Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 74 din 15 mai 2008  privind stabilirea normelor tehnice de repartizare a mandatelor de consilier la alegerile pentru autoritatile administratiei publice locale din 1 iunie 2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 74 din 15 mai 2008 privind stabilirea normelor tehnice de repartizare a mandatelor de consilier la alegerile pentru autoritatile administratiei publice locale din 1 iunie 2008

EMITENT: BIROUL ELECTORAL CENTRAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 384 din 21 mai 2008

În temeiul <>art. 37 alin. (1) lit. c), alin. (4) şi (5) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Biroul Electoral Central hotãrãşte:

ART. 1
Repartizarea mandatelor de consilier se va realiza în conformitate cu prevederile <>art. 96 din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
Repartizarea mandatelor se face avându-se în vedere numai partidele politice, organizaţiile cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, alianţele politice, alianţele electorale şi candidaţii independenţi care au întrunit pragul electoral.
ART. 3
(1) Pragul electoral este egal cu numãrul întreg, fãrã zecimale, nerotunjit, rezultat din înmulţirea punctelor procentuale stabilite conform <>art. 96 alin. (1) din Legea nr. 67/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu numãrul total al voturilor valabil exprimate într-o circumscripţie electoralã.
(2) În condiţiile <>art. 96 alin. (1) din Legea nr. 67/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, au fost stabilite urmãtoarele limite ale pragului electoral:
a) pentru partide politice, organizaţii ale cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale şi candidaţi independenţi ..... ...... 5%;
b) pentru alianţe politice şi alianţe electorale formate din 2 membri .............. 7%;
c) pentru alianţe politice şi alianţe electorale formate din cel puţin 3 membri ............. 8%.
ART. 4
Pentru realizarea listei partidelor politice, organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, alianţelor politice, alianţelor electorale şi a candidaţilor independenţi care au întrunit pragul electoral, biroul electoral al circumscripţiei va parcurge urmãtoarele etape:
a) se vor calcula limitele pragului electoral conform art. 3, corespunzãtor numãrului total al voturilor valabil exprimate în circumscripţia respectivã pentru fiecare partid politic, organizaţie a cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, alianţã politicã, alianţã electoralã sau candidat independent;
b) se vor compara rezultatele obţinute de fiecare partid, organizaţie a cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, alianţã politicã, alianţã electoralã sau candidat independent cu nivelul pragului electoral stabilit pentru fiecare entitate participantã conform art. 3 alin. (1) şi (2);
c) se vor înscrie în lista partidelor, organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, alianţelor politice, alianţelor electorale şi a candidaţilor independenţi care au întrunit pragul electoral numai acele formaţiuni care au obţinut un numãr de voturi valabil exprimate cel puţin egal cu nivelul pragului electoral corespunzãtor categoriei din care fac parte.
ART. 5
(1) Repartizarea mandatelor de consilieri se va face pe baza coeficientului electoral.
(2) Coeficientul electoral este egal cu numãrul întreg, fãrã zecimale, nerotunjit, rezultat din împãrţirea numãrului total de voturi valabil exprimate pentru toate listele de candidaţi şi pentru candidaţii independenţi care au întrunit pragul electoral la numãrul total de consilieri din circumscripţia electoralã respectivã.
ART. 6
(1) În prima etapã, biroul electoral va repartiza fiecãrui/fiecãrei partid, organizaţii, alianţe politice sau alianţe electorale, înscris(ã) în lista celor care au întrunit pragul electoral, atâtea mandate de câte ori coeficientul electoral, calculat conform art. 5 alin. (2), se include în numãrul voturilor valabil exprimate pentru formaţiunea respectivã (numãr întreg, nerotunjit); de asemenea, este declarat ales şi primeşte un singur mandat candidatul independent care a obţinut un numãr de voturi cel puţin egal cu coeficientul electoral.
(2) Atribuirea mandatelor se face de cãtre biroul electoral de circumscripţie, în ordinea înscrierii candidaţilor pe listã, şi începe cu lista de candidaţi pentru care au fost exprimate cele mai multe voturi.
(3) Dacã unui/unei partid politic, alianţe politice sau alianţe electorale i-au revenit, pe baza coeficientului electoral, mai multe mandate decât candidaţii înscrişi în listã, mandatele suplimentare primite vor fi disponibilizate şi vor fi repartizate în etapa a II-a, conform prevederilor art. 11.
ART. 7
(1) În cea de-a doua etapã vor participa numai partidele politice, alianţele politice sau alianţele electorale care au întrunit pragul electoral, sortate descrescãtor în funcţie de numãrul voturilor neutilizate în prima etapã.
(2) În situaţia în care una sau mai multe organizaţii aparţinând cetãţenilor minoritãţilor naţionale, alta decât cea maghiarã, au întrunit pragul electoral, dar nu şi coeficientul electoral, neobţinând astfel în etapa I niciun mandat de consilier, la repartizarea mandatelor se aplicã prevederile art. 10 alin. (1).
(3) În situaţia în care una sau mai multe organizaţii ale cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale întrunesc atât pragul electoral, cât şi condiţia privind coeficientul electoral, vor participa la repartizarea mandatelor atât în etapa I, cât şi în cea de-a doua etapã, în limita voturilor rãmase neutilizate, ca orice partid politic.
(4) Candidaţii independenţi care au întrunit pragul electoral şi care au primit un numãr de voturi valabil exprimate mai mic decât coeficientul electoral stabilit nu participã în etapa a II-a de repartizare a mandatelor de consilieri.
(5) Dacã unui/unei partid politic, alianţe politice sau alianţe electorale i-a fost atribuit din prima etapã un numãr de mandate egal cu numãrul de candidaturi înscrise în listã, nu va mai participa la etapa a doua de repartizare a mandatelor chiar dacã are voturi neutilizate.
ART. 8
Se considerã voturi neutilizate pentru fiecare listã de candidaţi a partidelor politice, alianţelor politice sau alianţelor electorale voturile care au rãmas dupã atribuirea mandatelor din prima etapã, precum şi voturile valabil exprimate pentru partidele politice, alianţele politice sau alianţele electorale care, deşi au întrunit pragul electoral, nu au participat la prima etapã de distribuire a mandatelor, deoarece numãrul voturilor primite este inferior coeficientului electoral.
ART. 9
(1) Pentru realizarea listei partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale şi a organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale care au voturi neutilizate în prima etapã, formaţiunile sunt sortate descrescãtor în funcţie de numãrul voturilor neutilizate în prima etapã.
(2) Dacã douã sau mai multe partide, alianţe politice ori alianţe electorale au acelaşi numãr de voturi neutilizate, înscrierea lor în listã se va face în funcţie de numãrul voturilor valabil exprimate obţinute.
(3) Dacã departajarea partidelor, alianţelor politice sau alianţelor electorale nu este posibilã nici dupã criteriul prevãzut la alin. (2), înscrierea lor în liste se va face prin tragere la sorţi.
(4) Organizarea tragerii la sorţi se va face de cãtre preşedintele biroului electoral de circumscripţie imediat ce se constatã imposibilitatea aplicãrii criteriilor de departajare formulate la alin. (2) pentru înscrierea partidelor, alianţelor politice sau alianţelor electorale în listã, în prezenţa majoritãţii membrilor acestuia.
(5) Procedura va fi menţionatã ca atare în procesul-verbal întocmit de cãtre membrii biroului electoral de circumscripţie, la poziţia "Expunerea, pe scurt, a întâmpinãrilor şi contestaţiilor formulate şi a hotãrârilor pronunţate de cãtre biroul electoral de circumscripţie, care sunt definitive", cu indicarea în clar a formaţiunii care a fost aleasã prin tragere la sorţi.
ART. 10
(1) În etapa a II-a, biroul electoral repartizeazã, în primul rând, acolo unde este cazul, un mandat unei organizaţii a cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, alta decât cea maghiarã, în cazul în care în prima etapã nicio organizaţie a cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale nu a obţinut cel puţin un mandat; organizaţia cãreia i se va atribui mandatul trebuie sã îndeplineascã cumulat douã condiţii: sã întruneascã pragul electoral şi sã fi obţinut cel mai mare numãr de voturi valabil exprimate dintre toate celelalte organizaţii.
(2) În cazul în care existã douã sau mai multe organizaţii care au acelaşi numãr de voturi valabil exprimate, selecţia se va face prin tragere la sorţi.
(3) Organizarea tragerii la sorţi se va face de cãtre preşedintele biroului electoral de circumscripţie imediat ce se constatã imposibilitatea aplicãrii criteriilor de departajare formulate la alin. (1) pentru înscrierea partidelor, alianţelor politice sau alianţelor electorale în listã, în prezenţa majoritãţii membrilor acestuia.
(4) Procedura va fi menţionatã ca atare în procesul-verbal întocmit de cãtre membrii biroului electoral de circumscripţie la poziţia "Expunerea, pe scurt, a întâmpinãrilor şi contestaţiilor formulate şi a hotãrârilor pronunţate de cãtre biroul electoral de circumscripţie, care sunt definitive", cu indicarea în clar a formaţiunii care a fost aleasã prin tragere la sorţi.
ART. 11
(1) Dupã repartizarea mandatului, acolo unde sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de art. 10 alin. (1), de cãtre organizaţia cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, alta decât cea maghiarã, biroul electoral repartizeazã câte un mandat partidelor, alianţelor politice şi alianţelor electorale care au întrunit pragul electoral, în ordinea înscrierii acestora într-un tabel ordonat descrescãtor în funcţie de numãrul voturilor neutilizate; dacã nu se reuşeşte repartizarea tuturor mandatelor, operaţiunea se repetã pânã la epuizarea acestora.
(2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de art. 10 alin. (1) şi în care cel puţin o organizaţie a cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, alta decât cea maghiarã, din organizaţiile care au întrunit pragul electoral îndeplineşte şi condiţia de coeficient electoral, respectiv i-au fost atribuite mandate în prima etapã, participã şi la repartizarea mandatelor în etapa a II-a, în limita voturilor rãmase neutilizate. Celelalte organizaţii aparţinând cetãţenilor minoritãţilor naţionale, care nu au întrunit condiţia de coeficient electoral şi deci nu au primit în etapa I mandate, nu participã la redistribuirea din etapa a II-a.
(3) Dacã un partid politic, alianţã politicã sau alianţã electoralã, organizaţie a cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale în timpul repartizãrii mandatelor din etapa a II-a îşi completeazã numãrul de mandate conform "listei de candidaturi" depuse, înaintea epuizãrii tuturor mandatelor disponibile, acelei formaţiuni nu i se vor mai repartiza mandate; repartizarea mandatelor rãmase disponibile se va face continuând cu celelalte formaţiuni înscrise în liste, pânã la completa lor repartizare.
(4) Dacã în cursul operaţiunilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se constatã cã douã sau mai multe partide politice, organizaţii ale cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, alianţe politice ori alianţe electorale au acelaşi numãr de voturi neutilizate, înainte de atribuirea ultimului mandat rãmas de repartizat, acesta este repartizat partidului, alianţei politice, organizaţiei cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale sau alianţei electorale care a obţinut numãrul cel mai mare de voturi valabil exprimate.
(5) Dacã numãrul de voturi valabil exprimate este egal, repartizarea mandatului se face prin tragere la sorţi; organizarea tragerii la sorţi se va face de cãtre preşedintele biroului electoral de circumscripţie imediat ce se constatã imposibilitatea aplicãrii criteriilor de departajare formulate la alin. (4) pentru înscrierea partidelor, alianţelor politice sau alianţelor electorale în listã, în prezenţa majoritãţii membrilor acestuia.
(6) Procedura va fi menţionatã ca atare în procesul-verbal întocmit de cãtre membrii biroului electoral de circumscripţie, la poziţia "Expunerea, pe scurt, a întâmpinãrilor şi contestaţiilor formulate şi a hotãrârilor pronunţate de cãtre biroul electoral de circumscripţie, care sunt definitive", cu indicarea în clar a formaţiunii care a fost aleasã prin tragere la sorţi.
(7) În cazul în care numãrul de mandate de redistribuit în etapa a II-a este mai mare decât numãrul mandatelor ce pot fi atribuite formaţiunilor politice înscrise în lista prezentatã la alin. (1), diferenţa de mandate va fi repartizatã primelor 3 partide, alianţe politice sau alianţe electorale care au primit mandate în prima etapã (mai puţine decât numãrul candidaţilor de pe listã) şi care nu au participat la etapa a II-a de redistribuire deoarece nu au avut voturi neutilizate. Fiecãrui/fiecãrei partid, alianţe politice sau alianţe electorale i se repartizeazã câte un mandat. Operaţiunea se repetã pânã la epuizarea tuturor mandatelor.
(8) Dacã diferenţa de mandate calculatã în condiţiile alin. (7) nu poate fi asiguratã de partidele politice, alianţele politice sau alianţele electorale care au întrunit pragul electoral, selectarea celor 3 formaţiuni politice se realizeazã în condiţiile art. 12.
ART. 12
(1) În conformitate cu prevederile <>art. 96 alin. (8) din Legea nr. 67/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, "în situaţia în care niciun partid politic, nicio alianţã politicã sau alianţã electoralã nu realizeazã pragul electoral, iar numãrul candidaţilor independenţi care au realizat pragul electoral este mai mic decât numãrul mandatelor de consilier din circumscripţia respectivã, diferenţa de mandate este repartizatã primelor 3 partide politice, alianţe politice sau alianţe electorale, în ordinea descrescãtoare a numãrului de voturi valabil exprimate pentru fiecare. Fiecãrui partid politic, fiecãrei alianţe politice sau alianţe electorale i se repartizeazã câte un mandat. Operaţiunea se repetã pânã la epuizarea tuturor mandatelor".
(2) Dacã douã sau mai multe partide, alianţe politice ori alianţe electorale selectate în condiţiile alin. (1) au acelaşi numãr de voturi valabil exprimate, neputându-se astfel departaja primele 3, departajarea se va face prin tragere la sorţi.
(3) Organizarea tragerii la sorţi se va face de cãtre preşedintele biroului electoral de circumscripţie imediat ce se constatã imposibilitatea aplicãrii criteriilor de departajare formulate la alin. (2) pentru înscrierea partidelor, alianţelor politice ori alianţelor electorale în listã, în prezenţa majoritãţii membrilor acestuia.
(4) Procedura va fi menţionatã ca atare în procesul-verbal întocmit de cãtre membrii biroului electoral de circumscripţie, la poziţia "Expunerea, pe scurt, a întâmpinãrilor şi contestaţiilor formulate şi a hotãrârilor pronunţate de cãtre biroul electoral de circumscripţie, care sunt definitive", cu indicarea în clar a formaţiunii care a fost aleasã prin tragere la sorţi.
(5) Se vor aplica prevederile alin. (1) şi (2) şi în condiţiile în care niciuna dintre formaţiunile politice sau niciunul dintre candidaţii independenţi din buletinul de vot nu întruneşte pragul electoral.
ART. 13
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Biroului Electoral Central,
judecãtor Ioana Surdescu

Bucureşti, 15 mai 2008.
Nr. 74.
----



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016