajamentul cã activitatea mea, a angajaţilor, colaboratorilor │
│ şi subcontractorilor, se va desfãşura în permanenţã în conformitate cu │
│ reglementãrile legale în vigoare. │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

SEMNĂTURI
Subsemnatul, certific în deplinã cunoştinţã de cauzã cã angajamentele,
confirmãrile şi informaţiile conţinute în acest raport reprezintã o declaraţie
adevãratã şi corectã privind circumstanţele în care îmi desfãşor activitatea.

Semnãtura auditorului financiar ....................... L.S.
┌───────┐
│ sigla │ membru
└───────┘ CAFR

Data completãrii ..........

Informaţii generale privind cooipletarea formularului

Vã rugãm ca la completare sã adãugaţi orice explicaţii sau note direct pe
acest formular. Dacã spaţiul nu este suficient, ataşaţi pagini suplimentare şi
menţionaţi pe formular acest lucru, notând numãrul de pagini adãugate. În
anumite circumstanţe, formularul cere ataşarea unor declaraţii care sã conţinã
informaţii suplimentare. Acolo unde astfel de informaţii au fost oferite cãtre
CAFR într-un formular anterior, iar circumstanţele nu s-au schimbat de la acea
datã, ataşaţi copia acelei declaraţii. Acolo unde se cer rãspunsuri de tipul DA,
NU sau NICI UNA, încercuiţi opţiunea adecvatã

A. DATE DE IDENTIFICARE

Secţiunea "A" conţine date relativ constante. Aceasta se va completa în anul
2007 pentru perioada de raportare aferentã anului 2006, iar începând cu anul
2008 se vor completa doar acele rubrici pentru care au apãrut modificãri în
perioada de raportare. Membrii CAFR sunt obligaţi sã notifice acesteia, în
termenul legal prevãzut în Regulamentul de organizare şi funcţionare a CAFR,
orice modificãri intervenite.

A.1. Identificarea persoanei fizice
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Numele şi prenumele auditorului financiar: │
│Adresa: │
│Telefon fix şi mobil: │
│Fax: │
│Cod numeric personal/Cod Fiscal: │
│E-mail: │
│Numãrul certificatului de auditor financiar: │
│Societatea/Instituţia unde se desfãşoarã activitatea de bazã: │
│Funcţia: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

A.2. Auditorii financiari care desfãşoarã activitate în numele şi în contul
Dvs. (angajaţi - cu excepţia subcontractorilor şi colaboratorilor care se vor
declara la punctul B.I.)
┌────┬────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────┐
│Nr. │ Numele şi prenumele │ Nr. carnet │
│crt.│ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 1.│ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 2.│ │ │
└────┴────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┘

B. COLABORARE CU AUDITORI FINANCIARI, DIVERŞI EXPERŢI

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│Aţi colaborat în elaborarea lucrãrilor cu alţi auditori │ DA/NU │
│financiari, persoane fizice sau juridice sau diverşi experţi? │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘

Dacã NU, vã rugãm sã treceţi la secţiunea C.
Dacã DA, se va menţiona:

B.1. Activitate cu utilizare de subcontractanţi sau colaboratori - auditori
financiari
┌────┬──────────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────┐
│ │ │ │Onorariu acordat │
│Nr. │ Nume/Denumire │ Nr. carnet/ │ conform │
│crt.│ subcontractant/colaborator │ autorizaţie │ contractului │
│ │ │ │ (lei) │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ 1.│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ 2.│ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────┘

B.2. Activitate în calitate de subcontractant sau colaborator - auditori
financiari
┌────┬──────────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────┐
│ │ │ │Onorariu obţinut │
│Nr. │ Nume/Denumire │ Nr. carnet/ │ conform │
│crt.│ contractor principal │ autorizaţie │ contractului │
│ │ │ │ (lei) │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ 1.│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ 2.│ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────┘

B.3. Contracte comune - auditori financiari
┌────┬──────────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────┐
│Nr. │ Nume/Denumire partener │ Nr. carnet/ │ Onorariu │
│crt.│ │ autorizaţie │ repartizat │
│ │ │ │ (lei) │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ 1.│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ 2.│ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────┘

B.4. Colaborare cu experţi
┌────┬──────────────────────────────────┬─────────────┬──────────────────────┐
│Nr. │ Nume/Denumirea expertului │ Calitatea │ Organism profesional │
│crt.│ │ │ al cãrui membru este │
│ │ │ │ (dupã caz) │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────────┼──────────────────────┤
│ 1.│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────────┼──────────────────────┤
│ 2.│ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────┴─────────────┴──────────────────────┘

C. CLIENŢI ŞI ONORARII OBŢINUTE

Informaţii generale privind completarea secţiunii

Secţiunea "C" trebuie completatã cu informaţiile valabile la data de 31
decembrie a anului pentru care se întocmeşte raportul anual. În cadrul
acesteia, trebuie sã declaraţi doar societãţile-client pentru care au fost
prestate activitãţi în calitate de auditor financiar. Societãţile-client care
fac parte dintr-un grup trebuie sã fie tratate ca un singur client, dacã
auditaţi întregul grup.
Vã rugãm menţionaţi în secţiunea C.1. numãrul de clienţi cu care a fost
încheiat contract de prestãri servicii, chiar dacã nu aţi emis facturi în anul
de raportare.

C.1. Numãr de clienţi
┌───────────────────────────┬───────────────┬──────────────┬─────────────────┐
│ │ │ │ Nr. clienţi │
│Situaţia clienţilor la data│ Nr. clienţi de│Nr. clienţi de│ alte activitãţi │
│ de 31.12. ........ (ANUL) │audit financiar│ audit intern │ desfãşurate în │
│ │ │ │ calitate de │
│ │ │ │auditor financiar│
├───────────────────────────┼────────┬──────┼───────┬──────┼─────────┬───────┤
│ │ C.P.*) │ S.*) │ C.P. │ S. │ C.P. │ S. │
├───────────────────────────┼────────┼──────┼───────┼──────┼─────────┼───────┤
│(i) Bãnci │ │ │ │ │ │ │
│ Din care cotate │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────────┼──────┼───────┼──────┼─────────┼───────┤
│(ii) Cooperative de credit │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────────┼──────┼───────┼──────┼─────────┼───────┤
│(iii) Instituţii Financiare│ │ │ │ │ │ │
│Nebancare │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────────┼──────┼───────┼──────┼─────────┼───────┤
│(iv) Societãţi de asigurãri│ │ │ │ │ │ │
│ Din care cotate │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────────┼──────┼───────┼──────┼─────────┼───────┤
│(v) Instituţii reglementate│ │ │ │ │ │ │
│şi supravegheate de │ │ │ │ │ │ │
│C.N.V.M. │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────────┼──────┼───────┼──────┼─────────┼───────┤
│(vi) Alte societãţi │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────────┼──────┼───────┼──────┼─────────┼───────┤
│TOTAL GENERAL │ │ │ │ │ │ │
└───────────────────────────┴────────┴──────┴───────┴──────┴─────────┴───────┘
_____________
*) C.P. înseamnã clienţi unde sunteţi contractant principal.
S. înseamnã clienţi unde sunteţi subcontractant sau colaborator.

C.2. Venitul din onorarii
Totalul onorariilor obţinute din desfãşurarea activitãţii de audit
financiar, audit intern, precum şi din alte activitãţi desfãşurate în calitate
de auditor financiar, pentru perioada de raportare, se obţine prin însumarea
valorii facturilor emise în cursul anului de raportare (fãrã T.V.A.), mai puţin
sumele ce au fost cedate subcontractorilor şi colaboratorilor, membri ai CAFR,
cu obligaţia menţionãrii lor în secţiunea B.1.

Venituri obţinute din: (lei)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│A. - activitãţi de audit financiar (inclusiv servicii conexe │ │
│conform Standardelor Internaţionale de Control al Calitãţii, │ │
│Audit, Asigurare şi Servicii Conexe 2400, 4400, 4410) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│B. - activitãţi de audit intern │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│C. - alte activitãţi desfãşurate prin exercitarea calitãţii de│ │
│auditor financiar (consultanţã, cursuri de specialitate │ │
│etc.)*1) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Total venituri obţinute din exercitarea profesiei de auditor │ │
│financiar (A+B+C)*2) │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘
_____________
*1) Conform Hotãrârilor CAFR;
*2) Reprezintã baza de calcul a cotizaţiei variabile aferente anului pentru
care se întocmeşte raportul anual.

D. CRITERII DE AUTOEVALUARE A INDEPENDENŢEI, COMPETENŢEI ŞI A
CALITĂŢII ACTIVITĂŢII

D.1. Independenţã
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│(a) Aţi stabilit şi aplicat proceduri privind asigurarea │ DA/NU │
│respectãrii de cãtre dvs., angajaţii, subcontractanţii şi │ │
│colaboratorii dvs. a principiilor de confidenţialitate şi │ │
│independenţã, aşa cum sunt menţionate în Codul privind conduita │ │
│eticã şi profesionalã? │ │
│(b) Deţineţi dvs. sau persoanele implicate în activitãţile dvs. o │ DA/NU │
│influenţã notabilã asupra unei alte societãţi sau altã societate │ │
│deţine o influenţã notabilã asupra dvs. sau asupra persoanelor │ │
│implicate în activitãţile dvs.? Dacã "DA", care este obiectul │ │
│principal de activitate al acestei societãţi? │ │
│(c) Este ameninţatã independenţa dvs. de unul sau mai mulţi dintre │ │
│urmãtorii factori: │ │
│ (i) dependenţã financiarã faţã de un client? │ DA/NU │
│ (ii) relaţii personale sau familiale? │ DA/NU │
│ (iii) participaţii la fonduri mutuale ce au investit într-un │ DA/NU │
│ client? │ │
│ (iv) implicare ca administrator de fonduri al unui client? │ DA/NU │
│ (v) interese de afaceri comune cu clienţii? │ DA/NU │
│(d) Aţi stabilit şi urmat proceduri pentru: │ │
│ (i) a împiedica orice persoanã, sã aibã o influenţã ce ar │ DA/NU │
│ putea sã afecteze independenţa sau integritatea în cadrul│ │
│ activitãţilor desfãşurate? │ │
│ (ii) a asigura faptul cã independenţa sau capacitatea de a │ DA/NU │
│ efectua activitate în mod corespunzãtor sunt luate în │ │
│ considerare şi înregistrate înaintea încheierii │ │
│ contractului? │ │
│Dacã se rãspunde cu "NU" la punctul a), cu "DA" la punctul b), cu │ │
│"DA" la una din întrebãrile de la punctul c) sau cu "NU" la una din│ │
│întrebãrile de la punctul d), vã rugãm sã ataşaţi o declaraţie care│ │
│sã clarifice situaţia şi prezentaţi orice alte mãsuri de protecţie │ │
│adoptate de dvs. │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘

D.2. Reputaţie moralã şi profesionalã
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│(a) Aţi stabilit şi urmat proceduri pentru a vã asigura cã, dvs. ca│ DA/NU │
│auditor financiar, precum şi persoanele implicate în activitãţile │ │
│dvs. aveţi o reputaţie profesionalã şi moralã adecvatã? │ │
│(b) Existã aspecte în ceea ce vã priveşte pe dvs. sau persoanele │ DA/NU │
│implicate în activitãţile dvs., care sã ridice semne de întrebare │ │
│asupra bunei reputaţii profesionale şi morale? │ │
│(c) Dacã "DA", a luat CAFR cunoştinţã de aspectele respective? │ DA/NU │
│Dacã se rãspunde cu "NU" la punctul a), cu "DA" la punctul b) sau │ │
│cu "NU" la punctul c), vã rugãm sã ataşaţi o declaraţie │ │
│explicativã. │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘

D.3. Asigurare profesionalã şi reclamaţii
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│(a) Aţi fost asigurat profesional pentru riscul de audit │ DA/NU │
│financiar, audit intern şi/sau riscul din alte activitãţi │ │
│exercitate în calitate de auditor financiar, pe perioada de │ │
│raportare, conform cerinţelor CAFR? │ │
│(b) Privind activitatea desfãşuratã, aţi primit reclamaţii care nu │ DA/NU/ │
│au fost rezolvate sau care ar putea sã rãmânã nerezolvate de la │NICI UNA│
│ultimul raport anual sau de la înregistrare (dacã prezentul este │ │
│primul raport anual)? (Rãspundeţi cu "NICI UNA", dacã nu s-au │ │
│primit reclamaţii). │ │
│Dacã rãspundeţi cu "NU" la punctul a) sau cu "DA" la punctul b), vã│ │
│rugãm sã oferiţi informaţii suplimentare. │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘

D.4. Competenţã în audit
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│(a) Aplicaţi procedurile minimale de audit? │ DA/NU │
│(b) Utilizaţi o listã de verificare a prezentãrii conturilor │ │
│actualizatã? │ DA/NU │
│(c) Utilizaţi o documentaţie adecvatã acolo unde angajamentul │ DA/NU/ │
│presupune utilizarea unor experţi? (Rãspundeţi cu "NICI UNA" dacã │NICI UNA│
│nu aţi avut nici un client care sã necesite utilizarea acestora.) │ │
│(d) (i) Dvs. şi angajaţii care sunt auditori financiari aţi │ DA/NU │
│ efectuat orele de pregãtire profesionalã continuã │ │
│ structurate şi nestructurate, conform normelor emise de │ │
│ CAFR? Dacã rãspundeţi cu "DA", vã rugãm sã specificaţi │ │
│ perioada şi organizatorul ........... │ │
│ (ii) Existã o pregãtire adecvatã pentru angajamentele │ DA/NU/ │
│ specializate? (Rãspundeţi cu "NICI UNA", dacã nu aveţi │NICI UNA│
│ clienţi de acest tip.) │ │
│ (iii) Pãstraţi evidenţe privind procesul de pregãtire │ DA/NU │
│ profesionalã continuã? │ │
│Dacã rãspundeţi cu "NU" la oricare din întrebãrile de mai sus, vã │ │
│rugãm sã ataşaţi o declaraţie oferind detalii despre cum este │ │
│menţinutã şi ţinutã evidenţa competenţei individuale. Dacã │ │
│rãspundeţi cu "DA" la punctul c), vã rugãm sã vã asiguraţi cã aţi │ │
│completat secţiunea B4. │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘

E. ALTE INFORMAŢII

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│(a) Sunteţi membru al altor organisme profesionale de profil din │ DA/NU │
│ţarã şi/sau strãinãtate? (Dacã se rãspunde cu "DA", vã rugãm sã │ │
│menţionaţi aceste organisme ......................................)│ │
│(b) Aţi intrat în posesia tuturor numerelor revistei CAFR "Audit │ DA/NU │
│financiar"? (Dacã "NU", vã rugãm sã menţionaţi numerele revistei pe│ │
│care nu le deţineţi ..............................................)│ │
│(c) Avansul la cotizaţia variabilã aferentã prezentului raport │ │
│anual (calculatã pentru onorariile facturate pentru semestrul I al │ │
│anului de raportare) a fost achitatã cu (tip document) ...........,│ │
│(numãr document) .............., (datã document) ..................│ │
│(d) Cotizaţia fixã pentru dvs., aferentã anului urmãtor celui de │ │
│raportare a fost achitatã cu (tip document) ........., (numãr │ │
│document) ..........., (datã document) ........................ │ │
│(e) Diferenţa de cotizaţie variabilã aferentã prezentului raport │ │
│anual a fost achitatã cu (tip document) ........., (numãr document)│ │
│............., (datã document) ........................ │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘

PROCEDURA DE VERIFICARE:
Înainte de a expedia formularul completat, vã rugãm sã revedeţi toate
secţiunile, pentru a vã asigura cã raportul este complet şi corect. Corecturile
şi corespondenţa ulterioarã sunt costisitoare.
Pasul 1. Verificaţi dacã aţi completat toate secţiunile.
Pasul 2. Verificaţi dacã angajamentele şi confirmãrile de pe prima paginã au
fost citite şi semnate de persoana(ele) potrivitã(e).
Pasul 3. Asiguraţi-vã cã toate valorile monetare sunt exprimate în lei (RON).
Pasul 4. Verificaţi dacã aţi ataşat la raport toate declaraţiile cerute,
acolo unde este cazul.
Pasul 5. Pãstraţi o copie a raportului şi a oricãror declaraţii împreunã cu
datele primare utilizate pentru compilarea acestuia.
Pasul 6. Asiguraţi-vã cã trimiteţi Camerei toate paginile completate ale
formularului, împreunã cu orice declaraţii cerute.
Pasul 7. Vã rugãm sã anexaţi urmãtoarele documente:
a) o copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent
perioadei de raportare, inclusiv a documentului/documentelor de platã a
primei/primelor de asigurare;
b) copii ale documentelor care atestã îndeplinirea obligaţiilor de cãtre toţi
auditorii financiari asociaţi/acţionari, administratori sau angajaţi, privind
cele 20 ore de pregãtire profesionalã continuã structuratã, în cazul în care
v-au fost eliberate;
c) copii ale documentelor care atestã îndeplinirea obligaţiilor de cãtre toţi
auditorii financiari asociaţi/acţionari, administratori sau angajaţi, privind
cele 20 ore de pregãtire profesionalã continuã nestructuratã, în cazul în care
v-au fost eliberate.

VĂ MULŢUMIM CĂ AŢI COMPLETAT ACEST FORMULAR.




ANEXA A4




RAPORT ANUAL PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ
PERSOANE JURIDICE

Acest raport se referã la activitatea desfãşuratã în cursul anului ..........
de cãtre auditorul financiar, persoanã juridicã ....................
Nr. autorizaţie ...........

Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR) solicitã raportul anual în
vederea monitorizãrii activitãţii desfãşurate de cãtre membrii sãi.

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CONFIRMĂRI ŞI ANGAJAMENTE │
│ Dacã nu puteţi sã declaraţi unul sau mai multe din urmãtoarele puncte, vã │
│ rugãm sã tãiaţi şi sã includeţi o prezentare detaliatã a motivelor pentru │
│ care nu puteţi sã faceţi declaraţia respectivã. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ÎNREGISTRARE │
│ 1. Confirm cã structura acţionariatului şi controlul firmei sunt în │
│ concordanţã cu reglementãrile legale în vigoare. │
│ 2. Confirm cã firma a stabilit şi aplicat procedurile necesare pentru ca │
│ auditorii financiari-asociaţi, angajaţi, colaboratori şi/sau │
│ subcontractanţi care desfãşoarã activitãţi de audit financiar, audit intern│
│ şi alte activitãţi în calitate de auditor financiar, sã fie şi sã continue │
│ sã fie competenţi pentru a desfãşura activitãţile mai sus menţionate pentru│
│ care sunt responsabili. │
│ 3. Confirm cã am notificat CAFR, în mod prompt, toate modificãrile de │
│ circumstanţe apãrute. │
│ 4. Îmi iau angajamentul cã activitatea firmei se va desfãşura în permanenţã│
│ în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare. │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

SEMNĂTURI
Subsemnatul, certific în deplinã cunoştinţã de cauza cã angajamentele,
confirmãrile şi informaţiile conţinute în acest raport reprezintã o declaraţie
adevãratã şi corectã privind circumstanţele în care firma îşi desfãşorã
activitatea.

Numele reprezentantului firmei de audit ................... L.S.

Semnãtura reprezentantului firmei de audit ................
┌───────┐
│ sigla │ membru
└───────┘ CAFR

Data completãrii ..........

Informaţii generale privind completarea formularului

Vã rugãm ca la completare sã adãugaţi orice explicaţii sau note direct pe
acest formular. Dacã spaţiul nu este suficient, ataşaţi pagini suplimentare şi
menţionaţi pe formular acest lucru, notând numãrul de pagini adãugate. În
anumite circumstanţe, formularul cere ataşarea unor declaraţii care sã conţinã
informaţii suplimentare. Acolo unde astfel de informaţii au fost oferite CAFR
într-un formular anterior, iar circumstanţele nu s-au schimbat de la acea datã,
ataşaţi copia acelei declaraţii. Acolo unde se cer rãspunsuri de tipul DA, NU
sau NICI UNA, încercuiţi opţiunea adecvatã.

A. DATE DE IDENTIFICARE

Informaţii generale privind completarea secţiunii

Secţiunea "A" conţine date relativ constante. Aceasta se va completa în anul
2007 pentru perioada de raportare aferentã anului 2006, iar începând cu anul
2008 se vor completa doar acele rubrici pentru care au apãrut modificãri în
perioada de raportare. Membrii CAFR sunt obligaţi sã notifice acesteia, în
termenul legal prevãzut în Regulamentul de organizare şi funcţionare a CAFR,
orice modificãri intervenite.

A.1. Sediu social şi puncte de lucru
A.1.1. Identificarea firmei de audi/SEDIU SOCIAL
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea firmei de audit: │
│Cod unic de înregistrare: │
│Adresa sediului social: │
│Telefon fix şi mobil: │
│Fax: │
│E-mail: │
│Numãrul autorizaţiei: │
│Persoana de contact: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

A.1.2. Identificarea firmei de audit/PUNCT DE LUCRU*)
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Adresa punctului de lucru: │
│Telefon fix şi mobil: │
│Fax: │
│E-mail: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
_____________
*) în cazul în care existã mai multe puncte de lucru, ataşaţi pagini
suplimentare şi scrieţi pe formular cã aţi fãcut acest lucru.

A.2. Asociaţi/acţionari şi administratori ai firmei de audit
A.2.1. Asociaţi/acţionari ai firmei
┌────┬──────────────────┬─────────────────┬───────┬───────────┬──────────────┐
│ │ │ │ │Nr. carnet/│Pãrţi sociale/│
│Nr. │ Nume şi prenume/ │ Adresa de birou/│Telefon│autorizaţie│ acţiuni │
│crt.│ Denumire firma │ Sediu social │ │(dacã este │ deţinute (%) │
│ │ │ │ │ cazul) │ │
├────┼──────────────────┼─────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┤
│ 3.│ │ │ │ │ │
└────┴──────────────────┴─────────────────┴───────┴───────────┴──────────────┘

A.2.2. Administratori ai firmei
┌────┬─────────────────┬─────────────────┬───────┬───────────┬───────────────┐
│ │ │ │ │Nr. carnet/│Puteri deţinute│
│Nr. │ Nume şi prenume/│ Adresa de birou/│Telefon│autorizaţie│ conform │
│crt.│ Denumire firma │ Sediu social │ │(dacã este │ actului │
│ │ │ │ │ cazul) │ constitutiv │
├────┼─────────────────┼─────────────────┼───────┼───────────┼───────────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼─────────────────┼───────┼───────────┼───────────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼─────────────────┼───────┼───────────┼───────────────┤
│ 3.│ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────┴─────────────────┴───────┴───────────┴───────────────┘

A.3. AUDITORI FINANCIARI care desfãşoarã activitate în numele şi în contul
firmei de audit (asociaţi, administratori şi angajaţi - cu excepţia
subcontractorilor şi colaboratorilor care se vor declara la punctul B.1.)

┌────┬────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────┐
│Nr. │ Numele şi prenumele │ Nr. carnet │
│crt.│ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 1.│ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 2.│ │ │
└────┴────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┘

A.4. Asocieri şi firme de audit cu conducere comunã
A.4.1. O asociere naţionalã este orice asociaţie sau federaţie de firme ce
acţioneazã pe teritoriul României. O asociere internaţionalã este orice
asociaţie sau federaţie internaţionalã de firme în afara graniţelor naţionale.

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│Face parte firma de audit dintr-o asociere naţionalã sau │ DA/NU │
│internaţionalã? │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘

Dacã NU, vã rugãm sã treceţi la secţiunea A.4.2.
Dacã DA, se va menţiona:
┌────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│Nr. │ Nume asociere │ Detalii privind asocierea │
│crt.│ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────┘

A.4.2. Firmele cu conducere comunã reprezintã douã sau mai multe firme de
audit la care unul sau mai mulţi asociaţi/acţionari sau administratori sunt
comuni.
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│Asociaţii/acţionarii sau administratorii firmei de audit sunt şi │ DA/NU │
│asociaţi/acţionari sau administratori la alte firme de audit? │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘

Dacã NU, vã rugãm sã treceţi la secţiunea B.
Dacã DA, se va menţiona:
┌────┬─────────────────────────────┬─────────┬───────────┬───────────────────┐
│Nr. │ Nume auditor financiar │ Firmã │ Nr. │Calitatea în cadrul│
│crt.│ asociat/acţionat/ │conectatã│autorizaţie│ firmei conectate │
│ │ administrator │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼───────────────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────────────────┴─────────┴───────────┴───────────────────┘

B. COLABORARE CU AUDITORI FINANCIARI, DIVERŞI EXPERŢI

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│A colaborat firma în elaborarea lucrãrilor cu alţi auditori │ DA/NU │
│financiari, persoane fizice sau juridice, sau diverşi experţi? │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘

Dacã NU, vã rugãm sã treceţi la secţiunea C.
Dacã DA, se va menţiona:

B.1. Activitate cu utilizare de subcontractanţi şi/sau colaboratori -
auditori financiari
┌────┬──────────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────┐
│ │ │ │Onorariu acordat │
│Nr. │ Nume/Denumire │ Nr. carnet/ │ conform │
│crt.│ subcontractant/colaborator │ autorizaţie │ contractului │
│ │ │ │ (lei) │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ 1.│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ 2.│ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────┘

B.2. Activitate în calitate de subcontractant şi/sau colaboratori - auditori
financiari
┌────┬──────────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────┐
│ │ │ │Onorariu obţinut │
│Nr. │ Nume/Denumire │ Nr. carnet/ │ conform │
│crt.│ contractor principal │ autorizaţie │ contractului │
│ │ │ │ (lei) │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ 1.│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ 2.│ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────┘

B.3. Contracte comune cu alţi auditori financiari
┌────┬──────────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────┐
│Nr. │ Nume/Denumire partener │ Nr. carnet/ │ Onorariu │
│crt.│ │ autorizaţie │ repartizat │
│ │ │ │ (lei) │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ 1.│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ 2.│ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────┘

B.4. Colaborare cu diverşi experţi
┌────┬──────────────────────────────────┬─────────────┬──────────────────────┐
│Nr. │ Nume/Denumire expert │ Calitatea │ Organism profesional │
│crt.│ │ │ al cãrui membru este │
│ │ │ │ (dupã caz) │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────────┼──────────────────────┤
│ 1.│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────────┼──────────────────────┤
│ 2.│ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────┴─────────────┴──────────────────────┘

C. CLIENŢI ŞI ONORARII OBŢINUTE

Informaţii generale privind completarea secţiunii

Secţiunea "C" trebuie completatã cu informaţiile valabile la data de 31
decembrie a anului pentru care se întocmeşte raportul anual. În cadrul acesteia,
trebuie sã se declare doar societãţile-client pentru care au fost prestate
activitãţi în calitate de auditor financiar. Societãţile-client care fac parte
dintr-un grup trebuie sã fie tratate ca un singur client, dacã firma auditeazâ
întregul grup.
Vã rugãm menţionaţi în secţiunea C.1. numãrul de clienţi cu care a fost
încheiat contract de prestãri servicii, chiar dacã nu aţi emis facturi în anul
de raportare.

C.1. Numãr de clienţi
┌───────────────────────────┬───────────────┬──────────────┬─────────────────┐
│ │ │ │ Nr. clienţi │
│Situaţia clienţilor la data│ Nr. clienţi de│Nr. clienţi de│ alte activitãţi │
│ de 31.12. ........ (ANUL) │audit financiar│ audit intern │ desfãşurate în │
│ │ │ │ calitate de │
│ │ │ │auditor financiar│
├───────────────────────────┼────────┬──────┼───────┬──────┼─────────┬───────┤
│ │ C.P.*) │ S.*) │ C.P. │ S. │ C.P. │ S. │
├───────────────────────────┼────────┼──────┼───────┼──────┼─────────┼───────┤
│(i) Bãnci │ │ │ │ │ │ │
│ Din care cotate │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────────┼──────┼───────┼──────┼─────────┼───────┤
│(ii) Cooperative de credit │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────────┼──────┼───────┼──────┼─────────┼───────┤
│(iii) Instituţii Financiare│ │ │ │ │ │ │
│Nebancare │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────────┼──────┼───────┼──────┼─────────┼───────┤
│(iv) Societãţi de asigurãri│ │ │ │ │ │ │
│ Din care cotate │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────────┼──────┼───────┼──────┼─────────┼───────┤
│(v) Instituţii reglementate│ │ │ │ │ │ │
│şi supravegheate de │ │ │ │ │ │ │
│C.N.V.M. │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────────┼──────┼───────┼──────┼─────────┼───────┤
│(vi) Alte societãţi │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────────┼──────┼───────┼──────┼─────────┼───────┤
│TOTAL GENERAL │ │ │ │ │ │ │
└───────────────────────────┴────────┴──────┴───────┴──────┴─────────┴───────┘
_____________
*) C.P. înseamnã clienţi unde firma de audit este contractant principal.
S. înseamnã clienţi unde sunteţi subcontractant sau colaborator.

C.2. Venitul din onorarii
Totalul onorariilor obţinute din desfãşurarea activitãţii de audit financiar,
audit intern, precum şi din alte activitãţi desfãşurate în calitate de auditor
financiar, pentru perioada de raportare, se obţine prin însumarea valorii
facturilor emise în cursul anului de raportare (fãrã T.V.A.), mai puţin sumele
ce au fost cedate subcontractorilor şi colaboratorilor, membri ai CAFR, cu
obligaţia menţionãrii lor în secţiunea B.1.

Venituri obţinute din: (lei)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│A. - activitãţi de audit financiar (inclusiv servicii conexe │ │
│conform Standardelor Internaţionale de Control al Calitãţii, │ │
│Audit, Asigurare şi Servicii Conexe 2400, 4400, 4410) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│B. - activitãţi de audit intern │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│C. - alte activitãţi desfãşurate prin exercitarea calitãţii de│ │
│auditor financiar (consultanţã, cursuri de specialitate │ │
│etc.)*1) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Total venituri obţinute din exercitarea profesiei de auditor │ │
│financiar (A+B+C)*2) │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘
_____________
*1) Conform Hotãrârilor CAFR;
*2) Reprezintã baza de calcul a cotizaţiei variabile aferente anului pentru
care se întocmeşte raportul anual.


D. CRITERII DE AUTOEVALUARE A INDEPENDENŢEI, COMPETENŢEI ŞI A
CALITĂŢII ACTIVITĂŢII

D.1. Independenţã
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│(a) A stabilit şi aplicat firma dvs. proceduri privind asigurarea │ DA/NU │
│respectãrii de cãtre auditorii financiari-asociaţi, toţi angajaţii,│ │
│subcontractanţii şi colaboratorii a principiilor de │ │
│confidenţialitate şi independenţã, aşa cum sunt menţionate în │ │
│Codul privind conduita eticã şi profesionalã? │ │
│(b) Deţine firma dvs. sau persoanele implicate în activitãţile de │ DA/NU │
│audit, inclusiv dvs. o influenţã notabilã asupra unei alte firme │ │
│sau altã firmã deţine o influenţã notabilã asupra dvs., a firmei │ │
│dvs. sau asupra persoanelor implicate în activitãţile desfãşurate? │ │
│Dacã "DA", care este obiectul principal de activitate al acestei │ │
│firme? │ │
│(c) Este ameninţatã independenţa firmei dvs. de unul sau mai mulţi │ │
│dintre urmãtorii factori: │ │
│ (i) dependenţã financiarã faţã de un client? │ DA/NU │
│ (ii) relaţii personale sau familiale? │ DA/NU │
│ (iii) participaţii la fonduri mutuale ce au investit într-un │ DA/NU │
│ client? │ │
│ (iv) implicare ca administrator de fonduri al unui client? │ DA/NU │
│ (v) interese de afaceri comune cu clienţii? │ DA/NU │
│(d) A stabilit şi urmat firma dvs. proceduri pentru: │ │
│ (i) a împiedica orice persoanã, sã aibã o influenţã ce ar │ DA/NU │
│ putea sã afecteze independenţa sau integritatea în cadrul│ │
│ activitãţilor desfãşurate? │ │
│ (ii) a asigura faptul cã independenţa sau capacitatea de a │ DA/NU │
│ efectua activitate în mod corespunzãtor sunt luate în │ │
│ considerare şi înregistrate înaintea încheierii │ │
│ contractului? │ │
│Dacã se rãspunde cu "NU" la punctul a), cu "DA" la punctul b), cu │ │
│"DA" la una din întrebãrile de la punctul c) sau cu "NU" la una din│ │
│întrebãrile de la punctul d), vã rugãm sã ataşaţi o declaraţie care│ │
│sã clarifice situaţia şi prezentaţi orice alte mãsuri de protecţie │ │
│adoptate de firmã. │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘

D.2. Reputaţie moralã şi profesionalã
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│(a) A stabilit şi urmat firma dvs. proceduri pentru a se asigura cã│ DA/NU │
│dvs. ca auditor financiar-asociat, precum şi persoanele implicate │ │
│în activitãţile dvs. au o reputaţie profesionalã şi moralã │ │
│adecvatã? │ │
│(b) Existã aspecte în ceea ce vã priveşte pe dvs., toţi angajaţii, │ DA/NU │
│subcontractanţii sau colaboratorii, care sã ridice semne de │ │
│întrebare asupra bunei reputaţii profesionale şi morale a firmei │ │
│dvs.? │ │
│(c) Dacã "DA", a luat CAFR cunoştinţã de aspectele respective? │ DA/NU │
│Dacã se rãspunde cu "NU" la punctul a), cu "DA" la punctul b) sau │ │
│cu "NU" la punctul c), vã rugãm sã ataşaţi o declaraţie │ │
│explicativã. │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘

D.3. Asigurare profesionalã şi reclamaţii
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│(a) A fost firma dvs. asiguratã profesional pentru riscul de audit │ DA/NU │
│financiar, audit intern şi/sau riscul din alte activitãţi │ │
│exercitate în calitate de auditor financiar, pe perioada de │ │
│raportare, conform cerinţelor CAFR? │ │
│(b) Privind activitatea desfãşuratã, a primit firma reclamaţii care│ DA/NU/ │
│nu au fost rezolvate sau care ar putea sã rãmânã nerezolvate de la │NICI UNA│
│ultimul raport anual sau de la înregistrare (dacã prezentul este │ │
│primul raport anual)? (Rãspundeţi cu "NICI UNA", dacã nu s-au │ │
│primit reclamaţii). │ │
│Dacã rãspundeţi cu "NU" la punctul a) sau cu "DA" la punctul b), vã│ │
│rugãm sã oferiţi informaţii suplimentare. │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘

D.4. Competenţã în audit
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│(a) Aplicã firma procedurile minimale de audit? │ DA/NU │
│(b) Este utilizatã o listã de verificare a prezentãrii conturilor │ │
│actualizatã? │ DA/NU │
│(c) Se utilizeazã o documentaţie adecvatã acolo unde angajamentul │ DA/NU/ │
│presupune utilizarea unor experţi? (Rãspundeţi cu "NICI UNA" dacã │NICI UNA│
│nu aţi avut nici un client care sã necesite utilizarea acestora.) │ │
│(d) (i) Dvs. şi angajaţii care sunt auditori financiari aţi │ DA/NU │
│ efectuat orele de pregãtire profesionalã continuã │ │
│ structurate şi nestructurate, conform normelor emise de │ │
│ CAFR? Dacã rãspundeţi cu "DA", vã rugãm sã specificaţi │ │
│ perioada şi organizatorul ........... │ │
│ (ii) Existã o pregãtire adecvatã pentru angajamentele │ DA/NU/ │
│ specializate? (Rãspundeţi cu "NICI UNA", dacã nu aveţi │NICI UNA│
│ clienţi de acest tip.) │ │
│ (iii) Pãstreazã firma evidenţe privind procesul de pregãtire │ DA/NU │
│ profesionalã continuã? │ │
│Dacã rãspundeţi cu "NU" la oricare din punctele de mai sus, vã │ │
│rugãm sã ataşaţi o declaraţie oferind detalii despre cum este │ │
│menţinutã şi ţinutã evidenţa competenţei individuale. Dacã │ │
│rãspundeţi cu "DA" la punctul c), vã rugãm sã vã asiguraţi cã aţi │ │
│completat secţiunea B4. │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘

E. ALTE INFORMAŢII

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│(a) Este firma dvs. membrã a altor organisme profesionale de profil│ DA/NU │
│din ţarã şi/sau strãinãtate? (Dacã se rãspunde cu "DA", vã rugãm sã│ │
│menţionaţi aceste organisme ......................................)│ │
│(b) Avansul la cotizaţia variabilã aferentã prezentului raport │ │
│anual (calculatã pentru onorariile facturate pentru semestrul I al │ │
│anului de raportare) a fost achitatã cu (tip document) ...........,│ │
│(numãr document) .............., (datã document) ..................│ │
│(c) Cotizaţia fixã pentru firma de audit, aferentã anului urmãtor │ │
│celui de raportare a fost achitatã cu (tip document) .............,│ │
│(numãr document) ..........., (datã document) .....................│ │
│(d) Diferenţa de cotizaţie variabilã aferentã prezentului raport │ │
│anual a fost achitatã cu (tip document) ........., (numãr document)│ │
│............., (datã document) ........................ │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘

PROCEDURA DE VERIFICARE:
Înainte de a expedia formularul completat, vã rugãm sã revedeţi toate
secţiunile, pentru a vã asigura cã raportul este complet şi corect. Corecturile
şi corespondenţa ulterioarã sunt costisitoare.
Pasul 1. Verificaţi dacã aţi completat toate secţiunile.
Pasul 2. Verificaţi dacã angajamentele şi confirmãrile de pe prima paginã au
fost citite şi semnate de persoana(ele) potrivitã(e).
Pasul 3. Asiguraţi-vã cã toate valorile monetare sunt exprimate în lei (RON).
Pasul 4. Verificaţi dacã aţi ataşat la raport toate declaraţiile cerute,
acolo unde este cazul.
Pasul 5. Pãstraţi o copie a raportului şi a oricãror declaraţii împreunã cu
datele primare utilizate pentru compilarea acestuia.
Pasul 6. Asiguraţi-vã cã trimiteţi CAFR toate paginile completate ale
formularului, împreunã cu orice declaraţii cerute.
Pasul 7. Vã rugãm sã anexaţi urmãtoarele documente:
a) o copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent
perioadei de raportare, inclusiv a documentului/documentelor de platã a
primei/primelor de asigurare;
b) copii ale documentelor care atestã îndeplinirea obligaţiilor de cãtre toţi
auditorii financiari asociaţi/acţionari, administratori sau angajaţi, privind
cele 20 ore de pregãtire profesionalã continuã structuratã, în cazul în care
v-au fost eliberate;
c) copii ale documentelor care atestã îndeplinirea obligaţiilor de cãtre toţi
auditorii financiari asociaţi/acţionari, administratori sau angajaţi, privind
cele 20 ore de pregãtire profesionalã continuã nestructuratã, în cazul în care
v-au fost eliberate.

VĂ MULŢUMIM CĂ AŢI COMPLETAT ACEST FORMULAR.




-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016