Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 5 din 24 februarie 2009  privind infiintarea unei comisii parlamentare de ancheta pentru verificarea situatiei Societatii Comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 5 din 24 februarie 2009 privind infiintarea unei comisii parlamentare de ancheta pentru verificarea situatiei Societatii Comerciale "Nicolina" - S.A. si a modului in care Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului a gestionat activele acesteia in perioada ianuarie 2005-decembrie 2008

EMITENT: CAMERA DEPUTATILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 129 din 2 martie 2009


În temeiul art. 64 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, şi al art. 75 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificãrile ulterioare,

Camera Deputaţilor adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se înfiinţeazã Comisia parlamentarã de anchetã pentru verificarea modului în care Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a gestionat activele Societãţii Comerciale "Nicolina" - S.A. în perioada ianuarie 2005-decembrie 2008, denumitã în continuare Comisia de anchetã, cu urmãtoarele obiective:
a) verificarea deciziilor reprezentanţilor statului numiţi în CA, AGA, AGEA şi ale directorilor generali, în conformitate cu mandatele primite;
b) verificarea modului în care AVAS a monitorizat activitatea Societãţii Comerciale "Nicolina" - S.A. şi analiza controalelor efectuate de cãtre finanţele locale;
c) verificarea respectãrii clauzelor contractelor de vânzare a unor active;
d) identificarea eventualelor conflicte de interese în zona guvernamentalã vizavi de:
- deciziile de numire a administratorilor judiciari;
- vânzãri de active;
- vânzãri de active;
e) analiza situaţiilor sesizate, legate de furturi de utilaje, şi a modului în care au fost soluţionate de cãtre parchet şi inspectoratul judeţean de poliţie.
ART. 2
(1) Comisia de anchetã este formatã din 13 membri şi este condusã de un birou compus din: preşedinte, un vicepreşedinte şi un secretar.
(2) Componenţa nominalã a Comisiei de anchetã şi a Biroului acesteia sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 3
În condiţiile în care unul dintre membrii Comisiei de anchetã se aflã în imposibilitatea de a participa la lucrãri, grupul parlamentar care l-a propus va desemna un înlocuitor.
ART. 4
Convocarea şedinţelor Comisiei de anchetã se face, cu cel puţin 24 de ore înainte de data şi ora şedinţei stabilite, de cãtre preşedintele acesteia sau, în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedinte.
ART. 5
(1) Pentru ca şedinţele Comisiei de anchetã sã aibã loc este necesarã prezenţa majoritãţii membrilor acesteia.
(2) Hotãrârile Comisiei de anchetã se adoptã cu votul majoritãţii membrilor acesteia. Votul este deschis.
ART. 6
Organizarea şi funcţionarea Comisiei de anchetã sunt cuprinse în Regulamentul Camerei Deputaţilor şi într-un regulament propriu, care va fi elaborat şi prezentat spre aprobare Comisiei de anchetã, în termen de 5 zile de la înfiinţare.
ART. 7
Comisia de anchetã este împuternicitã sã facã audieri şi sã cearã autoritãţilor şi instituţiilor publice, oricãror structuri de specialitate ale statului, altor entitãţi publice sau private, precum şi cetãţenilor sã îi punã la dispoziţie date, informaţii şi materiale necesare şi utile pentru clarificarea obiectivelor Comisiei de anchetã.
ART. 8
(1) Comisia de anchetã poate invita, pentru audieri şi explicaţii, orice persoanã care poate avea cunoştinţã despre o faptã sau o împrejurare de naturã sã serveascã la aflarea adevãrului în domeniul care formeazã obiectivele anchetei.
(2) La cererea Comisiei de anchetã, orice persoanã care cunoaşte fapte sau împrejurãri sau care deţine probe în legãturã cu obiectul anchetei este obligatã sã le aducã la cunoştinţã sau sã le înfãţişeze la termenele stabilite. Instituţiile şi autoritãţile publice a cãror activitate are legãturã cu obiectivele prevãzute la art. 1, dar şi cu alte aspecte legate de aceste obiective sunt obligate, în condiţiile legii, sã rãspundã la solicitãrile Comisiei de anchetã în termenul stabilit de aceasta.
(3) Când, pentru lãmurirea unor fapte sau împrejurãri, este necesarã întocmirea unor rapoarte de expertizã, Comisia de anchetã poate solicita efectuarea de expertize.
(4) Comisia de anchetã poate solicita participarea la lucrãrile sale a unor experţi, desemnaţi de instituţiile şi autoritãţile publice, a cãror specializare este necesarã pentru expertize specifice.
(5) Dispoziţiile legale referitoare la invitarea, prezentarea şi ascultarea martorilor, precum şi cele privitoare la prezentarea şi predarea obiectelor ori înscrisurilor sau efectuarea expertizelor se aplicã în mod corespunzãtor.
(6) Preşedintele Comisiei de anchetã atrage atenţia persoanei audiate cã are obligaţia de a spune adevãrul şi de a nu ascunde nimic din ceea ce ştie, precizându-i cã nerespectarea acestei obligaţii atrage rãspunderea sa legalã.
ART. 9
Lucrãrile Comisiei de anchetã sunt publice, cu excepţia cazului în care aceasta hotãrãşte altfel.
ART. 10
(1) Constatãrile, concluziile şi propunerile Comisiei de anchetã vor face obiectul unui raport final, aprobat cu votul majoritãţii membrilor Comisiei de anchetã.
(2) Raportul final va fi depus la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor pânã la data de 24 aprilie 2009.
(3) Dupã primirea raportului Comisiei de anchetã, Biroul permanent al Camerei Deputaţilor îl va comunica grupurilor parlamentare şi Comitetului liderilor grupurilor parlamentare, în vederea înscrierii acestuia pe ordinea de zi şi a iniţierii procedurii de dezbatere parlamentarã, în Plenul Camerei Deputaţilor, în condiţiile art. 77 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificãrile ulterioare.
(4) În cadrul dezbaterilor pot interveni, potrivit prevederilor Regulamentului Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificãrile ulterioare, pentru explicaţii tehnice, experţii utilizaţi de Comisia de anchetã la elaborarea raportului sãu.
(5) Raportul Comisiei de anchetã va fi supus dezbaterii Plenului Camerei Deputaţilor într-o şedinţã special organizatã în acest scop.
ART. 11
Împiedicarea în orice fel a activitãţii Comisiei de anchetã în îndeplinirea obiectivelor şi atribuţiilor sale se sancţioneazã potrivit legii penale.
ART. 12
Comisia de anchetã îşi înceteazã activitatea dupã ce Camera Deputaţilor s-a pronunţat asupra raportului supus dezbaterii.
ART. 13
Biroul permanent al Camerei Deputaţilor va asigura personalul de specialitate şi logistica necesare realizãrii obiectivelor Comisiei de anchetã.

Aceastã hotãrâre a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din data de 24 februarie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE

Bucureşti, 24 februarie 2009.
Nr. 5.

ANEXĂ


COMPONENŢA
Comisiei parlamentare de anchetã pentru
verificarea situaţiei Societãţii Comerciale
"Nicolina" - S.A. şi a modului în care Autoritatea
pentru Valorificarea Activelor Statului a gestionat activele acesteia
în perioada ianuarie 2005-decembrie 2008




1. Domnul deputat Pãduraru Nicuşor - Grupul parlamentar al PD-L
2. Domnul deputat Movilã Petru - Grupul parlamentar al PD-L
3. Domnul deputat Spînu Teodor-Marius - Grupul parlamentar al PD-L
4. Domnul deputat Oajdea Vasile-Daniel - Grupul parlamentar al PD-L
5. Domnul deputat Stanciu Anghel - Grupul parlamentar al PSD + PC
6. Doamna deputat Iordache Luminiţa - Grupul parlamentar al PSD + PC
7. Domnul deputat Mocanu Vasile - Grupul parlamentar al PSD + PC
8. Domnul deputat Rãţoi Neculai - Grupul parlamentar al PSD + PC
9. Domnul deputat Atanasiu Teodor - Grupul parlamentar al PNL
10. Domnul deputat Dobre Ciprian Minodor - Grupul parlamentar al PNL
11. Domnul deputat Dragomir Gheorghe - Grupul parlamentar al PNL
12. Domnul deputat Lakatos Petru - Grupul parlamentar al UDMR
13. Doamna deputat Manolescu Oana - Grupul parlamentar al
minoritãţilor naţionale
Biroul comisiei:
Preşedinte - domnul deputat Pãduraru Nicuşor
Vicepreşedinte - domnul deputat Stanciu Anghel
Secretar - doamna deputat Manolescu Oana



--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016