Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 44 din 23 martie 2005  pentru aprobarea Normelor privind stabilirea numarului mediu minim de ore pentru finalizarea unei misiuni de audit financiar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 44 din 23 martie 2005 pentru aprobarea Normelor privind stabilirea numarului mediu minim de ore pentru finalizarea unei misiuni de audit financiar

EMITENT: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 288 din 6 aprilie 2005
În temeiul prevederilor <>art. 5 alin. (3) lit. d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi ale prevederilor art. 6 lit. e) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din 13 iulie 2004,

Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din 23 martie 2005, hotãrãşte:

ART. 1
Se aprobã Normele privind stabilirea numãrului mediu minim de ore pentru finalizarea unei misiuni de audit financiar, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Normele prevãzute la art. 1 reglementeazã numãrul mediu minim de ore de lucru pentru finalizarea unei misiuni de audit financiar, neprecizându-se o limitã superioarã, aceasta putând varia în funcţie de gradul de complexitate a activitãţii entitãţii care trebuie sã efectueze, potrivit legii, auditul financiar al situaţiilor financiare.
ART. 3
Pentru societãţile cu un grad mai mic de complexitate a activitãţii, care trebuie sã efectueze auditul financiar, potrivit legii, numãrul mediu de ore pe ansamblu poate fi mai mic cu pânã la 25% faţã de numãrul total prevãzut în anexa la prezenta hotãrâre.
ART. 4
Nerespectarea prevederilor prezentei hotãrâri constituie abatere disciplinarã şi se sancţioneazã potrivit prevederilor art. 94 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004 .
ART. 5
Departamentul de conduitã şi disciplinã profesionalã va propune mãsuri de sancţionare, în baza procesului-verbal de inspecţie întocmit de inspectorii din cadrul Departamentului de monitorizare şi competenţã profesionalã, conform Regulamentului de organizare a Camerei Auditorilor Financiari din România, în funcţie de gradul de nerespectare a prevederilor prezentei hotãrâri.
ART. 6
Normele aprobate prin prezenta hotãrâre vor fi aduse la cunoştinţã auditorilor financiari, membri ai Camerei, prin grija Departamentului de învãţãmânt şi admitere şi a Departamentului de servicii pentru membri.
ART. 7
Departamentul de monitorizare şi competenţã profesionalã va urmãri punerea în aplicare a prevederilor prezentei hotãrâri.
ART. 8
Prezenta hotãrâre se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, potrivit prevederilor <>art. 6 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile ulterioare.

Preşedintele Camerei Auditorilor
Financiari din România,
Ion Mihãilescu

Bucureşti, 23 martie 2005.
Nr. 44.

ANEXĂ

NORME
privind stabilirea numãrului mediu minim de ore
pentru finalizarea unei misiuni de audit financiar


Numãrul minim de ore care trebuie executate pentru finalizarea unei
misiuni de audit financiar se determinã astfel:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Planificarea şi documentarea auditului presupun: 30 de ore

- stabilirea contactelor dintre cabinetul de audit (partener)
şi client;
- dobândirea cunoştinţelor despre afacerea clientului,
identificarea evenimentelor, tranzacţiilor şi practicilor,
care pot avea un efect semnificativ asupra situaţiilor financiare;
- actualizarea şi documentarea informaţiilor despre client;
- evaluarea preliminarã a riscurilor şi a pragului de semnificaţie;
- estimarea erorilor şi compararea lor cu valoarea preliminarã a
pragului de semnificaţie;
- elaborarea proiectului planului de misiune, a bugetului financiar
şi a fondului de timp previzionat;
- elaborarea şi semnarea contractului de audit etc.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Controlul intern şi riscul legat de control au în vedere: 60 de ore

- evaluarea sistemului de înregistrare şi procesare a tranzacţiilor
entitãţii auditate, precum şi a efectului tehnologiei
informaţionale asupra auditului;
- înţelegerea sistemelor de contabilitate şi control intern;
- identificarea domeniilor complexe de contabilitate, inclusiv a
celor care presupun estimãri contabile;
- convertirea sistemului contabil într-un model de audit eficient
şi elaborarea programelor de audit pentru evidenţierea
corespunzãtoare a activitãţii desfãşurate;
- estimarea riscului legat de control;
- testarea sistemelor de contabilitate şi control intern;
- testarea sistemului informatic etc.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Procedurile de fond presupun: 120 de ore

- proceduri analitice;
- teste de detaliu;
- aplicarea procedurilor de audit specifice lucrãrilor de
închidere a exerciţiului etc.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Finalizarea lucrãrii de audit are în vedere: 30 de ore

- întocmirea dosarului permanent;
- întocmirea dosarului curent (al exerciţiului);
- analiza, revizuirea şi evaluarea concluziilor auditului efectuat;
- elaborarea raportului auditorului şi comunicarea deficienţelor
structurii de control intern, identificate pe parcursul misiunii
etc.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 240 de ore
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016