Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 484 din 21 iulie 2011  pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 484 din 21 iulie 2011 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 538 din 29 iulie 2011

    Având în vedere dispoziţiile art. 52 din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin Hotãrârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 867 din 27 septembrie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. Dupã capitolul V se introduce un nou capitol, capitolul V^1, care conţine 9 noi articole, articolele 36^3-36^11, cu urmãtorul cuprins:
    "CAPITOLUL V^1
    Procedura de selecţie a candidaţilor pentru promovarea în funcţia de judecãtor la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
    Art. 36^3. - Promovarea în funcţia de judecãtor la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie se face de cãtre Consiliul Superior al Magistraturii, dintre judecãtorii şi procurorii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 52 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Art. 36^4. - (1) Persoanele prevãzute la art. 36^3 îşi pot depune candidaturile pentru funcţia de judecãtor la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în termen de 30 de zile de la publicarea postului vacant, la colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
    (2) Candidaturile se depun cu precizarea postului pentru care se candideazã, însoţite de urmãtoarele documente:
    a) declaraţiile prevãzute de art. 48 alin. (10) şi (11) din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) curriculum vitae;
    c) 10 lucrãri întocmite de candidat, cum ar fi hotãrâri judecãtoreşti cu obiect diferit sau, dupã caz, acte întocmite de procurori, inclusiv hotãrâri judecãtoreşti desfiinţate sau casate ori acte ale procurorului infirmate;
    (3) În afara documentelor prevãzute expres la alin. (2), candidaţii pot depune, dacã este cazul, lucrãrile de specialitate publicate, precum şi orice ale înscrisuri pe care le considerã relevante.
    Art. 36^5. - Colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie analizeazã individual candidaturile şi documentele însoţitoare şi le înainteazã Consiliului Superior al Magistraturii, însoţite de un raport consultativ motivat asupra promovãrii în termen de 10 zile de la primire.
    Art. 36^6. - (1) Dupã primirea raportului consultativ motivat din partea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Direcţia resurse umane şi organizare verificã îndeplinirea de cãtre candidaţi a condiţiilor prevãzute de lege pentru promovarea în funcţia de judecãtor la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
    (2) În urma acestor verificãri, în termen de 15 zile de la primirea raportului consultativ motivat, Direcţia resurse umane şi organizare întocmeşte pentru fiecare candidat o fişã profesionalã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5, fişã ce conţine informaţii referitoare la vechimea în funcţia de judecãtor sau procuror, cariera de magistrat, activitatea profesionalã în alte profesii juridice, participarea la cursuri de formare continuã etc.
    Art. 36^7. - În baza raportului consultativ motivat şi a documentelor întocmite de Direcţia resurse umane şi organizare, secţia pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii analizeazã, conform art. 40 lit. c) din Legea nr. 317/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, recomandãrile primite de la colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie cu privire la fiecare candidat.
    Art. 36^8. - (1) Fişa profesionalã şi raportul consultativ motivat se comunicã, în copie, de cãtre Direcţia resurse umane şi organizare, fiecãrui candidat, cu precizarea posibilitãţii de a formula, în scris sau verbal, observaţii şi eventuale obiecţii cu privire la conţinutul acestora.
    (2) Observaţiile şi obiecţiile scrise se transmit Consiliului Superior al Magistraturii cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilitã pentru susţinerea candidaturii în faţa Plenului.
    (3) Observaţiile şi obiecţiile pot fi prezentate de candidaţi şi verbal, cu ocazia susţinerii candidaturii în faţa Plenului.
    Art. 36^9. - (1) Candidaţii cu privire la care s-a constatat, de cãtre Secţia pentru judecãtori, îndeplinirea condiţiilor legale pentru promovarea în funcţia de judecãtor la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, îşi susţin candidatura în faţa Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) La şedinţa Plenului pot fi invitaţi sã participe şi preşedintele secţiei Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru care s-a depus candidatura, precum şi un psiholog desemnat de Plen, care pot adresa întrebãri prin intermediul preşedintelui.
    (3) Membrii Consiliului Superior al Magistraturii pot adresa candidaţilor întrebãri referitoare la aspecte sau împrejurãri rezultate din cuprinsul raportului consultativ motivat primit din partea colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. Întrebãrile pot viza şi aspecte referitoare la conduitã şi deontologia profesionalã.
    Art. 36^10. - (1) Pentru admiterea sau respingerea candidaturii, pot fi avute în vedere urmãtoarele criterii:
    a) specializarea într-un anumit domeniu al dreptului, în funcţie de secţia la care candideazã;
    b) activitatea profesionalã desfãşuratã sub aspect calitativ;
    c) activitatea profesionalã desfãşuratã sub aspect cantitativ;
    d) respectarea normelor de eticã şi deontologie profesionalã;
    e) implicarea candidatului în apãrarea şi promovarea valorilor fundamentale ale justiţiei;
    f) urmarea unor forme aprofundate de pregãtire, în ţarã sau strãinãtate, inclusiv titlul de doctor în drept sau doctorat în desfãşurare, într-un domeniu al dreptului corespunzãtor secţiei Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru care candideazã;
    g) activitatea didacticã şi/sau de cercetare, precum şi activitatea publicisticã într-un domeniu al dreptului corespunzãtor secţiei Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru care candideazã.
    (2) La analizarea criteriului prevãzut la alin. (1) lit. a) vor fi avute în vedere documentele depuse de candidat şi informaţiile furnizate în cadrul susţinerii candidaturii, luându-se în considerare secţia instanţei sau parchetului la care funcţioneazã, materiile la care a susţinut în trecut examenul sau concursul de promovare în funcţii de execuţie, secţiile sau completele specializate în care a activat pe parcursul carierei, activitãţile de formare şi perfecţionare profesionalã pe care le-a urmat, activitatea didacticã şi publicisticã în domeniu etc.
    (3) La analizarea criteriului prevãzut la alin. (1) lit. b) vor fi avute în vedere calitatea redactãrii lucrãrilor întocmite, inclusiv hotãrâri judecãtoreşti desfiinţate sau casate ori acte ale procurorului infirmate, cunoaşterea, asimilarea şi aplicarea jurisprudenţei în domeniu a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, a Curţii Europene a Drepturilor Omului, a Curţii Europene de Justiţie şi a Curţii Constituţionale, claritatea şi rigurozitatea limbajului juridic, capacitatea de analizã şi sintezã.
    (4) La analizarea criteriului prevãzut la alin. (1) lit. c) vor fi avute în vedere datele comunicate de instanţa sau parchetul de unde provine candidatul şi informaţiile furnizate în cadrul susţinerii candidaturii, luându-se în considerare vechimea în magistraturã şi vechimea în funcţia de judecãtor sau procuror, încãrcãtura de lucrãri pe magistrat, operativitatea, numãrul dosarelor soluţionate, numãrul hotãrârilor redactate peste termen, numãrul dosarelor mai vechi de 6 luni, de un an ori de 2 ani aflate pe rol. Datele statistice se raporteazã la media instanţei sau parchetului de la care provine candidatul şi la media naţionalã.
    (5) La analizarea criteriului prevãzut la alin. (1) lit. d) vor fi avute în vedere raportul de evaluare profesionalã, documentele depuse de candidat, datele existente la dosarul profesional şi aspectele ridicate în cadrul susţinerii candidaturii.
    (6) La analizarea criteriului prevãzut la alin. (1) lit. e) va fi avut în vedere modul în care candidatul se raporteazã la valori precum independenţa justiţiei, imparţialitatea magistraţilor, integritatea, necesitatea unificãrii practicii judiciare, protecţia drepturilor şi a libertãţilor fundamentale etc.
    (7) La analizarea criteriului prevãzut la alin. (1) lit. f) vor fi avute în vedere documentele depuse de candidat.
    (8) La analizarea criteriului prevãzut la alin. (1) lit. g) vor fi avute în vedere documentele depuse de candidat, cu precizarea cã activitatea didacticã şi/sau calitatea de formator la Institutul Naţional al Magistraturii sau la Şcoala Naţionalã de Grefieri se ia în considerare numai dacã a trecut cel puţin un an de la data începerii acestei activitãţi, la data depunerii candidaturii.
    Art. 36^11. - (1) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii adoptã, pentru fiecare candidat în parte, o hotãrâre prin care admite sau respinge, motivat, candidatura pentru promovarea în funcţia de judecãtor la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
    (2) Motivarea hotãrârii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii prin care se admite sau se respinge candidatura trebuie sã facã referire la raportul consultativ motivat primit din partea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, la eventualele observaţii şi obiecţii ale candidatului, la modul de susţinere a candidaturii şi la criteriile prevãzute la art. 36^10."
    2. Articolul 129 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 129. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul regulament."
    3. Dupã anexa nr. 4 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 5, având cuprinsul prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    ART. II
    Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

            Preşedintele Consiliului Superior
                   al Magistraturii,
           judecãtor Nicolae Horaţius Dumbravã

    Bucureşti, 21 iulie 2011.
    Nr. 484.

    ANEXĂ
    -----
(Anexa nr. 5 la regulament)
---------------------------

    Fişa profesionalã a candidatului


┌───────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1. Numele şi prenumele │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2. Funcţia, gradul │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3. Locul exercitãrii funcţiei │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4. Data naşterii │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│5. Studii │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│6. Vechimea în funcţia de judecãtor sau procuror │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│7. Data şi rezultatul: │ │
│a) examenului de admitere în magistraturã │ │
│b) examenelor de promovare │ │
│c) altor examene │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│8. Calificativul obţinut la evaluãrile profesionale şi │ │
│aspecte relevante din ultimul raport de evaluare a │ │
│activitãţii profesionale │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│9. Sancţiuni disciplinare │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│10. Cariera în magistraturã: │ │
│a) domeniul de activitate: (felul şi durata activitãţii ca │ │
│judecãtor/procuror de la momentul numirii, inclusiv │ │
│secţiile şi completele specializate din care a fãcut parte)│ │
│b) funcţii deţinute: (preşedinte sau vicepreşedinte de │ │
│instanţã, respectiv conducãtor sau conducãtor adjunct de │ │
│parchet, preşedinte de secţie la instanţã sau şef secţie │ │
│la parchet, activitate în comisii de examinare, în │ │
│administrarea justiţiei etc.) │ │
│c) promovãri, delegãri, detaşãri, transferuri │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│11. Activitate profesionalã în alte profesii juridice │ │
│(felul, durata, angajatorul) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│12. Participarea la cursuri de formare continuã: (conferin-│ │
│ţe, simpozioane, mese rotunde, masterat, cursuri postuni- │ │
│versitare, doctorat etc.) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│13. Observaţii: (actele încheiate ca urmare a verificãrilor│ │
│efectuate, prin care s-a reţinut o conduitã │ │
│necorespunzãtoare) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Întocmit pe baza dosarului profesional şi a documentelor │ │
│anexate candidaturii │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘



                                    ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016