Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 564 din 19 iunie 2008  pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin   Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 564 din 19 iunie 2008 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 515 din 9 iulie 2008

În temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi ale <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile ulterioare,
având în vedere dispoziţiile <>art. 38 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

ART. I
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin <>Hotãrârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 867 din 27 septembrie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 9, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Stabilirea atribuţiilor şi responsabilitãţilor individuale se face astfel încât sã se asigure echilibrul funcţional al Consiliului, analizându-se şi opţiunea exprimatã de fiecare membru permanent."
2. La articolul 15, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Verificarea aspectelor semnalate se efectueazã prin intermediul Inspecţiei judiciare."
3. La articolul 15, dupã alineatul (3) se introduc patru noi alineate, alineatele (4) - (7), cu urmãtorul cuprins:
"(4) În urma efectuãrii verificãrilor, Inspecţia judiciarã întocmeşte un raport, care, înainte de a fi prezentat Plenului, se comunicã judecãtorului sau procurorului vizat, pentru a lua cunoştinţã de material şi, eventual, pentru a formula obiecţii.
(5) Judecãtorul sau procurorul în legãturã cu care se efectueazã verificãrile este invitat sã participe la şedinţa Plenului în cadrul cãreia se discutã raportul întocmit de Inspecţia judiciarã.
(6) În funcţie de cele constatate, precum şi de susţinerile judecãtorului sau procurorului, în cazul în care acesta participã la şedinţã, Plenul dispune mãsurile care se impun şi asigurã publicarea acestora pe site-ul Consiliului.
(7) În situaţia în care se constatã cã anumite aspecte reţinute de Inspecţia judiciarã excedeazã atribuţiilor Consiliului, Plenul dispune sesizarea organelor competente sã ia mãsurile corespunzãtoare."
4. Articolul 19^1 se abrogã.
5. La articolul 21, dupã punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 2^1, cu urmãtorul cuprins:
"2^1. revocã din funcţia de conducere judecãtorii şi procurorii, pentru motivele prevãzute de <>art. 51 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;".
6. Dupã articolul 21 se introduce un nou articol, articolul 21^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 21^1 - (1) Revocarea din funcţia de conducere a judecãtorilor şi procurorilor pentru motivul prevãzut la <>art. 51 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se face în baza verificãrilor efectuate de Inspecţia judiciarã.
(2) În urma verificãrilor efectuate la instanţã sau parchet, Inspecţia judiciarã întocmeşte un raport pe care îl prezintã secţiei corespunzãtoare.
(3) Dupã primirea raportului, preşedintele secţiei corespunzãtoare fixeazã un termen pentru dezbaterea acestuia, dispunând citarea judecãtorului sau, dupã caz, a procurorului cu funcţie de conducere şi comunicarea raportului, în vederea luãrii la cunoştinţã şi, eventual, pentru a formula obiecţii.
(4) Judecãtorul sau procurorul prezent la şedinţa secţiei are dreptul sã solicite administrarea de probe în apãrare.
(5) La termenul fixat, secţia corespunzãtoare dezbate raportul şi eventualele obiecţii formulate de judecãtorul sau procurorul cu funcţie de conducere.
(6) În situaţia în care se constatã exercitarea necorespunzãtoare a atribuţiilor manageriale privind organizarea eficientã, comportamentul şi comunicarea, asumarea responsabilitãţilor şi aptitudinile manageriale, secţia corespunzãtoare dispune revocarea judecãtorului sau procurorului din funcţia de conducere.
(7) Hotãrârea se redacteazã în termen de 20 de zile de la pronunţare şi se comunicã de îndatã judecãtorului sau procurorului revocat din funcţia de conducere.
(8) Hotãrârea secţiei Consiliului poate fi atacatã cu contestaţie la Plen, în termen de 5 zile de la comunicare.
(9) Hotãrârea Plenului poate fi atacatã cu recurs la Secţia de contencios administrativ şi fiscal a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. Dispoziţiile art. 20 se aplicã în mod corespunzãtor."
7. Articolul 25 se abrogã.
8. La articolul 34, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - (1) Hotãrârea secţiei Consiliului prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinarã se motiveazã şi se redacteazã, în mod obligatoriu, în termen de cel mult 20 de zile de la pronunţare şi se comunicã de îndatã, în scris, judecãtorului sau procurorului. Comunicarea hotãrârii este asiguratã de grefa secţiilor în materie disciplinarã."
9. La articolul 34, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
"(6) În cazul în care s-a dispus excluderea din magistraturã a unui judecãtor sau a unui procuror, hotãrârea irevocabilã se transmite Preşedintelui României, în vederea emiterii decretului de eliberare din funcţie."
10. Articolul 35 se abrogã.
11. Dupã articolul 36 se introduc douã noi articole, articolele 36^1 şi 36^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 36^1. - (1) În situaţia prevãzutã la art. 30 alin. (6), dacã existã indicii privind încãlcarea normelor de conduitã reglementate de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor, aprobat prin <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 328/2005 , comisia de disciplinã sesizeazã de îndatã, din oficiu, prin aceeaşi rezoluţie, secţia corespunzãtoare a Consiliului.
(2) De asemenea, Inspecţia judiciarã sesizeazã de îndatã secţia corespunzãtoare a Consiliului, dacã, din verificarea prealabilã efectuatã potrivit art. 21 pct. 6, rezultã indicii privind încãlcarea normelor de conduitã reglementate de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor. În cursul verificãrii prealabile, judecãtorul sau procurorul în cauzã are dreptul de a fi ascultat şi de a formula apãrãrile pe care le considerã necesare.
(3) Dupã primirea sesizãrii, preşedintele secţiei Consiliului fixeazã de îndatã termenul pentru soluţionarea sesizãrii şi dispune încunoştinţarea judecãtorului sau, dupã caz, a procurorului, cãruia i se comunicã, în copie, actul de sesizare.
(4) Încunoştinţarea judecãtorului sau a procurorului este obligatorie şi se face cu cel puţin 15 zile înaintea termenului stabilit conform alin. (3).
(5) Judecãtorul sau procurorul poate fi asistat sau reprezentat de un avocat.
(6) Judecãtorul sau procurorul ori, dupã caz, avocatul acestuia, au dreptul sã ia cunoştinţã de toate actele dosarului şi pot solicita administrarea de probe în apãrare.
(7) Secţia Consiliului poate dispune, din oficiu, administrarea oricãror probe necesare soluţionãrii sesizãrii.
Art. 36^2. - (1) La soluţionarea sesizãrii nu pot participa membrii comisiei de disciplinã. Membrii secţiei Consiliului delibereazã în secret asupra sesizãrii.
(2) Dacã sesizarea comisiei de disciplinã este întemeiatã, secţia constatã, prin hotãrâre, încãlcarea normelor de conduitã reglementate de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor.
(3) Dacã sesizarea nu este întemeiatã, secţia Consiliului o respinge prin hotãrâre.
(4) Constatarea încãlcãrii normelor de conduitã reglementate de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor poate fi fãcutã numai dacã secţia Consiliului a fost sesizatã în termen de cel mult un an de la data sãvârşirii acesteia.
(5) Hotãrârea se redacteazã în termen de 20 de zile de la pronunţare şi se comunicã de îndatã judecãtorului sau procurorului.
(6) Hotãrârea secţiei Consiliului poate fi atacatã cu contestaţie la Plen, în termen de 5 zile de la comunicare.
(7) Hotãrârea Plenului poate fi atacatã cu recurs la Secţia de contencios administrativ şi fiscal a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. Dispoziţiile art. 20 se aplicã în mod corespunzãtor.
(8) Dupã ce hotãrârea secţiei a rãmas irevocabilã, persoanei care a formulat sesizarea cu privire la conduita judecãtorului sau procurorului i se comunicã, în scris, modul în care a fost soluţionatã sesizarea.
(9) Hotãrârea secţiei Consiliului prin care se constatã încãlcarea normelor de conduitã reglementate de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor, rãmasã irevocabilã, se depune la dosarul profesional al judecãtorul sau procurorului."
12. Dupã capitolul VI se introduce un nou capitol, capitolul VI^1, conţinând cincisprezece noi articole, articolele 41^1 -41^15, cu urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL VI^1
Comisiile şi colectivele de lucru ale Consiliului
Art. 41^1. - (1) În cadrul Consiliului se înfiinţeazã comisii pe domenii de activitate.
(2) Comisiile au rol consultativ pentru Plenul şi secţiile Consiliului.
(3) Numãrul, denumirea, componenţa nominalã, domeniul de activitate şi atribuţiile comisiilor se stabilesc prin hotãrâre a Plenului Consiliului.
Art. 41^2. - (1) Comisiile sunt formate din cel puţin 3 membri ai Consiliului.
(2) Un membru al Consiliului poate face parte din cel mult 3 comisii.
(3) La stabilirea componenţei nominale a comisiilor se ţine cont de statutul membrilor Consiliului şi de atribuţiile pe care le exercitã, în scopul asigurãrii echilibrului funcţional.
(4) Preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului pot face parte din comisii şi pot participa la lucrãrile oricãrei comisii.
Art. 41^3. - (1) La lucrãrile comisiilor participã, cu caracter permanent, reprezentanţi ai Inspecţiei judiciare şi ai compartimentelor de specialitate din aparatul propriu al Consiliului, ale cãror atribuţii sunt în conexiune cu specificul activitãţii fiecãrei comisii.
(2) Reprezentanţii Inspecţiei judiciare sunt desemnaţi prin hotãrâre a Plenului, iar reprezentanţii compartimentelor de specialitate sunt desemnaţi prin dispoziţie a secretarului general.
(3) Secretarul general şi secretarul general adjunct pot participa la lucrãrile oricãrei comisii.
Art. 41^4. - La lucrãrile comisiilor pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai instanţelor şi parchetelor, ai Institutului Naţional al Magistraturii, ai Şcolii Naţionale de Grefieri şi ai Ministerului Justiţiei, judecãtori şi procurori, alţi membri ai personalului instanţelor şi parchetelor, reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale ale judecãtorilor şi procurorilor, ai sindicatelor personalului din justiţie sau orice altã persoanã a cãrei prezenţã este utilã.
Art. 41^5. - (1) Fiecare comisie îşi întocmeşte proiectul planului anual de activitate, pe care îl supune spre aprobare Plenului Consiliului.
(2) Trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, comisiile informeazã Plenul Consiliului în legãturã cu stadiul realizãrii planului de activitate.
Art. 41^6. - (1) Plenul Consiliului stabileşte anual coordonatorul fiecãrei comisii, la propunerea membrilor acesteia.
(2) Un membru al Consiliului poate coordona o singurã comisie.
(3) Coordonatorul comisiei îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) convoacã şedinţele comisiei;
b) stabileşte ordinea de zi a şedinţelor;
c) conduce şedinţele comisiei;
d) verificã şi semneazã minutele întocmite de cãtre secretarul comisiei;
e) dispune transmiterea minutelor cãtre secretarul general şi publicarea lor pe pagina de internet a Consiliului.
(4) Coordonatorul îndeplineşte orice alte atribuţii necesare pentru desfãşurarea corespunzãtoare a activitãţii comisiei.
(5) În absenţa coordonatorului, lucrãrile comisiei sunt conduse de unul dintre membrii acesteia, desemnat de membrii prezenţi.
Art. 41^7. - Membrii comisiei îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
a) propun comisiei planul de mãsuri pentru domeniul de care rãspund, stabilit prin hotãrâre a Plenului Consiliului;
b) organizeazã, în condiţii optime, desfãşurarea activitãţilor în domeniul respectiv;
c) participã activ la activitãţile derulate şi supravegheazã ducerea la îndeplinire a mãsurilor luate;
d) informeazã periodic comisia în legãturã cu stadiul implementãrii programelor.
Art. 41^8. - Lucrãrile de secretariat ale comisiilor sunt realizate de persoane desemnate de cãtre secretarul general din cadrul compartimentelor de specialitate ale Consiliului, în raport de specificul fiecãrei comisii.
Art. 41^9. - (1) În cadrul comisiilor se pot constitui, prin hotãrâre a membrilor acestora, grupuri de lucru pentru realizarea unor obiective.
(2) Atribuţiile şi responsabilitãţile stabilite potrivit art. 9 alin. (3) şi (4) se exercitã în cadrul comisiilor.
(3) Comisia este informatã periodic în legãturã cu activitãţile desfãşurate, potrivit alin. (1) şi (2), formulând propuneri cãtre Plenul Consiliului.
Art. 41^10. - (1) Comisiile sunt sesizate, de regulã, de cãtre conducerea Consiliului sau secretarul general. De asemenea, ele se pot sesiza din oficiu.
(2) Comisiile se întrunesc, de regulã, sãptãmânal sau ori de câte ori este nevoie.
(3) Participarea la lucrãrile comisiilor a membrilor şi a celorlalte persoane desemnate este obligatorie.
Art. 41^11. - (1) Şedinţele comisiilor sunt, de regulã, nepublice. Membrii comisiei pot decide cazurile în care şedinţa este publicã.
(2) Lucrãrile comisiilor se pot înregistra, iar rezultatul deliberãrii se consemneazã într-o minutã.
Art. 41^12. - (1) Comisiile examineazã documentele primare, notele întocmite de cãtre compartimentele de specialitate, studiile de drept comparat realizate la solicitarea lor, precum şi orice alte documente relevante.
(2) Comisiile exprimã puncte de vedere adoptate cu votul majoritãţii membrilor lor.
(3) Membri aflaţi în imposibilitate de a participa la lucrãrile comisiei transmit opiniile lor asupra problemelor supuse dezbaterii, în termen util, coordonatorului comisiei.
(4) Reprezentanţii Inspecţiei judiciare şi ai celorlalte compartimente din aparatul propriu al Consiliului participã la dezbateri şi au vot consultativ.
(5) Persoanele invitate la lucrãrile comisiilor pot sã îşi exprime, în orice modalitate, opinia asupra problemelor supuse dezbaterii.
Art. 41^13. - (1) În scopul menţinerii unui contact permanent şi informãrii cu privire la activitatea instanţelor şi a parchetelor se constituie colective de lucru formate din membri ai Consiliului.
(2) Colectivele de lucru sunt formate, de regulã, din 3 membri, din care 2 judecãtori şi un procuror.
(3) Din colectivele de lucru pot face parte şi membrii aleşi ai Consiliului - reprezentanţi ai societãţii civile.
(4) Numãrul colectivelor de lucru, componenţa nominalã a acestora şi repartizarea pe instanţe şi parchete se stabilesc prin hotãrâre a Plenului Consiliului.
Art. 41^14. - (1) Un membru al Consiliului poate face parte dintr-un singur colectiv de lucru.
(2) La stabilirea componenţei nominale a colectivelor de lucru şi repartizarea pe instanţe şi parchete se ţine cont de statutul membrilor Consiliului şi de atribuţiile pe care le exercitã, în scopul asigurãrii echilibrului funcţional.
Art. 41^15. - (1) Colectivele de lucru efectueazã deplasãri la sediile instanţelor şi parchetelor şi organizeazã întâlniri cu judecãtorii, procurorii şi reprezentanţii societãţii civile.
(2) Membrii Consiliului pot organiza şi individual întâlniri cu judecãtorii şi procurorii.
(3) Rezultatul întâlnirilor se consemneazã într-un raport, care este transmis Consiliului."
13. Dupã articolul 42 se introduce un nou articol, articolul 42^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 42^1. - (1) Verificãrile şi controalele în domeniile specifice de activitate se fac din dispoziţia Plenului, secţiilor, preşedintelui sau a vicepreşedintelui Consiliului.
(2) Verificãrile privind aspectele prevãzute la <>art. 97 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se pot face la sesizarea oricãrei persoane."
14. Articolul 43 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 43. - (1) Inspectorii din cadrul Serviciului de inspecţie judiciarã pentru judecãtori exercitã, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) efectueazã verificãri la instanţele de judecatã în legãturã cu respectarea normelor procedurale privind primirea cererilor, repartizarea aleatorie a dosarelor, stabilirea termenelor, continuitatea completului de judecatã, pronunţarea, redactarea şi comunicarea hotãrârilor, înaintarea dosarelor la instanţele competente, punerea în executare a hotãrârilor penale şi civile şi informeazã Secţia pentru judecãtori, formulând propuneri adecvate;
b) verificã eficienţa managerialã şi modul de îndeplinire a atribuţiilor ce decurg din legi şi regulamente, pentru asigurarea bunei funcţionãri a instanţei, a calitãţii corespunzãtoare a serviciului, semnaleazã deficienţele constatate şi formuleazã propuneri corespunzãtoare pentru înlãturarea acestora;
c) verificã sesizãrile adresate Consiliului în legãturã cu activitatea sau conduita necorespunzãtoare a judecãtorilor şi a magistraţilor-asistenţi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi încãlcarea obligaţiilor profesionale în raporturile cu justiţiabilii şi cu celelalte persoane implicate în realizarea actului de justiţie;
d) efectueazã verificãri în vederea încuviinţãrii de cãtre Secţia pentru judecãtori a percheziţiei, reţinerii sau arestãrii preventive a judecãtorilor şi magistraţilor-asistenţi;
e) în materie disciplinarã, asigurã componenţa comisiei de disciplinã pentru judecãtori, în condiţiile şi pe durata prevãzute de lege; efectueazã cercetarea prealabilã în vederea exercitãrii acţiunii disciplinare faţã de judecãtori, inclusiv faţã de judecãtorii aleşi în Consiliu, precum şi faţã de magistraţii-asistenţi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie; asigurã secretariatul comisiei de disciplinã pentru judecãtori;
f) efectueazã verificãri în vederea rezolvãrii contestaţiilor referitoare la legalitatea procedurilor de alegere a judecãtorilor ca membri în Consiliu;
g) efectueazã verificãrile pentru soluţionarea cererilor privind apãrarea reputaţiei profesionale şi a independenţei judecãtorilor, prezintã raportul cuprinzând rezultatul verificãrilor Plenului; o copie a acestuia se comunicã titularului cererii.
(2) Inspectorii din cadrul Serviciului de inspecţie judiciarã pentru judecãtori îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de Plen, preşedinte ori de Secţia pentru judecãtori."
15. Articolul 44 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 44. - (1) Inspectorii din cadrul Serviciului de inspecţie judiciarã pentru procurori exercitã, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) efectueazã verificãri la parchete în legãturã cu respectarea normelor procedurale privind primirea şi înregistrarea lucrãrilor, repartizarea dosarelor pe criterii obiective, continuitatea în lucrãrile repartizate şi independenţa procurorilor, respectarea termenelor, redactarea şi comunicarea actelor procedurale şi informeazã Secţia pentru procurori, formulând propuneri adecvate;
b) verificã eficienţa managerialã şi modul de îndeplinire a atribuţiilor ce decurg din legi şi regulamente, pentru asigurarea bunei funcţionãri a parchetelor, a calitãţii corespunzãtoare a serviciului, semnaleazã deficienţele constatate şi formuleazã propuneri corespunzãtoare pentru înlãturarea acestora;
c) verificã sesizãrile adresate Consiliului în legãturã cu activitatea sau conduita necorespunzãtoare a procurorilor, încãlcarea obligaţiilor profesionale în raporturile cu justiţiabilii şi cu celelalte persoane implicate în cursul urmãririi penale;
d) efectueazã verificãri în vederea încuviinţãrii de cãtre Secţia pentru procurori a percheziţiei, reţinerii sau arestãrii preventive a procurorilor;
e) în materie disciplinarã, asigurã componenţa comisiei de disciplinã pentru procurori, în condiţiile şi pe durata prevãzute de lege, efectueazã cercetarea prealabilã în vederea exercitãrii acţiunii disciplinare faţã de procurori, inclusiv faţã de procurorii aleşi în Consiliu, asigurã secretariatul comisiei de disciplinã pentru procurori;
f) efectueazã verificãri în vederea rezolvãrii contestaţiilor referitoare la legalitatea procedurilor de alegere a procurorilor în Consiliu;
g) efectueazã verificãrile pentru soluţionarea cererilor privind apãrarea reputaţiei profesionale şi a independenţei procurorilor, prezintã raportul cuprinzând rezultatul verificãrilor Plenului; o copie a acestuia se comunicã titularului cererii.
(2) Inspectorii din cadrul Serviciului de inspecţie judiciarã pentru procurori îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de Plen, preşedinte ori de Secţia pentru procurori a Consiliului."
16. Articolul 45^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 45^1. - (1) Rapoartele Inspecţiei judiciare, întocmite în urma verificãrilor efectuate potrivit art. 43 alin. (1) lit. a) şi b) şi art. 44 alin. (1) lit. a) şi b), se prezintã secţiei corespunzãtoare care a dispus efectuarea acestora.
(2) Înainte de a fi prezentate secţiei, rapoartele se prezintã instanţelor sau, dupã caz, parchetelor, în vederea luãrii la cunoştinţã şi, eventual, pentru a formula obiecţii.
(3) La termenul stabilit, secţia corespunzãtoare dezbate raportul şi eventualele obiecţii, stabilind mãsurile care se impun pentru remedierea deficienţelor constatate."
17. Dupã articolul 45^1 se introduce un nou articol, articolul 45^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 45^2. - (1) În coordonarea directã a inspectorului şef al Inspecţiei judiciare funcţioneazã grefa secţiilor în materie disciplinarã, care exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului în materie disciplinarã;
b) redacteazã hotãrârile secţiilor Consiliului prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinarã, în termen de cel mult 20 de zile de la pronunţare;
c) comunicã de îndatã, în scris, judecãtorului sau procurorului hotãrârile secţiilor Consiliului prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinarã.
(2) Grefa secţiilor în materie disciplinarã îndeplineşte orice alte atribuţii în materie disciplinarã stabilite de secţii sau de inspectorul şef al Inspecţiei judiciare."
18. La articolul 48 alineatul (1), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) asigurã comunicarea hotãrârilor Plenului şi secţiilor Consiliului, cu excepţia celor pronunţate în materie disciplinarã;".
19. La articolul 63, dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera c^1), cu urmãtorul cuprins:
"c^1) efectueazã verificãri privind îndeplinirea condiţiei de bunã reputaţie de cãtre candidaţii declaraţi admişi la concursul de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii şi la concursul de admitere în magistraturã;".
20. La articolul 64, dupã litera j) se introduce o nouã literã, litera j^1), cu urmãtorul cuprins:
"j^1) efectueazã lucrãrile în vederea soluţionãrii contestaţiilor privind calificativele acordate judecãtorilor, procurorilor şi magistraţilor-asistenţi de cãtre comisiile de evaluare a activitãţii profesionale;".
ART. II
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului
Superior al Magistraturii,
judecãtor Lidia Bãrbulescu

Bucureşti, 19 iunie 2008.
Nr. 564.
----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016