Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 609 din 10 iulie 2012  pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 609 din 10 iulie 2012 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 477 din 12 iulie 2012

    Având în vedere dispoziţiile art. 44-49^1, 62-64 şi 64^1-64^15 din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi ale art. 23 alin. (1) şi art. 38 alin. (1) din Legea nr. 317/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin Hotãrârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 867 din 27 septembrie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. La articolul 13, alineatul (7) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(7) Hotãrârile adoptate în plen sau în secţii se redacteazã de cãtre persoana însãrcinatã cu asigurarea lucrãrilor de secretariat în termen de 30 de zile de la pronunţare."

    2. La articolul 13, dupã alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu urmãtorul cuprins:
    "(8) Hotãrârile secţiilor prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinarã, prin care s-a dispus suspendarea ori s-a respins cererea de suspendare din funcţie a judecãtorului sau procurorului cercetat disciplinar ori, dupã caz, faţã de care se efectueazã verificãri privind îndeplinirea condiţiei de bunã reputaţie, hotãrârile prin care se constatã îndeplinirea sau neîndeplinirea de cãtre magistrat a condiţiei de bunã reputaţie, precum şi cele prin care au fost soluţionate cererile de avizare a percheziţiei, reţinerii sau arestãrii preventive se redacteazã de Biroul grefa secţiilor, în termen de cel mult 20 de zile de la pronunţare."

    3. Articolul 14 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 14. - (1) Activitatea de secretariat a Consiliului este asiguratã de Direcţia sinteze, pregãtirea lucrãrilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii şi grefa secţiilor.
    (2) Lucrãrile Plenului şi ale secţiilor se înregistreazã şi se consemneazã într-un proces-verbal, întocmit de persoana desemnatã din cadrul direcţiei prevãzute la alin. (1) şi semnat de preşedinte, vicepreşedinte sau, dupã caz, de judecãtorul ori procurorul care a prezidat şedinţa."

    4. La articolul 19 alineatul (1), punctul 28 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "28. numeşte şi revocã, în condiţiile legii, inspectorul-şef şi inspectorul-şef adjunct ai Inspecţiei Judiciare;"

    5. La articolul 19 alineatul (1), dupã punctul 28 se introduc douã noi puncte, punctele 28^1 şi 28^2, cu urmãtorul cuprins:
    "28^1. aprobã sau dispune completarea ori refacerea raportului de audit extern independent;
    28^2. avizeazã, la propunerea inspectorului-şef, proiectul de hotãrâre a Guvernului privind modificarea numãrului maxim de posturi pentru aparatul Inspecţiei Judiciare;"

    6. Dupã articolul 24 se introduce un nou articol, articolul 24^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 24^1. - (1) Secţia pentru judecãtori sau Secţia pentru procurori, dupã caz, soluţioneazã contestaţiile formulate de inspectorii judiciari împotriva calificativelor acordate de comisia de evaluare a activitãţii profesionale.
    (2) Inspectorii judiciari nemulţumiţi de calificativul acordat pot face contestaţie la secţia corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 30 de zile de la comunicare.
    (3) În soluţionarea contestaţiei, secţiile Consiliului Superior al Magistraturii pot cere inspectorului-şef ori inspectorului evaluat orice informaţii pe care le considerã necesare, iar citarea inspectorului judiciar pentru a fi audiat este obligatorie.
    (4) Dispoziţiile art. 24 alin. (2)-(6) se aplicã în mod corespunzãtor."

    7. Articolul 26^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 26^1. - Cererile având ca obiect încuviinţarea percheziţiei, reţinerii sau arestãrii preventive a judecãtorilor, procurorilor şi magistraţilor-asistenţi se înregistreazã într-un registru special nepublic, ţinut de Biroul grefa secţiilor, care va include: numãrul curent, organul care a formulat cererea, termenul acordat pentru soluţionarea cererii, soluţia dispusã de secţia corespunzãtoare a Consiliului şi data comunicãrii acesteia cãtre parchetul sau instanţa care a solicitat încuviinţarea, dupã caz."

    8. La articolul 26^3, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 26^3. - (1) Registrele prevãzute la art. 26^1 alin. (1) şi dosarele având ca obiect cereri de încuviinţare a percheziţiei, reţinerii şi arestãrii preventive a judecãtorilor, procurorilor şi magistraţilor-asistenţi se arhiveazã de Biroul grefa secţiilor."

    9. La articolul 26^3, dupã alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3)-(5), cu urmãtorul cuprins:
    "(3) Dupã ce a primit comunicarea despre efectuarea percheziţiei sau, dupã caz, despre luarea mãsurii reţinerii sau soluţionarea propunerii de arestare preventivã, Consiliul Superior al Magistraturii, prin purtãtorul de cuvânt, poate da un comunicat în care sã aducã la cunoştinţa publicã faptul cã s-a încuviinţat cererea parchetului, obiectul acesteia şi persoana vizatã.
    (4) Parchetul va comunica de îndatã Consiliului cã a fost efectuatã percheziţia sau, dupã caz, cã a fost luatã mãsura reţinerii.
    (5) Dupã judecarea propunerii de arestare preventivã, preşedintele completului de judecatã comunicã de îndatã Consiliului soluţia adoptatã."

    10. Dupã articolul 27 se introduc douã noi articole, articolele 27^1 şi 27^2, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 27^1. - (1) Sesizãrile referitoare la neîndeplinirea condiţiei de bunã reputaţie de cãtre judecãtori şi procurori se trimit Inspecţiei Judiciare, în vederea efectuãrii de verificãri.
    (2) Raportul de inspecţie întocmit în urma verificãrilor privind buna reputaţie, împreunã cu materialul care a stat la baza întocmirii acestuia, eventualele obiecţii formulate de magistratul care face obiectul sesizãrii şi de persoana care a înaintat sesizarea, precum şi, dacã este cazul, rãspunsul Inspecţiei Judiciare referitor la acestea se înainteazã secţiei corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) Dupã primirea raportului prevãzut la alin. (2), preşedintele secţiei corespunzãtoare fixeazã termenul pentru soluţionarea sesizãrii. În cazul în care din conţinutul raportului nu rezultã neîndeplinirea condiţiei de bunã reputaţie de cãtre judecãtorul sau procurorul vizat, iar acesta nu a formulat în mod expres cerere de a fi citat, secţia soluţioneazã lucrarea fãrã citarea pãrţilor, dispunând clasarea acesteia.
    (4) În cazurile în care existã indicii privind neîndeplinirea condiţiei de bunã reputaţie sau în orice cazuri în care considerã necesarã citarea, preşedintele secţiei dispune citarea judecãtorului sau, dupã caz, a procurorului vizat şi a Inspecţiei Judiciare.
    (5) Judecãtorul sau procurorul poate fi reprezentat de un alt judecãtor ori procuror sau poate fi asistat ori reprezentat de un avocat. Neprezentarea judecãtorului sau a procurorului vizat la soluţionarea sesizãrii nu împiedicã desfãşurarea în continuare a procedurii.
    (6) Pãrţile au dreptul sã ia cunoştinţã de toate actele dosarului şi pot solicita administrarea de probe. Secţia Consiliului va putea dispune chiar din oficiu administrarea oricãror probe necesare soluţionãrii sesizãrii.
    (7) Dacã apreciazã cã obiecţiile sunt întemeiate, secţia dispune, în scris şi motivat, retrimiterea raportului în vederea completãrii verificãrilor, cu indicarea în mod expres a aspectelor ce trebuie completate.
    (8) În cazul în care secţia apreciazã cã verificarea este completã, pe baza raportului, a obiecţiilor formulate şi a oricãror probe administrate, adoptã hotãrârea privind constatarea îndeplinirii sau a neîndeplinirii de cãtre magistrat a condiţiei de bunã reputaţie.
    (9) Hotãrârea prin care se constatã neîndeplinirea condiţiei de bunã reputaţie cuprinde şi propunerea de eliberare din funcţie, în temeiul art. 65 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care se înainteazã Plenului dupã rãmânerea irevocabilã a hotãrârii.
    (10) Hotãrârea secţiei prevãzutã la alin. (9) poate fi atacatã cu contestaţie la Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 15 zile de la comunicare, iar hotãrârea Plenului poate fi atacatã cu recurs la secţia de contencios administrativ a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, în acelaşi termen. Hotãrârea instanţei este irevocabilã.
    (11) Hotãrârea irevocabilã prin care se constatã neîndeplinirea condiţiei de bunã reputaţie se comunicã Preşedinţiei României, în vederea emiterii decretului de eliberare din funcţie.
    Art. 27^2. - (1) Pe parcursul procedurii de verificare şi constatare a îndeplinirii condiţiei de bunã reputaţie, secţia corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii, din oficiu sau la propunerea inspectorului judiciar, poate dispune, prin hotãrâre, în condiţiile legii, suspendarea din funcţie a magistratului, pânã la finalizarea procedurii.
    (2) Suspendarea din funcţie a magistratului se soluţioneazã de urgenţã, cu citarea pãrţilor. Prevederile art. 27^1 alin. (5) şi (6) se aplicã în mod corespunzãtor."

    11. Articolul 29 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 29. - (1) Acţiunea disciplinarã se exercitã de titularii acţiunii disciplinare, potrivit legii.
    (2) Sesizãrile privind activitatea necorespunzãtoare a judecãtorilor şi procurorilor, greşit îndreptate la Consiliu vor fi înaintate Inspecţiei Judiciare în termen de 5 zile de la înregistrare."

    12. Articolul 30 se abrogã.

    13. Articolul 31 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 31. - (1) Dupã primirea sesizãrii în vederea soluţionãrii acţiunii disciplinare, preşedintele secţiei corespunzãtoare fixeazã termenul de judecatã şi dispune citarea judecãtorului sau, dupã caz, a procurorului, cãruia i se comunicã, în copie, acţiunea disciplinarã, precum şi a Inspecţiei Judiciare ori, dupã caz, a ministrului justiţiei, preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie sau a procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
    (2) Primul termen de judecatã va fi stabilit astfel încât de la data primirii citaţiei judecãtorul sau procurorul cercetat disciplinar sã aibã la dispoziţie cel puţin 15 zile pentru a-şi pregãti apãrarea.
    (3) Acţiunea disciplinarã este susţinutã în faţa secţiei Consiliului de cãtre inspectorul judiciar care a exercitat-o şi, numai în caz de imposibilitate a acestuia, de cãtre un inspector judiciar desemnat de inspectorul-şef.
    (4) În cazul în care acţiunea disciplinarã este exercitatã de ministrul justiţiei, de preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie sau, dupã caz, de procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, acţiunea disciplinarã este susţinutã de cãtre titular ori de un reprezentant desemnat de acesta.
    (5) Judecãtorul sau procurorul poate fi reprezentat de un alt judecãtor ori procuror sau poate fi asistat ori reprezentat de un avocat. Neprezentarea judecãtorului sau a procurorului cercetat la judecarea acţiunii nu împiedicã desfãşurarea în continuare a judecãţii."

    14. Articolul 32 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 32. - (1) În cursul judecãrii acţiunii disciplinare, pãrţile au dreptul sã ia cunoştinţã de toate actele dosarului şi pot solicita administrarea de probe.
    (2) În zilele stabilite pentru judecatã, Biroul grefa secţiilor pune la dispoziţia pãrţilor dosarul cauzei, pentru studiu, cu cel puţin 30 de minute înainte de începerea şedinţei.
    (3) Secţia Consiliului va putea dispune chiar din oficiu administrarea oricãror probe necesare soluţionãrii acţiunii disciplinare, care vor fi puse în discuţia pãrţilor."

    15. Dupã articolul 32 se introduce un nou articol, articolul 32^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 32^1. - (1) Pe durata procedurii disciplinare, secţia corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii, din oficiu sau la propunerea inspectorului judiciar poate dispune, prin încheiere, suspendarea din funcţie a magistratului, pânã la soluţionarea definitivã a acţiunii disciplinare, dacã exercitarea în continuare a funcţiei ar putea afecta desfãşurarea cu imparţialitate a procedurilor disciplinare sau dacã procedura disciplinarã este de naturã sã aducã atingere gravã prestigiului justiţiei.
    (2) Preşedintele secţiei dispune citarea Inspecţiei Judiciare şi a judecãtorului sau, dupã caz, a procurorului vizat, cãruia i se comunicã, în copie, propunerea inspectorului judiciar de suspendare din funcţie a magistratului.
    (3) Cererea se soluţioneazã de urgenţã. Prevederile art. 31 alin. (1), (3), (4) şi (5) şi ale art. 32 se aplicã în mod corespunzãtor."

    16. Articolul 33 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 33. - (1) Membrul Consiliului Superior al Magistraturii faţã de care se exercitã acţiunea disciplinarã nu participã la lucrãrile secţiei în care se judecã aceastã acţiune.
    (2) Membrii secţiei Consiliului delibereazã în secret asupra acţiunii disciplinare.
    (3) Secţia Consiliului, în cazul în care constatã cã sesizarea este întemeiatã, aplicã una dintre sancţiunile disciplinare prevãzute de lege, în raport cu gravitatea abaterii disciplinare sãvârşite de judecãtor sau procuror şi cu circumstanţele personale ale acestuia.
    (4) Secţiile Consiliului Superior al Magistraturii soluţioneazã acţiunea disciplinarã printr-o hotãrâre care cuprinde, în principal, urmãtoarele:
    a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinarã şi încadrarea juridicã a acesteia;
    b) temeiul de drept al aplicãrii sancţiunii;
    c) motivele pentru care au fost înlãturate apãrãrile formulate de judecãtor sau de procuror;
    d) sancţiunea aplicatã şi motivele care au stat la baza aplicãrii acesteia;
    e) calea de atac şi termenul în care hotãrârea poate fi atacatã;
    f) instanţa competentã sã judece calea de atac.
    (5) Prevederile alin. (4) se completeazã cu dispoziţiile Codului de procedurã civilã privind cuprinsul hotãrârii.
    (6) Hotãrârea se semneazã de judecãtorul sau procurorul care a prezidat lucrãrile secţiei Consiliului, precum şi de membrii secţiei care au participat la soluţionarea acţiunii disciplinare."

    17. Articolul 34 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 34. - (1) Hotãrârile secţiilor Consiliului prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinarã se redacteazã de cãtre Biroul grefa secţiilor, în termen de cel mult 20 de zile de la pronunţare şi se comunicã, de îndatã, în scris, judecãtorului sau procurorului vizat, precum şi Inspecţiei Judiciare ori, dupã caz, titularului acţiunii disciplinare care a exercitat-o. Comunicarea hotãrârilor este asiguratã de Secretariatul general al Consiliului, prin intermediul Biroului grefa secţiilor.
    (2) Împotriva hotãrârilor prevãzute la alin. (1) se poate exercita recurs în termen de 15 zile de la comunicare de cãtre judecãtorul sau procurorul sancţionat ori, dupã caz, de Inspecţia Judiciarã sau de cãtre ceilalţi titulari ai acţiunii disciplinare care au exercitat-o.
    (3) Competenţa soluţionãrii recursului aparţine Completului de 5 judecãtori al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. Din Completul de 5 judecãtori nu pot face parte membrii cu drept de vot ai Consiliului Superior al Magistraturii sau judecãtorul sancţionat disciplinar.
    (4) Recursul declarat împotriva hotãrârii prevãzute la alin. (1) se depune la preşedintele Consiliului, care dispune înregistrarea acestuia şi transmiterea, împreunã cu dosarul cauzei, de îndatã, la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
    (5) Recursul suspendã executarea hotãrârii secţiei Consiliului de aplicare a sancţiuniidisciplinare.
    (6) Hotãrârea prin care se soluţioneazã recursul prevãzut la alin. (2) este irevocabilã.
    (7) În cazul în care s-a dispus excluderea din magistraturã a unui judecãtor sau a unui procuror, hotãrârea irevocabilã se transmite Preşedintelui României, în vederea emiterii decretului de eliberare din funcţie."

    18. Articolul 36 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 36. - (1) Hotãrârile rãmase irevocabile se comunicã, prin grija Biroului grefa secţiilor Consiliului, judecãtorului sau procurorului, precum şi Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului, în vederea luãrii mãsurilor corespunzãtoare, conform legii.
    (2) Pentru evidenţa activitãţii secţiilor se întocmesc şi se pãstreazã:
    a) Registrul general, în care se trec, în ordinea înregistrãrii, toate sesizãrile privind verificarea îndeplinirii condiţiei de bunã reputaţie şi sesizãrile privind încãlcãrile Codului deontologic al magistraţilor;
    b) Opisul alfabetic, în care se trec numele şi prenumele sau, dupã caz, denumirea pãrţilor din dosar, precum şi numãrul dosarului.
    c) Registrul de dosare având ca obiect acţiuni disciplinare, în care se menţioneazã, pentru fiecare dosar trecut în ordinea numericã, primul termen de judecatã şi termenele ulterioare; circuitul dosarului; numãrul şi data hotãrârii secţiei, soluţia pe scurt; data declarãrii cãii de atac, data trimiterii dosarului la instanţã, soluţia pronunţatã de instanţã, comunicãrile fãcute;
    d) Condica şedinţelor secţiilor în materie disciplinarã, în care se trec dosarele din fiecare şedinţã, noul termen de judecatã în caz de amânare a judecãţii, hotãrârea pronunţatã şi numãrul acesteia."

    19. Articolul 36^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 36^1. - (1) Sesizãrile privind încãlcarea normelor de conduitã reglementate de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor înregistrate la Consiliu se transmit de preşedintele sau vicepreşedintele Consiliului Inspecţiei Judiciare, în termen de 5 zile de la înregistrare, în vederea realizãrii de verificãri.
    (2) În cursul verificãrii, judecãtorul sau procurorul în cauzã are dreptul de a fi ascultat şi de a formula apãrãrile pe care le considerã necesare.
    (3) Rezultatul verificãrilor se consemneazã într-un raport, care se înainteazã secţiei corespunzãtoare a Consiliului.
    (4) Secţia corespunzãtoare a Consiliului soluţioneazã şi sesizãrile prin care titularii acţiunii disciplinare constatã, în urma efectuãrii de verificãri cu privire la activitatea necorespunzãtoare a unui judecãtor sau procuror, cã exercitarea acţiunii disciplinare nu se justificã, dar existã indicii privind încãlcarea normelor de conduitã reglementate de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor.
    (5) Dupã primirea raportului prevãzut la alin. (3) sau, dupã caz, a sesizãrii prevãzute la alin. (4), preşedintele secţiei Consiliului fixeazã de îndatã termenul pentru soluţionarea sesizãrii.
    (6) La termenul stabilit, dacã se constatã cã nu existã indicii privind încãlcarea normelor de conduitã reglementate de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor, secţia Consiliului dispune, prin hotãrâre, respingerea sesizãrii.
    (7) Dacã se constatã cã ar putea exista indicii privind încãlcarea normelor de conduitã, secţia acordã un alt termen pentru soluţionare şi dispune încunoştinţarea judecãtorului sau, dupã caz, a procurorului, cãruia i se comunicã, în copie, actul de sesizare şi raportul întocmit de Inspecţia Judiciarã.
    (8) Încunoştinţarea judecãtorului sau a procurorului se face cu cel puţin 15 zile înaintea termenului stabilit conform alin. (7).
    (9) Judecãtorul sau procurorul are dreptul de a fi ascultat şi poate fi asistat sau reprezentat de un avocat.
    (10) Judecãtorul sau procurorul ori, dupã caz, avocatul acestuia, au dreptul sã ia cunoştinţã de toate actele dosarului şi pot solicita administrarea de probe în apãrare.
    (11) Secţia Consiliului poate dispune, din oficiu, administrarea oricãror probe necesare soluţionãrii sesizãrii."

    20. La articolul 36^2, alineatele (1), (2), (5) şi (8) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 36^2. - (1) La soluţionarea sesizãrii prevãzute la art. 36^1 nu poate participa membrul Consiliului care, în calitate de titular al acţiunii disciplinare, a fãcut sesizarea.
    (2) Membrii secţiei Consiliului delibereazã în secret asupra sesizãrii. Dacã sesizarea este întemeiatã, secţia constatã, prin hotãrâre, încãlcarea normelor de conduitã reglementate de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor.
    .......................................................................................................
    (5) Hotãrârea se redacteazã în termen de 20 de zile de la pronunţare, de cãtre Biroul grefa secţiilor şi se comunicã de îndatã judecãtorului sau procurorului, precum şi Inspecţiei Judiciare ori, dupã caz, titularului acţiunii disciplinare care a exercitat-o.
    .......................................................................................................
    (8) Dupã ce hotãrârea secţiei a rãmas irevocabilã, persoanei care a formulat sesizarea cu privire la conduita judecãtorului sau a procurorului, Biroul grefa secţiilor îi comunicã, în scris, modul în care a fost soluţionatã sesizarea."

    21. Articolele 42-45^2 se abrogã.

    22. La articolul 47, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Secretarul general al Consiliului este ajutat de un secretar general adjunct, numit de plen dintre judecãtorii şi procurorii care au vechimea prevãzutã la alin. (1)."

    23. La articolul 56, punctul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "6. Direcţia de sinteze, pregãtirea lucrãrilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii şi grefa secţiilor, alcãtuitã din:
    a) Serviciul de sinteze şi pregãtirea lucrãrilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii;
    b) Biroul grefa secţiilor."

    24. La articolul 59 alineatul (3), litera m) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "m) centralizeazã candidaturile depuse pentru ocuparea funcţiilor de conducere la instanţele judecãtoreşti, a funcţiilor de judecãtor şi a funcţiilor de conducere de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi întocmeşte lucrãrile necesare secţiei în vederea propunerii de numire în funcţiile de conducere de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;"

    25. La articolul 59, dupã alineatul (4) se introduc trei noi alineate, alineatele (5)-(7), cu urmãtorul cuprins:
    "(5) Lucrãrile prevãzute la alin. (3) pct. 1 lit. g) şi cele prevãzute la alin. (4) lit. h) se întocmesc de îndatã şi se transmit de urgenţã secţiei corespunzãtoare.
    (6) Compartimentele din cadrul Direcţiei resurse umane şi organizare întocmesc lucrãrile prevãzute la alin. (3) pct. 1 lit. a) teza a doua, lit. e) şi lit. m) teza finalã, precum şi pe cele prevãzute la alin. (4) lit. a) teza a doua, lit. c) şi f), în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii lucrãrii.
    (7) Secţia analizeazã lucrãrile în termen de 30 de zile de la data întocmirii lor."

    26. Articolul 69 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 69. - (1) Direcţia de sinteze, pregãtirea lucrãrilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii şi grefa secţiilor exercitã, prin Serviciul de sinteze şi pregãtirea lucrãrilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii, urmãtoarele atribuţii:
    a) asigurã pregãtirea lucrãrilor şedinţelor şi secretariatul plenului şi al secţiilor Consiliului, cu excepţia celor în materie disciplinarã;
    b) participã la şedinţele plenului şi ale secţiilor Consiliului;
    c) elaboreazã proiectul ordinii de zi şi al ordinii de zi soluţionate pentru fiecare şedinţã a plenului şi a secţiilor Consiliului, pe care le prezintã preşedintelui sau, în lipsa acestuia, vicepreşedintelui spre aprobare şi le publicã pe pagina de internet a Consiliului;
    d) întocmeşte şi redacteazã referatele secţiilor Consiliului privind îndeplinirea condiţiilor legale pentru ocuparea de cãtre judecãtori şi procurori a funcţiilor de conducere;
    e) asigurã redactarea şi publicarea hotãrârilor adoptate de plen şi de secţii pe pagina de internet a Consiliului, conform legii;
    f) întocmeşte şi comunicã rãspunsurile la cererile şi plângerile adresate Consiliului, care au fost analizate în şedinţele plenului sau ale secţiilor, atunci când este nominalizat în ordinea de zi soluţionatã a şedinţelor;
    g) asigurã redactarea proceselor-verbale de şedinţã;
    h) rãspunde, împreunã cu Direcţia resurse umane şi organizare, de înaintarea, în cel mult 20 de zile, Preşedintelui României a hotãrârilor privind propunerile de numire în funcţia de judecãtor sau procuror şi de eliberare din funcţia de judecãtor sau procuror, în vederea emiterii decretului de numire, respectiv de eliberare din funcţie;
    i) înainteazã, împreunã cu Direcţia resurse umane şi organizare, în cel mult 30 de zile de la data validãrii examenului de capacitate, Preşedintelui României hotãrârea Consiliului privind propunerile de numire în funcţie a judecãtorilor şi procurorilor declaraţi reuşiţi la examenul de capacitate;
    j) asigurã arhivarea evidenţei lucrãrilor plenului şi ale secţiilor;
    k) întocmeşte statistici cu privire la activitatea plenului şi a secţiilor;
    l) participã la elaborarea raportului anual privind activitatea Consiliului;
    m) pune la dispoziţie colegiului redacţional al Buletinului Oficial al Consiliului hotãrârile în vederea publicãrii;
    n) colaboreazã cu Biroul de informaticã în vederea conceperii de programe care sã permitã exploatarea bazei de date privind activitatea Consiliului.
    (2) Biroul grefa secţiilor are urmãtoarele atribuţii:
    a) asigurã activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului în materie disciplinarã;
    b) redacteazã hotãrârile secţiilor Consiliului, prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinarã, în termen de cel mult 20 de zile de la pronunţare;
    c) comunicã de îndatã, în scris, judecãtorului sau procurorului, precum şi Inspecţiei Judiciare ori, dupã caz, titularului acţiunii disciplinare care a exercitat-o hotãrârile secţiilor Consiliului, prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinarã;
    d) asigurã, în condiţii de confidenţialitate, activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului, în care se soluţioneazã cererile de avizare a percheziţiei, reţinerii sau arestãrii judecãtorilor şi magistraţilor-asistenţi, respectiv procurorilor;
    e) redacteazã, în ziua în care au fost adoptate, hotãrârile secţiilor Consiliului, prin care s-au soluţionat cererile prevãzute la litera d);
    f) asigurã activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului şi redacteazã hotãrârile secţiilor Consiliului, prin care s-au soluţionat sesizãrile privind încãlcarea normelor de conduitã reglementate de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor."

    27. Articolul 118^2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 118^2. - Funcţiile de conducere de specialitate juridicã din aparatul propriu al Consiliului pot fi ocupate de personalul de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor ce îşi desfãşoarã activitatea în cadrul Consiliului, cu o vechime în specialitate de cel puţin 4 ani, care nu a fost sancţionat disciplinar în ultimii 3 ani."

    28. La articolul 118^4, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
    (5) Numirea candidatului declarat admis la interviu se face pe o duratã de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii în condiţiile prevãzute la alin. (4)."

    29. Articolul 129 se abrogã.

    30. Anexele nr. 1-4 se abrogã.

    ART. II
    Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

              Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
                         judecãtor Alina Nicoleta Ghica

    Bucureşti, 10 iulie 2012.
    Nr. 609.

                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016