Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 573 din 26 mai 1950  pentru stabilirea regimului de sbor al aeronavelor de orice categorie si nationalitate in spatiul aerian deasupra teritoriului Republicii Populare Romane    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 573 din 26 mai 1950 pentru stabilirea regimului de sbor al aeronavelor de orice categorie si nationalitate in spatiul aerian deasupra teritoriului Republicii Populare Romane

EMITENT: CONSILIUL DE MINISTRI
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 49 din 3 iunie 1950

Consiliul de Miniştri în şedinţa sa dela 26 Mai 1950,
Vazand referatul ministrului forţelor armate Nr. 795 din 26 Mai 1950;
În temeiul art. 72 din Constituţia Republicii Populare Romane,
Hotãrãşte:

ART. 1
Intrarea aeronavelor, de orice categorie şi de orice naţionalitate, în spaţiul aerian deasupra teritoriului Republicii Populare Romane, precum şi ieşirea lor din acest spaţiu, se va face - în mod obligatoriu - prin urmãtoarele culoare de trecere deasupra frontierelor:
A. Spre Vest:
a) Culoarul având ca ax calea feratã Bors (pe frontiera), Oradea, cu o largime de câte 5 km la dreapta şi la stanga de acest ax.
b) Culoarul având ca ax calea feratã Curtici (pe frontiera), Arad, cu o largime de câte 5 km la dreapta şi la stanga de acest ax.
B. Spre Sud:
a) Culoarul având cu ax linia ce uneste localitatea Lom (din R.P. Bulgaria) cu localitatea Bailesti, cu o largime de câte 5 km la dreapta şi la stanga de acest ax;
b) Culoarul având ca ax calea feratã Zimnicea, Alexandria, cu o largime de câte 5 km la dreapta şi la stanga de acest ax.
C. Spre Est:
a) Culoarul având ca ax calea feratã Girgiulesti (pe Prut), Galaţi cu o largime de câte 5 km la stanga şi la dreapta de acest ax.
b) Culoarul având ca ax calea feratã Ungheni (pe Prut), Iaşi, cu o largime de câte 5 km la dreapta şi la stanga de acest ax.
ART. 2
În spaţiul aerian, deasupra teritoriului Republicii Populare Romane, aeronavele - de orice naţionalitate şi categorie - sunt obligate sa urmeze una din urmãtoarele cai aeriente:
A. Cai de navigaţie aerianã cu prelungiri externe:
a) Bucureşti-Baneasa, Titu, Sibiu, Cluj, Oradea;
b) Bucureşti-Baneasa, Titu, Sibiu, Arad;
c) Bucureşti-Baneasa, Turnu Severin, Mehadia, Caransebes, Lugoj, Arad;
d) Bucureşti-Baneasa, Zimnicea;
e) Bucureşti-Baneasa, Galaţi;
f) Bucureşti-Baneasa, Mizil, Iaşi, Ungheni;
g) Balesti, Strehaia, Turnu Severin, Mehadia, Caransebes, Lugoj, Arad;
B. Cai de navigaţie aerianã interna:
a) Bucureşti-Baneasa, Titu, Sibiu, Cluj, Satu Mare, Oradea, Arad;
b) Bucureşti-Baneasa, Titu, Sibiu, Cluj, Oradea;
c) Bucureşti-Baneasa, Titu, Sibiu, Timişoara, Arad;
d) Bucureşti-Baneasa, Craiova, Turnu Severin, Mehadia, Caransebes, Lugoj, Timişoara, Arad;
e) Bucureşti-Baneasa, Cobadin, Constanta;
f) Bucureşti-Baneasa, Galaţi, Bacau, Iaşi;
g) Bucureşti-Baneasa, Mizil, Bacau, Iaşi, Suceava, Cluj;
h) Bucureşti-Baneasa, Gaesti, Sercaia, Tg. Mures, Cluj, Oradea;
i) Bucureşti-Baneasa, Tulcea, Galaţi.
ART. 3
Sborurile intamplatoare (speciale) ale aeronavelor strãine, în afarã curselor regulate stabilite prin convenţii internaţionale de sbor, se vor putea executa în spaţiul aerian, deasupra teritoriului Republicii Populare Romane, numai în conformitate cu dispoziţiunile prezentei hotãrâri şi numai pe baza unei aprobãri prealabile, cerutã prin Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Populare Romane.
ART. 4
Sborurile aeronavelor, de orice categorie şi naţionalitate, deasupra centrelor mari populate şi aerodroamelor, se vor executa conform instrucţiunilor speciale, ce se vor da în acest scop.
ART. 5
În culoarele de trecere a frontierei şi pe cãile de navigaţiei, arãtate mai jos, altitudinea maxima de sbor a aeronavelor, de orice categorie şi naţionalitate, va fi în mod obligatoriu:
a) În culoarele de trecere Oradea şi Arad: 600 m;
b) În restul culoarelor de trecere 1.500 m;
c) Pe porţiunea de cale aerianã: Turnu Severin, Mehadia, Caransebes, Lugoj: 2.500 m.
ART. 6
Sborurile în cazuri deosebite, ale aeronaveloer aparţinând Republicii Populare Romane, deasupra restului teritoriului, în afarã cãilor de navigaţie aerianã prevãzute la art. 2, se vor putea executa în condiţiile ce se vor stabili prin instrucţiunile de aplicare a prezentei hotãrâri.
ART. 7
Pentru efectuarea controlului asupra sborului, toate aeronavele, de orice categorie şi naţionalitate, care sboara în spaţiul aerian deasupra teritoriului Republicii Populare Romane, sunt obligate sa aibã marcate vizibil însemnele de înmatriculare, precum şi sa se identifice prin radio la cererea organelor de control de pe sol.
Pentru executarea controlurilor se vor lua urmãtoarele mãsuri:
1. Posturile radio-gonio de pe teritoriu vor cere aeronavelor, prin radio, sa se identifice prin codul "Q".
Aeronavele care nu au radio la bord vor fi identificate dupã însemnele înscrise pe planuri şi fuselaj, iar sborul lor va fi controlat de pe sol, conform aprobãrilor date.
2. Organele Ministerului Afacerilor Interne şi Ministerului Comunicaţiilor vor comunica orice aeronava, care sboara în zona lor de observare, potrivit instrucţiunilor speciale de aplicare a prezentei hotãrâri.
3. Aeronavele de orice categorie şi orice naţionalitate, aterizate fortat sau care vor ateriza pe alte aerodroame sau terenuri, decât acelea pe care trebuiau sa aterizeze, vor fi supuse controlului organelor de control ale Ministerului Afacerilor Interne sau dacã aterizeaza pe aerodromuri militare, organelor de control ale Ministerului Forţelor Armate. Aceste aeronave vor fi reţinute de organele de control respective şi nu vor fi autorizate sa-şi reia sborul decât cu aprobarea data de comandantul Apãrãrii A.A. a Teritoriului, cu avizul Ministerului Afacerilor Interne sau avizul Ministerului Afacerilor Externe pentru aeronavele strãine.
ART. 8
Orice avion, militar sau civil, de orice categorie şi naţionalitate, în caz de intalnire cu un avion de vanatoare al F.A.M. ale R.P.R. trebue sa îndeplineascã, la cererea avionului de vanatoare, fãrã întârziere toate dispoziţiunile acestuia.
ART. 9
Dispoziţiunile cuprinse în prezenta hotãrâre se aplica tuturor Ministerelor, Departamentelor şi oricãror altor autoritãţi, care folosesc avioane.
a) Toate Ministerele, Departamentele şi autoritãţile, care au avioane, sunt obligate ca ori de câte ori avioanele lor efectueazã vreun sbor, sa ceara în prealabil Comandamentului Apãrãrii Antiaeriene a Teritoriului, aprobarea programãrii sborului;
b) Comandamentul Apãrãrii A.A. a Teritoriului poate sa nu aprobe programarea, propusã de Ministerul, Departamentul sau autoritatea respectiva, dacã aceasta programare este contrarã prezentei hotãrâri sau intereselor apãrãrii teritoriului.
În cazul când nu aproba programarea propusã, Comandamentul Apãrãrii Antiaeriene a Teritoriului va arata Ministerului, Departamentului sau autoritãţii solicitante, condiţiile în care se poate efectua, totuşi sborul;
c) În interesul siguranţei sborului solicitat, pana la primirea rãspunsului de la Comandamentul Apãrãrii A.A. a Teritoriului, sborul nu va putea fi efectuat;
d) Dupã primirea rãspunsului de la Comandamentul Apãrãrii A.A. Teritoriului, sborul trebuie sa se efectueze respectându-se riguros itinerariul şi condiţiunile de sbor fixate de acel comandament.
ART. 10
Oricine intra sau iese de pe teritoriul Republicii Populare Romane, prin spaţiul aerian, prin alte locuri decât cele precizate în prezenta hotãrâre, se pedepseşte, în conformitate cu art.267 codul penal, cu închisoare corecţionalã de la 3 la 10 ani şi amenda de la 4.000 la 40.000 lei şi va fi judecat de Tribunalele Militare, în conformitate cu art. 99, punctul b din codul justiţiei militare.
ART. 11
Încãlcarea dispoziţiunilor referitoare la regimul de sbor, prevãzute în prezenta hotãrâre va atrage - în afarã de sancţiunile penale, ce rezulta din infracţiunile sãvârşite - şi urmãtoarele consecinţe:
a) Interdicţia echipajului aeronavei strãine de a mai sbura deasupra teritoriului Republicii Populare Romane;
b) Ridicarea brevetului de personal navigant - pe timp limitat - întregului echipaj al aeronavei aparţinând Republicii Populare Romane;
c) În caz de încãlcarea repetatã a aceluiaşi dispoziţiuni sau în caz de încãlcarea mai multor dispoziţiuni în acelaşi timp (sbor la altitudine interzisã, sbor pe un traiect neaprobat, pãtrunderea în spaţii interzise), ridicarea brevetelor de persoanal navigat - în mod definitiv - pentru întreg echipajul aeronavei aparţinând Republicii Populare Romane;
Aplicarea mãsurilor prevãzute la punctele b şi c de mai sus se va face, în mod obligatoriu, de cãtre organele care au emis brevetele, la sesizarea lor de cãtre organele care au constatat infracţiunea.
ART. 12
Mãsurile prevãzute la art. 11 de mai sus nu se aplica în cazul aterizarilor forţate, iesirilor de pe traiect sau depãşirii altitudinei de sbor din forta majorã, constatate ca atare.
ART. 13
Organele Comandamentului Apãrãrii A.A a Teritoriului şi organele Ministerului Afacerilor Interne au calitatea de a constata şi cerceta abaterile de la dispoziţiunile prezentei hotãrâri.
ART. 14
Ministerul Forţelor Armate, de acord cu Ministerele: Afacerilor Externe, Interne şi Comunicaţiilor, va da instrucţiuni de detaliu pentru aplicarea dispoziţiunilor din prezenta hotãrâre.
ART. 15
Hotãrârea Consiliului de Miniştri Nr. 725 din 16 Iulie 1949 , se abroga.
ART. 16
Miniştrii forţelor armate, afacerilor externe, afacerilor interne şi comunicaţiilor sunt autorizaţi sa aducã la îndeplinire dispoziţiunile prezentei hotãrâri.

Dr.Petru Groza, Gh. Gheorghiu-Dej, Ana Pauker, Vasile Luca, Teohari Georgescu, I. Chisinevschi, Chivu Stoica, Emil Bodnaras, Miron Constantinescu, Gh. Vasilichi, Lotar Radaceanu, V. Vaida, Al. Barladeanu, Dr.V. Marza, I. Vinte, Petre Borila, Stanciu Stoian, Ing. N. Profiri, Stelian Nitulescu, Const. Prisnea, Ed. Mezincescu, A. Bunaciu, Al. Sencovici, V. Malinschi, Gh. Gaston Marin.
-------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016