Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 5 din 12 ianuarie 2001  privind modificarea si completarea Regulamentului Camerei Deputatilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 5 din 12 ianuarie 2001 privind modificarea si completarea Regulamentului Camerei Deputatilor

EMITENT: ADUNAREA (CAMERA) DEPUTATILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 21 din 15 ianuarie 2001

În temeiul art. 61 alin. (1) şi al art. 64 din Constituţia României, precum şi al art. 211 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat,

Camera Deputaţilor adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin <>Hotãrârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994 , republicat, cu modificãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã litera d) a articolului 31 se introduce litera d^1) cu urmãtorul cuprins:
"d^1) convoacã Comitetul ordinii de zi, prezideazã lucrãrile acestuia şi îi supune spre aprobare proiectele ordinii de zi şi programului de lucru ale Camerei;"
2. Dupã articolul 34 se introduc articolele 34^1 şi 34^2 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 34^1. - Comitetul ordinii de zi este alcãtuit din liderii grupurilor parlamentare sau din loctiitorii acestora şi are urmãtoarele atribuţii:
a) aproba ordinea de zi a şedinţelor Camerei şi programul de lucru al acesteia, precum şi modificãrile sau completãrile aduse ordinii de zi sau programului aprobat;
b) organizeazã dezbaterile prin alocarea pentru fiecare grup parlamentar, în funcţie de ponderea sa în numãrul total al deputaţilor, a timpului afectat pentru luarile de cuvânt în şedinţa Camerei; alocarea timpului afectat dezbaterilor este obligatorie la dezbaterile politice şi facultativã la dezbaterile generale asupra unui proiect de lege sau unei propuneri legislative;
c) poate include în ordinea de zi dezbaterea unui proiect de lege sau a unei propuneri legislative la care termenul de depunere a raportului a fost depãşit.
Art. 34^2. - Comitetul ordinii de zi hotãrãşte cu majoritatea rezultatã din ponderea votului fiecãrui membru prezent. Ponderea este data de proporţia grupului parlamentar reprezentat de lider în numãrul total al deputaţilor. Preşedintele Camerei nu are drept de vot.
La lucrãrile Comitetului ordinii de zi participa ca invitat reprezentantul Guvernului şi, dacã este cazul, preşedintele comisiei parlamentare care a depãşit termenul de depunere a raportului.
Comitetul ordinii de zi se întruneşte, de regula, miercurea şi lucreazã în mod regulamentar în prezenta a cel puţin jumãtate din numãrul liderilor grupurilor parlamentare."
3. La articolul 46 se introduce un alineat final cu urmãtorul cuprins:
"Deputatul care absenteazã de la lucrãrile comisiei poate fi înlocuit de un alt deputat din acelaşi grup, pe baza împuternicirii scrise a liderului grupului parlamentar."
4. Dupã articolul 46 se introduce articolul 46^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 46^1. - În timpul sesiunii şedinţele comisiilor parlamentare pot avea loc în acelaşi timp cu cele ale plenului Camerei, pe baza aprobãrii date de Comitetul ordinii de zi.
Prin excepţie de la prevederile alin. 1, este interzisã ţinerea de şedinţe în comisii concomitent cu şedinţa de vot organizatã în acest scop, potrivit ordinii de zi. De asemenea, lucrãrile comisiei se suspenda de drept în cazul în care preşedintele Camerei solicita prezenta deputaţilor la lucrãrile în plen."
5. Alineatul 3 al articolului 60 va avea urmãtorul cuprins:
"Biroul permanent soluţioneazã conflictele de competenta în termen de cel mult 7 zile. Prevederile art. 59 alin. 2 se aplica în mod corespunzãtor."
6. Articolul 65 se abroga.
7. Articolul 78 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 78. - Proiectul ordinii de zi şi proiectul programului de lucru ale Camerei Deputaţilor pentru saptamana urmãtoare se întocmesc de Biroul permanent.
Biroul permanent poate include în proiectul ordinii de zi dezbaterea unui proiect de lege sau a unei propuneri legislative la care termenul de depunere a raportului a fost depãşit."
8. Articolul 79 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 79. - Ordinea de zi a Camerei Deputaţilor cuprinde toate problemele care se supun dezbaterii şi adoptãrii Camerei.
Proiectele de lege şi propunerile legislative se înscriu în proiectul ordinii de zi în termen de cel mult 7 zile de la primirea de cãtre Biroul permanent a raportului comisiei sesizate în fond.
La întocmirea şi adoptarea ordinii de zi, în domeniul legislativ, se va asigura prioritate cererilor adresate de birourile comisiilor permanente, dezbaterilor în procedura de urgenta, cererilor pentru adoptarea unei asemenea proceduri şi dezbaterii rapoartelor întocmite de comisiile de mediere.
Alte propuneri sau documente decât cele din domeniul legislativ se transmit Biroului permanent, pentru a fi incluse în proiectul ordinii de zi, cu cel puţin doua zile înainte de şedinţa Comitetului ordinii de zi, dacã prin lege, prin prezentul regulament sau prin hotãrâre a Camerei nu se prevede un termen mai scurt.
Cererile Preşedintelui României, rapoartele şi declaraţiile primului-ministru se înscriu cu prioritate pe ordinea de zi."
9. Articolul 80 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 80. - Programul de lucru al Camerei Deputaţilor se stabileşte în concordanta cu ordinea de zi şi poate cuprinde mãsuri pentru organizarea dezbaterilor Camerei."
10. Articolul 81 se abroga.
11. Articolul 82 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 82. - Proiectul ordinii de zi şi proiectul programului de lucru sunt saptamanale şi se aproba de Comitetul ordinii de zi pana la sfârşitul fiecãrei sãptãmâni de lucru a Camerei."
12. Articolul 83 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 83. - Modificarea ordinii de zi sau a programului de lucru se aproba de Comitetul ordinii de zi, la cererea Biroului permanent, în cazuri excepţionale."
13. Dupã articolul 83 se introduce articolul 83^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 83^1. - Ordinea de zi şi programul de lucru aprobate se transmit deputaţilor şi grupurilor parlamentare pana în ultima zi de lucru a Camerei.
Prevederile alin. 1 se aplica în mod corespunzãtor şi în caz de modificare sau de completare a ordinii de zi ori a programului de lucru.
În prima şedinţa a Camerei, dupã votul din Comitetul ordinii de zi, liderii grupurilor parlamentare au dreptul sa prezinte Camerei poziţia grupului fata de ordinea de zi şi programul de lucru."
14. Articolul 85 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 85. - Toate proiectele şi propunerile legislative se înregistreazã în ordinea prezentãrii lor. Ele se imprima şi se distribuie deputaţilor de îndatã."
15. Dupã articolul 85 se introduce articolul 85^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 85^1. - Proiectele de lege sau propunerile legislative sunt aduse la cunostinta Camerei de cãtre preşedintele acesteia, prin anunţarea titlului, a iniţiatorului, a comisiilor sesizate în fond şi pentru avizare, precum şi a termenului de depunere a raportului."
16. Articolul 90 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 90. - Deputaţii, grupurile parlamentare sau Guvernul au dreptul de a prezenta amendamente la comisia sesizatã în fond, pana la împlinirea unui termen de 5 zile înainte de data stabilitã pentru depunerea raportului. Dacã termenul de depunere a fost redus la 5 zile, termenul de depunere a amendamentelor este de 3 zile.
Pentru propunerile legislative elaborate de o comisie parlamentarã amendamentele se depun la acea comisie în termen de 5 zile de la anunţarea în plenul Camerei Deputaţilor. În aceeaşi zi propunerea legislativã se comunica Guvernului. Comisia este obligatã sa întocmeascã în urmãtoarele 5 zile un raport asupra amendamentelor. Numai dupã împlinirea acestui termen propunerea legislativã poate fi înscrisã pe ordinea de zi şi, dacã este cazul, comunicatã, în forma sa definitiva, deputaţilor şi Guvernului.
Amendamentele se depun în scris, motivat şi sub semnatura iniţiatorului, cu precizarea, dacã este cazul, a grupului parlamentar din care face parte.
Amendamentele Guvernului se depun numai sub semnatura unui membru al Guvernului.
Data amendamentului este data înregistrãrii sale la comisie. Aceasta va tine o evidenta specialã a tuturor amendamentelor primite şi, la cerere, va elibera autorului o dovada ca a primit amendamentul.
Comisia sesizatã în fond sau, dupã caz, comisia specialã se pronunţa asupra tuturor amendamentelor înregistrate, cu respectarea termenului prevãzut la alin. 1 sau 2. Numai în cazul în care considera necesar comisia va solicita şi avizul unei alte comisii.
Pentru a se putea pronunţa comisia va transmite Guvernului amendamentele care implica modificarea bugetului de stat sau a bugetului asigurãrilor sociale de stat, potrivit art. 110 din Constituţie. Amendamentele la care, în termen de 5 zile de la primire, Guvernul nu se opune se considera acceptate. Rãspunsul Guvernului poate fi dat numai sub semnatura unui membru al acestuia.
Pentru amendamentele orale, prezentate în plen, cu respectarea art. 98 alin. 3, avizul comisiei se da tot oral de cãtre raportor, la solicitarea preşedintelui Camerei.
Este interzis preşedintelui Camerei sa supunã dezbaterii sau votului un amendament asupra cãruia comisia nu s-a pronunţat, cu excepţia situaţiei prevãzute la art. 34^1 lit. c)."
17. Articolul 96 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 96. - Camera Deputaţilor trece la dezbaterea pe articole a proiectului sau a propunerii legislative numai atunci când în raportul comisiei sesizate în fond exista amendamente admise sau respinse."
18. Articolul 97 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 97. - La discutarea articolelor la care s-au fãcut amendamente deputaţii pot lua cuvântul pentru a-şi exprima punctul de vedere. De asemenea, pot lua cuvântul reprezentantul Guvernului sau al iniţiatorului şi raportorul comisiei sesizate în fond.
Luarea de cuvânt a unui deputat cu privire la un text ce urmeazã sa fie supus votului Camerei Deputaţilor are, de regula, durata de 5 minute. La începutul dezbaterii proiectului de lege sau a propunerii legislative se poate stabili şi alta durata a intervenţiei.
La înscrierea pentru a lua cuvântul în scopul dezbaterii unui proiect de lege, unei propuneri legislative sau altui act, deputaţii vor preciza dacã sunt pentru sau contra amendamentului sau prevederilor textului supus dezbaterii. Autorii amendamentelor sau subamendamentelor se considera a fi contra textului iniţial. Dupã luari de cuvânt din partea grupurilor parlamentare care vor sa intervinã pot lua cuvântul initiatorul proiectului şi raportorul comisiei sesizate în fond. Fiecare grup parlamentar poate interveni printr-un singur reprezentant.
Preşedintele Camerei poate supune spre aprobare sistarea discuţiilor la articolul dezbãtut."
19. Alineatul 3 al articolului 98 va avea urmãtorul cuprins:
"În plenul Camerei se pot formula amendamente de corelare tehnico-legislativã, gramaticale sau lingvistice."
20. Dupã alineatul 3 al articolului 98 se introduce alineatul 4 cu urmãtorul cuprins:
"În plenul Camerei Deputaţilor nu pot fi depuse amendamente de fond."
21. Alineatul 3 al articolului 100 va avea urmãtorul cuprins:
"Se supun dezbaterii şi votului Camerei numai articolele la care s-au fãcut amendamente. Textele articolelor şi amendamentelor se adopta cu votul majoritãţii deputaţilor prezenţi."
22. Dupã articolul 100 se introduc articolele 100^1 şi 100^2 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 100^1. - Proiectul de lege sau propunerea legislativã, în forma rezultatã din dezbaterea pe articole, se supune Camerei spre adoptare.
Votul final priveşte ansamblul reglementãrii. Camera poate hotãrî, la propunerea preşedintelui, ca votul final sa priveasca pãrţi din ansamblul reglementãrii, în mãsura în care fiecare parte constituie o reglementare unitarã. În acest caz este obligatoriu ca toate pãrţile astfel separate sa fie supuse succesiv la vot, în aceeaşi şedinţa. Partea care nu a fost adoptatã se elimina din cuprinsul reglementãrii.
Votul final poate avea loc într-o şedinţa consacratã acestui scop, în ordinea definitivãrii proiectelor de lege sau a propunerilor legislative, ca urmare a dezbaterii pe articole. În cazul în care pana la data şedinţei de vot, stabilitã prin ordinea de zi, dezbaterea pe articole nu s-a încheiat, votul final se amana de drept.
Proiectul de lege sau propunerea legislativã la care nu s-au fãcut amendamente pana la data şedinţei de vot se supune direct votului final, dupã prezentarea de cãtre initiator a expunerii de motive şi de cãtre comisia sesizatã în fond a raportului, precum şi dupã audierea punctelor de vedere ale reprezentanţilor grupurilor parlamentare.
Şedinţele consacrate exclusiv votului final, prevãzute în ordinea de zi, se aduc din timp la cunostinta Camerei de cãtre preşedintele acesteia, care va preciza data şi ora când vor avea loc.
Art. 100^2. - În cazul prevãzut la art. 34^1 lit. c) dezbaterea se face potrivit procedurii legislative obişnuite, luându-se în discuţie toate amendamentele depuse la comisie în termenul prevãzut de prezentul regulament."
23. Alineatul 2 al articolului 102 va avea urmãtorul cuprins:
"Cererile Guvernului şi propunerile Biroului permanent, ale grupurilor parlamentare sau ale comisiilor permanente se supun aprobãrii Comitetului ordinii de zi."
24. Alineatul 3 al articolului 102 va avea urmãtorul cuprins:
"Proiectele de lege referitoare la armonizarea legislaţiei României cu cea a Uniunii Europene şi a Consiliului Europei şi ordonanţele emise de Guvern în temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţie se supun de drept aprobãrii Camerei Deputaţilor în procedura de urgenta."
25. Articolul 104 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 104. - Biroul permanent, dupã primirea raportului comisiei sesizate în fond, înscrie cu prioritate în proiectul ordinii de zi proiectul de lege sau propunerea legislativã."
26. Articolul 105 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 105. - La discutarea fiecãrui articol la care s-au fãcut amendamente se aplica prevederile art.97. În timpul dezbaterilor nu pot fi prezentate amendamente."
27. Alineatul 2 al articolului 106 va avea urmãtorul cuprins:
"În situaţia în care timpul prevãzut la alin. 1 s-a epuizat dezbaterea se încheie şi preşedintele Camerei supune votului fiecare amendament cuprins în raportul comisiei sesizate în fond şi fiecare articol amendat, dupã care se va proceda la votarea finala a proiectului de lege sau a propunerii legislative."
28. Dupã articolul 107 se introduce articolul 107^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 107^1. - Orice amendament, alt text legislativ sau cerere ce urmeazã sa fie aprobatã se considera adoptatã dacã, la solicitarea preşedintelui Camerei, nu exista obiectie."
29. La articolul 121, dupã alineatul 1 se introduce un nou alineat, care devine alineatul 2, cu urmãtorul cuprins:
"Se supun la vot, potrivit procedurii de dezbatere pe articole a legii, numai soluţiile propuse de comisia de mediere care sunt diferite de cele adoptate iniţial de Camera. În toate cazurile raportul comisiei de mediere se aproba cu majoritatea de voturi necesarã pentru adoptarea legii în forma finala. Rapoartele comisiilor de mediere se aproba în şedinţele consacrate votului final asupra proiectelor de lege."
30. Articolul 126 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 126. - Camera Deputaţilor îşi desfãşoarã activitatea în plen, în comisii şi în grupurile parlamentare, pe parcursul a 4 sau 5 zile consecutive din saptamana, potrivit programului stabilit de Comitetul ordinii de zi. De regula, a 5-a zi din saptamana este rezervatã activitãţii în circumscripţiile electorale în care deputaţii au fost aleşi.
Cu aprobarea Comitetului ordinii de zi se vor putea tine şedinţe şi dupã un alt program de lucru."
31. Alineatul 3 al articolului 127 se abroga.
32. Articolul 128 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 128. - Camera Deputaţilor adopta legi, hotãrâri şi moţiuni în prezenta majoritãţii deputaţilor.
În cadrul procedurii legislative prevederile alin. 1 se aplica numai la votul pentru adoptarea legii în ansamblul ei, precum şi atunci când, potrivit prevederilor prezentului regulament, se supune la vot respingerea proiectului de lege sau a propunerii legislative.
Verificarea întrunirii cvorumului se dispune numai la şedinţele de vot final de cãtre preşedinte, imediat înaintea votarii, din proprie initiativa ori la cererea liderului unui grup parlamentar.
În cazul în care cvorumul nu este întrunit, şedinţa se suspenda, iar preşedintele va arata când se reiau lucrãrile. Reluarea lucrãrilor se face şi prin derogare de la ordinea de zi aprobatã, cu respectarea succesiunii stabilite prin aceasta.
Preşedintele Camerei Deputaţilor poate dispune ca toţi deputaţii aflaţi în sediul Camerei sa se prezinte la dezbatere sau la vot, sub sancţiunea considerarii lor ca absenţi, cu toate consecinţele ce decurg din aceasta."
ART. 2
La proiectele de legi şi la propunerile legislative aflate pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor din legislatura 1996-2000 şi care nu au fost înscrise pe ordinea de zi a sesiunii extraordinare din ianuarie 2001 deputaţii au dreptul sa facã amendamente la comisiile sesizate în fond, cu cel puţin 6 zile înaintea dezbaterii în plenul Camerei Deputaţilor. Comisiile vor întocmi rapoarte suplimentare.
ART. 3
Prezenta hotãrâre intra în vigoare la data adoptãrii ei.
ART. 4
Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin <>Hotãrârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994 , republicat, modificat şi completat prin <>hotãrârile Camerei Deputaţilor nr. 33/1996 , nr. 41/1998, nr. 39/2000 şi nr. 48/2000, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se articolelor o noua numerotare.

Aceasta hotãrâre a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 12 ianuarie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.


PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU



──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016