Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 504 din 21 iulie 2011  pentru modificarea si completarea Regulamentului de ordine interioara al instantelor judecatoresti, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 387/2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 504 din 21 iulie 2011 pentru modificarea si completarea Regulamentului de ordine interioara al instantelor judecatoresti, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 387/2005

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 565 din 9 august 2011

    Având în vedere dispoziţiile art. 139 alin. (1) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciarã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

    ART. I
    Regulamentul de ordine interioarã al instanţelor judecãtoreşti, aprobat prin Hotãrârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 387/2005, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 958 din 28 octombrie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 22 alineatul (2), dupã litera b) se introduc douã noi litere, literele b^1) şi b^2), cu urmãtorul cuprins:
    "b^1) dispune repartizarea judecãtorilor de la o secţie la alta a instanţei, în cazurile în care schimbarea specializãrii este justificatã de existenţa unui dezechilibru vãdit şi de duratã între secţii, sub aspectul volumului de activitate;
    b^2) aduce la cunoştinţa Consiliului Superior al Magistraturii modificãrile referitoare la structura şi componenţa nominalã a secţiilor instanţei;".
    2. La articolul 22 alineatul (2), dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera d^1), cu urmãtorul cuprins:
    "d^1) desemneazã, ţinând seama de specializarea judecãtorului şi de natura problemei de drept ce face obiectul recursului în interesul legii, judecãtorul care va susţine în faţa completului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie recursul în interesul legii promovat de colegiul de conducere al curţii de apel;".
    3. Dupã articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 22^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 22^1. - (1) În exercitarea atribuţiei prevãzute la art. 22 alin. (2) lit. b^1), criteriul principal care va fi avut în vedere de colegiul de conducere constã în solicitarea expresã a unor judecãtori, iar în lipsa unor astfel de solicitãri, a acordului celor în cauzã.
    (2) În situaţia în care niciun judecãtor nu solicitã repartizarea la altã secţie şi nici nu este de acord cu schimbarea specializãrii, vor fi avute în vedere, cu prioritate, în mãsura posibilului, secţiile cu un domeniu de activitate apropiat de cel al secţiei la care se doreşte repartizarea şi, în cadrul acestui criteriu, volumul de activitate al secţiei de la care se intenţioneazã mutarea.
    (3) În situaţia în care aceste criterii nu sunt funcţionale, vor fi avute în vedere, în ordine ierarhicã, urmãtoarele criterii de selecţie:
    a) experienţa profesionalã anterioarã în domeniul de activitate al secţiei la care se doreşte mutarea;
    b) absolvirea cursurilor de formare profesionalã în domeniul respectiv;
    c) pregãtirea profesionalã realizatã prin doctorat, masterat, studii postuniversitare, susţinere de referate sau lucrãri în congrese, seminare, alte forme de dezbatere, articole sau studii apãrute în publicaţii de specialitate, precum şi specializarea pentru care s-a optat la concursul de promovare în funcţii de execuţie;
    d) vechimea judecãtorului în cadrul secţiei de la care urmeazã sã fie mutat.
    (4) În cazul aplicãrii criteriului prevãzut la alin. (3) lit. d), va fi avut în vedere judecãtorul cu vechimea cea mai micã în cadrul secţiei de la care urmeazã sã fie mutat.
    (5) La solicitarea judecãtorului ce urmeazã a fi repartizat la altã secţie, colegiul de conducere poate aproba o perioadã de maximum douã luni în care acesta sã nu participe la şedinţele de judecatã şi sã aibã posibilitatea formãrii profesionale, în funcţie de specializarea noii secţii."
    4. La articolul 26 alineatul (1), dupã litera k) se introduce o nouã literã, litera l), cu urmãtorul cuprins:
    "l) trimite, în cazurile prevãzute de lege, pe cale administrativã, cererile sau plângerile greşit îndreptate şi le restituie pe cele care nu întrunesc condiţiile legale."
    5. La articolul 26^1, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(2^1) Judecãtorii menţionaţi la alin. (2) vor coordona activitatea grefierului documentarist, în sensul de a se ataşa hotãrârile contrare din cadrul instanţei şi de a se identifica sau solicita decizii relevante altor instanţe, din raza aceleiaşi curţi de apel şi a altora, privind probleme de drept care ar putea face obiectul recursului în interesul legii."
    6. Dupã articolul 29 se introduce un nou paragraf, paragraful 3^1, care va conţine articolul 29^1, cu urmãtorul cuprins:
    "§ 3^1. Judecãtorul delegat pentru mãsurile privind unificarea practicii
    Art. 29^1. - Judecãtorii delegaţi pentru mãsurile privind unificarea practicii sunt desemnaţi de preşedinţii instanţelor şi au urmãtoarele atribuţii:
    a) întocmesc lunar un referat privind problemele de drept rezolvate neunitar, ivite în soluţionarea cauzelor de cãtre judecãtorii propriei instanţe;
    b) la tribunale şi curţi de apel, centralizeazã lunar problemele de practicã neunitarã sesizate de instanţele inferioare;
    c) întocmesc trimestrial o notã în care sunt incluse toate problemele înaintate de instanţele inferioare şi cele sesizate în practica propriei instanţe, care sunt dezbãtute trimestrial, în întâlnirile organizate conform art. 26^2 şi întocmesc minuta în care se consemneazã opiniile exprimate la aceste întâlniri şi argumentele expuse, precizând, dacã este cazul, decizia majoritãţii judecãtorilor de a fi sesizat colegiul de conducere al curţii de apel pentru promovarea recursului în interesul legii;
    d) selecteazã şi ataşeazã hotãrârile relevante puse la dispoziţie de cãtre grefierul documentarist, atât dintre hotãrârile contrare ale propriei instanţe, dacã este cazul, cât şi dintre cele identificate în practica altor instanţe, din raza a diferite curţi de apel, privind problema de drept soluţionatã neunitar;
    e) la curţile de apel, întocmesc propunerea de promovare a recursului în interesul legii de cãtre colegiul de conducere al curţii de apel."
    7. La articolul 52 alineatul (1), dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera c^1), cu urmãtorul cuprins:
    "c^1) coordoneazã şi supravegheazã accesarea bazelor electronice de date deţinute de organele administraţiei de stat la instanţele la care existã secţii;".
    8. La articolul 53 alineatul (1), dupã litera u) se introduce o nouã literã, litera v), cu urmãtorul cuprins:
    "v) coordoneazã şi supravegheazã accesarea bazelor electronice de date deţinute de organele administraţiei de stat la judecãtoriile la care nu existã secţii;".
    9. La articolul 54 alineatul (1), dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera d^1), cu urmãtorul cuprins:
    "d^1) realizeazã citarea şi încunoştinţarea pãrţilor şi comunicarea actelor prin telefon, telegraf, prin poştã electronicã sau fax sau prin alte mijloace prevãzute de lege şi întocmeşte referatul privind modalitatea de încunoştinţare sau comunicare şi obiectul acesteia, care se ataşeazã la dosar."
    10. La articolul 58, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Grefierul delegat pentru activitatea de înregistrare şi evidenţã a persoanelor juridice comunicã Tribunalului Bucureşti copii de pe hotãrârile judecãtoreşti privind constituirea, modificarea şi dizolvarea federaţiilor, confederaţiilor şi uniunilor sindicale teritoriale ale acestora, precum şi copii de pe înscrisurile referitoare la denumirea şi sediul organizaţiei sindicale constituite prin asociere, numele şi prenumele membrilor organului de conducere, codul numeric personal al acestora, în termen de 3 zile de la rãmânerea irevocabilã a hotãrârii."
    11. La articolul 61, dupã litera e) se introduc douã noi litere, literele f) şi g), cu urmãtorul cuprins:
    "f) identificã sau solicitã deciziile relevante ale propriei instanţe şi ale altora, privind o problemã de drept indicatã de cãtre judecãtorii propriei instanţe şi propune deciziile relevante ale instanţei la care funcţioneazã, care pot fi trimise altor instanţe, la solicitarea acestora;
    g) identificã doctrina judiciarã relevantã, tipãritã sau în format electronic, privind o problemã de drept indicatã de cãtre judecãtorii propriei instanţe."
    12. La articolul 62 alineatul (1), litera m) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "m) realizeazã arhivarea electronicã a dosarelor, în mãsura în care este posibil."
    13. La articolul 67 alineatul (3), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "b) asigurã exploatarea programelor informatice elaborate de Direcţia tehnologia informaţiei din cadrul Ministerului Justiţiei şi de Biroul de statisticã judiciarã din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, la nivelul instanţelor judecãtoreşti, instalând produsele informatice şi controlând periodic respectarea de cãtre operatorii de aplicaţie a instrucţiunilor de utilizare;".
    14. La articolul 67 alineatul (3), dupã litera g) se introduce o nouã literã, litera h), cu urmãtorul cuprins:
    "h) întocmesc documentele de specialitate necesare în vederea obţinerii semnãturii electronice pentru instanţe şi persoanele autorizate din instanţe, a certificatelor prevãzute de Legea nr. 455/2001 privind semnãtura electronicã, asigurã iniţierea personalului autorizat în folosirea semnãturii electronice, pãstreazã datele de creare a semnãturii electronice şi sesizeazã de îndatã conducerea instanţei dacã are motive sã creadã cã acestea au ajuns la cunoştinţa unui terţ neautorizat sau cã informaţiile esenţiale cuprinse în certificat nu mai corespund realitãţii."
    15. La articolul 87, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(5^1) Serviciul de registraturã primeşte şi înregistreazã contractele de mediere şi respectiv acordurile de mediere şi ia mãsuri pentru a fi înmânate de îndatã completului învestit cu soluţionarea cauzei, în vederea suspendãrii, respectiv, a repunerii pe rol a cauzei."
    16. La articolul 93, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 93. - (1) Actele de sesizare a instanţei, depuse personal sau prin reprezentant, sosite prin poştã, curier ori fax, se depun la registraturã, unde, în aceeaşi zi, dupã stabilirea obiectului cauzei, primesc, cu excepţia cazurilor prevãzute de lege, numãr din aplicaţia ECRIS şi datã certã."
    17. La articolul 93, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(4^1) Dovezile de îndeplinire a procedurilor şi comunicãrilor efectuate prin telefon, telegraf, fax, poştã electronicã ori prin alte mijloace de comunicare, primite de grefierul de şedinţã sau de persoana care le-a transmis, se depun la dosar în formã scrisã, imediat ce au fost recepţionate."
    18. La articolul 99, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(5) Repunerea pe rol a cauzei dupã suspendare, pentru continuarea judecãţii, pentru perimare sau pentru pronunţarea hotãrârii ca urmare a încheierii acordului de mediere, se va realiza de cãtre completul învestit aleatoriu cu soluţionarea cauzei. În cazul în care acest complet a fost desfiinţat sau membrii acestuia nu mai funcţioneazã în cadrul instanţei, dosarul se va repartiza aleatoriu. Aceeaşi rezolvare se va da cererilor de îndreptare a erorilor materiale şi cererilor de completare sau lãmurire a hotãrârii."
    19. Articolul 100 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 100. - Pe perioada vacanţei judecãtoreşti se vor forma complete separate, pentru a se asigura soluţionarea cauzelor urgente sau a celor care impun celeritate, precum şi a celor în care a intervenit un acord de mediere, indiferent de obiectul cauzei."
    20. La articolul 159, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) În timpul vacanţei judecãtoreşti vor fi judecate cauzele pentru care legea prevede soluţionarea de urgenţã şi cu celeritate şi cele în care s-a încheiat un acord de mediere, indiferent de obiectul judecãţii."
    ART. II
    Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                       Preşedintele
           Consiliului Superior al Magistraturii,
            judecãtor Nicolae Horaţius Dumbravã

    Bucureşti, 21 iulie 2011.
    Nr. 504.

                        -----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016