Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 633 din 2 aprilie 2009  pentru modificarea si completarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare in functii de conducere a grefierilor, aprobat prin   Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 182/2007     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 633 din 2 aprilie 2009 pentru modificarea si completarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare in functii de conducere a grefierilor, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 182/2007

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 287 din 4 mai 2009

Având în vedere dispoziţiile <>art. 45-47 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi ale <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile ulterioare,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

ART. I
Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului de promovare în funcţii de conducere a grefierilor, aprobat prin <>Hotãrârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 182/2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 253 din 16 aprilie 2007, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Concursul de promovare în funcţiile prevãzute la art. 1 se organizeazã la nivelul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţiei Naţionale Anticorupţie, curţilor de apel şi al parchetelor de pe lângã curţile de apel."
2. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Data concursului pentru promovarea în funcţii de conducere a grefierilor, tematica şi bibliografia se anunţã cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfãşurãrii primei probe, prin afişare la sediul instanţelor sau parchetelor care organizeazã concursul şi publicarea pe pagina de internet a acestora."
3. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Tematica şi bibliografia pentru concurs se stabilesc de colegiul de conducere al instanţei sau parchetului care organizeazã concursul. Tematica va cuprinde subiecte din legislaţia care reglementeazã statutul personalului auxiliar de specialitate, noţiuni generale de procedurã penalã şi/sau de procedurã civilã, precum şi, dupã caz, Regulamentul de ordine interioarã al instanţelor judecãtoreşti, Regulamentul de ordine interioarã al parchetelor, Regulamentul de ordine interioarã al Direcţiei Naţionale Anticorupţie."
4. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Poate participa la concursul pentru promovarea în funcţii de conducere a grefierilor şi grefierilor informaticieni persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) are o vechime de cel puţin 3 ani în funcţia de grefier, respectiv de grefier informatician; în cazul grefierilor cu studii superioare juridice este necesarã o vechime de minimum 6 luni în funcţia de grefier;
b) are o activitate profesionalã deosebitã, evaluatã cu calificativul "foarte bine" în ultimii 3 ani, respectiv 6 luni."
5. La articolul 9, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Cererile de înscriere la concurs se depun la instanţele sau, dupã caz, la parchetele care organizeazã concursul, cu cel puţin 15 zile înainte de data concursului, însoţite de raportul prevãzut la art. 8, curriculum vitae, precum şi de orice alte acte pe care candidatul le considerã ca fiind relevante."
6. Articolul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Colegiul de conducere al instanţei sau parchetului care organizeazã concursul numeşte comisia de organizare, comisia de examinare şi comisia de contestaţii. Desemnarea membrilor comisiilor se face pe baza consimţãmântului scris, exprimat anterior.
(2) Comisia de organizare este alcãtuitã din preşedinte şi un numãr necesar de membri.
(3) Comisia de examinare şi comisia de contestaţii sunt alcãtuite din câte un preşedinte şi 2 membri, judecãtori sau, dupã caz, procurori. În aceste comisii pot fi numiţi şi formatori ai Şcolii Naţionale de Grefieri. O persoanã poate face parte dintr-o singurã comisie.
(4) Nu pot fi numite în comisii persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini pânã la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Dacã incompatibilitatea se iveşte ulterior desemnãrii membrilor comisiilor, persoana în cauzã are obligaţia sã comunice de îndatã aceastã situaţie preşedintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.
(5) În comisiile prevãzute la alin. (1) vor fi numiţi şi membri supleanţi care vor înlocui de drept, în ordinea stabilitã de colegiul de conducere, prin hotãrârea de numire a comisiilor, pe acei membri ai comisiei care, din motive întemeiate, nu îşi pot exercita atribuţiile. Înlocuirea se constatã de preşedintele comisiei din care face parte membrul înlocuit."
7. Dupã articolul 10 se introduce un nou articol, articolul 10^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 10^1. - (1) În cazul concursului pentru numirea în funcţie a grefierului informatician-şef, organizat de curţile de apel şi parchetele de pe lângã acestea, unul dintre membrii comisiei de examinare şi unul dintre membrii comisiei de contestaţii vor fi specialişti în informaticã din cadrul Direcţiei de exploatare a tehnologiei informaţiei din Ministerul Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti, respectiv al Compartimentului informatic din Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, desemnaţi prin ordin al ministrului justiţiei şi libertãţilor cetãţeneşti sau, dupã caz, al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(2) Pentru numirea în funcţia de grefier informatician-şef în cadrul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, unul dintre membrii comisiei de examinare şi unul dintre membrii comisiei de contestaţii vor fi specialişti în domeniul informatic, propuşi de preşedintele instanţei sau conducãtorul parchetului."
8. Articolul 11 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Comisia de organizare are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. centralizeazã cererile de înscriere la concurs, verificã îndeplinirea de cãtre candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs, întocmeşte şi afişeazã lista candidaţilor care îndeplinesc şi a celor care nu îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs;
2. controleazã şi coordoneazã acţiunile privind organizarea şi desfãşurarea concursului;
3. primeşte de la comisia de examinare subiectele de concurs şi baremele de evaluare şi notare, în plicuri distincte, închise şi sigilate, lucrãrile scrise, borderourile individuale de notare, borderoul centralizator şi procesele-verbale cuprinzând notele acordate de aceastã comisie atât la proba scrisã, cât şi la susţinerea proiectului;
4. asigurã afişarea la sediile instanţelor sau parchetelor organizatoare, precum şi publicarea pe paginile de internet ale acestora a documentelor de publicitate a concursului prevãzute de regulament;
5. calculeazã mediile generale şi întocmeşte listele finale;
6. informeazã de îndatã conducerea instanţei sau parchetului care organizeazã concursul cu privire la orice situaţie deosebitã a cãrei rezolvare nu este prevãzutã în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect.
(2) Comisia de organizare îndeplineşte orice alte atribuţii necesare bunei desfãşurãri a concursului."
9. Dupã articolul 11 se introduc douã noi articole, articolele 11^1 şi 11^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 11^1. - Comisia de examinare are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. elaborarea a 3 variante de subiecte de concurs şi a baremelor de evaluare şi notare;
2. predarea cãtre comisia de organizare, cu cel puţin 12 ore înainte de desfãşurarea probei scrise, a subiectelor şi baremelor de evaluare şi notare, în plicuri distincte, închise şi sigilate;
3. corectarea şi notarea lucrãrilor scrise, potrivit baremului definitiv de evaluare şi notare;
4. evaluarea şi notarea, conform criteriilor prevãzute de regulament, a probei constând în susţinerea proiectului referitor la exercitarea atribuţiilor manageriale specifice funcţiei pentru care candideazã.
Art. 11^2. - Comisia de contestaţii are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. examineazã contestaţiile la barem şi adoptã baremul definitiv de evaluare şi notare;
2. reevalueazã lucrãrile ale cãror note iniţiale au fost contestate şi stabileşte notele finale, conform baremelor definitive de evaluare şi notare."
10. La articolul 12, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Prin tragere la sorţi, un reprezentant al candidaţilor alege varianta de subiecte dintre cele 3 variante stabilite de comisia de examinare."
11. La articolul 12, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Dupã extragerea variantei de subiecte preşedintele comisiei de organizare a concursului şi persoana care a efectuat extragerea semneazã pe subiectul extras, care urmeazã a fi multiplicat de persoanele desemnate de comisia de organizare."
12. Articolul 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Baremul de evaluare şi notare se afişeazã la sediul instanţei sau parchetului cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise.
(2) În termen de 24 de ore de la afişare, candidaţii pot face contestaţii la barem, care se soluţioneazã în termen de 48 de ore. Soluţia se motiveazã în termen de 3 zile de la expirarea termenului de 48 de ore prevãzut pentru soluţionarea contestaţiilor. Baremul de evaluare şi notare definitiv, stabilit în urma soluţionãrii contestaţiilor, se afişeazã de îndatã la sediul instanţei sau parchetului."
13. La articolul 14, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pe timpul corectãrii, colţul lucrãrii nu se desigileazã. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnãtura celor care le-au acordat şi apoi pe lucrare. Nota datã de fiecare corector este suma punctajului acordat pentru fiecare subiect, iar nota finalã a probei scrise reprezintã media aritmeticã a notelor acordate de fiecare dintre cei 2 corectori.
(3) Lucrãrile corectate se predau comisiei de organizare în vederea alcãtuirii listei de clasificare a candidaţilor la proba scrisã."
14. La articolul 15, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Contestaţiile se depun la sediul instanţei sau parchetului care a organizat concursul şi se soluţioneazã de o comisie de contestaţii desemnatã de colegiul de conducere al instanţei sau parchetului care a organizat concursul. Nota obţinutã la contestaţie nu poate fi mai micã decât nota contestatã."
15. Articolul 19 se abrogã.
ART. II
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecãtor Virgil Viorel Andreieş

Bucureşti, 2 aprilie 2009.
Nr. 633.
----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016